Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
16.12.2024. Radio Elka, Bartosz Maluśki, Marcin Hałusek
(fot. Bartosz Maluśki)
Zawaliła się ściana na tyłach kamienicy przy ulicy Słowiańskiej 61 w Lesznie. Budynek nie był użytkowany, jest przeznaczony do rozbiórki. Do zdarzenia doszło dzisiaj (16.12) przed godziną 16.00. Na miejce wezwano specjalną grupę ratowników, która sprawdzi, czy w rumowisku nie ma ludzi.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Strażacy otrzymali zgłoszenie około godziny 16. Wynikało z niego, że z budynku odpadła ściana. - Po dojeździe na miejsce zdarzenia
okazało się, że z budynku przeznaczonego do rozbiórki odpadła ściana. Prawdopodobnie była to ściana nośna z cegły murowanej - tłumaczy mł. kpt. Krzysztof Przezbórski z KM PSP w Lesznie.
Strażacy zabezpieczyli miejsce zdarzenia i odcięli dopływ mediów do budynku. Wezwano też grupę poszukiwawczo-ratowniczą z Poznania. - Z informacji jakie uzyskaliśmy od sąsiadów, jest duże prawdopodobieństwo, że nie ma tam osób poszkodowanych. Jednak nie można tego wykluczyć ze względu na ścisłą zabudowę i ślady osób, które mogły tutaj bytować - dodał Przezbórski.
1. Dodane przez vhbh, w dniu - 16-12-2024 17:16 ... no i sam się rozbiórkował ?!
2. Dodane przez Sposorowane (...), w dniu - 16-12-2024 17:43 Udław się reklamami
3. Dodane przez czekaj, w dniu - 16-12-2024 17:54 teraz czekać na fasadę budynku pod przystankiem komunikacji miejsckiej na al. Krasińskiego, tego nieopodal ventrikulusa. co jakiś czas leci z góry kawałek tynku i cegła aż całość powali przechodnia. ale tutaj - wesołę miasteczko - nikogo takie rzeczy nie obchodzą. wrócicie do tego posta
4. Dodane przez WNIOSEK ..!!, w dniu - 16-12-2024 17:59 Zapewne STRAZ MIEJSKA m L-na odwiedza te opuszczone budynki ( patrz przy ul Tama Kolejowa obok parkingu dla samochodów pod wiaduktem dróg nr 12 ,czy też bud. przy ul. Barlickiego 3 -)aby uprzedzić ...takie katastrofy budowl.Wimirn odbyć się przegląd komisyjny takich miejsc przy udziale pracownika Wydziału Nadzoru Budowlanego UML. Straż Miejska kosztuje miasto ( czyt.nas podatników)..ponad 2 mln.PLN ( w tym ,2 samochody).Zatem nie kupy,papiery czy przyklejanie kartek na samochodach - Panowie Strażnicy. pozdrawiam serdecznie...!!! ( Anna.) Leszno
5. Dodane przez Roman, w dniu - 16-12-2024 18:13 Stara rzeźnia na tamie kolejowej też mogła by być wyburzona,tylko straszy
6. Dodane przez Pablo, w dniu - 16-12-2024 18:37 Leszno się wali i to dosłownie.
7. Dodane przez High, w dniu - 16-12-2024 18:59 Jak mogli odciąć media jak tam niczego nie było
8. Dodane przez Do.kom4 ANNA, w dniu - 16-12-2024 19:28 Z pisownią to u Ciebie kiepsko. Uciekało się z lekcji??A teraz dostaje się mandaty i szuka winnych.
9. Dodane przez Do.kom4, w dniu - 16-12-2024 19:31 Zabawna jesteś. Oczywiście samolotem latają i sprawdzają takie budynki a w weekend mają do dyspozycji helikopter. Skąd ty jesteś ??Kosmos???
reklama
10. Dodane przez łowca kijanek, w dniu - 16-12-2024 19:31 Anno - osobo o tysiącu imionach. Zostałaś (-eś) w czasach PRL? Ulicy Barlickiego nie ma od dawna. Tzn. ulica pozostała ale patron się zmienił (chociaż Barlicki życiorys miał ciekawy i smutny). A co do stojącego tam domu to wygląda na to że od dawna pomieszkują tam różne ciekawe osoby. Oby nie skończyło się jak z sąsiednim domem. Spłonął.
11. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 16-12-2024 19:31 Biedne to Leszno, domy się nawet już walą.
12. Dodane przez do 14, w dniu - 16-12-2024 20:34 czy budynek z przodu Słowiańskiej nr 61 to też jest pustostan?
13. Dodane przez Ben, w dniu - 16-12-2024 21:24 Strach po starówce chodzić bo na każdej ulicy można zobaczyć ledwo trzymające się gzymsy, balkony i odpadające tynki. Ciekawe kto weźmie na siebie odpowiedzialność w razie... Lepiej nie chodzić chodnikami wzdłuż kamienic.
14. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 16-12-2024 21:43 Za moich szkolnych czasów była w podwórzu wypożyczalnia sprzętu turystycznego.
15. Dodane przez Jot23, w dniu - 16-12-2024 23:07 Teraz końserwator miejski się wykaże. Jeden obiekt z głowy...
16. Dodane przez Do kom 13, w dniu - 16-12-2024 23:48 To chyba nie chodzisz po Leszczynskim rynku,bo aktualnie trzy kamienice są świeżo wyremontowane,tynki itd.Nie widzę, aby coś tam spadało w innych miejscach i widać, że od kilku lat powoli niektóre kamienice są po remoncie zwłaszcza dachu i elewacji.Ostatnio pisano,że tynki z kilku kamienic spadały w Kościanie.
17. Dodane przez Leszno, w dniu - 17-12-2024 09:02 Leszno stało się drugim Koninem gdzie też kiedyś dom się zawalił ale Konin się przynajmniej rozwija.
18. Dodane przez Big, w dniu - 17-12-2024 09:33 Też mowie że Leszno to drugi Konin.
19. Dodane przez Mariusz, w dniu - 17-12-2024 09:39 Takie obrazki źle świadczą o naszym mieście a osoby które piszą że w centrum odpadają tynki i inne mają trochę racji, niektóre budynki są w nie najlepszym stanie.
20. Dodane przez Do 17, w dniu - 17-12-2024 09:51 Zmień dropsy
21. Dodane przez służbowo, w dniu - 17-12-2024 10:53 W Koninie zawaliła się w samym centrum duża kamienica i to dwie, w jednej gruz leżał ponad rok w centrum,a obecnie trzecia jest ogrodzona i się strasznie sypie. Nie mogą tego rozebrać, bo niby zabytek i walczą z tym,aby wykreślić z rejestru zabytków. Więc nie był to dom w podwórzu jak w Lesznie,gdzie zawaliła się ściana . W Koninie zawaliły się duże kamienice.Tak się Konin rozwija,że z 84 tyś zostało 66 tyś,a bezrobocie sięga 6 % ,gdy w Lesznie to niewiele ponad 2 %,nie mówiąc o dwóch mostach w Koninie,które wymagają gruntownych remontów, czy stadion totalna ruina.Wiem bo jestem tam 3 razy w roku.Wszystkie miasta w Wielkopolsce,historię,demografie, zabytki itd mam w jednym palcu.
22. Dodane przez Do 17, w dniu - 17-12-2024 11:05 Masz rację.
23. Dodane przez Do 18, w dniu - 17-12-2024 11:05 Tak znasz wszystkie miasta że nie wiesz że w Koninie e jest nowy stadion?
24. Dodane przez służbowo, w dniu - 17-12-2024 11:23 To nie nowy stadion tylko stary na Dmowskiego,zmodernizowany z dobudowanym drugim boiskiem i postawiona została trybuna z rurek metalowych z siedziskami na ok.800 miejsc,gdzie nawet połowa nie przychodzi na mecze w 5 lidze,a często tylko 150 ludzi bo tam gra 5 liga,największy klub w mieście Górnik i to też świadczy, że największy klub gra w 5 lidze,a choćby futsal jest obecnie w 2 lidze, zresztą czerwoną latarnią w 2 lidze grupa północ tak jak damska koszykówka w 2 lidze, a męskiego kosza nie ma wcale.Nawet mieszkańcy mówią, że to nie nowy stadion,tylko boiska treningowe, a główny stadion na Podwalu to totalna ruina. Nasz kompleks piłkarski na Zaborowie jest znacznie lepszy i nie przyznawaj sobie racji.
25. Dodane przez Do 23., w dniu - 17-12-2024 11:25 Masz rozdwojenie jaźni...że tutaj piszesz o Konine to miasto dobrze rozlokowane geograficznie (100 km do Poznania i 200 km do W,-wy,) leży przy A2 (a nie tylko przy S5...- to gorszy standard bo A2 to Autostrada) nadto stacja PKP...na trasie Moskwa-W-wa- Berlin.Miasto przemysłowe,elektrownia,KWBru natnego pracująca na potrzeby w/w elektrowni,FOGO.Huta Aluminium...i miejsce przyszłej elektrowni atomowej. Nie da się porównać .miasta sklepów i hurtowni z większym miastem ,Konin- to 80 tys.mieszk.,L,-no to tylko 60 tys.mieszk. ) Ech nie będę Cię uczył za darmo...szkoda klawiatury,) Bywaj i bądź mądry. dr Jacek P. P-n.
26. Dodane przez do kom.21, w dniu - 17-12-2024 11:27 Wielbicielu Leszna, jesli chcesz być dokładnym, to bezrobocie 2,9 to nie niewiele ponad dwa procenty, a raczej prawie 3 procenty. Ludzie z Leszna też uciekają, bo zostało nas 60,tys. Pustostanów w centrum jest tak wiele, ze powoli starowka wygląda jak opustoszale miasto.
27. Dodane przez Bojan, w dniu - 17-12-2024 11:34 Leszno się sypie, centrum miasta i takie numery?
28. Dodane przez służbowo, w dniu - 17-12-2024 11:38 Pomyłka futsal w Koninie to obecnie 1 liga północ jest czerwoną latarnią, więc wrócą raczej do 2 ligii. Kopalnia się kończy, a inwestorów brak.Wystarczy pojechać w Lesznie do strefy inwestycyjnej ile powstało firm,zakładów i są w Lesznie duże stabilne fabryki ,firmy jak Pomp,LOB i inne mniejsze,w Koninie tego nie ma,a atomu w Wielkopolsce,chodzi o Konin nie będzie, bo ma być jedna nad morzem,a druga elektrownia atomowa ewentualnie Bełchatów, to oznacza właściwie koniec dla Konina,więc nie wiem gdzie widzisz rozwój Konina,zwłaszcza jak szybko ubywa tam ludności,jedno z miast gdzie ubywa prawie najwięcej w kraju .
29. Dodane przez służbowo, w dniu - 17-12-2024 11:54 Koszt budowy nowego stadionu z całą infrastrukturą choćby na 5.000 kibiców to koszt dziś co najmniej 70 mln.To co zostało zmodernizowane i dobudowane w Koninie to kosztowało o ile pamiętam 12 mln.Dla porównania w zeszłym sezonie modernizacja parkingu na stadionie Falubazu,to był koszt 20 mln,aby dostać licencję w ekstraklasie musieli zrobić parking.To obrazuje ten " nowy" stadion w Koninie.
30. Dodane przez Do 23, w dniu - 17-12-2024 12:04 Stadion Górnika? To malutki stadion
31. Dodane przez służbowo, w dniu - 17-12-2024 12:12 Konin to Polskie Detroit tylko kilkanaście razy mniejsze.Nawet kibice Górnika Konin mają taki transparent Polskie Detroit,a drugi w stylu Tylko górnicza rodzina w tym upadającym mieście nas trzyma.Co ciekawe kibice Górnika trzymają z Falubazem,czasem kilkunastu ich widać na meczach w Zielonej Górze razem z kibicami Falubazu,mają swój transparent z herbem Górnika Konin.Widać to oglądając transmisję w telewizji,to świadczy, że muszą jeździć kibicować innym,aby zobaczyć sport na wysokim poziomie i pełen duży stadion.
32. Dodane przez Zenek, w dniu - 17-12-2024 12:28 Leszno centrum? Przecież Leszno centrum to dramatyczny widok.
33. Dodane przez Do służbowo, w dniu - 17-12-2024 12:30 A kibice Lecha mają zgodę z Arka Gdynia czy nawet ksxo Ostrowiec świętokrzyski i co? Też mają zgodę tylko po to by pojeździć po niższych ligach? Człowieku ty robisz tu takie fikołki że pękam ze śmiechu. Popatrz na Leszno jak umiera, tak umiera. Centrum wygląda już gorzej niż w Koninie.
34. Dodane przez służbowo, w dniu - 17-12-2024 12:39 Konin liczy obecnie 66 tys proszę sprawdzić, a najwięcej liczył 84 tys,więc spadek bardzo duży.Leszno dziś 60 tys,a najwięcej 64.500 no jest różnica. Co z tego,że Konin jest dobrze położony, jak inwestorzy wybierają inne miasta.Co ciekawe sklepów jest więcej w Lesznie jak Koninie.Jedna Galeria Leszno dwupietrowa ma ponad 100 sklepów ,a w Koninie 65 sklepów jednopietrowa i znacznie mniejszą powierzchnię. Wiadomo są inne galerie, centra czy to w Lesznie,czy Koninie,ale handel w Lesznie jest znacznie lepiej rozwinięty to nie podlega dyskusji,a rynek w Koninie to skansen w Lesznie przynajmniej jest piękny ratusz,a latem kilkanaście ogródków. Atomu w Koninie nie będzie. W Lesznie na mecz żużlowy potrafi przyjść 18 tys,a średnia to prawie 10 tyś na mecz,jest w Lesznie futsal w ekstraklasie i zawsze pełna hala.Pokazy lotnicze dwa dni 60 tyś, nocne pokazy balonów 15 tyś. W Koninie jak raz na rok przyjedzie około 1 tyś na Górnika to jest huk.Leszno nie jest idealne,ale nie porównuje do Konina.Proszę jechać i zamieszkać tam rok wtedy proszę o dyskusję.
35. Dodane przez Do wielbiciela Leszna, w dniu - 17-12-2024 12:49 Wiesz kto w tych firmach leszczyńskich pracuje? No to ci powiem, większości to obcokrajowcy. Wiesz jak wygląda nasze centrum? No to się przejdź, przejdź się po Lesznie jak wygląda centrum. Puste i nic się nie dzieje. Krytykujesz innych ale zacznij od siebie, jest źle skoro już nawet budynki w Lesznie się sypią. Ale spoko, udawajmy dalej że jest super. Niestety tacy jak ty dalej będą pisać że jest super ale ja już nawet się z tego śmieje i po prostu po nowym roku przeprowadzam się i nie będę oglądać tego ganimatiasu.
36. Dodane przez Do 25, w dniu - 17-12-2024 13:00 Chyba coś u ciebie poszło nie tak ... 80 tys. To chyba 10 lat temu
37. Dodane przez Ten służbowo..., w dniu - 17-12-2024 13:04 Ten służbowo to chyba dostał jakiegoś ataku. Popatrz człowieku jak Leszno umiera. Leszno niczym się już nie różni od konina a nawet wypadamy gorzej.
38. Dodane przez Tyle, w dniu - 17-12-2024 13:14 Kiedyś czytałem, że Konin nie wykorzystał szansy bo autostrada pod nosem od ponad 30 lat,dobre połączenia kolejowe,centrum polski.To co jest teraz w Koninie związane jest z kopalnią ,a co będzie jak kopalni za 2 lata się skończy. Atomu jak powstanie to za 20 lat,optymistycznie.choć nie wierzę, że W Koninie.Z drugiej strony nie chciałbym mieszkać przy atomie.Mimo szukać inwestorów, choć trzech mniejszych nie szukano, bo myślało się, że kopalnia będzie na wieki.Proszę bardzo Września, która leży niedaleko Konina 45 km pozyskała kilka lat temu dużego inwestora fabrykę VW i miasto wiele zyskało także wielu podwykonawców i dobrze się tam żyje i nawet ciut przybyło mieszkańców co ciekawe ok 32 tyś dziś liczy Września ,ale Konin miał przecież kopalnię. Z bezrobocia teraz 6.2 % może być za 3 lata ponad 10 % i wszystko na to wskazuje.Konin przespał czas po 1990 bo myśleli, że kopalnia będzie na wieki.Tak mniej więcej pisano.Inni już dawno widzieli problem.
39. Dodane przez alek, w dniu - 17-12-2024 13:27 Co wy się tego Konina tak czepiliście ?!
40. Dodane przez Do 34, w dniu - 17-12-2024 14:10 I co z tego że jest ratusz ja nasz rynek jest martwy.
41. Dodane przez Do Tyle, w dniu - 17-12-2024 14:14 Atom jest bezpieczny jak fotowoltaika.
42. Dodane przez Jan99, w dniu - 17-12-2024 14:19 Piszę ktoś-oczywiście chwaląc miasto,że w centrum wyremontowano elewacje trzech budynków.Zapraszam do wewnątrz-jedna ruina.To tak jakby " menel"założył nowy garnitur-coś to zmieni???
43. Dodane przez Na koniec, w dniu - 17-12-2024 14:19 A co w Koninie nie ma obcokrajowców ? Leszno jest jakie jest,ale to prawda,że ma więcej do zaoferowania niż Konin,wypada jednak dużo lepiej i lepiej wygląda. Gdyby u nas zawaliły się dwie kamienice przy ratuszu,a trzecia była zagrożona i się sypała to już widzę ci by się tu działo.Stadion Górnika to totalna ruina,hala Rondo największa w Koninie z trybunami po jednej stronie czeka na remont w tym dachu,dostali dofinansowanie.Mosty się sypią, amfiteatr się sypie i od dwoch lat jest ogrodzony i wyłączony z użytku .W Lesznie nie jest idealnie,ale nie jest tragicznie,na pewno lepiej jak w Koninie,czy Gnieźnie. Kto pisze no oczywiście stały troll z Kościana ,że się wyprowadzi stąd na co czekasz,może Konin.Prawda jest taka,że Konin przy takim położeniu,dziś powinien być rozwiniętym miastem i liczyć co najmniej 100 tyś. Może niewielu wie,ale w latach 80 tych Konin był planowany na 120 tyś mieszkańców i dobił najwięcej do prawie 85 tyś, wtedy właśnie planowano do 120 tyś . Dziś walczy o przetrwanie w centrum Polski i liczy 66 tyś, a miało być tak pięknie.Nikt nie dostał ataku,tylko stwierdza fakty,a Ty Koscianiakiu z Leszna nigdzie nie byłeś poza Kościanem mimo młodego wieku.
reklama
44. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 17-12-2024 14:24 Miasteczko Leszno dziś jest na poziomie wioski Kąkolewo niestety. To miasteczko bez przyszłości.
45. Dodane przez Do 38, w dniu - 17-12-2024 14:38 Leszno niestety też przespało wiele lat. Porównaj sobie Leszno z przed 25 lat a jak wygląda dziś. To przepaść na minus.
46. Dodane przez Yes, w dniu - 17-12-2024 14:42 Gniezno ruina? To chyba ktoś nigdy w Gnieźnie nie był. Jezioro jelonek, centrum - 2 lata po rewitalizacji, piękne miejsce do rekreacji, rynek, piękna fontanna na centrum rynku, wokół pełno gastronomii idealnie. Gdzie w Lesznie strach iść do centrum (to fakty gdzie to ludzie piszą i mówią że centrum Leszna martwe) i teraz budynki się zawalają. Deptak Gniezno pełno gastronomii. Gdzie Leszno porówna do Gniezna. Tak jak ktoś napisał, Leszno to dziś takie Kąkolewo. Za Leszno dziś mi po prostu wstyd.
47. Dodane przez Do 45, w dniu - 17-12-2024 14:49 Co Ty za farmazony tu piszesz ( bzdury) ....zobacz fotosy wystawione przed Muzeum (Bożnica Żydowska) przy ul.Narutowicza.????!!!! mgr Stefan ( n-el emerytowany ale uczący jeszcze )Pozdrawiam
48. Dodane przez Do 44, w dniu - 17-12-2024 15:25 Ty jednak(...) jesteś (...)z Kościana . Wiele z 49 miast byłych wojewódzkich ma gorzej jak dawniej.
49. Dodane przez Ja, w dniu - 17-12-2024 15:29 Leszno i Konin to jedyne dwa miasta w Wielkopolsce gdzie zawalają się budynki no brawo.
50. Dodane przez Guma, w dniu - 17-12-2024 15:55 Leszno to niestety dziś mega skansen
51. Dodane przez z Kosciana, w dniu - 17-12-2024 15:57 Koscian nigdy nie byl nie bedzie miastem wojewodzkim jak kiedys bylo LESZNO
52. Dodane przez Do 51, w dniu - 17-12-2024 16:05 I spytaj dziś kto o tym pamięta - nikt.
53. Dodane przez Bojan, w dniu - 17-12-2024 16:28 No właśnie, spytać młodych ludzi czy wiedzą o tym że Leszno było miastem wojewódzkim to 99 procent tego nie wie bo tak naprawdę nie oszukujemy się ta informacja nic nie wnosi do życia. Zresztą to była bezsensowna reforma gierka (celowo z małej litery) gdzie go krytykowano nawet za to w jego otoczeniu. Choć historycy są zdania że chodziło mu o to by jeszcze bardziej podzielić społeczeństwo i tak patrząc na to jak jedna osoba pluje tu w komentarzach na okoliczne miasta to mu się częściowo udało. No ale jak rozmawiam z rozsądnymi mieszkańcami Leszna to sami mówią że tak naprawdę bycie miastem wojewódzkim to bardziej z perspektywy czasu zaszkodziło miastu niż przyniosło korzyści ponieważ miasto teraz jest w opłakanym stanie i wielu to mówi że nie wiele zostało z dawnej świetności i to prawda. Tu jest niewiele zmian na lepsze.
54. Dodane przez Do 44, w dniu - 17-12-2024 16:36 A wieś Kościan dawno upadła. Idź sobie trollu gdzieś indziej
55. Dodane przez Do 46, w dniu - 17-12-2024 17:03 Kto napisał, że Leszno to dziś takie Kakolewo jak nie Ty Koscianiakiu. Gniezno i ciekawy rynek,gastronomia tylko przy katedrze,kawałek dalej bród i smród, kamienice jeszcze gorsze jak w Lesznie.Jakie w Gnieźnie pełno gastronomii,jak byłem 2 lata temu to nie było dużo, na dodatek nic ciekawego,w tym jedna przy samej katedrze zamknięta. Leszno dużo lepiej wypada i od Konina i Gniezna i nie wyludnia się tak szybko jakoś jak oba miasta.Przecież Gniezno też liczyło 74.000 najwięcej,dziś to niewiele ponad 63.000 czyli też duży spadek,ale nie tak duży jak Konina.Proszę sobie pojeździć po dzielnicach Gniezna i zobaczyć jak to wygląda, w Lesznie Zatorze czy Gronowo to piękne osiedle przy tych Gnieznienskich.
56. Dodane przez wielki Edward, w dniu - 17-12-2024 17:21 Bojan,smark jesteś kościański i troll. Dla Ciebie Pan Gierek.Za Gierka było dobrze,tylko mu przeszkadzano,bo Jaruzelski miał swoje wizje i trzymał palec....z CCCP. Za Gierka Leszno się powiększyło i było miastem wojewódzkim, które bardzo chwalono za gospodarnośc.Inaczej gdyby nie było miastem wojewódzkim było by teraz 20 tyś wsią jak Kościan w której nic się nie dzieje. Zresztą Leszno nie było najmniejszym miastem wojewódzkim, bo mniejsze były i są miasta Krosno,Siedlce,Skierniewice,Ostrołęka, Ciechanów, Tarnobrzeg i jeszcze o ile pamiętam dwa miasta,które teraz nie mogę sobie przypomnieć. Pierwsze słyszę, aby teraz ktoś żałował, że miastu zaszkodziło to,że było wojewódzkim.Wiele miast byłych wojewódzkich straciło ale Leszno nie żałuje bo inaczej teraz było by taką wsią jak Kościan, bo w latach 50tych było niewiele większe. Gierek do teraz jest chwalony,zwłaszcza na Śląsku i to był dobry przywódca i człowiek, mimo,że komunista taki był ustrój.
57. Dodane przez wielki Edward, w dniu - 17-12-2024 17:38 Siedlce były i są większe od Leszna,pomyliłem, chodziło o Sieradz.Więc Sieradz,Łomża, Ciechanów, Ostrołęka,Krosno,Skierniewice były i są mniejsze,a były miastami wojewódzkimi. Województwo Leszczyńskie było bardzo chwalone za gospodarności, wysokie rolnictwo,mleczarnie,przetwórstwa, przemysł spożywczy, cukierniczy,odzieżowy to województwo stało bardzo wysoko w kraju,a Kościan zawsze zostanie małym Kościanem znanym tylko,ze szpitala w Wielkopolsce,chociaż dawniej należał do Wielkiego Leszczynskiego i to był błąd, że zlikwidowali dawne województwa. Leszno jednak zostało znane w Polsce,Europie żużel, szybowce,balony,pokazy lotnicze,wiele wydarzeń sportowych . Trzymamy się!
58. Dodane przez do 53, w dniu - 17-12-2024 17:43 No piękny dałeś wywód, ale on w ogóle nic nie wnosi i nie wyjaśnia. Nadal nie napisałeś co ma wspólnego to, że Leszno (niby) jest w opłakanym stanie z tym, że w przeszłości było miastem wojewódzkim?
59. Dodane przez Bojan, w dniu - 17-12-2024 18:25 Do czego to doszło że tu są wciąż osoby które kochają komunistycznego Giętka, kłamią się brak edukacji i znajomości ekonomii. Za głowę się chwyciłem jak przeczytałem tę bzdury wychwalające komunistę. Co zrobił takiego gierek (celowo z małej litery) otóż zamroził ceny podstawowych produktów i dał ludziom ogromne podwyżki dzięki temu stworzył iluzje bogactwa wśród społeczeństwa. Już po 3 latach rządów komunistycznego gierka (celowo z małej litery) gospodarka była w opłakanym stanie o czym mówili ludzie z jego otoczenia ponieważ wszystko co robił to robił na kredyt a ceny energii bardzo wzrosły. Już po 5 latach rządów gierka nasza gospodarka leżała a długów nie było z czego spłacać więc spłacał surowcami czy żywnością stąd zostały wprowadzone kartki na żywność czy podstawowe produkty. Niestety ale do tego trzeba mieć wiedzę czy wykształcenie i znać historię. Ale niestety tacy jak ty, zakładam że jesteś starsza bo wyzywasz śmiesznie ludzi od smarka (co jest śmieszne i pokazuje że jesteś arogancki) zawsze będą chwalić gierka bo niby coś dali ale prawda taka że nic nie dali tylko doprowadził do klęski nasza gospodarkę a ostatnie długi spłaciliśmy stosunkowo niedawno bo dopiero w listopadzie 2012 roku ale spłacali byśmy jeszcze dłużej bo umorzono większość z nich. Mało tego to gierek doprowadził do mega inflacji. Poczytać polecam trochę książek, ekonomistów a nie cieszyć się bo dali. Podsumowując gierek niczym się nie różnił od dzisiejszych pisowcow.
60. Dodane przez Indoraptor Rex, w dniu - 17-12-2024 18:44 Niestety w Lesznie osoby starsze wciąż żyją w przekonaniu że życie kręci się wokół Leszna i że Leszno jest stolicą regionu co wzbudza śmiech politowania mieszkańców okolicznych miejscowości. A to że osoby 70 plus kochają wciąż Gierka aby to niestety podwierdza. Osoby starsze będą kochać tego komunistę dlatego że dał Lesznu status stolicy woj i mogło się przez 5 minut rozwijać. Każdy rozgarnięty powie że podział administracyjny stworzony przez tego komunistę był ogromną pomyłką ale osobom 70 plus z Leszna tego nie przetłumaczysz bo mają klapki na oczach i zero pojęcia. Gierek chciał dobrze? Większych bzdur nie przeczytałem, ta osoba była namaszczona na Kremlu tylko po to by złagodzić i zgasić protesty poprzez dania ludziom trochę dobrobytu a ten dobrobyt był na kredyt. Potem rozdawał za darmo mieszkania czy dawał ludziom ogromne podwyżki. Ale oczywiście ludzie nie wiedzieli skąd są pieniądze. Oczywiście ludzie go pokochali bo pies nie gryzie ręki która go karmi. Niestety ekonomiści i osoby wykształcone wiedzą że nie da się wybudować silnej gospodarki na kredyt w 5 lat bo mnie uczono że silna gospodarka polega na ciężkiej długoletniej pracy (patrz Chiny, Japonia) a nie na kredycie. Ale tak jak napisał komentujący Bojan, że Gierkowi udało się podzielić mieszkańców bo widzę że do dziś starsze osoby mają Fobie innych miast jak widać to w komentarzu 56 i 57 bo takie było założenie tego podziału administracyjnego - skłócenie mieszkańców. My młodzi ludzie się z tego już śmiejemy bo żyjemy w zgodzie z innymi. Wy się ujadajcie, my mamy to w nosie. No i z tego miejsca życzę Wesołych Świąt i znacznie mniej nienawiści która do niczego nie Prowadzi.
61. Dodane przez Edward niewielki, w dniu - 17-12-2024 18:54 Do Gniezna przybywają turyści w dużych ilościach i to fakty. Kościan wieś? No sorry ale tam mają pływalnię czy ich park rozrywki. Nie byłem ani w tym parku ani na ich pływalni ale ludzie w Lesznie chwała Kościan i to też niepodważalny fakt. Co do bycia miastem wojewódzkim to ludzie w Lesznie już o tym zapomnieli bo zleciało 26 lat właściwie. Kto o tym pamięta? Życie idzie do przodu. A chwalić gierka który rozwalił gospodarkę po prostu uważam za nie stosowne.
reklama
62. Dodane przez Dlugi, w dniu - 17-12-2024 19:34 Leszno to dziś takie Kąkolewo
63. Dodane przez Kropka, w dniu - 17-12-2024 19:49 Kropka
64. Dodane przez Urszul, w dniu - 17-12-2024 19:56 Informator i Bojan sto procent racji. Jak można chwalić komunistę który doprowadził do klęski gospodarkę? Przecież po 5 latach polska leżała na łopatkach. Brak znajomości historii się kłania.
65. Dodane przez Bojan, w dniu - 17-12-2024 19:59 Jeszcze aby dodam że za tego niby kochanego Gięrka brakowało w kraju energii. Ale jestem świadomy że nie przepowiem co niektórym i będzie to jak grochem o ścianę.
66. Dodane przez Kania, w dniu - 17-12-2024 20:06 Kolega Bojan już chyba napisał wszystko ale dodać jeszcze warto dodac że na tym jego podziale administracyjnym tracili prawie wszyscy a szczególnie duże miasta takie jak Wrocław, Łódź, Poznań ale i mniejsze jak Gostyń, Kościan. A rozwijało się kilka ośrodków takie jak Leszno co było bez sensu. Bo co znaczy takie Leszno na mapie Europy? No nic. Miasta takie jak Wrocław, Poznań są rozpoznawane. O tym też historycy pisali wielokrotnie i trzeba po prostu czytać.
67. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 17-12-2024 20:28 Warto dodać że park rozrywki w Kościanie będzie się rozbudowywać.
68. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 17-12-2024 20:39 A leszno już zawsze będzie w tle rozwijającego się Kościana.
69. Dodane przez Ja, w dniu - 17-12-2024 21:11 Wychwalać gierka osobę dzięki której mieliśmy kartki na żywność, pałowanie, strajki...takie rzeczy tylko w Lesznie.
70. Dodane przez Tyle, w dniu - 17-12-2024 21:27 Widać jak jeden smarkacz napisał kilka komentarzy i to długich pod rząd. Otóż za Gierka żyło się bardzo dobrze.Była praca,fabryki,zakłady pracy,przemysł motoryzacyjny,społeczeństwo żyło dostojnie.Budowali osiedla,szkoły, przedszkola w szybkim tempie. Gdyby nie przeszkadzano Gierkowi,to Polska dziś bylaby w innym miejscu.Dziś Polska ma jeszcze większe długi niż za Gierka,wszystko leży, gdzie są dawne fabryki,zakłady, gdzie przemysł. Za Gierka to rodzina miała po trzy,cztery dzieci i to była norma.Dziś Polska się wyludnia i większość klepie biedę. Leszno coś znaczy i zawsze znaczyło w Polsce i Europie.Kościan nic nigdy nie znaczył nawet w Wielkopolsce i nigdy nie przekroczy 25 tyś mieszkańców .Nigdy.Co do Łodzi też straciła bardzo dużo, a za Gierka pięknie się rozwijała i liczyła najwięcej 820 tyś.Dziś to 650 tyś, ogromny spadek i wiele zakładów znikło.Gdyby wróciły lata 70 te byłoby super,ale bez dopuszczania Jaruzelskiego,Kiszczaka bo po 80 tym była tragedia,która tak naprawdę trwa do dziś. Dobranoc.
71. Dodane przez Tyle, w dniu - 17-12-2024 21:32 Kartki były nie za Gierka,tak samo jak pały, a jak były to z polecenia Jaruzelskiego, Kiszczaka bo to oni przyczynili się do upadku Gierka,a Kiszczak to już w ogóle był największy.......
72. Dodane przez Wielki Edek, w dniu - 17-12-2024 21:44 W 1977 za Gierka były kartki na cukier 2 lub 3 kg na miesiąc to i tak dużo, bo ja cukru nie używam wcale.Potem był Kania i Jaruzelski i dopiero była zapaść,kartki już na wszystko i strajki,bicie,morderstwa jak Przemyka,Popiełuszki i innych.Gdyby nie Gierek i rozbudowa w kraju wszystkiego,to dziś był by tu trzeci świat. Dziś długi jeszcze większe i wszystko co polskie padło. Gierek ma szacunek ludzi zwłaszcza na Śląsku, a Jego grób zawsze ma pełno zniczy już 1 listopada setki.Szacunek dla Niego jest zawsze.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Pogrzęb odbędzie się w środę, 18 grudnia, na cmentarzu parafialnym w Świerczynie. Msza pogrzebowa w kościele pw. św. Łukasza Ewangelisty w Świerczynie o godz.11.
W celu zamieszczenia nekrologu na stronach portalu prosimy o kontakt z redakcją Radia Elka pod numerem telefonu 65 529 56 78 lub o kontakt osobisty w siedzibie Radia Elka przy ul. Sienkiewicza 30a w Lesznie.