Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
23
Grudnia 2025
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Sławomira, Wiktoria,
Sławomir
Do końca roku 8 dni.
Start arrow Leszno arrow Szlaban na Cyprysowej w Dąbczu. Mieszkańcy muszą jeździć naokoło

Temat dla reportera

Szlaban na Cyprysowej w Dąbczu. Mieszkańcy muszą jeździć naokoło

07.11.2025. Radio Elka, Bartosz Maluśki


(Fot. Bartosz Maluśki)
Mieszkańcy Dąbcza alarmują w sprawie szlabanu ustawionego na ulicy Cyprysowej. Niedawno gmina Rydzyna zakończyła przebudowę ulicy Wierzbowej, która zyskała nową, kostkową nawierzchnię. Niedługo po zakończeniu prac na Cyprysowej pojawił się szlaban, który – jak twierdzą mieszkańcy – utrudnia im codzienny dojazd i zmusza do wybierania dłuższej trasy przez centrum miejscowości.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Fajnie, że ta droga powstała, jest wykostkowana, ale odcięli nam do niej dostęp. Ta część ulicy Cyprysowej, od Rowu Rydzyńskiego do Wierzbowej, jest drogą prywatną i postawili tam szlaban z zakazem wjazdu. Co nam z tego, że droga jest przebudowana,
jak ośmiu podatników może z niej korzystać, a pięćdziesięciu już nie?
- mówiła w audycji Temat dla reportera jedna ze słuchaczek Radia Elka.

Jak się okazuje, część ulicy Cyprysowej należy do gminy, natomiast od okolic Rowu Rydzyńskiego jest to droga prywatna. Szlabanu wcześniej nie było, został postawiony dopiero, gdy zakończono przebudowę Wierzbowej.

- Wpłynęło do nas pismo od mieszkańców drugiej części ulicy Cyprysowej w sprawie przejęcia drogi. Ostatnią drogą, jaką gmina przejęła, była ulica Orzechowa, jednak ona była utwardzona kostką i oświetlona. Obecnie mamy około 50 prywatnych dróg nieutwardzonych, które czekają na przejęcie. Jeżeli mieszkańcy lub deweloper utwardzą tę drogę, tak jak widnieje na wizualizacjach na stronie dewelopera, gmina ją przejmie - tłumaczy Kornel Malcherek, burmistrz Rydzyny.

Na razie mieszkańcy tej części Dąbcza, chcąc dostać się na Wierzbową i wyjechać w stronę Leszna, muszą jechać naokoło przez ulicę Łącznikową i centrum wsi.

 
Komentarze (59)
1. Dodane przez Paweł, w dniu - 07-11-2025 08:16 48 9
skoro jest prywatna to w czym problem? była by twoją drogą to nie zrobiłbyś podobnie? artykuł z d.... jakby nie było nic ciekawszego
2. Dodane przez Anon, w dniu - 07-11-2025 08:27 21 4
Skoro szanowna władza gminna twierdzi, że przejmuje jedynie utwardzone i oświetlone drogi to niech wytłumaczy jakim to sposobem reszta ulicy Cyprysowej nieoświetlonej i nieutwardzonej stała się drogą gminną, a nie jest nadal prywatną?
3. Dodane przez anon, w dniu - 07-11-2025 08:38 13 2
Możecie podziękować za taki stan rzeczy władzom gminy. Według planu zagospodarowania drogą gminną łączącą Wierzbową i Łącznikową jest Cisowa. Nawet kawałek kikuta zbudowali w ramach przetargu na Wierzbową.
4. Dodane przez LOL, w dniu - 07-11-2025 08:46 43 4
Pretensje do dewelopera a nie do gminy. Kupujecie kurniki, a poźniej płacz, że drogi nie ma. Widzę, że ktoś ma niezłą odklejkę z tym szlabanem...
5. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 07-11-2025 08:52 42 1
Nie bardzo rozumiem żale. 
Jak droga prywatna to właściciel drogi płaci podatek za drogę. 
 
Dlaczego więc podatnicy którzy nie płacą podatku za drogę ( bo drogi nie posiadają) oburzające się, że ktoś za darmo leździć nie pozwala i szlaban stawia? 
 
Za jazdę autostradą wielkopolska płacą to się szlaban unosi.
6. Dodane przez anon, w dniu - 07-11-2025 10:04 13 1
Ale płaczą nie ci co szlaban postawili tylko ci którym on przeszkadza. Ci co postawili sobie poradzą. Kamień sobie sami wysypali, sami sobie go muszą równać. Dzięki szlabanowi mają mniej równania i czystsze parapety. I tak wiedząco kupowali - nieruchomość z możliwością odgrodzenia dojazdu.
7. Dodane przez Domi67, w dniu - 07-11-2025 10:22 13 2
Skoro droga prywatna to nie rozumiem żali.  
Po pierwsze droga ul. Orzechowa jest droga nieprzejezdną. Logiczne że nie było uzasadnienia przejęcia. Z tego co widzę na mapach ten odcinek drogi jest pomiędzy drogami gminnymi - zatem skoro gmina chce żeby wszyscy mieszkańcy korzystali - wystarczy przejąć.  
Po drugie dlaczego dalsza część ul. Cyprysowej jest przejęta ? Zastanawiające.  
Rozjeżdzać korzystac chce kazdy ale niech sobie remontują mieszkancy prywatnie. Prywatna to zamknięta niech teraz gmina się wykaże.
reklama
8. Dodane przez M, w dniu - 07-11-2025 10:24 10 1
Jest moda na stawianie szlabanów... Czy piesi mogą korzystać z tej drogi? Czy będzie to wtargnięcie na teren prywatny? A skoro to teren prywatny, to czy zostały spełnione wszelkie wymogi formalne w celu nadania nazwy tej ulicy? Jak egzekwować prawo, to w całości.
9. Dodane przez LECH, w dniu - 07-11-2025 10:26 6 22
Jest to jawna dyskryminacja społeczności, która mieszka tam od wielu lat 10 lat !!! Ciekawe kto będzie odpowiedzialny jak na czas nie dojedzie straż lub pogotowie !!! Nie zostawimy tego tak !
10. Dodane przez do LECH, w dniu - 07-11-2025 10:39 12 2
Nazywasz dyskryminacją to, że mniejszość domaga się traktowania jak większość i w celu wymuszenia tego korzysta ze swoich praw?
11. Dodane przez anon, w dniu - 07-11-2025 10:40 1 0
Wujek google już się nowych tras nauczył.
12. Dodane przez ddx, w dniu - 07-11-2025 10:45 9 0
DO 9.Ile jest starszych niz 10 lat drog w Dabczu.pretensje do dewolepera chcieliscie droge prywatna to ja macie,GMINA NIE KONCZY SIE NA DABCZU.
13. Dodane przez www, w dniu - 07-11-2025 10:45 17 1
Dlaczego Gmina ma budować drogi deweloperom, potrafili kupić, podzielić grunt, wybudować i sprzedać domy, to niech zadbają o dojazd, a nie przerzucać na kogoś.
14. Dodane przez do 13, w dniu - 07-11-2025 11:05 4 1
Z tych samych powodów, dla których buduje je prywatnym właścicielom, którzy budowali własnym sumptem. Ostatecznie właścicielami domów czy to kupionych od dewelopera czy budowanych systemem gospodarczym są zwykli mieszkańcy, którzy płacą takie same podatki od nieruchomości. Przerzucanie kosztu budowy dróg na dewelopera skutkowałoby jedynie, tym że koszt budowy dróg ponosiliby nabywcy domów, podczas gdy ci którzy budują systemem gospodarczym dalej mogliby liczyć na wsparcie gminy w tym zakresie. Ci którzy kupiliby od dewelopera z wybudowaną drogą następnie dorzucaliby się w podatku do budowy tym, którzy nie mieli szczęścia zapłacić deweloperowi za drogę.
15. Dodane przez oj, w dniu - 07-11-2025 11:13 5 1
DO 6 TO O CO TEN PLACZ ZE SZLABAN POSTAWILI.I ZNAK TEREN PRYWATNY ZAKAZ WJAZDU SAMI SOBIE ROBICIE POD GORKE.
16. Dodane przez Ewelina, w dniu - 07-11-2025 11:18 4 9
Pisiory od szlabanu tam mieszkają !!!
17. Dodane przez Anon, w dniu - 07-11-2025 11:19 13 5
Panie Burmistrz nie odwracaj kota ogonem. Wizualizacje w folderach dewelopera to nie źródło prawa. Nie jesteśmy głupi i wiedzieliśmy, że deweloper czyli firma nastawiona na zysk nam prezentu nie zrobi i drogi nie utwardzi bo do niczego takiego się nie zobowiązała. Dziwne by było jakby deweloper na wizualizacji błoto wstawiał. Sednem jest to, że gmina nie chce przejąć kawałka drogi, który ma służyć nie tylko właścicielom domów przy niej stojących ale i mieszkańcom kilku okolicznych ulic.
18. Dodane przez Ku Klux Klan, w dniu - 07-11-2025 11:21 8 3
Nie rozumiem zamieszania droga prywatna to sobie szlaban postawili, a może ktoś z roszczeniowców udostępni swój trawnik na ścieżkę która być może komuś drogę skróci
19. Dodane przez A., w dniu - 07-11-2025 11:24 3 4
Szkoda że władza chodzac z ulotkami wyborczymi obiecywała przejęcie a po wyborach temat oczywiscie ucichł
20. Dodane przez Wyprowadziłes się NA WIES.!!!, w dniu - 07-11-2025 11:32 3 9
Kolego- jeśli wyprowadziłes się na wieś ( obniżając populację naszego miasta)...musisz się liczyć z błotem na drodze a tym samym ubłocony mi oponami w samochodzie ,pokonywaniem odległości w dojazdach do pracy ,( ach te sygnalizację świetlne,),kontaktem z Sołtysem...no i tablica rejestracyjna wiejska na samochodzie ( PLE,...),Pozdrawiam ...-Leszczyniak od urodzenia!!! Zatem nie narzekaj - nie brałeś tego " kota" w worku.!Michał.
21. Dodane przez anon, w dniu - 07-11-2025 11:40 2 1
Według filozofii władz gminy mamy na własny koszt przyczyniać się do poprawy infrastruktury w całej miejscowości, po to aby gmina nie musiała tego robić w wybranych miejscach i mogła zaoszczędzoną kasę wydać na budowę dróg, których przejęcie kiedyś przed zmianą zasad nie stanowiło problemu. Podatek od nieruchomości każą płacić taki sam, ale dzielą mieszkańców na dwie kategorie.
22. Dodane przez Bartek, w dniu - 07-11-2025 11:41 3 0
Wydając pozwolenie na budowę gmina powinna zmusić deweloperów do wykonania pełnej infrastruktury. Dzieje się tak w wielu miastach, dzięki temu skończy się pseudobudowanie.
23. Dodane przez do 15, w dniu - 07-11-2025 12:04 1 0
Ale w jaki sposób sobie pod górkę robimy?
24. Dodane przez do 20, w dniu - 07-11-2025 12:06 2 0
Liczę sie z błotem. Ze swoim błotem. Błota okolicznych mieszkańców staram się uniknąć.
25. Dodane przez do 16, w dniu - 07-11-2025 12:07 3 0
To żeś zabłysnęła.
26. Dodane przez Do21, w dniu - 07-11-2025 12:24 1 2
Działka rolna ,później ktoś sobie od rolnia i sprzedaje działki i to on powinien porobić drogi drogi i to wiadoma rzecz od dawna ,ale wiadomo że tego nie zrobi , też wiadomo od dawna ,a Wy mieszkańcy zdziwieni jakbyście urodzili się wczoraj
27. Dodane przez trochę rozsądku, w dniu - 07-11-2025 12:25 2 1
Przecież po to zostają wieśniakami by mieć daleko do miasta, kawałek dalej robi im wielką różnicę? :) 
PS jeśli jest to szlaban wjazdowo wyjazdowy to postawiony znak droga jednokierunkowa jest nieprawidłowy, w razie kolizji winny będzie jadący pod prąd. Lubują się w tym w Lesznie mieszkańcy Czechosłowackiej, który z parkingów skracają sobie drogę na Estkowskiego pod prąd. Tymczasem jadąc ulicą jednokierunkową mam prawo jechać oboma pasami ruchu, a skręcając z niej w lewo obowiązek jazdy z lewego pasa, ile razy tam jadę to spotykam jadących pod prąd, są nerwy, trąbienie wymachiwanie łapami, bo mi jazda na skróty pod prąd się należy.
28. Dodane przez xx, w dniu - 07-11-2025 12:26 3 0
DO 20 Swieciechowska ma pl zaborowo pl gronowo pl i jestem ciekaw kto wiecej beczy.
29. Dodane przez gość, w dniu - 07-11-2025 12:41 6 2
szkoda, że szlabanu nie potrzebowali jak jeździli ubitą Cyprysową
30. Dodane przez do 19, w dniu - 07-11-2025 12:47 5 0
Uwierzyłeś w obietnice wyborcze? To mnie rozbawiłeś ;)
31. Dodane przez do 29, w dniu - 07-11-2025 13:02 0 2
Reszta Cyprysowej jest publiczna i każdy ma tam prawo jeździć.
32. Dodane przez max, w dniu - 07-11-2025 13:12 4 0
typowa patodeveloperka
33. Dodane przez BOLEK, w dniu - 07-11-2025 13:20 3 1
DO 16 JAK JESTES TAKA OJRA PRZEDSTAW SIE Z IMIENIA I NAZWISKA I DO 20 TAK TA SYGNALIZACJE SWITLNA MACIE PIEKNA RAZ W MIESIACU .WYSCIGI NA OBWODNICY DRIFT NA PARKINGACH N O I TE SAMOLOTY KURY JAJ WAM NIE NOSZA BO CHALAS I TO JEST TWOJE SPOKOJNE NIE UBLOCONE LESZNO ,MILEGO MIESZKANIA.
34. Dodane przez do 26, w dniu - 07-11-2025 13:21 4 2
Tu nie jest problemem brak dróg utardzonych. Problemem jest to, że od jednych gmina przejmuje drogi nieutwardzone, a od innych nagle nie chce i jeszcze chce żeby ci inni zadbali od dostęp na skóty dla ogółu na swój koszt. My nie oczekujemy niczego więcej niż gmina zapewnia reszcie tej ulicy, zwłaszcza, że oczekiwania są takie żeby skrót do Leszna był pod naszymi oknami.
35. Dodane przez Zaduszki, w dniu - 07-11-2025 13:25 1 0
W Wilkowicach gmina nie może nazwać parku imieniem posła Erazma Stablewskiego bo sobie ewangelicy nie życzą  
 
A wy chcecie po cudzej drodze za darmo jeździć? 
Już nie bawem płatne eski. 
Kolacyjny zegar odmierza czas.
36. Dodane przez anon, w dniu - 07-11-2025 13:48 0 1
Jak deweloper buduje domy, a nie buduje dróg to jest be. Jak ludzie sami budują na działkach od rolnika i nie budują przy tym dróg czekając aż gmina to kiedyś zrobi, a przynajmniej kamień nawiezie, to jest ok.
37. Dodane przez dziwna sprawa, w dniu - 07-11-2025 13:48 4 0
Z tego co rozumiem na przejęciu drogi skorzysta cala ulica Cyprysowa ? Zale zrozumiale bo dojazd utrudniony. ludzi z prywatnej tez zrozumiec trzeba dlaczego maja z wlasnej kieszeni wkladac w droge ktora rozjezdzaja wszyscy. Nie rozumiem tylko dlaczego gmina nie przejmuje skoro inne jak najbardziej... czyzby osobisty konflikt z deweloperem? dlaczego przejęta jest pozostała część ulicy ? tez nie ma kostki z tego co widze
38. Dodane przez Kabaret, w dniu - 07-11-2025 13:55 5 2
Ten szlaban to zwykły szantaż na Gminie, pytanie kto to wymyślił? Deweloper zjadł mięso a Gminie kości zostawił i oto cały problem. Gmina zrobiła za ponad 3 mln złotych drogi dojazdowe (zbiorcze) do dróg osiedlowych ulica Wierzbowa i Łącznikowa a mieszkańcy w "podziękowaniu" aby wymusić przejecie drogi szlabany robią. Piaskownica.
39. Dodane przez Xg, w dniu - 07-11-2025 13:58 1 1
Michał co ty pi..,pi.. Arystokrata się znalazł z blachami PL. A może DGR
40. Dodane przez do 38, w dniu - 07-11-2025 14:33 2 0
Jak deweloper buduje domy, a nie buduje dróg to jest be. Jak ludzie sami budują na działkach od rolnika i nie budują przy tym dróg czekając aż gmina to kiedyś zrobi, a przynajmniej kamień nawiezie to jest ok. 
To gmina mogła pomyśleć, że jak takie udogodnienia mieszkańcom robi, to trzeba też dojazd do nich zapewnić. Czy może jednak gmina przyjęła założenie, że zbuduje mieszkańcom drogę, ale żeby do niej dojechać, to będzie trzeba po prywatnej działce przejeżdżać bo może jej właściciele nie zauważą, że są jej właścicielami bo wygląda jak droga przelotowa? Gminy jak drogi budują albo ścieżki rowerowe to potrafią działki pod nie wykupować jak potrzeba. A tu za darmo drogi nie chcą przejąć?
41. Dodane przez JO, w dniu - 07-11-2025 14:52 5 0
DO 20,Kolego ty chyba jestes z wiochy Lyszno bo powinienes wiedziec ze zyjemy wtakich czasach ze tablic nie musisz zmieniac i tych PL DABCZE aby zasmiecaja,
42. Dodane przez ula, w dniu - 07-11-2025 15:10 4 0
Smolen by powiedzial ALE JAJA !!!!!
43. Dodane przez Do 20, w dniu - 07-11-2025 15:13 1 0
Uspokój się wsioku I nie krzycz.
44. Dodane przez !, w dniu - 07-11-2025 15:15 5 3
Wieś z człowieka jednak nie wyjdzie i nawet w Dąbczu musza pokazać że oni są LEPSI od innych
45. Dodane przez xyz, w dniu - 07-11-2025 15:50 1 0
skoro fragment ul. Cyprysowej jest droga prywatna czyli służy tylko i wyłącznie do dojazd do posesji przy tej drodze. mieszkancy części za rowem swój dojazd mają od ul. łącznikowej. można powiedzieć tak jak Pan burmistrz powiedział jednej z mieszkanek przy prywatnej drodze "Widziały gały co brały" mieszkancy ul. cyprysowej i modrzewiowej też mają gały wiedzieli gdzie kupują dom na szarym końcu osiedla. równolegle do ul. cyprysowej jest cisowa gminna która łączy ul łącznikowa z wierzbowa. tylko nikt jej nie utwardzil i rośnie kukurydza ale nikt nie zabroni po niej jeździć.
46. Dodane przez M, w dniu - 07-11-2025 15:57 0 0
W Lesznie jakoś deweloperzy urządzają parkingi, place zabaw, drogi, zieleń, a powiat .... w błocie?
reklama
47. Dodane przez LUD, w dniu - 07-11-2025 17:49 0 0
DO 44 A co Dabcze pokazuje ze sa lepsi od innych .
48. Dodane przez gosc, w dniu - 07-11-2025 17:59 3 3
Ale się wsioki z ul.Szlabanowej odpalili
49. Dodane przez Obywatel, w dniu - 07-11-2025 18:20 3 0
Ja mieszkańcom tej ulicy wcale się nie dziwię. Droga prywatną nie utwardzona jeżdżą wszyscy a potem chętnych do równania nie ma.
50. Dodane przez Jolanda L-no do ...43., w dniu - 07-11-2025 19:25 0 4
Otóż Drogi Wieśniaku będziesz rejestrował nowy swój pojazd w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego ( tak ,tak wiejskiego Starostwa przy P. Kościuszki.Zatem jaka tablice rejestracyjna dostaniesz...!!?? Tak ,tak, dobrze,dobrze zgadujesz- tak dostaniesz tablice z Powiatu ( wiejską) dostaniesz wtedy ...PLE....xxxxxxx.I po tym Ciebie poznam że jesteś ze wsi .." Buraczku" Jolka ( n-lka L.O.)
51. Dodane przez zalew, w dniu - 07-11-2025 20:26 2 0
Śmigielski naobiecywał rzekomo ze gmina weźmie drogę, a tu zonk i buntuje ludzi celowo, bo chce drogę na koszt gminy?
52. Dodane przez Gmina Rydzyna, w dniu - 08-11-2025 07:16 2 0
A ja mam pytanie dlaczego cała nasza kasa idzie ciągle na Dąbcze, a inne drogi? 
Mieszkam wiele lat tu i Płace podatki dtoga Dąbcze Robczysko tragedia, obiecana wiele lat i zrobiony kawałek do Maruszewa bez ścieżki rowerowej, a co dalej 
Liczy się aby Dąbcze Dąbcze Dąbcze i jeszcze raz Dąbcze. My tu mieszkaliśmy zanim były te działki na budowę w Dąbczu a drogi stare, wąskie aż strach jechać.
53. Dodane przez Scorp, w dniu - 08-11-2025 07:30 1 0
Widzę, że u dużej części ludzi panuje jeszcze głęboka komuna. Wszyscy, którzy uważają, że mogą sobie po prywatnym terenie jeździć niech udostępnią swój teren, ogródki, podwórka i żeby każdy mógł korzystać B A gmina w tym przypadku kompromituje się, połowa ulicy jest gminna a połowa już nie. W rydzynie potrafili wykostkować nowe ulice osiedlowe , no ale wiadomo to miasto , a Kornelek nie będzie na wsiach tego robił, a tu problem żeby ulice na rzecz gminy przejąć (a należy to do zadań gminy)
54. Dodane przez a, w dniu - 08-11-2025 15:14 3 0
To jest jednak wina gminy. Skoro utwardziła, a miała wiedzę o tym, że część drogi jest prywatna, mogła podjąć decyzję o uzależnieniu utwardzenia od zgody właścicieli prywatnej drogi na udzielenie służebności dla pozostałych mieszkańców. To troszkę tak, jak z garażami podziemnymi, jest to udział w części wspólnej, ale udziela się dostępu, ponieważ znajdują się tam śmietniki, też dla tych członków wspólnoty, którzy nie mają miejsca postojowego. Inaczej nikt nie zakupi miejsca postojowego, a adnotacja o udzieleniu służebności widnieje w akcie notarialnym. Trudno mieć pretensje do mieszkańców, którzy nie mieli pojęcia o skomplikowanej strukturze własnościowej okolicznych dróg. Przecież nikt nie kupuje działki, analizując okoliczne mapy. Postawa właściciela/ właścicieli drogi prywatnej, którzy czekali ze szlabanem, na utwardzenie dojazdu jest oczywiście wyjątkowo "tu słowa". Czy gmina mogła to przewidzieć? Tak. Czy mieszkańcy także? Nie. Kto z nas analizuje mapy okolicy?
55. Dodane przez do 54, w dniu - 08-11-2025 22:40 0 0
Ale gmina nie utwardziła części prywatnej, jedynie publiczną. Gmina się szczyci tym że nie chce przejąć za darmo kluczowego dla okolicznych mieszkańców kawałka ulicy. A gdzie indziej się chwalą tym że od rolnika wykupili skrawek gruntu pod ścieżkę rowerową.
56. Dodane przez do 51, w dniu - 08-11-2025 22:45 0 0
No tak bo ludzie głupie i same się buntować nie umiejo. Dewelopera w to nie mieszaj,. On już sprzedał wszystko co miał do sprzedania przy tej ulicy i ma wyje...Jeśli ktoś wierzył, że deweloper załatwi drogę to musiał być bardzo naiwny. Ktoś w gminie nie ma wyobraźni, że do tej sytuacji dopuścił.
57. Dodane przez Rydzyniak, w dniu - 08-11-2025 22:52 1 0
Gmina wybudowała Wierzbową aby właściciele kilku pałaców nad zalewem mieli lepszy dojazd do Leszna. Plebs z Cyprysowej tej czy innej nie ma w tym wszystkim dla władzy najmniejszego znaczenia. Ot cała historyja.
reklama
58. Dodane przez M, w dniu - 09-11-2025 09:59 1 0
jak to się dziej, że ludzie kupują mieszkania, domy i potem się okazuje, że nie ma drogi i długo nie będzie, a na prospekcie piękne osiedle wśród drzew, krzewów, z pojemnikami na śmieci ukrytym za obudową, a potem brak zieleni, brak parkingu, brak dróg. Ale są osiedla w Lesznie z budowaną cała infrastrukturą zieloną, chodnikami, jezdnią - wszystko schludnie i ładnie. Od czego to zależy - od miasta? od dewelopera? Trzeba chyba sprawdzać, co w wizualizacji ma deweloper, a co jest faktycznie na jego wcześniej budowanych osiedlach.
59. Dodane przez xyz, w dniu - 09-11-2025 11:28 2 1
ale mieszkancy przy drodze prywatnej nie mają do nikogo pretensji że mieszkaja przy prywatnej drodze. kupując dom na to się zgadzali. ci sami mieszkancy sobie w jakiś sposób te drogę utwardzili tłuczniem, a całe osiedle im te drogę rozjeżdżalo bo krócej bo szybciej bo lepiej bo mniej dziur. mieszkancy ul cyprysowej i modrzewiowej i cedrowej przy rowie dobrze wiedzieli gdzie kupowali domy, a teraz wielkie zdziwienie. że muszą jeździć tak jak zaklada plan zagospodarowania przygotowany przez gminę czyli ul. łącznikowa. Mieszkancy chcieli odda drogę dla gminy w zamian za wybudowanie nawierzchni aby tamta cześć za rowem miała dobry dojazd. gmina z propozycji nie skorzystała wiec prywatny odcinek został zamknięty. mieszkancy ul. cyprysowej i modrzewiowej powinni największe pretensje powinni mieć do kogoś w gminie kto zatwierdził plan zagospodarowania i pozwolił na 450metrowych odcinkach drogi na ciasna zabudowę i zabezpieczenie osiedla 2 drogami prowadzącymi tylko do ul. łącznikowej i do samych siebie że właśnie w takim miejscu kupili swój dom i ulikowli tam swoje oszczędności. deweloperzy w czasach powstawania osiedla przescigali się ofertami. my wybraliśmy dom przy prywatnej ulicy i o tą ulice dbamy nie potrzebujemy obcych którzy będą ja niszczyć.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Działka rod osiecznaOsieczna 150000
Mieszkanie 3-pokojow... Leszno 2000
Mieszkanie o pow. 52... Leszno 330000
gronowo ul.zawiszy ... Leszno 569000
gronowo ? domy z og... Leszno 569000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj