Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartLeszno Dziedziczak: stoimy po stronie normalnych ludzi
O tym się mówi
Dziedziczak: stoimy po stronie normalnych ludzi
08.10.2025. Radio Elka, Jarek Adamek
(Fot. Jarek Adamek)
Stajemy po stronie zwykłych mieszkańców, którzy chcą w nocy się wysypiać, nie chcą mieć hałasu pod oknem, nie chcą płacić ze swoich podatków za zniszczenia, przez jakieś chuligaństwo spowodowane alkoholem - mówił w audycji O tym się mówi poseł Jan Dziedziczak z PiS, tłumacząc pomysł nocnej prohibicji w Lesznie.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Witam państwa serdecznie, witam mojego gościa: poseł Prawa i Sprawiedliwości Jan Dziedziczak. Dzień dobry panie ministrze, dawno się nie widzieliśmy.
No zaczynamy nowy sezon. Rok akademicki startuje.
Powakacyjny sezon. Ostatni raz się tutaj widzieliśmy w kampanii wyborczej pana prezydenta Nawrockiego.
Tak jest, prezydent Nawrocki był w studio Radia Elka, udzielił wywiadu.
Jeszcze tak jako takie trochę czarny koń, bo wiele szans mu nie dawano. Popracowaliście, popracowaliście i oto jest prezydentem, z czego jak rozumiem pan jest dumny?
Bardzo dumny. To dobry prognostyk, jeśli chodzi o zmianę nastrojów społecznych, już za 2 lata mamy wybory parlamentarne.
Już się szykujecie?
Szykujemy się, chcemy je wygrać, chcemy samodzielnie rządzić. Myślę, że Polacy zaznali raju, mówię to w cudzysłowie, oczywiście raju rządów Koalicji Obywatelskiej, przystawek i widzą tą różnicę jakościową.
A już wiecie z czym pójdziecie do wyborów?
Generalnie chcemy poprawić jakość codziennego życia Polaków, inwestować w od pensji poczynając, po infrastrukturę drogową. Służba zdrowia to będzie wielkie wyzwanie i tu będziemy chcieli przedstawić zbilansowany program jak z tego worka bez dna jednak wydobyć pieniądze, żeby Polakom pomóc. Czy pan redaktor wie, ostatnio było ogłoszenie w Bielsku Podlaskim, a więc także byłym mieście wojewódzkim, takim jak Leszno, tam też jest szpital wojewódzki. Szukano lekarza na SOR. Dziesięć dyżurów po 24 godziny. Czy pan redaktor wie jakie pieniądze, bo zaproponowano?
Jakieś 110 tysięcy.
Tak jest i nikt się nie zgłosił. Te pieniądze byłyby płacone z naszych podatków. To pokazuje po prostu, że ten system jest źle zorganizowany jest.
Wy znajdziecie lekarza, który będzie pracował za 10 tysięcy. Prędzej w jakiś
cud uwierzę.
Przede wszystkim przeorganizowaliśmy naukę zawodu lekarskiego, otworzyliśmy wiele nowych wydziałów lekarskich, między innymi Kaliszu czy w Bydgoszczy.
I ci, którym otworzyliście wydziały będą po wyborach akurat po zdobyciu tytułu i będą pracować dla was za 10 tysięcy?
Nie, ale jeżeli będzie znacznie więcej lekarzy, to na pewno wolny rynek spowoduje, że nie będą już to pensje z naszych podatków w wysokości 100 tysięcy złotych miesięcznie. Bo to coś nie gra, jeżeli normalny obywatel zarabia kilka tysięcy, a lekarz wykształcony za pieniądze tych obywateli nie decyduje się na pensje w wysokości 100 tysięcy, to znaczy, że źle jest zorganizowany system. Ja szanuję pracę lekarzy i oni powinni być dobrze opłacani, to odpowiedzialny zawód, bardzo trudne studia, no ale…
Ale panie ministrze, no nie powie pan, że to jest wina Platformy Obywatelskiej, że lekarzom się płaci 100 tysięcy. Zresztą można im płacić, a oni tak nie przychodzą za te pieniądze. Problem jest szerszy, w Lesznie mamy w szpitalu problem z neurologią, gdzie pieniądze nie są problemem, problemem jest to, że po prostu nie ma lekarzy i nikt nie chce przyjść do Leszna pracować.
I chciano neurologię zlikwidować, i dzięki klubowi Prawa i Sprawiedliwości jeszcze trwa walka. Natomiast to jest zaniechanie, oczywiście ostatnich 30 lat, kiedy to likwidowano, a przynajmniej nie rozwijano analogicznie do rozwoju innych dziedzin społecznych, kierunków lekarskich.
Nie poważy się pan na obietnicę, że jak PiS wygra to neurologia będzie.
My zrobimy wszystko, żeby była i współpraca z Narodowym Funduszem Zdrowia za czasów rządu PiSu była bardzo korzystna dla szpitala leszczyńskiego. Myślę, że tutaj absolutnie będzie rozwój, nasz klub jest zdeterminowany, żeby przekonać. Niestety te szpitale zarządzane przez Województwo Wielkopolskie, samorząd też niestety zdominowany przez Platformę i PSL od dawna, nawet za naszych rządów nie były tak zarządzane, jak nawet mniejsze szpitale powiatowe w naszym subregionie.
Nie sprawdzałem, jak działają szpitale w województwach, gdzie sejmikiem rządzi Prawo i Sprawiedliwość. Jak one tam funkcjonują, czy to jest kraina mlekiem i miodem płynąca?
Słyszałem, że są lepiej zorganizowane, ale no nie będziemy teraz pewnie roztrząsać. Krótko mówiąc, przygotowujemy się do przyjęcia odpowiedzialności.
A czy Prawo i Sprawiedliwość prowadzi zakaz sprzedaży nocnej alkoholu w całym kraju?
Mamy taki pomysł, na razie nasz klub złożył ten projekt w Lesznie. On tak naprawdę łączy się z pewną filozofią naszego myślenia. My jesteśmy ugrupowaniem reprezentującym ludzi normalnych, ciężko pracujących, płacących podatki. Po czyjej stronie ma stawać państwo polskie: po stronie ofiar przestępstw czy przestępców? Prezydent Lech Kaczyński jako minister sprawiedliwości zasłynął właśnie karami dla przestępców.
Jeżeli to macie wpisane w swój kręgosłup programowy, to dlaczego przez 8 lat tego nie wprowadziliście? Nie było w ogóle tego tematu.
Nie było tematu, nie było takich potrzeb w skali ogólnopolskiej.
Przestępstwa i wykroczenia po alkoholu były popełniane tak samo jak teraz.
No nie do końca dlatego, że od tego czasu sieć sklepów lokalnych się bardzo rozrosła w naszym kraju.
Przecież to zaledwie 2 lata. Żabki istniały za czasów PiSu.
No tak, ale mówi pan o 8 latach. Natomiast wracam do tego, że my stajemy po stronie po prostu w najlepszym tego słowa znaczeniu zwykłych mieszkańców, którzy chcą w nocy się wysypiać, nie chcą mieć hałasu pod oknem, nie chcą płacić ze swoich podatków za zniszczenia, przez jakieś chuligaństwo spowodowane alkoholem. Więc my, po prostu wsłuchując się w ten głos, proponujemy nocny zakaz alkoholu.
Prezydent Karol Nawrocki, od którego zaczęliśmy naszą rozmowę, zapytany o zakaz odpowiedział, że on jest wolnościowcem i nie jest za mnożeniem kolejnych nakazów i zakazów dla Polaków. Myślę, że Polacy też nie chcą kolejnych nakazów i zakazów.
Zobaczymy co będzie, jak ustawa wpłynie na biurko pana prezydenta, jak on się zachowa. Natomiast możemy działać na poziomie samorządu, a nawet powinniśmy i miasto Leszno, wzorem innych samorządów w Polsce może przyjąć uchwałę zakazującą sprzedaży alkoholu między 22.00 a 6:00 rano. Każdy przedstawiciel służb mających kontakt z osobami pod wpływem alkoholu czy skutkami działań osób pod wpływem alkoholu podkreśli, że nocna sprzedaż przynosi efekty. Policja w miastach, gdzie prowadzono zakaz nocnej sprzedaży alkoholu mówi, że interwencji jest o połowę mniej. Lekarze, pielęgniarki, ratownicy medyczni zajmujący się nocną opieką mówią, że interwencji osób z osobami pod wpływem alkoholu jest też mniej. Osób, które zostały pobite przez kogoś pod wpływem alkoholu, jest o połowę mniej, więc to realnie przynosi efekt.
Druga połowa pobić jest za dnia, no to jest jasne. Może więc za dnia też zakazać i wtedy będzie zero.
My jesteśmy partią wolności, natomiast w nocy panie redaktorze, ja miałem sygnały jako parlamentarzysta leszczyński, że na przykład przed blokiem jest sprzedaż alkoholu 24 godziny na dobę i to jest piekło dla mieszkańców. To znaczy są całą noc krzyki, awantury, no i brudno.
Nie jest kwestia pewnej nośności tematu? To się zaczęło od awantury w Warszawie, gdzie wniesiono projekt uchwały, a radni Platformy Obywatelskiej go tam zasadniczo ukatrupili. Zrobiło się głośno, stwierdziliście, że to jest wózek, na którym można wjechać do Sejmu z powrotem do władzy.
Panie redaktorze, politycy są ilustracją pragnień społecznych, znaczy my reprezentujemy mieszkańców, jest nasz obowiązek, żeby…
Co wychodzi z sondaży, wprowadzamy do programu.
Nie, jeśli do mnie przychodzą na dyżury osoby, które o to proszą, jeśli rzeczywiście mamy problem. W skali kraju, bo jest sondaż Ibrisu dla Rzeczpospolitej, 68,6% naszych obywateli mówi, że alkohol jest zbyt łatwo dostępny w Polsce, 41,5% mówi, że zdecydowanie zbyt łatwo dostępny. A jeśli chodzi o nocną sprzedaż, to prawie 63% obywateli polskich popiera nocny zakaz alkoholu w całym kraju.
W sondażach można znaleźć różne rzeczy, nawet były kiedyś sondaże czy trzeba PiS zdelegalizować.
Ale ja słyszę w pana głosie jakiś jest zdziwienie co do tego, że politycy poważnie traktują swoją misję i chcą realizować to, czego chcą Polacy. No to przecież my po to jesteśmy, ale no nie wszyscy, bo w Warszawie widzieliśmy wszyscy, co się działo.
I jest sposób na walnięcie w Platformie, będziecie tę Warszawę teraz podawać jako przykład, że Platforma jest przeciw prohibicji i występuje przeciwko poszkodowanym.
Tam ruchy miejskie i Prawo i Sprawiedliwość i grupa parlamentarzystów Platformy zaproponowała ten projekt i - uwaga - w wyniku lobbingu środowisk proalkoholowych, biznesu alkoholowego to upadło.
A może normalnego biznesu: są ludzie, którzy mają sklepy i wiedzą, że jak nie będą mogli sprzedawać alkoholu, te sklepy padną po prostu i nie sprzedadzą nawet chleba i bułek.
Jeżeli w nocy nie będą mogli sprzedać alkoholu to wszystko zbankrutuje, no ja jednak bym nie szedł tą drogą. Pamiętajmy, że przy organizacji życia społecznego trzeba analizować zyski i straty społeczne. Pamiętajmy, że wszystko, co jest organizowane wokół nas, jest z naszych podatków. Trzeba brać pod uwagę interesy przedsiębiorców, również z branży alkoholowej, ale to nie może być tak, że ktoś zarabia gigantyczne pieniądze, a skutki tego ponosimy my wszyscy. Jeden procent społeczeństwa zarabia na sprzedaży alkoholu, a sto procent społeczeństwa, wszyscy nasi słuchacze płacą za skutki. Za wypadki pod wpływem alkoholu, za zdemolowane mienie publiczne, za leczenie osób, które doznały kontuzji pod wpływem alkoholu bądź też na skutek kontaktu z osobą pod wpływem alkoholu.
Alkohol jest strasznie zły, chyba że jest z niego akcyza, to wtedy Skarb Państwa się cieszy.
Akcyza jest po to, żeby choć minimalnie pokryć skutki spożywania.
Przypominam jaka była afera, kiedy prezydent Nawrocki zawetował podniesienie akcyzy.
Ja osobiście bym podnosił, ale to to jest moja prywatna opinia.
Bo jest pan harcerzem i wyznaje pan wyznaje prawo harcerskie, ale to tylko pan, ale inni niekoniecznie.
Jestem za wolnością, jesteśmy dorośli. Czyli pełnoletni obywatele mają prawo spożywać alkohol, ale naprawdę w nocy nie powinno być całodobowej sprzedaży alkoholu po to, aby uchronić mieszkańców, którzy chcą ciężko pracować, chcą się wyspać, chcą normalnie żyć.
Uchwała dopiero trafi na obrady rady. Zobaczymy jak radni ją poprą.
Ale to jest też ciekawe i to też chciałbym to zapowiedzieć na antenie Radia Elka, że jeżeli lobby alkoholowe zwycięży, jeżeli byłoby tak, że radni będą chcieli tą sprawę schować pod dywan i projekty Prawa i Sprawiedliwości utrącić, to my zorganizujemy w Lesznie referendum. I mieszkańcy się wypowiedzą, a zapewniam państwa, że mieszkańcy są zdecydowanie za nocnym zakazem alkoholu, za normalnością. Noc jest po to, żeby po prostu móc się wyspać. Jak ktoś chce, może sobie spożywać, tylko wcześniej.
Albo niech idzie do restauracji albo do pubu, bo tego nie zakazujecie jeszcze.
Nie zakazujemy.
A ludzie wychodzący z pubu też mogą narozrabiać.
Ale to jest zupełnie inna grupa.
Rozrabiają tak samo.
Nie do końca. No wszystko można wyśmiać, a naprawdę zachęcam do rozmów z osobami, które, które po prostu mają kontakt z nocnym piekłem, choćby dwudziestoczterogodzinnego sklepu monopolowego pod oknami.
Bardzo serdecznie dziękuję, pan poseł Jan Dziedziczak, Prawo i Sprawiedliwość. Dziękuję panie ministrze.
1. Dodane przez RT, w dniu - 08-10-2025 10:30 00 A co z alkoholem w sejmie?!!! Hipokryto!!!
2. Dodane przez świadomy, w dniu - 08-10-2025 13:01 94 Od kiedy? piSS KałO = jedno zło
3. Dodane przez Jądruś ......pitolisz waść, w dniu - 08-10-2025 13:07 387 Kolego Dziedziczak. Zanim kolega zechce być świętszy od Papieża albo jak kto woli trzeźwiejszy od abstynenta, to proszę podać publicznie statystyki przestępstw popełnionych w Lesznie w godzinach 22.00-06.00 pod wpływem alkoholu za ostatni rok, z podziałem na pobicia, rabunek, gwałt, włamania itd. Ile tego było ? Poproszę o konkretne liczby.
4. Dodane przez Jola, w dniu - 08-10-2025 13:09 416 Normalni mieszkańcy Dziedziczak to właśnie ci, którzy czasami wypiją i nie udają świętych.
5. Dodane przez To nic nie zmieni, w dniu - 08-10-2025 13:15 144 Wszystko się zgadza ale jak chcecie pomóc zwykłym ludziom, to zakaz sprzedaży zróbcie do godz 9 rano. Zakaz między 22-06 dotyczyć bedzie tylko stacji benzynowych w praktyce. A rano przed praca beda kolejki po małpki.
6. Dodane przez Eh, w dniu - 08-10-2025 13:18 134 Jeśli ludzie mają być spokojni po alkoholu to należy wprowadzić do kodeksu karnego przepis że sprawca który jest pod wpływem alkoholu dostaje podwójną karę. Zamiast mandat np. 200 zł to 400 zł, zamiast 2 lata więzienia za pobicie czy coś innego to 4 lata. I zero taryfy ulgowej dla ludzi po alkoholu. Wtedy ludzie sami zaczną myśleć i ograniczą spożywanie alkoholu albo będą to robić u siebie w domu nie przeszkadzając innym.
7. Dodane przez bven, w dniu - 08-10-2025 13:19 577 Jakoś prze osiem lat Waszych rządów, to nie zauważyłem tej "troski" o zwykłych szarych ludzi.
8. Dodane przez Staryk, w dniu - 08-10-2025 13:23 51 Jeżeli problem stanowią jakieś osiedlowe sklepy nocne, to wystarczy ograniczyć nocna pracę tych konkretnych sklepów a nie wprowadzać prohibicje na całe miasto. Normalni, pracujący ludzie sobie tego nie życzą, bo to jak strzelanie z armaty do muchy.
9. Dodane przez Janina Biblioteka, w dniu - 08-10-2025 13:29 122 Mowa- trawa panie Dziedziczak, ten sam partyjny bełkot co z mównicy poselskiej na Wiejskiej. Swoje argumenty prohibicyjne proszę skierować do pewnego narodu, który jest w Polsce gościem a nie zachowuje się jak gość. I ujawnić statystyki ich przestępstw po alkoholu.
10. Dodane przez abc, w dniu - 08-10-2025 13:38 360 Panie Dziedziczak zacznijcie od siebie tzn. od Posłow. Zakaz spożywania alkoholu w Sejmie. Kontrola trzeżwości Posłow. Poseł po spożyciu rezygnacja bycia Poslem. Dziękuję.
11. Dodane przez Pogawędki w pracy, w dniu - 08-10-2025 13:42 122 Skoro tak analizujecie zyski i straty społeczne to dlaczego chcecie palić węglem i nie wprowadziliście poważnych reform górnictwa (z ochroną górników), z ograniczaniem zanieszczyszczeń powietrza i ochroną zdrowia ludzi ? Zwykłe bajdurzenie panie Dziedziczak.
12. Dodane przez Mieszkaniec PL, w dniu - 08-10-2025 13:50 80 A czy w tym kraju są jeszcze w miarę normalni ludzie zaczynając od polityków ?
reklama
13. Dodane przez Do 6, w dniu - 08-10-2025 13:51 113 A teraz na pewno widzisz tą troskę ze strony Helmuta? I jeszcze powiedz mi, że wszystkim lepiej się żyje teraz i w ogóle gospodarka kwitnie, bezrobocia nie ma, deficytu nie ma...stuknij się w łeb, tylko uważaj, żeby ten pusty dźwięk, Cię nie zabił...
14. Dodane przez Do.kom.6., w dniu - 08-10-2025 13:51 524 Przestań oglądać tvn i czytać gazetę wyborczą.
15. Dodane przez Hmmmm, w dniu - 08-10-2025 13:59 210 Ja proponuję by najpierw wprowadzić całkowity zakaz spożywania alkoholu w kuluarach sejmowych i budynkach administracji publicznej, a pózniej robić ograniczenia ludzią. Dajcie przykład od góry.
16. Dodane przez pisowski harcerz, w dniu - 08-10-2025 14:00 61 Do 5. Bardzo rozsądne podejście do tematu. Karać skutki a nie przyczynę. Może uczeni radni PIS naszego Grodu natchnieni mądrością sił niebiańskich, zechcą spełnić logiczne żądamie Jądrusia z kom.2. Wszak statystyka jest jest jedną z kluczowych informacji do podejmowania dobrych decyzji a nie teroria MISIA - co tłumaczy sie "mi sie zdaje". Pozdrawiam pisowskich abstynentów.
17. Dodane przez dociekliwy, w dniu - 08-10-2025 14:00 100 Panie (p)ośle Dziedziczak, a kiedy to Bielsk Podlaski był miastem wojewódzkim? Może miał pan na myśli Białą Podlaską? Geografia się kłania...
18. Dodane przez Anna, w dniu - 08-10-2025 14:07 211 No ja proponuję zacząć Panie Pośle od prohibicji w Sejmie i hotelu sejmowym, bo niektórzy po spożyciu są bardzo bojowi.
19. Dodane przez Józef, w dniu - 08-10-2025 14:10 160 No właśnie, cały pis. Jak jesteś trochę inny czyli nie popierasz tej sekty to juz jesteś nienormalny,sam naczelnik o tym mówił.
20. Dodane przez statystyk, w dniu - 08-10-2025 14:44 41 patrząc po negatywnych ocenach niektórych komentarzy, mamy co najmniej trzech czytających zaniepokojonych alkoholików.
21. Dodane przez Ala, w dniu - 08-10-2025 14:46 100 Fora z leszczyńskiego dwora
22. Dodane przez Tak się zastanawiam, w dniu - 08-10-2025 14:46 120 Od czasu zmiany władzy w Polsce sieć sklepów lokalnych się bardzo rozrosła w naszym kraju? Naprawdę nie udało się Panu wymyślić czegoś mądrzejszego?
23. Dodane przez x, w dniu - 08-10-2025 15:02 120 Dlaczego nie walczycie o likwidację małpek? O zakaz reklamy wszelkiego alkoholu? W sklepach wita nas przede wszystkim alkohol, pełne półki i lodówki uginają się. Dlaczego ogromne pieniądze z zezwoleń na handel alkoholem płyną do miejskiej kasy i w ten sposób miastu wręcz zależy na alkoholu w całym mieście, bo organizacje pozarządowe czekają na tę olbrzymią każdego roku kasę. Jako naród jesteśmy rozpijani ze wszelkich miar pod pozorem walki z alkoholem.
24. Dodane przez abc, w dniu - 08-10-2025 15:06 240 Panie Pośle, zacznijcie od siebie.
25. Dodane przez Tak się jeszcze zastanawiam, w dniu - 08-10-2025 15:07 92 Czy Pan Dziedziczak słyszy co mówi? Próbował Pan pracować w skupieniu dziesięć dni w miesiącu po 24 godziny na dobę? Rozumiem, że lekarzowi mogą się trafić w czasie dyżuru chwile drzemki, ale co jeśli tak się nie stanie? Co jeśli będą to ostre dyżury? Ja po kilkunastu godzinach wytężonej pracy bez snu zasypiam na stojąco, a lekarz musi czasami udzielać pacjentom niekiedy skomplikowanej pomocy medycznej. Czy nie lepiej zarobić na ich miejscu np. 30-50 tys. zł miesięcznie i mieć w miarę normalne życie?
26. Dodane przez J., w dniu - 08-10-2025 15:14 81 Nie piję alkoholu, ale dawniej robiłem większy zapas piwa przed zamknięciem pobliskiego sklepu. Ew. wchodziłem do pubu na jeszcze jedno po zamknięciu sklepu. Ot i całe obejście prohibicji.
27. Dodane przez Brawo, w dniu - 08-10-2025 15:19 72 Ciemny lud i tak nic nie zrobi i przyjmie wszystko co agentura wprowadzi. Orwell miał rację
28. Dodane przez HENRYK, w dniu - 08-10-2025 15:28 73 Brawo Panie Dziedziczak pewnie martwi się o swoich przyjaciół radnych i posłów aby byli bezpieczni. Pewnie gdyby wprowadził prędzej ten zakaz to nie zatrzymali by tej jego koleżanki która kierowała pewnego ranka po wódeczce..... próbowali to zatajnić ale całe szczęście się nie udało
29. Dodane przez ja, w dniu - 08-10-2025 16:12 91 A po jakiej stronie stał przed 15. 10 2023r. Chyba po stronie tych co wyjechali do Budapesztu, Angli i na BIałoruś.
30. Dodane przez dadam, w dniu - 08-10-2025 16:37 100 kiedyś już były takie regulacje, .... od 13tej.... komuno wróć!!! pis=PZPR
31. Dodane przez produkt zboża przemysłowego, w dniu - 08-10-2025 16:49 50 Kolego Janie. Czy mówiąc o rozroście sieci sklepów w ostatnim czasie, ma Pan na myśli te z żółto-niebieskim logo ? Faktycznie wóda z tych sklepów ma szemrany smak, pewnie produkt zboża przemysłowego.
32. Dodane przez Robi, w dniu - 08-10-2025 16:49 121 Dziedziczka powiedz to swoim kolesia : uzdrowicielowi Mojzie i cwaniaczków Mateckiemu
reklama
33. Dodane przez Robert, w dniu - 08-10-2025 16:58 70 Popieram poprzednie komentarze w sprawie Proszę szanowy panie Dziedziczak podać publicznie statystyki przestępstw popełnionych na terenie Leszna pomiędzy godzinami 22.00-06.00 pod wpływem alkoholu za ostatni rok. Oczywiście z podziałem na kategorie np. kradzieże, rozboje, gwałty itp... Bo gadać pod publiczkę to każdy potrafi - taka wasza cecha w PiS - coś powiedzieć, na kogoś donieść, kogoś oskarżyć, ale bez konkretów, tylko z palca wyssane informacje do szczucia i kłócenia ludzi...
34. Dodane przez krystyna, w dniu - 08-10-2025 16:59 130 Zróbcie porządek w sejmie z pijaństwem i barem i prochibicją a potem idzcie w teren. Pijaństwo i awantury w sejmie
35. Dodane przez Piję, nie grandzę., w dniu - 08-10-2025 17:02 73 Piłem, piję i będę pił co chcę, kiedy chcę i z kim chcę, bo lubię i żadne prohibicje nawiedzonych polityków mnie nie powstrzymają. Tak to sie zaczyna , dziś dystrybucja alkoholu, jutro sexu a potem nawet snu i chleba. Niedoczekanie wasze.
36. Dodane przez M, w dniu - 08-10-2025 17:51 10 Jaś to mówi momentami nawet tak, że mógłbym prawie uwierzyć, że szczerze chce dobrze i że może nawet coś potrafi.
37. Dodane przez KK, w dniu - 08-10-2025 18:04 101 Ale jak na stacjach ORLEN sprzedawany był alkohol za kadencji Pis-u to było dobrze.Teraz zmieniły się rządy już jest źle bo nie mają korzyści.
38. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 08-10-2025 18:20 110 Jak zwykle, typowy przejaw przerostu formy nad treścią
39. Dodane przez Amarenka, w dniu - 08-10-2025 18:42 41 Dziedziczak ja pije. Ostro pije nawet codziennie ale: piję za swoje. Nie dre się pod oknami i nie demoluję. Recepta jest prosta na wandali : bardziej karać dotkliwe kary uleczą. Zakazy są złe. Jakby np zakazali panu jeść mięsko bo brzuszek duży i koszty potencjalnego przez to leczenia duże? Byłoby nie w smak. Nie tędy droga moj Pisie. Stracisz wyborców nic nie zyskując
40. Dodane przez Miki, w dniu - 08-10-2025 18:47 30 To może niecwydawax pozwoleń dla sklepów monopolowych usytuowanych pod oknami i w pobliżu mieszkań lub zrobić czas otwarcia max do 22. Sprzedajesz alko czynne do 22. Nie sprzedajesz miej czynne cala dobę. Prosta recepta
41. Dodane przez Marwin, w dniu - 08-10-2025 18:47 00 Zrobić prohibicję w ścisłym centrum bo pewnie o to chodzi że tam jest pitę. W wielu miastach to funkcjonuje
42. Dodane przez kpina, w dniu - 08-10-2025 19:09 112 Gdyby "stali po stronie zwykłych ludzi" to nie byliby za takimi podatkami i kosztami życia, jakie mamy w Polsce. W tym ZUS-y, podatki dochodowe i inne socjalistyczne wynalazki. Oczywiste, że PiS to lewica - nie ma żadnych pomysłów na państwo, nie potrafią obniżyć kosztów życia to zajmują się głupotami.
43. Dodane przez ciekawy, w dniu - 08-10-2025 20:01 80 Kiedy zostanie wprowadzona dwukadencyjność posłów? Ten Pan z Wa-wy co nas reprezentuje siedzi już chyba na wiejskiej 7 kadencję w Sejmie!
44. Dodane przez europ, w dniu - 08-10-2025 20:10 101 to jakiś żart tego faceta który mówi o normalności już sama przynależność do partii anormalnych osobników co widzimy na codziennych wystąpieniach tych pajacy
45. Dodane przez A propos kom. 21, w dniu - 08-10-2025 20:26 30 Cytuję za Wiadomości Handlowe dane z początku br.: Sklepy spożywcze i z przewagą żywności zakończyły rok [2024] z wynikiem 90 599. Oznaczało to spadek o 0,5 proc. (w 2023 roku było ich 91 842). Liczba zawieszeń działalności była najwyższa w zestawieniu i wyniosła 1 726 placówek, co oznacza, że jeśli dodamy do tego zamknięte w zeszłym roku 1 243 sklepy spożywcze, okaże się, że zamkniętych lub zawieszonych jest 2969 sklepów.
Takie dane pokazują wiarygodność pana posła.
46. Dodane przez do kom 41, w dniu - 08-10-2025 20:41 61 Nigdy nie pomyl lewicy z komuna. Typowy przyklad komuny właśnie PIS i jego poprzednicy a obecnie akolici.
47. Dodane przez Precz z PiS-komuną!, w dniu - 08-10-2025 21:54 50 Jak zwykle komuchy stosują odpowiedzialność zbiorową, gdzie wszyscy ponoszą konsekwencje za czyny kilku pijaczków (którzy i tak będą pić). W dodatku uderzy to w najuboższych, bo lepiej sytuowani kupią alkohol w gastronomii lub zrobią zapasy wcześniej.
48. Dodane przez bven, w dniu - 08-10-2025 22:33 10 Do kom.12 i 13. Sam sobie, tymi dwoma komentarzami wystawiłeś świadectwo swojego "lotnego" umysłu.
49. Dodane przez żarty, w dniu - 09-10-2025 06:25 160 Panie Dziedziczak, wasza lewicowa, socjalistyczna partia, w pełni zanurzone w mentalności PRL stoi po stronie normalnych ludzi? W jaki sposób? Poseł Berkowicz z Konfederacji przypomniał, jak stoicie po stronie normalnych ludzi na portalu X, gdzie wymienił wasze wielkie osiągnięcia we wprowadzaniu nowych opłat i podatków:
"Przypominam, że PiS wprowadził: Podatek bankowy, czyli od kredytów Podatek handlowy, czyli od zakupów Danina solidarnościowa Opłata emisyjna od paliw Opłata przejściowa I tzw. opłata mocowa za prąd Podatek galeryjny - początkowo od galerii handlowych i biurowców A następnie od wszelkich nieruchomości komercyjnych W tym nawet od budynków z mieszkaniami na wynajem Opłata za wpis do rejestru BDO Opłata recyklingowa Podwyższenie i rozszerzenie zakresu obowiązywania opłaty recyklingowej Opłata denne od przystani Opłata wodna Opodatkowanie wkładów pieniężnych wniesionych do firm Oraz przychodów z dziedziczonego majątku lub otrzymanego jako darowizna, którego nie będzie można już amortyzować Opłata jakościowa za badanie techniczne pojazdów Podwyżka VAT na wiele produktów spożywczych Podwyżka podatku akcyzowego o 10 proc. na alkohole Na wyroby tytoniowe I na e-papierosy Podwyżka opłat za wywóz niesegregowanych śmieci Likwidacja liniowego PIT dla przedsiębiorców, których dochody roczne przekraczają 1 milion złotych Obniżenie do zera kwoty wolnej od podatku od wysokich zarobków Pozbawienie wielu grup podatników możliwości korzystania z 50% kosztów uzyskania przychodów Likwidacja możliwości pomniejszania przychodów z działalności operacyjnej o koszty uzyskania finansowania kapitałowego Ograniczenie możliwości zaliczania do kosztów podatkowych odpisów dokonywanych od wartości niematerialnych i prawnych, nabywanych bezpośrednio przez podmioty powiązane, na odsetki, na koszty usług niematerialnych od spółek i kredytów, jak również na znaki towarowe, czy licencje Exit tax Podatek od zagranicznej spółki kontrolowanej Zaostrzenie sposobu opodatkowania farm wiatrowych Zaostrzenie sposobu naliczania akcyzy Podatek od samochodów sprowadzanych z zagranicy Podwyżka opłaty paliwowej Podatek od serwisów VOD Podatek cukrowy"
50. Dodane przez Michu, w dniu - 09-10-2025 07:10 121 Nasz naród jest bardzo głupi ja jeszcze nie zauważył do czego PIS doprowadza. Za władzę zrobią i powiedzą wszystko. NIGDY WIĘCEJ PIS NIE MOŻE DOJŚĆ DO WŁADZY bo zniszczy ten kraj.
51. Dodane przez do 49, w dniu - 09-10-2025 08:45 26 Nasz naród jest bardzo głupi ja jeszcze nie zauważył do czego PO doprowadza. Za władzę zrobią i powiedzą wszystko. NIGDY WIĘCEJ PO NIE MOŻE DOJŚĆ DO WŁADZY bo zniszczy ten kraj.
52. Dodane przez Jaj, w dniu - 09-10-2025 09:40 80 ALEŻ FAŁSZYWA TA TROSKA DZOEDZICZAKA O NORMALNYCH LUDZI.A KTO TO TAKI , NORMALNY,,...ON TO WIE ,BO PIS MA LINIJKE DO MIERZENIA NORMALNYCH.ZNAMY TAKICH KOLESI
53. Dodane przez ANORMALNY, w dniu - 09-10-2025 09:43 30 Wg Dziedziczaka i pis,to Oni maja wraz z Kościołem prawo wyzmavzanie kto jest NORMALNY.DZIĘKUJE ZA TAKICH NORMALNYCH JAK ON I RESZTA KAMARYLI
54. Dodane przez Do 13, w dniu - 09-10-2025 10:04 20 A ty za dużo oglądasz telewizję Trwam i Republikę.
55. Dodane przez Urszula Chudak, w dniu - 09-10-2025 11:13 50 Może lektura artykułu "Ta robota to koszmar". Oferują 100 tys. zł miesięcznie, a chętnych brak" zmieni myślenie niektórych tu komentujących? Proszę to wpisać w wyszukiwarkę internetową i dokładnie przeczytać materiał, który się ukaże. Wszyscy doskonale wiemy, że alkoholizm ma za nic prawicę, lewicę czy centrum - on po prostu jest! Jak i wszystkie związane z nim tragedie.
56. Dodane przez Do 48, w dniu - 09-10-2025 11:24 32 Pokaż co PO wprowadziło przez te dwa lata nie całe. PO nikt nie blokuje i nie nagabuje z zachodu i unii. Gdzie te 100 konkretów brygada? Dalej się uśmiechasz ? Jak na stację podjeżdżasz to też? 6:49 dziś in verwa. Za chwilę miną zrzednie po rach za gaz i prąd ale twój premier wmówi ci że jesteśmy drugą Szwajcarią.
57. Dodane przez jan, w dniu - 09-10-2025 12:47 30 Kto to jest: normalni ludzie?
58. Dodane przez Andrzej, w dniu - 09-10-2025 14:13 33 I dlatego kradliście 8 lat?
59. Dodane przez A mnie, w dniu - 09-10-2025 15:11 70 Jako"normalnego "człowieka mieszkańca miasta LESZNA interesuje to czy mogę się w ciągu np.miesiąca od otrzymania skierowania dostać się do specjalistów np.neurologa,okulisty,urologa ,a nie czekać latami,albo usłyszeć że mam jeździć po województwie lub po kraju bo są któtsze terminy w przyjęciach.To czy będą podwyżki za ciepło, które przesyla mpec,czy też będą zwiększone opłaty za wywóz śmieci, czy za prąd. Takie rzeczy interesują przecięte osoby. Może tym warto się zajmować, panie pośle.
60. Dodane przez edi, w dniu - 09-10-2025 18:41 00 kto da im szanse to ma sas..ne rowno PoPiS PCHA NAS DO wojny zrozumcie to ludzie
61. Dodane przez do 58, w dniu - 09-10-2025 20:11 80 Wygląda na to, że tematy przez Ciebie poruszone nie interesują pana posła. Woli rozprawiać o alkoholu i ograniczeniach. Bo sklep monopolowy łatwiej zamknąć, niż otworzyć oddział neurologiczny. Cóż. bliższa ciału koszula.
62. Dodane przez jestem za - ale, w dniu - 10-10-2025 10:24 40 Może by trzeba też zacząć od siebie - zero alkoholu w sejmie - idziecie tam do pracy a nie na imprezę . Przyniosło by to wielkie korzyści - Matecki nie biegał by po dachu pijany lub posłowie pis nie wszczynali by awantur w kawiarni - bez alkoholu nie potraficie się zachować a po to już tragedia .
reklama
63. Dodane przez Do 50, w dniu - 10-10-2025 16:20 50 Tak naród polski jest głupi, bo od ponad 30 lat daje się nabierać na dwie partie przed którymi przestrzegał Lepper. Robi zdjęcie między sobą wojenkę polsko-Polską, zamiast połączyć siły i przeciwdziałać tym nierządom, Jak to mówił Lepper i tym z tego prawa i tym z lewa.
64. Dodane przez Baron Pisoff, w dniu - 10-10-2025 21:28 20 ..nienormalni ,stoja po stronie normalnych,to niem=normalne czy normalne....POPiS sp z o,o,
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.