Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartKościan Ziemniak podsumowuje 20 lat pracy w parlamencie
Z polityką jeszcze się nie żegna
Ziemniak podsumowuje 20 lat pracy w parlamencie
23.10.2025. Radio Elka, Piotr Pewiński
(Fot. Piotr Pewiński)
- Nie było łatwo, ale zawsze starałem się być sobą – mówi senator z Kościana, świętujący dwie dekady pracy w Sejmie i Senacie. 19 października minęło dokładnie 20 lat od momentu, gdy Wojciech Ziemniak po raz pierwszy złożył ślubowanie poselskie. Z tej okazji senator zorganizował konferencję prasową, podczas której podsumował swoją działalność parlamentarną.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Czas szybko minął, nigdy nie przypuszczałem, że będę w parlamencie tak długo. Zaczęło się w 2005 roku - wystartowałem, bo ktoś musiał, i od razu zdobyłem najwięcej głosów w całym okręgu - wspominał Ziemniak.
Zanim trafił do Sejmu, przez lata działał lokalnie
- był radnym miejskim, sejmikowym i kandydatem do europarlamentu. W sumie złożył sześć ślubowań: cztery razy jako poseł i dwa jako senator. Ziemniak podkreśla, że od początku starał się pozostać wierny swoim poglądom i wyborcom. - Prosiłem kiedyś, żeby ustrzec mnie przed „sodówką”. Nadal to aktualne. W polityce najtrudniej jest być sobą - mówił.
Senator przyznaje, że jego konserwatywne poglądy nie zawsze były po myśli partyjnych kolegów. Wyłamywał się m.in. w głosowaniach dotyczących związków partnerskich czy aborcji. - Nie było łatwo, ale starałem się nie dać nagiąć. To dla mnie największa satysfakcja - dodał.
W swojej karierze angażował się również w sprawy sportu i edukacji. Był prezesem Szkolnego Związku Sportowego, członkiem zarządu PKOl, a wcześniej przez 24 lata pracował jako nauczyciel.
Ziemniak podkreślił także rolę współpracowników, z którymi tworzył biura poselskie i senatorskie - zarówno w Kościanie, jak i w Lesznie. - Miałem szczęście do ludzi - zawsze mogłem liczyć na ich lojalność i wsparcie - mówił.
Na koniec zaznaczył, że nie zamierza jeszcze żegnać się z polityką. - Walkowerem mandatu nie oddam. Wciąż mam energię i pomysły, ale decyzja o starcie nie zależy tylko ode mnie - podsumował.
1. Dodane przez DWUKADENCYJNOŚĆ, w dniu - 23-10-2025 08:57 263 a nie świętowanie 20-lecia...
2. Dodane przez XXX, w dniu - 23-10-2025 09:11 293 Też chciałbym żeby Państwo płaciło mi ZUS i wynajem magazynu. Prowadzę działalności i jest totalna masakra żeby w Polsce prowadzić biznes.
3. Dodane przez anon, w dniu - 23-10-2025 09:12 212 A tam zaraz pracy.
4. Dodane przez komentator, w dniu - 23-10-2025 09:24 481 Wojciech Ziemniak? Co zmieniłoby się bez niego w Sejmie czy Senacie? Prawdopodobnie nic, po prostu kto inny podnosiłby rękę do góry i oddawał głos... Do tego niezły mitoman z niego mówiąc, że "Zaczęło się w 2005 roku - wystartowałem, bo ktoś musiał, i od razu zdobyłem najwięcej głosów w całym okręgu" - wystarczy sprawdzić np. na Wikipedii, że startował już w 1997 do Sejmu (oczywiście nie dostał się), a w 2004 do Europarlamentu (oczywiście nie dostał się). Głosujcie dalej na kogoś takiego...
5. Dodane przez Jan, w dniu - 23-10-2025 09:28 272 Podróżnik.
6. Dodane przez Tom, w dniu - 23-10-2025 09:38 421 Ten pan ma czas na pracę ? Znam go tylko z wesołych wyjazdów sponsorowanych
7. Dodane przez ilerazy, w dniu - 23-10-2025 09:39 112 W jakim stopniu przyczynił się do zwalniania nauczycieli? Jak głosował w sprawie oświaty, że przynajmniej od 20 lat przepisy oświatowe miały tyle łuk,że można było lawirować i pozbawiać nauczycieli podstawowych uprawnień? To jest powód do dumy! Ile razy wspierał bojanowskie elyty???
8. Dodane przez Żmija z palestyny, w dniu - 23-10-2025 09:42 233 Gratuluję zachowania przez p. senatora kręgosłupa moralnego i konserwatywnych poglądów w polityce, i to w Platformie Obywatelskiej. Wszakże życie owcy wśród szakali jest trudne.
9. Dodane przez anon, w dniu - 23-10-2025 09:46 195 Wiemy wiemy, że Pan jesteś konserwa. Dlatego mimo, że głosuje na PO to na Pana nie. Donald obiecywał pewnego razu, że wiecej takich jak Pan na listach nie będzie. Ale niestety.
10. Dodane przez kkk, w dniu - 23-10-2025 09:47 290 20 lat czego ??? staż ok, ale ile w tym było pracy... ? ))))
11. Dodane przez Ja, w dniu - 23-10-2025 09:53 353 Ile pan Ziemniak przemawiał z mównicy? Odpowiedź zero. Czy coś ten pan zrobił dla Kościana czy powiatu? Nic nie zrobił, po prostu tylko pokazywał się na przecinania wstęgi i to na tyle. I teraz zobaczcie ile ten pan ma lat a nadal przesiaduje senacie, gdzie miejsce dla młodych? I mogę się założyć że będzie startował w kolejnych wyborach. Inna sprawa to ze mówi o konserwatywnych wartościach gdy partia w której jest wręcz gardzi takimi wartościami no to też jakoś się nie spina.
12. Dodane przez Do Ziemniaka, w dniu - 23-10-2025 10:08 265 GŁOSOWAŁEM NA PANA ZA PIERWSZYM RAZEM.
BYŁ TO OSTATNI RAZ BO WG MNIE MAŁO PAN ROBIŁ I ZROBIŁ PEZEZ TE LATA - GŁOWNIE PAN DBAŁ O WŁASNĄ PROMOCJĘ A NIE O REGION.
13. Dodane przez Andrzej, w dniu - 23-10-2025 10:10 331 Tragedia !!!
reklama
14. Dodane przez obserwator, w dniu - 23-10-2025 10:21 191 Przynależność do partii politycznej z automatu wyklucza bycie sobą.
15. Dodane przez abc, w dniu - 23-10-2025 10:25 302 Przyspawany do stołka. Dwie kadencje w Sejmie, Senat do likwidacji.
16. Dodane przez do kom 12, w dniu - 23-10-2025 10:26 212 Może i mało zrobił, ale ile zarobił!
17. Dodane przez Arek, w dniu - 23-10-2025 10:38 191 Zastanawia mnie kto na niego głosuje? To z typu idę na wybory patrzę nazwiska i aaa to znajome czy bo pierwszy na liście?? Jak można tak głosować?
18. Dodane przez mietek, w dniu - 23-10-2025 10:48 172 Te 20 lat można podsumować: korzystać a być tak, jakby nie być...
19. Dodane przez Bul nadzieji, w dniu - 23-10-2025 10:50 331 Teraz wiemy dlaczego tak bardzo nie pasuje dwukadencyjność. Korytko na 20 lat a może i więcej...
20. Dodane przez podatnik, w dniu - 23-10-2025 10:53 271 No pewnie ,że fajnie się " pracuje " na takich ciepłych państwowych stołeczkach. Tak to można nawet się ślizgać do 100 lat.
21. Dodane przez do 11, w dniu - 23-10-2025 11:16 85 A ile razy Ty śledziłeś obrady sejmowe ,,na żywo,,?
Uważam, że wystarczą trzy kadencje - w sejmie i senacie łącznie. Może ostudzi to butność tych co nigdy nie podjęli zwyczajnej pracy. (Albo przyśpieszy ich aktywność by szybciej się dorobić.) Zobaczymy jakie będą skutki takich zmian.
22. Dodane przez Poko, w dniu - 23-10-2025 11:43 172 Dwie kadencje właśnie żeby takie osoby nie zrobiły sobie sposobu na życie najgorszy polityk naszego regionu wszystkich opcji wstyd mi za takich reprezentantów choć mojego głosu nie miał
23. Dodane przez Marek, w dniu - 23-10-2025 11:50 203 No ale co się napodrozowal, najadł, naogladal to jego. Dla mnie to postać neutralna...z niczym oprócz fotek z imprez się nie kojarzy.
24. Dodane przez M, w dniu - 23-10-2025 12:21 521 Senator KO Wojciech Ziemniak (KO) zwyciężył w wyborach do Senatu w okręgu nr 94 w Wielkopolsce, w 2023 roku, uzyskując 49,72 % poparcia (91 461 głosów) a Dorota Słowińska z PiS zdobyła 30,87 % (56 796 głosów). W 2019 Wojciech Ziemniak 51,35 % (77 057 głosów), a Adam Kośmider z PiS 39,41% (59 144 głosów). Rozumiem frustrację komentatorów. Panie Senatorze, dziękujemy za godne i przyzwoite reprezentowanie wyborców i obywateli. Warto być zwyczajnie dobrym człowiekiem, a osoby i organizacje, którym Pan pomógł najlepiej to wiedzą.
25. Dodane przez Arek, w dniu - 23-10-2025 12:28 121 Kto zagłosuje za dwukadejncyjnoscia? Nikt na siebie bata nie ukręci. Im nawet alko e pracy musi być
26. Dodane przez Ja do 24, w dniu - 23-10-2025 12:50 171 To nie jest frustracja. Wiesz ja ludzie głosują? Pewno nie wiesz, to ci wyjaśnie: Pokazują go w mediach, narobi szumu wokół siebie to na niego zagłosuję (zobacz sobie Klaudię Jahirę i to jakie to pośmiewisko czy żonę naszego Uznańskiego). Osoby kompetentne często nawet nie startują do sejmu bo mają swoją godność i nie chcą się kompromitować ale najczęściej po prostu nie mogą się wybić a nawet gdy coś im się udaje to są medialnie zmieszane z błotem lub po prostu pomijane. Widać nie rozumiesz polityki.
27. Dodane przez do kom 25, w dniu - 23-10-2025 13:00 50 masz rację, właśnie trwają intensywne prace nad zmianą przepisów o dwukadencyjności. Ma być bez ograniczeń.
28. Dodane przez Jerzy, w dniu - 23-10-2025 13:01 110 A może dwukadencyjność posłów?
29. Dodane przez ten co na ciebie pracuje., w dniu - 23-10-2025 13:09 180 I czym się człowieku tu chwalisz ? Naprawdę uwierz mi , że nie jest czym.
30. Dodane przez Do 26, w dniu - 23-10-2025 13:27 120 Czyli to świadczy że większość wyborców to ameby intelektualne
31. Dodane przez Greg, w dniu - 23-10-2025 13:57 120 ...20 lat pracy ??? Nie rozśmieszaj mnie!
32. Dodane przez antypis, w dniu - 23-10-2025 14:42 100 Gdyby to była ciężka i uczciwa praca to by nie było tylu darmozjadów ( polityka ) co się co wybory pcha i zbiera głowy na siebie. Czy to nie dziwne ? Dziwię się bardzo co to za ludzie oddają swój głos na takich ?
33. Dodane przez Do 30, w dniu - 23-10-2025 15:01 80 Oczywiście że tak i politycy to wykorzystują. Ludzie głosują powierzchownie, nie czytają programów danego ugrupowania/polityka. Wystarczy że narobi szumu, ma dobrą gadkę i jest ładnie ubrany. Przeraża mnie wręcz to społeczeństwo.
34. Dodane przez kaz, w dniu - 23-10-2025 15:52 120 Jako poseł nijaki do bółu...Jako senator też nijaki...Siedzenie i głosowania...No i podróże...Ważne,że kasa się zgadza...Hipokryta
35. Dodane przez Xxx, w dniu - 23-10-2025 17:48 80 (...)od 2005 nic nie zrobiles
36. Dodane przez ded, w dniu - 23-10-2025 18:04 110 Za wiele nie zrobił przez te lata. Glosujcie dalej na takich
37. Dodane przez Rr, w dniu - 23-10-2025 18:15 50 A kasy w marketach czekają
38. Dodane przez jacek, w dniu - 23-10-2025 18:18 140 Najlepiej temu panu wychodzą podróże na koszt podatnika ze swoimi znajomymi oczywiście
39. Dodane przez Ja, w dniu - 23-10-2025 18:43 90 Poseł sztuka, maszynka do podnoszenia łapki w głosowaniach. Ci, którzy na niego głosowali, powinni zapaść.się pod ziemię że wstydu.
40. Dodane przez Azik, w dniu - 23-10-2025 20:27 90 Jakas lista osiagniec ))???
41. Dodane przez ŁKS, w dniu - 23-10-2025 22:20 41 Czyli streścił mniej niż w minute
42. Dodane przez Jacek, w dniu - 24-10-2025 01:51 60 Raczej jeden z mniej lotnych posłów. No ale przecież z Platformy więc nic nie dziwi...
43. Dodane przez Smutne 20 lat, w dniu - 24-10-2025 01:58 100 Bardzo słaby parlamentarzysta, a jako przedstawiciel swojego regionu, nie powinien być nawet klasyfikowany, używając języka sportowego, bo chyba tylko taki Pan Z. zrozumie. W porównaniu z p. Szczepańskim lub nawet tym pożal się boże spadochroniarzem Dziedziczakiem, to naprawdę braku pana Ziemniaka nikt z nas obywateli byłego woj. Leszczyńskiego by nie odczuł.
44. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 24-10-2025 08:32 30 Miał farta, że do Smoleńska nie startował.
,,wystartowałem, bo ktoś musiał, i od razu zdobyłem najwięcej głosów w całym okręgu - wspominał Ziemniak."
Był taki jeden co nie chciał ale misiał.
,,Wyłamywał się m.in. w głosowaniach dotyczących związków partnerskich czy aborcji. - Nie było łatwo, ale starałem się nie dać nagiąć. To dla mnie największa satysfakcja - dodał."
Co za cheroizm.
Dziwne, że przed totalitarną polityką ETS 1,2 ... i co tam unia z Putinem wymyśli nas nie ustrzegł.
reklama
45. Dodane przez Spam Bot, w dniu - 24-10-2025 08:38 20 I jeszcze jedno! Jakoś nie załwarzył ja w jakiej to partii tak musi walczyć aby byćsobą? Wymieniony w artykule PKOL.
Czy warto tracić energię w walce o bycie sobą? Może lepiej zmienić partię i walczyć o dobro Polski jednak za diety z publicznych pieniędzy.
Niech publika ma coś oprucz satysfakcji z bycia sobą senatora.
46. Dodane przez dowód naukowy, w dniu - 24-10-2025 10:12 61 i to jest dowód, że koniecznie należy wprowadzić kadencyjność od samej "góry" !!
47. Dodane przez Lantyna, w dniu - 24-10-2025 12:45 71 Jestem jak najbardziej za jednokadecyjnością.Pan Senator/Poseł/ niczym ale to niczym, poza wycieczkami dzieci do Parlamentu to chyba tak z musu lub że coś robi nic innego nie przychodzi mi do głowy.Nigdy na pana nie głosowałam i nie mam wyrzutów sumienia.Oszczędz Pan wstydu i wiecej nie startuj w wyborach.Po drugie to wina ludzi że na Pana głosują.Kiedy Pan się rozliczy z tych 20 lat.Zobaczymy Pana zasługi.
48. Dodane przez Postaw na milion, w dniu - 24-10-2025 18:16 00 Jak bym miał obstawiać postawiłbym , że jak Ziemniak to z PSL. i bym przegrał. Pewnie połowa głosując na ń myślała, że z PSL-u.
Z listy PO w 2005 został wybrany na posła V kadencji. W 2007 po raz drugi z listy PO uzyskał mandat poselski z okręgu kaliskiego, otrzymując 26 623 głosy. W wyborach w 2011 z powodzeniem ubiegał się o reelekcję, dostał 12 713 głosów. W 2015 został ponownie wybrany do Sejmu.
W wyborach w 2019 został wybrany w skład Senatu X kadencji. Kandydował z ramienia Koalicji Obywatelskiej w okręgu nr 94, otrzymując 77 057 głosów. W wyborach w 2023 z powodzeniem ubiegał się o senacką reelekcję (z wynikiem 91 461 głosów)
49. Dodane przez . Misiek, w dniu - 24-10-2025 22:49 40 Nie wstyd Panu robić konferencji, na jaki temat:chyba nic nie robienia.
50. Dodane przez smigielanka, w dniu - 25-10-2025 00:26 20 Mogłabym zacytować nazwisko konkurenta , którego proponowała Platforma Obywatelska w Kaliszu, byla to osoba z Śmigla, bo tam powstał pierwsze kolo Platformy Obywatelskiej . Ne w Kościanie. le Pan Waldi z Poznania forsował jego, z wiadomych względów, I niech nie gada Pan Senator bzdur,że wystartował w 2005r , bo ktoś musiał. Gdy startował pierwszy raz, to nie był nawet członkiem PO , bo kola kościańskiego nie było . Należał do SKL-u.. Czy Ci politycy nie pozbędą się nigdy obłudy. i kłamst.
51. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 26-10-2025 13:14 00 Ja się pytam kto na niego głosował 20 lat (...) w Stołek i krzesło
reklama
52. Dodane przez byla członkini PO z Śmigla., w dniu - 27-10-2025 19:04 10 Wiele rzeczy tu trzeba sprostować . Kościańskie Kolo Platformy Obywatelskiej nie było pierwszym kołem tej partii w powiecie kościańskim,.. Pierwsze Kolo PO w powiecie i zarazem pierwsze w Polsce powstało na ziemi śmigielskiej. Dlatego Pan senator , wbrew temu co publicznie głosi ,nie mógł być pierwszym szefem tej partii w powiecie i powstanie kola kościańskiego nie może być uznane jako data założycielska PO na ziemi kościańskiej.. Do PO wstąpił Pan senator z SKL już w trakcie jej istnienia. na ziemi kościańskiej Jest jedynie zalozycielem Kola Platformy Obywatelskiej w mieście Kościan.
53. Dodane przez niehipokryta, w dniu - 27-10-2025 19:15 10 Zastanawiam się co taki człowiek jak Pan Senator , który wywodzi się z SKL czyli partii konserwatywnej ,, o ideologii chrześcijańskiej demokracji, robi w Platformie Obywatelskiej i w Koalicji z antychrześcijańskimi partiami, w których polowa to komuniści,. Bardziej pasuje już do PIS-u
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.