Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
24
Kwietnia 2025
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Aleksander, Horacy,
Grzegorz, Marian,
Elżbieta
Do końca roku 251 dni.
Start arrow Leszno arrow Bryłka: rozumiem krytykujących Ukraińców

O tym się mówi

Bryłka: rozumiem krytykujących Ukraińców

28.02.2025. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Jarek Adamek)
Potępiam wulgaryzmy pod adresem Ukraińców, ale rozumiem osoby, które są krytyczne – mówiła w Radiu Elka Anna Bryłka, posłanka do Parlamentu Europejskiego. Jak podkreśliła Konfederacja od lat opowiada się przeciwko przywilejom dla naszego wschodniego sąsiada – zarówno socjalnym, jak i gospodarczym. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Żebyśmy mile zaczęli, wyrazy uznania: jest pani jedyną posłanką do Parlamentu Europejskiego, która od wyborów jest u nas i to już drugi raz.

Tutaj w studiu drugi raz, a wydaje mi się, że w Lesznie chyba nawet trzeci. Może się nam nie udało gdzieś tutaj spotkać, ale bo nie zawsze przyjeżdżam w taki sposób.

Nie, bo żadnego innego jeszcze nie widziałem.

Tak, ale nie zawsze przyjeżdżam na takie otwarte spotkania czy wydarzenia, tylko czasami też to są takie bardziej zamknięte spotkania, więc akurat tak się złożyło.

W poniedziałek minęła rocznica agresji Rosji na Ukrainę. Pani ze Sławomirem Mentzenem była we Lwowie, więc nie wie pani co działo się w Lesznie. W Lesznie było takie wieczorne spotkanie, na którym Ukraińcy mieszkający w Lesznie, zwłaszcza dzieci ukraińskie, bardzo serdecznie dziękowały Polakom za pomoc, za przyjęcie. Kiedy oni dziękowali, grupa, całkiem spora, młodych ludzi zamaskowanych, powiem to tak łagodnie, proponowała tym Ukraińcom powrót do kraju. Co pani na to?

Znaczy tak: 24 lutego, trzecia rocznica pełnoskalowej wojny na Ukrainę. Co do tego jest tutaj pełna zgoda. Ja akurat miałam w ten ostatni poniedziałek przyjemność być we Lwowie i zobaczyć jak, wygląda teraz sytuacja na Ukrainie. To był w ogóle mój pierwszy wyjazd po rozpoczęciu wojny. Wcześniej byłam też na Ukrainie, ale nie byłam jako poseł, bo zawsze to były wizyty o charakterze prywatnym. Ja oczywiście potępiam każdy akt wandalizmu czy wulgarności w przestrzeni publicznej. Na Ukrainie cały czas trwa wojna i osoby, które tutaj przybywają, są uchodźcami wojennymi. Dopóki wojna się nie zakończy, to taki status tutaj jest obywatelom Ukrainy. Natomiast z drugiej strony rozumiem część osób, które są krytyczne wobec obecności Ukraińców w Polsce w kontekście takim, że obywatele Ukrainy są uprzywilejowani w stosunku do obywateli polskich. Każdemu uchodźcy, my jako państwo przyjmujące, zapewniamy ciepłe miejsce pobytu, wyżywienie, dach nad głową.

Nie zapewniamy ciepłego miejsca pobytu pani poseł. Sami musieli te miejsca organizować z pomocą Polaków, ale robiliśmy to z dobrej woli, z dobrego serca.

Oczywiście
tutaj dużo więcej było pomocy prywatnej. To było otwarte serce Polaków i co do tego nikt tutaj nie ma wątpliwości, a zwłaszcza w pierwszym okresie wojny. Natomiast z drugiej strony wojna nie toczy się też na terenie całej Ukrainy, co przyznają sami Ukraińcy, zwłaszcza ci po zachodniej stronie.

Oglądałem te państwa relacje ze Lwowa i tam bardzo mocno mówiliście o tym, że banderyzm żyje i ma się dobrze i właściwie te wszystkie relacje wokół tego się kręciły.

Nie, jeszcze nie został opublikowany cały materiał z tego wyjazdu. Natomiast to, co ja zobaczyłam, raczej mnie przeraziło. To znaczy naprawdę więcej było czerwono-czarnych flag niż ukraińskich flag. Nie wiem skąd to wynika. Dziwię się, bo ja byłam pierwszy raz w czasie wojny, natomiast duża część polityków, polskich polityków jeździła wcześniej i ja nie wiem czy oni nie widzieli tego, czy tego nie sygnalizowali, czy to było zupełnie przemilczane.

Czy to tłumaczy rosnącą bardzo mocno niechęć do Ukraińców?

Ja wychodzę z innego założenia, dla mnie kult banderyzmu jest niedopuszczalny, my nigdy jako Polska, nie powinniśmy się na to zgadzać. Każdy kto zna historię, kto zna prawdę historyczną, fakty historyczne są takie, że Bandera czy Szuchewycz są współodpowiedzialni za ludobójstwo na Polakach na Wołyniu.

I w tej sprawie nie będę się z panią kłócił, bo się zgadzam. Natomiast problem jest taki, że te działania ukraińskich polityków, historyków, różnych ważnych ludzi przekładają się na niechęć do zwyczajnych Ukraińców, którzy tutaj mieszkają, pracują, są. Te dzieciaki, które dziękowały Polakom, słyszały grupę krzyczącą na nich, zagłuszającą.

Ja bym chciała, żeby te ukraińskie dzieci również wiedziały, co się wydarzyło na Wołyniu w latach 40.

I myśli pani, że to dobry moment, żeby je uświadamiać w tym momencie, kiedy oni są pełni wzruszenia i mówią Polakom: jesteście wielcy, dziękujemy wam, a Polacy im krzyczą: wypieprzać do siebie z powrotem?

Nie no, dopóki trwa wojna, to jak powiedziałam, to są uchodźcy. Natomiast prawda historyczna nie jest w ogóle dostrzegana przez całe społeczeństwo ukraińskie. To znaczy Bandera stał się dla Ukraińców bohaterem narodowym. To tak samo jakby Niemcy zaczęli gloryfikować Himmlera czy Hitlera.

To jest temat na dłuższą dyskusję, jaka jest świadomość historyczna Ukraińców. Ja się zastanawiam czy wy nie znaleźliście sobie nowego elektoratu. Czy nie budujecie swojej popularności na niechęci dla Ukraińców? Kilka filmów z Ukrainy i większość jest o tym, że banderyzm, że faszyzm...

Cały materiał jeszcze nie został opublikowany, więc ja zachęcam do tego, żeby obejrzeć cały. Akurat byliśmy pod pomnikiem Stefana Bandery i to jest monumentalny pomnik postawiony we Lwowie. To było dla mnie szokujące. bo ja nie spodziewałam się, że to tak wygląda, odbudowywane Muzeum Szuchewycza, natomiast my byliśmy przede wszystkim w miejscach typowo i prawdziwie polskich, czyli Cmentarz Łyczakowski, Cmentarz Orląt Lwowskich, Katedra Lwowska. To są po prostu dla nas jako Polaków bardzo ważne miejsca we Lwowie. Natomiast jeśli chodzi o stosunek do Ukraińców i Ukrainy, to nasz stosunek nie zmienił się od 2022 roku. My nie zmieniliśmy w żadnej sprawie poglądów - my jako jedyni głosowaliśmy przeciwko tej specustawie ukraińskiej z marca 2022 roku. Nie zgadzaliśmy się na to, żeby obywatele Ukrainy, którzy uciekają przed wojną, otrzymywali świadczenia socjalne, to znaczy minimum pomocy, na które Polskę po prostu stać.

Jest pani filarem kampanii Sławomira Mentzena.

No nie do końca.

Oj tam, oj tam. Było wystąpienie w Bełchatowie, zresztą całkiem mocne. Czy to nie jest tak, że ta sprawa ukraińska pozycjonuje Was na wybory. Wiecie, że jest bardzo duża grupa Polaków, cały czas rosnąca, niechętna Ukraińcom. To może być fajny elektorat, który zagłosuje do naszego kandydata.

Tak jak powiedziałam, my nic w naszym programie, w naszych postulatach nie zmieniliśmy w 2022 roku. Ja bym powiedziała wprost odwrotnie. Ten temat narzucają inni kandydaci, czyli Karol Nawrocki, czyli Rafał Trzaskowski. No to, że Rafał Trzaskowski wyszedł z postulatem obcięcia chyba 800+, chyba tego jedynego świadczenia dla obywateli Ukrainy, no to...

To może też to czuje, że jest elektorat do wzięcia.

Powiedziałabym, że to oni ten temat wprowadzili bardziej do debaty publicznej. No i sam pan premier Donald Tusk z całą polityką migracyjną.

O ten elektorat się musicie bić jeszcze w dodatku z Grzegorzem Braunem. Ludzie, którzy mają poglądy powiedzmy bliskie Konfederacji, nagle mają dylemat, bo mają dwóch kandydatów związanych z Konfederacją.

Na razie tego nie widać w sondażach czy w badaniach, przynajmniej w tych sondażach, które się publicznie pojawiają, do których wszyscy mamy dostęp, nie widać, żeby tutaj pan Grzegorz miał w jakiś sposób odbierać poparcie Konfederacji.

A komu ma odbierać? Przecież Platformie nie odbierze, Lewicy nie odbierze.

Oczywiście, my rywalizujemy o tego wyborcę, natomiast na ten moment te sondaże się właściwie w jakiś sposób ustabilizowały dla Konfederacji. Dla Sławomira Mentzena to tam zawsze wychodzi około, powiedzmy, średnio 15% i pewnie gdzieś tam powyżej 10% ten wynik się ukształtuje.

Czyli gdzie będziecie szukać wyborców? W PiSie, jak rozumiem.

No to jest nasz naturalny...

Jak przekonacie elektorat PiS-owski do zagłosowania na was?

Wiarygodnością. My nie zmieniliśmy w żadnej sprawie, w tych krytycznych, ważnych tematach, nie zmieniliśmy w ogóle stanowiska. Czy w stosunku do Europejskiego Zielonego Ładu, czy polityki migracyjnej, czy w stosunku wobec chociażby Ukrainy, wojny na Ukrainie. No przecież to współodpowiedzialny za ten brak partnerstwa polsko-ukraińskiego w dużej mierze jest PiS, który bezkrytycznie tę politykę historyczną czy politykę dotyczącą chociażby rolnictwa, sektoru transportowego itd. doprowadził do dużego kryzysu. Więc wiarygodność to jest coś, co nas odróżnia od PiSu.

Czyli będziemy antyukraińscy, będziemy antyunijni, ale będziemy też proamerykańscy.

Przede wszystkim my jesteśmy propolscy. I to jest nasz punkt odniesienia. To znaczy, ja nie klasyfikuję siebie jako kogoś, kto jest antyukraiński, tylko kogoś, kto reprezentuje polski interes. I teraz problem jest taki, że ja jestem jedną z niewielu osób, która jest na tej liście Myrotworec. To jest taka lista utworzona przez taki ukraiński think tank. Ja na tą listę zostałam wpisana w momencie, kiedy był kryzys zbożowy na granicy polsko-ukraińskiej, masowy import artykułów rolno-spożywczych z Ukrainy, kiedy my się domagaliśmy, żeby zostało wprowadzone embargo na import. Zostałam wpisana na taką listę za co? Za to, że bronię polskiego interesu narodowego.

Myrotworec czyli kto? Osoba, która jest zdecydowanie prorosyjska?

Osoba, która jest do odstrzału?

Do odstrzału? Mirotworec czyli „twórca pokoju” to chyba nie jest do odstrzału. Ale rozumiem, że jako nieprzyjaciółka Ukrainy, tak?
Tylko za to, że domagaliśmy się tego, żeby polskie gospodarstwa mogły się utrzymać w kontekście masowego importu artykułów rolno-spożywczych.

Ale wpuścili Panią na Ukrainę.

No tak.

Mimo listy?

Tak, no ale to nie jest publiczna lista, tylko tworzona przez...

Pogranicznicy jej nie mieli.

Nie wiem, nie wiem.

Ale mer Lwowa się zastanawiał, dlaczego wpuszczono Mentzena, tak?

Tak, tak.

Ale wpuszczono i wypuszczono, i wróciła pani.
Tak, no ale myśmy żadnych materiałów nie opublikowali będąc na Ukrainie. Myśmy publikowali wszystko jak wróciliśmy.

A mieliście ogon?

Nie.

A polskie służby też was nie pilnowały, żeby wasze bezpieczeństwo zapewnić, skoro jest pani na liście?

Nie, nie, nie.

Pani poseł, jeszcze oczywiście chcę zapytać o kampanię Sławomira Mentzena. On będzie w Lesznie 8 marca, tak? Jak ma wyglądać ta wizyta?
Tak jak w każdym innym mieście w Polsce...

Szybko wpadam, mówię, wypadam, jadę dalej.

Takie spotkanie trwa około godziny mniej więcej. Tutaj będzie wsparcie też lokalnych liderów, przemówienie Sławomira Mentzena, kilka, kilkanaście zdjęć i przejazd dalej. Sławomir Mentzen postawił sobie ambitny cel odwiedzenia wszystkich powiatów w Polsce, więc tych powiatów, no powiedzmy, dziennie jest odwiedzanych chyba w sobotę będzie 8 marca 7-8 miejscowości. Więc to jest duże wyzwanie, natomiast inaczej się nie da, jeśli się chce w czasie kampanii wyborczej odwiedzić wszystkie powiaty. Także ja zachęcam do tego, żeby tutaj przyjść, posłuchać, co ma do powiedzenia.

A co będzie miał do powiedzenia wielkopolskim rolnikom? Bo chyba to jest ten elektorat, o którym ja pamiętam, w kampanii europejskiej, kiedy tutaj był pan Bosak, to ci rolnicy byli tym najważniejszym.

Tak, i tutaj się nic nie zmieniło, to znaczy cały czas jesteśmy w sytuacji przejściowej, jeśli chodzi o import artykułów rolno-spożywczych, bo się kończy okres obowiązywania obecnego rozporządzenia w czerwcu, więc prawa się musi rozstrzygnąć. Kolejna rzecz to jest oczywiście umowa z krajami MERCOSUR, która jest super niebezpieczna dla polskiego rolnictwa, dla francuskiego rolnictwa, a generalnie dla rolnictwa w Unii Europejskiej, więc to o tym też będzie Sławomir Mentzen mówił, no i to są nasze główne postulaty, czyli ochrona krajowego rynku, no i utrzymanie bezpieczeństwa żywnościowego i bezpieczeństwa żywności dla Polski.

To dla rolników, a dla robotników?

Dla robotników? Dla przedsiębiorców. Dla każdego coś się znajdzie.

Pani Anna Bryłka, posłanka do Parlamentu Europejskiego i filar kampanii Sławomira Mentzena.

Dziękuję bardzo.

 
Komentarze (55)
1. Dodane przez Anna, w dniu - 28-02-2025 12:19 59 41
Brawo. Tylko Konfederacja .
2. Dodane przez Zenon, w dniu - 28-02-2025 12:19 64 21
Ukraińcy do siebie na front.
3. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 28-02-2025 12:21 76 16
Ukraińcy za dużo przywilejów dostali na samym początku, a wiadomo, że nic za darmo nie ma.
4. Dodane przez Wyborca, w dniu - 28-02-2025 12:25 63 27
Cieszę się, że głosowałem na p. Annę Bryłkę; jej zaangażowanie i działalność w europarlamencie tylko mnie upewniają, że Wielkopolska wybrała dobrze. Pozdrwienia dla wszystkich, którzy PRACUJĄ dla Polski !
reklama
5. Dodane przez cenzura, w dniu - 28-02-2025 12:31 42 23
Wspaniała Kobieta!!!
6. Dodane przez Antek, w dniu - 28-02-2025 12:37 52 10
Nikt nie rzucał w internecie wulgaryzmów ale większość pisała konkustrywnie. Ludzie już mają dość tego narodu i faworyzowania ich naszym kosztem na każdej płaszczyźnie. Czas wracać wojna się skończyła. Pewnie została bieda która przed konfliktem tam nic nie miała
7. Dodane przez go1947.., w dniu - 28-02-2025 12:38 33 71
Konfederacja to ukryta opcja nacjonalimu i faszyzmu.Elka idzie w tym kierunku?
8. Dodane przez Oujjjj, w dniu - 28-02-2025 12:54 20 22
Tylko gadać i nic więcej
9. Dodane przez eloelo, w dniu - 28-02-2025 13:03 22 11
Ukraińskie panstwo stało się zamknietym obozem, gdzie zwykły czlowiek może tylko bezsensownie zginąć. Życie nie ma żadnej wartości. Wartość mają surowce ziem rzadkich! 
 
Żaden Ukrainiec o zdrowych zmysłach nie wróci na Ukrainę! 
Pilnie trzeba zmienić nadawanie polskiego obywatelstwa, musi zostać zaostrzone!
10. Dodane przez Zofia, w dniu - 28-02-2025 13:04 31 20
Mentzen jeździ po miastach powiatowych i się dziwi, że takie w Polsce są. Widać jego kiepską aktywność w sejmie, a na spotkaniach niech sobie napisze wystąpienia na kartce, bo plecie takie głupoty jak Tramp.
11. Dodane przez erg, w dniu - 28-02-2025 13:10 28 41
zgadzam się z komentarzem pkt 7 '" konfederacja to ukryta opcja nacjonalizmu...
12. Dodane przez Do 6, w dniu - 28-02-2025 13:11 14 4
Wojna się skończyła ? O czymś nie wiemy ?
13. Dodane przez Leszcz, w dniu - 28-02-2025 13:15 28 24
Bravo!!! Dobrze się stało, że na Panią głosowałem. Na Sławomira też zagłosuję.
14. Dodane przez Ja, w dniu - 28-02-2025 13:20 20 27
Co ta konfederacja by zrobiła tyle propozycji przed wyborami , a po wyborach zero. Nie głosuje na Konfederację.
15. Dodane przez abc, w dniu - 28-02-2025 13:26 32 4
Dla wszystkich Ukraińców jest kasa, a dla polskich wdów i wdowców tylko dla wybranych. Dzielenie społeczeństwa polskiego ciąg dalszy.
16. Dodane przez Fakty, w dniu - 28-02-2025 13:45 13 25
Cytat:"Od początku rosyjskiej inwazji na pełną skalę uchodźcy z Ukrainy wnieśli do budżetu Polski od 24,8 do 33,6 mld zł. Raport UNHCR wykazał, że jest to znacznie więcej, niż polski rząd przeznaczył na Ukraińców. Okazuje się, że ta niechciana przez niektórych Polaków mniejszość jest tak naprawdę siłą napędową polskiej gospodarki."
17. Dodane przez Ja, w dniu - 28-02-2025 13:50 21 17
A tej pani co jest posłem europarlamentu czyli żyje z pieniędzy Niemców, Francuzów i innych europejskich nacji co do tego na co idą moje podatki z polskiej pensji. Ja chętnie będę wspierał podatkami 800 plus dla Ukraińskich dzieci, bo wiem, że jeśli chociaż część z nich zostanie w Polsce to z nawiązką oddadzą mi to jak będę na emeryturze żył z ich pracy.
18. Dodane przez Doucz się, w dniu - 28-02-2025 13:57 12 30
Zdecydowana większość tych co przybyli do Polski jest ze wschodniej Ukrainy. Jak by ta pani się douczyła to by wiedziała, że Bandera to kwestia małej części zachodniej Ukrainy, w większości kraju jest on tam tak znany jak ta pani. Oni mieli tyle wspólnego z UPA co pani Bryłka z drużyną Bolesława Chrobrego plądrującą, mordującą i gwałcącą ludność dawniej zamieszkującą tereny dzisiejszej Ukrainy.
19. Dodane przez Ja, w dniu - 28-02-2025 13:58 13 5
Do 7 jaką ukryta? Przecież oni są tacy całkowicie jawnie.
20. Dodane przez do kom. 16, w dniu - 28-02-2025 14:20 17 2
Wydaliśmy 500 mld, bezpowrotnie, usa odzyska to w dostępie do złóż, odbudowie itd (np. Maurupiol odbuwały ruskie i niemcy) do tego zbrojenia, socjal, internet od Muska, który ma być przedłużony, wykończenie rolników sprowadzaniem najgorszych jakościowo płodów rolnych bez certyfikatów i unijnego reźimu, no ale słuchaj dalej propagandy.
21. Dodane przez Hmm, w dniu - 28-02-2025 14:21 14 0
Do 15. Wdowców i rencistów dzielą na lepszych i gorszych
22. Dodane przez Koniec Polski, w dniu - 28-02-2025 14:28 23 7
Polska i tak już leży na dnie, za chwilę nastąpi potężny upadek gospodarczy i bezrobocie
23. Dodane przez Górak, w dniu - 28-02-2025 14:40 25 2
Potępiać banderyzm i ludobójstwo ukraińskie należy codziennie
24. Dodane przez Som, w dniu - 28-02-2025 14:56 8 17
Zgadzam się z 18 trochę wiedzy i nauki pani Bryłka na temat Bandery.
25. Dodane przez do kom. 18, w dniu - 28-02-2025 15:13 18 3
W kwietniu przypada 1000-cie, doniosłej rocznicy pierwszej koronacji na króla Polski Bolesława Chrobrego.  
Zapytam, jest komuś znany ogólnokrajowy program obchodów tej rocznicy? Nie chodzi mi o jakiś instytut historyczny. 
Tusk i K.O. zawalili, polegli bo jest brak takich obchodów. Za to 3 rocznicę K.O. obchodziło!  
Kolejna przyczyna, która spowoduje spadek notowań ich kandydata.
26. Dodane przez BRAK SŁOW, w dniu - 28-02-2025 15:15 13 13
TRZEBA BYŁO SIĘ JEJ SPYTAC ILE UKRAINCY W POLSCE PLACA PODATKÓW I NA ZUS.JAK UTRZYMUJA POLSKI BIZNES BO SA KLIENTAMI GDZIE ZOSTAWIAJA W POLSCE PIENIADZE.I TO BARDZO DUZE. JESLI KTOS SIE ORIENTUJE TO NIE OTRZMUJA ZADNEJ POMOCY TYLKO 800 PLUS. APLACA PODATKI I WYDAJA ZAROBIONEPIENADZE W POLSCE. TA PANI CHCE ICH SIE POZBYC I KTO ZAJMIE ICH MIEJSCE >??/ AFRYKANIE KTÓRZY ZAROBIONE PIENIADZE WYWIOZA DO SIEBIE ? CZY NIKT I POZAMYKAMY FABRYKI BO POLAK TAM NIE BEDZIE PRACOWAC?  
A CO DO HISTORII TO PRZECIEZ TE DZIECI CHODZA DO POLSKICH SZKÓL I TAM UCZA SIE O WOLYNIU TO WIEDZA WIEC NIE ROZUMIEM DLACZEGO POCHWALA ZACHOWANIE HULIGANÓW.
27. Dodane przez Gramy w ping pong, w dniu - 28-02-2025 15:22 17 12
Głosowałem za Bryłkę i zagłosuje na Mentzena bo to jedyni którzy nie owijają w bawełnę i mówią jak jest. Brawo
28. Dodane przez Carl Johnson, w dniu - 28-02-2025 15:24 5 5
Słychać wycie w komentarzach? Znakomicie. 
 
Kłopot polega na tym, że przeciętny wyborca jest kupowany przez partie polityczne tanimi hasłami jak 500+. Nie patrzy długofalowo ani szeroko na problem. 
 
Tych, którzy myślą i analizują jest mało. Zagłosujcie w wyborach prezydenckich mądrze a nie tak, bo wypada zagłosować.  
 
Słyszę te sondy uliczne i babusie mówią, że głosują na kandydata X, bo im się podoba i jest miły to mi się odechciewa. Tłumaczenie oczywistych oczywistości idzie na marne.
29. Dodane przez Justysia, w dniu - 28-02-2025 15:35 6 5
blablablabla weź coś zrób a nie gadasz
reklama
30. Dodane przez do 18, w dniu - 28-02-2025 15:51 15 2
Nie godzi się porównywać banderowskich zbrodni do wyprawy kijowskiej Chrobrego. 
Pod każdym względem, historycznym czy ludzkim nie ma żadnej symetrii. Skala bandwrowskiego bestialstwa nie wydarzyła się w minionym tysiącleciu i zapewne nie wydarzy w kilku następnych. Twoje porównanie jest perfidne!
31. Dodane przez do kom. 26, w dniu - 28-02-2025 16:17 16 6
A jaka łaska ,że płacą podatki.Pracują, mieszkają , bawią się  
a ich rodacy walczą. Tak jak Polacy pracują w Niemczech, Francji itp.itd ale żadnych przywilejów z tego tytułu nie mieliśmy. Leczenie często szybciej otrzymują w szpitalach niż nasi .Cześć pieniędzy odsyłają na Ukraine. Oni sami często wojnę na Ukrainie mają gdzieś i nie zamierzają tam wracać.
32. Dodane przez @6, w dniu - 28-02-2025 16:27 11 0
Właśnie czekamy, kiedy ta wojna się skończy.
33. Dodane przez popieram 25, w dniu - 28-02-2025 16:35 9 0
To samo z pominiętą rocznicą Hołdu Pruskiego, rok 1525. Wydarzenia związane z Hołdem pruskim zlikwidowały państwo krzyżackie, czyniąc jego spadkobiercę, świeckie państwo pruskie, krajem zależnym od Polski.
34. Dodane przez do kom.26, w dniu - 28-02-2025 16:36 20 2
Aby korzystać z socjalu trzeba najpierw na niego zapracować. Niestety polski rząd zaczął od rozdawnictwa, a to Polakom się nie podoba i mają rację.
35. Dodane przez Pela, w dniu - 28-02-2025 17:21 3 15
Konfederacja to przystawka tuska jeszcze się srogo na nich przyjedziecie. Potrafią się kamuflować ale wychodzą takie kwiatki tylko trzeba się interesować, czytać życiorysy tych ludzi bo dziś działacie pod wrażeniem, a potem płacz i zgrzytanie zębów tak jak niektórzy mają teraz po wyborze tuska I jego koalicji 13 grudnia !
36. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 28-02-2025 17:37 13 22
Kolejna partia która opiera się na nienawiści..dziękuję za taką posłankę i partię! Nigdy na was nie zagłosuje ani ja ani moja rodzina.
37. Dodane przez ja, w dniu - 28-02-2025 18:01 14 8
Niech pani Bryłka wytłumaczy się ze współpracy Mentena i Konfederacji z niemiecką skrajnie prawicową AFD.
38. Dodane przez 41, w dniu - 28-02-2025 18:10 8 4
Do komentarza 31 proszę podać adres gdzie Ukraińcy nie czekają w kolejce bo przez 3 lata nigdzie nie byli przyjmowani . Jeśli pani zna który szpital lub przychodnia tak robi to poproszę o adres
39. Dodane przez 34, w dniu - 28-02-2025 18:13 6 5
Do komentarza 34. Ciekawe czy jak teraz zabiorą Kindergeld w Niemczech dla Polaków i emerytury też będzie pan to popierać ? Niemcy dla Niemców
40. Dodane przez kolo, w dniu - 28-02-2025 19:08 13 2
a partia to nie jest z mojej bajki ,ale zdecydowanie popieram co zrobili w tym Lwowie .Wstyd że jeżdżąca wszyscy nasi i europejscy politycy i nikogo nie interesuje to że MORDERCA bandera jest tam traktowany jak Bóg a szmata czerwono-czarnych jest traktowana jak flaga narodowa, dzieci w szkołach śpiewają że ich ojciec to bandera
41. Dodane przez xXx, w dniu - 28-02-2025 19:18 0 1
https://www.onet.pl/informacje/codziennypozna(...)ogowych/m7exqv0,30bc1058
42. Dodane przez Do kogo ?, w dniu - 28-02-2025 21:07 11 2
"Wiecie, że jest bardzo duża grupa Polaków, cały czas rosnąca, niechętna Ukraińcom", tak redaktorze Adamek, tak jest. Ale, właściwie to Polacy powinni mieć pretensje do rządów polskich tj. do PIS-u i obecnej Koalicji pod przewodem PO, bo to oni są winni, i to oni głupio i nieuczciwie wydają nasze podatki. Gdyby na wschodzie Polski była wojna, a część Polaków wyjechała np. do Niemiec czy Francji i tam otrzymała darmowe lokum, prąd, gaz, wodę, jedzenie, szkołę dla dzieci, 800+ i dostęp do służby zdrowia, to kto by odmówił? Więc, nie dziwię się Ukraińcom, że z tego korzystają, choć może w duchu nie jeden śmieje się z rządzących Polską.
43. Dodane przez Dhx, w dniu - 28-02-2025 21:11 11 8
Brawo konferencja. Ja i moja całą rodzina murem na Mentzenem, ludzie otwierają oczy powoli nawet Ci starsi.
44. Dodane przez Konstruktywnie, w dniu - 28-02-2025 21:18 17 2
Pozwolę sobie zabrać głos. Dlaczego po fali pomocy niechęć do niektórych obywateli Ukrainy wzrosła? 
Otóż może dlatego, że ukraińscy mężczyźni potrafią przyjechać do Polski w wątpliwych okolicznościach i grozić obywatelowi Polski? Może taki ciucia i kurnak (tlumacząc na polski - ciapa) zamiast zgrywać gieroja na polskiej ziemii powinien wykazać się odwagą walcząc o swoją ziemię?  
Może dlatego, że roszczeniowość niektórych obywateli jest już nie do przyjęcia? 
Może dlatego, że potrafią manipulować by osiągnąć korzyści i składać fałszywe oskarżenia na Policji by popsuć życie komuś kto dotychczas ich życie ratował?  
To tylko kilka przykładów o których mam wiedzę.  
 
 
Oczywiście nie wszyscy są źli. Są tacy którzy zaufali i którym można zaufać. Z którymi można współpracować i żyć. I każdemu człowiekowi powinno się dać szansę. 
 
Co do rozdawania obywatelstwa - niestety czasami można odnieść wrażenie, że obywatelstwo rozdawane jest jak cukierki.  
Nadanie obywatelstwa powinno być poprzedzone surowszymi wymaganiami. 
 
Biorcy obywatelstwa natomiast muszą pamiętać, że obywatelstwo to nie tylko prawa jak świadczenia, opieka zdrowotna etc. Obywatelstwo to także OBOWIĄZKI w stosunku do Państwa.  
Mam ogromne wątpliwość czy obywatel Ukrainy, który ucieka porzucając ojczyznę, będzie walczył o swoje nowe Państwo
45. Dodane przez stary wojak, w dniu - 28-02-2025 23:24 0 1
Do kom.32 Prawdopodobnie dopiero wtedy gdy Ukraina się podda.
46. Dodane przez stary wojak, w dniu - 28-02-2025 23:28 0 1
Do kom.32 Prawdopodobnie dopiero wtedy gdy Ukraina się podda.
47. Dodane przez xxx, w dniu - 01-03-2025 07:54 11 1
Europa chce III wojny światowej? Polacy chcą pokoju!
48. Dodane przez Kpiny, w dniu - 01-03-2025 08:33 10 2
A ja nie rozumiem czemu obywatele Ukrainy dostali 800 plus.za co.A i czemu żona Prezydenta Ukrainy hotele sobie kupuje czy buduje
49. Dodane przez Matt, w dniu - 01-03-2025 08:42 6 3
800+ plus dla rodzin które pracują mieszkają a dzieci uczą się w Polsce jest jak najbardziej fer. Problemem jest to, że dostają ci co Polskę widzieli przelotem i mieszkają za granicą a najpewniej w Ukrainie. 800zl w Ukrainie to jest pensja
50. Dodane przez do 42 i 47, w dniu - 01-03-2025 10:49 10 7
Telegraficznie: 
Zelenski zerwał rozmowy z Trumpem 
Juz na początku spóźnił się na spotkanie,  
Trump chce natychmiastowego pokoju zeby przestali ginąc zwykli ludzie,  
Zelenski nie chce pokoju 
jego ego przewyższa Himalaje 
nagle Tramp pyta gdzie podziały się pieniądze, - zostały przehandlowne przez oligarchów  
Zelenski popełnił wielki błąd, niekorzystny dla UA - patrz reakcja ambasadorki Ukrainy, zakrywająca rękoma twarz 
to jest jego koniec Zelenskiego! 
 
Tramp chwali Polskę i Polaków! 
 
Błąd Tuska - nieprzemyślany wpis na X opowiadający się po jednej ze stron kłótni, powinien apelować do obu stron kłótni o powrót do rozmów.  
Tusk wybrał opcję 5000 hełmów UE, która nic nie może i nie liczy sie!!
51. Dodane przez scorp, w dniu - 01-03-2025 12:04 6 7
no i słusznie oddany był głos na panią, witamy w Lesznie
52. Dodane przez Volt, w dniu - 02-03-2025 13:00 4 1
Te Fakty, coś ci się pomieszalo, ukraincy nie wnieśli do polskiej gospodarki 34 mld. Jeżeli nawet to zapewne wiesz że Polska wydała na bratnia Ukraine 300 mld zł. To czysta gotówka a te 34 mld o których piszesz to produkt brutto a ile z tego jest czystej gotówki dla państwa 1 a może 2 mld i jak to się ma do tych 300 mld. A poza tym ja czytałem inne dane o wydatkach Polski na braci ukraincow i inne dane o wkładzie cwaniakow z Ukrainy którzy skorzystali z okazji i uciekali z Ukrainy do UE bez wizy.
53. Dodane przez Braun lepszy, w dniu - 02-03-2025 23:32 2 0
Mentzen dobry, ale Braun lepszy.
54. Dodane przez andrzej, w dniu - 04-03-2025 22:23 2 0
Pan prowadzący jakoś mało patriotyczny...trochę złośliwy....,brawo P.Aniu!
55. Dodane przez Fredek, w dniu - 05-03-2025 20:13 0 0
Prowadzący ma bardzo "gorejące" pro ukraińskie serce. Pewnie jest też w grupie tych osób które są chętne przyjąć też biednych barwnych inaczej.  
No byle nie pod swój dach, tu kończy się miłosierdzie.  
Brawo, brawo pani Aniu. 
A z tym socjalem dla nich, dajemy się dmuchać jak balonik. Śmieją się z nas, bo zachowujemy się jak dzieci. Jeszcze nam to bokiem wyjdzie. 
 
Dlaczego sa wyłączone komentarze na youtube??
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie bezczynsz... święciech... 2500
Do wynajęcia garaż 2... Leszno 400
Wynajmę warsztat sam... Kąkolewo 3000
Osiedle wieniawa, dw... Leszno 520000
Działka ogrodowa - g... Leszno 44000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj