Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
11
Lutego 2025
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Adolf, Bernadetta,
Lucjan, Olgierd
Do końca roku 323 dni.
Start arrow Leszno arrow Jedno skuteczne lekarstwo na raka: czy to możliwe?

Dawid Murawa w Radiu Elka

Jedno skuteczne lekarstwo na raka: czy to możliwe?

11.02.2025. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Jarek Adamek)
Czy jest stuprocentowy sposób, żeby uchronić się przed nowotworem? Czy jest stuprocentowy sposób, żeby raka dostać? Czy wreszcie medycyna znajdzie lekarstwo, które wyeliminuje nowotwory w ogóle? O tym rozmawialiśmy z prof. Dawidem Murawą, chirurgiem i onkologiem, goszczącym w Lesznie na zaproszenie Uniwersytetu Trzeciego Wieku. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Witam państwa serdecznie, witam mojego gościa, pan profesor Dawid Murawa, lekarz, chirurg, onkolog, radny sejmiku województwa wielkopolskiego i od kilku dni dyrektor szpitala wojewódzkiego na Lutyckiej w Poznaniu. Dzień dobry panie profesorze.

Dzień dobry, radny do wczoraj.

Złożył pan mandat, ponieważ został pan dyrektorem marszałkowskiego szpitala.

Jedno wynika z drugiego i w związku z tym trzeba było do komisarza wyborczego te informacje złożyć.

Trochę wcześniej był konkurs na dyrektora szpitala w Lesznie, nie chciał pan wystartować?

Takiej propozycji nie miałem, ale ponieważ...

Czy to tak działa, że się najpierw dostaje propozycję, a potem jest konkurs?

Nie, ja myślę, że nie. Ponieważ było wiadomo, że jest konkurs w Poznaniu, to skupiłem się na tej wersji. Bliższa koszula ciału. No tak, jakby na to nie patrzeć, po pięciu latach jeżdżenia do tzw. Greenbergu, wydaje mi się, że to było bardziej słuszne.

Jest pan wybitnym onkologiem, bardzo wiele osób miało okazję zetknąć z panem albo o panu usłyszeć. Do Leszna przyjechał pan na zaproszenie Uniwersytetu Trzeciego Wieku, tak?

Z wykładem. Muszę powiedzieć, że generalnie sytuacja jest taka, że jakbyśmy spojrzeli sobie trochę wstecz ten ostatni, powiedzmy, rok czasu, to jest praktycznie objazd 22 gmin, głównie na terenie województwa wielkopolskiego, ale trochę także poza Wielkopolską z tego typu spotkaniami do różnych gremiów, czy to uniwersytetów trzeciego wieku, czy też na zaproszenie władz gmin dla mieszkańców. Wydaje mi się bardzo ciekawa ścieżka, trochę tak przez przypadek
rozpoczęta. Ale to ścieżka propagująca profilaktykę onkologiczną i wydaje mi się, że jest to wartość sama w sobie. Obserwując ilość osób, które w tych spotkaniach uczestniczą, to te sale są pełne. Wydaje mi się, że to jest bardzo sensowne, bo ci ludzie słuchają, mają zainteresowanie. A raptem wczoraj się wypowiadałem do Polsat News w sprawie aresztowania hochsztaplera, który sprzedawał jakieś pseudo środki na leczenia onkologiczne. Przestrzeganie przed chociażby tego typu kwestiami, bo chwała, że tego pana aresztowano. Natomiast wydaje mi się, że ta skuteczność państwa polskiego w zakresie ochrony zdrowia nie jest w pełni satysfakcjonująca.

Czy przed rakiem można się uchronić?

Ja myślę, że do końca niestety nie, bo to, co my możemy zrobić, to oczywiście możemy propagować zdrowy styl życia, bo są tu pośrednie dowody. Gdybyśmy zestawili jakąś grupę osób i powiedzieli: dobra, ty palisz cały czas papierosy, ty nie palisz, jest to ten sam organizm i zobaczymy, czy u ciebie pod wpływem papierosów powstanie rak.

Jak to słynne powiedzenie: miałem kolegę, który absolutnie nie palił, prowadził zdrowy typ życia i mu rak płuc wyskoczył.

Dokładnie, więc tutaj jest ten motyw, że nie mamy jednego czynnika spustowego tworzenia choroby nowotworowej. Natomiast oczywiście jeżeli weźmiemy mocne dane epidemiologiczne, które są na tysiącach, dziesiątkach tysięcy czy setkach tysięcy osób robione, bo o takich badaniach mówimy, a takich badań wbrew pozorom na świecie trochę jest. Wiemy, że jednak te określone czynniki ryzyka, zwiększające istotnie, nie o 1%, tylko znacznie więcej, ryzyko zachorowania na dany nowotwór jest wtedy ewidentne.

To jaki jest stuprocentowy patent na raka?

W medycynie nic nie jest 0-100%, ale jeżelibyśmy poszli w kierunku, że coś jest 90%, to jeżeli weźmiemy sobie pod uwagę intensywne palenie papierosów, rzeczywiście takie na maksa, do tego na maksa połączenie papierosa z alkoholem i do tego jeszcze fatalne jedzenie, to możemy sobie powiedzieć, jak amen w pacierzu, że ten organizm gdzieś po 50. roku życia nam zacznie wysiadać. Można tylko dyskutować, czy wysiądzie nowotworowo, czy też na przykład kardiologicznie. Wiemy, że pewne zdarzenia, które mogą być w młodym wieku, chociażby właśnie choroby sercowo-naczyniowe, spowodują, że jeżeli ktoś zginie z tego powodu, to nigdy nie dowiemy się, czy trzy lata później by nie rozwinął nowotworu. Ale możemy przyjąć, że tego typu postępowanie ewidentnie do tego prowadzi.

Jest taka książka „Cesarz wszech chorób”, pewnie Pan czytał, to monografia raka, gdzie jest napisane, że właściwie ludzie chorują na nowotwory od samego początku cywilizacji. Nie było tytoniu, nie było, no prawie nie było alkoholu, bo Sumerowie piwo wymyślili. Ale tutaj te czynniki, o których Pan mówi, akurat nie grają. Małe dzieci chowają za raka, prawda?

Oczywiście musimy tutaj wyróżnić jedną kwestię, że oprócz czynników środowiskowych mamy predyspozycję genetyczną. Oczywiście część genów znamy jako ewidentne, stąd dziś pracujemy z tymi genami, robiąc tak zwane profilaktyczne amputacje piersi czy jajników. Natomiast rzeczywiście powołując się chociażby na onkologię dziecięcą, no tutaj mamy różne czynniki genetyczne, których my jeszcze dzisiaj nie potrafimy w takim zakresie badać, tak że weźmiemy kroplę krwi, zbadamy i powiemy, że ten organizm ma predyspozycję ogólną do tworzenia tkanki nowotworowej. Bo to jest pewne, można powiedzieć, uszkodzenie układu odpornościowego. Ale teraz w związku z tym, to co pan powiedział wcześniej, są osoby, które mogą pół życia intensywnie palić i nie mają tego raka płuca, a z drugiej strony mamy osoby niepalące, a te raka płuca mają. W związku z czym, tak jak mówimy, czynniki środowiskowe są dodatkowym bombardowaniem w kierunku na przykład słabszych genów. Jeżeli ktoś ma mega mocne geny, w danej rodzinie nie ma żadnych nowotworów i tak dalej, to oczywiście, że tak, że możemy bardzo fatalnie się prowadzić i tego nowotworu nie rozwiniemy. Ale jeżeli byśmy chcieli to uśredniać do populacji, to musimy sobie zdać sprawę, że to jednak tak nie działa.

A czy to nie jest tak trochę, panie profesorze, że mimo wszystko medycyna wciąż jeszcze więcej nie wie niż wie?
No myślę, że tak. Jak ja bym się cofnął w czasie chociażby do momentu, kiedy rozpoczynałem pracę w Centrum Onkologii w Poznaniu krótko po studiach, to zarówno wiedza na temat diagnostyki nowotworów, sposobów różnego typu prowadzenia tej diagnostyki i tak dalej, jak i oczywiście leczenia, to jest zupełnie coś innego niż dzisiaj. To nie ma wątpliwości.

Pytam, bo co jakiś czas w doniesieniach medialnych czytamy o odkryciu naukowców, które właściwie jest przełomem w walce z rakiem. A tego przełomu tak naprawdę wciąż nie ma. Czy ta cała robota naukowców to właściwie bicie w bęben, ale nic z tego nie wynika? Albo może komuś zależy, żeby tego przełomu nie było?

Ja powiem tak: zależy rozumiemy pod pojęciem przełomu. Bo rzeczywiście jeżeli chodzi o przełom, pamiętamy taki chociażby polski pomysł jako preparat Tołpy. Gdzie coś tam z torfu było robione i tak dalej. Natomiast dlaczego nie ma jednego leku na raka? Dlatego, że nawet ten sam typ raka z tego samego narządu między różnymi osobami ma całkowicie różną pulę genów. I tak naprawdę możemy powiedzieć, że to nie jest ten sam nowotwór. W związku z czym nie ma czegoś takiego, że stworzymy lek, który podziała na wszystkie te mechanizmy. I dlatego to jest tak trudne. Natomiast szuka się rzeczywiście rozwiązań pośrednich, w których chcemy, by nasz własny układ odpornościowy poprzez zewnętrzną stymulację odpowiednimi lekami rozwalał raka. W tym tygodniu miałem przyjemność spotkać się w Poznaniu, bo był z serią wykładów w Polsce i na Litwie pan profesor Michael Nishimura z Chicago. To jeden z twórców takiej metody, która obecnie jest standardem w leczeniu białaczek, czyli nowotworu krwi, która polega na tym, że pod wpływem odpowiednich działań genetycznych do organizmu wpuszcza się stymulowane komórki odpornościowe danej osoby, które są nastawione na walkę z nowotworem. Ta metoda zrobiła dużą rewolucję, jeżeli chodzi o leczenie białaczek. To jest dzisiaj standard. Wyniki się bardzo poprawiły. I teraz się szuka tego typu rozwiązania do guzów litych, czyli tych, w naszym rozumieniu tych raków, jak rak trzustki, jelita, żołądka, itd. To są te ścieżki, a jeżeli chcemy mówić o rewolucji, to muszę powiedzieć, że jeżeli porównam sobie wyniki leczenia raka w czasach gdy zaczynałem pracę 22 lata temu, z tym co jest dzisiaj, to muszę powiedzieć, że chociażby taki najbardziej popularny nowotwór, najczęstszy u kobiety, jakim jest rak piersi, to tu wyniki leczenia poprawiły się o prawie 20%.

Dzięki leczeniu, czy dzięki profilaktyce?

Myślę, że tu się składa kilka elementów, ale dzięki leczeniu w dużej części, dlatego że mamy całkowicie nowe leki, których kiedyś nie było i to są leki celowane, których wskaźnik działania jest zupełnie inny niż tej takiej zwykłej, dawnej, starej, klasycznej chemioterapii, która waliła na odlew.

Wierzy Pan to, że poznamy w końcu jedno genialne lekarstwo?

Myślę, że takiego lekarstwa nie będzie. Myślę, że będą takie leki, możemy nazywać niektóre z nich szczepionkami, inne będziemy nazywać stymulantami odporności, inne jeszcze jakimś lekiem celowanym. One będą dedykowane do określonego typu raka. dla danej osoby. Czyli będziemy brali fragment na przykład guza, będziemy robić genetykę, bo takie rzeczy już się robi, tylko my nie mamy pełnej wiedzy, jak to przełożyć na pełną praktykę leczniczą, ale część tych genów potrafimy już badać i badamy na przykład 600 genów w guzie, określamy, że nieprawidłowe są 2-3, na te 2-3 możemy podać taki a taki lek i wtedy w sposób celowany rozwalamy raka. W związku z tym, nawet jeżeli nie zrobimy tego całkowicie, to wchodzimy w coś innego, mianowicie dokładamy do tego najstarszą dziedzinę leczenia raka, czyli chirurgię i te resztki wycinamy i liczymy na to, że będzie dobrze. Ale nie będzie jednego leku na raka.

Póki co profilaktyka, czyli zrezygnuj człowieku z wszystkiego, co przyjemne w życiu, może Ci się uda.

Ja bym był tu ostrożny. Musielibyśmy bardzo delikatnie odpowiedzieć na to pytanie, co jest tak do końca przyjemne, ale to oczywiście pozostaje w gestii każdej osoby.

Pan Dawid Murawa, specjalista, lekarz, onkolog, chirurg. Dziękuję, panie profesorze.

Dziękuję bardzo, pozdrawiam.

 
Komentarze (17)
1. Dodane przez Polak, w dniu - 11-02-2025 11:47 10 3
Bigfarmy nie pozwolą jedna tabletką wyleczyć raka, bo to dla nich strata kasy i tyle w temacie
2. Dodane przez PL, w dniu - 11-02-2025 11:54 3 4
Zagrożenie chorobowe było jest i będzie zawsze! 
Podobno nie było wodociągów, kanalizacji, sanepidu nawet a ludzie już byli i żyli! 
Toaleta? 
Też nie było! 
Czystej wody nie było, piwo czy wino były najbezpieczniejszymi płynami do spożycia! 
A dlaczego to Pan profesor by wytłumaczył. 
Długość życia wówczas a dzisiaj? 
Żyjemy coraz dłużej i to jest problem dla ZUS-u, dla naszych polityków! 
Nowotwory pomagają w redukcji tych zbędnych wydatków nie tylko na seniorów? 
Kto pije i pali ten nie ma robali? 
Wspomagając system finansów państwa, rządzący chcą dobić seniorów ich długowieczną pracą? 
Służby mają oręż do samoobrony i dlatego przechodza na emerytury w wieku 45 lat? 
Niezasłużone emerytury!!!
3. Dodane przez aada, w dniu - 11-02-2025 13:00 11 4
Rockeffelerowie trzymaja wszysko w swoich łapkach. Lek jest już od bardzo dawna , tyle że nie pozwolą by to wyszło na jaw. Tak beda wpychane ludziom "mRNA" badziewa , ktore nie koniecznie jak te na najslynnejsza chorobe beda leczyc a dzialac wrecz odwrotnie. Jadac dzis na rowerze z rana widzialam znowu jakiegos kovidianina w mascy GL człowieku , sam sie pozamiatasz ,a zwlaszcza wydolnosc swoich płuc , to samo do ludzi co w szmatkcha biegaja , puknijcie sie w glowe.
4. Dodane przez peterpan, w dniu - 11-02-2025 14:08 1 4
do kom 3  
a ziemia jest płaska ......
reklama
5. Dodane przez do 1, w dniu - 11-02-2025 14:17 4 0
O Revelisie cicho tak samo jak o Maxie Gersonie, o doktorze George`u Ashkarze to nawet nie ma co wspominać, bo inaczej koncerny farmaceutyczne za dużo by straciły jakby się ludzie dowiedzieli prawdy o przyczynach powstawania raka i sposobach jego leczenia&
6. Dodane przez do 3, w dniu - 11-02-2025 14:21 1 3
Najważniejsze, że Ty jesteś zdrowy i z główką wszystko w porządku.
7. Dodane przez Do 3, w dniu - 11-02-2025 14:30 3 0
Rockefeller i Rodshyld. Tak to prawda że lek na raka dawno jest.
8. Dodane przez Magda, w dniu - 11-02-2025 14:35 4 0
pół roku temu wykryto u mnie raka, i co? i nic, jeżdżę od przychodni do przychodni, zostawiam kasę lekarzom na nowe bmw, jakiekolwiek leczenie? ZERO :(
9. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 11-02-2025 15:02 3 1
Profesor Dawid Murawa to bardzo mądry człowiek. Jako jeden z niewielu, ma dzisiaj dużo do przekazania. Człowiek wysokiej kultury. Widać , że zależy Profesorowi aby podnieść świadomość społeczeństwa nt. profilaktyki i wiedzy nowotworów. W tym miejscu dziękuję Leszczyńskiej Radzie Seniorów za zorganizowanie bardzo ciekawego wykładu z udziałem Pana Profesora w miniony piątek, w WSH w Lesznie. Chylę Czoła.
10. Dodane przez ja, w dniu - 11-02-2025 15:26 2 1
Popieram 3. ale co do szmatek to się nie zgodzę. Mnie nie przeszkadzają. Chcącemu nie dzieje się krzywda. Maseczki chronią noszącego ale i innych. Ludzie w sklepach, w autobusie kaszlą dookoła.
11. Dodane przez Do 9, w dniu - 11-02-2025 15:57 3 5
Lizus na odległość? 
Ilu znasz lekarzy- profesorów, z iloma miałeś kontakt odobisty? 
Dla równowagi podaj jeden przykład profesora onkologii który nie jest bardzo mądry? 
Który nie ma kultury osobistej? 
Jedno spotkanie i jesteś w szoku? 
Ile masz lat, jakie masz wykształcenie? 
Profesorów tak ciebie natchnął, że gdybyś w młodości trafił na taką osobowość to pewnie zostałbyś lekarzem - kolegą tego mistrza?! 
Dzisiaj jesteś tylko walizeniarzem!
12. Dodane przez polecam, w dniu - 11-02-2025 16:28 2 0
Przeczytajcie z naszej biblioteki Imperium bólu, Seria Amerykańska, aktualnie wypożyczona.
13. Dodane przez kiedy hospicjum, w dniu - 11-02-2025 17:13 3 0
Kiedy będzie w Lesznie stacjonarne hospicjum? I przychodnia medycyny paliatywnej? Jest gotowy budynek, na Grzybowie, dotychczasowe Leszczyńskie Centrum Usług Senioralnych. Minął już minimalny okres zachowania dotychczasowej działalności wynikającej z wniosku o europejskie dofinansowanie budowy, miasto powinno się starać o stacjonarne hospicjum i przychodnię medycyny paliatywnej.
14. Dodane przez do 4, w dniu - 11-02-2025 18:11 3 0
Ocknij sie, ludziom juz sie oczka otwieraja ko rzadzi swiatem i ze bicfarmy to firmy nastawione na dochod kosztem chorego.Pacjent wyleczony , to pacjent stracony.
15. Dodane przez Bulbutier, w dniu - 11-02-2025 18:50 0 1
Proszę to ukrócić. Producenci tabletek i farmaceuci też chcą żyć.
16. Dodane przez do kom 14, w dniu - 11-02-2025 21:31 0 0
Ostatnie tematy - nieudane operacje- WINA ROBOTA DA VINCi.. podawanie w szpitalu na Długiej w Poznaniu leków o których nie chcieli mówić pacjentom, rodzinom a potem wmawiają, że była zgoda ustna. To to samo co masowa cyfryzacją.. niczego nie udowodnisz a niewygodne fakty łatwo usunie ten kto rządzi internetem i jeszcze będzie Ci wmawiał, że Ty usunales. Ludzie sami pakują się w pułapki..usuwają kasjerów, kasy samoobsługowe, karty bez gotówki a potem chipy, kto oporny umrze z głodu. Co szykujecie przyszłym pokoleniom. Przodkowie walczyli o polską mowę i ukochana Ojczyznę a Wy ją zaprzepaszczacie. Ubolewać, że doczekaliśmy się takich zniewalających czasów. Ja się z Wami nie identyfikuje!!!
17. Dodane przez Ja, w dniu - 11-02-2025 22:25 0 0
Pan doktor bardzo ładnie gada, ale bardziej z niego celebryta niż lekarz. (...) Rozmowa z panem doktorem po operacji praktycznie niemożliwa (pewnie był zajęty wrzucaniem postów na fb). Kontakt jedynie z jego asystentką, polegający za każdym razem na stwierdzeniu ?wszystko idzie w dobrym kierunku i trzeba być dobrej myśli?. Nie twierdze, że pan Murawa jest złym lekarzem, ale nam nadzieję, że nigdy więcej nikt z naszej rodziny nie będzie przez niego leczony.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Ogródek działkowy ko... Leszno 40000
Dom w świetnej lokal... Leszno 549000
Sprzedaż działki nr ... Kociugi 385000
Sprzedaż działki nr ... Pawłowice 185000
3-pokojowe przestron... Leszno 459000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj