Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Od przyszłego roku zmienią się zasady użytkowania dużych samolotów turbośmigłowych na leszczyńskim lotnisku – poinformowała spółka Lotnisko Leszno, odpowiadając na skargi mieszkańców maszynę używaną do transportu skoczków spadochronowych. Jak zaznaczono, w tym sezonie spółkę obowiązuje umowa z użytkownikiem maszyny, dlatego czeka nas jeszcze pięć weekendów skoków z udziałem maszyny.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Problem turbośmigłowego samolotu latającego w weekendy nad Lesznem pojawiał się wielokrotnie w skargach mieszkańców, także tych zgłaszanych w audycji „Temat dla reportera”. Miesiąc temu pisaliśmy o liście otwartym skierowanym przez jedną z mieszkanek między innymi do Urzędu Lotnictwa Cywilnego, która skarżyła się na charakterystyczny odgłos maszyny, używanej do transportu skoczków spadochronowych na duże wysokości. Największą uciążliwością było to, że samolot lata w weekendy z dużą częstotliwością. Władze spółki Lotnisko
Leszno wyjaśniały, że poszukują rozwiązań, które pogodzą interesy użytkowników lotniska z potrzebami mieszkańców, zaznaczały też, że samoloty mieszczą się w dopuszczalnych normach hałasu, jednak nie zmieniało to nastawienia przynajmniej części mieszkańców.
Dziś spółka wydała oświadczenie, w którym zakomunikowała, że zmienią się zasady użytkowania dużych samolotów turbośmigłowych, na które skarżą się mieszkańcy. Jak czytamy, umowa z operatorem samolotu obowiązywać będzie tylko do końca tego sezonu, a od przyszłego roku nie będzie na lotnisko cyklicznych operacji z użyciem tego typu maszyn, poza wydarzeniami specjalnymi, takimi jak na przykład pokazy lotnicze czy szkolenie wojska. Zgodnie z umową z wrocławską firmą samolot PAC750, który wyrzuca skoczków, będzie latał jeszcze przez pięć weekendów, do 19 października.
Oto pełna treść oświadczenia Lotniska Leszno:
W związku ze skargami mieszkańców dotyczącymi hałasu emitowanego przez samolot PAC750 informujemy, że operator będzie prowadził działalność do końca sezonu 2025.
Jednocześnie Lotnisko Leszno podjęło decyzję o ograniczeniu zawierania umów z operatorami dużych samolotów turbinowych, typu PAC750, przewidujących stałą, cykliczną działalność z dużą częstotliwością. Oznacza to, że tego typu statki powietrzne mogą pojawiać się w Lesznie okazjonalnie - w związku z wydarzeniami specjalnymi, szkoleniami realizowanymi na zlecenie wojska, pokazami lotniczymi czy lotami biznesowymi - lecz nie będą wykorzystywane do regularnych operacji.
Chcielibyśmy jednocześnie podziękować firmie Skydive Wrocław za dotychczasową bardzo dobrą współpracę oraz podejmowane próby minimalizowania skutków hałasu. Należy podkreślić, że jego poziom wynika z czynników niezależnych od operatora i nie przekracza dopuszczalnych norm hałasu.
Ze względu na obowiązującą umowę, w bieżącym roku skoki spadochronowe z udziałem PAC750 odbędą się jeszcze w następujących terminach:
22-24 sierpnia
12-14 września
19-21 września
10-12 października
17-19 października
Lotnisko Leszno dokłada wszelkich starań, aby równoważyć rozwój działalności lotniczej z komfortem życia mieszkańców okolicznych terenów.
1. Dodane przez PL, w dniu - 19-08-2025 15:42 252 Gdyby ten samolot wystartował z lotniska i poleciał nabierać wysokości nad polami czy lasami odległymi od ludzi a będąc na 4 kilometrach nadleciał i zrzucił tych spadochroniarzy nad lotniskiem? Pięć tygodni bez tego ciągłego, ciężkiego buczenia to też wartość? On nie musi chyba latać jak na sznurku nad lotniskiem?!
2. Dodane przez ja, w dniu - 19-08-2025 15:44 3758 marudne leszczyniaki postawili na swoim. Współczuje coś robić w tym mieście. Co by się nie działo to źle.
3. Dodane przez Henryk, w dniu - 19-08-2025 15:50 2913 W końcu będzie cisza bo mój czosnek i pietruszka nie chciały nawet rosnąć !!!! .
4. Dodane przez Karol kilka lat później, w dniu - 19-08-2025 15:51 3147 Mieszkamy w pobliżu lotniska i jakoś nam ten hałas nie przeszkadza. Dziwni ci mieszkańcy.
5. Dodane przez K, w dniu - 19-08-2025 15:52 5519 Dawno nie przeczytałam lepszej wiadomości!
Mam nadzieję, że dla lotniska skargi mieszkańców będą nauczką i więcej takie uciążliwe hałasy nie będą nam organizowane.
Niech nad naszymi głowami latają tak jak do tej pory-małe samoloty, szybowce, balony czy lotnie - i upiększają nam niebo.
6. Dodane przez mich, w dniu - 19-08-2025 16:01 255 Będziemy się bacznie przyglądać.
7. Dodane przez bnnfert, w dniu - 19-08-2025 16:01 1919 Czyli do jesieni. Mamy zakłócony spokój w naszych domach, działkach, gdziekolwiek jesteśmy itd.
8. Dodane przez edi, w dniu - 19-08-2025 16:04 931 po takich spotkaniach w usa za to co zrobila Polska to juz niedlugo i bedzie co innego latac . dorosnijcie skupcie sie na powaznych sprawach
9. Dodane przez Niech BUCZY W DNI ROBOCZE., w dniu - 19-08-2025 16:04 1020 Niech tam sobie buczy - ale w DNI ROBOCZE - kiedy otaczające nasze miasto tzw TLO DZWIEKOWE też ma więcej dB ( decybeli)..wtedy to jego buczenie będzie dla mieszkańcow.naszego. miasta .mniej uciazliwe (słyszalne,).(...)
10. Dodane przez Co by tu jeszcze...., w dniu - 19-08-2025 16:20 419 Co by tu jeszcze to wasze radio elka mogło zalatwic w tym mieście...?
11. Dodane przez Eco, w dniu - 19-08-2025 16:34 1844 Co było pierwsze: domy i ich mieszkańcy, którym przeszkadza ,,buczenie" samolotów czy jednak aeroklub i lotnisko? Za chwilę mieszkańcy bedą domagać się odszkodowań bo nad ich domami latają szybowce.
Może w Lesznie wprowadzimy zakaz poruszania się pojazdów spalinowych, bo wielu mieszkańcom przeszkadza hałas i zapach spalin.
reklama
12. Dodane przez mam dość, w dniu - 19-08-2025 16:43 335 Samolot buczy przez całe weekendy, motorki i dezele z pustymi tłumikami ryczą co wieczór na Al. Konstytucji 3-go Maja - mnóstwo ludzi zgłasza, że jest to uciążliwe i co? I nic! Służby od utrzymania porządku bezradne. Prawo bezsilne. I to oświadczenie, że dalej będą latać i psuć ludziom wypoczynek bo umowa, bo coś tam... chce się "rz".
13. Dodane przez Utrut, w dniu - 19-08-2025 16:46 3640 Od ponad 40 lat mieszkam przy lotnisku w Lesznie i nigdy mi samoloty nie przeszkadzały, były tu zawsze i nawet nie zwracam na nie uwagi, nawet nie zauważyłem że któryś z samolotów służących do wyrzucania skoczków jest głośniejszy, ale nowobogackim wszystko przeszkadza, w Bieszczady się wyprowadzicie to wycie wilków będzie przeszkadzać, szkoda że jak żonę bijecie to wam nie przeszkadza hałas
14. Dodane przez Bodo, w dniu - 19-08-2025 16:48 1835 I pewnie lotnisko kilkanaście jeśli nie więcej pieniędzy mniej więcej budżecie. Teraz będzie następny problem bo lotnisko nie będzie miało tyle środków na rozwój. Mieszkam przy lotnisku 50 lat.Samolot słyszałem i owszem ale bez przesady. Dobranoc.
15. Dodane przez niestety inżynier :(, w dniu - 19-08-2025 16:51 1225 Jak mieszkałem w Londynie, to dosłownie co minutę przelatywał mi nad głową wielki odrzutowiec pasażerski na takiej wysokości, że można było pomachać pilotowi, jednocześnie lepsze mieszkania w tej okolicy zaczynały się od miliona funtów (około 5 milionów złotych), widać zależy kto co lubi.
16. Dodane przez 3mam kciuki, w dniu - 19-08-2025 16:52 3021 Za żadne skarby nie podpisywać umowy na kolejny rok!! Mam nadzieję, że liczycie się z mieszkańcami i nie będzie potrzeby składać pozwu zbiorowego.
17. Dodane przez Michał, w dniu - 19-08-2025 17:25 1939 I tak zgredy niszczą wszystko w tym kraju. Jeżeli firma nie ma innego samolotu to pewnie nie będzie kolejnego kontraktu. Umierajcie samotnie w upragnionej ciszy.
18. Dodane przez obserwator, w dniu - 19-08-2025 17:30 262 Kiedy w takim razie zmiana zasad odbywania się imprez żużlowych?
W tygodniu po 16 wiecznie treningi albo zawody mlodzieżowe. Człowiek przychodzi z pracy i nie ma jak zaznać chwili relaksu. A żużlowcy mają czas przez cały dzień!
19. Dodane przez Zatorzanin, w dniu - 19-08-2025 17:44 2338 Mieszkam 500 metrów od lotniska ponad czterdzieści lat. Lotnisko było, jest i będzie. Jak ktoś tego nie rozumie i przeszkadzają jej samoloty to nie musiała sie budować nowobogacka blisko lotniska, później płakać w radio i gdziekolwiek jakie to lotnisko złe. Jak jej przeszkadza to nie musi mieszkać w okolicy lotniska. Nikt nikogo nie zaciągał tutaj siłą. Przez takie osoby pieniądze nie zostaja w Lesznie tylko w miejscach, .iastach gdzie mają normalne podejście.
20. Dodane przez Obywatel, w dniu - 19-08-2025 17:45 2415 Już w tym sezonie nie powinien latać ale lepiej późno niż wcale
21. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 19-08-2025 18:01 1633 Mieszkam koło lotniska i nic mi nie przeszkadza
22. Dodane przez Władysław, w dniu - 19-08-2025 18:17 1022 Przecież od dawna wiadomo że to robota "deweloperów" teren dla nich atrakcyjny nawet bardzo...
23. Dodane przez Wojciech, w dniu - 19-08-2025 18:32 153 Ulubione powiedzenie red. J. Adamka - Kropla drąży skałę, nie siłą, ale częstym kapaniem. Ja ze swojej strony dodam - spełnia się sen, spełniają marzenia, chociaż koszmary też są snem.
24. Dodane przez x, w dniu - 19-08-2025 18:44 235 Jeżeli to prawda i oby to była prawda, wyjdzie na to, że mieszkańcy sami sobie poradzili bez prezydenta miasta i bez radnych. Po co nam w takim razie (nawiasem mówiąc wysoko opłacani pieniędzmi mieszkańców miasta) prezydent i radni? I zrobiły to kobiety. Kobieta wreszcie doprowadziła do zlikwidowania nieustannego hałasu psów przy Policji, jedna z mieszkanek napisała list otwarty w sprawie lotniska.
25. Dodane przez W końcu, w dniu - 19-08-2025 18:44 314 No ale bez przesady ten akurat samolot wył jak by dziesięć słoni miał...
26. Dodane przez abc, w dniu - 19-08-2025 19:14 274 Wszyscy , których wpisy popierają buczący samolot-gdzie byliście , gdy był poprzedni artykuł? A może była nadzieja, ze nic się nie zmieni? Nikt mieszkający w okolicach lotniska nie neguje latających od lat samolotów i szybowców , ale to buczydło jest nie do zniesienia.
27. Dodane przez Ja, w dniu - 19-08-2025 19:20 716 Przecież to nie koniec....daj palec będą chcieli rękę....zobaczycie to nie koniec
28. Dodane przez Emilia, w dniu - 19-08-2025 19:50 1033 Brak słów na zrzędy, którym wszystko przeszkadza.. lotnisko jest od dawna i niech marudy się wyniosą najlepiej na pustynię. Również mieszkam niedaleko lotniska i doceniam, że jest ono użytkowane
29. Dodane przez Polak, w dniu - 19-08-2025 20:08 357 Gronowo nie jest przy lotnisku a słychać buczenie cały weekend,więc nie wybudowałem się przy lotnisku,a ci co nie słyszą polecam wizytę u laryngologa ale nie na NFZ bo nie usłyszał buczenia w tym roku
30. Dodane przez No tak, w dniu - 19-08-2025 20:09 264 Myślę ze to dobra wiadomość. Loty szybowcowe, motolotniowe i samolotowe będą cieszyć nasze oczy i uszy. Cieszmy sie ciszą
31. Dodane przez ulga, w dniu - 19-08-2025 20:11 287 No i mamy to! Byle do listopada i koniec buczenia. Brawa dla lotniska za słuchanie głosu mieszkańców. A do wszystkich którzy wyolbrzymiają sytuację- nie chodzi o lotnisko, nie chodzi o samolotY, nie chodzi o spadochroniarzy. Przeszkadzał tylko JEDEN samolot. I bardzo dobrze, że zniknie. Może to wskazówka dla firmy, która swoją drogą była wypraszana już z kilku lotnisk, że czas pomyśleć o innym, cichszym samolocie. Po cenach skoków stwierdzam, że stać ich. Pozdrawiam, mieszkaniec ulicy Francuskiej. Tak, na drugim końcu miasta ten samolot też utrudniał życie.
32. Dodane przez Pela, w dniu - 19-08-2025 20:16 284 O dziwo blisko lotniska nie słychać ale w Zaborowie ,Gronowie i nawet w mieście to buczenie przypominało nawet hitlerowski nalot na Polskę dziękuję w takim razie kierownictwu lotnictwa ,że zauważyli problem i go rozwiązali co w dzisiejszych czasach niestety żadko się zdaża gorsza sprawa była z motocross ale też mam nadzieje ,ze koniec było uciążliwe dla zwierzat ,ptaszków i rybek o ludziach nie wspomnę jeszcze raz serdeczne dziękuję tym którzy przyczynili się do zatrzymania tych niedogodności
33. Dodane przez Carl Johnson, w dniu - 19-08-2025 20:59 118 Psy szczekają, karawana jedzie dalej!
34. Dodane przez Załamany, w dniu - 19-08-2025 21:02 532 Niepotrzebnie ulegli. Lotnisko powinno zarabiać. Za chwilę zakażą lotów z szybowcami itp. Błędna decyzja.
35. Dodane przez No way, w dniu - 19-08-2025 21:09 532 Lotnisko jest od dawien dawna. Jeśli ktoś jest ułomny i wybudował się kolo lotniska , a teraz mu przeszkadza, to niech się przeprowadzi na Gronowo, Grzybowo itp.
36. Dodane przez do 35, w dniu - 19-08-2025 21:36 212 Czytasz komentarze? Ludzie narzekają że ten samolot słychać na Gronowie, Grzybowie, Osiedlu Przyjaźni a nawet w Zaborowie i Rydzynie!!!
37. Dodane przez wilk, w dniu - 19-08-2025 21:39 211 Myślę, że to powinno rozwiązać problem. Będzie można powiedzieć "Leszno, tu chce się żyć". Ale te samoloty to koszmar dla całej okolicy. Dzieci nie chciały wychodzić na ogród. Nawet psy zaczynały szczekać, gdy ten rupieć buczał nad głową. Nauczka dla mieszkańców, żeby patrzeć na ręce decydentom, którzy sprowadzili nam nad głowy (dosłownie) ten problem. W przeciwnym razie, cytuję prezesa Graczyka "lotnisko zacznie się rozwijać" tak, że znów nie będziemy mogli wyjść z domu ani otworzyć okien.
38. Dodane przez Mmmmmmmm, w dniu - 19-08-2025 21:45 131 Do kom.35 tam też jest upierdliwy. Ale nie zrozumiesz bezmozg
39. Dodane przez wilk, w dniu - 19-08-2025 21:47 191 do nr 7. Mnie też dał się we znaki ten uciążliwy hałas. Ale trzeba wytrzymać jeszcze kilka tygodni. Tym bardziej, że jest podpisana umowa. Rozumiem to. Teraz ważniejsze pilnować, żeby władze lotniska nie wykręciły nam w przyszłości równie uciążliwego numeru pod pretekstem "rozwoju lotniska". Najlepszym, sposobem jest zobligowanie naszych radnych i władz miasta, żeby pilnowały tego w naszym imieniu.
40. Dodane przez Do no way, w dniu - 19-08-2025 21:56 161 Do Gronowa nie bo też słychac cały weekend polecam Kąkolewo lub garzyn
41. Dodane przez wilk, w dniu - 19-08-2025 21:56 251 do 11. Przepraszam, ale chyba nie czytałeś wcześniejszych wpisów, albo jesteś analfabetą. Wszyscy, którzy się wypowiadali nie narzekają na szybowce. Ani na okazjonalne imprezy. Nawet hałaśliwe, jak Antidotum. Natomiast nie spotkałem nikogo, kto cieszyłby się z tego, że nie może wyjść z domu, otworzyć okna latem lub zaprosić gości w weekendy na grilla, bo nad głową lata rupieć uniemożliwiający rozmowy w ogrodzie i to w promieniu wielu kilometrów. Ja mieszkam 5,5 km od lotniska i to było nie do zniesienia! Zapewne twoje udawane zdziwienie wynika z tego, że żyjesz z tego interesu i masz gdzieś, że zatruwasz życie 100 tys. ludzi.
42. Dodane przez Kemot, w dniu - 19-08-2025 22:03 231 Do tego gościa co masowo pisze posty o tym, że od wielu lat mieszka przy lotnisku i niczego nie słyszy... O ile nie jesteś głuchy to widocznie oglądasz non stop telewizor, twoja żona drugi, syn gra na komputerze w gry, synowa krzyczy do telefonu, córka głośno słucha disco polo a wnuki wydzierają się dookoła oraz pies szczeka goniąc twojego kota, więc samolotu nie słyszysz. Ja mieszkam po przeciwnej stronie miasta co lotnisko i słyszę go aż nazbyt wyraźnie.
43. Dodane przez wilk, w dniu - 19-08-2025 22:06 111 do 22. Najgorsze jest to, że gdyby było tak dalej ludziom umęczonym hałasem, którym do tej pory lotnisko nie przeszkadzało, byli nawet zadowoleni z jego lokalizacji, zaczęło przychodzić do głowy, że lepiej teren przeznaczyć na pożyteczny cel. Np. mieszkania, z których miasto miałoby nieporównywalnie więcej korzyści w postaci podatków, miejsc pracy.
44. Dodane przez Uśmiechnięty, w dniu - 19-08-2025 22:14 123 Stare marudne platformiane pierdoły niszczą rozwój...tylko donosy i skargi piszą
reklama
45. Dodane przez rumba, w dniu - 19-08-2025 22:20 291 do 35. Mieszkam kilka kilometrów od lotniska. Hałas też jest nie do zniesienia. Tak samo w Osiecznej, Rydzynie, Wilkowicach, Murkowie, Lasocicach, itd. Mieszkam tu od zawsze. Do zeszłego roku nie było problemu z hałasem z lotniska s z y b o w c o w e g o. Zaczął się w zeszłym roku wraz z przepędzanymi z innych lotnisk, skoczkami. Bo ten zarząd ma gdzieś dobro mieszkających ludzi. Sami zapewne tu nie mieszkają. Wracają do domu, żeby odpocząć w ciszy. Twój wpis jest po porostu chamski. Odpowiem w twoim stylu - jakim trzeba być ułomnym, żeby wyobrażać sobie, że z powodu jakiegoś latającego rupiecia w promieniu kilkunastu km, 100 tys. ludzi wyprowadzi się, żeby oczyścić teren ponieważ garstka chce się pobawić lub zarobić.
46. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 19-08-2025 22:21 322 Przestańcie narzekać i szukać problemów a zacznijcie żyć. Polecam pozwiedzać na początek kraje europejskie, gwarantuję że zatęsknicie za swoim ukochanym Lesznem
47. Dodane przez do 35, w dniu - 19-08-2025 22:26 416 Lotnisko - wcześniej było głownie szybowcowe. Teraz moda na skoki spadochronowe, jest klient, są skoki.
48. Dodane przez rumba, w dniu - 19-08-2025 22:31 162 do wpisu 24. Podejrzewam, że władze miasta, które są właścicielami lotniska zmotywowały władze lotniska. Bo muszą liczyć się z głosami wyborców. A ten problem był bardzo bulwersujący dla wszystkich, poza garstką czerpiących korzyści. Nawiasem mówiąc, problem tego lotniska, jego władze ściągnięte nie wiadomo skąd, to spadek po poprzednich władzach Leszna.
49. Dodane przez rumba, w dniu - 19-08-2025 22:44 191 do 14. Chcesz powiedzieć, że 30 tys. dochodu rocznie to kwota dla, której mamy żyć w hałasie uniemożliwiającym normalne funkcjonowanie? Ale jeśli chcesz wskaże, jak pozbyć się hałaśliwego biznesu i zwiększyć dochody. Miasto przejmuje bezpośredni zarząd lotniskiem, bo najwyraźniej stworzenie prywatnej spółki służy zwłaszcza zarabiającym tam po kilkaset tysięcy. Przejęcie pozwoli zlikwidować zarządy, rady nadzorcze, rzecznika prasowego, delegacje, diety. I od razu dochód lotniska zwiększy się o kilkaset tysięcy złotych. Czyli parę razy więcej niż w tej chwili przynosi.
50. Dodane przez HeJtEr, w dniu - 20-08-2025 05:17 421 Bardzo rzadko wypowiadam się ostatnio, jednak słowa same cisną się na papier widząc jak mieszkańcy sami sobie szkodzą. Zacznijmy od faktu, że Leszno jest jedną ze stolic sportu szybowniczego czy też balonowego na światowym poziomie. Nie wiem, czy też niektórzy wiedzą mamy świetną bazę remontową dla kultowych samolotów PZL-104 Wilga-dla laików zza kanapy zapewne to tylko samolot i na chwilę obecną patrząc na komentarze zniszczyć coś na co pracowały pokolenia tylko dlatego, że "mieszczuchom" nie podoba się hałas, a jedynym ich zajęciem jest ciągłe narzekanie na wszystko co ich otacza, to przepraszam - "Co oni robią na tym świecie" ? Ja wiem, że żyjemy w wygodnych czasach, gdzie nawet kanapki zrobi ci puchar UEFA, ale w pewnym momencie dojdziemy do takiej sytuacji, że zlikwidujemy nasz kochany Żużel (bo ryk silników będzie przeszkadzał), motocross już zlikwidowaliśmy w Zaborowie ( bo działeczki były potrzebne).. Może najlepiej pozbądźmy się wszystkiego z czego słynie Leszno i porozwieszajmy parasolki sobie na rynku Drodzy mieszkańcy, puentując ten obecny kabaret, który czytam -- > Cieszmy się z każdej chwili, bo życie jest za krótkie na narzekanie!
51. Dodane przez do k. 15, w dniu - 20-08-2025 07:14 120 To pewnie mieszkałeś w hotelu, w którym okna były bardzo dobrze zabezpieczone przed hałasem.
52. Dodane przez @42, w dniu - 20-08-2025 07:55 205 Też odnoszę wrażenie, że jedna osoba pisze komentarze za buczeniem nad głowami. To prowokator.
53. Dodane przez Olo, w dniu - 20-08-2025 08:01 243 Odpowiadając na głupie pytanie zadawane przez zwolenników tego hałasu, tj. "Kto był tu pierwszy? Lotnisko czy skarżący się mieszkańcy?", odpowiem że jest to źle zadane pytanie. Nie chodzi o lotnisko samo w sobie, tylko jeden konkretny samolot. I odpowiedź w większości przypadków jest taka, że pierwsi byli mieszkańcy, a ten samolot pojawił się tu rok czy dwa lata temu. Więc darujcie sobie taką argumentację. Po drugie nie trzeba mieszkać przy lotnisku, by to buczenie było uciążliwe. Mieszkam po drugiej stronie miasta i też przeszkadza mi ten wielogodzinny hałas. Słychać go też w sąsiednich miejscowościach.
54. Dodane przez Ja, w dniu - 20-08-2025 08:42 161 Wszystkie pochlebne opinie dla tego okropnego hałasu pisze jedna osoba, albo ferma troll, zainteresowana kontynuacją działalności. Wstyd dla lotniska, żekasa ważniejsza od spokoju mieszkańców. Musieli wiedzieć o tej uciążliwości, a jednak umowę podpisali. Brawo mieszkańcy. Mamy prawo do życia w spokoju.
55. Dodane przez odn. 48, w dniu - 20-08-2025 08:58 171 Władze miasta zostały poinformowane o problemie już na początku lipca ubiegłego roku. Wiedzieli o problemie. Nie zabrali głosu na sesji, na komisji i poza nimi (jeśli ktoś wie, przytoczcie). Była jakaś interpelacja radnego? To był tylko nasz problem. Gdyby to była zasługa władz, z pewnością wiedzielibyśmy. Lotnisko jako powód podaje tylko skargi mieszkańców. To jest nasze (oby) zwycięstwo i portalu elka.
56. Dodane przez dukat, w dniu - 20-08-2025 09:05 210 50 - nie nakręcaj się i próbuj być ironiczny bo to słabo wychodzi. Nie słyszałem aby ktoś pragnął zamknąć lotnisko. W tym całym zamieszaniu nie chodzi o lotnisko i jego działalność ale tylko o JEDEN samolot. Samolot który jak mówią przyczyniał się już do tego że szkoła skoków musiała opuszczać inne lotniska. Czas zmienić samolot. Motocross miał taki problem że użytkowali nie swój teren w zasadzie "na dziko".
57. Dodane przez Azik, w dniu - 20-08-2025 09:14 07 Wiecie "dlaczemu" niedlugo podpisza pokoj, beda mogli skakac u siebie... To nie zasluga listow i protestow
58. Dodane przez st44, w dniu - 20-08-2025 09:18 141 Zaczną skakać pewnie w Lubinie gdzie już się pojawiają zresztą. Problemem hałasu jest typ śmigła samolotu PAC750 XSTOL. Wystarczy zrobić konwersję na śmigło 4 łopatowe od PAC750XL i będzie ciszej. Lub zmienić typ na Cessnę Caravan 208. Cessna 206 SP-ASG jest praktycznie niesłyszalna.
59. Dodane przez Leon, w dniu - 20-08-2025 09:26 130 A co z samolocikiem, który non stop lata nad Gołanicami i Krzyckiem? To ponoć strefa lotów dla kursantów na pilotów. Muszą oni być jacyś tępi, skoro jezioro stanowi punkt odniesienia w przestrzeni, aby się nie zagubili w terenie. My mieszkańcy też chcemy ciszy.
60. Dodane przez Mmmmmmmmmm, w dniu - 20-08-2025 09:41 231 Ten samolot przepędzono już z kilku miejscowości .Lotnisko jest ok i inne samoloty ale to brzeczydło nad Lesznem to makabra i nie dotyczy to samego lotniska jak nie które osoby twierdzą super wypad
61. Dodane przez jozef, w dniu - 20-08-2025 09:44 718 a mnie doprowadza do szału hałas na brukach 17 stycznia i Dąbrowskiego. Zamknąć te ulice bo chce mieć spokój. Zamkniecie ? Nie? Bo zabytkowa nawierzchnia i inne pierdoły, ale lotnisko tak, bo przeszkadza hałas niesłyszącym. Zidiociałe społeczeństwo!
62. Dodane przez XYZ, w dniu - 20-08-2025 11:49 521 Tak. Najlepiej pozamykać wszystko tory wyścigowe , żużlowe ,motocrossowe , i hodować w ciszy ziemniaki na końcu nie będzie nic w tym ponurym zdziadziałym kraju zostaną ludzie bez pasji co najwyżej alkoholicy i ćpuni
63. Dodane przez rumba, w dniu - 20-08-2025 13:12 172 do 50. Ludzie tacy jak ty nie rozumieją co czytają. Albo doskonale wiedzą ale mają interes, żeby udawać. A to kwestia moralności, dokładniej jej braku. Ile razy można powtarzać, że nikt nie skarży się na sport szybowcowy. Problem pojawił się ze skoczkami przepędzanymi z innych lotnisk, gdyż generują nieznośny dla ludzkiego ucha hałas. Dzień w dzień, szczególnie w weekendy nad głowami ryczały samoloty uniemożliwiające rozmowę, odpoczynek, czy spotkania rodzinne. Ten hałas jest wręcz szkodliwy dla układu nerwowego. Budził nawet przy zamkniętych oknach! Nie było od niego ucieczki. Roznosił się w promieniu kilkunastu kilometrów, na obszarze, na którym żyje kilkaset tysięcy ludzi. Nie były to zawody szybowcowe, balonowe, na które nikt się nie skarży. Dotarło? Jeżeli nie, przeczytaj jeszcze raz, powoli. To interes 3 firm i garstki osób chcących się pobawić kosztem całego regionu. Przez ten hałas region nie tylko nie zyskuje. Nie zwiększa się liczba mieszkańców, nie przyciąga atrakcyjnych inwestycji. Odwrotnie, przestaje być atrakcyjnym miejscem do życia. Dochód lotniska wynosi 30tys rocznie, żałosne. Gdyby miasto przejęło bezpośredni nadzór nad lotniskiem, zlikwidowało zarząd, radę nadzorczą, dochód lotniska zwiększyłby się o kilkaset tysięcy złotych. Nijak nie da się udowodnić tego co usiłujesz wciskać czytelnikom.
64. Dodane przez jaga, w dniu - 20-08-2025 13:17 101 55 dlatego trzeba każdego radnego w naszym okręgu należy pytać co w tej sprawie zrobił. Zagłosować na tych, którzy obiecają, że zrobią porządek ze skoczkami. Tym, którzy nie chcieli pomóc lub unikali deklaracji, odpowiednio "podziękować" w czasie wyborów.
65. Dodane przez wilk, w dniu - 20-08-2025 13:22 140 54 myślę, że pisze to kilkanaście osób, które z tego czerpią korzyści lub osoby przez nich wynajęte. Dlatego tak "uwielbiają" gdy hałas uniemożliwia im wyjście z domu. Albo "w ogóle nie słyszą", chociaż mieszkają przy lotnisku. A słyszą to mieszkający 10 km od lotniska.
66. Dodane przez Rychu, w dniu - 20-08-2025 13:38 715 Mieszkam na Grzybowie. Nic mi nie przeszkadza. Niech zwiększą ilość lotów. Niech rozwija się lotnisko. Leszno słynie ze sportów lotniczych i tak trzymać.
reklama
67. Dodane przez Roman, w dniu - 20-08-2025 14:49 314 Lotnisko powstało w roku 1952 i dlaczego wtedy nie protestowaliście ale zresztą można się wyprowadzić.Mieszkałem obok lotniska i mi to nie przeszkadzało.
68. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 20-08-2025 14:52 114 No dobrze.
To 1 problem mamy rozwiązany. A co z silnikami odrzutowymi i turbowentylatorowymi? Będzie można nad Lesznem używać?
No i z komarami. Ich bzyczenie najgorsze jak człek chce zasnąć.
Ni i z ostatniej chwili!
Postuluję całkowity zakaz lotów nad lotniskiem naszej członkini PO Adeli maszyn z silnikami tłokowymi Limbach 550 bardzo zgrabnymi w układzie bokser.
69. Dodane przez Życie, w dniu - 20-08-2025 15:36 60 Chyba skosztowałeś niewłaściwych WITAMIN. Jedz lepiej pokrzywę.
70. Dodane przez Kasia, w dniu - 20-08-2025 16:22 121 Brawo dla Pani, jednocześnie dziękuję.Ja rozumiem że Leszno się rozwija,ludzie chcą aktywnie wypoczywać,ale jak nie sąsiad z kosiarką albo karcherem to buczący samolot.Mialam tego serdecznie dość.
71. Dodane przez pat, w dniu - 20-08-2025 16:39 100 67 no właśnie zagadka dla ciebie. Dlaczego od 52r. ludzie nie protestowali, a od roku protestują? Czemu mieszkańcy okolic Poznania, Wrocławia wcześniej nie protestowali, teraz protestują, gdy pojawili się skoczkowie? Też od dawna mają lotnisko? Nie zamierzam kolejny raz tłumaczyć, bo to strata czasu. Wielu o tym pisało i jak widać zrozumienie tego przerasta twoje możliwości. Żebyś mógł sobie poskakać albo na tym zarobić, mieszkańcy w promieniu kilkunastu kilometrów mają się stad wynieść? Co ty masz w tej swojej główce?
72. Dodane przez wilk, w dniu - 20-08-2025 16:40 60 68 Polo Prawica, co ty za przeproszeniem bredzisz? Cały czas tak masz?
73. Dodane przez xzy, w dniu - 20-08-2025 17:46 112 Całkiem możliwe, że komentarze w obronie buczenia nad głowami mieszkańców piszą osoby, które czerpały korzyści z tych skoków, z tej komercyjnej, uciążliwej dla mieszkańców działalności lub też osoby przez nie namówione lub wynajęte.
74. Dodane przez Ogar, w dniu - 20-08-2025 19:01 74 Przerwać natychmiast loty skoczków a nie dopiero od nowego sezonu. Chyba ludzie się jasno wypowiedzieli że mają dosyć tego hałasu! Może uda nam się jakoś połączyć siły i ich wykurzyć już teraz. Może ma ktoś jakiś pomysł? Albo dzwonić codziennie do sprawy dla Reportera i jak to mówi Pan Redaktor kropla drąży skałę...
75. Dodane przez Olga, w dniu - 20-08-2025 19:14 38 do 73. Poczytaj sobie komentarze na tych portalach gdzie trzeba ujawnić swoją tożsamość jakie jest zdanie ludzi na ten temat. A nie komentarze ludzi z tego portalu, którzy są anonimowi. Tak to każdy potrafi być odważny bo co szkodzi doje...
76. Dodane przez mawl, w dniu - 20-08-2025 19:22 410 Psy szczekają, samoloty hałasują, motocykle żużlowe warczą, sąsiad chrapie. Dajcie sobie na wstrzymanie. Za chwilę na ulicach będziemy chodzili na paluszkach? Dobrze, że tramwaje nie jeżdżą.
77. Dodane przez rumba, w dniu - 20-08-2025 19:38 72 70 Kasiu w Szwajcarii, Bawarii mieszkańcy gmin, osiedli ustalają dni, w których należy kosić trawę. Np. cały dzień roboczy, w weekend 12-14. Gmina to ogłasza to w prasie jako zalecenie. Ludzie przestrzegają bo to w ich interesie, wszyscy na tym korzystają. Po wpisach miłośników hałasu nie wiem, czy to przyjęłoby się u nas. Ale zmiany cywilizacyjne wymagają czasu. Myślę, że nasze władze zajmują się różnymi trywialnymi inicjatywami, a mogłyby na to zwrócić uwagę bo z zewsząd otacza nas coraz bardziej dokuczliwy dla zdrowia hałas.
78. Dodane przez pat, w dniu - 20-08-2025 19:47 92 75 daj link do prasy, w której są nie anonimowe komentarze zachwyconych hałasującym przez całe dnie nad ich głowami gruchotem. Fakty są takie, że wszędzie, gdzie się pojawiają skoczkowie ludzie nie tylko piszą, wręcz organizują protesty. Ostatnio w Poznaniu. https://wpoznaniu.pl/cisza-to-nasze-prawo-mie(...)lasowi-z-nieba/
79. Dodane przez do 75, w dniu - 20-08-2025 21:01 93 Ludzie komentują tutaj bo czują się bezpiecznie. Nie odważyłabym się napisać na fejsie że cieszę się, że te buczydło nie będzie już zakłócać nam życia bo wiem, że ludzie powiązani z tamtą firmą i Leszczyniacy nie rozumiejący (lub nie chcący zrozumieć), że chodzi o JEDEN samolot by mnie zlinczowali.
80. Dodane przez Kulturalny Lotnik, w dniu - 20-08-2025 21:15 60 Brawo Bednary, popieram.
81. Dodane przez Anatol, w dniu - 20-08-2025 21:55 61 Dziękuję władzom Lotniska za ten kompromis znam ich i wiem że to bardzo rozsądni ludzie.
82. Dodane przez Do77, w dniu - 20-08-2025 22:26 37 A ustalają dni i godziny w jakich mogą się kręcić wirniki siłowni wiatrowe?
83. Dodane przez Do72, w dniu - 20-08-2025 22:52 11 Śmierdzący dwósów smarpwany mixolem niespełniający europejskich norm emisji spalin zabija!
A wy się przejmujecie PAC750 ?
Limbach
Silnik L550E to chłodzony powietrzem, przeciwsobny (boxer), czterocylindrowy, dwusuwowy silnik benzynowy o pojemności 550 cm3, chłodzony powietrzem, rozwijający moc 37 kW (50 KM) przy 7500 obr./min, który może napędzać śmigło bezpośrednio lub za pomocą przekładni . Silnik wykorzystuje pojedynczy zapłon magnetoelektryczny , cztery gaźniki i jest smarowany mieszanką olejową o stosunku paliwa do oleju wynoszącym 25:1 dla oleju mineralnego lub 50:1 dla oleju syntetycznego .
Kopia irańska Co najmniej od 2014 roku irańska firma Mado wprowadza na rynek kopię L550E, zwaną MD550. Wariant Mado jest używany w irańskim bezzałogowym statku powietrznym Shahed-136 .
Według dochodzenia CNN z 2023 r. zachodni urzędnicy wywiadu i analitycy uważają, że rząd Iranu nielegalnie pozyskał technologię silnika około 17 lat wcześniej, co umożliwiło opracowanie krajowych kopii, takich jak MD550.
Xiamen Limbach redagować Rodzina dronów Garpiya jest napędzana silnikiem Limbach L550E firmy Xiamen Limbach.
Spinko mogło dołożyć dwa gary więcej i produkować porsche wśród dronów stając się zasłużonym nie dla samego Leszna a dla całej Polski a może i Europy.
84. Dodane przez rumba, w dniu - 20-08-2025 22:54 71 81 jeżeli to rzeczywiście autonomiczna inicjatywa Zarządu, należy ją docenić. Ale wypowiedzi prezesa Graczyka nie świadczyły o chęci kompromisu ani zrozumienia skali problemu, który stworzył. Mówił, że "lotnisko się rozwija, musicie się przyzwyczaić". Panią Barbarę zaprosił na rozmowy z właścicielem samolotu, jakby Pani podpisywała z nim umowę, a nie on. To arogancja nie kompromis i rozsądek. Również w ostatnim oświadczeniu dziękuje firmie, która dręczyła hałasem okolicę. Ale nie przeprosił mieszkańców, których na to naraził. A podejrzewam, że wiedzieli o uciążliwości tych samolotów, że są one przeganiane z innych lotnisk i było im to obojętne.
85. Dodane przez Salomon, w dniu - 20-08-2025 23:09 31 Czterodniowy tydzień pracy ma sens. W piątek byłby można kosić trawniki. W soboty grillować. A niedziela była wolna od smrodu i hałasu.
86. Dodane przez rumba, w dniu - 20-08-2025 23:25 60 82 Jeżeli ciekawią cię wirniki wiatraków w Szwajcarii, to się sam dowiedz. Może wyciągniesz z tej wiedzy jakieś wnioski, np. że wokół ciebie też żyją ludzie, dorastają dzieci i nie należy im zatruwać życia w imię małych interesików. Nikt nie broni ci bawić się w spadochroniarza. Ale jest to uciążliwe dla setek tysięcy ludzi, więc poszukaj lotniska oddalonego od skupisk. Ludzie żyją na coraz mniejszej przestrzeni. Jeżeli nie będziemy się szanować uczynimy z naszego życia piekło. Coraz większy hałas, który nas otacza szkodzi układowi nerwowemu. Nawet nie masz świadomości, że np. twoje chroniczne zmęczenie, agresja, ociężałość umysłowa wynika z tego, że hałas już uszkodził ci układ nerwowy.
87. Dodane przez Samba, w dniu - 21-08-2025 08:58 04 Ja też rozumiem, że brakuje przestrzeni życiowej.
Z tego powodu Niemcy prą, parli na zachód.
Ale nie przeszkadza możliwość zakupu ziemi przez cudzoziemców.
Napływ emigrantów.
Więc po co ten szum w koło spadochroniarzy?
W fabrykach tarabani przez 3 zmiany i nikt fanryk nie zamyka.
Pompy ciepła tarabanią.
A samolocik przeszkadza?
Bądźmy konsekwentni.
88. Dodane przez Do82, w dniu - 21-08-2025 09:07 13 Sprawdziłem.
W Szwajcarii, w Polsce ludzie mają prawdziwe problemy. A w Lesznie samolocik przeszkadza. A przez tyle lat pomnik wdzięczności armii radzieckiej nie przeszkadzał. PO /KO nie przeszkadza.
Przedsiębiorstwo energetyczne BKW wszczyna postępowanie o wywłaszczeniowe terenów rolniczych pod budowę turbin wiatrowych, dróg oraz kabli, którymi będą transportować energię elektryczną.
Swój publiczny sprzeciw ogłosiło trzech rolników, którzy obawiają się tak zwanych prądów upływowych, niekontrolowanej elektryczności, która może rozprzestrzenić się na jego obszarze oraz hałasu, jak i dewaluacji nieruchomości wraz z mieszkaniem, które jest agroturystyczne.
Koncern BWK należy w dużej mierze, 52,54 procent, do kantonu Berno. Około 10 procent posiada Groupe E AG.
89. Dodane przez rumba, w dniu - 21-08-2025 10:06 40 86 Zawsze ma sens dbanie o dobro wspólne, bo żyjemy w coraz większym zagęszczeniu i hałasie. Zwłaszcza, że uporządkowanie terminów hałaśliwych prac, jak koszenie trawników nic nie kosztuje. Wystarczy tylko uszanować wspólnie uzgodnione terminy. Wszyscy będą wygrani, przegranych brak. To przykład cywilizacyjnego postępu danej społeczności. Władze lokalne powinny być inicjatorem takich inicjatyw. Mają do tego organizacyjne i medialne instrumenty.
90. Dodane przez wilko, w dniu - 21-08-2025 10:25 40 83 Tak przejmujemy się PAC 750. Chociaż z całą pewnością "dwusuw smarowany Mixolem, niespełniający norm europejskich" też jest szkodliwy. Ale sam widzisz, nawet tak oczywisty problem, jak hałasujący nad głowami gruchot niektórym nie przeszkadza lub udają, że nie przeszkadza. Więc przekonanie ich, żeby byli jeszcze zainteresowani i walczyli o czyste powietrze to zbyt wygórowane oczekiwania wobec nich. To nie ten etap świadomości.
91. Dodane przez Rany, w dniu - 21-08-2025 11:05 11 Ten co pisał te oświadczenie to nie jest fachowcem PAC 750 to samolot lekki zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA INFRASTRUKTURY 1 z dnia 5 sierpnia 2022 r. w sprawie klasyfikacji statków powietrznych
92. Dodane przez Smok Wawelski, w dniu - 21-08-2025 12:46 21 Jak przekonasz wulkany aby nie zionęły ogniem.
A, że gruchot. Moja wina, że ludzie latają starymi samolotami?
Płaćcie wyższe pensje to będą lkupować awionetki w salonie.
Czy już w zjednoczonej Europie nie ma miejsca dla smoków?
reklama
93. Dodane przez Pełna podziwu, poszkodowana hałasem, mieszkanka, w dniu - 26-08-2025 13:43 10 Brawo dla zarządcy lotniska w Lesznie, że szanuje mieszkańców oraz okolicę, problem taki sam mają ludzie w okolicy Puszczy Zielonki k. Poznania, Lotnisko Poznań - Bendary, firma od spadochronów, samolot turbośmigłowy SP PAC, buczenie we wszystkie weekendy plus czwartek - piątek w sumie 4 dni, od maja do października od 8 do 21 albo dłużej!! , mieszkańcy są olewani, nie dają nic protesty, listy otwarte, petycje, próby rozmów z klubem spadochronowym czy firmą, która zarządza lotniskiem właściwie nie mają miejsca, bo te podmioty nie chcą rozmawiać, totalna ignorancja, jeszcze raz BRAWO dla Lotniska w Lesznie powinno być przykładem dla innych oraz brawo dla mieszkańców, którzy zawalczyli dla siebie o podstawowe prawo do życia w ciszy i spokoju i w końcu prawo przedsiębiorców nie jest ważniejsze niż prawa setek ludzi. STOP dla totalnego braku równowagi i braku szacunku dla współżycie społecznego.
94. Dodane przez Marcin, w dniu - 26-08-2025 14:30 10 Brawo, trzeba się pozbywać takich pojedynczych emiterów hałasu dla tysięcy ludzi, bo kilkanaście ludzi realizuje chore hobby. Teraz czas na kolejne takie lotniska.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.