Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Października 2025
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Ferdynand, Pelagia,
Piotr, Ziemowit
Do końca roku 73 dni.
Start arrow Leszno arrow "Nie grzejemy. Za co płacimy?"

Mieszkańcy SM Przylesie zbulwersowani rozliczeniami

"Nie grzejemy. Za co płacimy?"

27.08.2025. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Jarek Adamek)
Mieszkańcy bloków na osiedlach Zamenhofa i Rejtana w Lesznie narzekają na rozliczenia ciepła. Mamy bardzo duże opłaty, przy znikomym lub żadnym zużyciu – mówią. Problemem są koszty zmienne dzielone według temperatury lokalu. Władze spółdzielni Przylesie wyjaśniają, dlaczego przyjęły taką metodę rozliczania.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Mieszkańcy osiedli należących do Spółdzielni Mieszkaniowej Przylesie w ostatnich dniach otrzymali rozliczenia ciepła za miniony sezon grzewczy. Nie wszyscy są z nich zadowoleni. Mamy bardzo duże opłaty, przy znikomym zużyciu, ja mam ponad 830 zł - napisała jedna z lokatorek. Inna, która przyszła do radia pokazała rozliczenia z kilku ostatnich lat. -Trzy lata temu miałam ponad 30 złotych nadpłaty, w ubiegłym roku 145 złotych niedopłaty,
w tym roku niedopłata wynosi ponad 740 złotych
- opowiada.
Zaznacza przy tym, że w ogóle nie korzysta z centralnego ogrzewania. -Wszystkie kaloryfery są zakręcone, moje córki mają alergię i grzeję prądem - mówi. Faktycznie, na rozliczeniach nie umieszczono żadnych kwot za ciepło, ale poza nimi są jeszcze opłaty stałe i zmienne. Wśród zmiennych szczególną pozycję zajmują „koszty zmienne c.o. dzielone według temperatury lokalu”: właśnie ta pozycja z sezonu na sezon znacząco wzrosła i na nią wskazują mieszkańcy SM Przylesie.

O rozliczenia zapytaliśmy prezesa spółdzielni Łukasza Bieńczaka. Ten przyznał, że w ostatnich dniach kilkanaście osób przyszło do biura zarządu po wyjaśnienia. -Największe emocje budzą właśnie koszty zmienne według temperatury lokalu - mówi pan prezes - przyjęliśmy taki system rozliczania, są spółdzielnie, które robią to procentowo, my uznaliśmy że to bardziej miarodajny wskaźnik. Właśnie taka metoda obowiązuje od trzech lat, czyli od momentu zmiany firmy prowadzącej rozliczenia. Ale czym są te koszty?- zapytaliśmy. -Jeśli ktoś nie odkręca grzejnika, a w lokalu ma 20 stopni a na dworze jest 7 stopni, to powstaje pytanie skąd wzięło się to ciepło - wyjaśnia Bieńczak - pochodzi ono albo z sąsiednich mieszkań, albo z części wspólnych. Prezes spółdzielni dodał, że dodatkowo należy pamiętać o minimalnych i maksymalnych cena ciepła ustalonych przez ustawodawcę. -Firma, która rozlicza ciepło jest zobowiązana do określenia minimalnego kosztu i „podciągnąć” do niego osoby, którem mają bardzo niską stawkę - mówi. Zapytaliśmy też, czy jest rozważana alternatywa dla ciepła miejskiego. Prezes Bieńczak odpowiedział, że zarówno kotłownie gazowe, jak i pompy ciepła z fotowoltaiką są raczej nierealne ze względu na bardzo wysokie koszty oraz zmieniające się przepisy dotyczące tych źródeł energii.

 
Komentarze (136)
1. Dodane przez lokator, w dniu - 27-08-2025 11:38 46 4
Zgadza się odkręcałam grzejnik kilka razy tylko w jednym pokoju i to kosztowało mnie około 1900,00 zł to jakiś rozbój w biały dzień - MASAKRA !!!!
2. Dodane przez 123, w dniu - 27-08-2025 11:39 44 4
Śmiechawa co za kraj płacić za coś czego nie złużyłem haha
3. Dodane przez Ło żesz ty, w dniu - 27-08-2025 11:43 37 4
Poczytajcie sobie o tych pseudo ,,podzielnikach,, montowanych na kaloryferach, to jest nabijanie kasy dla spółdzielni, normalni już dawno od tego odeszli, bo to tylko generuje dodatkowe koszty dla mieszkań  
 
To zczytuje firma zewnętrzna, im bardzo zależy by punktów było jak najwięcej, bo kasują od sztuki, nie wolno zdjąć kaloryfera, bo oni tracą punkt, nie ważne że kaloryfer nie używany 30 lat, ma wisieć, i trzeba płacić z punkt, kasa kasa kasa, firma zewnętrzna dogaduje się z zarządem, i nich tylko da pod stołem złotówkę, policzcie sobie jaka kasa z tego, to idzie w grube tysiące zł, dlatego się tak kurczowo tego trzymają  
 
 
.
4. Dodane przez czekamy, w dniu - 27-08-2025 11:45 32 3
czas teraz aby zobaczyć jak rozliczy nas LSM bo to moze byc dopiero fikołek
5. Dodane przez Bulbutier, w dniu - 27-08-2025 11:49 11 7
On ciężko pracują, macie obowiązek płacić.
6. Dodane przez Janek, w dniu - 27-08-2025 12:01 34 3
W tej spółdzielni to wałki idą ostre. Ocieplanie piwnic ? Po co ? Ale to tak w kilku blokach bo w pozostalych ludzie sie zbuntowali. Na pytanie w spółdzielnia pani odpowiedziała ze takie są przepisy bhp ale konkretnie przepisu nie potrafiła podać.. dramat
7. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 27-08-2025 12:06 49 3
Spółdzielnia przyjęła taką metodę rozliczeń żeby oskubać mieszkańców. Nazywajmy to po imieniu.
8. Dodane przez Mieszkaniec osiedla, w dniu - 27-08-2025 12:09 61 2
"-Jeśli ktoś nie odkręca grzejnika, a w lokalu ma 20 stopni a na dworze jest 7 stopni, to powstaje pytanie skąd wzięło się to ciepło - wyjaśnia Bieńczak - pochodzi ono albo z sąsiednich mieszkań, albo z części wspólnych" 
Jak ktoś ma cieplo w lokalu a nie odkreca grzejników moze na przykład dogrzewać się klimatyzacją. Proponuję zeby prezes włączył myślenie. Ta cała spółdzielnia to żenada
9. Dodane przez janek, w dniu - 27-08-2025 12:10 17 4
Gdzie jest komentarz Flejtucha?
10. Dodane przez Carl Johnson, w dniu - 27-08-2025 12:11 39 3
Ludzie mieszkający całe życie w blokach, gdzie są rozliczenia z MPEC, do dziś nie wiedzą, jak to jest rozliczane. Taka jest kołomyja.
11. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 27-08-2025 12:20 12 37
Zawsze możecie przeprowadzić sie do do.ku jednorodzinnego i wtedy pogadamy kto wam każe siedzieć w klatce hahaha
12. Dodane przez xxxx, w dniu - 27-08-2025 12:20 32 4
Właśnie, olbrzymie koszty zaczęły się od trzech lat czyli od zmiany firmy prowadzącej rozliczenia. Chcemy powrotu do starych zasad.
13. Dodane przez Bolo, w dniu - 27-08-2025 12:21 36 4
"w lokalu ma 20 stopni a na dworze jest 7 stopni, to powstaje pytanie skąd wzięło się to ciepło - wyjaśnia Bieńczak - pochodzi ono albo z sąsiednich mieszkań, albo z części wspólnych" - w słoneczny dzień jak ma się okna od strony południowej to chyba można nagrzać za darmo?
reklama
14. Dodane przez to samo woda, w dniu - 27-08-2025 12:27 25 2
Można odnieść wrażenie, że to samo dotyczy rozliczenia za wodę zimną i ciepłą. Też parę lat temu nastąpiła zmiana firmy rozliczającej.
15. Dodane przez do "stekalow", w dniu - 27-08-2025 12:31 18 4
...a kto wybrał radę nadzorcza spółdzielni? Pewnie wasi delegaci, a kto wybrał delegatów? Sami się pewnie wybrali bo mieszkańcom nie chcialo się fatygować na zebrania.
16. Dodane przez jak jest, w dniu - 27-08-2025 12:31 22 3
Ta spółdzielnia stała się swoistym urzędem mieszkaniowym.
17. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 27-08-2025 12:32 35 4
Twierdzenie, że sam fakt utrzymywania wyższej temperatury w mieszkaniu (niezależnie od źródła ogrzewania) powinien generować dodatkowe koszty ciepła, prowadzi do absurdów. W skrajnym przypadku mieszkaniec, który zakręci wszystkie kaloryfery i dogrzewa się grzejnikiem elektrycznym, płaci wysokie rachunki za prąd, a dodatkowo zostaje obciążony wysokimi kosztami ciepła z systemu centralnego tylko dlatego, że w jego lokalu panuje temperatura np. 21°C. Takie rozwiązanie jest sprzeczne zarówno z logiką, jak i z celem regulacji prawnych.
18. Dodane przez Wszystko dla mieszkańca, w dniu - 27-08-2025 12:34 19 3
Teraz musisz mieszkać i korzystać, to się nazywa system, jak wyjedziesz na wakacje albo pójdziesz do sanatorium czy szpitala na dwa miesiące to cię złupią za części wspólne i za ciepło od sąsiada. To sie nazywa sprawiedliwość społeczna widziana oczami instytucji tudzież firmy, która powinna słuzyć mieszkańcom i minimalizować koszty pozyskiwania/wytwarzania ciepła. Okazuje się po latach,że obsługa przez firmy miejskie to będzie udręka a nie pomoc. Spółdzielnie też nieinwestują wystarczajacych pieniedzy w termomomdernizację, a jeśli to poziom tych termomodernizacji pozostawia wiele do życzenia, w leszc. spółdz. mieszkaniowej to dopiero po skargach poprawiono wiele bloków- można zrobić łatwe sprawdzanie tych prac. I teraz dalej idąć to termomodernizacja ma za zadanie miedzy innymi ograniczyć staty ciepła w budynkach, lokalach , to teraz jak ograniczyliśmy starty ciepła w budynkach w jakimnś tam stopniu to teraz "dopisują" nam kosztów za ograniczenie zużycia ciepła. To się nazywa solidarność miedzy mieszkańcami i instytucjami. I na koniec zeby nie zabierać dużo czasu , są spółdzielnei w większych miastach i nie tylko, które inwestują w oze, u nas chyba sie nie chce , a przecież wartoby było chcoicaż odciązyć części wspólne jak piwnice, klatki schodowe, zrobić oświetlenei dodoatkowe dla mieszkańców- ale po co i tak dużo robicie co dla mieszkańców co? Tyle dofiannsowań do proojektów oze jest w funduszach, ale po co , lepiej wydać na nowy beton i parking. Ostatnio się pytam osoby , która wymieniała urządzenie pomiarowe czy to urządzenie posiada jakieś dodoatkowe funkcje pozwalające podnieść jakość rozliczeń , a dodatkowo może coś innego- usłyszałem nic się zmienia tylko urządzenie. ;)
19. Dodane przez Lokator bezdomny, w dniu - 27-08-2025 12:36 25 26
Chyba doktoratu nie trzeba robić aby to zrozumieć .... Jeśli ktoś nie odkręca grzejnika, a w lokalu ma 20 stopni a na dworze jest 7 stopni, to powstaje pytanie skąd wzięło się to ciepło ???? Nie rozumiem po co te uwagi w komentarzach, czego sie spodziewacie że ktoś za was zapłaci za ogrzewanie bloku? Moim zdaniem to jedyne racjonalne rozwiązanie pokrycia kosztów bo same liczniki i zawory to ciągle ludzie kombinuja od lat aby oszukać, a ktoś w końcu za to ciepło musi zapłacić ......
20. Dodane przez analityk, w dniu - 27-08-2025 12:38 9 9
Coraz więcej mieszkań jest kupowanych jako lokata kapitału. Cały czas są puste, zimą nieogrzewane. Ciepło ucieka z twojego mieszkania (brak izolacji między nimi) do pustego sąsiada, ktoś musi pokryć te koszty, jeszcze gorzej jest w nowych blokach, tam ludzie wykupują całe piętra na zasadzie, może wnukom się przyda, nie wynajmą, bo im zniszczą, zresztą wiadomo, że w Polsce niepłacący wynajmujący jest nieusuwalny.
21. Dodane przez ., w dniu - 27-08-2025 12:41 20 4
Jak tak dalej pójdzie, będziemy siedzieć w zimnych pokojach z narażeniem zdrowia i pojawienia się w pokojach grzyba, bo nas nie stać na zapłatę i dopłatę według metody stosowanej w spółdzielni od trzech lat.
22. Dodane przez mApA, w dniu - 27-08-2025 12:42 37 7
Ludzie nie mozna sie dac OSZUKIWAC!!!!!!!!!!!!! 
Trzeba iść z tym do telewizji, rozgłośnić to na wielką skalę!! 
Musimy cos z tym na powaznie zrobic.!!!!! 
Bo za Nasze pieniadze, bawia się te S.........!!!!!!
23. Dodane przez Kochani ....!!!, w dniu - 27-08-2025 12:43 11 8
Najdrożsi - zapłaciliscie już i to w trojnasob: za samochód b.juz prezesa ( na szczęście) ale samochód został ,za kogenerację ( tj.za kredyt na spalanie odcieku z MPWiK -Oczyszczalni) oraz za utrzymywana Radę Nadzorca z n-lem WF- i na jej czele ( czy ON się zna na tym co robi?!,)...-Jednostki Budżetowej ( gdzie tak jest jeszcze??????).Powoli MPEC - " dochodzi do ściany "wytrzymałości odbiorców cieplika) Zróbcie Kochani Walne Zebranie i " ustalcie COS!!!). POZDRAWIAM (mgr inz.Krzysztof S.)
24. Dodane przez Po co, w dniu - 27-08-2025 12:45 36 4
To po co mierniki na grzejnikach za które płacimy co miesiąc ciężkie pieniądze?
25. Dodane przez oszukany lokator, w dniu - 27-08-2025 12:45 21 4
Można zdeklarować chęć całkowitej rezygnacji z ogrzewania mieszkania ? Chętnie bym to zrobił , mam swoje źródła grzewcze ? Ktoś coś ?
26. Dodane przez Brak słów, w dniu - 27-08-2025 12:46 11 5
Ten prezes tylko podnosi opłaty..... 
Pracownicy nie nie widzą nic nie słyszą nic nie wiedzą
27. Dodane przez Zoe, w dniu - 27-08-2025 12:48 28 5
Tragedia ta spółdzielnia. Należy wymienić połowę pracowników niekompetencyjnych po znajomościach i bez wiedzy jak się mieszka w blokach.
28. Dodane przez Oszczędność, w dniu - 27-08-2025 12:52 36 5
Po to były bloki ocieplanie bu mieszkańcy płacili mniej za grzanie. To że mpec ma ubytki to jego problem. Poza tym nie każdy musi mieć 20 stopni lub więcej w mieszkaniu. Ja lubię 18 stopni. Czasy socjalizmu każdemu po równo się skończyły.  
Jeśli tak ma być to ściągnąć podzielniki i usunąć z czynszu opłatę za rozliczenie
29. Dodane przez anon, w dniu - 27-08-2025 12:54 9 10
Trzeba być gamoniem żeby grzać prądem mieszkanie, gdzie wiadomo że rozlczenie kosztów ogrzewania zależy od teperatury w lokalu.
30. Dodane przez abc, w dniu - 27-08-2025 12:56 7 26
Zawsze można wyprowadzić się do domku jednorodzinnego.
31. Dodane przez anon, w dniu - 27-08-2025 12:57 15 9
Pierwszy raz słyszę o alergii na ciepło pochodzące od epec.
32. Dodane przez Jakub, w dniu - 27-08-2025 12:58 24 3
Dziwne że inna firma typu ISTA nie rozlicza na podstawie ciepła w lokalu tylko ile jest na podzielniku,prezes mistrz skąd wzięło się ciepło,a wzięło się stąd że jak coś robisz np.w piekarniku obiad,możesz ogrzewać się klimatyzacja,inne przedmioty RTV AGD też oddają ciepło,ktoś zapewne w łapkę wziął bo ta firma co rozlicza to mało znana nawet w Poznaniu.
33. Dodane przez Kister, w dniu - 27-08-2025 13:00 17 7
Z daleka od MPEC- u i wszelkich spółdzielni mieszkaniowych. To wałkarze na sześciokątnych kółkach.
34. Dodane przez Jakub, w dniu - 27-08-2025 13:01 29 3
Po co ta termodernizacja była?Chyba po to by oszczędzić na ogrzewaniu a tu proszę rachunki z kosmosu za brak grzania w lokalu
35. Dodane przez ul77, w dniu - 27-08-2025 13:04 24 5
Przecież to jest jawny wałek...jak ktoś nie grzeje c.o. tylko farelką elektryczną to Prezes pyta skąd to ciepło trzeba zapłacić bo "pochodzi ono albo z sąsiednich mieszkań, albo z części wspólnych" NIE pochodzi z ogrzewania elektrycznego!!! Przecież to jest wyłudzenie pieniędzy i tym powinien zająć się UOKiK !!! Ja nie wiem za czym ludzie czekają, pracują ciężko a ktoś w domniemany sposób narzuca próbę rozliczania ciepła w taki sposób!!!! SKANDAL!!!!
36. Dodane przez Stowarzyszenie ekomiasto, w dniu - 27-08-2025 13:06 16 4
Chcemy transparentnych działań spółek miejskich w Lesznie - kawa na ławę, na co idą pieniądze i dlaczego brak kluczowych inwestycji, chcemy aby w spółkach były zatrudniane kompetentne osoby, które będą wprowadzać dodatkową wartość do rozwoju miasta i działać będą dla dobra mieszkańców, ale przy tym sprawiedliwe, racjonalnie i ekonomicznie z poszanowaniem zasady zrównowazonego rozwoju. Chcemy jawności wynagrodzeń porównywalnej do państwowych instytucji, chcemy szerokiej współpracy spółek ze spółdzielniami i wspólnotami mieszkaniowymi (namkacalnej i wyrazistej) i samorządem . Chcemy również aby w tego typu sprawach ukazali się naszym oczom i uszom rajcy Leszna, nie na pikniku , nie na stadione Alfreda Smoczyka, ale w realnych działaniach na rzecz mieszkańców. Będzie niebawem o nas głośno w Lesznie.
37. Dodane przez max ze wsi, w dniu - 27-08-2025 13:07 6 21
hahaha mieszczuchy wam wiecznie źle , jak by jeden z drugim musiał targać węgiel a później popiół wybierać to by się dopiero działo
38. Dodane przez rada, w dniu - 27-08-2025 13:11 12 3
W tym roku została wybrana nowa rada nadzorcza, która powinna zająć się tą sprawą jako pierwszą (rozliczenia c.o., ciepłej i zimnej wody) i powrotem do poprzednich zasad rozliczania.
39. Dodane przez Z spółdzielni, w dniu - 27-08-2025 13:20 13 3
Może jest jakaś prawna instytucja co by kontrolowała spółdzielnie mieszkaniowe a zwłaszcza w lesznie? To poco są te liczniki na grzejnikach? Chyba po to aby wg nich rozliczać? Smierdzi ta sprawa...to tak jakbyś nakupił gorącej wody w sklepie i na liczniku było mniejsze zużycie to też trzeba więcej dopłacić? A może mam ogrzewanie na prąd i mam 20 stopni w domu,przecież mpecgrzeje słabie bo grzejniki zimą są letnie i tłumaczą ż jest ciepło na dworze...o co tu chodzi
40. Dodane przez Nelli, w dniu - 27-08-2025 13:23 4 5
Powiem tak ,że na ogrzanie mieszkania w bloku wystarczy 1 tona dobrego węgla ponieważ jest to zabudowa zwarta ,a koszt węgla około 1800 zł więc nie ma się co pluć ludzie około 7-8 miesięcy w roku ogrzewamy mieszkania czy ty masz zakręcone czy otwarte grzejniki niestety we wspólnocie to nikogo nie obchodzi ale dochodzą jeszcze takue sprawy jak ogrzewanie siedziby spółdzielni tam sobie ludziska nie żałują zapewne i wtedy ktoś musi za to zapłacić przecież pracownicy biur że swojej kieszeni nie wydadzą oj nie ,nie ponosicie wspólną odpowiedzialność. Jedynie powołać biegłego z tej dziedziny o opracowanie wydatkiw na ogrzewanie ale zapłacicie koszty i jeszcze pamiętajcie prezes mpc - u nie będzie się woził byle jakim autem, a spółdzielnie to taki twór który składa się z ludzi,a ludzie to wiecie jak to wygląda nie ma jedności i tu błąd, żeby można przerobić wentylację i każdy mógłby mieć swój pięć gaziwy na wodę ciepła i ogrzewanie i wtedy wie płaci za siebie !!!
41. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 27-08-2025 13:35 32 5
Chyba czas, żeby mieszkańcy zaczęli działać. Może trzeba jakiś pozew zbiorowy złożyć? Oczywiste jest, że to, żeby firma zewnętrzna mogła nas kroić na ogrzewaniu ktoś w zarządzie musiał wyrazić zgodę. Zapewne nie za darmo. Bloki są ocieplone, więc logiczne, że temperatura będzie wyższa niż na zewnątrz, czy ja czegoś nie rozumiem?
reklama
42. Dodane przez Mir, w dniu - 27-08-2025 14:04 23 4
Może czas na zmianę prezesa i rady ?
43. Dodane przez ziomek, w dniu - 27-08-2025 14:14 3 25
I BARDZO DOBRZE NIECH PLACA , ZA WYGODE SIE PLACI. MY NA WSI MUSIMY W PIECU NAPALIC ,DREWNA ISC DO LASU ZROBIC . A WY MACIE WYGODE DLATEGO PLACICIE MIESCIUCHY
44. Dodane przez Mm, w dniu - 27-08-2025 14:16 17 2
Może czas zmienić prezesa i radę
45. Dodane przez Podzielnik kosztów ogrzewania nie jest przyrządem pomiarowym!, w dniu - 27-08-2025 14:36 15 1
Podzielniki kosztów ogrzewania nie są przyrządami pomiarowymi. One nic nie w mierzą. Mówi o tym Prawo i Miarach. Można powziąć taką informację ze strony Golownego Urzędu Miar... To czysta fikcja .  
Bardzo polecam kanał na YOUTUBE gdzie od dobrych kilka lat w sposób perfekcyjny jest wypunktowany od A do Z ten cały proceder. Przesyłam tu link do jednego z nagrań: Szczerze polecam przejrzeć większość początkowych nagrań z tego kanału. 
 
https://youtu.be/Bi0QtM8eLYw?si=_2rZApWVrLNzMxc6 
 
We Wrocławiu jest wiele bardzo dużych osiedli gdzie nie ma podzielników i ich nie będzie. Comiesięczne opaty za ogrzewanie w czynszu są wystarczające do tego aby w każdym mieszkaniu było ciepło. Nikt nie zakręca kaloryferów. 
 
P.s. można domagać od zarządcy/spółdzielni od natychmiastowe ściągnięcie takich podzielników wystarczy zebrać większość podpisów. Uchwała wprowadzona na podzielniki ma klokreslony czas ważności bodaj 2lata.
46. Dodane przez do kom.42, w dniu - 27-08-2025 14:42 6 6
Może nie zmiana prezesa, a lepiej sąsiada, ktory nie włączy ogrzewania, zeby zaoszczędzić.
47. Dodane przez Spoldzielca, w dniu - 27-08-2025 14:47 9 3
Mieszkańcy spółdzielni,(...) nie narzekajcie tylko brać sprawy w swoje ręce. (...)
48. Dodane przez Z, w dniu - 27-08-2025 14:48 13 2
Te rozliczenie i niebagatelnie duże dopłaty to jakieś nieporozumienie !
49. Dodane przez Zarządca dobrze poinformowany, w dniu - 27-08-2025 14:55 3 8
Ludzie są niesamowici - krytykują spółdzielnię, podczas gdy ciepło dostarcza po określonym koszcie firma zewnętrzna, która posiada na to - bo musi - taryfę. Skoro jest taryfa, to są też i koszty uzasadnione, co analizuje i zatwierdza Urząd Regulacji Energetyki. Dlaczego ludzie powiązali coraz wyższe koszty rozliczenia ciepła (c.o.) ze zmianą firmy rozliczeniowej w spółdzielni, a nie z początkiem wojny na Ukrainie, odkąd rachunki ze energię cieplną poszybowały w górę? I równie ważna kwestia - skoro ludzie widzą, że mają rosnące koszty, a nie zużycie, a przepisy prawa energetycznego są po stronie spółdzielni (koszty stałe i zmienne), to dlaczego nie zwiększyli sobie samodzielnie wysokości zaliczek i nie zużywają normalnie ciepła, a nie zakręcają grzejniki i jeszcze uszczelniają wszystko co się da? Skoro spółdzielcy mają problem z kosztami ciepła od zewnętrznego operatora, niech wybudują sobie kotłownie osiedlową z kotłami gazowymi i kogeneracją za 20-30 mln i niech się rozliczają po swojemu... Ciepło jest drogie, będzie jeszcze droższe i żadne dywagacje czy protesty przeciw technikom rozliczania kosztów tego nie zmienią. Witamy w brutalnym świecie...
50. Dodane przez Kasia, w dniu - 27-08-2025 14:58 7 1
Zawsze ciepło dostarczane z cieplika miejskiego było najdroższe na rynku w przeliczeniu na jednostkę energii. Dziwi mnie podejście pana prezesa, że wysokie koszty gazu. Wcale nie, jeśli ściany zewnętrzne są dobrze docieplone to koszty są dużo niższe od cieplika z MPECu. Przepisy co do gazu wcale się nie zmieniają, zmieniają się co do węgla i niskiej emisji. A MPEC to niby czym pali głównie w kotłach? Węglem. Przykre, że mieszkańcy nie maja prawa wyboru.
51. Dodane przez obserwator, w dniu - 27-08-2025 15:02 11 1
Dodatkowo, w wielu blokach należących do spółdzielni gdzie ciepło doprowadza MPEC, jest tak, że na klatkach schodowych kaloryfery są odkręcone na maksa i grzeją tyle ile się da. Trzeba się po wejściu na klatkę niemalże rozbierać, tak jest gorąco. A zakręcić nie idzie, bo wszystko zapieczone. 
 
Pytanie, po co to grzeje? Bo na końcu i tak płacą mieszkańcy.
52. Dodane przez Gosia, w dniu - 27-08-2025 15:16 15 2
Bzdury wymyślane przez Pana prezesa!Jeżeli wszyscy na klatce schodowej mamy po 20i 21 st to od kogo ciagniemy ciepło? Ja 4 piętro od gołębi na dachu? 10 lat płacenia za ocieplenie, brak zimy w tym roku z tydzień trzeba było grzać zawory ustawione gdyby temperatura spadła to by się włączyły kaloryfery. Pozatym pan kłamie drogi Panie bo ten współczynnik tkzw powietrza ściągacie od zeszłego roku i już były dopłaty i mniejsze zwroty. Mało tego w październiku obniżyliście przedpłatę na ogrzewanie dużo osób nie zwróciło na to uwagi a następnie w styczniu mpec podniósł 42% koszty ciepla i co? ktoś nas poinformował ?
53. Dodane przez Mieszkanka Przylesia, w dniu - 27-08-2025 15:23 18 2
Miałam iść złożyć reklamację, ale widzę, że sporo osób już to zrobiło. Bardzo dużo podróżuje służbowo, nie ma mnie średnio 2-3 dni w tygodniu w mieszkaniu. Odkręciłam grzejnik dwa razy (!!!) tej zimy, w tym raz aby wysuszyć na szybko bluzkę. Skąd się bierze ciepło? A no suszarka do włosów, prostownica, pralka - one generują ciepło! Komputer, który u mnie chodzi wraz z monitorami non stop! A może piekarnik i lodówka blisko grzejnika? Jakie części wspólne dają ciepło  
, czy jesteśmy poważni?!?
54. Dodane przez Mechan, w dniu - 27-08-2025 15:49 11 3
Ja sobie dogrzewam mieszkanie klimatyzacja grzejniki pozamykane mam w mieszkaniu 19/20stopni.i mam dopłatę. Bez sensu skoro zapłaciłem już za prąd który mi pobrała klimatyzacja. A po drugie skoro mieszkańcy z dolnych pięter nie maja do grzanych mieszkań i jest im zimno zimą to co ja mam powiedzieć latem jak na 4rtym piętrze jest w mieszkaniu 30stopni
55. Dodane przez Odwołać wszystkich natychmiast, w dniu - 27-08-2025 16:00 16 3
PREZESA TRZEBA ODWOŁAĆ WICEPREZES TRZEBA ODWOŁAĆ I CAŁĄ RADE NADZORCZĄ TRZEBA ODWOŁAĆ I TRZEBA ZWOLNIC PRACOWNIKÓW NATYCHMIAST  
 
NIECH WROCI STARA FIRMA, KTÓRA BYŁA UCZCIWA W SPRAWIE ROZLICZENIA KOSZTÓW NAJLEPIEJ ZLIKWIDOWAĆ SPÓŁDZIELNIE MIESZKANIOWA I WSPOLNOTE MIESZKANIOWA POWOLAC
56. Dodane przez Do 47, w dniu - 27-08-2025 16:07 5 2
Dużo podróżujesz mieszkanie puste a rachunki przychodzą? 
Wniosek jeden, sprzedaj to mieszkanie, kup działkę 300 m˛, postaw domek 35 m˛! 
Zapłacisz za prąd, wodę, ścieki, drewno do ogrzania mieszkania! 
Jak zimą wyjedziesz to grzejnik włączysz, żebyś miała dokąd wracać! 
Mrozy rury ci rozsadzą jak chatę wyziębisz, powódź w domu zastaniesz! 
Argumenty jednych a głupota drugich nie idą w parze. 
Opłaty za CO, CW, ZW powinniśmy porównywać między naszymi spółdzielniami, LSM, SM PRZYLESIE, SM BUDOWLANI, SM LESZCZYNKO i inne jak również opłaty u deweloperów! 
Może to spowoduje prywatyzację zasobów będących w gestii spółdzielczości mieszkaniowej? 
Stropodachy aż się proszą o panele fotowoltaiczne, o nagrzewnice ciepłej wody przez kolektory słoneczne a my tego nie wykorzystujemy? 
TRAPEZ po remoncie z tą ogromną powierzchnią mógłby być małą elektrownią? 
Czy to się opłaca czy nie? 
UE dofinansowuje te prace? 
Kto pierwszy z prezesów SM odpowie?
57. Dodane przez Mateusz, w dniu - 27-08-2025 16:16 7 3
E tam ważne, że prezes i zastępca mają co pół roku nowe auta. Tak duże, że ledwo się na miejscu parkingowym mieszczą hehe. To się liczy a nie wasze dopłaty ####
58. Dodane przez do 53 i innych, w dniu - 27-08-2025 16:28 3 3
Skoro wszyscy na klatce mają 19-20 stopni a na dworze jest 5 to pytanie skad bierze się ciepło dzięki któremu macie te 19-20? Może od tarcia, dużo się o siebie ocieracie, a jak wiadomo przy tarciu wydziela się ciepło? To jest jakis patent, może go upowszechnicie i zdradzicie ile i jak najlepiej się trzeć, że by było te 20 stopni?
59. Dodane przez Marek, w dniu - 27-08-2025 16:32 12 1
Spółdzielnia Przylesie w Lesznie próbuje trzykrotnie pobierać opłaty za to samo, obciążając mieszkańców kosztami ogrzewania. 
 
Na moim przykładzie przez 10 lat spłacałem kredyt zaciągnięty przez spółdzielnię na termomodernizację budynku, w wysokości ponad 180 zł miesięcznie. Efektem tej inwestycji jest faktycznie cieplejsze mieszkanie, które wymaga mniejszej ilości energii do ogrzania. 
 
Dodatkowo wielu mieszkańców, na własny koszt, wymieniło stare żeliwne kaloryfery na nowoczesne, aluminiowe grzejniki, które są znacznie bardziej wydajne energetycznie. Coraz więcej osób posiada też klimatyzację i używa jej do ogrzewania mieszkań, ponieważ koszty energii elektrycznej są niższe niż opłaty naliczane przez EMPEC. 
 
Sam posiadam deputat energetyczny, więc ogrzewam mieszkanie wyłącznie klimatyzacją i grzejnikiem na podczerwień.
60. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 27-08-2025 16:40 16 1
Należy dowiedzieć się ile Spółdzielnia zarobiła na takim rozliczeniu. Tj. Ile zapłaciła za ciepło a ile skasowała od mieszkańców. 
Pozdrawiam
61. Dodane przez Kola, w dniu - 27-08-2025 16:47 8 1
Nie było zimy .Jak naprawdę będzie zima to się nie wypłacimy.
62. Dodane przez Ola, w dniu - 27-08-2025 16:47 13 1
Za ocieplenie budynku zapłaciliśmy. Teraz będziemy płacić ponownie bo dzięki ociepleniu mamy ciepłej w mieszkaniu.
63. Dodane przez Andrzej, w dniu - 27-08-2025 17:06 6 1
To ludzie tworzą spółdzielnie a nie prezesi oni aby ich reprezentują
64. Dodane przez Ola, w dniu - 27-08-2025 17:08 7 1
Za ocieplenie budynku zapłaciliśmy. Teraz będziemy płacić ponownie bo dzięki ociepleniu mamy ciepłej w mieszkaniu.
65. Dodane przez Jan, w dniu - 27-08-2025 17:28 8 1
(...) sa mierniki ciepła na kaloryferach i placi się za wskazania a jeśli ktoś wyłącza grzejniki to nie płaci nic a tak mamy ekonomię ksieżycowa
66. Dodane przez Ola, w dniu - 27-08-2025 17:30 13 1
Trzeba wyjść że spółdzielnia zrobić wspólnotę mieszkaniowa tak zrobiliśmy i płace o 50% mniej niż byłam w spoldzielni
67. Dodane przez Ciągle mało, w dniu - 27-08-2025 17:32 7 1
DO KOMENTARZA 59 RACJA TRZY RAZY ZA TO SAMO POBIERAC KASE TO JEST PRZESTĘPSTWO  
 
TEN PREZES RACZEJ JEST PRZECIWKO LUDZIOM
68. Dodane przez Miki, w dniu - 27-08-2025 17:42 8 4
Spokojnie to dopiero początek, zobaczycie po tej zimie jakie będą rachunki to włosy wam dęba staną. Uśmiechnijcie się brygada hej. Taki rząd sobie wybraliście przypomnijcie jak za pisu w czasie pandemii i wojny początku było taniutko porównując do dziś . Szansa za 2 lata to zmienić
69. Dodane przez FLEJTUH, w dniu - 27-08-2025 17:45 10 2
Jak najdalej od Mpecu i spółdzielni mieszkaniowej.
70. Dodane przez prop., w dniu - 27-08-2025 18:06 9 1
Poprzednio (przed zmianą systemu naliczania opłat 3 lata temu), gdy wszystko było jednolicie, rachunki za c.o. i wodę ciepłą i zimną generowała, drukowała firma Techem Techniki Pomiarowe Poznań i takie rachunki otrzymywaliśmy. Dziś rozliczenie c.o. otrzymujemy z firmy almot-eco z Poznania ale rozliczenie wody ciepłej i zimnej pochodzi tylko i wyłącznie od spółdzielni Przylesie. Dlaczego? Na jakiej podstawie Spnia sama nalicza rozliczenie? Czy tak powinno być? Spnia tłumaczyła, że sama rozlicza wodę, żeby było taniej. To jest niejasne, tłumaczenie niewystarczające, o ile taniej i dla kogo. I znowu jest pozycja: opłata stała.  
 
Nasuwa się też uwaga, że opłata stała to prawdopodobnie procent kosztów dla wszystkich wspólny. Prawdopodobnie ten procent kosztów wspólnych (nie wiadomo konkretnie, ile, woda ciepła i zimna) ustala spółdzielnia i jest on każdego roku, prawdopodobnie stale wyższy.  
 
Popieram kom. 45 i 3 (podzielniki). Czy coraz więcej płacimy w imię procentu kosztów wspólnych (opłata stała)? Polikwidować te podzielniki centralnego ogrzewania i wody!
71. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 27-08-2025 18:06 8 2
Widzę ze nie tylko u mnie. Na poczatku roku dostałam rozliczenie ogrzewania z GTBS za pół roku, gdzie bardzo mało korzystałam... 800 zl niedopłaty. Ja sie pytam skąd?
72. Dodane przez inni, w dniu - 27-08-2025 18:17 8 1
Inni spółdzielcy podnoszą sprawę płatności czynszu. Nam w wielu przypadkach automatycznie podnosi się kwoty czynszu wobec niedopłat z rozliczeń. Co robi spółdzielnia, żeby egzekwować należności czynszowe, w tym za ogrzewanie? Zaległości czynszowych jest kwotowo coraz mniej czy coraz więcej? Uczciwi, terminowi, odejmujący sobie od ust, żeby najpierw zapłacić czynsz - płacą w efekcie, pośrednio lub bezpośrednio także za nieuczciwych, nieterminowych, posiadających zaległości?
73. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 27-08-2025 18:18 16 1
Blok po modernizacji. U większości sąsiadów średnia temp. w mieszkaniu 20 i duza wiekszosc doplaty. To kto tu kogo dogrzewa? Zima ciepła. Po co byla w takim razie termomodernizacja za grube pieniądze?
74. Dodane przez Flejtuch, w dniu - 27-08-2025 18:29 7 5
Jak najdalej od spółdzielni mieszkaniowych I od EMPECu.
75. Dodane przez Artur, w dniu - 27-08-2025 18:36 12 2
Jeżeli chodzi o spółdzielnie to jest jedno wielkie oszustwo. Zapłaciliśmy za termomodernizację budynków po to żeby było potrzebne mniej energi do ogrzania budynków. Logicznym jest dla każdego że po termomodernizacji budynki są cieplejsze już same w sobie i średnia temperatura dla budynku musi być wyzsza bo taką funkcję spełnia docieplenie.Jeśli są dopłaty do ogrzewania to albo termomodernizacja jest źle zrobiona i należy nam się zwrot poniesionych kosztów albo dopłata za ogrzewanie to jedno wielkie oszustwo. Śmieszne jest tłumaczenie spłodzilni o jakiś przelicznikach. Niech wytłumaczą skąd po termomodernizacji nagle wzrosło zużycie energii na całym osiedlu. Od lat Spoldzilnia pokątnie tłumaczy opłaty za ogrzewanie. Po to zostały zamontowane pamiętniki ciepła żeby każdy płacił za to co zużywa. W jedności siła. Zróbmy w końcu porządek z tą Spoldzilnia
76. Dodane przez x, w dniu - 27-08-2025 18:48 13 0
Pamiętacie, jak dawno temu w naszych mieszkaniach było zimą ciepło a zimy chłodniejsze? Z tego samego MPEC-u. Czynsz był taki jak dziś, z pewnością nie wyższy. Przyszły liczniki/podzielniki, siedzimy w zimnych mieszkaniach z kartką w ręku i niemal codziennym spisywaniem zużycia c.o., żeby bieżąco porównywać z zużyciem analogicznej daty poprzedniego roku, żeby nie było wyższe niż w roku poprzednim, żeby trzymać w ryzach zużycie czyli pieniądze na rozliczenie latem. To nie jest życie. To jest paranoja.
77. Dodane przez Gen. Czysta Prawda, w dniu - 27-08-2025 18:56 3 8
A wystarczy odkręcić grzejnik na 3 lub w razie potrzeby 4 stabilnie trzymając te wartość cała zimę i pyk nadpłata  
Chociaż raz mi się niedopłata trafiła ale to parę złotych  
Swoją drogą ostatnia zima może nie była mroźna jak kiedyś ale do najcieplejszych też nie należała.
78. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 27-08-2025 19:01 11 2
Kupiłam mieszkanie w kwietniu w tejże cudnej spółdzielni, przez dwa miesiące trwał remont, w tym wymiana kaloryferów. Okazuje się,że za ciepło z zewnątrz w okresie 1 kwietnia do 30 czerwca (tak! Tak długo trwał okres grzewczy , w LSM zakręcili ogrzewanie w dniu 22 kwietnia) zapłaciłam niemalże 500 złotych. Współczynnik RM to jakaś kpina, wymieniłam okna na trzy szybowe, zamontowałam rolety zewnętrzne,wymieniłam drzwi wejściowe i kaloryfery podnosząc możliwości energetyczne mieszkania, a mimo wszystko mam liczone czwarte piętro i to szczytowe jak mieszkanie środkowe. Paranoja. Trzykrotnie płacimy za to samo, ba, nawet dopłacamy do ciepła "z dworu". Dzięki słońce, przez ciebie mamy wyższe rachunki
79. Dodane przez kuku, w dniu - 27-08-2025 19:14 8 1
oszuści w innych spółdzielniach brak podzielników w łazienkach!!!!!!! w sm przylesie są
80. Dodane przez Jak można, w dniu - 27-08-2025 19:19 9 0
Jak można tak lekceważąco przez Pana prezesa podchodzić do spraw nagłaśnianych przez mieszkańców, to nie kilka, lub kilkanaście osób ,które ma dopłacić do ogrzewania, to są setki osób. Te tłumaczenia nas nie przekonują. Każdy stara się oszczędzać. Należy wymienić zarówno firmę naliczajacą,powrócić do poprzedniego naliczania. Mieszkańcy chyba mają prawo do decyzji,w końcu my za to płacimy .Co mają do tego temperatury w mieszkaniu, możemy ogrzewać na różne sposoby. Mamy nadzieję, że zostanie to wszystko wyjaśnione, nie lekceważąco.
81. Dodane przez Jędrzej, w dniu - 27-08-2025 19:29 3 9
A kto ma płacić za nie odkręcane kaloryfery a firma produkuje ciepło i przesyła do każdego mieszkania powinniście karę płacić
82. Dodane przez Do 74, w dniu - 27-08-2025 19:47 2 2
Zaspałeś kolego!
83. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 27-08-2025 19:58 6 1
Panie Prezesie jak to jest bo wspólnie z zarządem uzgodniliśmy takie rozliczanie mam pytanie ile osób z zarządu mieszka w blokach bo jak mieszkają to nie sądzę aby zgodzili się na takie rozliczanie Ps.Dziwi się pan że w mieszkaniu jest 20 stopni a na dworze 7 stopni czyżby pan zapomniał że bloki zostały ocieplone osobiście nie przekonałnoe pan takim tłumaczeniem mam nadzieję że zarząd wraz z panem wycofają się z tej głupoty
84. Dodane przez Zenon, w dniu - 27-08-2025 20:01 7 1
Idę do bliźniaka i będe wiedzieć że płacę za gaz który zużywłem a nie za to że grzejnik wisi dla ozdoby. Teraz ogrzewam klimą i mam kupę dopłaty w bloku bo grzhjjników nie odkręcam z uwagi na astmę. To chore. Społdzilnia potrafi utrudnia tylko zycie mieszkańcom. Zwłaszcza latem gdy ludzie jeżdzą na urlopy.
reklama
85. Dodane przez Rozbawiaja mnie te komentarze, w dniu - 27-08-2025 20:15 3 8
Zabawne są te tłumaczenia, że ktoś zakręca grzejniki i dogrzewa się klimatyzacja czy jakimiś innymi grzejnikami elektrycznymi. Zapomnieli, chyba że mieszkają w blokach podłączonych do sieci MPEC i niema takiej możliwości, żeby ktoś indywidualnie z tych usług mógł zrezygnować. Tak samo jak nie można zrezygnować z płacenia na fundusz remontowy i eksploatacyjny.
86. Dodane przez XYZLSM, w dniu - 27-08-2025 20:46 3 3
My nie narzekamy, tak jak Wy z "Przylesia" trzeba się tym interesować i pytać skąd to się to wszystko bierze - dlaczego ja mam dopłatę a inni mają zwrot itp . Zażalenia do "Pana Boga " (...) Może pytajcie Ojca Mateusza ,On wam zagadki rozliczeniowe rozwiąże .
87. Dodane przez Dodane, w dniu - 27-08-2025 20:51 11 0
Brawo komentarz 75,popieram Pana wyjaśnienie. Płaciliśmy spore pieniądze za ocieplenie bloków, które pisząc w nawiasie jak wyglądają po kilku latach ,może przedstawiciele spółdzielni przejdą się po osiedlu, i zobaczą zamiast pastelowych kolorów odcienie czarnego .Mamy podzielniki ciepła i płaćmy za to co faktycznie zużyjemy.
88. Dodane przez Edek, w dniu - 27-08-2025 20:52 8 9
Macie Rzad PO także uśmiechajcie sie szeroko
89. Dodane przez Piotr, w dniu - 27-08-2025 21:06 6 0
Tbs Rejtana to samo
90. Dodane przez MIESZKANIEC, w dniu - 27-08-2025 21:29 4 0
WALNE SPÓŁDZIELNI ZROBIC I PYTAC PREZESÓW O DANE (...),, WSZEDZIE W KOŁOS SIE SLYSZY BO PREZEZ TEN PREZES TAMTEN. LUDZIE NA STANOWISKACH W SPOŁDZIELNIACH WYDAJA WSPÓLNE PIENIADZE NIE WŁASNE PODOBNIE JAK WLADZA LOKALNA NIKT PIENIEDZY NIE OGLADA TYLKO WYDAJE. BO NIE JEGO.. TAK DLA ZASADY TO SPÓŁKI KOMUNALNE I SPOŁDZIELNIE TO RACZEJ NIE POWINNY BYC RENTOWNE BO RENOWNOSC TO Z KIESZENI SWOICH LOKATORÓW
91. Dodane przez Andrzej, w dniu - 27-08-2025 21:39 10 0
Skoro prezes uważa że winni są inni nie zarząd to moje pytanie brzmi:kiedy była podwyżka kosztów ogrzewania i dlaczego mieszkańcy o tym do dzisiaj nie zostali poinformowani i nie zrobiono od razu korekty zaliczek o %,podwyżki???
92. Dodane przez as, w dniu - 27-08-2025 22:13 10 0
Mozę spytajcie prezesa o ile tyś. podskoczyła jego pensja przez ostatnie 3 lata,
93. Dodane przez Xd, w dniu - 27-08-2025 22:36 4 2
Ludzie mają chyba coś z głową,bo skoro jest ogrzewanie z cieplika ,a grzeje prądem to coś nie halo.
94. Dodane przez Obywatel, w dniu - 27-08-2025 22:58 5 10
Oburzenie januszy ktorzy nie grzeja zima bo licza ze sasiad ich ogrzeje, jest po prostu komiczne a teraz bulic januszeria !!!
95. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 27-08-2025 23:19 6 1
Zanim zaczął się okres grzewczy miałam już nabite 20 jednostek. Zero wyjaśnień zarówno od przedstawiciela zajmującego się montażem pomierników jak i ze strony spółdzielni.  
Każde źródło ciepła ustawione obok grzejnika powoduje nabicie jednostek czy to będzie lodówka, suszarka, żelazko, ciepłe powietrze z klimatyzacji itd itp... 
Faktycznie świetny wybór pomierników BRAWO ZARZĄD SPÓŁDZIELNI
96. Dodane przez xxl, w dniu - 27-08-2025 23:59 0 4
Flejtuch to jest Admin który dla kolorytu i ....? udostępnia te bzdety Flejtucha ogarnijcie się !!! ..On nic nie wnosi do dyskusji ban wieczny
97. Dodane przez Pela, w dniu - 28-08-2025 03:54 5 0
Jeśli włączasz inne źródło ogrzewania w mieszkaniu nim grzejniki to pamiętaj, że to ciepło odbiorą te podzielniki na kaloryferach i tak nabije i tak !
98. Dodane przez M, w dniu - 28-08-2025 06:07 9 0
To prawda. Wspólnoty mieszkaniowe mają niższe koszty. Wygląda więc na to, że spółdzielnie nie znają słowa ,, gospodarność,,i doją mieszkańców na czym się da. Zastanawiam się kiedy padnie hasło, że styropian użyty do ocieplenia jest szkodliwy dla zdrowia i trzeba go zastąpić czym innym. Bo, że do tego dojdzie nie mam wątpliwości. Zapłacą oczywiście mieszkańcy. Bo dla takich celów ogłupia się ludzi obecnie już od małego. Starsi dają się w większości ogłupiać przez media społecznościowe. 
A będzie jeszcze weselnej. Dobrze to już było w latach osiemdziesiątych - ogólnie zawsze przed 1989.
99. Dodane przez @87, w dniu - 28-08-2025 06:38 7 0
Bo płacimy więcej niż zużyjemy, o koszty stałe, wspólne. Jaki procent kosztów stałych ustalała spółdzielnia każdego roku, c.o. i woda? Jaki to jest konkretnie procent dzisiaj (c.o. i woda)?
100. Dodane przez Rozkminiarz, w dniu - 28-08-2025 08:03 6 0
Czy to nie jest tak, że mpec i spółdzielnie korzystają ze stałego dochodu, a ci członkowie spółdzielni, którzy płącą systematycznie (bo są tacy którzy powodują zadłużenie) to płącą za wszystkich, wspólne dobro, wspólne koszty, odpowiedzialność niemalże zbiorowa ? To rónoważą i podnoszą czynsze aż przesadnie ? W ciągu 10 lat prawie 300 procent - prawda ,że inwestycja fantastyczna ? To jest jakaś hiper inflacja !!!! Ale drodzy Państwo nawet przy inwestcjach odpowiednich w energetykę, okazuje się, że to nic nei daje w tym niezbyt sensownym Państwie, są miasta gdzie inwestycje poczynione w odnawialne źródła energii, gospdoarkę oobiegu zamkniętego , opłaty za energię nadal są wysokie - bo ustalane przez Urząd Regulacji Energeyki - i w takim kraju sensownym żyjemy. To ,że ktoś mieszka w bloku to nie jest nic zdrożnego, nie wszyscy muszą mieszkać w pałącach, domach, ale to ,że w kraju wydajemy lekką ręką na blokowanie rachunków za energię a nie inwestujemy w przyszłość - to świadczy tylko o braku rozwoju w mieście, o graniu na zwłokę, o odwlekaniu, i marnowaniu pieniędzy na przestoje, z których nic nie wynika. Zaraz będzeimy wołać zimą , żeby skręcać grzejniki- to jest śmiech na sali , jakiś żart abstrakcyjny.
101. Dodane przez ale, w dniu - 28-08-2025 08:44 4 2
Róbcie jak radzi kom. 77 - to działa.
102. Dodane przez ad 101, w dniu - 28-08-2025 09:31 3 2
To nie działa. Ja muszę mieć tylko 18 stopni i grzejnik na 1 (w skali 1 do 5), żeby zmieścić się w czynszu. To jest nienormalne, żeby musieć trzymać temperaturę 18 stopni całą dobę w pokoju dziennym, żeby zmieścić się w czynszu. Grzejnik na 3 to byłyby olbrzymie koszty.
103. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 28-08-2025 09:41 3 12
nie dosc ze dostaliscie mieszkania za frytki z wkladu z ksiazeczki i z przydzialu to jeszcze macie pretensje ze trzeba placic. komuna sie skonczyla w 89 roku. chcieliscie kapitalizmu to macie. kazdy musi zarobic. ja mam domek i place rocznie 2000 za ogrzewanie a temperature ustawiam na aplikacji w telefonie
104. Dodane przez anon, w dniu - 28-08-2025 10:00 3 0
Samo w sobie to jest Słońce ciepłe. Nie rośnie zużycie energii na przestrzeni lat tylko jej koszt. Na kaloryferach nie wiszą liczniki tylko podzielniki.
105. Dodane przez Andrzej, w dniu - 28-08-2025 10:09 5 1
Do kom 103 ,77,94 i innych (...) nie mieszkających na Przylesiu i nie mających zielonego pojęcia o co chodzi (...) nawet gdy ich to nie dotyczy muszą swoje 5 groszy wcisnąć.
106. Dodane przez Do 103, w dniu - 28-08-2025 10:19 5 3
Domek dla lalek czy taki letniskowy?
107. Dodane przez ZAKLADAJMY .., w dniu - 28-08-2025 11:00 7 2
Wspólnoty.- tylko one rozwiążą problem ,Będzie jeden licznik ciepła w piwnicy,i tylko za jego wskazania będziemy płacić MPEC-owi...a my tu w naszym bloku podzielimy się tymi opłatami sprawiedliwie!!!! ( inz.ciepl.Adam)
108. Dodane przez Dodane, w dniu - 28-08-2025 11:09 4 3
Myślę tak samo jak komentarz 103. Jak jest coś o mieszkaniach to zawsze uaktywnia się osoba,która twierdzi ,że kiedyś to "..dostaliście mieszkania...... " dodaj jeszcze ,że w gratisie był jeszcze samochód tzw "maluch".Jak się nie jest w temacie spraw osiedla to lepiej nie komentować.
reklama
109. Dodane przez Tomek, w dniu - 28-08-2025 11:34 12 1
Przypominam, że bloki są po termomodernizacji i mieszkańcy zapłacili już za ciepło wewnątrz mieszkań w ramach kredytu, który spłacili lub kończą spłacać w obecnym lub przyszłym roku. Jeśli ktoś ma przywaloną płytę ze styropianu grubości 20cm i środkowe mieszkanie to ma ciepło i przykręca kurek jak ja. Dostałem 600zł dopłaty za krętactwa którymi się próbuje wykpić prezes. W poprzednich dwóch latach dostałem zwrot. Czy zarząd myśli ze ludzie są głupi? To jest rozbój w biały dzień! Zarząd Spółdzielni powinien się zreflektować nad głupotami które podaje do publicznej wiadomości, bo mieszkańcy nie odpuszczą i cała ta afera może się skończyć odwołaniem zarządu.
110. Dodane przez tylko Sąd, w dniu - 28-08-2025 13:04 6 1
Z tym trzeba iść do sądu szanowni spółdzielcy, szkoda tylko, że nie ma jakiegoś przedstawiciela tych spółdzielców, którzy czują się poszkodowani, w rezultacie i tak poszkodowani mogą być wszyscy spółdzielcy, którzy podlegają tym dodoatkowym opłatą. Mmnie zawsze zastanawiało wg jakiego klucza spóldzielnia dokonuje inwestycji, dlaczego inni mają drogi , parkingi, a inni nie mają - sa przykąłdy gdzie bloki sa z 70lat a i nic się niewydarzyło lub niewiele. Nikt nie stara się o dotacje w zakresie termomodernizacji , mimo,że są to duże pieniądze i jakikolwiek procent odciażyłby mieszkańców, ale spóldzielnie nie praktykują tego, przyjajmniej w lsm - a pieniądze są rzędu milionów - to i dotacje mogły być nawet 25 proc- ale co tam, lepiej dorzucić do kwitów i dalej się kula. Nie ma w tym spójności, wszyscy sobie rzepkę skrobią a na koniec mieszkaniec sięga do portfela i jakoś sie wtedy spina całość. A miasto sprzedaje działki dla prywatnych inwestorów, zamiast ruszyć inwestycje w spóldzielniach, niech spóldzielnie realnie inwestują w nowe mieszkania. Nie ma tu znów żadnego planu, nawet łącząc to z kredytami dla mieszkańców Leszna w czynszach. Jest tyle ciekawych pomysłów, ale okazuje się, że nie ma chęci na coś nowszego. Proszę mnie źle nie zrozumieć, dużo rzeczy jest robione przez spóldzielnie, poprawione sa warunki na osiedlach, w klatkach, ale to chyba nie jest wystarczające , no i znów przespane kilka istotnych momentów. To tak jakby dla poprawy stanu samochodu wyczyścić tylko jego wnetrze, tym bardziej, że samochód stoi cały czas na parkingu. Tak to jest, że jak jest wszystkich to jest jakby niczyje. Tylko sądowe rozstrzygnięcie w tej sprawie pomoże określić na ile te opłaty naliczane znajduja oparcie w przepisach.
111. Dodane przez do 102, w dniu - 28-08-2025 13:43 2 0
Sprawdź jaką masz nastawę wstepną na zaworach termostatycznych i czy grzejniki grzeją całe tj. w górnej i dolnej części? Jeśli grzejniki przez większość czasu grzeją tylko górną częścią, gdzie znajduje się podzielnik - to masz odpowiedź na wysokie koszty ogrzewania. Możliwe, że regulacja wspomnianych zaworów rozwiąże problem.
112. Dodane przez spotkania, w dniu - 28-08-2025 17:54 8 0
Spółdzielnia na stronie internetowej informuje, że organizuje spotkania osobno z każdym kwadratem czyli to będą pogadanki mające nas oświecić, że nie mamy racji. Miało być jedno spotkanie wszystkich mieszkańców, w Szkole Podstawowej Nr 13, bo jedni nie będą wiedzieli, o czym mowa w innym dniu i odwrotnie. Miała być na tym zebraniu nowa rada nadzorcza. Organizowanie spotkań na raty jest próbą osłabienia naszych głosów.
113. Dodane przez do 111, w dniu - 28-08-2025 18:04 1 0
Dzięki za odpis. Nie wiem, co to nastawa wstępna. Grzejniki nie grzeją całe w równym stopniu (góra, dół). W dolnej części są chłodniejsze przy ustawieniu pokrętła na minimum grzania (1 albo 1,1 z 5) a wydaje się, że powinny pracować równomiernie. Spółdzielnia zmienia i reguluje zawory i jest bez zmian.
114. Dodane przez Nic a nic, w dniu - 28-08-2025 18:21 7 0
Pełna zgoda ,ale i brak zdziwienia. Interweniować , by zmienili na duże spotkanie dla wszystkich!
115. Dodane przez Spotkanie, w dniu - 28-08-2025 18:57 12 0
Mieszkańcy Rejtana chcą spotkania całego osiedla w Szkole nr 13,a nie w małych grupkach. Mieszkańcy Zamenhofa nie otrzymali jeszcze informacji o spotkaniu,też sobie życzą spotkania całego osiedla w 13.
116. Dodane przez Mieszkaniec Rejtana, w dniu - 28-08-2025 19:19 9 0
Proponuje jakiś reportaż zrobić, trzeba w końcu wyjaśnić wydawanie naszych pieniędzy, na bezzasadne ocieplenia piwnic z wełny, która zagraża zdrowia mieszkańców, zbyt wysokie rachunki za ogrzewanie, jasno i klarownie ile zarabiają bliskie pracownice Pana Prezesa, ile kosztują wyjazdy integracyjne itd... 
#tematdlauwagi.
117. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 28-08-2025 19:49 6 0
A co stało sie ze schronem na osiedlu Zamenhoffa? 
Jakoś cicho o nim....
118. Dodane przez LSM, w dniu - 28-08-2025 21:38 6 0
LUDZIE, ZACZNIJCIE CHODZIĆ NA ZEBRANIA! WYWALCIE ZE STOŁKÓW TYCH DARMOZJADÓW!! ZABLOKUJCIE ICH UCHWAŁY!! TAK BYĆ NIE MOŻE, ŻEBY OKRADALI NAS W BIAŁYCH RĘKAWICZKACH!!!
119. Dodane przez do 113, w dniu - 28-08-2025 22:20 4 0
Chodzi o to, że głowica zaworu termostatycznego (pokrętło ze skalą np od 1 do 5) jedynie otwiera i zamyka dopływ gorącej wody do grzejnika aby utrzymać temperaturę w pomieszczeniu jaką chcesz mieć. Ale istotne jest jak długo trwa dogrzewanie do zadanej temperatury. Jeżeli grzejnik jest gorący w górnej części a w dolnej chłodny - to może oznaczać, że po zadziałaniu głowicy termostaycznej zawór otwiera się w sposób niedostateczny przez co grzejnik napełnia się zbyt wolno i musi grzać długo (ku uciesze podzielnika).Tu może okazać się konieczna korekta tzw. nastawy wstępnej zaworu termostatycznego, aby ten zawór otwierał się bardziej i grzejnik oddawał ciepło całą swoją powierzchnią, a nie tylko w rejonie owego nieszczęsnego podzielnika.
120. Dodane przez do 119, w dniu - 29-08-2025 07:32 4 0
Bardzo dziękuję za szczegółowy odpis. Spiszę sobie do wykorzystania w sezonie. Będę obserwować i działać.
121. Dodane przez do 119, w dniu - 29-08-2025 07:49 9 0
Takie sytuacje są możliwe. Np. pan okresowy kontroler gazu powiedział, że nie sprawdzi palników kuchenki gazowej (kiedyś dodatkowo sprawdzali). (Kontroler od prądu, też coraz mniej uprzejmy.) Sprawdził tylko doprowadzenie gazu do kuchenki gazowej a najlepiej (jeśli mam kłopot) żeby kupić nową kuchenkę gazową (?!). Ponieważ były coraz większe kłopoty z palnikami, przyszedł pan fachowiec, pracował i naprawił wszystkie cztery palniki. Powiedział, że od początku były niewystarczająco ustawione. Kuchenka gazowa prosta, najlepsza. Wniosek: wiele urządzeń ma warunki, żeby pracować lepiej, oszczędniej ale jeden fachowiec wykluczy naprawę, inny potrafi naprawić.
122. Dodane przez Aneczka, w dniu - 29-08-2025 08:02 3 1
Dobrze że sufity piwnic są docieplone na Zamenhofa i Rejtana. I ściany bloków.
123. Dodane przez Chory kraj, w dniu - 29-08-2025 08:51 9 0
Za śmieci kary nakładają bo podobno nie segregują ludzie. A sama spółdzielnia nie sprawdza ile rzeczywiści osób mieszka w danym mieszkaniu a zwłaszcza w wynajmowanym. Za chwile będziemy płacić za baterie od wody w łazience i w kuchni nawet jak nie będziemy używać tej wody i parking nawet jak auta nie posiadamy itd. A z czego taki emeryt ma dopłacić tyle kasy co żyje z dnia na dzień i oszczędza..
124. Dodane przez Adjnns, w dniu - 29-08-2025 08:52 7 0
Tragedia , 400zl więcej za co ??? Trzeba to nagłośnić bo to przesada , złodziejstwo w białych rekawiczkach
125. Dodane przez tej.., w dniu - 29-08-2025 10:21 1 4
Przyglądając sie sprawie i czytając komentarze, wychodzi na to, że na os. Przylesie nikt nie ogrzewa mieszkań :)
126. Dodane przez do kom. 125, w dniu - 29-08-2025 10:38 6 0
Jak nie ma takiej zimy to po co grzać maksymalnie. Jak nie ma mocnej zimy i dopłaty są po ok. 1.000 zł to co to będzie jak będzie ostra zima - dopłaty po 5 tys. Gdzie przez cały rok każdy płaci spore zaliczki w czynszu.
127. Dodane przez Ryszard, w dniu - 29-08-2025 11:23 0 1
To pewnie z tego powodu, że nie zostały ocieplone piwnice. Zarząd chciał, ale mieszkańcy zaprotestowali. Trzeba było docieplić.
128. Dodane przez Tak sobie myślę, w dniu - 29-08-2025 13:46 3 0
Zbierzcie się wszyscy na jednym zebraniu, zróbcie listę wszystkich mieszkańców osiedla Przylesie, a następnie niech wszyscy wpiszą ile mieli nadpłaty, przypuszczam że wyjdzie bajońska suma.
129. Dodane przez Błazen, w dniu - 29-08-2025 18:10 3 3
A oto z Leszna wieść nadeszła, iż kmiecie blokowi z osiedli Zamenhofa i Rejtana szemrają i narzekają, że ciepło ich drożej kosztuje niźli złoto perskie, choć piec ledwie zipie. Niewdzięczne to chłopstwo, co zamiast dziękować swym możnym z Przylesia, iż łaskawie temperaturę im wedle tajemnych rachunków mierzą i sprawiedliwie jak niegdyś dziesięcinę rozdzielają, ośmiela się szemrać. Zaprawdę, ciężka dola pana da chłopom ogień, a oni jeszcze biadają, że za gorący, że za drogi, że w komorze duszno. Należy tedy do kroniki wpisać: niegodne to, iż poddany mądrzejszy chce być od pana.
130. Dodane przez Sylwek, w dniu - 29-08-2025 18:40 5 0
Ja mieszkam na Przyjaźni od 12 lat i do dnia dzisiejszego w mojej klatce nie było żadnego remontu a czynsz wzrósł trzykrotnie od tego czasu kiedy się wprowadziłem , ciągle jakieś podwyżki ,coraz mniej wzrostów za wodę czekam teraz z niecierpliwością na rachunek z ogrzewania ,jestem pewny że ci co płacą regularnie muszą płacić za tych co nie płacą przecież spółdzielnia nie może być zadłużona i nic dziwnego że coraz więcej na balkonach widać ogłoszeń o sprzedaży mieszkania nie ma ulicy żeby nie wisiało ogłoszenie ,to jest masakra takie duże czynsze płacić za swoje wykupione mieszkanie własnościowe
131. Dodane przez super, w dniu - 29-08-2025 20:01 9 2
Mam mieszkanie od południa itp. W lecie temperatura w mieszkaniu często przy oknie wynosi ponad 30 stopni - podzielnik jest zaraz obok - wiec przy bardzo upalnym lecie - mierzy temperature cały rok. Więc średnia temperatura w lokalu rośnie - czyli płacę za to ze w lecie mam ciepło w mieszkaniu. Kuchnie małe, gotujac obiad na kuchence gazowej też temepratura rosnie i to sporo w pomieszczeniu. Wiec spalając gaz płacę za niby to ze grzeję z kaloryfela a ciepło pochodzi z kuchni. Wałek niemiłosierny kroją nas aż miło.
132. Dodane przez Mati, w dniu - 30-08-2025 07:18 6 0
C0 się dziwić prezesem jest osoba która kiedyś wpisywała podane dane przez lokatorów za zużytą wodę a teraz jest wielkim panem prezesem. a firma która sczytuje dane z podzielników to ma certyfikat czeski nie wiem czy to jest zgodne z przepisami. a co do ogrzewania to mieszkanie mam szczytowe z drugiej strony klatka schodowa na dole piwnica na demną puste mieszkanie to w takim razie kto mnie ogrzewa?
133. Dodane przez GOL, w dniu - 31-08-2025 08:47 1 2
Ludzie to potrafią tylko narzekać. Jak jest aż tak źle to jaki problem wyprowadzić się do własnego domku. W nim nie musi grzać wcale. Włączony telewizor i piec w czasie gotowania ogrzeją przecież cały dom .Szkoda tylko ,że z fizyką są na bakier. A tak na poważnie to jak ma spółdzielnia rozliczać. Może jakiś mądry się wypowie na ten temat ,bo jak na razie to tylko narzekania a żadnego pomysłu .Przecież spółdzielnia musi za zużyte ciepło zapłacić . Musi dbać o bloki ,by nie było zbyt dużo wilgoci i przemarzania ścian ,bo wiąże się to z powstawaniem na ścianach grzyba i korozji stalowych prętów w ścianach. Jak lokatorzy nie będą grzać ,to za niedługo blok będzie do wyburzenia. Co wtedy ?Pomyślcie czasem.
134. Dodane przez Włodzimierz, w dniu - 31-08-2025 10:22 1 1
Ja ogrzewam wielki dom 360m2 i idzie jakieś 2-3 tony węgla przy 10 cm ociepleniu. Jak mieszkacie w kurnikach to was skubią jak kury
135. Dodane przez Do kom 133,134 i innych madrych, w dniu - 03-09-2025 05:53 1 0
Nie każdy musi mieszkać w domu. Ludzie z różnych względów wybierają lub są zmuszeni mieszkać w bloku, ale to nie oznacza że mają płacić za fikcję. Bo ktoś sobie coś wymyślił. Bo MPEC ma ubytki. To i h problem. I jeszcze jedna ważna jeesy. Są osoby które nie lubią mieć gorąco w mieszkaniu i dla nich 18-19 stopni to optymalna temperatura
136. Dodane przez Dziwne, w dniu - 07-09-2025 12:05 2 0
Mieszam na II piętrze w mieszkaniu piętro niżej nikt nie mieszka od roku- jest nieogrzewane. Mieszkanie obok sąsiedzi oszczędzają. Mają odkręcony grzejnik tylko w pokoju i łazience. Reszta pozakręcane bo oszczędzają. To mam pytanie kto mnie ogrzewa? Klatka schodowa?
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Wójtowi Gminy Lipno Panu Łukaszowi Litce

składamy wyrazy głębokiego współczucia
oraz szczere słowa wsparcia


z powodu śmierci Mamy
Rada Nadzorcza, Zarząd i Pracownicy
Wodociągów Leszczyńskich Sp. z o.o.
W celu zamieszczenia nekrologu na stronach portalu prosimy o kontakt z redakcją Radia Elka pod numerem telefonu 65 529 56 78 lub o kontakt osobisty w siedzibie Radia Elka przy ul. Sienkiewicza 30a w Lesznie.
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 249000
Komfortowy dom w zab... Leszno 849000
Wynajmę lokal w cent... Leszno 1000
Hala magazynowa przy... święciech... 5000
Gronowo ul. myśliwsk... Leszno 539000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj