Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartLeszno NFZ: plaga rezygnacji z wizyt u lekarzy specjalistów
"Odwołuję. Nie blokuję"
NFZ: plaga rezygnacji z wizyt u lekarzy specjalistów
18.08.2025. Radio Elka, Jarek Adamek
(Fot. iStock)
Narodowy Fundusz Zdrowia uczula na problem niezgłaszania się pacjentów na umówione wizyty u lekarzy specjalistów. W tym roku w Wielkopolsce odnotowano już 78 tysięcy takich przypadków. NFZ przypomina, że w przypadku niemożliwości przyjścia na wizytę można ją odwołać, co odblokuje miejsce innym potrzebującym.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Długie kolejki do specjalistów są jednym z największych problemów polskiej służby zdrowia. Powodów takiego zjawiska jest wiele, ale okazuje się, że można znacząco zmniejszyć jeden z nich. Chodzi o umówione wizyty u lekarza, na które nikt nie przychodzi.
W 2024 roku w Wielkopolsce z powodu niezgłoszenia się w terminie pacjenta nie zrealizowano 95 tysięcy świadczeń z zakresu: ortopedii i traumatologii, kardiologii,
endokrynologii i onkologii. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy bieżącego roku przepadło już 78 tysięcy terminów, również z nowych zakresów świadczeń, które zostały objęte monitoringiem NFZ w ostatnim czasie: neurologii, nefrologii, urologii, okulistyki, pulmonologii, otolaryngologii, diabetologii oraz gastroenterologii - informuje Marta Żbikowska-Cieśla, rzecznik prasowy WOW NFZ - Od stycznia do lipca 2025 roku najwięcej terminów wizyt w Wielkopolsce przepadło w świadczeniach z zakresu ortopedii i traumatologii narządu ruchu. Nie pojawiło się na nich 20,9 tys. pacjentów. Następne na liście są kardiologia - 10,1 tys. terminów oraz fizjoterapia ambulatoryjna - 8,7 tys. Natomiast 5,9 tys. nieodwołanych wizyt dotyczyło świadczeń w zakresie neurologii. Pacjenci rezygnują też z umówionych badań rezonansem magnetycznym, kolonoskopii, a nawet operacji usunięcia zaćmy czy wszczepienia endoprotezy stawu kolanowego.
Chodzi tu oczywiście o wizyty, do których nie doszło bez żadnej informacji od pacjenta. NFZ daje bowiem taką możliwość, wysyłając SMS-y z przypomnieniem o pierwszorazowej konsultacji u specjalisty, badaniu czy hospitalizacji. W ubiegłym roku wysłano blisko 14 milionów takich wiadomości. Każdy pacjent, który podczas rejestracji przekazał swój numer telefonu, dostaje SMS na cztery dni przed planowaną wizytą. W wiadomości podany jest numer telefonu, pod który należy zadzwonić, aby zwolnić termin - informuje NFZ. Fundusz rozpoczął kampanię społeczną "Odwołuję. Nie blokuję", w ramach której zachęca pacjentów do pilnowania terminu wizyty oraz do informowania o jej odwołaniu. Nawet jeśli zrobi się to dzień wcześniej, placówka będzie mogła inaczej ułożyć grafik i przyjąć w zwolnione miejsce innego pacjenta - zapewnia Marta Żbikowska-Cieśla. Jak dodaje, wizytę można odwołać telefonicznie, przez SMSa, email, aplikację pacjenta czy wreszcie osobiście w poradni.
1. Dodane przez Ludzie, w dniu - 18-08-2025 13:23 00 POLSKA TO JEST KRAJ SZCZEGÓLNIE PROBLEMOWY
2. Dodane przez 1234, w dniu - 18-08-2025 13:25 40 Jak nieboszczyk ma odwołać wizytę?
3. Dodane przez PL, w dniu - 18-08-2025 13:35 10 Bo taki mamy ułomny system? Potwierdzanie wizyt u nas nadal kuleje a szpital w Lesznie jest tego najlepszym przykładem! Nadal system nie informuje pacjentów o wizycie i prośbie o potwierdzenie przybycia? Tu pacjent nie był informowany o odwołaniu przyjęcia bo lekarz wziął wolne na kilka dni! Co tam, ludzie zjeżdżają z okolicznych powiatów a tu ZONK! Od siebie zacznijcie Bo pacjent ma prawo zapomnieć!
4. Dodane przez Obywatel, w dniu - 18-08-2025 13:40 40 Sprywatyzowac służbę zdrowia iprzy okazji zlikwidować cały ZUS i po problemie. Za jednym razem wyprostuje się dwie instytucje nieudaczników.
5. Dodane przez To nie jest miasto dla młodych ludzi, w dniu - 18-08-2025 13:43 04 Niech płacą za nie przyjście
6. Dodane przez Andrzej, w dniu - 18-08-2025 13:57 51 Obstawiam że większość z tych pacjentów nie doczekała się, odeszła na tamten świat a reszta poszła na prywatną wizytę
7. Dodane przez Atom, w dniu - 18-08-2025 13:57 11 Wizyty u lekarzy powinny być płatne w momencie ustalania terminu. Skróciłoby to kolejki, każdy pamiętałby o odwołaniu żeby odzyskać wpłacone pieniądze.
8. Dodane przez Przecież, w dniu - 18-08-2025 13:58 40 Czytam I nie wierzę??? od roku przekładają wizytę na NFZ w VIGOR MED do okulisty,pod koniec ub.zabraklo bodajże jakiś punktów, w tym roku informują,że lekarz zrezygnował z przyjmowania na NFZ, mówią żeby dowiadywać się pod koniec tego roku. Do urologa też ciągle przekładają wizyty, więc o co tu dokładnie chodzi???? Kto ma rację????
reklama
9. Dodane przez aso, w dniu - 18-08-2025 14:05 40 NFZ sam blokuje, jak daje roczne lub dłuższe terminy na wizytę. Cześć nie dożyje (to ta słynna profilaktyka na NFZ ). A inni już dłużej nie mogą czekać i jak mają za co to walą prywatnie. Wystarczy robić na już. BO WSZYSCY KTORZY TAM IDA DJA KASE Z GÓRY CO MIESIĄĆ CZY POTRZEBUJE CZY NIE.
10. Dodane przez Pacjent, w dniu - 18-08-2025 14:11 10 Jak te 20,9 tyś ma się do ogólnej liczby skierowań i przyjęć ? Te 20,9 tyś jaki to procent?
11. Dodane przez ww, w dniu - 18-08-2025 14:15 40 Nieporozumieniem są terminy oczekiwania na wizytę w ramach NFZ. Gdyby nie prywatna praktyka lekarska duża część pacjentów nie dożyła by terminu wizyty na NFZ. Pewnie jakiś procent już nie żyje...
12. Dodane przez fox, w dniu - 18-08-2025 14:23 30 Gdyby byla wizyta za powiedzmy trzy miesiace ludzie by pamietal i by chodzili ale jezeli na wizyte trzeba czekac ponad dwa lata albo i lepiej to sie nie pamieta a przedewszystkim starsze osoby .Wiec co tu sie dziwic.Prosze powiedziec ilie czeka sie na kardiologie ortopedie nie wspomne o neurologi bo jak sobie znajdziesz w gdzies w promieniu 100 km bedzie ok
13. Dodane przez Miszczu, w dniu - 18-08-2025 14:24 10 Ja na konsultacje w sprawie protezy zębów na fundusz będę czekał 5 lat i nie gwarantuje że do tego czasu będę pamiętał a mogę nawet nie dożyć.
14. Dodane przez Nfz, w dniu - 18-08-2025 14:30 20 Może po tak odległych terminach wizyt, duża część z tych 78 tys. zmieniła lekarza na Boskiego specjalistę?!
15. Dodane przez Zapytanie. do b. pacjentow rezonansu magn,, w dniu - 18-08-2025 14:34 00 czy badanie rezonansem magnetycznym przy udziale tzw KONTRASTU (wenflon w żyle)--pozostawia jakies skutki uboczne (usterki w samopoczuciu)- moze ktos z b. swiadczeniobiorcow tego badania- - tu napisze. Bardzo dziekuje za odp. i serdecznie pozdrawiam.. (Malwinka)
16. Dodane przez Pacjent, w dniu - 18-08-2025 14:37 30 Te 20,9 tyś ile to procent wszystkich wizyt ?
17. Dodane przez abc, w dniu - 18-08-2025 14:51 10 System NFZ nie przypomina, bo nie pamięta, ze pacjent ma przyjść po 3 latach od rejestracji, a pacjent ma pamiętać? Jeszcze nie ma w sprzedaży kalendarzy na 2027 więc trudno zapisać, a co dopiero pamiętać.
18. Dodane przez no tak, w dniu - 18-08-2025 14:54 01 a potem narzekania na długie kolejki,winni wszyscy tylko nie sami pacjenci
19. Dodane przez do kom 3 to bylobyuczciwe, w dniu - 18-08-2025 14:56 01 Jak odwołać wizytę w sytuacji, gdy telefony nie są odbierane i nawet trudno ustalić w jakich godzinach i dniach powinny być odbierane. Czy pacjenci, którzy z różnych powodów trafiają za grube pieniądze do prywatnych gabinetów są uczciwi? Nie wspomnę już o dalszej drodze diagnostyki a nawet leczenia potem ale już z prywatnego gabinetu na NFZ.... Czy w taki sposób dla kogoś jest niszczenie podstawowej opieki medycznej? Niech NFZ albo pilnie zweryfikuje ilu pacjentów w przyspieszonym tempie wskutek prywatnych wizyt kontynuuje dalsze leczenie na NFZ.. także w szpitalach. Jeśli odmawia to powinien natychmiast zostać rozwiązany. Czy ten komentarz jest niewygodny i też nie zostanie umieszczony?
20. Dodane przez ja, w dniu - 18-08-2025 15:20 10 Podejrzewam, że gdyby Panie w recepcji odbierały telefony byłoby łatwiej odwołać wizytę. W ventriculusie graniczy to z cudem!
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.