Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
13
Października 2025
Poniedziałek
Imieniny obchodzą:
Daniel, Edward,
Gerald, Maurycy,
Mikołaj, Teofil
Do końca roku 79 dni.
Start arrow Leszno arrow Dwie koncepcje tunelu na Zaborowo. Którą wybrać?

Kolejne spotkanie prezydenta z mieszkańcami. W SP4

Dwie koncepcje tunelu na Zaborowo. Którą wybrać?

13.10.2025. Radio Elka, Jarek Adamek

(fot. Jarek Adamek)
Tunel pod torami pozwalający przejechać z centrum Leszna na Zaborowo był jednym z tematów dzisiejszego (13.10) spotkania prezydenta Leszna z mieszkańcami tej dzielnicy. Miasto zamierza złożyć wniosek o dofinansowanie inwestycji przez PKP, ale musi wybrać jedną z dwóch wersji. Dlatego 25 października odbędzie się spotkanie konsultacyjne w tej sprawie.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Utrudniony przejazd z Zaborowa do centrum Leszna i z powrotem jest chyba obecnie największym problemem komunikacyjnym Leszna. „Wąskim gardłem” jest przejazd kolejowy w ciągu ulicy 1 Maja, czyli drogi wojewódzkiej 323. Podczas modernizacji linii kolejowej Poznań - Wrocław nie wybudowano w tym miejscu ani wiaduktu, ani tunelu, dlatego kierowcy często stoją przed zamkniętymi rogatkami.
Podobnie jest na położonym nieopodal przejeździe w ciągu ul. Henrykowskiej. Problem jest coraz większy: zmodernizowanymi torami jeździ coraz więcej pociągów, nie tylko zresztą PKP, od niedawna przez Leszno jeździ czeski Baltic Express, za rok wprowadzone ma być pięć par pociągów Wrocław - Warszawa czeskiego prywatnego przewoźnika RegioJet. Oznacza to coraz częstsze zamykanie przejazdu dla ruchu.

Problem płynnego przejazdu w osi północ-południe poruszono podczas spotkania prezydenta Grzegorza Rusieckiego, radnych i miejskich urzędników z mieszkańcami Zaborowa, które odbyło się w Szkole Podstawowej nr 4. Dominik Kaźmierczak, kierownik Miejskiego Zarządu Dróg poinformował, że miasto będzie składać wniosek o współfinansowanie przez PKP budowy tunelu pod torami. -Możemy liczyć na pokrycie połowy kosztów przez kolej - powiedział Kaźmierczak. Miasto ma przygotowane dwa warianty tunelu. Jeden to przeprowadzenie go w ciągu ul. Henrykowskiej, drugi zaś to przejazd w ciągu ul. Okrężnej - w miejscu, gdzie obecnie znajduje się przejście podziemne dla pieszych i rowerzystów.

-Chcemy z państwem przedyskutować tę kwestię, dlatego organizujemy spotkanie konsultacyjne, odbędzie się ono w sobotę 25 października o 10.00 w Szkole Podstawowej nr 4 - zapowiedział Kaźmierczak. Podczas spotkania mają być przedstawione szczegóły dotyczące przebiegu tuneli i inne kwestie techniczne. -Marzeniem byłoby, gdyby udało się zbudować dwa tunele, ale musimy przedstawić jeden wariant - powiedział kierownik MZD. Wniosek o współfinansowanie inwestycji miasto ma złożyć na początku przyszłego roku.

 
Komentarze (25)
1. Dodane przez Hmm, w dniu - 13-10-2025 19:56 0 0
Czyli nie będzie wiaduktu przez 1 Maja tylko przez inne ulice. W takim razie wydaje mi się że lepszą opcją byłby wiaduktu na ul. Okrężnej tylko na końcu (obok delmetu) dobrze byłby zrobić rondo.
2. Dodane przez Ala, w dniu - 13-10-2025 19:58 3 0
Malepszy i Bukowski nie dopilnowali jak pkp przebudowywali linię by były dwa tunele a teraz zong. Znowu tracą mieszkańcy.
3. Dodane przez H, w dniu - 13-10-2025 19:59 1 1
Dlaczego był budowany tunel dla pieszych i rowerzystów skoro jest koncepcja aby go już zniszczyć i w tym miejscu budować nowy?  
Natomiast na Henrykowskiej spoko, tylko którędy dalej droga będzie wiodła?
4. Dodane przez Do3, w dniu - 13-10-2025 20:18 1 1
Tego nawet Tusk nie wie.
5. Dodane przez Kret, w dniu - 13-10-2025 20:24 2 0
Dajcie spokój z Henrykowską. Tam nic nie ma (oprócz kilku ładnych domów) i jaki sens budować tam tunel. Wyjazd z tunelu i co dalej? Ruch drogi krajowej puszczony uliczkami przez osiedle? Chyba żeby wyburzyć kawałek Zaborowa aby poprowadzić nową drogę w okolice Rynku.
6. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 13-10-2025 20:25 2 0
Szczepański obiecał i proszę! 
 
Będzie połączenie bezpośrednie z Warszawą! 
 
,, ...ma być pięć par pociągów Wrocław - Warszawa czeskiego prywatnego przewoźnika RegioJet. ...". 
 
 
KTOŚ TO ROZUMIE?
7. Dodane przez Do kom1 i 3, w dniu - 13-10-2025 20:30 1 1
Trzeba było przyjść dzisiaj na spotkanie i osobiście zadać pytanie. W internecie każdy mądry i jest specjalistą.
8. Dodane przez Saper, w dniu - 13-10-2025 20:34 1 0
Najważniejsze aby był głęboki i się na schron nadawał.
reklama
9. Dodane przez Hanka, w dniu - 13-10-2025 20:35 3 1
Proponuję standardowo zapomnieć przy budowie o niepełnosprawnych, matkach z wózkami, rowerzystach. Niech tradycją stanie się milionowa inwestycja użyteczna tylko dla sprawnych. Wykluczmy jak zwykle i przypomnijmy sobie po fakcie :(
10. Dodane przez Czy to możliwe?, w dniu - 13-10-2025 20:46 1 1
Pan Prezydent mówił o dwóch tunelach. Teraz cały ruch z S5, 1Maja, Dożynkowej, Lipowej itd., puści jedną wąską drogą?
11. Dodane przez xxx, w dniu - 13-10-2025 20:47 0 2
Będzie wybrana ta lokalizacja gdzie dzialki należą do przyjaciół królika.
12. Dodane przez do 3. Dodane przez H, w dniu, w dniu - 13-10-2025 20:51 2 0
'Dlaczego był budowany tunel dla pieszych'? bo im ten MIŚ jest droższy... :) :) :) 
 
A co do tematu, jeśli technicznie nie da się zrobić tunelu w ciągu 1 Maja, to tylko w ciągu Okrężnej, łączy ona Zaborowo z cywilizacją - galeria itd., natomiast Henrykowska ma raczej prowadzenie w kierunku pól uprawnych, dodatkowo przez Okrężną jadąc na północ Górowską objazd w kierunku placu Metziga (starówki) będzie krótszy
13. Dodane przez Dariusz, w dniu - 13-10-2025 20:51 1 1
2 godziny temu na spotkaniu nikt nic nie wspomniał o tylko 1 tunelu. Specjalnie przemilczane, aby nas teraz zaskoczyć?
14. Dodane przez Tak sobie myślę, że, w dniu - 13-10-2025 21:00 2 0
Marzeniem byłoby, gdyby udało się zbudować trzy tunele, a nie dwa. Ten trzeci dla pieszych i rowerzystów wzdłuż Dożynkowej, przy Tamie Kolejowej. Którędy będą miały dojeżdżać setki działkowców, którzy przez kilka miesięcy w roku jeżdżą codziennie na swój kawałek zieleni? Zwłaszcza rowerami z okolic Grunwaldzkiej. A przy okazji wiele innych osób. Słowiańską? Okrężną?
15. Dodane przez Tak się zastanawiam, w dniu - 13-10-2025 21:17 0 1
Pomijam fakt, że miasto szykuje się do kolejnej wygranej w kumulacji, ale czy ktoś mógłby nam rzetelnie napisać, kto będzie ponosił koszty utrzymania i remontów tego tunelu? PKP czy Miasto Leszno? Czy jest już szacunkowy kosztorys kosztów utrzymania tunelu? 
Co prawda nie będzie on tak długi jak w Świnoujściu (1,78 km), ale warto odnotować, że w 2024 roku utrzymanie jednorurowego tunelu pod Świną kosztowało to miasto 14 mln złotych, w tym koszty energii elektrycznej to 4,8 mln zł (czyli 400 tys zł miesięcznie). Jakie mają to być koszty w Lesznie? 1-2 miliony rocznie wystarczą?
16. Dodane przez PRL wiecznie żywy, w dniu - 13-10-2025 21:29 0 0
- Towarzysze pomożecie? 
- (warknęli tłumnie) POMOŻEMY!
17. Dodane przez ZielonyPL, w dniu - 13-10-2025 21:30 1 0
No ja mam Nadzieję że gdy powstanie tunel czy to na Okrężnej czy na Henrykowskiej to przejazdy kolejowe na 1maja i na Dożynkowej zostana
18. Dodane przez PL, w dniu - 13-10-2025 21:43 1 1
Estakada kolejowa rozwiązałaby problem na ulicy 1Maja i na ulicy Okrężnej! 
Za komuny zbudowano wielki wiadukt, który nie rozwiązał problemu z przebiegiem linii kolejowej przez miasto. 
Należało tory kolejowe wkopać w ziemię, zachowanoby ciąg komunikacyjny ulicy Słowiańskiej ze Świeciechowską, obecną Aleję JPII w Szybowników, 1Maja do Zaborowa ... 
Teraz tunel? 
Tu czeka wizjonera a nie kalesony! 
Ten tunel z Okrężnej dla pieszych czym jest, głupotą a nie rozwiązaniem problemu! 
Teraz go zniszczymy? 
Warszawa, Łódź dworce kolejowe w centrum jakby widoczne mniej? 
Poznań z Szybkim Tramwajem nikomu nie sugeruje tańszego rozwiązania? 
Teraz Pat z Patiszonem obstawią jedna koncepcję? 
Piesi, rowerzyści będą nadal wisieć na szlabanach przw wodociągach czy pójdą do Henrykowskiej do tunelu? 
Rusiecki, Malepszy i inni ... jest tam ściana?
19. Dodane przez do 15. Dodane przez Tak się zastanawiam, w dniu - 13-10-2025 21:45 1 0
nie porównuj Mt. Everest z Gubałówką :)
20. Dodane przez Do 17, w dniu - 13-10-2025 21:47 0 0
Warunkiem dotacji na tunel jest zamknięcie wszystkich przejazdów kolejowych
21. Dodane przez do 17. Dodane przez ZielonyPL,, w dniu - 13-10-2025 21:48 1 0
pewnie przejazd na 1 Maja zastąpi się kładą dla pieszych, zostanie jako rezerwowy samochodowy na wypadek remontów jak ten na końcu Słowiańskiej, ale normalnie zamknięty
22. Dodane przez 123, w dniu - 13-10-2025 21:49 0 0
Oooo sołtysowa zabrala gloś#
23. Dodane przez x, w dniu - 13-10-2025 22:11 0 0
A tunelu na 1 Maja dlaczego nie można zrobić? Pomijając, że byłaby to niegospodarność, bo ktoś nie wywalczył tego jak droga była remontowana.
24. Dodane przez Tadeusz Norek, w dniu - 13-10-2025 22:17 0 0
utwardzanie ulic: 
Wesoła 330 m 
Brzechwy 215 m 
 
wow! niemal jak amerykańska międzystanowa sieć autostrad!!!
25. Dodane przez do kom. 19, w dniu - 13-10-2025 22:19 0 0
Myślisz, że ten nasz może być droższy w utrzymaniu ? ;)
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom do remontu + zab... Niechlów 169000
Przytulne z pełnym w... Leszno 255000
Mieszkanie lesznoLeszno 449000
Mieszkanie na wynaje... Inne 750
Gronowo ul. myśliwsk... Leszno 539000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj