Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Grudnia 2025
Piątek
Imieniny obchodzą:
Dionizy, Szczepan

BOŻE NARODZENIE
Do końca roku 5 dni.
Start arrow Leszno arrow Mieszkańcy Cyprysowej tłumaczą postawienie szlabanu

Wracamy do naszego artykułu

Mieszkańcy Cyprysowej tłumaczą postawienie szlabanu

09.11.2025. Radio Elka, Bartosz Maluśki

Mieszkańcy ulicy Cyprysowej w Dąbczu, którzy postawili szlaban oddzielający ich prywatną drogę od drogi gminnej, tłumaczą swoją decyzję. W liście do redakcji wyjaśniają swój punkt widzenia, bo - jak twierdzą - "tekst pomija szereg istotnych okoliczności, które mają kluczowe znaczenie dla zrozumienia sytuacji."

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Jak już informowaliśmy, szlaban na fragmencie ulicy Cyprysowej od Rowu Rydzyńskiego w stronę ulicy Wierzbowej stanął kilka tygodni temu. O utrudnieniach informowała słuchaczka Radia Elka, wskazując, że mieszkańcy okolicznych ulic muszą przez to wybierać dłuższą drogę. Burmistrz Rydzyny, Kornel Malcherek, przekazał, że gmina w najbliższym czasie nie przejmie tego fragmentu, ponieważ w kolejce do przejęcia jest około 50 innych prywatnych, nieutwardzonych dróg. Dodał też, że odcinek Cyprysowej mógłby zostać przejęty wcześniej, gdyby był wykostkowany. Cały artykuł przeczytasz TUTAJ .


Do naszej redakcji wpłynął list od "Mieszkańców ul. Cyprysowej", w którym tłumaczą swoją decyzję:

Szanowni Państwo,

w związku z opublikowanym na portalu Elka.pl materiałem dotyczącym ustawienia szlabanu na prywatnym odcinku ulicy Cyprysowej w Dąbczu (gm. Rydzyna), pragnę zwrócić uwagę, że artykuł przedstawia sprawę w sposób jednostronny i niezgodny z rzeczywistym stanem faktycznym. Tekst pomija szereg istotnych okoliczności, które mają kluczowe znaczenie dla zrozumienia sytuacji.

Pragnę przedstawić fakty:

1. Mieszkańcy, którzy nabyli nieruchomości przy prywatnym odcinku ul. Cyprysowej, posiadają udziały w tej drodze i ponieśli koszty jej utwardzenia, aby zapewnić sobie w miarę komfortowy dojazd do swoich posesji. Należy dodać, że był to świadomy zakup.

2. Znaczny ruch generowany przez mieszkańców pozostałej części osiedla powodował szybką degradację nawierzchni, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym.

3. Mieszkańcy prywatnego odcinka nie mają problemu z faktem, że mieszkają przy drodze prywatnej i sami muszą ją utrzymywać, utwardzać i równać, jednak nie są w stanie ponosić kosztów częstych napraw wynikających z nadmiernego ruchu tranzytowego. Propozycja nieodpłatnego przekazania drogi gminie była gestem dobrej woli w stronę pozostałej części osiedla - tak, aby inni mieszkańcy mieli krótszą drogę dojazdu, a jednocześnie by gmina w przyszłości mogła zapewnić jej odpowiednie utrzymanie, w tym utwardzenie i zimowe odśnieżanie.

4. Gmina z tej propozycji nie skorzystała. Z uzyskanych informacji wynika, że w przyszłości planuje utwardzić ulice Cyprysową (część gminną), Modrzewiową i Cedrową, co spowodowałoby, że około 150-metrowy odcinek prywatny pozostałby nieutwardzony. W naturalny sposób doprowadziłoby to do jeszcze większego natężenia ruchu i szybszej degradacji drogi.

5. Mieszkańcy nie mogą samodzielnie utwardzić tego odcinka, ponieważ pod drogą przebiega linia wysokiego ciśnienia gazu ziemnego, co wymagałoby wykonania kosztownych prac technicznych (m.in. betonowego zabezpieczenia i odwodnienia).

6. Po zamknięciu drogi szlabanem ruch odbywa się wyłącznie przez właścicieli nieruchomości przy tej części Cyprysowej, co zatrzymało proces niszczenia nawierzchni. Mieszkańcy są zgodni, że jeśli droga pozostanie w rękach prywatnych, są w stanie utrzymać ją w przyzwoitym stanie przy obecnym natężeniu ruchu, jednak częste równanie nawierzchni i naprawy generowane przez ruch spoza tej części ulicy są zbyt kosztowne.

7. Należy również zaznaczyć, że mieszkańcy pozostałej części osiedla mają zapewniony dojazd do swoich posesji poprzez ulicę Łącznikową - tak jak było od początku istnienia osiedla.

8. Wszelkie służby ratunkowe, komunalne i interwencyjne mają swobodny dojazd do wszystkich posesji przy ulicach Cyprysowej, Modrzewiowej i Cedrowej. Ustawienie szlabanu nie wpływa negatywnie na dojazd służb, ponieważ dostęp do tych nieruchomości jest zapewniony poprzez utwardzoną ulicę Łącznikową.

9. Właściciele posesji przy ulicach Modrzewiowej, Cyprysowej (części gminnej) i Cedrowej swoje pretensje powinni kierować do władz gminy, które nie zdecydowały się na przejęcie i utwardzenie prywatnego odcinka ulicy Cyprysowej, pełniącego ważną funkcję łącznika pomiędzy drogami gminnymi, a nie do mieszkańców, którzy dbają o swoją własność i ponoszą koszty jej utrzymania.
Mieszkańcy prywatnego odcinka są w stanie cierpliwie poczekać na decyzję gminy o przejęciu drogi - pytanie tylko, czy tej cierpliwości wystarczy pozostałej części osiedla.
Jednocześnie mieszkańcy rozumieją, że w gminie Rydzyna znajduje się około 50 innych, równie strategicznych dróg prywatnych, które również oczekują na przejęcie. W tej sytuacji w dobrym tonie ze strony pana burmistrza byłoby jasne wytłumaczenie mieszkańcom pozostałej części osiedla, że gmina na tę chwilę nie ma dobrej woli ani możliwości, by ułatwić im dojazd do pracy, szkoły czy sklepu.

Z powyższych powodów postawienie szlabanu było konsekwencją braku decyzji gminy w sprawie przejęcia i utwardzenia drogi, a także obawy właścicieli przed dalszą degradacją terenu i ewentualną odpowiedzialnością cywilną za wypadki na drodze prywatnej.
(...)

Z poważaniem

mieszkańcy ul. Cyprysowej
 
Komentarze (96)
1. Dodane przez Xxz, w dniu - 09-11-2025 18:26 12 5
Przy tej części ulicy nie mieszkają "ziomki" więc poczeka na przejęcie przez gminę...
2. Dodane przez wsxystko, w dniu - 09-11-2025 18:33 75 9
i wszystko na temat. Nie rozumiem skad te roszczenia... Teren prywatny to swietosc i koniec!!!
3. Dodane przez PL, w dniu - 09-11-2025 18:34 16 6
Gazociąg wysokiego ciśnienia dopuszcza zabudowę z trwałym posadowieniem, w odległości 10 metrów od niego? 
Ja nie chcę mieszkać na tej Cyprysowej! 
Utwardzenie nawierzchni drogi z tym gazociągiem,  
wymaga spełnienia szczególnych warunków technicznych. 
Burmistrz raczy żartować z tym czekaniem, że to mieszkańcy wyłożą swoje pieniądze na tę inwestycje?
4. Dodane przez gosc, w dniu - 09-11-2025 18:36 20 23
Szkoda, że mieszkańcy ul. Szlabanowej nie widzą swojej hipokryzji polegającej na wstawieniu szlabanu w dniu otwarcia ulicy Wierzbowej. Wcześniej szlaban byłby dla nich utrudnieniem. Teraz jak otwarto nową drogę już nie potrzebują jeździć przez resztę osiedla. 
To chyba najbardziej boli, że są hipokrytami.  
Modrzewiowa/Cyprysowa też nie została przejęta przez gminę bo sobie gmina chciała tylko było to efektem walki mieszkańców, założeniem koła inicjatyw gospodarczych itd.
5. Dodane przez Normalny, w dniu - 09-11-2025 18:46 21 11
Niestety, tłumaczenie sąsiadów jest nieprawdziwe, drogę utwardzono tylko w części, sypiać kamień, który jest bardzo podatny na wodę, a że odprowadzenia wody nie ma to skutkuje to powstawaniem dziur. Druga część była nieprzejezdna przez prawie dwa lata, ponieważ mała grupa sąsiadów nie potrafiła jej wyrównać po zamontowaniu kanalizacji, budowali z ziemi okopy aby woda deszczowa nie zalała ich posesji, totalny burdel. Dodam ze ilość przejeżdżających aut nie jest w stanie uszkodzić tej drogi. Dodatkowo kupując dom wraz z drogą i biorąc na to kredyt sami zablokowali możliwość przejęcia drogi przez gminę, ponieważ grunt jest zabezpieczony hipoteką. Pretensje raczej trzeba składać do dewelopera, który skłócił osiedle
6. Dodane przez Janek, w dniu - 09-11-2025 18:52 6 6
A mieszkańcy cyprysowej (prywatnej) podziękowali Gminie za utwardzenie ul. Wierzbową? Bo deweloper na swoich stronach już się nią chwali.
7. Dodane przez Mieszkaniec osiedla, w dniu - 09-11-2025 18:58 13 16
Ciekawi mnie zmartwienie mieszkańców Cyprysowej (części prywatnej) odnośnie nawierzchni drogi. Przez wiele lat nie potrafili się zlożyć na wyrównanie drogi, a co dopiero utwardzenie. Woda wdzierała im się na posesję i nie mieli z tym problemu. Nagle twierdzą, że pozostali mieszkańcy osiedla niszczą im drogę przejeżdżając nią. To woda niszczy waszą nawierzchnię, a nie samochody! Czemu wówczas nie stawia liście szlabanu? Wy nie szantażuje gminy tylko robicie na złość pozostałym mieszkańcom. Ale spokojnie karma wróci- gmina zrobi ul. Modrzewiową/Cyprysową, a wy zostaniecie z tym bagnem i nikt się za wami nie wstawi tym razem.
8. Dodane przez Ja, w dniu - 09-11-2025 18:59 16 0
Korekta elka, Dąbcze to nie Leszno!
9. Dodane przez 4, w dniu - 09-11-2025 19:00 4 2
Ale masz Życiowe problemy
reklama
10. Dodane przez Cyprys, w dniu - 09-11-2025 19:00 5 6
Proponuje zaraz za szlabanem postawić dwie duże donice żeby nie mogli w ogóle wjechać na cyprysowa ciekawe czy sobie ja zrównają bo już wygląda jak przed szlabanem kiedy auta nie mogły przejechać i urywali zawieszenia. Może im rachunki przesłać
11. Dodane przez Szym, w dniu - 09-11-2025 19:04 16 5
Kurierzy się ucieszą, podjazd pod szlaban, telefon, albo ktoś przyjdzie albo awizo i nara
12. Dodane przez JADZIA, w dniu - 09-11-2025 19:07 14 6
Odnosząc się do oświadczenia: Szlaban powstaw w momencie oddania przez Gmine nowej drogi z funduszu przeznaczonego dla ,, wszystkich mieszkańców osiedla! Dlaczego szlaban nie został zamontowany np.3 lata temu ? Jak można nazwać takie celowe dzialanie? Prywatna droga jest utwardzana gruzem czyli na krótki okres czasu. Dziury jak były tak są i pewnie będą. Czy wszyscy mieszkańcy,, ul. Szlabanowej ,, wyrazili zgodę na montaż szlabanu ? ? ?
13. Dodane przez geodeta, w dniu - 09-11-2025 19:08 15 0
NIC SIĘ NIE ZMIENIŁO :) 
Kargul zaorał Pawlaków pole na trzy palce...
14. Dodane przez Burmistrz, w dniu - 09-11-2025 19:13 5 8
Do pkt.9 To nie Gmina zamontowała szlaban! Słabe to oświadczenie jakby to pisało dziecko z 2 klasy podstawówki
15. Dodane przez Pl, w dniu - 09-11-2025 19:14 20 5
Teren prywatny to prywatny ! Jak Ci którzy chcą nią jeździć dołożą się do kostki to pewnie zdejmą szlaban . To tylko moja propozycja bo nie znam szczegółów;)  
Więcej aut to więcej błota więc nie ma się co dziwić....
16. Dodane przez Ryszard, w dniu - 09-11-2025 19:15 3 1
Brawo
17. Dodane przez Bronek K., w dniu - 09-11-2025 19:16 4 1
Gdzie jest Milicja !!!
18. Dodane przez Zzz, w dniu - 09-11-2025 19:20 9 16
Mieszkańcy prawywtnej drogi doprowadziliście do ogromnego konfliktu sąsiedzkiego. Prawo prawem, ale czy ktokolwiek z Was zwrócił się do sąsiadów o pomoc, aby wspólnymi siłami spróbować coś zrobić i doprowadzić sprawę do końca? Nie zrobiliście tego, wybraliście najgorsze rozwiązanie, którego Wam nie zapomnimy...
19. Dodane przez Armando, w dniu - 09-11-2025 19:22 11 13
AUTO OSOBOWE NISZCZY DROGĘ, A CIEŻKA ŚMIECIARKA JUŻ NIE ? BRAWO DLA WAS!
20. Dodane przez Leszno, w dniu - 09-11-2025 19:23 14 3
To całe Dąbcze to jakaś żenada , szukanie domów po wioskach i szemranych wykonawców . Taki mamy finał wszyscy pokłóceni nerwy zszargane bo zachciało się domku. A na koniec i tak wszędzie daleko i dojazdy dobijają &
21. Dodane przez Sąsiadka, w dniu - 09-11-2025 19:29 9 0
A ja ciekawa jestem komentarza ze strony Pana Ś(...)? Doczekamy się?
22. Dodane przez , w dniu - 09-11-2025 19:30 8 0
Nie ma co się spierać. Szanujmy fakty.
23. Dodane przez Sluzby, w dniu - 09-11-2025 19:40 4 5
"Postawienie szlabanu nie wpłynie negatywnie na dojazd sluzb"- Wy tak na serio?! No tak, życie ludzkie poczeka kilkanaście minut dłużej aż służby dojadą dookoła przez całą wies, Łacznikowa, i wjada na osiedle, zamiast dojechac wyremontowana krotsza droga Wierzbowa na Cyprysowa. A, to tylko Wasz przywilej, ups.
24. Dodane przez do 3 PL, w dniu - 09-11-2025 19:47 2 0
Rzucasz pan hasłami nt. odległości od gazociągu wc bez znajomości jakichkolwiek przepisów ... Oczywiście że zabudowa mieszkaniowa jest możliwa bez spełniania specjalnych warunków, poza zachowaniem strefy kontrolowanej gazociągu 4 metry, czyli 2 metry w każdą stronę. Wymagane jest przy kolizji z takim gazociągiem uzgodnienie z jego operatorem i nadzór na budową ... to są oczywiście dodatkowe koszty, ale nie porażające
25. Dodane przez pisor, w dniu - 09-11-2025 19:48 0 2
oczywiscie karetka na drodze gminej bron boze wijezdzac
26. Dodane przez a, w dniu - 09-11-2025 20:03 4 2
oczywiście ta relacja jest fałszywa, bowiem szlaban pojawił się dopiero po utwardzeniu drogi wiodącej do ich części ulicy. Czemu nie było przed? Tak wynika przynajmniej z analizy tekstu dwóch artykułów.
27. Dodane przez Słusznie, w dniu - 09-11-2025 20:06 21 2
Przez wiele lat mieszkałem przy nieutwardzonej drodze. Po deszczach wraz z sąsiadami braliśmy grabie i równaliśmy nawierzchnie. I przykro nam było, kiedy na drugi dzień ,,sąsiedzi" z sąsiednich ulic robili sobie tor wyścigowy. To było w Lesznie. Nie dziwię się ustawieniu tego szlabana.  
Sprawa uważam wyjaśniona. A własność prywatna to rzecz święta.
28. Dodane przez Nie...kumaty, w dniu - 09-11-2025 20:11 2 1
Mnie jednak sie wydaje ze gmina chciała ludzi tak po prostu wykiwac.
29. Dodane przez LECH P., w dniu - 09-11-2025 20:17 10 10
Merytorycznie efekt jest taki, że mieszkańcy szlabanowej tylko zrobili na złość mieszkańcom osiedla, a nie burmistrzowi. Sami nie umieli się dogadać z deweloperem i liczą na wyręczenie w tej sprawie. Smutne ale prawdziwe!
30. Dodane przez M, w dniu - 09-11-2025 20:21 8 1
A tak z inne beczki. Bardzo ładne macie nazwy ulic w miejscowości. Serio, Cyprysowa, Modrzewiowa i Cedrowa. Ja np. mieszkam na Warzywnej ... to już nie to brzmienie i skojarzenie.
31. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 09-11-2025 20:39 4 2
dziwie się tu ludziom, jad wylewają....nie widzicie, że tak naprawdę to gmina z Kornelem Malcherkiem na czele skłóca ludzi w Dąbczu. Celowo nie przejmuje drugiej części ul. Cyprysowej. Spotkaliście się gdzieś, aby połowa ulicy była gminna a połowa prywatna.
32. Dodane przez Dab, w dniu - 09-11-2025 20:41 7 1
Kupują ludzie domy w polu bo taniej, a potem krzyki jak im jest źle. To tylko niektórym politykom podobno się należy ale nie każdemu. Tu jest prywatna własność i nic nikomu do tego. Wiedzieliście gdzie kupujecie i jak dojazd wygląda .Za darmo nic nie ma. Trzeba było się dołożyć do utwardzenia. Tylko po co jak nie moje ?
33. Dodane przez Pozamiatane, w dniu - 09-11-2025 20:41 10 5
No i brawo za to wytłumaczenie  
Choć niepotrzebne bo logiczne droga prywatna więc prawo zamknięcia  
Dziwie się tylko tej części drogi gminnej - gdyby nie ten ruch całe życie jeździlibyście do dziurach nikt tego tak nie widzi ? Władze zrobią wasz odcinek a ten z tego co widzę zawsze zostanie w dziurach ? Chyba lepiej że coś się dzieje że mieszkańcy próbują oddać i kiedyś całość będzie gminna ? Nie rozumiem myślenia mieszkańców drogi gminnej. Utrudnienie jest ok zrozumiałe no ale pewnie w powyższej sytuacji takie samo byłoby wasze działanie . A remontowanie takiej drogi to syzyfowa praca . Jechałem tamtędy wczoraj - podejrzewam że większość ulicy z tego korzystała to nie jest kilka sammochodow dziennie ! Brawo za ten artykuł
34. Dodane przez bankier, w dniu - 09-11-2025 21:23 1 0
Proponuję zbudować tunel, który zacznie się pod Rowem Rydzyńskim i poprowadzi w kierunku lasu. To rozwiąże kwestie sporne transportu.
35. Dodane przez do 33, w dniu - 09-11-2025 21:43 3 1
No właśnie nie próbują bo jedyne co to próbowali to zaszantażować mieszkańców, żeby ogarnęli temat za nich
36. Dodane przez Anon, w dniu - 09-11-2025 21:49 2 0
Obudowa rury pod Wierzbową kosztowała 200k.
37. Dodane przez Do 4, w dniu - 09-11-2025 21:50 2 0
No i to jest właśnie walka mieszkańców.
38. Dodane przez Do 5, w dniu - 09-11-2025 21:56 4 1
Nie pleć bzdur o hipotekach. Droga to osobna działka z osobną księgą. Sądzisz że 21 banków się na nią wpisało? Według twojej filozofii to ta mała grupka mieszkańców powinna zainwestować w porządną nawierzchnię, najlepiej jeszcze kanalizację deszczową zrobić, po to aby reszta osiedla nie musiała na kiepską narzekać i się skłaniać przez ostatnie dwa lata do jazdy na około?
reklama
39. Dodane przez Do 6, w dniu - 09-11-2025 21:59 2 0
Jaki jest związek logiczny między obiema częściami tego zadania?
40. Dodane przez Ad 7, w dniu - 09-11-2025 22:01 1 0
Bo woda wdzierała się na nasze posesje i szlaban nie był potrzebny bo jego rolę pełniły stawy na środku drogi. Jeśli ten scenariusz się ziści to tylko potwierdzi, że mieliśmy rację.
41. Dodane przez Mmmmmmm, w dniu - 09-11-2025 22:12 4 3
Odizolować od reszty osiedla i oczywiście ignorować
42. Dodane przez Anonim, w dniu - 09-11-2025 22:17 5 1
Mieszkańcy prywatnej myśleli, że jak postawią szlaban to burmistrz się przestraszy i z uśmiechem na twarzy przejmie drogę od ręki- wręcz byli tego pewni. Na początku tej afery chodziły słuchy i komentarze osób z prywatnej ulicy, że ten szlaban to na chwilę aby zmusić gminę do przejęcia. Bądźcie szczerzy ! Tu o tranzyt nie chodzi. Chcieliście wymusić przejęcie na gminie.
43. Dodane przez Anon, w dniu - 09-11-2025 22:20 3 1
Szlabanu nie było wcześniej bo trochę trwało zanim do wszystkich dotarło że innego sposobu nie ma. Poza tym oczywistym jest że wcześniej skłonność reszty osiedla była mniejsza do jazdy przez część prywatną.
44. Dodane przez Anonim, w dniu - 09-11-2025 22:20 2 0
Do komentarza 40 - teraz zaprzeczacie sami sobie, że o tą drogę nigdy nie dbaliście a teraz mowiecie, że to wina mieszkańców, że była w tak złym stanie?
45. Dodane przez Do 30, w dniu - 09-11-2025 22:26 5 1
A powinny się nazywać Kurzowa, Syfowa i Pyłowa.
46. Dodane przez TOM, w dniu - 09-11-2025 22:45 6 0
JA BYM DOCHODZIŁ OD DEWELOPERA ABY DROGA BYŁA JAK NA PROSPEKCIE!!! CZEMU DEWELOPER NIE ODDAŁ DROGI GMINIE JAK TO NORMALNIE SIE CZYNI
47. Dodane przez do 42, w dniu - 09-11-2025 22:49 2 0
Musicie się zdecydować. Albo chcieliśmy skłonić gminę do przejęcia, albo zrobić wam na złość. Niestety ale dotychczasowe umizgi do burmistrza niewiele dały. Burmistrz traktował mieszkańców jak dodatek do dewelopera. Widać nie ma między nimi chemii.
48. Dodane przez Aaaa, w dniu - 09-11-2025 22:52 5 0
Tak teraz to pretensje ale ja były drogi równane przez gminę to na tej części była łyżka podnoszona i opuszczana za tą drogą dlaczego byla omijana ? Bo prywatna ? Więc o co chodzi
49. Dodane przez do 46, w dniu - 09-11-2025 22:52 2 0
Bo gmina nie chciała tej drogi. Kto miał tego dochodzić? Gmina która nie jest klientem dewelopera, czy klienci którzy w tym samym prospekcie wyczytali, że utwardzenie drogi nie jest w cenie? Myślisz że resztę domów na gminnej części ulicy kto budował i co miał w prospektach?
50. Dodane przez do 21, w dniu - 09-11-2025 22:57 1 0
A co ma Ś do tego? Póki gmina jego winą nie obarcza to nie ma czego komentować. Gdyby mogli go winą obarczyć to pewnie już by to zrobili. Pewnie z papierów wynika, że to gmina od początku drogi nie chciała.
51. Dodane przez Do kom. 40, w dniu - 09-11-2025 23:09 8 4
Proponuję porozmawiać z mieszkańcami, jest ich tak wiele zainteresowanych aby z waszej drogi korzystać. Podejrzewam, że byłoby wielu chętnych aby pomóc w utrzymaniu drogi dla dobra całego osiedla. Nie było z nami żadnych rozmów tylko zostaliśmy postawieni przed faktem dokonanym. Można było stworzyć jakiś budzet. Na kilkadziesiąt rodzin to byłby niewielki koszt a wy byście mieli lepsze warunki i my łatwiejszy dojazd. Zamiast robić na złość komukolwiek czy mieszkańcom, czy gminie powinno zacząć się od rozmowy. Nasza ulica też kiedyś była prywatna i mieszkańcy wywalczyli przejęcie w odpowiedni sposób.
52. Dodane przez do 29, w dniu - 09-11-2025 23:10 0 0
Zgadza się
53. Dodane przez do 38, w dniu - 09-11-2025 23:46 2 0
Bzdur nie plecie bo 3 banki się wpisały do księgi od drogi.
54. Dodane przez Ja, w dniu - 10-11-2025 06:03 5 5
Ja uważam że dobrze zrobili jeżeli droga prywatna to dlaczego maja mieć większy ruch, poza tym idą w tym dziury i remont z swojej kieszeni, do tego dochodzi bezpieczeństwo dzieci, brudne samochody i okna w domu. 
 
Jeżeli prawidłowy dojazd jest od drugiej strony to mi przykro mogli myśleć jak kupowali domy jakie dojazdy są do domu.
55. Dodane przez Obiektywny, w dniu - 10-11-2025 07:08 5 0
Jak tak czytam ten przypadek jako bezstronny kibic to nasuwają mi się conajmniej 2 wnioski.  
Pierwszy to taki, że każda ze stron uważa że jej się coś należy. Brawo dla Gminy że nie ulega szantażowi. 
A drugi to taki. że żyjemy w społeczeństwie rozszczeniowym które dużo mówi dużo krzyczy ale jakby się jeden z drugim miał dołożyć to nagle głowa w piasek i cisza.  
Jeśli droga jest prywatna to jest prywatna. Nie będzie gmina robić tam remontów ani jej utrzymywać bo nawet prawnie nie mogą tego robić. A skoro jest prywatna i ktoś za nią zapłacił to jakim prawem inni mieszkańcy mają pretensje o przejazd po niej? Może zrobcie sobie parking na ogrodzie u któregoś z mieszkańców ulic ościennych? A nie sorry wy wszyscy tam w tych klitkach (ja to nazywam chów klatkowy) nie macie tam przecież takich rzeczy&..sorry.
56. Dodane przez xyz, w dniu - 10-11-2025 07:15 2 0
ja to widzę tak. ludzie na modrzewiowej cyprysowej cedrowej j kupili swoje domy w środku pola sklonieni obietnicami najpiejpierw dewelopera który obiecywał im złote góry. potem jak burmistrz walczył o reelekcje to palcem pokazywał tu na razie jest ściernisko ale zrobię san Francisco lecz po wyborach zapomniał o obietnicy, a na końcu przyszli źli mieszkancy którzy umieją dodawać 2+2 stwierdzili ze nie opłaca się oddawać drogi lepiej zrobić prywatne osiedle. wystąpili z luźna propozycja do burmistrza żeby wyglądało że im trochę zależy. POWIEDZMY SOBIE SZCZERZE MIESZKAŃCOM WIDOCZNIE NIE ZALEŻY ŻEBY DROGĘ ODDAĆ. GMINIE NIE ZALEŻY ŻEBY DROGĘ PRZEJĄĆ. A ci co kupili dom w środku pola nagle zdziwieni i pretensje do całego swiata zamiast do SIEBIE. gdzie sens i gdzie logika żeby inwestować prywatne nie małe pieniądze na drogę, która trzeba będzie za darmo oddać. ja wolałbym zainwestować w coś co przynosi mi dochód. Jak chcą mieszkancy cos dostać to w kolejkę do mopsy albo Caritasu. nikt im za prywatne pieniądze nie będzie budował drogi
57. Dodane przez Dąbcze, w dniu - 10-11-2025 07:40 4 3
Fakty tej sprawy są zgoła inne, a wytłumaczenie żadne. Najważniejsze są prawdziwe okoliczności postawienia szlabanu, a one są takie ,że dokonano jego budowy po wykostkowaniu ulicy Wierzbowej , co miało wzmóc "szantaż" na Gminę i pozostałych mieszkańców. Dlaczego nie postawiono szlabanu wcześniej, ten stan jest znany od lat i ludzie Ci mieli świadomość co kupują, wiec szlaban jest cynicznym działaniem na potrzeby własne nie licząc się z innymi i naruszając zasady współżycia społecznego. Fakt samowolnego wyznaczania trasy karetki i straży pożarnej na około miejscowości potwierdza tylko te fakty. Zastanawiającym jest fakt ,że takie działanie może doprowadzić doprowadzić do śmierci chorych osób wobec opóźnienia np. przyjazdu karetki, kto weźmie za to odpowiedzialność? Solidarnie mieszkańcy od szlabanu?
58. Dodane przez xyz, w dniu - 10-11-2025 07:46 6 3
Rozumiem, że prawo pozwala itd. ale jako były mieszkaniec tego osiedla nie wyobrażam sobie tego szlabanu z kilku innych względów, nie wiem czy tak to działa ale skoro każdy ma udziały to czy każdy z mieszkańców zgodził się na szlaban... nie było ani jednego który powiedziałby ja mam dobrych sąsiadów po drugiej stronie i nie chce takiego kwasu.... jakbym tam mieszkał, a na tej części drogi jest osiedlowy plac zabaw to ze wstydu bym nie był w stanie spojrzeć reszcie osiedla w oczy, czy wasze dzieci bawią się razem na placu zabaw? czy jest to plac zabaw na prywatnej działce i nie mają do niego dostępu, jaki jest status prawny placu zabaw, kogo to teren? Pamiętam jak jeździło się tą ulicą (prywatną) zawsze największe dziury, kiedy jeździło się rowerem z przyczepką trzeba było wyciągać dziecko z przyczepy bo istniało ryzyko podtopienia, mam nadzieję, że teraz mają drogę gładką i tak zostanie na długie lata (wstyd za szlaban również)
59. Dodane przez cypis, w dniu - 10-11-2025 07:48 2 5
Nikt w tej sprawie nie podnosi również innego znaczącego faktu tj. samowolnego ograniczenia innym mieszkańcom dojazdu do ogólnie dostępnego placu zabaw dla dzieci wybudowanego dla wszystkich. Jak nazwać takie działanie?
60. Dodane przez ulica, w dniu - 10-11-2025 07:53 4 2
Gdzie byli Ci ludzie od szlabanu jak skracając sobie drogę do sklepu ,centrum wsi degradowali ulicę Cyprysową - gminną bez zastanowienia, bo im się należy?
61. Dodane przez Amen., w dniu - 10-11-2025 08:06 6 0
W skrócie: nie będziecie jeździć po naszej drodze, bo się do niej nie dokładacie. Nie rozumiem tego, że ludzie kupują sobie chaty w polach i później liczą, że cała miejscowość poniesie natychmiast koszta związane z przejęciem i utrzymaniem drogi. Gmina ma kupę innych kosztów.
62. Dodane przez Ala, w dniu - 10-11-2025 08:48 1 0
A co na to Pan Burmistrz ? Cisza ?
63. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 10-11-2025 08:50 5 0
Problemy pierwszego świata.  
Nawet śmieszna to historia.  
Piłsudski miał rację.
64. Dodane przez Do 59, w dniu - 10-11-2025 09:07 5 2
To nie jest ogólnodostępny plac zabaw, tylko teren prywatny na którym deweloper dobrowolnie wybudował plac i go udostępnił mieszkańca jego osiedla. Tak jak powiedział wy macie o niego dbać. A prawda taka że pół Dąbcza przychodzi, syfi i nie sprząta po sobie.
65. Dodane przez Do 60, w dniu - 10-11-2025 09:11 6 0
Takie pytanie czy Ty wiesz co to droga gminna a teren prywatny ?
66. Dodane przez !, w dniu - 10-11-2025 09:37 2 6
Winny się tłumaczy. Oni się po prostu czują lepsi od reszty, przyniesli to z Leszna
67. Dodane przez Do 64, w dniu - 10-11-2025 09:50 1 0
Dokładnie! Udostępnił mieszkańca osiedla, czy w takim takie też osobom zaawansowane szlabanu. Rozumiem, że zdaniem mieszkańców drgi prywatnej możemy wciąż z niego korzystać oraz chodzić na spacery do lasu. Czy w tym przypadku plac zabaw jest tylko wasz jak i ktortsza droga do lasu?
68. Dodane przez Do 64, w dniu - 10-11-2025 10:31 5 0
Teren na którym się znajduję plac zabaw należy do dewelopera jak i również pusty plac na przeciwko. Także jest to teren prywatny który udostępnił mieszkańcą osiedla które wybudował. Więc jak inni mieszkańcy mogą się teraz burzyć że nie mają do niego dojazdu? No chore. Plac zabaw i tak jest w opłakanym stanie ponieważ starsze dzieci dewastują huśtawki. Śmieci leżą wszędzie bo nie ma komu posprzątać.
69. Dodane przez Sasiadka, w dniu - 10-11-2025 11:00 5 6
Ludzie! My, mieszkańcy Cyprysowej, Modrzewiowej i Cedrowej kupowaliśmy nasze domy jeszcze zanim.powstaly domy przy sprywatyzowanej części ulicy, więc nie rozumiem dlaczego nie mamy czuć się poszkodowani. Mieliśmy dojazd z obu stron, mamy tylko z jednej. Żyjemy w XXI w., a nie w średniowieczu. Istnieje coś takiego jak rozmowa. Dlaczego "szlabanów" nie przyszli najpierw do nas z propozycją spotkania i poszukania wspólnego rozwiązania, tylko postawili nas przed faktem?
70. Dodane przez J, w dniu - 10-11-2025 11:15 5 0
Zadziwiające jak bardzo ludzie się nakręcają przez postawiony na drodze prywatnej szlaban . Ciężko się czyta te komentarze. Nie zauważyłem , żeby ktokolwiek na tej ulicy się ze sobą kłócił a z komentarzy wynika, że tutaj jest jakaś straszna nienawiść między ludźmi . Opanujcie się . Życie jest zbyt krótkie, żeby sobie psuć krew i wymyślać problemy. Miłego dnia życzę .
71. Dodane przez 67, w dniu - 10-11-2025 11:32 4 2
Szlaban został tak zrobiony żeby było przejście właśnie dla pieszych żeby nie ich nie ograniczać jest aby zakaz wjazdu samochodem a z placu zabaw nikt cię nie wygoni bo to już by była przesada z lekka my chcieliśmy aby zamknąć drogę żeby burmistrz ją przejął a nie ograniczać wszystkim dostęp do lasu do drogi czy do placu zabaw
72. Dodane przez Dąbcze, w dniu - 10-11-2025 11:55 5 4
Ja rozumiem że mieliście prawo postawić ten szlaban, że to teren prywatny ale&wszyscy doskonale wiemy, że zrobiliście to celowo i z premedytacją wykorzystując pozostałą część osiedla do osiągnięcia waszego celu tylko dlatego, że nie potraficie jak ludzie na poziome usiąść do stołu i porozmawiać z każdą ze stron (pozostali mieszkańcy osiedla + gmina). Nie wspomnę już o współżyciu sąsiedzkim&żenada.  
Jak to jest mieć przeciwko sobie ponad 100 rodzin&może z tego czerpiecie to energię na pisanie tak płytkich odpowiedzi w artykule?
73. Dodane przez O, w dniu - 10-11-2025 12:04 5 3
Do komentarza 5 . Sądzę , że nie powinno Ciebie interesować ,co ludzie robią na własnym terenie . Jak będą chcieli to sobie na tej drodze drzewa posadzą . Tobie ktoś zagląda na podwórko i komentuje co Ty tam robisz ? Dokąd ten świat zmierza .
74. Dodane przez inteligenty, w dniu - 10-11-2025 12:06 0 0
Mieszkańcy postawili z obu stron zakaz wjazdu. W jaki sposób legalnie można wjeżdżać pod zakaz wjazdu?
75. Dodane przez Instytut miar i wag, w dniu - 10-11-2025 12:35 0 1
Gmina Lipno zamieniła się rozwaloną drogę powiatową w Lipnie (Spółdzielczą) na wyremontowaną gminną (Lipową) w Wilkowicach po to aby remontować tę w Lipnie !!!!! 
 
 
 
W gminie Lipno wójt zrobił drogi osiedlowe będące własnością gminy. 
 
Na niektóre drogi zrzucili się w tajemniczy sposób mieszkańcy mimo, że nie byli i nie są właścicielami. 
 
A wody opadowe z drogi odprowadzono na prywatne posesję! 
 
 
SĄ RÓŻNE POMYSŁY NA BIZNES I KIEŁBASĘ WYBORCZĄ. 
 
 
Jednym drogi a drugim wodę się podrzuca i podatek o 9% wyższy.
76. Dodane przez Obserwator, w dniu - 10-11-2025 15:25 6 0
Jako bezstronny obserwator mam pytanie do osób ujadających na szlaban. Czy Ty jeden z drugim dorzucisz się z własnej kieszeni na tłuczeń i równiarkę? Bo jeśli tak to dostaniesz kartę RDIF do tego szlabanu i będziesz mógł korzystać z tej prywatnej drogi. Taki deal. Dajesz 500zł i korzystasz, pasuje? Czy tylko na krzywy r&. by wszyscy chcieli? Zróbcie zrzutkę to szlaban zniknie i tyle.
77. Dodane przez obserwator, w dniu - 10-11-2025 15:30 8 0
Najśmieszniejsze jest to, że ludzie muszą się tłumaczyć z czegoś oczywistego.
78. Dodane przez Do kom 76, w dniu - 10-11-2025 17:30 2 0
Chętnie się zrzucę ale karty nie dostanę, szlaban otwierany jest ręcznie na kluczyk. Więc właściciele drogi prywatnej niezależnie od pogody jak chcą przejechać na gminną część muszą wysiadać z auta i otwierać i zamykać
79. Dodane przez Do 51, w dniu - 10-11-2025 17:48 5 2
Ludzie, czy wy naprawdę myślicie, że wczesniej nie było żadnych rozmów z Burmistrzem, żadnych pism i drogę zamknięto sobie tak dla rozrywki i czytania, jak ludzie w komentarzach się wykłócają? 
Z gminą miło licznych prób nie idzie sie dogadać, jakieś środkě trzeba było podjąć. Reszta ulicy też jest podatnikami, dlaczego część drogi ma być równana, odśnieżana, a końcowa część ma być równana na czyjś koszt, a korzystać mają wszyscy, albo mieszkańcy maja zrobic kostkę, oświetlenie  
I gotowca oddac gminie
80. Dodane przez Do 51, w dniu - 10-11-2025 19:47 6 4
Ludzie, czy wy naprawdę myślicie, że wczesniej nie było żadnych rozmów z Burmistrzem, żadnych pism i drogę zamknięto sobie tak dla rozrywki i czytania, jak ludzie w komentarzach się wykłócają? 
Z gminą mimo licznych prób nie idzie sie dogadać, jakieś środkě trzeba było podjąć. Była, to ostateczne rozwiązanie, gmina kolejny raz sie wypieła, to podjęto kroki. Reszta ulicy też jest podatnikami, dlaczego część drogi ma być równana, odśnieżana, a końcowa część ma być równana na czyjś koszt, a korzystać mają wszyscy, albo mieszkańcy maja zrobic kostkę, oświetlenie  
I gotowca oddac gminie. Wiecie jaki to jest koszt? Ciekawe czy tak mądrujący sie w komentarzach będąc na miejscu tych ludzi chętnie dali by środki ze swojej kieszeni by zrobić drogę... piszcecie o rozmowach z reszta ulicy. Na pewno wszyscy chetnie by dali środki by dołożyć sie na równanie prywatnej drogi. Jedyne co bylo słychać jak ludzie przechodzili, to komentarze, że nic zrobić z tym nie potrafią, że szkoda im pieniędzy...  
Kierujecie swoje pretensje nie tam, gdzie powinniście...
81. Dodane przez Hmm, w dniu - 10-11-2025 23:10 7 1
Ale podatki od gruntu i nieruchomości wszyscy płacą taki sam, to dlaczego Jozek ma oświetlenie i utwardzenie gminne pod domem, a Franek nie bo gmina drogi nie weźmie i koniec ? To na to wychodzi ,że właściciele dróg prywatnych powinni płacić mniejsze podatki od swoich działek/domów ,a płacą większe bo jeszcze za drogę. Kasa wpływa do gminy , wójt się cieszy ale ma gdzieś mieszkańców. Ciekawe czy by się tak cieszył jakby za szczere pole rolne dostał podatek. Ile mniej kasy by było w budżecie gminy. Domy wybudowane,podatki wysokie, ale jednemu pod domem Zrobią drugiemu nie. Ot taka polityka
82. Dodane przez ktoś patrzy i poeównuje, w dniu - 11-11-2025 01:38 0 0
A tak wogóle to szlabaniarstwo stało się jakąś modą XXI w. W lesznie też Leszczyńska Spółdzielnia zaczyna na osiedlach wymuszać stawianie szlabanów. Pierwsze referendum się nie powiodło ,to do skutku po raz kolejny wyskoczyli z ankietami na temat montaży szlabanów.. Tym razem nie wiadomo jakim cudem mają zgodę i będą montować kolejne szlabany, Ciekawe jaka to firma ma zarobić na tych wymysłach za które znów zapłacą w czynszach mieszkańcy osiedli. A czynsze są wyższe jak we Wrocławiu,na niektórych osiedlach.trzeba by się temu gospodarzeniu owej spółdzielni nieco przyjrzeć.
83. Dodane przez K, w dniu - 11-11-2025 09:31 4 2
Czytając te komentarze nasuwa się pytanie  
Naprawdę sąsiedzi z części gminnej ul cyprysowej są w stanie dokładać się do remontów drogi ? Ile razy i kto ? Ile osób byłoby w stanie ? Dlaczego nie zaproponowaliście wsparcia przy spotkaniach sąsiedzkich ? Podczas rozmów na spacerach ? Były pewnie okazje! Wiele razy był temat drogi poruszany ! Ba wiele osób się przyjaźni z częścią prywatną i były przekazywane informacje o szlabanie nawet wtedy reakcji nie było ! Zamiast się zjednoczyć i wspólnie walczyć o przejście drogi lepiej wylewać żale &.  
Przeciez na gminnej drodze skorzystacie też wy  
Nie rozumiem naprawdę  
Gdyby nie ten szlaban jeśli gmina nie przejmie tego odcinka docelowo kostka będzie wszędzie tylko 150 m w dziurach którędy wtedy będziecie jeździć ? Brak słów
84. Dodane przez xyz, w dniu - 11-11-2025 12:10 3 0
rozmowy między sąsiadami były. pomysły wspólnej walki też byly. zostały nawet opracowane jakieś wspolne plany ale co z tego że burmistrz nie był zainteresowany wysłuchaniem wspólnego stanowiska.
85. Dodane przez Hahaha, w dniu - 11-11-2025 15:55 5 3
Najlepsze jest to, że gdybyście wy się składali razem z nimi na tą drogę to tak samo byście śpiewali. Jest prywatna droga, sąsiedzi się na nią składają i tak naprawdę powinniście ją omijać szerokim łukiem ale nie potraficie dlatego sąsiedzi postawili szlaban i teraz musicie. Dla mnie to jest całkowicie zrozumiałe a nie rozumie tego tylko osobnik, który miał tą drogą szybciej do domu i nie interesowało go kto o tą drogę dba.
reklama
86. Dodane przez anon, w dniu - 11-11-2025 20:21 1 1
W gminie ktoś wymyślił aby kluczowy dla osiedla fragment drogi, który zbiera ruch w stronę Leszna z kilku ulic, był odcinkiem prywatnym utrzymywanym na koszt mieszkańców przy nim mieszkających na takich samych zasadach jakie stosują dla ślepych uliczek. Nie ma w okolicy drugiego tak newralgicznego punktu. Czy to jest normalne aby władze gminy zasłaniały się w tej sytuacji tak lakonicznym komunikatem i infantylną argumentacją?
87. Dodane przez Bhg, w dniu - 11-11-2025 20:24 5 2
Mieszkańcy Szlabanowej zapomnieli ,ze ich domy przez 5 lub nawet 6 lat były wożone ciężkim sprzętem przez nasze ulice .Glownie Modrzewiową utwardzona i wysypana kamyczkiem przez gminę . Przypominam,że Wierzbową prawie nie dało się przejechać . Mieszkańcy Szlabanowej,którędy jeździli do sklepu i z dziećmi do szkoły? Już zapomnieli? Tiry,koparki i spychacz ,busy z budowlańcami zniszczyli naszą ulicę ,a teraz odgrodzili się szlabanem w dniu otwarcia nowej krótszej dla nas wszystkich nowej drogi ? Szlabanowcy deweloper posadził was na minę! Karma do was wróci !
88. Dodane przez Do 84, w dniu - 11-11-2025 20:52 0 1
Kiedy te rozmowy i wspólne plany z sąsiadami były? Chyba z sąsiadami z Szlabanowej, a nie Cyprysowej, Modrzewiowej i Cedrowej...
89. Dodane przez do 87, w dniu - 11-11-2025 21:06 1 2
I co fajnie się jeździ po gminnym równanym co jakiś czas przez krasnoludki kamyczku?
90. Dodane przez do 88, w dniu - 11-11-2025 21:21 1 0
ostatnie rozmowy były jeszcze w trakcie przebudowy ul. wierzbowej. skoro o nich nie wiedziałeś być może ktoś z twojej okolicy stwierdził że twoja obecność nie była potrzebna podczas rozmów 7
91. Dodane przez Do 59, w dniu - 11-11-2025 22:02 0 0
Obok placu jest lądowisko dla helikoptera. Można też na nogach się dostać. Ogólnodostępny jest póki jego właściciel czyli deweloper nie zamknie furtki, a to jak się można domyślać stanie się gdy sprzeda co ma do sprzedania w tej okolicy. Powód się znajdzie.
92. Dodane przez Do 90, w dniu - 12-11-2025 06:58 0 1
Proponuję zastanowić się nad jedna wersja wydarzeń. W rozmowach sąsiedzkich w cztery oczy po postawieniu szlabanu, mówiliście że nie bylo rozmow z pozostała częścią mieszkańców osiedla. W komentarzu twierdzicie coś innego... Ponadto takie konsultacje powinny być jawne poprzedzone wspólnym spotkaniem dostepnym dla mieszkancow i wybraniem reprezentantow ulic do dalszych konsultacji. A tak, mamy teraz to co mamy...
93. Dodane przez anon, w dniu - 12-11-2025 08:39 2 0
Morał z tego taki, że jakby nie zwlekać i szlaban postawić rok temu to wszyscy byliby bardziej zadowoleni.
94. Dodane przez anon, w dniu - 12-11-2025 09:03 1 0
Gmina nie może tworzyć precedensów, bo przecież jeszcze zgłoszą się do niej prywatni właściciele wszystkich innych 150 metrowych przelotowych odcinków wiodących do wykostkowanej drogi będącej skrótem do aglomeracji, dla mieszkańców kilku sąsiednich ulic. W tych 50 przypadkach pewnie większość to takie sytuacje.
95. Dodane przez janek, w dniu - 13-11-2025 11:23 0 0
Pan "deweloper" mógł utwardzić ten odcinek (tak jak planuje Lipową na folderach) przekazać Gminie i nie byłoby problemu.
reklama
96. Dodane przez do 95, w dniu - 14-11-2025 14:22 0 0
Tylko, że deweloper wymaga dopłaty za to rzekome wykostkowanie Lipowej, które nie wiadomo kiedy będzie i nie wiadomo na jakich zasadach bo część mieszkańców już kupiła bez takiego zapisu, a do wybudowania jeszcze kilka bliźniaków.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Ten dom cię zachwyci... Bukówiec ... 1100000
Dom blisko jezioraPerkowo 930000
Działka rod osiecznaOsieczna 150000
Mieszkanie 3-pokojow... Leszno 2000
Mieszkanie o pow. 52... Leszno 330000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj