Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
21
Listopada 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Janusz, Konrad

DZIEŃ ŻYCZLIWOŚCI
Do końca roku 40 dni.
Start arrow Leszno arrow Posypią się kary za złą segregację?

Czerwone kartki na kontenerach

Posypią się kary za złą segregację?

19.11.2024. Radio Elka, Bartłomiej Klupś


(Fot. Bartłomiej Klupś)
Na niektórych kontenerach znajdujących się na leszczyńskich osiedlach pojawiły się w ostatnim czasie czerwone kartki informujące o nieprawidłowej segregacji. Zgodnie z procedurą Komunalny Związek Gmin Regionu Leszczyńskiego wszczął postępowania administracyjne, które mogą zakończyć się decyzją zwiększającą wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. - To jest nasz obowiązek ustawowy - informuje Eugeniusz Karpiński, prezes KZGRL.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Związek musi uzyskać wymagany poziomy odzysku, czyli masę opadów, które zostały poddane recyklingowi. Jeśli tak się nie dzieje, to KZGRL musi zapłacić wówczas kary.

Pracownicy Miejskiego Zakładu Oczyszczania w Lesznie, którzy odbierają odpady, stwierdzili nieprawidłową segregację w kontenerach na odpady zmieszane. Tak było chociażby na osiedlu Ostroroga czy na osiedlu Wieniawa. KZGRL obecnie jest w trakcie wydawania kilkunastu decyzji o nałożeniu kary, choć zarządy spółdzielni będą miały jeszcze drogę odwoławczą.

-
Takie decyzje wydajemy już od blisko pięciu lat w stosunku do właścicieli domków jednorodzinnych, bo to jest bardzo łatwo skontrolować i trudno się właścicielowi nieruchomości wytłumaczyć, że ktoś mu źle posegregował, albo podrzucił odpady. Ostatecznie to zawsze właściciel odpowiada za to, co znajduje się w pojemniku na odpady. W spółdzielniach mieszkaniowych mamy z praktycznego punktu widzenia do czynienia ze swego rodzaju odpowiedzialnością zbiorową, ponieważ jeżeli w danej nieruchomości, w przypisanym pojemniku do klatki czy do bloku, znajdują się odpady nieposegregowane, to płacą tą podwyższoną opłatę wszyscy w danym miesiącu, w którym stwierdzono brak segregacji. Przez blisko pięć lat, póki te poziomu odzysku jako związek uzyskiwaliśmy, staraliśmy się nie prowadzić takich kontroli, żeby nie zmuszać wszystkich do płacenia. Wiąże się to z szeregiem konsekwencji, również z pewnych zniechęceniem tych, którzy do tej pory segregowali -
informuje Karpiński.

Niestety, ale obecna sytuacja już wymaga takich działań, choć jak przyznaje prezes KZGRL, takie postępowania prowadzone są w minimalnym stopniu.

- Gdybyśmy chcieli rygorystycznie sprawdzać wszystkie pojemniki, to praktycznie wszystkie spółdzielnie przez wszystkie miesiące płaciłyby tę opłatę podwyższoną. My chcemy dotrzeć do świadomości mieszkańców poprzez zarządy spółdzielni, że muszą poczuć się odpowiedzialni, zwracać nawet uwagę niektórym nieuczciwym sąsiadom, żeby segregowali, bo wszyscy będą płacić po 70 zł. Dlatego robimy to bardzo ostrożnie, w minimalnym stopniu, nie co miesiąc, tylko np. raz na rok taką decyzję wydamy, żeby przypomnieć mieszkańcom, że brak segregacji skutkuje podwyższoną opłatą, a to z kolei będzie spowodowane, że związek nie uzyska wymaganego poziomu odzysku i wszyscy, blisko 240 tysięcy ludzi zapłaci potężne kary ze swojej kieszeni, bo związek swoich pieniędzy nie ma. Ma tylko pieniądze pochodzące od mieszkańców - tłumaczy Karpiński.

Jak dodaje, na ostatnich zdjęciach załączonych przez przedsiębiorcę odbierającego odpady w Lesznie, widać, że w kontenerach na odpady zmieszane znajduje się wszystko, nawet opony czy odpady budowlane. Czymś powszechnym jest wyrzucanie tam opakowań papierowe czy z tworzyw sztucznych.

Niedawno decyzję o nałożeniu kary złą segregację otrzymała już spółdzielnia mieszkaniowa w Gostyniu. Decyzja ta nie jest jeszcze prawomocna.
 
Komentarze (69)
1. Dodane przez Mirek, w dniu - 19-11-2024 10:11
Kontrola kontrola kontrola& ważne że się uśmiechamy i 8 gwiazdek na profilowe było. Teraz bulic i to srogo!! Kary dla spółdzielni powinny być x ilość mieszkańców danej spółdzielni czyli np mieszkaniec domu jednorodzinnego dostaje karę 100 zł to taka spółdzielnia z 3tys mieszkańców powinna dostać 100 x3000 wtedy taki odczuje.
2. Dodane przez dekoder, w dniu - 19-11-2024 10:19
od kiedy w polsce obowiązuje odpowiedzialność zbiorowa ?
3. Dodane przez Zlikwidować, w dniu - 19-11-2024 10:23
Zlikwidować KZGRL a zaoszczędzone środki przeznaczyć dla wysypiska w Trzebani na ewentualne korekty "segregacji"
4. Dodane przez leon, w dniu - 19-11-2024 10:23
ludzie chcą segregować odpady ale nie wiedzą co do którego wrzucić więc proponuję by na każdym opakowaniu była informacja np. żółtego, białego, niebieskiego czarnego, zielonego,
5. Dodane przez Jola, w dniu - 19-11-2024 10:25
Najpierw należy zrobić porzŕdek z segregacja u włascicieli domkow bo podrzucają do smietnikow spóldzielni mieszkaniowych gdzie brak monitoringu i wygląda przy smietnikach w mieście jak na wysypisku.Takie rzeczy w mieście? Szok
6. Dodane przez Doczekam, w dniu - 19-11-2024 10:33
Juz sie nie moge doczekac az wyjdziemy z tej uniiiiii i bedzie swiety spokoj w koncu z tymi wymysłami...
7. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 19-11-2024 10:35
Rozumiem kary, ale wtedy gdy kontenery so pozamykane i tylko mieszkańcy majo klucz do niego...a nie wszystko stoi i każdy nawet przyjezdny może wrzucić co chce.I co wtedy wszyscy mieszkancy danej spółdzielni majo mieć kary.?
8. Dodane przez halo, w dniu - 19-11-2024 10:43
jesli zwiazek nie daje rady to albo jest źle zarządzany albo czas go rozwiazać a nie straszyć podwyżkami... 
 
z drugiej strony odpady zmieszane to zmieszane gdyby ktos do plastiku wrzucał np szkło to jeszcze rozumiem afere
9. Dodane przez obserwator, w dniu - 19-11-2024 10:44
Pisałem już o tym kiedyś. 
 
Segregacja segregacją, ale mieszkańcy danych osiedli nie zrobią nic, kiedy do osiedlowych kontenerów podrzucane są worki z odpadami z miasta. A widziałem takie coś wielokrotnie. Ostatnio facetowi zwróciłem uwagę, bo zostawił komplet opon pod kontenerami, że może zawieźć do PSZOK i za darmo odbiorą to powiedział, że spod kontenera i tak ktoś w końcu zabierze i co on będzie jeździł.  
 
A potem w kontenerach jest wszystko pomieszane ze wszystkim.  
 
A na powyższe, ani KZGRL ani spółdzielnie nie mają recepty.
10. Dodane przez Monika, w dniu - 19-11-2024 10:44
Nie mam zamiaru płacić za głupotę i nieodpowiedzialność innych osób!! nie ma odpowiedzialności zbiorowej a jak się nie podoba to proszę kamery montować przy śmietnikach!!
reklama
11. Dodane przez Gugo, w dniu - 19-11-2024 10:48
Najpierw to niech zrobią porządek z tymi co podrzucają śmieci z innych domków jednorodzinnych. A nie że my będziemy płacili za kogoś co ma wszystko w dup..
12. Dodane przez Flejtuch, w dniu - 19-11-2024 10:51
Jak najdalej od spółdzielni mieszkaniowych i od EMPECu.
13. Dodane przez Michał, w dniu - 19-11-2024 10:53
Jak można rozliczać mieszkańców skoro kontenery są ogólnodostępne ? (...)
14. Dodane przez Ka, w dniu - 19-11-2024 10:59
Kara, kara, kara za wszystko kara w tym kraju .Niech za śmieci płacą producenci którzy owijają w nadmiar opakować produkt plastikowe pudełko zapakowane w tekturkę z rysunkiem plus folia .Po co ? chętnie wróce do dawnych czsów wszystko na wagę i papierowa torebka .Butelki na wymianę szklane .Po za tym to nam powinni płacić firmy odbierajace śmieci,mają wszak posegregowany surowiec ....robią z tego granulaty itp.za którą dostają kasę .
15. Dodane przez Xd, w dniu - 19-11-2024 10:59
A może przyjrzeć się też pracownikom śmieciarek?Zaraz mówię ,że nie chodzi o ten związek ,ale wiem ,że pracownicy biorą odpady ,które nie powinny znaleźć się w odpadach zmieszanych ,a chodzi o tzw folię rolniczą.Wiec w śmieciarce znajdą sie rzeczy których teoretycznie nie powinno tam być i obciążeni zostaną mieszkańcy terenu z którego śmieciarka przywiezie śmieci?Ten problem prawdopodobnie istnieje wszędzie ,bo jak ktoś nie jest zorientowany to za utylizację foli rolniczej płaci się od tony foli .
16. Dodane przez No nie wiem, w dniu - 19-11-2024 11:06
Dawniej wszystko się wrzucalo do jednego wielkiego kontenera blaszanego i był porządek. Segregacja to była robota pracowników.
17. Dodane przez blok ten obok, w dniu - 19-11-2024 11:12
Wprowadzcie strażnika śmietankowego niech sprawdza kto co,gdzie wyrzuca i po problemie.
18. Dodane przez Ryszard, w dniu - 19-11-2024 11:22
Praktycznie codzienny problem z kontenerami na szczycie ulicy Niemieckiej, pracownicy (…;)nagminnie podrzucają śmieci w sumie nawet się nie kryją ( wychodzą (…;) i spacerują do kontenerów LSM).
19. Dodane przez noname, w dniu - 19-11-2024 11:26
Leszno powinno opuścić tej związek. Mamy MZO, mamy Trzebanie.. nic nam więcej nie potrzeba. Opłata mogłaby być dla nas niższa a nie tak fundujemy lukratywne etaty dla osób związku.. Panie Prezydencie czas na zmiany i polepszenie życia mieszkańców a nie urzędnikom jak w przypadku skróceniu czasu pracy urzędów....
20. Dodane przez 40 latek, w dniu - 19-11-2024 11:26
I to się nadaje do prasy,a nie tylko kelnerzy i kelnerzy. Swoją drogą biznes smieciowy i tak wam się kręci, a że ktoś coś tam źle rzuci, to tylko człowiek.
21. Dodane przez ttt, w dniu - 19-11-2024 11:32
na smieciach sie dzisiaj zarabia najwieksze pieniadze a oni nam kaza jeszcze segregowac i placic za wywózkę . skandal
22. Dodane przez Komunały Komunalki, w dniu - 19-11-2024 11:39
Typowe w Lesznie w przypadku rozwiązań prośrodowiskowych, za indolencje instytucji, samorządu, przerzuca się koszty na mieszkańca - amen. Przecież i tak segregujecie śmieci w zakładzie, powinniście wyrywać każdy odpad, robić wszystko żeby trafił w ręce MZO, a nie straszyć podwyższonymi opłatami i obwinianie za nie osiąganie poziomów recyklingu. A śmieci albo podrzucane albo podkradane (akcja dużo gabarytowa). Proszę wskazać inwestycje w Lesznie, które realnie wpłynęły na poprawę usług komunalnych (np. odpady i ciepło). Panie prezesie kzgrl proszę wskazać zaniechania z ostatnich 10 lat, gdzie leży słabość systemu, no bo chyba nie w mieszkańcach jedynie.  
 
A tak na marginesie : Jaki jest poziom recyklingu w Lesznie, jak przetarg jest na inne gminy ? i Dlaczego obecnie szorujemy po dnie a nie przodujemy w tym zakresie.
23. Dodane przez Cieć, w dniu - 19-11-2024 12:17
Śmietniki powinien całodobowo dozorować Śmietnikowy i mieć osiedlową księgę śmieciową i sprawdzać śmieci każdego lokatora wynoszącego pojemnik śmieciowy. Odbiór śmieci powinien być dokumentowany zdjęciem śmieci w pojemniku i podpisem lokatora w osiedlowej księdze śmietnikowej.(oczywiście Śmietnikowy powinien posiadać swoją budkę służbową nieopodal śmietników osiedlowych)
24. Dodane przez do kom 15, w dniu - 19-11-2024 12:27
Pan Karpiński twierdzi, że śmieciarki mają kamery, więc domagajcie się ich sprawdzania podczas wywozu śmieci. Sprawdzajcie umowy podpisane z zarządcami i nie wyrażajcie zgody na podpisywanie czegokolwiek jeśli to jest nierealne, np. karna odpowiedzialność zbiorowa za rzekomą złą sytuacje, gdy nie ma możliwości właściwego zabezpieczenia przed dostępem osób postronnych. To sam robią wodociągi w budynkach wielolokalowych... Pomyślcie wreszcie o ludziach samotnych starszych, niepełnosprawnych, którym trudno pchać kubeł na chodnik w sytuacji, gdy bez problemu kubeł może być odbierany np. z podwórka. Jednak w tej sprawnie szanowni radni z gmin należących do KZGRL w Lesznie powinni pochylić się nad problemem a nie udawać, że go nie ma i dokonać w tym zakresie zmian w Regulaminie KZGRL, który pan Karpiński traktuje jak swoje prywatne prawo...(KZGRL POWSTAŁ W 2012 ROKU A REGULAMIN DOPIERO KILKA LAT PÓŹNIEJ! CZ WIĘC KZGRL DZIAŁAŁ NIELEGALNIE?).Jeżeli zastanawiacie się więc, czy jesteście zobligowani do segregacji swoich odpadów, to w teorii tak, ale tylko w teorii. Od 1 stycznia 2020 r. w Polsce segregacja odpadów jest obowiązkowa, ale nie oznacza to, że za brak segregacji będziecie otrzymywać kary finansowe POCZYTAJCIE WIĘCEJ NA TEN TEMAT.. 
USTAWA z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach  
 
Art.  4.  [Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy] 2a.  
 Rada gminy może w regulaminie: 
1) wprowadzić obowiązek selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych innych niż wymienione w ust. 2 pkt 1 lit. a i b oraz określić wymagania w zakresie selektywnego zbierania tych odpadów; 
MOŻE ALE NI EMUSI CHOCIAŻBY Z POWODU ZAGROŻENIA SANEPIDOWSKIEGO... LUDZIE PRZECIEŻ SIEDZĄ Z SEGREGOWANYMI ŚMIECIAMI W BLOKOWISKACH I TYLKO CZEKAĆ NA WYBUCH KOLEJNEJ EPIDEMII A POTEM SZCZEPIENIA...
25. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 19-11-2024 12:37
a na Ostroroga dalej samowola każdy przychodzi wrzuca co mu się podoba a najmądrzejszy prezes (…;) dalej nie ogrodzi śmietników bo po co ma robić sobie robotę i koszty. lepiej siedzieć na tyłku w ciepłym i nic nie robić
26. Dodane przez Do 23, w dniu - 19-11-2024 12:56
Masz rację i jeszcze lokator 5 minut wcześniej musi zadzwonić do dozorcy śmietankowego, że za chwilę idzie wyrzucić śmieci i orientacyjnie musi powiedzieć mu kiedy następny raz pójdzie ze śmieciami .Oczywiście dozorca śmietankowy wszystko będzie zapisywać w swojej księdze smietnikowej i raz w tygodniu będzie tę księgę przekazywał swemu prezesowi,bo on lubi takie życiowe powieści .....śmieciowe
27. Dodane przez Gość, w dniu - 19-11-2024 13:01
Ta segregacja śmieci to kolejna tresura posłuszenstwa obywateli.
28. Dodane przez Proponuję, w dniu - 19-11-2024 13:02
Podnieść opłatę za wywóz śmieci o 200%.
29. Dodane przez Gość, w dniu - 19-11-2024 13:03
Do pilnowania śmietników trzeba zatrudnić na zmianę Johna Rambo i Chucka Norrisa.
30. Dodane przez Do kom 25, w dniu - 19-11-2024 13:04
Trzeba zmienić prezesa, na co czekacie na Ostroroga?
31. Dodane przez Do23, w dniu - 19-11-2024 13:08
Ja proponuję jeszcze komisję śledczą,kto gdzie ,kiedy co wrzuca do kontenerów.Kto bogatemu zabroni?
32. Dodane przez Rolnik, w dniu - 19-11-2024 13:09
Jest gorzej niż za komuny same zakazy nic nikomu nie wolno
33. Dodane przez Masakra, w dniu - 19-11-2024 13:10
Po pierwsze oczywiście,że znajdą się ludzie którzy mają w poważaniu segregację,ale no (...O prawie wszyscy wiemy ,że większość nieposegregowanych śmieci jest podrzucana!!!
34. Dodane przez do kom. 19, w dniu - 19-11-2024 13:34
nic się nie zmieni nieuku, jak leszno wystapi z kzgrl to wszystkie obowiazki spadną na miasto, ale jesli idzie o zasady segregacji itd. zmiany żadnej nie bedzie, a oplata podwyzszona za brak segregacji wynika z przepisow prawa i nadal bedzie obowiazywac, a jej wysokosc okreslaja widełki - nie mniejsza od dwukrotnosci i nie wieksza od czterokrotnosci ustalonej stawki, a ta obecnie wynosi 33 zł, wiec opłata za niesegregacje mogłaby wynosic maksymalnie 132 zł/osobe na mies., wiec sie ciesz ze kzgrl nas ulgowo potraktowal i zabulisz jedynie 70
35. Dodane przez szkoda gadać..., w dniu - 19-11-2024 13:36
Przecież to jakieś kuriozum ! Jak można używać argumentu odpowiedzialności zbiorowej skoro prywatne firmy podrzucające nam śmieci na os. Przyjaźni to norma, niebezpieczna norma, za którą byłem ostatnio zastraszany jak zwróciłem uwagę facetowi z busa, że jak juz podrzuca śmieci to niech chociaż je posegreguje. Najpierw niech miasto i spółdzielnie stworzą warunki do kontrolowanego wyrzucania odpadów(zamykane kojce) a potem niech sobie KZGRL robi kontrole w śmietnikach. Za chwile prościej będzie wywieźć do lasu śmieci albo je spalić niż ryzykować zdrowiem na utarczki słowne z prywatnymi "jaskółkami" oraz sąsiadami.
reklama
36. Dodane przez Amen, w dniu - 19-11-2024 13:37
Dawać te 70 zł i będziemy wrzucać wszystko do tych śmietników a wy się tam w kzgrl bawcie w segregowanie. Paranoja, żeby sprzątając garaż nie mógł na pszok oddać śmieci, później jest syf w lasach.
37. Dodane przez Dd, w dniu - 19-11-2024 13:44
Komentarz 23 dokładnie w samo sedno brawo
38. Dodane przez Renia, w dniu - 19-11-2024 13:45
Prezes na Ostroroga nie zgodził się na inne rozwiązania zaproponowane przez mieszkańców, także mamy to co mamy.
39. Dodane przez tom, w dniu - 19-11-2024 14:05
Do 9. Pojechałem na PSZOK, wziąłem 2 opony w ręce, chciałem wejść i zdać. Pan porządkowy skierował mnie na koniec kolejki szeregu samochodów z pełnymi przyczepkami odpadów. No to w tył zwrot i "trzeba sobie radzić"
40. Dodane przez Normalny, w dniu - 19-11-2024 14:18
kara kara kara..... 
 
Państwo policyjne, podatki i kary. jak żyC ?
41. Dodane przez do kom 32, w dniu - 19-11-2024 14:36
bo komuna to jest teraz przedtem jej nie było
42. Dodane przez Ostroroga, w dniu - 19-11-2024 14:41
Jak mi tylko podniosą "karnie" opłatę to wszystko (bez segregowania) będę wrzucał do kontenera na odpady zmieszane - co będzie w 100% zgodne z jego nazwą (zmieszane).
43. Dodane przez aaa, w dniu - 19-11-2024 14:52
Jak sobie samemu wymienisz jakąkolwiek część samochodową w aucie... zapomnij że ci to przyjmą na pszoku,  
na pytanie gdzie mam to zutylizować ? odpowiedź nie wiem. wywieźć do lasu...  
super ekologia, kase daj daj daj jak ukraina a rozwiązań nie ma.
44. Dodane przez rozwiązanie, w dniu - 19-11-2024 14:58
Uważam, że za śmieci powinna być opłata 50 zł i jeden wielki kontener. Wrzucamy tam wszystko jak leci i tak będziecie mieć dużo kasy to segregujcie to wasza działka.
45. Dodane przez miki, w dniu - 19-11-2024 15:10
Dziwne jest, że młodzi jeszcze tak nie dawno uczyli się w szkołach o segregacji, a dziś wielkie wory śmieci wrzucają do zmieszanych. Jeszcze lepsi są niektórzy mieszkańcy wsi wyrzucając śmieci po drodze, albo podrzucają do Osiedlowych zbiorników w mieście.
46. Dodane przez abc, w dniu - 19-11-2024 15:13
Informacja dla mieszkańców .W Warszawie od 1 pażdziernika 2024r, za wywóz śmieci z domu jednorodzinnego mieszkańcy płacą 91 zł Wcześniej płacili 107 zł. Opłaty od domu jednorodzinnego nie mylić od osoby. Za odbiór śmieci z budynku wielorodzinnego obniżono opłaty z 85 zł na 60 zł. Można tak,
47. Dodane przez Hmm :-/, w dniu - 19-11-2024 15:22
Odkąd nastąpił lewacki ucisk, i chora segregacja śmieci, to odpadów mieszanych mam rocznie może 10 kg, a te 10 kg raz do roku to mogę rowerem zawieźć na wysypisko, więc skąd te kosmiczne opłaty?!!! 
 
Nie rozumiem dlaczego nie płacą nam za surowce wtórne :-/
48. Dodane przez XXXXX, w dniu - 19-11-2024 15:58
Sami powinni segregować, przy takich opłatach za wywóz śmieci. Chcą mieć dokładnie posegregowane - odbiór za darmo. A tak zawsze coś im będzie nie pasować, raz szło do zmieszanych raz do worka, a tak niech sami sobie rozdzielają, a ludzie przynajmniej będą mieli pracę.
49. Dodane przez Praktyk, w dniu - 19-11-2024 16:20
Segreguję to co się da. Też mnie krew zalewa kiedy otwieram wielki śmietnik na zmieszane, a tam na samym wierzchu pełna siatka butelek plastikowych kiedy metr obok stoi pojemnik na plastik. Nigdy nie pojmę rozumowania idioty, który tak robi. Ale wystarczy jeden raz kiedy zostanę ukarany finansowo z tytułu odpowiedzialności zbiorowej i gwarantuję kzgrl że nawet zawartość wiaderka z odpadami bio będę wyrzucał do papieru. Wtedy będę wiedział za co płacę.
50. Dodane przez pytanie, w dniu - 19-11-2024 16:50
Czy sklepy z Westerplatte mogą wyrzucać swoje śmieci do nieopodal stojących pojemników? Ostatnio robiła to ekspedientka sklepu rybnego, a wyrzucanych rzeczy było sporo.
51. Dodane przez Jan, w dniu - 19-11-2024 17:26
To jest przykrywka aby podnieść ceny od nowego roku.Uśmiechajcie sie albo młodzieży pizze
52. Dodane przez Ted, w dniu - 19-11-2024 17:51
Pytanie podstawowe: Jak egzekwować segregację na osiedlach skoro 20% mieszkańców to najemcy na zasadzie "dziś tu jestem ale jutro już może mnie nie być" ?
53. Dodane przez Życie, w dniu - 19-11-2024 18:04
Bardziej sprytni są osoby z domków jednorodzinnych, z działek ogrodowych i obcy, które zamieszkują nieopodal śmietników które sfinansowali mieszkańcy wspólnot. Kilka razy zwrócono uwagę osobom m.in. z domków jednorodzinnych - to byli oburzeni, wręcz opryskliwi, że mieszkańcy wspólnot czy spółdzielni zwracają im uwagę, że to nie są śmietniki dla nich.  
Ale czas pokazuje że mają to głęboko i tyle.
54. Dodane przez Do46, w dniu - 19-11-2024 18:11
Prosta sprawa,Trzaskowski startuje w wyborach to ciemnemu ludowi obniżył parę groszy.A płacenie od nieruchomości,to też nie fer ,bo dom jako taki nie śmieci ,tylko ludzie w nim mieszkający generują śmieci.Opłata za śmieci powinna być już wliczona w cenę towaru ,bo jedni kupują więce inni mniej.
55. Dodane przez Mirosław, w dniu - 19-11-2024 18:25
jak nie zaczniecie porządnie segregować to kzgrl wyda te dycyzje i ogoli przez skarbówkę te spółdzielnie do zera to nawet na łopate do sniegu nie zostanie i zimą nogi połamiecie. wiem co mówie bo mi jak na konto wlecieli to nawet nie wiedziałem kiedy, popołudniu kasa była a rano puściutko, oni się tam nie cackają
56. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 19-11-2024 18:56
Biedni blokersi ! Śmieci im podrzucają. Chyba, kosmici. Przyznaję. Lata temu po drodze do pracy podrzucałem szkło i plastik z Wilkowic do Leszna bo na Zatorze były takie kolorowe pojemniki na chodniku przy ulicy. A w gmininie Lipno jeszcze nie było. ALE CHYBA TO DOBRZE, ŻE PODRZUCIŁEM BO ŚMIECIARKA ZAOSZCZĘDZIŁA 7 km drogi jak i czasu. 
 
Ale obecnie to brakuje mi towaru aby swoje kubły zapełnić. 
Za mało się zarabia w powiecie aby kubły zapełnić. 
Ostatnio nawet popiołu mi brakuje aby kubeł zapełnić bo ciepło A i węgiel jakiś lepszy.
57. Dodane przez Jp, w dniu - 19-11-2024 19:28
Na każdym dużym osiedlu stworzyć punkty gdzie pracownik spółdzielni choćby przez godzinę lub dwie po południu będzie odbierał od nas duże gabaryty lub nietypowe śmierci.
58. Dodane przez Renia, w dniu - 19-11-2024 19:30
A na Rejtana kuriozum, po co ogrodzili śmietniki skoro potem za ogrodzeniem postawili następne, chyba dla tych z domków jednorodzinnych.
59. Dodane przez Do 53, w dniu - 19-11-2024 19:37
Jeśli mam podpisaną umowę KZGRL, a mieszkam w bloku, mój śmietnik jest pełny to mogę je wyrzucić do każdego stojącego w mieście.I to legalnie.
60. Dodane przez segregator, w dniu - 19-11-2024 20:03
Przy ulicy Narutowicza na przystanku autobusowym przy szkole "Konior" 
pojemnik na śmieci non stop wypełniony odpadami domowymi,{na przeciwko 
przystanku mieszkają obcokrajowcy}. Na tej samej ulicy pojemnik na śmieci przy bożnicy non stop wypełniony odpadami domowymi.
61. Dodane przez Z ostroroga, w dniu - 20-11-2024 04:54
Na Ostroroga roblem z segregacją nie polega na tym, że śmietniki nie są ogrodzone ani też na tym, że ktoś coś podrzuci. To zwykłe lenistwo i "mam to gdzieś" lokatorów. Śmieci ładują w kontenerze i z głowy po co segregować. Wystarczy zajrzeć do środka, szok. Jedno pokolenie musi wymrzec dopiero wtedy zajdą zmiany o ile teraz zaczniemy uczyć dzieci w szkołach.
62. Dodane przez sem, w dniu - 20-11-2024 08:49
Segregacja odpadów już dawno jest obowiązkowa w cywilizowanym świecie. Jednak nie wszyscy dbają o przyrodę i tych należy karać. Odpady należy segregować i zgniatać niezależnie gdzie mieszka się.
63. Dodane przez Xyz, w dniu - 20-11-2024 09:54
Niestety, w każdym miejscu znajdzie się ktoś , kto ma to gdzieś , nawet jak kilku z klatki segreguje to jeden nie posegreguje, bo ma to głęboko i szeroko i co zrobisz , możesz tylko ponosić koszty i zbierac karę za siebie , za to że segregujesz i za tego durnia co nie segreguje, na tym właśnie polega odpowiedzialność zbiorowa.
64. Dodane przez do kom. 63, w dniu - 20-11-2024 10:53
Z jednej strony zgoda, z drugiej jednak, w większości przypadków, do koszy na odpady mają dostęp wszyscy, ktoś przechodzi obok i wrzuci co chce i gdzie chce, nie ma monitoringu, nie ma dowodów, a ten nikomu niepotrzebny twór nakłada karę, dodatkowo sami mogą podrzucać do pojemników odpady i wymuszać wyższe opłaty. To jest istna patologia!
65. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 20-11-2024 11:26
wiele dało by ogrodzenie śmietników no ale po co prezes pan władca nieomylny wie najlepiej, może za robotę byś się panie wziął. (...)
66. Dodane przez Wojtek, w dniu - 20-11-2024 15:50
Jak może być dobrze na Ostroroga jak funkcję prezesa sprawuje były Listonosz.
reklama
67. Dodane przez Jan, w dniu - 20-11-2024 15:57
Do prezesa Ostroroga! Wypisuje się z tego pana gniazda.
68. Dodane przez Buncywal, w dniu - 20-11-2024 18:05
A co z takim mieszkaniami gdzie za jednego się płaci a mieszka 4 . Takiego to ta kara finansowa nie zaboli bo dalej nie będzie segregować bo 70 zł to nie problem zapłacić . Tylko rodziny co 4- czy 5 mieszka to zaboli. Już widzę jak sąsiad sąsiada będzie pilnować
reklama
69. Dodane przez xkos, w dniu - 20-11-2024 21:31
na ostroroga to wróciła istna komuna, nic nie załatwisz (...) a gdzie dopiero takie ogrodzenie śmietników
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dwupokojowe mieszkan... Poznań 669541
Trzypokojowe mieszka... Poznań 585081
Trzypokojowe mieszka... Poznań 767620
Wynajmę mieszkanieLeszno 1100
Mieszkanie 51,90- 3 ... Leszno 355000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj