Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
24
Kwietnia 2025
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Aleksander, Horacy,
Grzegorz, Marian,
Elżbieta
Do końca roku 251 dni.
Start arrow Leszno arrow Wspólne spotkanie w rocznicę wojny

Polscy i ukraińscy wolontariusze zapraszają na spotkanie na leszczyńskim Rynku

Wspólne spotkanie w rocznicę wojny

23.02.2025. Radio Elka, Filip Wybieralski

(fot. Angelika Surowiec)
W najbliższy poniedziałek, 24 lutego, o godzinie 19:00 na leszczyńskim Rynku odbędzie się spotkanie w dzień napaści Rosji na Ukrainę. Organizatorami są polscy i ukraińscy wolontariusze, Fundacja Leszno Dla Ukrainy, PIRH oraz Miasto Leszno.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- To już trzecia rocznica wybuchu wojny. Trzy lata, odkąd jesteśmy tutaj. Chcemy uczcić pamięć ofiar i podziękować Polsce oraz Polakom za wsparcie, za to, że mamy tu drugi dom -
mówi Elwira Nauman z Fundacji Leszno Dla Ukrainy. Spotkanie ma formę otwartą i każdy może w nim uczestniczyć. - Chcemy po prostu być razem w tym trudnym dniu - dodaje Nauman. Dla wielu Ukraińców Leszno stało się miejscem, w którym odnaleźli spokój i bezpieczeństwo. - Na początku cały czas czekałam, aż ta wojna się skończy. Teraz po prostu żyję dniem dzisiejszym. Doceniam, że moja rodzina jest ze mną, że nie musimy chować się przed rakietami - opowiada Elwira Neuman. Wolontariusze i organizatorzy mają nadzieję, że mieszkańcy Leszna wspólnie uczczą pamięć ofiar wojny i okażą solidarność z Ukrainą. - Mam nadzieję, że w tym smutnym dniu staniemy razem po stronie prawdy, po stronie ofiar i wartości, które wspólnie w Europie wyznajemy - dodają organizatorzy.
 
Komentarze (82)
1. Dodane przez Ela, w dniu - 23-02-2025 12:48 107 5
Z jakiego funduszu opłacana jest Fundacja Leszno dla Ukrainy ?
2. Dodane przez Adam, w dniu - 23-02-2025 12:50 111 11
Tu jest polska a nie ukraina
3. Dodane przez Jądruś, w dniu - 23-02-2025 12:50 114 8
Czy szanowna Pani Elwira wykazuje taka samą troskę o upamiętnienie rocznic Rzezi Wołyńskiej co o 3 rocznice wybuchu wojny ?
4. Dodane przez dekoder, w dniu - 23-02-2025 12:51 57 0
jak można świętować rocznicę wojny. chyba okoń się świętuje
5. Dodane przez Emeryt, w dniu - 23-02-2025 12:55 48 6
Pani Elwira Neuman twierdzi, że to Rosja napadła na Ukrainę. 
Ale przecie Donald Tramp powiedział wyraźnie, że to Ukraina,( państwo powstałe 24 sierpnia 1991) napadło na Rosję okupując regiony Doniecki, Chersoński i Donbaski.  
I komu tu wierzyć ?
6. Dodane przez SebaPL, w dniu - 23-02-2025 12:57 93 8
Jak świat światem żaden Ukrainiec nie będzie mi ani siostrą ani bratem.
7. Dodane przez Sam, w dniu - 23-02-2025 12:57 37 1
Serio ..
8. Dodane przez Wymiana, w dniu - 23-02-2025 12:58 109 3
Polacy mają uczcić pamięć ofiar wojny na Ukrainie. 
Czy Ukraińcy uczcą pamięć zabitych Polaków przez Banderowców.
9. Dodane przez ................., w dniu - 23-02-2025 13:04 80 3
A co z upamiętnieniem ofiar czystek etnicznych prowadzonych przez Ukraińców na Wołyniu i Małopolsce Wschodniej w latach 1941- 1946 pani Elwiro Neuman
reklama
10. Dodane przez PL, w dniu - 23-02-2025 13:06 28 2
Wojna to jest coś najgorszego co spotyka ludzi. 
Wolna Ukraina po rozpadzie imperium sowieckiego nie nacieszyła się długo swoją niepodległością! 
Ich polityka, korupcja gospodarczą, oligarchowie powiązani z Rosją doprowadziły Putina do słusznych wniosków! 
Marynarka wojenna Ukrainy na Krymie przeszła bez jednego wystrzału na stronę Rosji! 
Kijów nie płacił żołdu kadrze to Moskwa spłaciła te zadłużenia i dała wyższe pensje, różne marynarzom rosyjskim! 
Ukraińcy ze wschodniej Ukrainy pracowali w Rosji bo tam mieli bliżej, tam wjeżdżali bez problemów i nie było blokady językowej! 
Zachodnia Ukraina to już ludy wymieszane, potomkowie Polaków, Węgrów, Rumunów, Żydów, Niemcow... 
Dzisiaj pamiętamy o Ukrainie a moi rodzice pamiętają Litwinów, Węgrów, Słowaków walczących u boku Hitlera z naszym okupowanym narodem! 
Życzę pokoju, wszystkim!
11. Dodane przez Zielarz, w dniu - 23-02-2025 13:07 78 2
Cyt : " staniemy razem po stronie prawdy, po stronie ofiar i wartości, które wspólnie w Europie wyznajemy" - 
No to proszę bardzo. Zacznijmy od ofiar na Wołyniu.
12. Dodane przez ., w dniu - 23-02-2025 13:10 69 3
Wspólnie ? Polacy już poznali co to znaczy wspólnie z Ukraińcami. 
Wystarczy.
13. Dodane przez Leszcz, w dniu - 23-02-2025 13:13 73 2
Może jeszcze urodzony Bandery będziemy obchodzić?
14. Dodane przez hańba!, w dniu - 23-02-2025 13:14 39 3
Hańba!!!! czekajcie, niech no tylko wróci Polska.....
15. Dodane przez xyz, w dniu - 23-02-2025 13:16 37 4
A przyjedzie Azow jak do Wrocławia?
16. Dodane przez Historia, w dniu - 23-02-2025 13:17 56 2
Żeby cokolwiek było "wspólnie", to zacznijmy od początku, czyli od 1941 roku. Przeprosiny, ukaranie winnych, zadość uczynienie polskim ofiarom banderowskich działań.
17. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 23-02-2025 13:21 70 1
Tysiące Ukraińców walczyło w czasie II wojny światowej po stronie Niemców. Jak wchodziły niemieckie oddziały na Ukrainę to ludność ręka do góry. Najgorszymi strażnikami w niemieckich obozach zagłady byli Ukraińcy. PAMIĘTAMY I NIEZAPOMNIMY .
18. Dodane przez kawa na ławę, w dniu - 23-02-2025 13:26 51 6
SKANDAL!!!
19. Dodane przez Krzys, w dniu - 23-02-2025 13:30 58 3
Świętuje się zakończenie wojny, a nie wybuch. Jakaś dziwna nowa moda. Poza tym niech świętują u siebie. To nie nasza wojna.
20. Dodane przez Jola, w dniu - 23-02-2025 13:30 42 4
Trump powiedział, że to Ukraina sprowokowała konflikt wojenny, więc chyba ta pro ukraińska organizacja mija się z prawdą.
21. Dodane przez Unia to my, w dniu - 23-02-2025 13:32 42 2
Skoro tacy chętni do pomocy to dlaczego naszym kosztem niech sami jadą na Ukrainę i walczono. Dlaczego Ne ma tak obchodzonych dni rzezi wołyńskiej? Dlaczego celebrujemy dzieńwojnę a nie jej zakończenie?
22. Dodane przez Przemek, w dniu - 23-02-2025 13:32 64 4
Tu jest Polska, Ukraina i Ukraińcy nie są nam Polakom do niczego potrzebni niech wracają do swojego kraju.
23. Dodane przez Unia to my, w dniu - 23-02-2025 13:33 27 3
Jakiś kontrprotest przeciwko temu będzie czy raczej tak jak zawsze.. heh
24. Dodane przez Tata, w dniu - 23-02-2025 13:34 53 2
Żadnych pro ukraińskich organizacji w Lesznie (Polsce). Rozwiązać i odesłać skąd przybyli. Ostatecznie spolszczyć i zasymilować.  
Kto nie kocha Polski i Polaków i próbuje obchodzić jakieś obce nam rocznice, temu mówimy NIE.
25. Dodane przez rocznik 72, w dniu - 23-02-2025 13:35 6 5
Do kom.2 Polska mogłeś chociaż Adaś napisać z dużej.
26. Dodane przez spacerowicz, w dniu - 23-02-2025 13:39 44 0
Dziękuje nie skorzystam.
27. Dodane przez NIE, w dniu - 23-02-2025 13:41 48 1
Wspólnie nie będziemy obchodzić tej rocznicy.  
Teraz wzywacie do wspólnych obchodów a następnie do "wspólnego państwa"!  
NIGDY. 
Wracajcie na Ukrainę! Rozliczcie tych co przez całą wojnę Was okradali!
28. Dodane przez Do ELI z Koment..nr.1., w dniu - 23-02-2025 13:44 34 4
Otoz "- jest finansowana z Opłat Parkingowych od 2025 r.znacznie podwyższonych Maciej z UML
29. Dodane przez kos, w dniu - 23-02-2025 14:01 28 0
Ale jaja, co tu się dzieje w tym mieście ?
30. Dodane przez antypis, w dniu - 23-02-2025 14:05 38 0
Jeszcze kiedyś ( może za kilka lat ) Ukraińcy nam tak za to wszystko co zrobiliśmy do nich podziękują, że nam ta cała pomoc bokiem wyjdzie.
31. Dodane przez Tiks, w dniu - 23-02-2025 14:08 34 1
Pop. kom. 27. Czekam, aby ta wojna się skończyła i Ukraińcy wrócili do siebie, a w Polsce wróciła normalność.
32. Dodane przez Konfa, w dniu - 23-02-2025 14:13 4 28
Jak to jest, że znakiem rozpoznawczym polskich patriotów jest nieumiejętność posługiwania się własnym, ojczystym językiem? Mam tu na myśli zarówno mowę, jak i pismo. 
Inna sprawa, że dziś wyjątkowo dużo pracy mają rosyjskie trolle, co wyraźnie widać po komentarzach.
33. Dodane przez Lokos, w dniu - 23-02-2025 14:15 39 0
Wojna w Ukrainie nadal trwa i co tu świętować ?. Modlić się tylko, żeby wrócili jak najszybciej do swojego kraju. Żołnierzy do walki Im brakuje, a Polsce przebywa Ich setki, to o czym świadczy, jak bardzo kochają swój kraj.
34. Dodane przez Zbyszszko, w dniu - 23-02-2025 14:17 20 1
W tekście napisano - uroczyste obchody. Czy tak byśmy napisali np. o 1 września 1939 roku? Uroczyste to tyle co podniosłe, podkreślające pozytywnie wagę wydarzenia. A tu chodzi o rocznicę hanbiącego wydarzenia, napaści Rosji na Ukrainę. A więc obchody raczej smutnej, tragicznej rocznicy. Na pewno nie uroczyste. To tak a propos, języka polskiego, który niektórym się rozjeżdża...
35. Dodane przez Krzysztof, w dniu - 23-02-2025 14:17 48 0
Żadnej ukrainskiej flagi w Polsce !!! Zero socjalu i darowizm dla nich , mają jeszcze swoją ojczyznę niech wracają i walczą o nią !!! Ale spotykając tylu ukrainców w Lesznie które jest małym miastem , a w innych ośrodkach gdzie są ich tysiące sami siebie określili , że dla nich ich państwowość ich nie interesuje.
36. Dodane przez Obserwator, w dniu - 23-02-2025 14:24 49 1
Myślę że fundacja może się zamykać. Czytając komentarze nie widzę żadnego pozytywnego . 
Właśnie do 1 też jestem ciekaw. 
Zrobiliśmy co mogliśmy i na tym koniec .Mamy teraz wzrost przestępczości jesteśmy biedniejsi i tak na tym wyszliśmy. A o Wolyniu nie wspomnę. Nasi przodkowie niedowierzają co się teraz dzieje .Jakie obchody ?kto wpadł na taki pomysł.  
To tylko prowokuje ludzi . 
Trump zakończył ten temat .
37. Dodane przez Twój nick, w dniu - 23-02-2025 14:33 47 2
Widzę po komentarzach, że naród się budzi, ale czy nie jest już za późno?
38. Dodane przez do kom. 28, w dniu - 23-02-2025 14:39 44 0
No to świetnie. Czyli płacimy wszyscy bez wyjątku na pro ukraińską organizację, która pomaga wyciągać z budżetu różnego rodzaju: 
świadczenie Rodzina 800+ 
świadczenia rodzicielskie 
świadczenia pielęgnacyjne 
zasiłek pielęgnacyjny 
zasiłek rodzinny 
dodatek mieszkaniowy 
status ochrony uzupełniającej 
programy unijne i paczki żywności 
świadczenie becikowe, świadczenie leszczyńskie. 
A oprócz tego organizuje bezpłatnie dla Ukraińców ( ale za pieniądze podatnika) szkolenia i kursy dla ukraińskich migrantów. 
Cymes.
39. Dodane przez Essa, w dniu - 23-02-2025 14:49 27 2
#MENTZEN2025, bo to co się aktualnie dzieje w PL to już nawet nie jest śmieszne. A skoro FLDU jest finansowana z Opłat Parkingowych od 2025 r. (znacznie podwyższonych) jak napisał Pan z komentarza 28. Maciej z UML to może mieszkańcy zrozumiecie kto dla nich jest ważniejszy? Można pomagać i każdy niech robi co chce, ale róbcie to z prywatnych portfeli, a nie z naszych.
40. Dodane przez Ja, w dniu - 23-02-2025 14:55 46 0
A gdzie jest fundacja Leszno dla Leszczynian?
41. Dodane przez Janek, w dniu - 23-02-2025 15:13 23 1
Jak można świętować rocznice wybuchu wojny , przecież tam giną ludzie. Prawda taka że jak ktoś biedny i mniej zaradny ginie na froncie reszta się bawi. Zakończyć tę wojnę za wszelką cenę
42. Dodane przez aga, w dniu - 23-02-2025 15:27 33 1
Już widzę jak państwo Ukraińskie przyjmuje nas Polaków ( broń Boże ) gdyby ktoś napadł na nasz kraj. Pewnie granice by pozamykali i wojsko ustawili ?
43. Dodane przez M, w dniu - 23-02-2025 15:55 3 43
Przyjdę na znak solidarności, z tymi, którzy od kilku lat walczą również za moją rodzinę, aby oddalić od naszych granic hordy rosyjskich, putinowskich zbrodniarzy. A tym, którzy są tacy "odważni" w komentarzach radzę się zastanowić, komu ta nienawiść jest na rękę? Jak znam życie, gdyby mieli tutaj przyjść bolszewicy, to pierwsi zwinęliby d... w troki. I ciekawe, czego ich Übermensch z Ameryki zażąda od Polski i Polaków za stacjonowanie kilkunastu tysięcy żołnierzy??
44. Dodane przez Polak, w dniu - 23-02-2025 15:59 39 1
Tu jest Polska. Ukraińcy niech ściągają swoje flagi i niech jadą na wojnę.
45. Dodane przez Jurand z Leszna, w dniu - 23-02-2025 16:21 36 0
Czy w tym zaszczytnym spotkaniu weźmie udział ukraińska działaczka społeczna Natalia Panczenko, która ostrzega, że retoryka antyukraińska w Polsce może doprowadzić do konfliktów ulicznych na tle narodowościowym ?
46. Dodane przez s1, w dniu - 23-02-2025 16:24 32 1
Wojnę rozpoczoł Zełeński swoimi debilnymi wypowiedziami typu Ukraina jak najszybciej musi się znaleść w NATO ue.Poza tym Ukraina to największy wróg Polski zaraz po niemcach.
47. Dodane przez do kom43, w dniu - 23-02-2025 16:40 22 0
Do 43. Rozumiem Twoją postawę. Jeżeli jesteś Ukraińcem, to normalne, że będziesz popierał tych, którzy jak napisałeś walczą za Twoją rodzinę.
reklama
48. Dodane przez Gość, w dniu - 23-02-2025 16:45 22 1
Ze stacji Warszawa Centralna do stacji Kijów, cztery razy na dobę jedzie pociąg ekspresowy.
49. Dodane przez Do 43, w dniu - 23-02-2025 16:47 1 0
To nie na wojnę !!! Rozumiesz?
50. Dodane przez Jacek, w dniu - 23-02-2025 16:51 32 0
Te nasze wysokie ceny to efekt płacenia za wojnę czyli my jako naród to finansujemy i teraz dodatkowo podnieśli opłatę za gaz i inflacja znowu do góry, STOP WOJNIE
51. Dodane przez Som, w dniu - 23-02-2025 17:12 25 0
A z kogo pieniędzy organizujećie ten więc.Mlodzi Ukraińcy którzy przebywają w Lesznie powinni bronić swojego kraju. Co to są za patrioci .
52. Dodane przez do 43, w dniu - 23-02-2025 17:37 25 0
Obecnie większość walczy z przymusu, za siebie żeby przeżyć bo z tyłu mają okrutniejszego swojego wroga. Walczą głównie biedni ludzie.  
Odpowiedź mi dlaczego w mijającym tygodniu po Wrocławiu spacerują żołnierze z neobanderowskiej Brygady Azov a nie sa na froncie? 
Dziś odbyła się kilkuset osobowa demonstracja przeciw ich obecności i jutrzejszej paradzie. 
Dzisiejsze buńczuczne wypowiedzi Kijowa względem Ameryki mówią nam, że coraz bliższy jest scenariusz rumuński.
53. Dodane przez Stefan, w dniu - 23-02-2025 17:49 24 2
Kto na to zezwolił??? Ukraińcy niech jadą do siebie bo ludzi brakuje na froncie. Jak mężczyzn brakuje to niech kobiety jadą bronić kraju. Za chwilę naszych żołnierzy Tusk wyśle już przyklepane jest. W Lesznie na rynku będą śpiewać hymn ukraiński. Za chwile pomnik bandery stanie ???? To ich bohater narodowy
54. Dodane przez ?!, w dniu - 23-02-2025 17:54 8 1
Uprzejmie donoszę, że na plakacie i w zapowiedzi wkradł się błąd: "Obchody Rocznicy napaści rosji na Ukrainę". Proszę skorygować, ponieważ to źle świadczy o autorach.
55. Dodane przez do 43, w dniu - 23-02-2025 17:56 26 0
To nie jest nasza wojna, to jest wojna Ukraińców z Ruskami. Za jaką Twoją rodzinę walczą Ukraińcy, no chyba ukraińską, bo polską na pewno nie. A tak poza tym jak można obchodzić uroczyście wybuch wojny, która trwa. To jakiś idiotyzm. Ukraińcy walczą na Ukrainie, a ich pobratymcy i rodacy świętują poza granicami, obchodząc rocznicę wybuchu wojny, która się nie zakończyła ..Absurd i odlot. Nie wiem, gdzie jest widoczna nienawiść, bo teraz wiele osób przyzwyczaiło nazywać prawdę i fakty nienawiścią.
56. Dodane przez pytanie, w dniu - 23-02-2025 18:19 16 0
Kiedy koniec tej wojny?
57. Dodane przez bcer, w dniu - 23-02-2025 18:36 30 0
Ponosimy straszne koszty Ich utrzymania. Do tego wzrasta nam przestępczość, awantury, pijaństwo na każdej pustej ławce w mieście, jazda bez prawa jazdy. Oby to się skończyło jak najwcześniej.
58. Dodane przez Stan, w dniu - 23-02-2025 19:12 20 1
Tak oceniacie ten temat. Właśnie oglądam fakty w tv. Polski rząd nadal uważa że ukraincy to nasi bracia a Ukraina to bratni kraj i nadal wszędzie walczą o ten wrogi nam kraj. USA chcą zwrotu pieniędzy za pomoc Ukrainie a gdzie nasze 300 mld zł, też będziemy chcieli je odzyskać, chyba nie, to my będziemy spłacać dług Ukrainy wobec USA, bo Polska to frajerzy jak nas nazywają bracia ukraincy
59. Dodane przez do anty ukraincow, w dniu - 23-02-2025 19:15 3 17
Dzisiaj też jest 80 rocznica wyzwolenia Poznania spod okupacji hitlerowskiej. Może nie wiecie, nie nauczyliście, się czym była ta okupacja dla Wielkopolan. Zamiast pomagać,dodawać ducha Ukraińcom,plujecie na nich. Nie znając historii zbrodni,w tym również bolszewickich, dajecie sygnał że chcecie żyć pod obcym butem. Dajecie poklask dla działań Rosji. W Niemczech odzywa ruch faszystowski, co wtedy stanie się z wami? W razie dużego konfliktu europejskiego co zrobicie gdy Niemcy wezmą "co swoje",Rosja uczyni to samo i będziemy mieli 1772rok. Wszelkiego rodzaju Mentzeny,Braunowi I inni wasi bozyszce opuszcza ten kraj,a wy???
60. Dodane przez Boe Jiden, w dniu - 23-02-2025 19:20 25 0
Cała ta pomoc jakiej udzieliliśmy, wyjdzie nam kiedyś bokiem. Zobaczycie.  
 
I po raz kolejny napiszę - to, że ktoś krytykuje Ukrainę nie znaczy, że pała miłością do Rosji.
reklama
61. Dodane przez Do 59, w dniu - 23-02-2025 19:59 27 0
do 59. Od kiedy mówienie prawdy o Ukraińcach, o Wołyniu, o ukraińskiej przestępczości i wyłudzaniu świadczeń jest mową nienawiści ? Prawda, to po prostu prawda i trzeba ją nagłaśniać i nie ma nic wspólnego z nienawiścią.
62. Dodane przez nie, w dniu - 23-02-2025 20:02 26 0
Nie dla wojny, nie dla roszczeń, nie dla socjalu dla imigrantów.
63. Dodane przez Ja, w dniu - 23-02-2025 20:04 12 0
Uroczyście obchodzić to można coś wspaniałego a nie rocznicę tragicznej napaści !!!
64. Dodane przez No chyba żart...........lub niewiedza., w dniu - 23-02-2025 20:05 19 1
kom. 59. Dodawać ducha do walki ? Chyba żartujesz. Tę wojnę należy jak najszybciej zakończyć a nie eskalować.
65. Dodane przez Do kom 59, w dniu - 23-02-2025 20:19 19 0
Nie histeryzuj. To ze ktoś pisze coś negatywnego o Ukrainie nie znaczy,ze kocha i popiera to co robi Rosja. Polacy pomogli ile mogli i też są już zmęczeni tą sytuacją.W Polsce też jest sporo ludzi którzy borykają się z codziennymi problemami.
66. Dodane przez Żmija z palestyny, w dniu - 23-02-2025 20:23 17 0
A co dokładnie będziemy wspólnie świętować? Bo ja nie rozumiem.
67. Dodane przez do kom 57, w dniu - 23-02-2025 20:28 1 27
Czy Polacy postępują inaczej? Gwałci,piją, zabijają i kradna tak jak inne nacje.
68. Dodane przez /, w dniu - 23-02-2025 20:48 4 1
57. Popacz na statystyki, to zrozumiesz.
69. Dodane przez do 59, w dniu - 23-02-2025 21:02 6 0
W 1945 dostaliśmy epokowy, na skalę milenijną dar losu. Staliśmy się państwem jednonarodowym, odseparowano nas od tej wrogiej nam nacji. 
Nie możemy dopuścić żeby historia powtórzyła się.  
Wypowiedzi Natalii Panczenko należy traktować poważnie i nasze państwo powinno być przygotowane! 
 
Los ekipy kijowskiej jest przesądzony, nie skorzystali z wyjazdu do Francji jak sugerowali im amerykanie. W grze są dwa warianty.
70. Dodane przez MS Do 65, w dniu - 23-02-2025 21:13 3 6
Wojna to nie borykanie się z codziennymi problemami. Mam nadzieję, że nie będziesz miał okazji się o tym przekonać.
71. Dodane przez do kom24, w dniu - 23-02-2025 21:13 2 3
...I między innymi takie działanie polityków II RP doprowadziło do powstania OUN,a w konsekwencji UPA i zbrodni wolynskiej i na kresach wschodnich II RP. To tak w skrócie, resztę doucz się z historii.
72. Dodane przez Do 68, w dniu - 23-02-2025 21:15 1 4
Nie rozumiem co znaczy popacz
73. Dodane przez Jsn, w dniu - 23-02-2025 21:54 3 0
Do 37 nigdy nie jest zapóźno.
74. Dodane przez xyz, w dniu - 23-02-2025 22:36 0 0
No oczywiście!
75. Dodane przez Oligarchia, w dniu - 24-02-2025 00:09 12 0
Nie mam nic przeciwko nikomu .Ale gdzie sa ukraińscy oligarchowie ?Jak ssali swój kraj z politykami to było super.Tragedia jest zła.Ale wciąganie Polski w ton ,że to nasza wojna nie jest na miejscu.Jednak Polacy ,pomimo dziwnych polityków umieli się do NATO wkręcić .Ta wojna rozpoczeła się juz w 1991 roku .Nieuregulowany status państwowości.Niepowyjasniane przynależności etniczne.Ukraicy cierpią ,ale mieli kilkadziesiąt lat na wyprostowanie wielu rzeczy .I warto przypomnieć jakie utrudnienia ,właśnie Ukraina robiła Polsce w wielu kwestiach na arenie międzynarodowej przed słynnym Tłustym Czwartkiem roku 2022.Obawiam się ,że problemy na długo pozostaną a znając kłamstwa polityczne i Memorandum Budapeszteńskie (warto sobie poczytać )z 1994 roku ,każdy dokument czy pakt mozna będzie podważyć .Stety lub nie zrosyjski niedźwiedź ma siłę i trzyma w paszczy Ukrainkę .Tam musi dojść do dogłębnych porozumień na tle etnicznym .Wtedy może uda się uratować państwo zwane Ukrainą .Na ten moment można robić tylko wiece.Szefostwo Ukrainy nie biednieje.
76. Dodane przez do 71, w dniu - 24-02-2025 07:10 10 2
Proces ewolucji tej nacji do tak wielkiego okrucieństwa jest bardziej złożony. Rozpoczął się od pańszczyzny ale ta nie rozróżniała narodowości chłopów. Za Polaków uważana była tylko szlachta czyli jakies 20 procent populacjina ziemiach rdzenie polskich, na wschodzie byl mniejszy, natomiast chlopi uważali się za Tutejszych. Ich świat kończył się na targowisku w najbliższym mieście. Wiesz czego w 1918 roku najbardziej obawiali się polscy chłopi z zaboru rosyjskiego i austriackiego? Powrotu pańszczyzny i Panów czyli polskiej szlachty. Dotychczas przywileje dostawali od cesarzy a od szlachty tylko pańszczyźniany ucisk. 
Zastanawiające jest skąd się wzięło w tym narodzie tak wielkie okrucieństwo?  
Przecież Wielkopolanie podczas powstania podobnie nie postępowali względem zamieszkujących tu Niemców jak ta nacja podczas II WS była okrutna do Polaków! 
Zasadny jest ich powrót na Ukrainę, żyć z nami mogą tylko ci, którzy chcą się zasymilować. Mają Ukrainę mogą budować nowoczesne państwo i społeczeństwo! 
Polskie państwo musi wprowadzić program integracji i asymilacji.
77. Dodane przez Atoni, w dniu - 24-02-2025 07:55 17 0
Zobaczycie na Wołyniu też Ukraińcy mieszkali wspólnie z Polakami jak teraz. Słowa tej Natali ukraińskiej aktywistki mogą być prorocze. Gdy przegrają tą wojnę czy wykrajać oni stąd już nie wyjadą. Później po paru latach może być różnie. W Wołyniu też udawali przyjaciół a w sercu nas nie nawidzili. Teraz widać że też nas nie lubią. Rząd i prezydenci miast muszą zrozumieć pewne rzeczy. Takie obchody to kij w serce dla mieszkańców. Pewnie niech sobie świętują ale nie z taką pompą. Te obrazki które Elka wstawiła rozbitych domów po co? Przecież 3/4 tych chałup powinna być do rozbiórki bo glinianki. W Ukrainie życie toczy się inaczej wszyscy co mieszkają u nas mogli by wrócić. Tylko to nie są tak ja na początku konfliktu uciekinierzy wojenni a uciekinierzy ekonomiczni bo tutaj mają pracę która powoli zabierają nam Polakom inprxez to zabraniamy mniej ze względu na konkurencję. Są tańsi poprostu.
78. Dodane przez Piesek, w dniu - 24-02-2025 09:43 22 0
My już mamy dość od 3 lat ! Popadamy w skrajną biedę i upadek kraju !
79. Dodane przez Marek, w dniu - 24-02-2025 10:10 15 0
To jest skandal!!! Mam nadzieję że prezydent rozliczy tego co zezwolił
80. Dodane przez alek, w dniu - 24-02-2025 13:07 12 0
Nie ma nic przeciwko normalnym pracującym Ukraińcom, ale ten cyrk, jakieś obchody, jakieś finansowania ich itd. ludzie mają po dziurki w nosie tego. Nie nasz cyrk, nie nasze małpy.
reklama
81. Dodane przez Jakub, w dniu - 24-02-2025 18:01 2 0
Starczy mi juz ogladania ich nacodzien, a tu jeszcze zaproszenie zeby przyjsc i ich sobie pogladac i ich wesprzec, no ludzie kochani 
 
ide do roboty mijam ukrainców, odpalam po pracy KANTER STRAJKA a tam kto ? no nie zgadniecie...  
najlepiej jak sie takiemu powie "siedz rusku cicho" a on "ja nie rusek ja ukraina, przeciez to jedno i to samo ...
82. Dodane przez Hmm :-/, w dniu - 27-02-2025 16:27 1 0
TVNem łeby zryte, a we łbach ??? 
To nie nasza wojna!! To wojna syjonistów USA Izrael GB z Rosją, mięsem armatnim ukraincy, syjonisci chcą poświęcić na ołtarzu swojej brudnej wojny Polskę  
 
Wiwat Braun!!! 
Niech żyje wielka Polska bez syjonistów i potomków zwyroli od siekier i wideł, i lewaków!!!!  
 
 
.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie bezczynsz... święciech... 2500
Do wynajęcia garaż 2... Leszno 400
Wynajmę warsztat sam... Kąkolewo 3000
Osiedle wieniawa, dw... Leszno 520000
Działka ogrodowa - g... Leszno 44000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj