Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
13
Maja 2025
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Andrzej, Gloria,
Magdalena, Piotr,
Robert
Do końca roku 232 dni.
Start arrow Leszno arrow Florczak: dostarczymy cieplik do domów na Starówce

O tym się mówi

Florczak: dostarczymy cieplik do domów na Starówce

13.05.2025. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Jarek Adamek)
Chcemy zaproponować nowe otwarcie dla Starówki: ciepło bez kłopotów, komfortowe, w przewidywalnej, stabilnej cenie i przede wszystkim bezpieczne - mówił w audycji "O tym się mówi" Robert Florczak, prezes MPEC w Lesznie. Szczegóły projektu poznamy 21 maja na spotkaniu w ratuszu.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Pan Robert Florczak. Chciałoby się powiedzieć "nowy prezes", ale jest pan trzy miesiące na stanowisku, wcześniej był pan zastępcą prezesa.

Tak, to prawda. Od pierwszego marca jestem prezesem Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej.

Miał pan czas się wdrożyć.

Tak, zgadza się.

Bo pan wcześniej chyba z ciepłownictwem niewiele miał wspólnego.

To prawda, nie miałem może z ciepłownictwem dużo wspólnego, ale miałem dużo wspólnego z różnymi projektami infrastrukturalnymi. Przez wiele lat pracowałem przy realizacji projektów, byłem wiele razy kierownikiem projektów, tak że jeśli chodzi o infrastrukturę, mam bardzo duże doświadczenie.

Pierwsze ważne pytanie, panie prezesie, co z tą przerwą w dostawie ciepłej wody? Nasi słuchacze pytają, bo pański poprzednik, pan Bartosz Rzeźniczak mówił, że już więcej nie będzie trzeba wprowadzać przerw po modernizacjach. A jednak okazuje się, że na klatkach schodowych wisi informacja, że znowu 10 dni bez ciepłej wody.

Tak to prawda. Niestety nie mogę odpowiadać za słowa poprzednika w stu procentach. W tym roku będzie przewidywana przerwa. Tak jak wcześniej już powiedziałem, będzie ona bardzo krótka i przede wszystkim nie będzie równoległa w całym mieście. To jest właśnie nasze nowe podejście, Owszem, będą w niektórych miejscach robione remonty, niezbędne remonty, jednak nie będzie wyłączone całe miasto na raz, mieszkańcy poszczególnych rejonów będą poinformowani i przerwa ta nie będzie przekraczała więcej niż jeden, dwa, no być może trzy dni.

Ale to będzie jeden, dwa dni dla danego rejonu?

Dla danego rejonu, tak. W tym czasie cała reszta miasta będzie miała dostęp do ciepłej wody.

Czyli ci mieszkańcy będą po prostu metodą prób i błędów odkręcać kurek z czerwonym oznakowaniem i jak będzie jeszcze lecieć ciepła to znaczy, że jeszcze nam
nie zrobili przerwy. I jak znowu będzie lecieć ciepła, to będzie znaczyło, że to koniec przerwy.

Nie zakładam takiej sytuacji, ponieważ tutaj nasze służby dokonają naprawdę dużego wysiłku, żeby odpowiednio poinformować mieszkańców właśnie danego obszaru, kiedy to będzie, dokładnie od kiedy do kiedy. Tak, że nie będą musieli mieszkańcy właśnie metodą prób i błędów sprawdzać, czy już jest ten moment, czy nie, ponieważ będzie odpowiednia akcja informacyjna wcześniej przeprowadzona.

Czy to znaczy, że już nie unikniemy takich przerw, że już na następne lata takich obiecujących informacji nie będziecie zamieszczać, że już koniec, że już teraz będzie absolutnie bezprzerwowo?

No niestety to aż tak nie mogę powiedzieć, dlatego że takie instalacje niestety wymagają remontu. Staramy się, żeby to było jak najmniej uciążliwe. W przyszłym roku niestety będziemy zmuszeni choćby na chwilę wyłączyć główną magistralę, co niestety będzie troszeczkę utrudnieniem, ale jest to związane z inwestycją, którą planujemy rozpocząć właśnie w przyszłym roku pod tytułem rozbudowa sieci w kierunku pływalni Akwawit. Wówczas niestety będziemy musieli wspawać czy wmontować trójniki i zawory i niestety wówczas będziemy musieli na chwilę zatrzymać całą pracę sieci. Myślę, że to mieszkańcy zrozumieją, że przy takiej inwestycji jest to niestety koniecznie i to zaakceptują.

Czyli to wy będziecie grzali tę wodę w basenie, tak? Już nie fabryka Akwawit.

Nie Akwawit, MPEC docelowo będzie głównym dostarczycielem energii cieplnej na potrzeby pływalni.

Ile sobie będziecie liczyć za tą energię? Zgodnie z taryfami?

W zależności od taryfy to będzie koszt taki sam jak każdego mieszkańca.

Miasto wam będzie normalnie płacić? To nie będzie tak, że kolega koledze usługę wyświadczy, tylko po prostu normalnie faktura co miesiąc?

No tak, dlatego że spółka Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej, to jest spółka zgodnie z kodeksem handlowym, musi wywiązywać się ze swojego obowiązku, więc za sprzedane usługi musi niestety wystawiać faktury. To dotyczy i szkół, i innych urzędów. To jest normalna działalność. Także w tym przypadku będzie tak samo.

A jeśli chodzi o Waszych klientów, to szykujecie ekspansję do śródmieścia. Chcecie ogrzewać kamienice w centrum miasta. To są najczęściej budynki, które mają własny piece. I chcecie nas namówić, żebyśmy te kotły zastąpili cieplikiem miejskim.

Chcemy zaproponować nowe otwarcie dla Starówki. Chcemy zaproponować ciepło bez kłopotów, komfortowe, w przewidywalnej, stabilnej cenie i przede wszystkim bezpieczne. Dlatego, że w zależności od tego kto jakie ma priorytety, dla mnie poziom bezpieczeństwa jest bardzo ważny. W momencie, kiedy kamienica jest podłączona do miejskiego cieplika, ten poziom bezpieczeństwa jest bardzo duży. Nie ma tam niczego, co by mogło zapłonąć, ewentualnie eksplodować. Przeglądy są dużo mniej kłopotliwe i w razie awarii, co najwyżej, może być troszeczkę mokro. Inna perspektywa jest też ekonomiczna, dlatego że nasze ciepło jest przede wszystkim w przewidywalnej cenie.

Czy będzie tańsze niż to, co płacę za gaz?

Uważam, że tak. To będzie zależało oczywiście od konkretnie danego budynku, w jakiej jest technologii, jakie ma ściany, czy jest już zmodernizowane częściowo, czy nie. Natomiast doświadczenia, które tutaj mamy z innych miast pokazują jasno, że jest to ciepło bardziej ekonomiczne niż inne i bardzo dużo bardziej komfortowe. Tu mam przede wszystkim na myśli gaz i energię elektryczną.

Ale jest cała masa wydatków związanych ze zmianą systemu, bo wy dostarczacie ten cieplik do budynku i dalej niech się już właściciel budynku martwi.

Może ja zaproponuję słuchaczom i wszystkim zainteresowanym osobom, żeby 21 maja o godzinę 18.00 przybyli do Ratusza na spotkanie. Będziemy tam my, będą również eksperci, którzy będą mogli dużo bardziej dokładnie to określić, jak to będzie w poszczególnych budynkach. Z mojego punktu widzenia mogę zapowiedzieć dwie albo trzy główne strategie. Jeżeli jest kamienica, w której nie ma w ogóle żadnej instalacji grzewczej oprócz pieców kaflowych, to będzie trzeba to wybudować ją od nowa. Muszę też o tym powiedzieć, że jednak walcząc ze smogiem i walcząc o czyste powietrze, tak czy siak w pewnym sensie prędzej czy później będzie trzeba zlikwidować te piece kaflowe. Zgodnie z uchwałami antysmogowymi i zresztą też w trosce o nasze wspólne zdrowie. To jest zrozumiałe.

Ludzie mają normalne ogrzewanie gazowe z kotła i teraz, jak rozumiem, kocioł wyjeżdża, a do tych kaloryferów leci mi cieplik. Tylko że trzeba tę całą instalację jeszcze odpowiednio zmodyfikować.

To prawda. Tylko że z punktu widzenia technicznego mógłbym powiedzieć tak: my dostarczamy źródło ciepła, czyli doprowadzamy trójnik i po stronie kamienicy będziemy wstawiać wymiennik ciepła. Można to potraktować jako źródło, takie samo źródło ciepła, jak piec gazowy, czy kocioł gazowy. Wówczas, jeżeli już jest instalacja położona w środku, to nie ma żadnego problemu, żeby po prostu przepiąć źródło ciepła z pieca gazowego. W sytuacji, kiedy to jest jeden piec na całą kamienicę.

A jak w każdym mieszkaniu jest osobny piec to trzeba to jakoś z klatki schodowej pociągnąć?

Zgadza się, dlatego jest to też inne rozwiązanie, wówczas kiedy część mieszkań już jest przystosowanych a część nie, wówczas można stosować rozwiązania, które będą zasilać każde mieszkanie osobno. Tak jak w wielu blokach jest to zrobione, tak zwane logotermy, wówczas każde mieszkanie jest zasilanie osobno, jest tylko pion wspólny i wtedy to źródło ciepła każdy ma dla swojego mieszkania.

Ale kto za co ma zapłacić?

Właśnie dlatego chcemy poruszyć ten temat, bo na pewno wariant ekonomiczny będzie bardzo ważny. Część wysiłku na pewno weźmie ze swojej strony MPEC. Wystąpiliśmy z wnioskiem i realizując ten program możemy liczyć na kilkadziesiąt procent dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska albo z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska.

Ale dla mieszkańców część kosztów jednak pozostanie?

Prawdopodobnie tak, bo musimy niestety o tym też powiedzieć, bo jeżeli ktoś już poniósł jakieś koszty i ma swoje kaloryfery, swoje piony, swoją instalację, to wystarczy to przepiąć i te koszty będą bardzo, bardzo niewielkie. Jeżeli będzie trzeba wybudować od nowa, to pewnie będzie to kosztowało, ale prędzej czy później i tak i tak to trzeba będzie zrobić. Obojętnie czy to byłby piec gazowy, czy piec elektryczny, czy źródło miejskie. Trzeba będzie to zrobić. Tu też mamy takie zapewnienie, że właśnie 21 maja też będziemy mogli porozmawiać o różnych formach finansowania tego typu przedsięwzięć, łącznie z dotacjami i być może z programami miejskimi, które też będą mogły takie inwestycje wspierać.

A jaką część centrum miasta możecie pokryć?

Cały program rozbudowy sieci jest podzielony na kilka lat. Sama Starówka jest podzielona na trzy etapy. Pierwszy etap to jest właśnie budowa ulicy Słowiańskiej i Rynku dookoła. W drugim, w zależności od tego jakie będzie zainteresowanie, będzie rozbudowa w stronę Narutowicza aż do końca. I w trzecim etapie, w stronę Włodarczaka. W następnej kolejności planujemy rozbudowę sieci w kierunku do Tamy Kolejowej. Wówczas prawdopodobnie już ta sieć w stronę Akwawitu będzie wybudowana. I to by był kolejny etap rozbudowy sieci.

Tak myślę o tym spotkaniu 21 maja , czy ratusz nie będzie za mały, bo to będzie pewnie kilka tysięcy mieszkańców.

Mam nadzieję, dlatego że przypominam sobie spotkanie z października zeszłego roku kiedy w mojej ocenie przyszło niezbyt dużo mieszkańców, ale później dostaliśmy wiele sygnałów, że dla wielu ludzi była ta informacja tak zaskakująca, że wielu odebrało ją jako fejk.

Czyli to nie jest Prima Aprilis, proszę Państwa, 21 maja o godzinie 18.00 spotkanie w ratuszu. I na koniec jeszcze o jedną rzecz chcę zapytać, bo wisi od roku nierozstrzygnięty przetarg na te dodatkowe źródło ciepła, czyli na biomasę. Ceny były po prostu wyższe niż wasz budżet i poprzedni prezes mówił, że stara się o zwiększenie dotacji, ale ciągle wam nie zwiększają.

Mogę powiedzieć, że jesteśmy już naprawdę na finiszu, na ostatnim etapie. Przede wszystkim samo zwiększenie finansowania od strony merytorycznej zostało zaakceptowane. To jest bardzo ważna informacja. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska zaakceptował te ceny, zaakceptował te rozwiązania, bo tam pewne zwiększenia kwot też wynikały ze zwiększenia mocy wytwarzanej. Ale ocena merytoryczna została zakończona i dostaliśmy już informację, że jest zaakceptowana. Teraz jesteśmy na etapie kontroli finansowej. W moim odczuciu nie powinno być z tym kłopotów, ponieważ zasadniczo wskaźniki finansowe i ekonomiczne wzrosły od poprzedniego razu. Skoro wówczas Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska się na to zgodził, no to teraz tym bardziej powinni się zgodzić.

A jak pan myśli, kiedy oni ostatecznie to klepną? W sensie, że będziecie mogli wreszcie przystąpić do tej inwestycji?

Mam głęboką nadzieję, że to będzie jeszcze w maju. Z moich informacji wynika, że w połowie miesiąca odbędzie się zarząd Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska, kilka dni później jest Rada Nadzorcza i ona musi to zatwierdzić.

Kiedy dokładnie to będzie?

Nie jestem w stanie tego powiedzieć, natomiast cały czas mam głęboko nadzieję, że to będzie maj.

Bardzo serdecznie dziękuję. Pan Robert Florczak, prezes MPEC był naszym gościem.

Bardzo dziękuję za uwagę.

 
Komentarze (14)
1. Dodane przez zamiast, w dniu - 13-05-2025 14:03 6 2
zamiast opowiadać bajki z mchu i paproci niech prezes rozwiąże problem braku ciepłej wody przez 10 dni.
2. Dodane przez ręce opadają, w dniu - 13-05-2025 14:04 5 2
XXI wiek a w Lesznie przez 10 dni znowu nie będzie ciepłej wody. Wstyd....
3. Dodane przez Nic głupszego..!!, w dniu - 13-05-2025 14:26 5 2
Człowieku Flor 
czak- nadal myślisz jak  
geodeta.Przeciez tzw. uzbrojenie terenu w ul Słowiańskiej jest duże a zważywszy że do budynków przyłączami trzeba dojść na lewo i prawo...(to gęsta  
zabudowa - więc te piękne płyty deptaka ul. Słowiańskiej- trzeba rozbic  
całej szerokości i długości deptaka.Tu w srodmiesciu tylko nieinwazyjna ..FOTOVOLTAIKA. A Ty geodetó p.Florczak...przygotuj się na dostarczenie cieplika w preizolacji do  
.budującej się nowej Pływalni. "AKWAWIT". PAMIETAJ....tylko MADRE POMYSLY SIE LICZA..Nadto Ci biedni  
ludzie z tzw. CENTRUM nie zaplaca Ci za ten cjellik z mialu weglowego- oni nie mają kasy na opłacanie Twojego rozbudowanego aparatu biuralistow (MPEC-,) Raczej przygotuj się na dostarczanie cieplika dla budującej się Pływalni "AKWAWIT". 
..POZDRAWIAM ( Marek - inz.cieplownik).
4. Dodane przez Wybory, w dniu - 13-05-2025 14:34 0 4
NIE IDZIEMY NA WYBORY OBRAZILISMY SIĘ OBURZENI
5. Dodane przez elo, w dniu - 13-05-2025 14:40 5 1
Bez sensu inwestycja. Co to da?
6. Dodane przez abc, w dniu - 13-05-2025 14:45 5 0
Pół Leszna podpięte do MPEC, a Zatorze tylko smród i już wkrótce szczury. Dziękujemy.
7. Dodane przez Wojciech, w dniu - 13-05-2025 14:57 4 2
Robert Florczak, prezesa MPEC w Lesznie powiedział w wywiadzie: 
&. chcemy zaproponować nowe otwarcie do starówki, ciepło bez kłopotów, komfortowe, w przewidywalnej cenie, stabilnej cenie i przede wszystkim bezpieczne.  
 
Panie Prezesie a co z ETS2 ? Otóż wprowadzenie nowego unijnego podatku, określanego w skrócie ETS2, budzi wiele kontrowersji. Zdaniem ekspertów nowa opłata może doprowadzić do drastycznych wzrostów cen surowców. Przewiduje się, że cena tony węgla może poszybować nawet o ok. 4992 zł. Rząd na dzień dzisiejszy nie ma , jak temu zaradzić. ETS2 budzi postrach i już nazywane jest "podatkiem nad podatkami". Rząd jedynie planuje przekonać Unię Europejską do późniejszego wdrożenia przepisów i chce, by zaczął obowiązywać trzy lata później, czyli dopiero od 2030 roku. Cena gazu może wzrosnąć o 419 zł za megawatogodzinę.  
 
ETS2 będzie drugim etapem systemu handlu emisjami. Obejmie podatkiem gaz, węgiel oraz olej opałowy, które nadal wykorzystywane są do ogrzewania gospodarstw domowych. To może uderzyć w setki tysięcy Polek i Polaków. Zdaniem co niektórych przedstawicieli rządu będzie to nie tylko drożyzna, ale ryzyko obalenia niejednego demokratycznego rządu w UE  
 
No cóż będzie trzeba wybrać 18 maja kogoś, kto odrzuca ten cały zielony ład
8. Dodane przez ho, w dniu - 13-05-2025 15:26 3 2
Czy ktoś coś zrozumiał z tego systemu przerwy w dostawie ciepłej wody? Teraz to tak zrobią, że już w ogóle nic nie będzie wiadomo.
9. Dodane przez Flejtuch, w dniu - 13-05-2025 16:16 5 0
Jak najdalej od spółdzielni mieszkaniowych I od EMPECu.
10. Dodane przez Wojtek, w dniu - 13-05-2025 16:28 4 0
Lepiej rury już istniejące zakopi w ziemi by były mniejsze straty ciepła
11. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 13-05-2025 16:45 0 1
Bez odwiertów geotermalnych i pomp ciepła jeśli woda okazała by się zbyt chłodna ciepło systemowe nie ma sensu przy ETS2. 
 
 
Łatwo śmiać się z Rydzyka. 
Ale aby puścić ciepło systemowe w podłogówkę odwiert geotermalny nie musi mieć 90stopni Celsjusza.
reklama
12. Dodane przez jan, w dniu - 13-05-2025 17:06 0 0
o jak szybko odciął się od poprzednika - członek zarządu jest odpowiedzialny za zobowiązania spółki w momencie, w którym stały się one wymagalne 
z dala od spółdzielni mieszkaniowych i empecu
13. Dodane przez noname, w dniu - 13-05-2025 17:46 1 0
XXI wiek a nie potrafią rozmawiązać problemu wyłączenia ciepłej wody.. ostatni raz głosowałem na obecnego prezydenta bo kolejny zawód mnie spotkał.. zero zmian.. zero polepszenia dla mieszkańców...
reklama
14. Dodane przez Do KOMENTARZA 7., w dniu - 13-05-2025 17:53 1 0
Bardzo Panu dziękuję że " uderzył Pan w sedno' - sprawy . Otóż najtańszą Inwestycja w Centrum Leszna - będzie wybór nowego Prezydenta Państwa Polskiego w dniu 18.V.br. w osobie dra K.Nawrockiego który odrzuci te wszystkie zakusy z ETS-2..bo ,  
wowczas bysmy się stali w n.Ojczyznie ..- zakładnikami UE..w zakresie paliw kopalnych.- mamy największe ich złoża w 
całej Unii tj. na200 lat węgla naszego  
kamiennego i czarnego.!!Pozdrawiam Państwa Czytelników. ( Robert Dyplomant Politechniki- Wydział Inżynierii Środowiska ).
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Wynajmę mieszkanie b... Leszno 1800
Mieszkanie na parter... Poznań 603338
Ostoja przylesie w l... Leszno 273590
Ostoja przylesie w l... Leszno 273590
Ostoja przylesie w l... Leszno 425000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj