Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartLeszno Prokuratura i komisja badają przyczyny wypadku lotniczego
Pilot wykonywał akrobacje, lot miał charakter komercyjny
Prokuratura i komisja badają przyczyny wypadku lotniczego
26.08.2025. Radio Elka, Filip Wybieralski
W wypadku zginął 20-letni Jakub Pracharczyk, młociarz pochodzący z Krzycka Wielkiego, wychowanek Achillesa Leszno. Samolot pilotował 37-letni Mikołaj Stołowski, strażak z lotniska Poznań-Ławica, a także ratownik WOPR
Wczoraj zakończono czynności na miejscu katastrofy samolotu, do której doszło w rejonie Krzycka Wielkiego. Jak przekazał rzecznik prasowy Prokuratury Okręgowej w Poznaniu - Łukasz Wawrzyniak, w oględzinach uczestniczył prokurator, technicy kryminalistyczni oraz przedstawiciele Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych. Wiadomo już więcej o feralnym locie, znana jest również tożsamość wszystkich ofiar.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Zabezpieczono ślady i dowody, które będą teraz szczegółowo analizowane zarówno przez prokuraturę, jak i członków komisji. Ustalono wstępnie, że lot odbywał się na trasie Poznań - Leszno - Poznań. Pilot, 37-letni mieszkaniec regionu, posiadał licencję i latał hobbystycznie. Pasażer, 20-latek, korzystał z vouchera na przelot. Z relacji świadków wynika, że około godziny 11 samolot widziany był nad Krzyckiem Wielkim. Maszyna wykonywała manewry przypominające akrobacje, po czym spadła na ziemię i stanęła w płomieniach. Zarówno pilot, jak i pasażer zginęli na miejscu - relacjonuje prokurator.
Kluczowe dla określenia przyczyny i przebiegu zdarzenia będą teraz dalsze czynności procesowe, a przede wszystkim ustalenia Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych. - Pierwszy raport komisji powinien być dostępny za 30 dni - poinformował Wawrzyniak. Jak podkreślił, sprawę badają równolegle prokuratura i komisja - pierwsza prowadzi postępowanie prawnokarne, druga analizuje wypadek pod kątem technicznym i bezpieczeństwa lotów.
W wypadku zginął 20-letni Jakub Pracharczyk, młociarz pochodzący z Krzycka Wielkiego, wychowanek Achillesa Leszno. Samolot pilotował 37-letni Mikołaj Stołowski, strażak z lotniska Poznań-Ławica, a także ratownik WOPR.
1. Dodane przez Brawo za refleks, w dniu - 25-08-2025 14:01 00 Wygląda jak jakaś gra komputerowa
2. Dodane przez S?awek, w dniu - 25-08-2025 15:50 00 Znowu Trójmiasto - Liszno-Wschowa-Szlychtingowa
3. Dodane przez Piechu Pyr@, w dniu - 25-08-2025 16:45 00 kondolencje dla Smart Aviation z Poznania i dla prezesa Mateusza Działyńskiego. Ogromny szok i niedowierzanie...
4. Dodane przez DGR, w dniu - 26-08-2025 11:25 2234 Ustalać to wy sobie możecie ile chcecie nikt się nie dowie co było przyczyną i tak
5. Dodane przez Aviator do kom DGR, w dniu - 26-08-2025 12:38 322 Dowie się dowie. Wiadomo, trzeba poczekać na oficjalny raport. Ale ... wiadomo, że samolot został odebrany 21 lipca więc był nowy, wiadomo, że Tecnam P2008JC MkII nie jest stworzony do manewrów nazwanych akrobacją wiadomo, że ADS-B był wyłączony na wysokości Święciechowy po co żeby polatać bez kagańca na Krzyckiem? Nie był to jedyny przelot z kółkiem na Krzyckiem. Przykre, to nie musiało się wydarzyć. Wyrazy współczucia dla rodzin.
6. Dodane przez Do DGR, w dniu - 26-08-2025 13:03 152 Dowie się szybciej niż ci się wydaje.
7. Dodane przez Do1, w dniu - 26-08-2025 13:21 233 Ty może się nie dowiesz, ale są osoby mądrzejsze od ciebie i dojdą do sedna sprawy.
8. Dodane przez Amozenadmorze, w dniu - 26-08-2025 13:26 131 Do 1. A może np. zawał pilota? A może np. awaria awionetki?
reklama
9. Dodane przez Tomek, w dniu - 26-08-2025 14:37 17 Gdzie jest Bogdan on umie wyjaśnić każdą katastrofę
10. Dodane przez marek, w dniu - 26-08-2025 15:00 912 wezcie do tego MACIEREWICZA
11. Dodane przez ., w dniu - 26-08-2025 17:18 111 Pilot latał hobbystycznie. Pasażer korzystał z vouchera na przelot." :-(
12. Dodane przez Brawura, w dniu - 26-08-2025 18:10 152 Brawura co tu duzo pisac...
13. Dodane przez Aviator do kom 9, w dniu - 26-08-2025 18:40 383 Brawura to bardzo delikatne określenie. Głupota i nieodpowiedzialność pilota. Wcześniej zarejestrowane przeloty: 23.08.2025 07:33 EPPO (Poznań) > EPLS (Leszno) > Krzycko Wielkie - rejestracja lotu z manewrami na niskiej wysokości w pobliżu przeszkód (maszt BTS, słupy i linie energetyczne) > 08:36 EPPO (Poznań) 23.08.2025 09:11 EPPO (Poznań) > EPLS (Leszno) > ADS-B -wyłączony tymczasowo - (Krzycko) > 10:19 EPPO (Poznań) 25.08.2025 10:26 EPPO (Poznań) > 10:55 EPLS (Leszno) > 10:57 ADS-B wyłączony - na wysokości Święciechowy - około godz. 11 - koniec lotu (Krzycko). Po pierwszej wycieczce ADS-B zarejestrował lot wraz z manewrami niebezpiecznymi przy kolejnych postanowiono go wyłączać. Dobrze, że na ziemi nikt nie zginął.
14. Dodane przez jak to jest?, w dniu - 26-08-2025 18:48 262 Niezawodowy pilot i lot komercyjny?
15. Dodane przez Aviator do kom 11, w dniu - 26-08-2025 19:36 332 Też mnie to zastanawia. Wychodzi mi na tak, że zamawiasz Bolt'a a w czasie kursu do Rydzyny jedziecie sobie bączki kręcić k. Castoramy.
16. Dodane przez jon jon, w dniu - 27-08-2025 00:01 101 Nie oceniam ale zdjęcia zawsze dużo mówią. Obyn się mylił ale na moje i z tego co na razie dostępne to pilot niestety winny
17. Dodane przez Twój nick, w dniu - 27-08-2025 02:31 115 To mi wygląda na zasłabnięcie pilota.
18. Dodane przez Michu, w dniu - 27-08-2025 10:43 39 Tragedia i wysyp specjalistów trolli którzy nie mają pojęcia co się wydarzyło. Żałośni jesteście.
19. Dodane przez bar, w dniu - 27-08-2025 12:29 51 Przykro ... zginęli. Tak kończy się brawura w powietrzu. Niejednokrotnie piloci awionetek wykonują niezgodnie z przepisami niskie przeloty nad terenem zabudowanym (daleko od lotniska), sprawy były zgłaszane do Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
20. Dodane przez zenek, w dniu - 27-08-2025 20:33 50 Moim zdaniem przeciągnięcie samolotu.Tzn.Samolot przez Pilota w locie poziomym rozpedzil Go a nastepnie drążek dal na siebie.samolot wzbił się do góry i przechylił się na prawął stronę i wlecial w korkociąg na małej wysokości Pilot nie miał szans na jakikolwiek manewr i nastąpiła tragedia.
21. Dodane przez Aviator, w dniu - 27-08-2025 22:57 70 Do kom 17. Przeciągnięcie ... splot wszystkiego - siła nośna w ciasnym "zakręcie" przy małej mocy płatowca i wznoszeniu (przed przeszkodą) zanikła, zbyt mała wysokość na wyprowadzenie z tej wysokości.
22. Dodane przez Amen, w dniu - 28-08-2025 05:04 33 Pierwsze pytanie jakie sobie zadałem to czy załoga była z Krzycka bądź miała tam rodzinę i znajomych, jak się okazało, że tak właśnie było to już wiedziałem, że przegieli pałe i już. Na filmie nie widać, żeby samolot walił się w kora. Z rozmowy usłyszanej obok lotniska w grę wchodzi też zablokowanie sterów przez pasażera podczas gwałtownego manewru pilota. O tym często się mówi, że trzeba uważać, żeby spanikowany pasażer nie pociągnął odruchowo za stery
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
składamy wyrazy głębokiego współczucia oraz szczere słowa wsparcia
z powodu śmierci Mamy
ŚP
Rada Nadzorcza, Zarząd i Pracownicy Wodociągów Leszczyńskich Sp. z o.o.
W celu zamieszczenia nekrologu na stronach portalu prosimy o kontakt z redakcją Radia Elka pod numerem telefonu 65 529 56 78 lub o kontakt osobisty w siedzibie Radia Elka przy ul. Sienkiewicza 30a w Lesznie.