Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
2
Grudnia 2025
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Aurelia, Paulina
Do końca roku 29 dni.
Start arrow Leszno arrow Dwie koncepcje tunelu na Zaborowo. Którą wybrać?

Kolejne spotkanie prezydenta z mieszkańcami. W SP4

Dwie koncepcje tunelu na Zaborowo. Którą wybrać?

13.10.2025. Radio Elka, Jarek Adamek

(fot. Jarek Adamek)
Tunel pod torami pozwalający przejechać z centrum Leszna na Zaborowo był jednym z tematów dzisiejszego (13.10) spotkania prezydenta Leszna z mieszkańcami tej dzielnicy. Miasto zamierza złożyć wniosek o dofinansowanie inwestycji przez PKP, ale musi wybrać jedną z dwóch wersji. Dlatego 25 października odbędzie się spotkanie konsultacyjne w tej sprawie.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Utrudniony przejazd z Zaborowa do centrum Leszna i z powrotem jest chyba obecnie największym problemem komunikacyjnym Leszna. „Wąskim gardłem” jest przejazd kolejowy w ciągu ulicy 1 Maja, czyli drogi wojewódzkiej 323. Podczas modernizacji linii kolejowej Poznań - Wrocław nie wybudowano w tym miejscu ani wiaduktu, ani tunelu, dlatego kierowcy często stoją przed zamkniętymi rogatkami.
Podobnie jest na położonym nieopodal przejeździe w ciągu ul. Henrykowskiej. Problem jest coraz większy: zmodernizowanymi torami jeździ coraz więcej pociągów, nie tylko zresztą PKP, od niedawna przez Leszno jeździ czeski Baltic Express, za rok wprowadzone ma być pięć par pociągów Wrocław - Warszawa czeskiego prywatnego przewoźnika RegioJet. Oznacza to coraz częstsze zamykanie przejazdu dla ruchu.

Problem płynnego przejazdu w osi północ-południe poruszono podczas spotkania prezydenta Grzegorza Rusieckiego, radnych i miejskich urzędników z mieszkańcami Zaborowa, które odbyło się w Szkole Podstawowej nr 4. Dominik Kaźmierczak, kierownik Miejskiego Zarządu Dróg poinformował, że miasto będzie składać wniosek o współfinansowanie przez PKP budowy tunelu pod torami. -Możemy liczyć na pokrycie połowy kosztów przez kolej - powiedział Kaźmierczak. Miasto ma przygotowane dwa warianty tunelu. Jeden to przeprowadzenie go w ciągu ul. Okrężnej - w miejscu, gdzie obecnie znajduje się przejście podziemne dla pieszych i rowerzystów, drugi zaś to dwa tunele: w ciągu ul. Okrężnej i ul. Henrykowskiej.

-Chcemy z państwem przedyskutować tę kwestię, dlatego organizujemy spotkanie konsultacyjne, odbędzie się ono w sobotę 25 października o 10.00 w Szkole Podstawowej nr 4 - zapowiedział Kaźmierczak. Podczas spotkania mają być przedstawione szczegóły dotyczące przebiegu tuneli i inne kwestie techniczne. -Marzeniem byłoby, gdyby udało się zbudować dwa tunele, ale musimy przedstawić jeden wariant - powiedział kierownik MZD. Wniosek o współfinansowanie inwestycji miasto ma złożyć na początku przyszłego roku.

 
Komentarze (75)
1. Dodane przez Hmm, w dniu - 13-10-2025 19:56 13 3
Czyli nie będzie wiaduktu przez 1 Maja tylko przez inne ulice. W takim razie wydaje mi się że lepszą opcją byłby wiaduktu na ul. Okrężnej tylko na końcu (obok delmetu) dobrze byłby zrobić rondo.
2. Dodane przez Ala, w dniu - 13-10-2025 19:58 27 2
Malepszy i Bukowski nie dopilnowali jak pkp przebudowywali linię by były dwa tunele a teraz zong. Znowu tracą mieszkańcy.
3. Dodane przez H, w dniu - 13-10-2025 19:59 8 6
Dlaczego był budowany tunel dla pieszych i rowerzystów skoro jest koncepcja aby go już zniszczyć i w tym miejscu budować nowy?  
Natomiast na Henrykowskiej spoko, tylko którędy dalej droga będzie wiodła?
4. Dodane przez Do3, w dniu - 13-10-2025 20:18 7 1
Tego nawet Tusk nie wie.
5. Dodane przez Kret, w dniu - 13-10-2025 20:24 16 1
Dajcie spokój z Henrykowską. Tam nic nie ma (oprócz kilku ładnych domów) i jaki sens budować tam tunel. Wyjazd z tunelu i co dalej? Ruch drogi krajowej puszczony uliczkami przez osiedle? Chyba żeby wyburzyć kawałek Zaborowa aby poprowadzić nową drogę w okolice Rynku.
6. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 13-10-2025 20:25 8 1
Szczepański obiecał i proszę! 
 
Będzie połączenie bezpośrednie z Warszawą! 
 
,, ...ma być pięć par pociągów Wrocław - Warszawa czeskiego prywatnego przewoźnika RegioJet. ...". 
 
 
KTOŚ TO ROZUMIE?
7. Dodane przez Do kom1 i 3, w dniu - 13-10-2025 20:30 12 8
Trzeba było przyjść dzisiaj na spotkanie i osobiście zadać pytanie. W internecie każdy mądry i jest specjalistą.
reklama
8. Dodane przez Saper, w dniu - 13-10-2025 20:34 9 0
Najważniejsze aby był głęboki i się na schron nadawał.
9. Dodane przez Hanka, w dniu - 13-10-2025 20:35 12 1
Proponuję standardowo zapomnieć przy budowie o niepełnosprawnych, matkach z wózkami, rowerzystach. Niech tradycją stanie się milionowa inwestycja użyteczna tylko dla sprawnych. Wykluczmy jak zwykle i przypomnijmy sobie po fakcie :(
10. Dodane przez Czy to możliwe?, w dniu - 13-10-2025 20:46 10 1
Pan Prezydent mówił o dwóch tunelach. Teraz cały ruch z S5, 1Maja, Dożynkowej, Lipowej itd., puści jedną wąską drogą?
11. Dodane przez xxx, w dniu - 13-10-2025 20:47 7 3
Będzie wybrana ta lokalizacja gdzie dzialki należą do przyjaciół królika.
12. Dodane przez do 3. Dodane przez H, w dniu, w dniu - 13-10-2025 20:51 7 0
'Dlaczego był budowany tunel dla pieszych'? bo im ten MIŚ jest droższy... :) :) :) 
 
A co do tematu, jeśli technicznie nie da się zrobić tunelu w ciągu 1 Maja, to tylko w ciągu Okrężnej, łączy ona Zaborowo z cywilizacją - galeria itd., natomiast Henrykowska ma raczej prowadzenie w kierunku pól uprawnych, dodatkowo przez Okrężną jadąc na północ Górowską objazd w kierunku placu Metziga (starówki) będzie krótszy
13. Dodane przez Dariusz, w dniu - 13-10-2025 20:51 8 3
2 godziny temu na spotkaniu nikt nic nie wspomniał o tylko 1 tunelu. Specjalnie przemilczane, aby nas teraz zaskoczyć?
14. Dodane przez Tak sobie myślę, że, w dniu - 13-10-2025 21:00 8 0
Marzeniem byłoby, gdyby udało się zbudować trzy tunele, a nie dwa. Ten trzeci dla pieszych i rowerzystów wzdłuż Dożynkowej, przy Tamie Kolejowej. Którędy będą miały dojeżdżać setki działkowców, którzy przez kilka miesięcy w roku jeżdżą codziennie na swój kawałek zieleni? Zwłaszcza rowerami z okolic Grunwaldzkiej. A przy okazji wiele innych osób. Słowiańską? Okrężną?
15. Dodane przez Tak się zastanawiam, w dniu - 13-10-2025 21:17 7 2
Pomijam fakt, że miasto szykuje się do kolejnej wygranej w kumulacji, ale czy ktoś mógłby nam rzetelnie napisać, kto będzie ponosił koszty utrzymania i remontów tego tunelu? PKP czy Miasto Leszno? Czy jest już szacunkowy kosztorys kosztów utrzymania tunelu? 
Co prawda nie będzie on tak długi jak w Świnoujściu (1,78 km), ale warto odnotować, że w 2024 roku utrzymanie jednorurowego tunelu pod Świną kosztowało to miasto 14 mln złotych, w tym koszty energii elektrycznej to 4,8 mln zł (czyli 400 tys zł miesięcznie). Jakie mają to być koszty w Lesznie? 1-2 miliony rocznie wystarczą?
16. Dodane przez PRL wiecznie żywy, w dniu - 13-10-2025 21:29 6 3
- Towarzysze pomożecie? 
- (warknęli tłumnie) POMOŻEMY!
17. Dodane przez ZielonyPL, w dniu - 13-10-2025 21:30 5 2
No ja mam Nadzieję że gdy powstanie tunel czy to na Okrężnej czy na Henrykowskiej to przejazdy kolejowe na 1maja i na Dożynkowej zostana
18. Dodane przez PL, w dniu - 13-10-2025 21:43 9 4
Estakada kolejowa rozwiązałaby problem na ulicy 1Maja i na ulicy Okrężnej! 
Za komuny zbudowano wielki wiadukt, który nie rozwiązał problemu z przebiegiem linii kolejowej przez miasto. 
Należało tory kolejowe wkopać w ziemię, zachowanoby ciąg komunikacyjny ulicy Słowiańskiej ze Świeciechowską, obecną Aleję JPII w Szybowników, 1Maja do Zaborowa ... 
Teraz tunel? 
Tu czeka wizjonera a nie kalesony! 
Ten tunel z Okrężnej dla pieszych czym jest, głupotą a nie rozwiązaniem problemu! 
Teraz go zniszczymy? 
Warszawa, Łódź dworce kolejowe w centrum jakby widoczne mniej? 
Poznań z Szybkim Tramwajem nikomu nie sugeruje tańszego rozwiązania? 
Teraz Pat z Patiszonem obstawią jedna koncepcję? 
Piesi, rowerzyści będą nadal wisieć na szlabanach przw wodociągach czy pójdą do Henrykowskiej do tunelu? 
Rusiecki, Malepszy i inni ... jest tam ściana?
19. Dodane przez do 15. Dodane przez Tak się zastanawiam, w dniu - 13-10-2025 21:45 6 0
nie porównuj Mt. Everest z Gubałówką :)
20. Dodane przez Do 17, w dniu - 13-10-2025 21:47 2 5
Warunkiem dotacji na tunel jest zamknięcie wszystkich przejazdów kolejowych
21. Dodane przez do 17. Dodane przez ZielonyPL,, w dniu - 13-10-2025 21:48 5 2
pewnie przejazd na 1 Maja zastąpi się kładą dla pieszych, zostanie jako rezerwowy samochodowy na wypadek remontów jak ten na końcu Słowiańskiej, ale normalnie zamknięty
22. Dodane przez 123, w dniu - 13-10-2025 21:49 1 0
Oooo sołtysowa zabrala gloś#
23. Dodane przez x, w dniu - 13-10-2025 22:11 13 0
A tunelu na 1 Maja dlaczego nie można zrobić? Pomijając, że byłaby to niegospodarność, bo ktoś nie wywalczył tego jak droga była remontowana.
24. Dodane przez Tadeusz Norek, w dniu - 13-10-2025 22:17 5 0
utwardzanie ulic: 
Wesoła 330 m 
Brzechwy 215 m 
 
wow! niemal jak amerykańska międzystanowa sieć autostrad!!!
25. Dodane przez do kom. 19, w dniu - 13-10-2025 22:19 2 0
Myślisz, że ten nasz może być droższy w utrzymaniu ? ;)
26. Dodane przez Tadek, w dniu - 13-10-2025 22:37 1 2
No i super! :)
27. Dodane przez Obywatel, w dniu - 13-10-2025 22:39 10 0
Polska logika to jednak inny świat. Nie dawno robiony tunel dla pieszych teraz będą demolować i stawiać nowe. pewnie tyko dla osobówek. Dwa razy wyrzucona kasa w błoto zamiast zrobić od razu tak jak należy. potem ewentualnie szukać kolejnego rozwiązania. To tylko Polscy urzędnicy za polskie pieniądze tak są wstanie funkcjonować. Padaka i tyle.
28. Dodane przez Zaborowiak, w dniu - 13-10-2025 22:57 20 2
ONI MYŚLA ŻE RUCH BEDZIE MNIEJSZY GDY ZROBIA JEDEN TUNEL... HAHAHA WY EKSPERCI MIEJSCY JUZ LEPIEJ ZOSTAWCIE TE TRZY DROGI BO JEDEN TUNEL NIC NIE ROZWIĄZE. BO Z TUNELU WYJAZD BEDZIE NA RONDO I TAM DOPIERO SIE ZROBI KOREK NP JAK W GRONOWIE TYLKO BEDZIE PRZEZ CALY DZIEN.
29. Dodane przez BARDZO MIŁO.....!, w dniu - 13-10-2025 23:03 0 6
BARDZO MIŁO JEST UWIDZIEC MI ( to z rosyjsk.)- na tej sali...- Panów radnych z PiS- u..bo i widzę tu PANA .b.Kierownika Delegatury U.Woj. ( to po lewej)....i widzę też Pana .radnego ( to z prawej na fotce) -obecn.pracown.MPEC-u. Dobrze że Panowie bywacie na takich " obietnicach' i kontrolujecie wypowiedzi OBECNYCH WYBRANCOW LOKALNYCH oraz także w razie potrzeby będziecie  
świadkami w sprawie .Wielkie dzięki Wam - nie zapomnimy o Was podczas Wyborów do Parlamentu w roku 2027. ( Jan -z szeroka rodzina - Wyborca Spolegliwy).
reklama
30. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 13-10-2025 23:12 23 1
Jak jeden tunel to tylko do Okrężnej bo łączy największy obszar z miastem i strefami przemysłowymi. TO JEST NAJBARDZIEJ LOGICZNE CO TU MYŚLEC?
31. Dodane przez wyborca, w dniu - 13-10-2025 23:18 9 1
Jeśli dobrze rozumiem PKP dofinansuje jak zlikwiduje się przejazdy kolejowe. Jeden tunel spowoduje że będzie dopiero korek... Żal mi tych pseudo ekspertów co "myślą" że jeden tunel cis rozwiąże. On nic nie rozwiąze a dopiero skomplikuje ruch w mieście. Nie przesadzajcie już ze tak długo trzeba czekać. Na każdych światłach w mieście się czeka po przeszło minucie i co? Tunele ktoś tam też zbuduje?
32. Dodane przez Do 27, w dniu - 13-10-2025 23:21 7 0
Nic się nie stanie jak go trochę poszerzą dla sam. Osobowych.
33. Dodane przez do 10, w dniu - 14-10-2025 00:14 10 1
TO JEST JAKIŚ OBŁĘD!!!!!!!
34. Dodane przez l, w dniu - 14-10-2025 00:52 15 0
Henrykowska to najgorsza opcja pod każdym względem - a na telebimie akurat ona widoczna... ŻAL. Na sile chcą uszczęśliwiać ludzi i wydawać kasę na tunel który i tak nic nie zmieni bo ruch z trzech dróg w jedna zostanie skierowany i tam to dopiero będzie korek...
35. Dodane przez Zenada, w dniu - 14-10-2025 01:01 6 0
Tunele to były tylko slajdy i hasło że będzie o tym spotkanie. Żadnej dyskusji na ten temat nie było.
36. Dodane przez Metro, w dniu - 14-10-2025 01:05 1 0
Kiedy metro do Zaborowa ?
37. Dodane przez Pelagia, w dniu - 14-10-2025 05:33 16 2
Motocros bolączką Zaborowo to wymyślili tunel żart czy fantazja ? Miasto jest odpowiedzialne za zakup terenu bądź dzierżawę terenu pod motocros ?? Ktoś tu się z głupim przez ścianę macał ? Co nas obchodzi nielegalny motocross dlaczego jedna decyzją tego nie zamkną? Który z urzędników ma układy czy mial układy z prywatnymi osobami jeżdżącymi tam ? To musi być wyjaśnione może ktoś bierze kasę za to ?A zwykłych ludzi ściemniają, kłamcą bezczelnie o dzierżawie od prywatnego właściciela dla prywatnych tomotorkwiczow to może na koszt miasta wynajmę teren pod moją prywatna działalność? W tych kłamstwach urzędasów człowiek się gubi . Razdni odpowiedzialni za dzielnice Zaborowo proszę o wyjaśnienie tego zagmatwanego tematu inaczej trzeba nagłośnić sprawę gdzie indziej !
38. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 14-10-2025 06:39 21 0
Jaki wybitny "ekspert" wpadł na pomysł aby z TRZECH DRÓG ZROBIĆ JEDNĄ?
39. Dodane przez Bolek, w dniu - 14-10-2025 06:41 18 1
W tym Lesznie to żyje się jak w jakimś Matrixie. Tunel na Okrężnej jest ale taki mini dla rowerów teraz trzeba zburzyć i poprawić żeby mogły jeździć osobówki a i tak będzie ciasno już o wyjeździe koło Dino na Gorowską to będzie jakiś kosmos. Zbudowali nową salę od podstaw na SP3 okazuje się że bez klimatyzacji i wymiarowo jest za mała nie spełnia żadnych warunków do gry w piłkę. Remont trapezu kupę kasy a w przypadku gry na wyższym szczeblu koszykarzy czy futsalu hala jest za mała nie spełnia warunków. W tym mieście coś się remontuje, robi i zamiast raz a porządnie to będziemy co jakiś czas te same inwestycje poprawiać. Ciekaw jestem ile zapłacimy za Akwawit 130-150mln czy więcej
40. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 14-10-2025 06:48 17 1
Żadnej! 
 
Jak ma być tylko jeden tunel i trzy drogi zamknięte to pogorszy to tylko sytuację!!!
41. Dodane przez Michu, w dniu - 14-10-2025 07:06 7 2
A ja myślę aby mieszkańcy kupili sobie takie małe samochodziki elektryczne i pozwolić nimi poruszać się w tunelu dla rowerów. Bez kosztów i praktycznie od ręki problem rozwiązany.
42. Dodane przez PL, w dniu - 14-10-2025 07:21 6 1
Nasi panowie od niczego o czym decydują? 
Mamy bezpośrednie połączenie kolejowe do Trójmiasta, skorzystajcie z okazji, zróbcie wycieczkę krajoznawczą do Gdańska Oliwy. 
Pisałem o przebiegu trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju, teraz spójrzcie jak to wygląda w Gdańsku. 
W większości tory na wysokim nasypie, lokalny ruch uliczny z przejazdami pod torami. 
Dworzec kolejowy w Kostrzynie nad Odrą, znajduje się na dwóch poziomach, z jakiegoś powodu na przykład ale tam działała stara niemiecka myśl techniczna! 
W Lesznie linia kolejowa przedzieliła miasto na wieki! 
Te błędy, mierni politycy nie skorygowali przy okazji remontu linii bo ta robota była realizowana w pośpiechu? 
Oni jak polscy studenci w kawale: ,,Najpierw robią - później myśla"! 
Czy to miało być zrobione na EURO 2012? 
Tak jak i S5? 
Kiedy pojechaliśmy z Wrocka do Posen? A do Bydgoszczy? Do Olsztyna? 
Dzisiejsza amatorka w polityce i mamy takie Leszno! 
Kto zbudował Gdynię? Wizjoner! 
Przesmyk przez Mierzeję Wisłaną? 
Tunel pod Świną? 
Kto chciał realizować CPK? 
Jakby natura chciała to mielibyśmy mądrą Małgorzatę i innych też!
43. Dodane przez Kietowca, w dniu - 14-10-2025 07:23 18 1
Jeden tunel to dopiero będzie wąskie gardło.
44. Dodane przez Mieszkanka Zaborowa, w dniu - 14-10-2025 07:23 7 2
Kiedy remont Kryłowa?
45. Dodane przez Mieszkaniec miasta, w dniu - 14-10-2025 07:48 21 0
Aż mi widelec wyleciał z rąk podczas jedzenia gdy przeczytałem tego newsa!  
 
Jaki wybitny tok rozumowania! 
 
...Teraz mamy trzy drogi w różnych częściach południowej części miasta. Jakie by one nie były zapewniają najbliższy dojazd do centrum. 
 
Ktoś wpadł na pomysł żeby zrobić tunel dla samochodów bo poprzednie władze zamiast to zrobić dobrze w kierunku Okrężnej, wymyśliły że będzie to.przejazd tylko dla pieszych i rowerzystów. I wszystko było dobrze ale presja poszukiwania jakiegoś sukcesu sprawiła że ktoś wymyślił żeby wywalić pieniądze na tunel- (a co nie stać nas?) I zlikwidować trzy drogi dojazdowe i puścić ruch do tego tunelu bo niby oczekiwanie na przejazd pociągu jest bardziej uciązlie niż objeżdżanie pół miasta żeby przejechać tunelem, który I tak będzie wąskim gardłem i powodem powstawania korków.  
 
BRAWO!
46. Dodane przez mieszkaniec Henrykowa - Zaborowa, w dniu - 14-10-2025 07:58 2 18
Wykonać tunel/wiadukt dla ulicy Henrykowskiej.  
Zmodernizowana ulica Henrykowska plus nowy planowany od wielu lat łącznik między rondem Henrykowska/Rzemieślnicza (okolice), a rondem na końcu ul. Górowskiej przed zjazdem na trasę S5 odciąży dzielnicę Zaborowo z ruchu tranzytowego. Tereny pod tę inwestycję czekają od lat, nie wolno na nich inwestować. To byłaby mini obwodnica. 
Dodatkowo wiadukt/tunel dla ulicy Topolowej. 
Idealny łącznik między dzielnicą, a strefą inwestycyjną. Jeszcze przed modernizacją linii kolejowej można było tam przejechać. Teraz dzielnica bezsensu została odcięta i jeszcze większy ruch poszedł na ul. 1 Maja. 
Przejścia pieszo-rowerowego dla ul. Okrężnej już nie ruszać, chociaż to bubel, szkoda pieniędzy na modernizacje. 
Osoby decyzyjne przy planie modernizacji linii kolejowej względem przejazdów itp. po stronie miasta powinny ponieść konsekwencje ewidentnych zaniechań. Mam nadzieje, że nie są to te same osoby, które teraz nagle się obudziły.
47. Dodane przez Do 46, w dniu - 14-10-2025 08:11 24 0
Na głowę upadłeś? Obwodnicę puścić przy szkole i przedszkolu?
48. Dodane przez Do 46, w dniu - 14-10-2025 08:16 19 1
Mini obwodnica przez tereny mieszkaniowe, rekreacyjne koło szkoły imprzedszlola ? 
 
Hahaha  
 
Hahahaha 
 
 
Haaahaha
49. Dodane przez Do 46, w dniu - 14-10-2025 08:24 9 1
Następny sprawny umysłowo inaczej wizjoner aie wypowiedział. Ciekawe czy pracujesz w Mieście.
50. Dodane przez Marek, w dniu - 14-10-2025 08:26 0 0
Demografia spada bo alimenty rosną.
51. Dodane przez Carl Johnson, w dniu - 14-10-2025 08:29 4 1
Był kiedyś przejazd kolejowy łączący ulicę Mierniczą z Topolową. Teraz odciążyłby spory ruch samochodowy w tamtej części miasta. Niestety, został zlikwidowany (lobby firmy, która jest obok?) w takcie remontu linii kolejowej i właściwie dojazd do Zaborowa jest albo przez przejazd 1-go maja albo tyłem od strony S5. Sam przejazd w ciągu ulicy 1-go maja cały czas pozostawia wiele do życzenia.  
 
W zamian nie zaoferowano nic, co usprawniło by ruch w tamtej części miasta. Ruch, który cały czas jest tylko większy. Linia kolejowa kiedy była remontowana? 2008? 2010? Wtedy chyba również przebudowywano ulicę 1-go maja w okolicy rogatek? Nie wierzę, że miasto nic nie wiedziało, jak będzie przebiegać i jak będą wyglądać przejazdy kolejowe - wtedy był czas aby takie decyzje podejmować i planować udogodnienia dla mieszkańców a nie teraz po tylu latach w ślimaczym tempie decydować. Pan Bukowski nadal jest zatrudniony przez miasto, był również wtedy odpowiedzialny za ulice.  
 
Kilka lat temu zrobiono tunel przy ulicy Okrężnej, dlaczego nie zrobiono od razu tunelu, który poprowadziłby tamtędy ruch samochodowy. Ceny robocizny i materiałów od tamtego czasu poszły znacznie w górę.  
 
Na fotografiach widzę, że 3/4 obecnych do radni i władza lokalna. Na co dzień nie mają bladego pojęcia jakie korki tworzą się czasami jak jest zamykany przejazd na 1-go maja bo po prostu tamtędy nie jeżdżą. Jeśli takie korki byłyby w okolicach wiaduktu, to problem byłby rozwiązany raz dwa.
52. Dodane przez OBYWATEL, w dniu - 14-10-2025 09:01 4 0
A postawienie w tym miejscu kilku turbin wiatrowych nie rozwiązało by problemu. Ruch byłby mniejszy (według najnowszych badań ekspertów) o jakieś 90% a miasto zyskało by kilka kilogramów prądu.
53. Dodane przez Edward, w dniu - 14-10-2025 09:12 5 1
A dlaczego zamknieto przejazd Z Zaborowa ul. Topolowa - ul. Miernicza?? 
Przebudowa ul. Wesołej nie uwzględnia dwóch nitek odchodzących
54. Dodane przez xyz, w dniu - 14-10-2025 09:24 8 0
Te spotkania przypominają propagandowe wyciąganie królików z kapelusza. Co będzie w przyszłym roku propagandą sukcesu w Zaborowie? Z czym przyszedł p. prezydent to wiadomo a z czym przyszli na spotkanie mieszkańcy?
55. Dodane przez do kom. 31 i 43, w dniu - 14-10-2025 09:25 11 0
Próbuję jeszcze sobie wyobrazić jak będzie wyglądał przejazd z/do Zaborowa, gdy jedyny tunel z jakiegoś powodu zostanie wyłączony czasowo z ruchu? Chociażby z powodu obfitych opadów deszczu, kolizji lub remontu. Wtedy pozostaną jedynie dwie opcje łączące Zaborowo z resztą miasta - przez wiadukt i Złotniczą lub dojazdem do S5 i Górowską.
56. Dodane przez do 51., w dniu - 14-10-2025 09:36 2 8
Wyjaśnię Ci po kolei, bo chyba zaspałeś przez ostatnie lata: tunel przy Okrężnej ten dla pieszych budowało PKP. Miasto nie miało wpływu na to, że kolej zrobiła taki półśrodek. Może nie wyłapałeś, że linia E59 przez Leszno (tak, to te tory, które biegną przez Zaborowo) przeszła modernizację, by pociągi jeździły szybciej. Dlatego (znów decyzją PKP) zlikwidowano przejazd przy Mierniczej żeby było bezpieczniej, bo tamtędy przejeżdżają składy pospieszne, a to nie jest wiejska linia z jednym szynobusem dziennie. 
 
Płacz o korkach na 1 Maja to brednia. Pojedź na Zatorze, na Święciechowską, pojedź na rondo Gronowo tam są korki. Niemniej jednak, jeśli miasto chce rozwiązać trudności Zaborowa za pomocą tuneli, to nie narzekaj, nie marudź. Chodź na spotkania, pytaj, dowiaduj się a nie narzekaj w necie.
57. Dodane przez Do 44., w dniu - 14-10-2025 10:13 1 5
Remontu ulicy Królowa....nie będzie.....( mi polska nazwa.!!!!!l Adam z Sosnowej
58. Dodane przez peterpan, w dniu - 14-10-2025 10:17 1 8
do kom 5  
Przy Henrykowskiej jest szkoła i przedszkole, budowa jakiegokolwiek przepustu czy wiaduktu przy ul 1-go maja czy Okrężnej przepadła jakieś 10 lat temu . Można nic nie robić i czekać na szlabanach po 10-20 min . 
Można tez poczekać ,aż radni PiS wybudują dworzec w Zaborowie .....
59. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 14-10-2025 10:22 8 2
powinny powstać oba te tunele!
60. Dodane przez Jędrzej, w dniu - 14-10-2025 10:40 3 0
Ponad 100 lat temu Niemcy mieli na Zaborowie dworzec kolejowy. My nie mamy. Mieszkając n Na Rejtana wybierając się pociągiem do no Wrocławia muszę pokonać całe miasto żeby ostatecznie wrócić w to samo miejsce. Po za tym jest tam strefa ekonomiczna i na pewno mały, jedno peronowy dworzec z automatem biletowym w zupełności by wystarczył. Zróbcie to raz a dobrze!
61. Dodane przez Jim, w dniu - 14-10-2025 10:46 3 3
A ja proponuję zrobić mini stacje kolejową Zaborowo ,Gronowo i Grzybowo zbudować kolej miejska,już by to odciążyło ruch , możnaby dojechać do centrum czy na cmentarz przy Grzybowie.Budowa tunelu na okrężnej kosztem przejazdu i przejścia dla rowerów jest bez sensu .Budując tunel na okrężnej a zamykając przejście kolejowe na 1 maja i henrykowskiej Zaborowo się nie odciąży tylko będzie jeszcze większy ruch ,ponieważ będzie tylko wyjazd przed S5 i tunel .a tak jest S5 , 1 maja i Henrykowska  
Ktoś tu myśli ? A co do Zaborowa to brak tu życia, rynek zaborowski to miejsce do przesiadywania dla Cyganów i Ukraińców, strach tu przejść wieczorem .
62. Dodane przez do 56, w dniu - 14-10-2025 10:52 5 0
Oczywiście masz rację, ale nie rozumiesz tego, o czym tutaj jest napisane. 
 
Miasto powinno lobbować (skutecznie!), aby jak najbardziej ułatwiać życie mieszkańcom a nie zastanawiać się nad rozwiązaniem problemu jeśli ten się dopiero pojawi.  
 
Linia kolejowa nie istnieje od wczoraj i dalekowzroczna władza powinna przewidywać takie problemy i je rozwiązywać zawczasu a nie kiedy się pali i kiedy ma nóż na gardle.  
 
A co do korków. Oczywiście wszystkie wskazane miejsca są zakorkowane, ale tak realnie rzecz biorąc, to my tutaj w Lesznie tak naprawdę nigdy dużego korka nie widzieliśmy.
63. Dodane przez Adam, w dniu - 14-10-2025 10:53 10 1
Ten tunel jeszcze zaborowianie będą kaneli. W szczycie już nie idzie wyjechać z bocznych dróg, z tunelem będzie jeszcze gorzej!
64. Dodane przez Ktos, w dniu - 14-10-2025 12:07 18 0
Tunel tylko na 1 Mają. Trzeba naprawić błąd(...)
65. Dodane przez Luke, w dniu - 14-10-2025 12:21 11 0
Było coś na spotkaniu o torze motocrossowym? Nie mogłem uczestniczyć, a bardzo mnie to interesuje. Przy ładnej pogodzie dziesiątki, jeśli nie setki osób korzystają z terenów wokoło zbiornika, a dwie-trzy osoby im ten relaks zakłóca. Że nie wspomnę, że nikt tego toru nie zabezpiecza podczas jazd, zwyczajnie stwarza to niebezpieczeństwo.
66. Dodane przez xxx, w dniu - 14-10-2025 12:24 1 1
Urząd Miasta Leszna poszukuje radcy prawnego do Biura Prawnego i Nadzoru Właścicielskiego, na pełny etat, 35 godzin w tygodniu. Czy naprawdę za mało tam regularnych radców prawnych?
67. Dodane przez koscian, w dniu - 14-10-2025 12:47 3 0
W Koscianie przy przebudowie linii kolejowej jakoś dało się wybudować 2 nowe tunele, jeden tunel dla pieszo-rowerowy oraz naprawic tunel "nacławski" w Lesznie jeden wiadukt
68. Dodane przez Stoliński, w dniu - 14-10-2025 12:51 0 0
No to mam sobowtóra.
69. Dodane przez mm, w dniu - 14-10-2025 14:32 3 0
Cóż szkodzi obiecać
70. Dodane przez Do kom. 65., w dniu - 14-10-2025 15:11 9 0
Pan Prezydent nie jest zainteresowany likwidacją toru. Jemu on nie przeszkadza a innych ma w głębokim poważaniu. Unika tego tematu, jakby było coś na rzeczy. Cały czas tylko ściemnia o jego przenosinach w inne miejsce, a przecież takiego towarzystwa nikt nie chce. Ta sprawa śmierdzi na odległość jak reanimacja Akwawitu i inne dziwne decyzje.
71. Dodane przez Do kom 65, w dniu - 14-10-2025 15:46 6 1
Sprowadźmy telewizję naswietlmy na cala Polskę rządy obu prezydentów bo tam jest drugie dno może się przez to wszystko wyda kto wziął w łapę i omija temat !
72. Dodane przez Figa, w dniu - 14-10-2025 15:50 6 0
Przestaje Rusiecki bredzić o tunelu wzywam zaborowian do blokady tunelu u motocros
73. Dodane przez Do 16, w dniu - 14-10-2025 16:21 4 0
Na Gierka nie warczono, był bardzo szanowanym człowiekiem i nie słychać było takich przekrętach jak to robią po jego kadencji, wszystkie partie co do jednej.
74. Dodane przez Do komentarzy powyżej, w dniu - 14-10-2025 17:07 14 0
Rzeczywiście widać, że Prezydent boi się tematu toru. Albo jest zastraszany przez "prezesa" stowarzyszenia motocrossowców albo ktoś z jego znajomych korzysta z tego toru.
reklama
75. Dodane przez Ruch samochodowy, w dniu - 14-10-2025 18:23 12 0
W maju miasto robiło pomiary na ulicy 1 Maja / Górowskiej i okazało się że przejeżdża dziennie tą drogą prawie 10 tysięcy samochodów. Ten ruch ma być puszczony przy szkole i przedszkolu?
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Leszno, ul kryłowa -... Leszno 550000
Atrakcyjny parterowy... Grodzisko 455000
Działki budowlane Sądzia 100
Mieszkanie dwupokojo... Leszno 1600
Działka budowlana w ... Krzycko w... 90000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj