Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
4
Maja 2025
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Florian, Grzegorz,
Michał, Monika,

DZIEŃ STRAŻAKA,
HUTNIKA I KOMINIARZA
Do końca roku 241 dni.
Start arrow Leszno arrow Sztuczna inteligencja - nowa rewolucja?

Wywiad w Radiu Elka i w portalu elka.pl

Sztuczna inteligencja - nowa rewolucja?

03.05.2025. Radio Elka, Arek Wojciechowski


Nina Piotrowiak i dr. hab. inż.Tomasz Kajdanowicz
AI, czyli sztuczna inteligencja, jest odmieniana ostatnio przez wszystkie przypadki. Powinniśmy się jej bać, bo np. zabierze nam pracę? Czy też nauczyć się ją wykorzystywać, by żyło nam się łatwiej i lepiej... Naszym gościem jest specjalista w dziedzinie sztucznej inteligencji, z pochodzenia leszczyniak - absolwent Zespołu Szkół Elektroniczno-Telekomunikacyjnych, a dziś  prof. uczel. Politechniki Wrocławskiej, doktor habilitowany, inżynier Tomasz Kajdanowicz, z którym rozmawia Nina Piotrowiak.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Nina Piotrowiak: Jest pan kierownikiem Katedry Sztucznej Inteligencji Politechniki Wrocławskiej i tego właśnie, tej sztucznej inteligencji będzie dotyczyła nasza rozmowa. Wszyscy tego doświadczamy, bo wszyscy mamy dostęp do tej sztucznej inteligencji. Wystarczy mieć telefon komórkowy i możemy tej sztucznej inteligencji zadać każde dowolne pytanie i ona nam na bardziej skomplikowane nawet i trudne pytanie też odpowie, w każdej dziedzinie właściwie, można by powiedzieć. Uczy nas gotować, uczy nas wychowywać dzieci... Czy to dobrze?

dr hab. inż. Tomasz Kajdanowicz: Rzeczywiście jest tak, że od dwóch, trzech lat mamy wysyp algorytmów i metod takich, w których sztuczna inteligencja potrafi porozumiewać się z nami w sposób, który jest bardzo prosty. Możemy zwykłym, potocznym językiem zadać pytanie, uzyskać zwykłą odpowiedź.
To są takie mechanizmy typu chat GPT, ale też również innych dostawców. No i wkradanie się kompetencji, które do tej pory były zarezerwowane dla ludzi, od strony takiej, że zrób w taki, a nie inny sposób, ściąga w pewnym sensie z nas odpowiedzialność za podejmowanie działań i czynów. Czasami warto wiedzieć z kilku źródeł, jak należy coś wykonać, zrobić. To dotychczas było, w takim modelu klasycznym, zarezerwowane do porad w rodzinie, może u znajomych, przyjaciół. No a teraz coraz częściej otwieramy się na to, aby naszym dostawcą wiedzy i porad był komputer ze swoją sztuczną inteligencją.

Czyli można by powiedzieć, że ta sztuczna inteligencja trafiła pod strzechy, ale tak naprawdę to jej wspaniałe zastosowanie może być w różnych bardzo ważnych dla nas dziedzinach, jak medycyna, transport, edukacja…

Wiele lat próbujemy mierzyć się z takimi kluczowymi, chyba najistotniejszymi dla ludzkości problemami, typu: odnalezienie lekarstw na choroby, takie jak rak. W ogóle temat jeszcze niedawnego COVID-u, szczepionek na niego, wielu rzeczy związanych jakby z istnieniem człowieka i z jego najważniejszymi problemami. Chociażby nawet problemy związane z demografią, jaką my obserwujemy, choćby w naszej części świata, w Europie, która się starzeje. Potrzebujemy rozwiązywać różnego typu wyzwania. Na przykład brakuje leków. Sztuczna inteligencja potrafi syntetyzować w samym komputerze, bez konieczności wykonywania leków, wykonywania substancji
chemicznych, ich testowania i potrafi odnajdywać, predykować pewne mechanizmy.

Nie potrzeba ich testować na ludziach wtedy?

Nie potrzeba ich testować na ludziach od razu. Oczywiście, można wskoczyć dopiero na końcową fazę testowania tych leków wśród ludzi. To bardzo skraca czas - który jest nam raz zadany i już jak minie, to go nie ma - w szukaniu nowych rozwiązań. Ale to, co jest ciekawe, to to, że tempo, w jakim obserwujemy rozwój tych metod jest tak szybkie, że można by powiedzieć, że znajdujemy się w obrębie jakiejś nowej rewolucji. Tak jak kiedyś rewolucja przemysłowa polegała na tym, że nie trzeba było ręcznie czegoś robić, bo potrafiła to zrobić maszyna parowa, a później samochód. Później obserwowaliśmy, że nie trzeba było drukować masowo książek, gazet, bo wszedł taki cyfrowy nośnik informacji i łącznie z tym telefony komórkowe, a dzisiaj możemy powierzać pewne rzeczy komputerowi, który przemyśli, pomyśli za nas, zaplanuje.

Szybciej pomyśli?

Zdecydowanie szybciej. I to głównie zawdzięczamy temu, że on to robi w sposób taki trochę odmienny od człowieka. Złożoność mózgu człowieka jest porównywana do największych komputerów, jakie teraz funkcjonują na świecie. Ale okazuje się, że my nie operujemy taką dużą złożonością konfiguracji, sposobu zapisu problemu, z wykorzystaniem ogromnej przestrzeni liczb. Okazuje się, że żeby podjąć decyzję, to trzeba przemnożyć, dodać kilkusetkrotnie miliardy liczb albo i biliony liczb. I to się robi w komputerach, a człowiek troszeczkę inaczej funkcjonuje. Tam pewne ścieżki w mózgu, takie wnioskowania, są inaczej biologicznie realizowane.

Nasuwają mi się dwa pytania, ale może pierwsze takie, najbardziej proste: czy ta sztuczna inteligencja może pozbawić kogoś pracy, bo rewolucje przemysłowe pozbawiały ludzi pracy?

Tak, tutaj jest jakby jednoznaczna odpowiedź. Na pewno zmiany nastąpią i już następują. Są takie wymieniane zawody, które nawet, ja powiem niestety, ale coraz poważniej, mówi się, że się skończą. Tak, że się ich nie będzie jakby opłacało kontynuować. No i to są w zasadzie takie, które nas obserwują, co nas czasami denerwuje, takie jak telemarketer albo jakiś doradca telefoniczny, które nawet przedstawiają się: jestem cyfrowym agentem, jestem jakimś tam zastępnikiem człowieka.

Zadaj mi pytanie i świetnie na każde pytanie odpowiem.

Tak, tak. I to jest bardzo takie deprymujące, ponieważ my oczekiwalibyśmy kontaktu i relacji pomiędzy ludźmi. To jest coś, co buduje całe rozumienie humanizmu, czyli sposób tego, w jaki sposób ludzie później funkcjonują w społecznościach. Ale jest to tak szerokie, że nie tylko telemarketer, ale za chwilę pewnie i lekarz w jakimś zakresie będzie musiał polegać na sztucznej inteligencji i jego rola sprowadzi się jedynie do podejmowania jakichś końcowych decyzji. A może się okazać, że i samochody - przecież już dzisiaj są autonomiczne. Nie będą potrzebne naprawdę rzesze zawodów i profesji.
Czy to jest dobre? Ciekawe pytanie. Pewnie nie jest dobre, jeżeli nie potrafimy się zmierzyć z tym wyzwaniem. Jeżeli chcemy zostawić tak, jak jest obecnie, a mamy do tego prawo, bo jesteśmy przecież ludźmi, dla siebie te rzeczy robimy, to nie powinniśmy brnąć w te tematy, aczkolwiek…

No dobrze, ale czy ta sztuczna inteligencja sama nie brnie już w te niektóre tematy? Czy jesteśmy nad nią w stanie w pełni zapanować?

Póki co, rozwój sztucznej inteligencji jest jakby domeną największych graczy i dostawców rozwiązań na świecie. Mówię o największych firmach, takich jak Google, Amazon, Microsoft, czy Meta, Facebookach, Linkedinach i tak dalej. To są ci ludzie, którzy podejmują w sumie decyzję teraz, jak te algorytmy sztucznej inteligencji są wdrażane, w jakie miejsca. Głównie po to, żeby zaoszczędzić.

Ale to wszystko jest do opanowania? Ona nie jest taka trochę też, że coś sama zadziała i my już tego nie wiemy?

I tutaj jest pytanie o to, czym jest sztuczna inteligencja taka autonomiczna, albo taka generalna, ogólna. To znaczy, to jest taki rodzaj już tych mechanizmów, które same z siebie i dla siebie potrafią funkcjonować.

No i co dalej?

Takie instalacje są i to są na razie na poziomie badań naukowych w celu wybadania konsekwencji, zwłaszcza długofalowych konsekwencji takiego działania. Ale jak się okazuje, one same z siebie potrafią generować rzeczy, które są same sobie, tej sztucznej inteligencji podobne. W ogóle nie mają z tego pożytku ludzie. A zasoby, energia, czyli to, co mamy dostępne, ograniczone u nas na ziemi, marnują się.

Ona to wykorzystuje...

To jest oczywiste. Żeby włączyć komputer, choćby taki duży, na to trzeba kilkadziesiąt megawatów, pięćdziesiąt, sto. To jest tak jak zasilenie takiego średniego miasta. A funkcjonuje jeden komputer. No i on sobie dla siebie coś tam liczy. I co z tego będzie, to nie do końca wiadomo.

To jest ta przyszłość technologii, przekształca ona nasz świat. Już pan profesor wspominał o tym, że też nasz sposób myślenia przez to się zmienia, sposób naszej interakcji ze światem. Ale też mamy doświadczenie, że ona może zastępować takie proste czynności, proste myślenie, ale w którymś momencie w rozwoju, w edukacji to proste myślenie i ta samodzielność jest potrzebna. Tu jest poważne niebezpieczeństwo, prawda?

Tak, tak jak mówiliśmy, że sztuczna inteligencja ma imitować to, co jest wyjątkowe dla ludzi w porównaniu z wszystkimi wcześniejszymi osiągnięciami technologii, czyli jest - można powiedzieć - taką najpotężniejszą technologią, jaką my obserwujemy obecnie. To jak zabierzemy człowiekowi ostatni w zasadzie bastion tego, co go odróżnia od wszystkiego innego, no to może to być bardzo smutne. To znaczy ludzie mogą zrezygnować z potrzeby myślenia, bycia krytycznym. To jest już nawet jako zjawisko społeczne obecne przez to, że pojawiły się wcześniej telefony komórkowe z mediami społecznościowymi, a w nich właśnie sztuczna inteligencja, która jest obecna już od paru lat.

Pan Profesor, jak wyczytałam, jest specjalistą od tych mediów społecznościowych. Czy one są dobre w takim razie?

One są dobre w tym sensie, że są dobrym nośnikiem informacji, bo informacja bardzo szybko się rozprzestrzenia. Ale założeń, które były u podwalin tworzenia mediów społecznościowych, czyli że skróci się dystans społeczny, będziemy więcej osób mogli znać, odwiedzać, będziemy na bieżąco, nie zrealizowano. To spowodowało jedynie, nie pogłębienie, ale właśnie osłabienie relacji pomiędzy ludźmi.

Jakiś odwrotny skutek z tego wyszedł.

Co więcej, to jest już teraz bardzo prosta opowieść. Nastąpiła, ja to nazywam, monetyzacja, czyli zamiana tego mechanizmu, tych systemów na pieniądze. I to spowodowało, że te firmy największe, serwujące te systemy chciały po prostu na tym zarabiać. A na czym zarabiać? W zasadzie na czasie.

Na przykuciu uwagi.

Tak, czyli na czasie swoich użytkowników. I im więcej tego czasu przykuje, tym więcej może zarobić na tym czasie, głównie przez tam kanał jakiś reklamowy. No i teraz: na czym polega cała trudność? My jesteśmy mechanizmem biologicznym. Mamy pewną naturę, która od setek tysięcy lat, ale może milionów, jest niezmienna. I mamy mechanizm uzależniania się, kiedy mamy wystrzały dopaminowe, ta gospodarka enzymów jest jakby już rozpoznana i wiemy, że jeżeli coś w telefonie zawsze na mnie czeka, jak przesunę, to mam kolejną rzecz. I któreś mnie nawet interesują i śmieszą, i tak dalej. Wprowadzam się w dobry stan. Czyli nic innego jak podążanie ku uzależnieniu. I tak można by w zasadzie opisać nasze obcowanie z mediami społecznościowymi.

Dobrze, to my jako dorośli powinniśmy sobie to uświadamiać, ale jak to uświadamiać naszym dzieciom? Przecież one to tym bardziej tego potrzebują. Taki dwunastolatek, wiedząc, że się przygotowuję do rozmowy z panem profesorem, prosił bym zadała takie pytanie: “Czy można się zaprzyjaźnić z chatem GPT? Bo przecież można mu zadawać pytania i on mi odpowiada”.

Jako inżynier odpowiem bardzo prosto. Są ku temu wszystkie gotowe fragmenty technologii, że można się zaprzyjaźnić. Tak, można się zaprzyjaźnić, dlatego że my widzimy i tak to odbieramy, jak działa ta technologia, jakby ona rzeczywiście miała takie umiejętności bycia kimś, z kim można się zaprzyjaźnić. Ale jak się spojrzy głębiej, czym jest przyjaźń? Na przykład zdolnością do ponoszenia pewnej straty w związku z dobrem przyjaciela. Co taki algorytm potrafi nam za stratę, że tak powiem, zaoferować? On nie poświęca czasu, on poświęca tylko energię, bo on sobie proces zrównolegli i on na raz może mieć tych przyjaciół 8 miliardów na całym świecie.

Straszne. Tylko że ci młodsi odbiorcy, a może nawet i my dorośli, nie do końca sobie to uświadamiamy. Następuje pewne nawet przeciążenie tymi przyjemnościami i tymi informacjami, prawda? Tych informacji jest tak dużo, że to chyba się robi trudne. Czy to tylko nasza wola, nasza jakaś mądrość powinna tym sterować? Czy to też może technologia jakoś zapewnić nam, żebyśmy się tak nie uzależniali?

Poniekąd technologia już to robi. Chyba należy zacząć od tego, że jako ludzie mamy ograniczone, nazwijmy to, pojemności, zdolności do przetworzenia tych wszystkich informacji, wiedzy jaką mamy. Ograniczone przez to, że choćby nawet dyskusja z wykorzystaniem języka ma pewną pojemność. My naukowo mówimy, że jest pewna entropia informacji, więcej się nie upakuje w tym kanale komunikacji. Co to oznacza? No, że mamy w określonym czasie zdolność do przyjęcia określonej ilości informacji. Teraz pytanie, które informacje powinny do nas trafić? W zasadzie te najważniejsze, te najodpowiedniejsze, te najlepsze. Te, które powodują, że się nie tylko czujemy lepiej w tym środowisku, gdzie jesteśmy, tylko budujemy, robimy coś dobrego, a okazuje się, że one nie zawsze są w modzie albo nie zawsze są lubiane. Czasami jest to treść trudna, wywołującą potrzebę refleksji. To znowu potrzeba czasu, a my ciągle mamy nową wiedzę, nową informację, nową… i tak dalej. Tak, że do czego trzeba zachęcać? Do tego, żeby nie korzystać z technologii beznamiętnie, bezrefleksyjnie, do tego, żeby być ciągle na bieżąco. Czasami włączyć chwilę przerwy i samemu coś wybrać. Pokusić się nawet o trud złej decyzji, ale samemu.

Świetnie. To chyba jest najlepsza puenta naszej rozmowy, bo od tej technologii odwrotu nie ma, ale my jako ludzie powinniśmy wykazać się pewną refleksją, jak to pan profesor powiedział. Dziękuję bardzo za rozmowę. Naszym gościem był profesor Politechniki Wrocławskiej,
pan Tomasz Kajdanowicz. Bardzo dziękuję.

Dziękuję bardzo.
 
Komentarze (8)
1. Dodane przez realia, w dniu - 03-05-2025 13:55 3 0
W końcu AI dojdzie do wniosku, że ludzie są jej niepotrzebni, a że myśli miliony razy wydajniej, nie będzie miała problemu by znaleźć sposób na pozbycie się ich.
2. Dodane przez hola hola, w dniu - 03-05-2025 14:58 3 1
Zgadzam się z Noblistą sir Roger'em Penrose, że nazywanie algorytmów matematycznych sztuczną inteligencją jest nadużyciem.  
Inteligencją ma świadomość czyli wykonując jakąkolwiek czynność jest tego świadoma!  
Zwierzęta i rośliny też mają świadomość.  
Obecna sztuczna inteligencja jest tylko maszyną daleką od osiągnięcia świadomości! 
Na YT jest ciekawy wywiad z nim w tej kwestii.
3. Dodane przez GOŚĆ, w dniu - 03-05-2025 15:05 0 0
Pierwszy komputer to połączenie: telewizora, magnetofonu, klawiatury.
4. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 03-05-2025 15:41 3 1
W Lesznie jedyna inteligencja to ta sztuczna.
5. Dodane przez przeciwnik AI, w dniu - 03-05-2025 16:28 3 1
AI to ogromne zagrożenie dla nas ludzi. Popatrzcie sobie na film Terminator szczególnie na 2 część tam jest wszystko wyjaśnione jak na dłoni. Ludzka zabawa w Boga źle się skończy. Zobaczycie
reklama
6. Dodane przez do 2. Dodane przez hola hola,, w dniu - 03-05-2025 16:28 1 0
dokładnie rozumowanie na poziomie XIX wieku, gdy udowadniano, że kolorowi nie mają świadomości, inteligencji ani duszy, więc wykorzystywanie ich jak niewolników nie godzi w prawa ludzkie, bo to nie myśli
7. Dodane przez do kom 1, w dniu - 03-05-2025 16:53 4 1
Sam fakt, że AI może zastępować człowieka i odbierać pracę mádrych, etycznych ludzi powinien niepokoić. Jeśli ktoś naiwnie wierzy, że jest to najlepsza przyszłość ludzkości i tego nie unikniemy to powinien się nad tym głęboko zastanowić. Jeśli ktoś coś sponsoruje i na to idą obecnie grube pieniądze to powinniśmy się zastanowić o co właściwie chodzi i kto na w tym interes. Oswajanie z tematem bez możliwości przewidzenia dokąd taka droga może zaprowadzić ludzkość to gadka dla naiwnych. Dlaczego nie mówi się, jak AI za darmo chce wykorzystywać, np osiągnięcia twórców, artystów ... i innych.. ale potrzebuję nasze dane biometryczne, które będą gromadzone w udostępnianych bazach. Dlatego szybko jesteśmy przymuszani do wymiany dowodów, prawo jazdy.. Europejska karta tożsamości w celu kontroli. Planują , że AI nagle wyszuka choroby w naszych organizmach..ale żeby eksperymentalnie leczyć a nie wyleczyć. Człowieka możesz pozwać, zaskarżyć, maszyny już nie.. więc odszkodowań, zadośćuczynień już nie będzie. Wystarczy, że wyłączą prąd, co miało ostatnio miejsce, internet i zostajemy z niczym, szukamy podstawowych zdobyczy cywilizacji. Oddawanie losów ludzkości w ręce AI to, jak serwowanie szybko sporządzonych szczepionek, żywności modyfikowanej genetycznie, których skutki mogą objawić się dopiero po wielu, wielu latach! Co to znaczy, że od tej technologii odwrotu już nie ma? Co z konstytucyjnym prawem do odmowy udziału w kolejnym eksperymencie naukowo- medycznym promieniującym ludzkość?
reklama
8. Dodane przez do 7. Dodane przez do kom 1, w dniu - 03-05-2025 18:14 1 0
''o co właściwie chodzi i kto na w tym interes' - masz podane w artykule: Google, Amazon, Microsoft, czy Meta, Facebook, ... i tak dalej, co możesz zrobić by ich zatrzymać? a co możesz zrobić by Audi, Mercedes, BMW przestały produkować od dzisiaj samochody? wiadomo co...
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Ostatni wolny 95m le... Leszno 549000
Działka ogrodowaOsieczna 140000
Dom plus lokal usług... Leszno 1280000
świadectwa charakter... Leszno 200
Leszno ul. j. kazimi... Leszno 529000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj