Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
18
Listopada 2025
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Aniela, Filipina,
Klaudyna, Roman,
Tomasz
Do końca roku 43 dni.
Start arrow Leszno arrow Choroby oczu nie bolą...

O tym się mówi

Choroby oczu nie bolą...

28.09.2025. Radio Elka, Nina Piotrowiak


Nina Piotrowiak i jej gość: dr Agata Stodolska-Nowak
Od początku września w Szpitalu Wojewódzkim w Poznaniu działa Poradnia Leczenia Jaskry. Jednym z lekarzy przyjmującym w poradni jest leszczynianka, Agata Stodolska-Nowak, doktor nauk medycznych, specjalista okulistyki, członkini Europejskiego Stowarzyszenia Jaskry, uczestniczka i wykładowczyni konferencji okulistycznych, egzaminator polskich i europejskich egzaminów specjalizacyjnych w dziedzinie okulistyki. Porozmawiamy o tym, jak dbać o wzrok, kiedy i jak często badać oczy, a także o najważniejszych chorobach oczu, które często dają poważne powikłania, nie bolą, a mogą nawet prowadzić do utraty wzroku.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Nina Piotrowiak: Dzień dobry, w naszym studio gość, pani doktor Agata Stodolska-Nowak, doktor nauk medycznych, specjalista okulistyki. Ale żeby Pani była taka nam bliższa, to powiemy, że Pani jest leszczynianką i mieszka pani w Lesznie...

Agata Stodolska-Nowak: Tak jest. Moje serce i skrzynka pocztowa są w Lesznie cały czas.

I chociaż też pracuje Pani w Lesznie, to będziemy mówić o Pani działaniach w Poznaniu. Ale może zacznę od takich właśnie spraw najbliższych sercu każdego z nas. Wzrok jest istotny, chcemy widzieć, to jest jeden z naszych podstawowych zmysłów. Co trzeba robić, żeby o ten wzrok dobrze zadbać? Jak często się trzeba badać?

Myślę, że to zależy od wieku i jest takie przekonanie, że im jesteśmy starsi, tym częściej powinniśmy chodzić do lekarza. W okulistyce również jest to prawda, ponieważ wiele chorób wiąże się z wiekiem. Aczkolwiek musimy zauważyć, że wiele problemów mamy również u dzieci w tej chwili. U dzieci mamy postępującą epidemię krótkowzroczności, związaną, jakby na to nie patrzeć, z postępem technologicznym, głównie z telefonami i z komputerami. Mówiąc krótko, powinniśmy również badać dzieci, nawet profilaktycznie.

Ale od jakiego wieku?

To wszystko zależy od tego, czy mamy w rodzinie jakieś wady wzroku. Jeżeli mamy poważne wady wzroku w rodzinie, to powinniśmy już około pierwszego roku życia takie dzieci kontrolować. Ale na pewno wyznacznikiem jest dla mnie pójście do przedszkola. Czyli przedszkolaki, które się wybierają do przedszkola, powinniśmy pierwszy raz sprawdzić.

Doceniam Pani radę, ale jednocześnie wielu z naszych słuchaczy powie: no ale jak się dostać do okulisty? Na NFZ w wielu miejscach jest to już niemożliwe, a prywatnie też trzeba poczekać na termin. Czy to oznacza, że może tych lekarzy specjalistów jest zbyt mało?

Na pewno mogłoby być więcej w naszym regionie, tu w Lesznie. Dlatego, że wszyscy okuliści,
którzy pracują w Lesznie, a większość pracuje poza NFZ, mają bardzo długie kolejki, co oznacza, że zapotrzebowanie jest bardzo duże wśród pacjentów. Teraz może troszeczkę to się zmieni, ponieważ NFZ zakontraktował optometrystów do dobierania okularów, więc część pacjentów, która przychodzi tylko po okulary, z tej kolejki NFZ zniknie. Ale mimo wszystko byłoby dobrze, gdyby nas było więcej, no i na to liczymy. Wiemy, że szpital w Lesznie też zwiększył możliwość specjalizacji dla okulistów, tak że być może to się zmieni w przyszłości.

W okresie dojrzewania, czy kiedy się starzejemy wzrok nam się pogarsza. Nie mogąc iść do lekarza specjalisty, idziemy do optyka, żeby nam dobrał okulary. Tam jest taki specjalista, o którym pani wspomniała, optometrysta. Czy to wystarczy?

Chciałabym rozróżnić dwie sprawy: optyk i optometrysta. Optyk to jest ktoś, kto technicznie wykonuje okulary. Który wprawia szkła w oprawki i koniec. Optycy nie mają uprawnień do badania wzroku, nawet jeśli chodzi o dobór okularów, i powinniśmy o tym pamiętać. Optometryści z kolei to są osoby, które ukończyły studia lub studia podyplomowe uprawniające do badania wady wzroku. Musimy pamiętać, że wada wzroku to jest zupełnie co innego niż choroba oczu. Wada wzroku to jest to, co jesteśmy w stanie najczęściej, nie zawsze, ale najczęściej, skorygować okularami, soczewkami. I to optometryści tym się zajmują. Natomiast nie zastępuje to w żadnym wypadku badania lekarskiego okulistycznego, ponieważ nie wykrywa to praktycznie żadnych chorób okulistycznych. Tylko koryguje wadę.

Spotkałyśmy się, bo Pani zasugerowała, że choroby oczu są bardzo powszechne. One często nie bolą, nie prowokują nas do wizyty u lekarza, a często dają bardzo poważne powikłania, grożą nam nawet utratą wzroku.

Mamy takie choroby w okulistyce. Obok zaćmy, którą na szczęście już w tej chwili opanowaliśmy. Nie mamy też limitów na operację zaćmy, więc te kolejki są bardzo małe i zaćma jest sprawą do załatwienia szybkiego, i nie ma problemu. Mamy też jaskrę, mamy choroby plamki żółtej, mamy niestety również nowotwory wewnątrzgałkowe.

Tylko, że zaćmą się zainteresujemy, bo gorzej widzimy.

Tak, przy zaćmie zauważymy pogorszenie.

Ale te choroby wymienione przez Panią później, to one nie bolą.

Nie bolą. Czasami zdarza się w jaskrze, przy bardzo zaawansowanej chorobie, przy bardzo wysokim ciśnieniu w oku, że my czujemy, że oko jest pełne, że oko czy oczodół są bolesne. Ale na przykład guzy wewnątrzgałkowe, czerniaki, które są guzami złośliwymi, normalnie przerzutujący do innych narządów, jeśli nie zlokalizują się w osi widzenia, to my tego nie widzimy. Tak, że często jest to znalezisko przypadkowe przy okazji po prostu badania dna oka, czy przy takiej profilaktycznej wizycie okulistycznej.

Myślę, że wielu z nas nie słyszało o nowotworach oczu.

Okazuje się to bardzo podstępna i coraz częściej diagnozowana choroba.

Państwo macie teraz taką właśnie szansę, żeby nas lepiej zdiagnozować i chcielibyśmy, żeby Pani nam opowiedziała o tym, gdzie możemy się badać. Powstaje wyjątkowa przychodnia, z której my także, pacjenci z regionu leszczyńskiego, będziemy mogli korzystać.

Tak. Ja zajmuję się okulistyką ogólną: i dorosłych, i dziecięcą, ale takim moim zainteresowaniem, konikiem od zawsze była jaskra. Doktoryzowałam się w tym temacie i kontynuuję dalszy rozwój w tym kierunku. Jestem lekarzem, który ma praktykę w Lesznie, jak wielu z Państwa wie, ale pracuję również w Poznaniu w Szpitalu Wojewódzkim.
W Szpitalu Wojewódzkim w Poznaniu od 1 września ruszyliśmy z Poradnią Leczenia Jaskry i sama poradnia leczenia jaskry nie jest żadnym unikatem, ponieważ w miastach uniwersyteckich takie poradnie istnieją, ale w tej naszej poradni zajmujemy się również innymi chorobami nerwu wzrokowego, co już jest unikalne. Czyli łączymy w zasadzie całe spektrum chorób dotyczących nerwu wzrokowego, bo jaskra jest chorobą nerwu wzrokowego. Dzięki temu możemy kompleksowo pacjentów diagnozować, różnicować, bo czasami są pacjenci zdiagnozowani jako jaskrowi, a nie są jaskrowi, tylko właśnie mają inną chorobę, rzadką jakąś chorobę nerwu wzrokowego. I to jest bardzo istotne. Dlaczego? Dlatego, że jaskra jest taką chorobą, która, tak jak wspomnieliśmy, bardzo długo nie daje objawów. Ona daje objawy dopiero wtedy, kiedy zabiera nam już dużą część pola widzenia. Pole widzenia w jaskrze zanika koncentrycznie, czyli od boków. Jak my nie widzimy z boku, to my się odwrócimy i widzimy. Także nasz mózg nie rejestruje tego, że mamy problem. Dopiero jak pole widzenia zawęża się już do takiego bardzo wąskiego, lunetowego pola widzenia, to wtedy pacjent mówi: o, chyba coś jest nie tak. Natomiast wtedy jest już za późno.

Ale są też różne rodzaje jaskry, tak?

Są różne rodzaje jaskry ze względu na mechanizm ich powstawania. Natomiast prowadzą do tego samego, do ograniczenia pola widzenia. Czyli po prostu pacjent z jaskrą zaczyna tracić pole widzenia od zewnątrz do środka, w takim sposób mniej więcej i na końcu po prostu traci widzenie w ogóle. O jaskrze trzeba wiedzieć, że to choroba nieodwracalna, jej się nie da wyleczyć, można ją zatrzymać na pewnym etapie. Dlatego ważne jest diagnozowanie na wczesnym etapie, żebyśmy mogli włączyć leczenie i zahamować postęp choroby oraz utratę funkcji.

To leczenie jest bardzo ważne i ważne byłoby w takim razie dostać się do tej przychodni, ale trzeba mieć skierowanie.

Tak, to jest przychodnia, która działa na NFZ, tak że każdy z Państwa może z niej skorzystać, z całej Polski pacjenci mogą korzystać z tej przychodni. Wystarczy skierowanie albo od okulisty, albo od lekarza rodzinnego, a może być również skierowanie od innego specjalisty, jeśli uzna, że jest taka potrzeba, żeby pacjenta zdiagnozować.

Wspomniała Pani, że uważa, iż choroby okulistyczne są lekceważone nie tylko przez pacjentów, no bo zbyt późno się orientujemy, że coś jest nie tak, ale także przez innych lekarzy. Dlaczego tak się dzieje?

Myślę, że to wynika z dwóch rzeczy. Po pierwsze, ze zbyt małej wiedzy okulistycznej w innych specjalizacjach. Dwa, z powodu tego, że na studiach, chociaż mamy okulistykę, oczywiście każdy lekarz przechodzi ten przedmiot, ale jest on traktowany przez młodych adeptów, medyków jako taki mniej spektakularny. Nie jest to kardiochirurgia, nie jest to neurochirurgia. Tymczasem okulistyka jest specjalizacją zabiegową, z mikrochirurgią. I dotyczy najważniejszego naszego zmysłu, czyli zmysłu wzroku. Ja też, mówiąc szczerze, jako młody lekarz nie doceniałam tej specjalizacji. Zaczynałam swoją karierę od specjalizacji z interny. Dopiero teraz, jak pracuję już ponad 10 lat w okulistyce, to widzę, jak ważny dla pacjenta, dla ludzi jest wzrok. Widzę jak pacjenci płaczą, kiedy odzyskują widzenie, na przykład po operacji dojrzałej zaćmy i odwrotnie, kiedy muszę im przekazać złe wieści. Tak, że lekarze pewnie nie mają złej woli, ale po prostu nie mają wystarczającej ilości wiedzy na ten temat. Ostatnio miałam dwa takie przypadki ostrych ataków jaskry. Tak kolokwialnie mówiąc, pacjenci z zamkniętym kątem. Oni są po prostu bardzo bólowi, wymiotują i tak dalej. Przez lekarzy rodzinnych, czy przez lekarzy gdzieś tam na wieczorynkach, leczeni są jako migrena, jako wymioty. Czyli nie dostrzega się tego problemu. A to jest taka sytuacja, że paręnaście godzin wystarczy, żeby pacjent stracił bezpowrotnie wzrok.

To w takim razie, jak często trzeba robić takie profilaktyczne badania? Według Pani, jaki czas wystarczy, żeby tę chorobę zdiagnozować, żeby jej nie przegapić? Jak często powinniśmy chodzić do okulisty?

Proszę Państwa, jeśli macie Państwo w wywiadzie choroby okulistyczne, takie jak jaskra, choroby plamki, czy inne choroby okulistyczne poważne, o których wiecie, że Wasi bliscy stracili wzrok i tak dalej, to po pierwsze trzeba się wybrać w ogóle na wizytę, a później okulista ustali, jak często Państwo się musicie pojawiać To wszystko zależy od tego, jak wygląda Wasze oko, mówiąc krótko. Natomiast wizyty profilaktyczne powinniśmy odbywać, uważam, co roku.

Przypominamy, że choroby oczu nie bolą, a mogą mieć poważne konsekwencje. W związku z tym chciałabym, żeby Pani może nam jeszcze raz przypomniała dokładnie, gdzie my możemy się zgłosić, jakie musimy spełnić warunki, no i w czym możecie Państwo nam pomóc.

Wszystkich pacjentów z już zdiagnozowaną jaskrą, albo z podejrzeniem jaskry, albo z podejrzeniem chorób nerwu wzrokowego, zapraszamy do Poznania do Szpitala Wojewódzkiego, to jest szpital przy ulicy Lutyckiej, ze skierowaniem od lekarza rodzinnego, albo od specjalisty okulisty, lub od innego specjalisty. I tam na NFZ normalnie możemy się zdiagnozować, przebadać i porozmawiać.

A terminy u Państwa?

Bardzo szybkie w tej chwili, ponieważ jesteśmy nową poradnią. I na razie proszę korzystać z tego, że jeszcze terminy są szybkie.

Zapraszamy Państwa do Poznania na ulicę Lutycką do Poradni Leczenia Jaskry. Doktor nauk medycznych, pani Agata Stodolska-Nowak, dziękujemy bardzo za rozmowę.
 
Komentarze (22)
1. Dodane przez Rychu, w dniu - 18-09-2025 16:12 0 0
Współczuje Pani doktor.
2. Dodane przez xxx, w dniu - 28-09-2025 19:22 18 1
Kiedyś do lekarza okulisty nie było potrzeba skierowań. Przymuszanie do wizyty u lekarza rodzinnego to utrudnianie dostępu do okulisty.
3. Dodane przez pytanie, w dniu - 28-09-2025 19:40 15 0
Czy w Lesznie przyjmuje okulista na NFZ? Jeżeli tak to gdzie?
4. Dodane przez Do kom 2, w dniu - 28-09-2025 20:11 12 0
W Górze bardzo dobry okulista termin w dwa tygodnie. W Lesznie 2/3 lata. To jest istna kpina co się wyrabia w Lesznie z prywatną praktyką w wielu dziedzinach.
5. Dodane przez do 2, w dniu - 28-09-2025 20:36 4 2
Można sprawdzić na NFZ Poznań.pl, Informator o terminach leczenia. W Lesznie dwa miejsca. Przypadek stabilny sierpień 2027 i grudzień 2028 dzieci marzec 2027. Przypadek pilny listopad 2026, luty 2028 dzieci czerwiec 2026. Głogów cztery miejsca, krótsze terminy: pilny jutro, w piątek i trochę później.
6. Dodane przez dobranoc, w dniu - 28-09-2025 21:30 2 0
Wolę sąsiada bardzo dobry okulista !
7. Dodane przez Byk, który też musi zajrzeć do gabinetu, w dniu - 28-09-2025 22:07 0 6
Powyżej a konkretnie , komentarz 1 i 3 -bzdury opowiadacie. Totalnie jesteście poza tematem....rzeczywistość wygląda zgoła inaczej, nie jest altwo ale też większych problemów NIE OBSERWUJE. A sam do lekarzy uczęszczam. Też muszę udać się tam iniwdzie. Czasem muszę. Zapłacić. Ale ogólnie myślę nie jest tak źle.
8. Dodane przez Syn Zatorza, w dniu - 28-09-2025 22:12 4 7
Bardzo dobry wywiad. Niezwykle istotne kwestie poruszone. Ludzie , z tego co obserwuje nie zdają sobie sprawy z codziennej JAKOSCI swego wzroku. Tak jak Pani dr zaznaczyła, wzrok to najważniejszy Zmysł czlowieka. Tak zdecydowanie , powszechnie temat jest pomijany. Brawo dla Pani Redaktor za bdb Wywiad, za nagłośnienie i zwrócenie Uwagi. Ciekawy Gość i znakomity Prowadzący. Pozdrawiam Panie. Tędy Droga
reklama
9. Dodane przez do kom 4, w dniu - 29-09-2025 05:12 1 0
Będą skanować biometryczne tęczówki oka i zalecać wszystkim okularki biometryczne? Dlaczego w medycynie pracy wmawiają, że wzrok jest zły, jak jest dobry?
10. Dodane przez do 5, w dniu - 29-09-2025 07:31 5 0
Gabinet prywatny?
11. Dodane przez c, w dniu - 29-09-2025 07:54 9 3
Generalnie zachowana jest zasada, że Ukraińcy, którzy mają prawo pobytu na podstawie tego PESEL UKR, mają dostęp do świadczeń ochrony zdrowia bez ubezpieczenia w NFZ niezależnie od tego, czy płacą składki czy nie. I to jest pewien przywilej, którego nie mają Polacy podkreślił polityk Konfederacji Michał Wawer. Polak, żeby mieć dostęp do ochrony zdrowia, musi być ubezpieczony w NFZ Ukraińcy w Polsce takiego obowiązku nie mają zaznaczył. (Radio ZET)
12. Dodane przez bujdy, w dniu - 29-09-2025 09:02 8 2
Okulista w Lesznie na NFZ najbliższy możliwy termin jest w Ventriculusie na 17.03.2027 a kolejny u nich na 20.12.2028!!! Kolejny jest w Wigormed na 18.08.2027!!! Innych nie ma w Lesznie z kontraktem. Wystarczy sprawdzić na stronie informatora o kolejkach. O czym paniusia doktorka rozprawia? Badania wzroku w prywatnych gabinetach od 300 zł w górę ceny i to za samą konsultację, gdy są jakieś tam badania to kolejne stówki dochodzą. Fajnie że pani sobie opowiada ale niech pani zejdzie na ziemię, zwykli ludzie nie zarabiają tule co nawet kiepski lekarzyna...
13. Dodane przez do 3, w dniu - 29-09-2025 09:05 9 0
Zgadza się, w Górze termin do okulisty na fundusz w Pharma Medica jest na 28.10.2025, w Lesznie za 1,5 roku w ventruculus. Pani doktor opowiada zapewne ważne i ciekawe rzeczy ale jest odklejona od rzeczywistości.
14. Dodane przez xxx, w dniu - 29-09-2025 09:06 6 0
Gdy były organizowane przez Urząd Miasta Leszna tzw. Białe niedziele w szpitalu, nigdy nie było możliwości zbadania wzroku i do dzisiaj tak jest.
15. Dodane przez PL, w dniu - 29-09-2025 09:27 6 1
W Polsce lekarze mają prawo być na etacie w szpitalu publicznym, prowadzić prywatną praktykę lekarską i chałturzyć w innych przychodniach! 
Pani doktor ze swoją wiedzą powinna pracować w klinice, tam leczyć ludzi, przekazywać swoją wiedzę, doświadczenie studentom uniwersytetu, prowadzić specjalizację młodych lekarzy, oddawać się pracy naukowej, publikować wyniki swoich badań! 
Pani doktor, młodość przemija, życzę zdrowia, Pani jest przykładem medyków przemęczonych, którzy jeszcze są w szpitalu a już przyjmują w przychodni oddalonej o kilkadziesiąt kilometrów, pracujących od godziny 6 do 22 w kilku placówkach! 
Wypoczęci, z pewną ręką do czego?
16. Dodane przez Do 12, w dniu - 29-09-2025 09:47 1 3
Ale szybki termin dobrze nie wróży,też się kiedyś nabrałam na szybki termin na NFZ,ale szkoda było na tą wizytę czasu ,bo wizyta trwała góra 5 minut ,byłam zbadać wzrok do nowych okularów i o dziwo panu doktorowi po badaniu wyszło ,że wzrok mi się poprawił w wieku 52 lat ,a długość wizyty ,nie tylko moja 5 min mówi sama za siebie o jakości tego lekarza i dlatego jest dwa tygodnie czas oczekiwania,a u okulisty dobrego wizyta trwa więcej niż 5 minut ,zdarzy się , że ktoś wejdzie i wyjdzie ,ale nie tak jak tam , że wszyscy ekspresem.
17. Dodane przez info, w dniu - 29-09-2025 10:01 2 1
Nie widzę takiej poradni (Poradnia leczenia jaskry) na terminyleczenia.nfz.gov.pl, NFZ w Szpitalu Wojewódzkim w Poznaniu ul. Juraszów (szpital@lutycka.pl). Na stronie NFZ jest Szpital Wojewódzki w Poznaniu Poradnia okulistyczna, przypadek stabilny i pilny pierwszy wolny termin luty 2026.
18. Dodane przez hmmm, w dniu - 29-09-2025 10:30 3 1
Lampy LED zwłaszcza te białe są szkodliwe dla oczu.
19. Dodane przez ?, w dniu - 29-09-2025 11:04 7 0
Okulista a okulista ... 
Kolega był operatorem żurawia w stoczni w Szczecinie, ze względu na chorobę oczu został rencistą. 
Został pacjentem przychodni przy szpitalu okulistycznym w Kostrzynie nad Odrą. 
Przez kilka lat dojeżdżał tam na badania. 
W jego mieście otwarto gabinet okulistyczny w ramach NFZ, zgłosił się do okulistki, która prowadziła go w Kostrzynie. 
Zbadała pana Jurka, stwierdziła, że ma takie zmiany, że zaniedbał swój wzrok, gdyby zgłosił się wcześniej nawet rok temu to ona skutecznie zatrzymałaby ten proces chorobowy! 
Dzisiaj ona już niewiele może... 
Przepraszam panią doktor ale ja od kilku lat jestem pani pacjentem w szpitalu w Kostrzynie! 
Naprawdę, nie poznałam pana! 
Jej wzrok czy jej umiejętności okulisty nie tewes?!
20. Dodane przez do 15, w dniu - 29-09-2025 11:44 4 0
Nie tobie wzrok się poprawił tylko panu okuliście się pogorszył!  
Bo on do okulisty nie chodzi? 
Taka prawda!
reklama
21. Dodane przez LeoPrawo, w dniu - 29-09-2025 17:40 3 3
a lotnisko mamy w Berlinie Belinie ,jak to jest ze rurociąg z gazem i ropą bezpiecznie dostarcza surowce do europy ,a miedzy rurociągiem bomby spadają czołgi jezdża drony wybuchają i rurociag jest bezpieczny
22. Dodane przez Rychu, w dniu - 30-09-2025 15:55 3 1
Porządni okuliści przyjmują prywatnie i mają długie kolejki. Ofermy na NFZ, a z tych wizyt i tak nic nie wynika. Okulistyka i stomatologia to już niestety dziedziny prywatne, tak jak wizyta u mechanika, trzeba płacić.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Pokoje , kwatery les... Leszno 1085
Lokal pod handel usł... Leszno 4200
Dzialki rekreacyjneGostyń 45000
Ogródek działkowy ro... Leszno 28000
Wilkowice, piękna dz... Wilkowice 290000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj