Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
15
Stycznia 2026
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Aleksander, Dąbrówka
Do końca roku 350 dni.
Start arrow Leszno arrow Mieszkańcy zaskoczeni rachunkami za ogrzewanie

Problemy po likwidacji kotłowni w Pawłowicach

Mieszkańcy zaskoczeni rachunkami za ogrzewanie

26.11.2025. Radio Elka, Filip Wybieralski

We wtorkowej audycji „Temat dla Reportera” zadzwoniła mieszkanka Pawłowic, która w imieniu swoim i sąsiadów zwróciła uwagę na rozliczenia za miniony sezon grzewczy. Jak mówiła, wielu mieszkańców otrzymało rachunki opiewające na kilka, a nawet kilkanaście tysięcy złotych. Jej zdaniem nikt nie został wcześniej poinformowany o zmianach, które spowodowały tak wysoki koszt.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Słuchaczka przypomniała, że już wcześniej była dyskusja o likwidacji kotłowni obsługiwanej przez Instytut Zootechniki w Pawłowicach, który dostarczał ciepło do osiedla. Więcej o tym TUTAJ. Dziś problem wraca za sprawą wyliczeń, jakie trafiły do mieszkańców. - Dostaliśmy bardzo kolosalne sumy do zapłaty
odnośnie ogrzewania i ciepłej wody
- mówiła na antenie. Według niej stawka za podgrzanie wody miała wzrosnąć z 49 zł do 160 zł.

Jak dodała, części osób przyszły rozliczenia sięgające od 5 do nawet 11 tysięcy złotych. Mieszkanka wyjaśniała też, że Instytut przestał świadczyć usługę ogrzewania z końcem kwietnia, choć termin wymiany pieców na gazowe mieszkańcy mieli wyznaczony dopiero od 1 maja, a wypowiedzenie obowiązywało do 30 września. - Koszty są bardzo, ale to bardzo wygórowane - podsumowała.

O komentarz poprosiliśmy wicedyrektora Instytutu Zootechniki w Pawłowicach - Huberta Szańce. Zapytany o przyczyny wysokich rachunków mówił, że ostateczne kwoty wynikały z dwóch podstawowych elementów: wszystkich kosztów związanych z funkcjonowaniem kotłowni oraz ilości ciepła dostarczonego odbiorcom. Jak tłumaczył, kto zużył więcej - zapłacił więcej.

Zaznaczył także, że znaczenie miała przenikalność cieplna budynków, która w różnych obiektach była inna. - To są takie trzy elementy decydujące, jeśli chodzi o wartość faktur - mówił. Zapewniał również, że zakład nie zarobił na rozliczeniach, a koszty poniesione przez mieszkańców były również kosztami zakładu.

Pytany o to, czy w poprzednich sezonach koszty eksploatacji również były tak duże, odpowiedział, że nie uległy one drastycznej zmianie. - Koszty zawsze były, jak jednak było to rozliczane w poprzednich latach, to nie jest pytanie do mnie. Nie chciałbym tego komentować. My zrobiliśmy to najbardziej transparentnie jak mogliśmy - dodał.
 
Komentarze (149)
1. Dodane przez Jedno zło razem, w dniu - 26-11-2025 09:09 33 5
W Polsce mamy NAJDROŻSZY GAZ NA ŚWIECIE!!! 700% DROŻSZY NIŻ w USA od którego ten gaz kupujemy! 350% droższy od średniej Światowej!!!
2. Dodane przez Mieszkanie, w dniu - 26-11-2025 09:09 31 0
Tam jest jeden wielki przekręt, teraz braki i ludzie mają za to płacić za ogrzewanie pałacu 
Dziwne rzeczy się dzieją w Pawłowicach, 
Wysokie opłaty, zmiany kadrowe w Pałacu, branie ludzi po znajomości do pracy. 
Plony robią się marne, zatrudnianie firm z zewnątrz. 
Ogólnie myślę że kilka lat i firma nie będzie istnieć 
Ludzie dużo gadają, większość to prawda.
3. Dodane przez jadzia, w dniu - 26-11-2025 09:11 35 5
Uśmiechamy się.
4. Dodane przez Stop, w dniu - 26-11-2025 09:12 44 29
Ja płacę zimą 1500pln miesięcznie za GAZ ! ZA NAJDROŻSZY NA ŚWIECIE GAZ!!! To zrobił nam PIS i Moravietzki o "sojusznika" USA
5. Dodane przez Carl Johnson, w dniu - 26-11-2025 09:19 42 27
Podziękujcie uśmiechniętej koalicji.
6. Dodane przez Flejtuch, w dniu - 26-11-2025 09:22 31 6
Jak najdalej od spółdzielni mieszkaniowych i od EMPECu.
7. Dodane przez johnny11palców, w dniu - 26-11-2025 09:24 16 0
Ale wał! Sprawa ewidentnie ma drugie dno. Mam nadzieję, że ktoś zgłosił już to do UOKiK, a jeśli nie, to natychmiast to zróbcie.
reklama
8. Dodane przez Do 5, w dniu - 26-11-2025 09:24 17 10
Uważasz, że Braun i Mentzen im te rachunki obniży? Czy po prostu siejesz propagandę i demagogię za kasę? Pytam dla kumpla.
9. Dodane przez LoL, w dniu - 26-11-2025 09:28 17 3
Brawa dla pana prezesa starosty! Jak tak dalej będzie to wywiozą go na taczce
10. Dodane przez Mieszkaniec domku, w dniu - 26-11-2025 09:37 14 11
A co wy myślicie, że w domkach to ludzie za darmo mają ogrzewanie i ciepłą wodę. Chciałbym mieć takie podwyżki jak ludzie w blokach. Przestanie lamentować.
11. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 26-11-2025 09:38 7 0
Wystarczyło nas poinformować, ze stawką za podgrzanie wody wzrosła. 
Teraz skąd ludzie mają zebrać tak kolosalne sumy. Nie dawno piece gazowe musieliśmy założyć koszt to ok. 20-21 tysięcy zł, a teraz to. Paranoja. Pawłowice zawsze były fajna wioska ale teraz co się dzieje to porażka ludzie zaraz będą brać kredyty... Zapewne to nie koniec.
12. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 26-11-2025 09:42 27 1
A pan dyrektor jeszcze zatrudnia panią sołtys (rodzinę) to pracy w zakładzie. Bardzo dziwne
13. Dodane przez 123, w dniu - 26-11-2025 09:44 20 0
A rodzina chodzi po pawlowicach wypytuje i donosi dyrektorowi. Uważajcie co mówici& co i komu
14. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 26-11-2025 09:49 16 0
To wszystko to jakaś kpina 
Ludzie cały rok płacili za mieszkanie tak jaka była ustalona stawka 
Dlaczego teraz dyrektor cofa się rok do tyłu ( zaznaczę, że nawet jeszcze wtedy nie był dyrektorem) i przelicza jeszcze raz wszystko podnosząc bez wiedzy i jakiejkolwiek informacji do mieszkańców koszty o ponad 200% do góry 
podając w uzasadnieniu jakieś dziwne wyliczenia typu: pensja dla pracowników  
 
Mieszkańcy płacili słusznie za swoje zużycie .... kwestia wynagrodzeń pracowników to raczej nie obowiązek mieszkańców tylko zakładu 
tyle lat kotłownia funkcjonowała , ludzie płaci według zużycia i było ok\ 
teraz zmiany kadrowe i takie cyrki się dzieją 
 
czyżby ta historia miała drugie dno????
15. Dodane przez max, w dniu - 26-11-2025 09:53 3 11
haha trzeba było założyć pompę ciepła albo klime +pv , ogrzewanie całej chaty = tylko koszty miesięczne eneii, co nie ? xD
16. Dodane przez Arek, w dniu - 26-11-2025 09:55 24 11
Hej brygada co tacy smutni? Uśmiechajmy się. Przecież prąd nie pójdzie do góry nic! Paliwo po 7 prawie a euro dolar i baryłka najtańsze od dawna. Dobrze że w czasie wojny i pandemi Tusk nie rządził bo byłoby po 14
17. Dodane przez Max, w dniu - 26-11-2025 09:58 11 6
Do kom.4 , żeby zużyć na miesiąc gaz za 1500 zl to chyba ogrzewasz 500m2, dom ocieplony , 130-150 m2 zużywa gazu max 500-600 zł
18. Dodane przez Seweryn, w dniu - 26-11-2025 09:59 6 1
Jeśli 100% wzrost kosztów co i 160zł lub 180zl za kubik ciepłej wody który do tej pory kosztował 49zł to są niewielkie podwyżki to ja niewiem co w-ce z durektorm biorą ale odkleili się mocno. 
Szkoda pracowników w pałacu bo pracują 14 porywach 16 stopni Celsjusza a po łikendzie 11stopni. 
Przez 20 lat ludzie oszczędzali c.o. i z rozliczeń podzielników były zwroty a tym razem dopłaty na kilka tysięcy.
19. Dodane przez oBYWATEL, w dniu - 26-11-2025 10:03 17 2
Jak dla mnie do jest próba wyłudzenia pieniędzy przez byłego starostę. Człowiek który bez konkursu został dyrektorem!!!! Z tego co pamiętam to Mielżyński przekazał ziemie państwu Polskiemu aby służyła mieszkańcom.  
Historyk do dymisji!!!!!!!!
20. Dodane przez jan, w dniu - 26-11-2025 10:07 8 0
Do kom. 6: Dokładny flejtuch
21. Dodane przez peterpan, w dniu - 26-11-2025 10:16 2 4
A wcześniej ile płacili? po 100-200zł poniżej cen rynkowych? , Nie przeszkadzało im , jak za dobrej zmiany ludzie musieli płacić po 3tys za tonę "węgla" z Columbii ? 
Jeżeli policzymy średnio po 500-700 zł w spółdzielniach to rocznie wychodzi też kilka tysięcy...
22. Dodane przez jan, w dniu - 26-11-2025 10:16 6 1
Skąd te koszty kotłowni? Żadne wyjaśnienie przez P. Szańce.
23. Dodane przez Nelli, w dniu - 26-11-2025 10:26 15 10
Drodzy mieszkańcy Pawłowic rząd PIS wam się nie podobał to teraz uśmiechać się i płacić co za darmo chcieliście mieszkać ??? Wam się zawsze wydawało, że musicie mieć wszystko darmowe i żyć na korzyść zakładu pracy np ukraść paliwo ,paszę do waszych zwierzątek ,ogródki i przyszedł dzień w którym trzeba płacić . Nastepny wybory polecam znowu tuska !!!
24. Dodane przez Michal, w dniu - 26-11-2025 10:31 16 1
Mieszkańcy powinni się zebrać i zrzucić na dobrego adwokata. Radio i zależnie się gdziekolwiek nic nie zmieni
25. Dodane przez były mieszkaniec, w dniu - 26-11-2025 10:32 11 2
A czego się ludzie spodziewaliście . Ktoś stracił posadkę starosty leszczyńskiego i teraz miesza i obsadza stołki znajomymi .
26. Dodane przez Brr, w dniu - 26-11-2025 10:36 4 7
Co??? To Instytut Zootechniki dostarcza mieszkańcom ciepło? I jeszcze to rozlicza? Przecież to zadanie gminy i Spółdzielni Mieszkaniowej!
27. Dodane przez do kometaraz 10, w dniu - 26-11-2025 10:43 3 3
Ludzie w domkach maja dofinansowania na nowe piecyki, fotowoltaike inne zielone bzdury
28. Dodane przez Do 23, w dniu - 26-11-2025 10:49 3 3
Nelli polukruj pierniczki. Nie będziesz tutaj musiała pierniczyć. Co ma piernik do wiatraka? Co ma zootechnika i jej ciepło do wyborów. Tak tak wiemy. Braun nam wszystko da za darmo, a Mentzen jeszcze dołoży wille z basenem i miejscem na kucyka i dwa samochody. Czy Ty się dziś Nelli już obudziłaś z sennych marzeń? A PiS ma doła i zastępują go już Braun i Mentzen. Nelli włącz myślenie. :)
29. Dodane przez Do 16, w dniu - 26-11-2025 10:52 9 4
Hej pożyteczny co taki wesoły. W następnych wyborach Braun i Mentzen ci obniży, bo już nie PiS - oni idą na śmietnik historii. Nie bój żaby.
30. Dodane przez Franek, w dniu - 26-11-2025 10:54 11 3
Wybraliście ciepłe stołki to teraz macie,z płaczem to do Wa-wy, a czy dzwonił może do was lekarz od marszałka Cholowni?
31. Dodane przez efektywność energetyczna, w dniu - 26-11-2025 10:54 10 0
Czy ktoś dzwonił może ze spółdzielni mieszkaniowej Przylesie w Lesznie ? Może redakcja się zainteresuje tematem, spółdzielnia wymysliła dwa lata temu nowy spsób rozliczenia za ciepło z mpec. Skutkiem tego wielu mieszkańców musiało zapomnieć o nadpłatach w przypadku cieplejszej zimy czy w przypadku oszczędzania zużywanego ciepła (do czego powinny niemalże namawiać). Otóz wpadli na pomysł, że będą również rozliczać ciepło, koszty zmienne m.in. wg pomiaru śrendniej temperatury lokalu, co powoduje naliczenie jakby dodatkowej opłaty za zużycie ciepła wyliczonego na podstawie podzielników. Sama spółdzielnia twierdzi,że to prezyzyjniej pozwala rozliczyć realne zużycie ciepła (temperatura mierzona w odległosci 1,5 m od grzejnika ;)Na spotkaniach prezes spółdzielni twierdził, że jest to ciepło, które niejako otrzymujemy od sąsiada lub od innych urządzeń wytwarzającyh ciepło. Trochę to tak jakby za połączenia telefoniczne naliczono jeszcze opłaty w zależnośći w jakim pomieszczeniu odbieramy telefon , jakim telefonem i czy daleko od anteny nadawczej. Moim skromnym zdaniem spółdzielnia rekompensuje sobie prawdopodobnie zamówioną w nadmiarze moc cieplną i wygląda to tak kiedy ktoś poprawia kalkulator kosztów ogrzewania, a wyniki nagle zaczynają pasować do z góry przyjętej narracji Czy to jest zgodne z przepisami, chyba niekoniecznie w tej sytuacji. Teraz mieszkańcy dostali pismo, w rodzaju ankiety gdzie spółdzielnia przedstawia niejako do wyboru obecny system rozliczeń (istniejacy od dwóch lat) oraz nowy system rozliczeń przedstawiony niejako przez grupę mieszakńców. Oba budzą wątpliwości natury prawnej, i w zasadzie przyczyniają się do zwiększenia opłat za ciepło w lokalach mieszkalnych. Przecież to jest chyba jakaś łobuzerka w oprawie regulaminowej spółdzielni. Ankietowanie trwa do 28.11.2025 r. później na podstawie ankiet zostanie rozstrzygnięta kwestia sporna- to chyba jakiś żart wymierzony w spółdzielców. Z mojej strony mogę obiecać redakcji, że opisywana przez mnie sytuacja jest arcymistrzowskim przykładem tematu dla dziennikarza. A dla prasy co najmniej czterostronicowa wkładka. Napiszcie kto tam zasiada w radzie nadzorczej spółdzielni, kto decyduje i tworzy te bohomazy rozliczeniowe. Nieprawdopodobne.
32. Dodane przez jan, w dniu - 26-11-2025 10:55 4 0
To była kotłownia zakładowa nie rozumiesz? A ludzie płacili za c.o. krocie. 
do kom. 26  
Ten kto tu nie mieszka nich się nie wypowiada bo nie ma zielonego pojęcia o czym pisze.
33. Dodane przez Do 1, w dniu - 26-11-2025 11:03 4 1
Dlaczego gaz w Polsce jest taki drogi? 
 
Ponad 80 proc. gazu w Polsce pochodzi z importu, dlatego jego ceny w dużej mierze zależą od sytuacji międzynarodowej. Czynniki, takie jak konflikty geopolityczne, zmiany klimatyczne czy rosnące koszty emisji CO2 sprawiają, że trudno oczekiwać długoterminowej stabilizacji cen. 16 lis 2025
34. Dodane przez obywatel, w dniu - 26-11-2025 11:07 7 0
Ciekawe co na to Pani sołtys??? zapomniałem że to rodzina ;P kotłownia nigdy niebyła modernizowana i pracowało tam max 3-4ludzi!!! wiec jakie koszty były wrzucane do kotłowni że była nierentowna????
35. Dodane przez Zatroskany, w dniu - 26-11-2025 11:07 6 1
Najpierw byly wałki i nie wypłacanie ludziom odpraw emerytalnych zgodnie z obowiązującym w zakładzie ZUZPem teraz to... widze ze Pan W. Urządził sobie swoj prywatny folwark i dziala według własnych zasad!!! Ale wszystko do czasu  
36. Dodane przez mals, w dniu - 26-11-2025 11:13 6 1
Uśmiech leminga!!! Coś pięknego!!!
37. Dodane przez Buba, w dniu - 26-11-2025 11:18 4 1
Do komentarza 26. Czyżby pan dyrektor się wypowiedział lub członek rodziny?
reklama
38. Dodane przez Jaca, w dniu - 26-11-2025 11:27 3 2
Przestańcie płakać. Paliwa, pasze i inne rzeczy z zzd wywożone są w ogromnych ilościach i to w biały dzień. Ludzie tam pracują tylko po to żeby coś wywieźć i się nie napracować. Dość tego. Teraz macie rachunek za te kradzieże przez lata.
39. Dodane przez Zx, w dniu - 26-11-2025 11:27 2 4
Do kom. 10. Nie wiem czy ty płacisz za kubik ciepłej wody 210 zł. Bo tyle nam szanowny dyrektor policzył . I się jeszcze cofnął rok w tył. I to nazywasz mały problem .
40. Dodane przez jan, w dniu - 26-11-2025 11:27 1 2
Czas żeby były Dyrektor Kamyczek wypowiedział się w tej sprawie.
41. Dodane przez jan, w dniu - 26-11-2025 11:34 2 0
Może PSL dopłaci?
42. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 26-11-2025 11:43 3 0
Niestety przyszedł pan starosta którego tak gdzie był nie chcieli. Dlaczego? Nie będę wyjaśniał! Sołtysowa jeździ po Pawlowicach i też do każdych rozmów się wtrąca i broni swojego kuzyna. Dlaczego? Bo załatwił jej ciepła posadę ze służbowym autkiem. A trochę pana dyrektora rodziny pracuje w tym zakładzie. Jeden wielkie przekręt. Byle mieć swoich przy korycie! Niestety pan dyrektor jest na stanowisku gdzie sprząta po poprzednikach i mieszkańcy na tym cierpią bo płacą za kogoś błędy. Każdy wydał po 20 tys na piece gazowe, remontu domów które musiały być po pracach przy zakładaniu pieców i teraz nie mając pieniędzy na zapłacenie faktur które właśnie otrzymali. Mają brać kredyty? A kto im da!???? Łaskawy pan dyrektor pewnie ich na raty pozwoli to płacicie. Tylko dlaczego mają płacić za kogoś błędy i za róże ktoś brał sobie do własnej kieszeni???!!
43. Dodane przez Jan, w dniu - 26-11-2025 11:46 10 0
Sołtysowa powinna się wypowiedzieć na ten temat i stanąć za mieszkańcami. Ojjjj zapomniałem, ona idzie murem za dyrektorem który dał jej pracę bo jakby mogło być inaczej. Oklaski dla mieszkańców którzy na nią głosowali!!!!
44. Dodane przez Do kom4, w dniu - 26-11-2025 11:47 3 5
Mam dom 150m i w ub najdroższe było ogrzewanie ale nie żebym narzekała absolutnie za ciepła wodę,gotowanie na gazie za ogrzewanie domu za cały ub rok zapłaciłam 5 tys dlatego nie wprowadzaj ludzi w błąd kiedy budowałam dom i tylko ogrzewanie na gaz to inni ależ drewno gromadzili,ekogroszek i palili i co się okazało mieliśmy najtańsze ogrzewanie już wszyscy zamknęli te swoje kotłownie i ogrzewają gazem . Tobie pewno marzy się gaz od putina okazuje się, że Polska od tego bandyty miala najdroższy gaz . Odkąd PIS rządził na wstępie obniżyli rachunki o prawie połowę ja w porywach za cały rok zapłaciłam około 3 tys i nie wiem dlaczego kłamiesz?? Jesteście chorzy z nienawiści do PIS !!! Ten wasz dyr zasiadał w radzie nadzorczej cieplownictwa czyli MPC w radzie stąd wie jakie są realne koszty ogrzewania i ktoś tu pisał, że tuska wybraliście chwała wam za to i tak dalej to za chwilę będziesz mieszkał pod namiotem bo nawet na to pegeerowskie mieszkanie nie będzie cię stać zapamiętaj karma wraca . W pierwszych ławkach w kościele, do komuni św co niedziele ,a głosujecie na motłoch ruski !!!
45. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 26-11-2025 11:52 6 1
Przyjechał dyrektor w teczce z Krakowa i w tecze wyjedzie do Krakowa. Poczekajcie jeszcze 2 lata do wyborów aż te fałuszywe ludzie z PSL nie wejdą do Sejmu to mu się skończy posadka. Tylko dobrze głosujcie. a Po za tym zapomniał Pan dyrektor jaka ziemia go wykarmiła w młodych latach. Zero szacunku do Człowieka.
46. Dodane przez Martyna, w dniu - 26-11-2025 11:52 8 0
Dyrektor i Sołtysowa dymisji!!!!!!!!!!!
47. Dodane przez Migotka, w dniu - 26-11-2025 11:55 5 0
Pan Szańca nie musi się wam tłumaczyć za darmo się skończyło jeszcze roczny podatek walnąć co by gmina kasę miala ,każdy musi odczuć że mueszka nie w chlewiku tylko mieszkaniu w/w Pan ma rozeznanie ile kosztuje utrzymanie mieszkania czasy PRL się skończyły nadeszły czasy tusko-wladzy . Muszą przypomnieć tuskowi o podwyższeniu wieku emerytalnego ,zabrać 13-14 ,800+ musi to wszystko zabrać, a raczej sami oddajcie bo to PIS wam dal ,a wy się PISE-em brzydzicie prawda ?
48. Dodane przez Paweł, w dniu - 26-11-2025 11:56 3 1
Pan dyrektor szuka pieniędzy na remont pałacu bo bardzo mu zależy na tym aby dobrze funkcjonował. Znalazł dobry sposób na pozyskiwanie na to pieniedzy. Zapomniał o jednym, ludzie w pawłowcach to nie debile. Pewnie każdy pozytywny komentarz na tym portalu to pisze on albo pracownicy, którzy pracują aby dostać podwyżkę.
49. Dodane przez Odpowiedź, w dniu - 26-11-2025 12:00 3 0
A czy pan wice-dyrektor czasem to nie z leszczyńskiego MPEC-u się przeniósł?
50. Dodane przez Do 10, w dniu - 26-11-2025 12:01 1 0
A co ty myślisz, że domek o powierzchni 100 czy 240 m˛ ogrzejesz tona węgla? 
Mieszkanie w bloku o powierzchni 40-60 m˛ porównujesz do budynku jednorodzinnego, wolnostojącego? 
Tobie wystarczą 3 tony węgla na zimę a lokator mieszkania o pow. 60 m˛ ma płacić za CO i CW 11000 złotych? 
Oleum też kosztuje?
51. Dodane przez Kama, w dniu - 26-11-2025 12:03 0 2
Do komentarza 26. Dokładnie tak, od tego jest gmina i spółdzielnia mieszkaniowa. Dyrektor instytutu powinien postawić zakład na nogi, aby ludzie nie stracili pracy.
52. Dodane przez Xd, w dniu - 26-11-2025 12:08 4 3
Ludzie o co Wam chodzi? Że za piece musieliście zapłacić 20tys?A ko wam za to miał zapłacić?Tzn ,że całe życie żyliście na kogoś koszt , jak tylko żyję czy to w domu rodzinnym jak i teraz na swoim zawsze sami płaciliśmy za źródło ciepła,a tu ludzie zaskoczeni ,że za piec trzeba płacić samemu ,ludzie nie ośmieszajcie się takimi komentarzami.
53. Dodane przez Lola, w dniu - 26-11-2025 12:09 6 0
Powiem tak 
Prawda ludzie biorą z zakładu co mogą, bo dyrektor daje najniższa krajową, zatrudnił nowego księgowego bo niby starzy okradli kasę. 
Zatrudnił Panią Sołtys innego pracownika wyrzucił 
Nowy kierownik 
Zatrudnia firmy zewnętrzne do prac a co robią pracownicy tam 
 
Dlaczego ludzie przewozą buraki z pola na pole 
Po co te oświetlenie pałacu jak ochrony brak 
 
Mam wrażenie że dyrektor przyszedł po to by Pawłowice zamknąć aby
54. Dodane przez Justa, w dniu - 26-11-2025 12:13 1 4
Ludzie z Pawłowic my uważają, że wszystko za darmo im się z zakładu należy, a jak nie dostaną to ukradną.
55. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 26-11-2025 12:14 9 0
Niestety wyjaśnienie p. Szańcy nie tłumaczy tak wysokich cen za wodę i c.o. 
Przecież cena węgla nie wzrosła od ubiegłego roku /a nawet był tańszy/, płace nie wzrosły, kotłownia nie była inwestowana /w styczniu p. Wawrzyniak ogłosił jej zamknięcie/, a cena m3 wody wzrosła trzykrotnie. Poza tym woda była rozliczana - /były odczyty/ co 3 m-ce. Teraz mamy zapłacić ponownie za wodę /chyba od stycznia-niestety takiej informacji nam nie podano/ tylko po wyższej stawce. Może dyr. Wawrzyniak chce w ten sposób wykazać się przed PSL ,, jaki to dobry z niego gospodarz ''. Tylko 
czyim kosztem - LUDZI !!!
56. Dodane przez Bacha, w dniu - 26-11-2025 12:16 1 5
Czepiacie się nowego dyrektora, a chyba już czas rozliczyć poprzedniego dyrektora Kamyczka.
57. Dodane przez do 26, w dniu - 26-11-2025 12:16 0 1
Dlaczego niby Gmina ma komuś ogarniać ogrzewanie? 
Tam jest chyba spółdzielnia to ona w imieniu mieszkańców to musi ogarnąć.
58. Dodane przez Zośka, w dniu - 26-11-2025 12:21 1 8
Gdyby prezes spółdzielni pan Czwojdrak przejął kotłownię od zakładu i wyremontował, to mieszkańcy nie mieliby kosztów związanych z ogrzewaniem gaxowym. Czwojdrak wypiął się na mieszkańców.
59. Dodane przez Rafał, w dniu - 26-11-2025 12:22 3 1
To co się dzieje w zzd Pawłowicach nadaje się do zgłoszenia do słuzb  
Trzeba tez wspomnieć o ogródkach działkowych które zakład po wielu latach o nich dbania i i wstawania dużych pieniędzy nagle vh a wszystkim mieszkańcom je odebrać  
Ludzie w działki nie rylko włożyli dużo pracy ale i pieniędzy  
A zzd porostu chce im wszytko zabrać i sprzedać developerowi  
LUDZIE PAWLOWIC ROBCZYSKA I KOCIUG TRZEBA ZACZĄC DZIAŁAĆ NIE MOŻEMY NA TAKIE RZECZY POZWOLIĆ MUSIMY WSZYSCY SIĘ ZORGANIZOWAĆ I POWIEDZIC IM STOP
60. Dodane przez sołyts, w dniu - 26-11-2025 12:31 5 3
Oj tam oj tam. I co mi zrobicie?
61. Dodane przez Madzia, w dniu - 26-11-2025 12:33 2 1
Może ktoś mi napisze,gdzie pracuje sołtyska Pawłowic, bo o tym że dyrektor Wawrzyniak ją zatrudnił to chyba nawet ona nie wie
reklama
62. Dodane przez Sołtys Pawłowic, w dniu - 26-11-2025 12:35 2 8
Do komentarza 12 i 43 
Bardzo dziękuję za pracę o ktorej mi nic nie wiadomo !!! A wręcz przeciwnie nie jestem nią zainteresowana. Zawsze robię wszystko bezinteresowni dla Pawłowic I mieszkancow w odróżnieniu od osób piszących te hejty nawet nie mających się odwagi podpisać .
63. Dodane przez do kom. 57, w dniu - 26-11-2025 12:44 0 6
Polecam przeczytanie artykułu 18 Prawa energetycznego: Do zadań własnych gminy należy m.in. planowanie i organizacja zaopatrzenia mieszkańców w ciepło. Czyli w skrócie budowa i prowadzenie kotłowni - ciepłowni. W miastach robią to spółki miejskie np. MPEC w Lesznie. Natomiast artykuł 45a mówi o rozliczeniu kosztów zakupu energii cieplnej i w przypadku budynków wielolokalowych odpowiedzialny za rozliczanie na poszczególne lokale jest zarządca, czyli w tym przypadku Spółdzielnia Mieszkaniowa. Co pan na to panie prezesie Czwojdrak?
64. Dodane przez Hirek, w dniu - 26-11-2025 12:51 4 0
Masakra
65. Dodane przez Marek, w dniu - 26-11-2025 12:52 9 2
Z przykrością mi to stwierdzać ale od kiedy Sołtysowa została pani Katarzyna a dyrektorem pan Jarosław to w pawlowicach wszyscy się kłócą i są jakieś dziwne sytuacje w tej wiosce.
66. Dodane przez Zatroskany, w dniu - 26-11-2025 12:54 11 0
Ja do władz PSL-u. 
Wiem że tak wybitnych fachowców jak Jarosław trudno gdziekolwiek ulokować po utracie stołka ale szczelacie sobie sami w kolano. Wasze notowania jako parti nie są najlepsze a za sprawą tego łobuza spadają i to bardzo mocno. Jak dalej będziecie obsadzać stołki takimi fachowcami to wasza partia skończy marnie.
67. Dodane przez jan, w dniu - 26-11-2025 12:56 6 1
A Radny i Sołtysowa od czego są od wycieczek?
68. Dodane przez ToJa, w dniu - 26-11-2025 12:56 6 1
Czy dyrekcja z Krakowa nie widzi co ten człowiek wyprawia? A może udaje że nie widzi ? Ej nie przepraszam oni też z PSL.
69. Dodane przez He, he, w dniu - 26-11-2025 13:11 5 0
Hubert wiecznie żywy. 
Już nie jest w MPECu Leszno?
70. Dodane przez Do komentarza 62 Benek, w dniu - 26-11-2025 13:24 4 11
Brawo Kasiu. Jesteś właściwą, zaangażowaną osobą na tym stanowisku , robisz wszystko dla dobra mieszkańców. Rób tak dalej i nie słuchaj tych bredni, zawsze znajdzie się ktoś zazdrosny, niezadowolony......
71. Dodane przez Magda, w dniu - 26-11-2025 13:34 5 0
Dlaczego nikt nie ma pretensji do centralnego ogrzewania, bo przez UNIKE jest rozliczone dobrze,ale za ciepłą wodę obciążać rok do tyłu, to czysta paranoja. Gdybym wiedziała o cenie 160 i więcej to nie korzystała bym z tej usługi. Na gazie byłoby taniej podgrzać tę wodę. A w ogóle co to za wystawianie faktury, z której jasno nie wynika co to za koszty. Dopiero po dedukcji okazuje się że to są koszty C.W. dziwnie wyliczone pomniejszone o nadpłatę C.O.Chyba główny księgowy nie wie jak się wystawia faktury. Może przydałaby się jakaś kontrola w ZD Pawłowice. Mieszkańcy nie płacicie za te faktury, Dyrektor nie chciał wypłacić nadpłat za C.O. to wymyślił fikcyjną cenę za C.W.
72. Dodane przez Zniesmaczony, w dniu - 26-11-2025 13:43 3 5
Mieszkańcy Pawlowic byli przyzwyczajeni że wszystko im się należy jako pracownikom ( tylko pytanie ilu pracowników zamieszkuje osiedle )Mieszkania kupili za grosze sprzedali za gruba kasę i ciągle im mało. Wszędzie ogrzewanie rozlicza spółdzielnia czego wy ludzie chcecie !!Panie Pezesie nie przekazali planu fotela(w spadku) żeby nic nie robić i tuszować co nieco .Niech Pan nie zapomina Pan jest dla mieszkańców a nie mieszkańcy dla Pana
73. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 26-11-2025 13:45 8 0
Hubert i Dyrektor to koledzy
74. Dodane przez Do 62, w dniu - 26-11-2025 13:57 1 3
Mam nadzieję że tak jest zawsze byłaś fajna babka, niema co się mieszać ty jesteś dla Pawłowic a nie do Zdd Pawłowice.
75. Dodane przez Do komentarza 74, w dniu - 26-11-2025 14:03 4 0
Niestety jest do zzd
76. Dodane przez Magda, w dniu - 26-11-2025 14:05 8 0
Powtarzam, tu nie chodzi o centralne ogrzewanie, tylko o podgrzanie wody, .C.O jest rozliczone dobrze. Cena za ciepłą wodę jest wzięta z sufitu i na dodatek rok do tyłu. Dzięki Prezesowi Spółdzielni mamy teraz ciepło w mieszkaniach, Dyrektor Wawrzyniak niech nie kłamie mówiąc, że.  
to mieszkańcy i prezes spółdzielni zadecydowali o odłączeniu się od kotłowni.Faktycznie jak najdalej od Zakładu.
77. Dodane przez do 28, w dniu - 26-11-2025 14:22 0 0
Nie, to tw oskar i fafał, co krzyczał, że plaata się pali da wszystko i jeszcze więcej :)
78. Dodane przez Do komentarza 76 rozczarowany, w dniu - 26-11-2025 14:34 0 6
Co za brednie!!! prezes Czwojdrak nie chciał przejąć kotłowni, pozbył się kłopotu!!! Mamy być mu wdzięczni za ciepło w mieszkaniach?????? Śmiechy.... 
Naraził nas na ogromne koszty
79. Dodane przez Sołtys Pawłowic, w dniu - 26-11-2025 14:35 5 0
Czytając niektóre komentarze ewidentnie jest próba przekierowania uwagi na inny podmiot (Spółdzielnie) i jak zwykle rozmycie odpowiedzialności ZZD Pawłowice.  
To jest standard w wykonaniu Instytutu i tej ekipy... pod takim super rozliczeniem nawet nikt się nie potrafi z dyrekcji instytutu podpisać ciekawe....
80. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 26-11-2025 14:37 3 1
Do rozliczenia przez Unikę też mam pewne uwagi, bo na niektórych budynkach koszty spadły, a na innych wzrosły o 100% i zamiast zwrotu jest gigantyczną dopłata . Też sprawa do wyjaśnienia&
81. Dodane przez mar, w dniu - 26-11-2025 14:40 2 0
ja jeszcze tego dobra nie odczułem od tej pani
82. Dodane przez Byly mieszkaniec, w dniu - 26-11-2025 14:48 1 9
Ludzie czy wy nie widzicie ze te komentarze pisze ta sama grupka osób powiązanych z prezesem !!! Grunt się pali pod nogami i trzeba atakować. Niech lepiej powie jaki czynsz sobie płaci za spółdzielnie we własnym mieszkaniu.Nie nie powie nie liczcie na to znów będzie czarowal.
83. Dodane przez Do76, w dniu - 26-11-2025 14:51 4 0
Unika w niektórych przypadkach koszty wyliczyła 100% większe koszty w stosunku do zeszłego roku,więc zc.o. jest też nie halo coś
84. Dodane przez kkk., w dniu - 26-11-2025 14:58 2 0
Powiadomić program interwencyjny w mediach. Może nie na temat ale kiedyś oglądałem program -ludzie za ogrzewanie otrzymali rachunki wydawały się duże. Nie pamiętam już czy to wspólnota czy spółdzielnia była. Jedna z osób bierze fachowca od policzenia. Wychodzi na to że za te pieniądze które miała płacić za ogrzewanie musiała by mieć ...........35 stopni w mieszkaniu cały rok. Po emisji programu wszystkie żądania zostają umorzone.
85. Dodane przez Kociugi, w dniu - 26-11-2025 15:26 2 8
Pani Sołtys rob dalej to co robisz bo robisz to doskonałe. (...) wykończyli Sołtysa Adamczaka teraz chcą Ciebie bo jesteś niewygodna nie robisz tego co chcą. A Czwojdrak nie daje pracy rodzinie ?
86. Dodane przez Soltys Pawłowic prawdziwy do komentarza79, w dniu - 26-11-2025 15:30 0 5
Bardzo proszę o nie podpisywanie się jako Sołtys Pawlowic
87. Dodane przez Ufo, w dniu - 26-11-2025 15:34 4 0
Żadnego z podpunktu ustawy 45a dyrektor nie spełnił.
88. Dodane przez bTr, w dniu - 26-11-2025 15:50 4 3
30 lat temu ZZD sprzedało mieszkania zakładowe. W imię czego ma obsługiwać mieszkańców przez zaopatrzenie w wodę i ciepło? I co jeszcze, dotować spółdzielnię mieszkaniową? Ludzie! komuna już się dawno skończyła!
89. Dodane przez Kociugi, w dniu - 26-11-2025 15:52 5 0
Dwa szwagry chcą wszystkich zniszczyc i rzadzic ! (...)
90. Dodane przez B B B odpowiedź do 88, w dniu - 26-11-2025 15:55 0 3
Prawdziwe -dotowanie sppoldzielni
91. Dodane przez Magda, w dniu - 26-11-2025 16:05 1 0
Nie chodzi o obsługiwanie, tylko o rzetelne rozliczenie, nie można obciążać za coś,co już raz się płaciło i nie kwotą 160 zł, tzn że w czerwcu fa za ciepłą wodę była źle wystawiona, to może główny księgowy zrobi korektę tej faktury, bo teraz jesteśmy obciążeni za ten okres dwa razy.
92. Dodane przez michał, w dniu - 26-11-2025 16:08 3 0
do kom.88 co ty bredzisz? Nie znasz się to bzdur nie wypisuj
93. Dodane przez Kociugi, w dniu - 26-11-2025 16:12 1 10
Dyrektor dobrze działasz. Pawłowice były jednym z najlepszych zakładów a teraz co ? Prezesem się nie przejmuj ,Ciebie moze w teczce przywieźli ale z ambicjami a jego wybrało 5 osób przez ustawkę .Przyjedźcie do Kociug jaki balagan na boisku ale cóż koło swojego folwarku nawet nie sprzata .Dyrektor czasy mi się należy się skaczyly należy to się zapłacić kotłownia zakaczyla dzielność musi być rozliczona .
94. Dodane przez Sołtys Pawłowic, w dniu - 26-11-2025 16:14 6 0
86 bo co??? Hahahahaha 
Do kom 78 żebyś wiedział był by to pewnie kłopot nie dla prezesa tylko mieszkańców gdyby wzięli starego trupa w postaci kotłowni. Ja jestem zadowolona że mam swoje ogrzewanie i wiem za co teraz zapłatę a nie te wyliczenia z kosmosu pseudo dyrektorka
95. Dodane przez Wojtek, w dniu - 26-11-2025 16:48 0 0
Radny niech weźmie sprawy w swoje ręce,
96. Dodane przez Mieszkanka2, w dniu - 26-11-2025 16:54 5 0
A może dajcie to do Uwagi ale sprawa dla reportera B
97. Dodane przez Michnik, w dniu - 26-11-2025 17:09 2 0
Do kom 65 w pawłowicach powiązania wszystkich należących do tej rodziny są ogromne. Wielkie udzielanie się i pokazywanie, oni traktują tą wioskę jak swoją własność
98. Dodane przez Do 58, w dniu - 26-11-2025 17:50 10 0
Nawet jakby Czwojdrak przejął kotłownię i zrobi jej modernizację , to zapłacili by za to mieszkańcy. To dopiero by były koszty. Czego ty nie rozumiesz.
99. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 26-11-2025 18:06 6 0
Niektóre osoby zapomniały jaki jest temat. Nie wiem co wspólnego ma Spółdzielnia Mieszkaniowa z cena za wodę i ciepło za 2024/2025 jeżeli wszystkie koszty ustala ZZD.
100. Dodane przez Do 58, w dniu - 26-11-2025 18:47 3 1
Czwojdrak nie wyremontowały kotłowni tylko mieszkańcy! A zresztą po co. remont, żeby znowu przepłacać za wopdę i co. Człowieku myśl trochę!Ą
101. Dodane przez Betti, w dniu - 26-11-2025 19:00 4 0
Do kom.58 i 78 No własnie też mnie zastanawiam czemu spółdzielnia nie chciała przejąć i wyremontować rozpadającej się kotłowni? Dziwne nie? Nawet gdyby to miało kosztować kilka milionów to co prezesowi szkodzi? Dobro mieszkanców jest najważniejsze. I nawet jak za.kilka lat przez zielone lobby mieli zamknąć kotłownie to i tak prezes powinien to zrobić. A jak o zielonym lobby mowa to może żeby było eko to na środku osiedla postawić rowery stacjonarne z pradnicami i niech PPR troche popedałują w imie wspolnego dobra...znaczy ciepła.
102. Dodane przez Katarzyna, w dniu - 26-11-2025 19:02 6 1
Pani Sołtys powinna zastanowić się, po czyjej stronie rzeczywiście stoi. Została wybrana przez mieszkańców, jednak często można odnieść wrażenie, że bardziej wspiera dyrektora niż społeczność, którą reprezentuje (widać to też po jej reakcji pisząc tu komentarze). Zbyt często broni jego decyzji, nawet wtedy, gdy trudno doszukać się w nich racji. Wystarczy uważnie posłuchać, w jaki sposób reaguje, gdy ktoś porusza temat Jarosława i jego działań, wtedy zamiast dialogu pojawia się atak, co budzi nieufność. Wielu mieszkańców zastanawia się, czy to wszystko nie prowadzi do jej przyszłego zatrudnienia w pałacu. Jeśli chodzi o prezesa spółdzielni dzięki jego szybkiej reakcji mamy dziś gaz w mieszkaniach, podczas gdy pałac musi kombinować z ogrzewaniem. Pan Roman działał sprawnie i to dzięki niemu uniknęliśmy poważnych problemów. Za to powinniśmy być wdzięczni. Ale kogoś boli jego szybkie działanie i pan Roman musi być atakowany a nie zapominamy że też ma mieszkanie na osiedlu i też płaci za zmiany jakie są wyrażane. Niestety nowe władze w Pawłowicach chyba zbyt mocno wczuły się w swoje role i zapominają, dla kogo naprawdę pracują. Rachunki za wodę są bardzo wysokie, ponieważ kiedyś popełniono błąd, a teraz to mieszkańcy muszą ponosić jego konsekwencje. Od czasu pojawienia się nowego dyrektora pałac w końcu zaczyna funkcjonować, to widać. Niestety, wprowadzone zmiany mocno odczuwamy w portfelach.
103. Dodane przez Do 96, w dniu - 26-11-2025 19:03 3 0
Teraz to TVN? Ciekawe.
104. Dodane przez Do 99, w dniu - 26-11-2025 19:17 2 1
W sumie to po co wam ta Spółdzielnia? Co by sie stalo jakby jej nie było? Oszczędności na czynszu. No i na pensji prezesa.
105. Dodane przez Do 104, w dniu - 26-11-2025 19:51 2 1
Mądry wie, a niemądry i tak nie zrozumie.
106. Dodane przez Ela, w dniu - 26-11-2025 20:25 3 0
Obwiniacie się wszyscy nawzajem, a prawdziwa przyczyna leży w pseudo ratowaniu planety i zielonym wale jakim serwuje nam zarówno jedni jak i drudzy. Tutaj ładnie się wszyscy kłócicie a prawdziwi odpowiedzialni za to się z was śmieją bo jeszcze na nich pójdziecie zagłosować za chwilę. Donek i Kaczor ma z Was niezły ubaw czytając te komentarze. Elo!
107. Dodane przez Do 104, w dniu - 26-11-2025 20:31 4 0
Mądry wie, a niemądry i tak nie zrozumie.
108. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 26-11-2025 20:37 7 1
Bardzo dobrze że jest spółdzielnia, już widzę te wspólnoty i te kłótnie. Proszę się nie wypowiadać jeżeli się nie mieszka na osiedlu. Wszystko do tej pory grało, dopóki nie przyszedł nowy Dyrektor z nadania politycznego.
109. Dodane przez Anna, w dniu - 26-11-2025 21:21 1 0
Jaro i wszystko jasne - !!!!!
110. Dodane przez pawłowiczanka, w dniu - 26-11-2025 21:44 2 0
kochanie nie pozwólcie aby ktoś nas wszystkich skłócił. bądźmy jednoscia
111. Dodane przez Ewa, w dniu - 26-11-2025 22:31 0 0
Piece na węgiel każą wymieniać a opata za ogrzewanie gazem kosmiczna. Już wolę kupić tonę węgla i mieć ciepło w domu.
112. Dodane przez jot23, w dniu - 27-11-2025 02:55 0 0
ta kotłownia węglowa to total nieporozumienie- 10 lat temu mieli już tak drogie ciepło- na poziomie kosztów spalania oleju opałowego, które wtedy osiągało szczytowo wysokie ceny
113. Dodane przez Ktoś., w dniu - 27-11-2025 04:41 0 0
Może też jest już czas żeby liczniki na wodę zostały wymienione.Jak mieszkam w Pawłowicach 20 lat to liczniki nie były wymienione.Moze najwyższy czas o tym pomyśleć.
114. Dodane przez Mania, w dniu - 27-11-2025 06:39 2 3
Podsumowując, to dyrektor Wawrzyniak jest zły bo nie toleruje w Zakładzie 
nieróbstwa, złodziejstwa i pijaństwa.
115. Dodane przez marian, w dniu - 27-11-2025 07:54 5 0
Zamiast porozmawiać merytorycznie co zrobić z tymi rachunkami bo takie być absolutnie nie mogą to zaczyna się napuszczanie ,podpuszczanie, insynuowanie byle obgadać i dowalić komuś. I to robią sami pseudo katolicy co w kościele co niedzielę. A Wawrzyniak nie toleruje złodziejstwa chyba w jedną stronę.
116. Dodane przez Xxxx, w dniu - 27-11-2025 09:14 7 0
A tak naprawdę to gdzie pracuje pani sołtys? Jakie ma stanowisko (
117. Dodane przez Do 114, w dniu - 27-11-2025 09:36 2 0
Jak nie toleruje to po co mu ludzie w zakładzie jak zatrudnia do prac polowych ludzi z zewnątrz, zatrudnia swoich znajomych a innych zwalnia. 
 
Chyba coś nie tak, byki na małym dworze które w niedziele głodują bo z soboty musi im starczyć
118. Dodane przez Anna, w dniu - 27-11-2025 09:49 9 0
A tak naprawdę to jaką posadę ma pani sołtys w Zakładzie?
119. Dodane przez Do kom. 115, w dniu - 27-11-2025 10:54 1 0
Właściwe słowa. Popieram w 100%
120. Dodane przez ktoś, w dniu - 27-11-2025 13:37 0 0
Jaki problem wystawić kotłownie na sprzedaż aby pokryć koszty????
121. Dodane przez MIESZKANIEC, w dniu - 27-11-2025 13:49 2 0
Końcówka roku 2021 - afera w Lesznie odnośnie podwyżek cen za ciepło 
 
"Z kolei obecni na komisji prezesi spółdzielni mieszkaniowych mówili o tym, że od kilku dni w spółdzielniach nie mówi się o niczym innym, tylko o podwyżkach. Informacja o wzroście taryfy MPEC zbiegała się w czasie z rozliczeniami ogrzewania za ubiegły sezon grzewczy, jakie otrzymują teraz lokatorzy bloków" 
 
podobna sytuacja jak teraz w Pawłowicach 
Ludzie dopwiedzieli się o wzroście dostając rozliczenia za ubiegły sezon grzewczy - ludzie mieli też kwoty po 3 tys do dopłaty 
 
"Prezes Majchrzak i jego zastępca Hubert Szańca przekonywali, że spółka robi co może, aby obniżyć koszty emisji CO2." 
 
Czyżby historia się powtarzała 
 
w internecie można poszukać informacji na temat tamtej sprawy
122. Dodane przez do kom.113 i rachunków, w dniu - 27-11-2025 14:34 5 1
Jeśli wodomierz jest starszy niż 5 lat, można podważyć jego naliczanie. 
Legalizacja jest na 5 lat.
123. Dodane przez Marek, w dniu - 27-11-2025 20:01 2 0
Ludzie oszczędzają w zimnie siedzą a rachunki coraz większe!!
124. Dodane przez na pohybel, w dniu - 27-11-2025 20:22 5 4
Coś mi się wydaje, że bez taczek się nie obędzie! Trzymam za was kciuki. Zobaczcie jak rodzice szkoły podstawowej nr. 1 w Lesznie walczą. Powodzenia.
125. Dodane przez Mieszkaniec Osiedla, w dniu - 27-11-2025 22:09 4 2
Wawrzyniak ma swoich donosicieli w zakładzie. Rodzina donosi która pracuje w zakładzie. W każdym dziale jakaś wtyka a najgorsi są kierownicy którzy się jeszcze utrzymali na stołku bo który kierownik wyraźił swoje zdanie to po miesiącu już był zwolniony. Tylko mądrala i donosiciel na (...) się utrzymuje bo donosi na wszystkich a Dyrektorek mu wierzy. Ten z (...)donosi a sam naj więcej kradnie wieczorami z fermy i mieszalni. Przypilnuj Dyrektorku Jego to pieniądze będą w zakładzie bo tam to rozpusta. Ale oczy masz zamydlone (...) Pamiętaj Ci co ładnie gadaja to maja naj więcej na sumieniu. A co do rachunków to myślę to lepiej się spotkać z ludzmi i znaleźć ludzkie rozwiązanie.
126. Dodane przez bezdomna, w dniu - 27-11-2025 23:33 0 0
Jak wszyscy to i ja . Ja nie mieszkam od kiliu lat w Pawlowicach ale oplacam co miesiac za mieszkanie ,gaz ,spóldzielnie itd. Miałam co roku nadpłate przez 4 miesiace. obecnie mam za ciepłą wode ciepła do zapłaty 1460 zł.Mało tego moj odczyt to łazienka -6.pokój -94 kuchnia -26 nabitych ogrzewacza ciepła. mam niedołaty 847,48 gr. co miiesiac płace za mieszanie po 150 zł + co 2 miesiace 1 kubiki + 1 kubik ciepłj wody.ja sie pytam za o ja mam to płacic .chyba w moim mieszkaniu pustym mieszkaja , myszy ,szczury itd.I to one uzywaja ciepla wode i teraz mi przyszlo płacic tyle peniedzy . Zal mi ludzi ktorzy chca z nas sciagac kolosalne pieniadze. ja tak tego nie zostawie i oczywscisie ,ze tego nie zaplace,.ale jesli ktos przychodzi do Zakładu i chce w sekundzie ustawic cały zapaprany długami zakład (...)
127. Dodane przez Szasza, w dniu - 27-11-2025 23:45 0 2
A moze mi ktos powie ile beda płacic (...) jak na cała epe im grzano przez 24 lata i woda ciepła i zimna nie była spisywana .Co na to nasz pan Dyrektor(...)
128. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 28-11-2025 06:43 1 4
Co do wytwórni to największy zlodziej zwiał a teraz udaje dobrego na posadzie (...)
129. Dodane przez Emil, w dniu - 28-11-2025 07:39 1 0
Czy w sprawie o której mówi artykuł coś poszło do przodu?
130. Dodane przez ALL, w dniu - 28-11-2025 08:04 0 2
Sie grzało trzeba płacić. Komuna już nie wróci, za darmo nie bedzie.
131. Dodane przez Detektyw, w dniu - 28-11-2025 08:19 4 0
A co z ogródkami działkowymi w Pawłowicach i Robczysku i Kociugach???? 
Developer juz czeka ? W końcu dużo posmarował Panu dyrektorowi i nie tylko jemu  
I komu jeszcze obiecał działki na lewo ? 
Obserwujcie dalej bo bedzie sie działo
132. Dodane przez Yogi, w dniu - 28-11-2025 09:04 0 0
Co to się dzieje w tych Pawłowicach....
133. Dodane przez Edek, w dniu - 28-11-2025 09:11 6 0
Podwyżka wstecz za zużycie już rozliczone i naliczanie opłat za okres bez świadczenia usług to naruszenie art. 45a ust. 68 Prawa energetycznego. Zmiany stawek nie mogą działać retroaktywnie, a wzrost z 50 na 160 zł/mł jest rażąco nieuzasadniony.
134. Dodane przez Do komentarza 125, w dniu - 28-11-2025 11:09 1 0
Ten to akurat nie rodzina
135. Dodane przez Prezesik, w dniu - 28-11-2025 16:29 0 0
Romek napisz coś bo nudno się robi, temat wygasa
136. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 28-11-2025 16:32 4 0
Zastanawia mnie jedno kiedy nowy dyrektor podpisze z mieszkańcami a w szczególności z tymi co należą do Spółdzielni mieszkaniowej nowe umowy na dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków Jakoś część Pawłowic a w szczególności wszystkie domy jednorodzinne nie dostały wypowiedzenia umowy i podwyżek co miesięcznych jak to nastało dla tych co należą do SM Pawłowice, gdzie nawet nikt nie został poinformowany o cenach z miesiąc na miesiąc coraz większych a tu do dnia dzisiejszego łazi jakiś typ Marek i patrzy zaglądać w liczniki. Więc wyślij panie wielmożny dyrektorze tego gościa z umowami a nie zaglądaniem do chat, bo robicie z siebie wielkie pośmiewisko już nie tylko na wiosce. Pozdrawiam również panią Sołtys i gratuluję nowego stanowiska ă&
137. Dodane przez Do 136, w dniu - 28-11-2025 20:56 1 5
Umowy na wodę z mieszkańcami to chyba powinna podpisac spółdzielnia? Wszystkie spółdzielnie tak robią tylko nie pawłowicka. Co na to prezes?
138. Dodane przez Kasia, w dniu - 29-11-2025 03:13 3 0
Do kom.131 no właśnie inna afera a temat działek ucichł  
A przecież o tym trzeba nagłośnić na całą Polskę że ludzia bezprawnie chcą zabrać ogródki i sprzedać na działki budowlane  
Ludzie w te działki włożyli swoje serce, pieniądze i czas  
A tak teraz po wielu latach chcą powtarzam bezprawnie zabrac bez ponoszenia kosztów i konsekwencji  
Ja się pytam gdzie dokumenty archiwalne Mielzynskich przecież tam jest napisane że domy i działki mielżynski oddaje je swoim podwładnym  
Czekam na inne komentarze co o tym myślicie  
Za kilka dni bedzie strona temu poświęcona na którą już teraz zapraszam bedzie mozna tam komentować anonimowa jak i oficjalnie  
Strona bedzie stworzona razem z jednych telewizyjnych programów ale to wkrótce  
ZZD MY TYCH DZIALEK NIE ODDAMY BEZ ZADOŚĆUCZYNIENIA 
KOSZTY MUSICIE PONIESC JAK CHCECIE NAM JE ODEBRAC  
A UMOWY Z NAJEMCAMI NIE SA NIC WARTE PRAWO POLSKIE STOI PO STRONIE DZIALKOWCÓW
139. Dodane przez Do kom 137, w dniu - 29-11-2025 08:45 4 0
No wiec trzeba cie niestety wyjaśnić bo jak widać Twoja wiedza w tym zakresie jest znikoma, możliwe że jesteś z pokolenia "Z". Spółdzielnia Mieszkaniowa nie jest właścicielem Wodociągów jak i odbioru ścieków, po drugie: Jeśli jesteś tak odważny a przede wszystkim BOGATY to zajmij miejsce pana prezesa Romana podpisz umowę z zakładałem tylko licz się z tym że będziesz w czarnej D... bo w Pawłowicach od wielu wielu lat nie była wymieniana żadna nić wod-kan tu naprawy uszkodzonych rur odbywają się poprzez założenie tzw OPASKI gdzie na dystansie nawet 10 metrów potrafi być już ich po kilka szt. I co my mieszkańcy mamy póżniej robić zrzutkę na wymianę wszystkich rura a Wawrzyniak się będzie śmiał nam w twarz że jakiś głupi prezes dał się wsadzić na minę która cały czas tyka. Spółdzielnia nie zarobiłaby na tym ani grosza to ZZD całe życie powinno o to zadbać bo oni są właścicielami tego bur...lu. SM mogłaby wejść z ZZD w taki układ że przejmie formę rozliczania mieszkańców ale musiałby być zapis w umowie że wszelakie naprawy będzie dokonywać ZZD a nie spółdzielnia z naszych pieniędzy.
140. Dodane przez do 139, w dniu - 29-11-2025 12:06 0 2
czytaj ze zrozumieniem, żadna spółdzielnia nie jest właścicielem wodociągów ale wszystkie oprócz pawłowickiej rozliczają mieszkańców z wody i ścieków, nawet ta w Garzynie zarządzana przez tego samego prezesa.
141. Dodane przez Do 140, w dniu - 29-11-2025 13:39 5 0
Czyli wniosek jest taki że rozliczanie nie stanowi problemu dla prezesa a może problem był w umowie która zaproponował Instytut i tym że była niekorzystna dla mieszkańców. I pewnie tak bylo a pośpiech dyrektorka to potwierdza.
142. Dodane przez socjal na swoim,, w dniu - 29-11-2025 14:23 0 1
A mieszkanka pawłowic która dzwoniła oburzona w imieniu sąsiadów mówiła tez ze mieszkancy osiedla brali doplaty do węgla pomimo braku pieca bo kotłownia wtedy funkcjonowała?skąd wy te piece po 20tys bierzecie na ogrzanie kilkunastu metrów2,rozmowy na temat odłączenia kotłowni był juz wczesniej był czas sie przygotowac a nie liczyc ze ktoś bedzie doplacał do waszego ciepła,tak jak do tej pory i rozliczenia ewentualnych dopłat są w kazdej spółdzielni co roku,nie tylko w pawłowicach.
143. Dodane przez Do kom 140, w dniu - 29-11-2025 15:07 2 0
Raczej u Ciebie tkwi problem z czytaniem z zrozumieniem. A po drugie Garzyn należy pod Zakład Usług Wodnych we Wschowie. Dlatego pan Prezes tej samej spółdzielni mógł sobie na to pozwolić. Niech Wawrzyniak zaoferuje te same warunki Wschowie to go wyśmieją i powiedzą chłopcze z czym do ludu.
144. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 29-11-2025 15:29 6 0
P.Sołtys i pół wsi to rodzina SZKODNIKA DYREKTORA. Pan który spisuje wodę też rodzina więc wszystko jasne. P. Sołtys dostaje etat beż kwalifikacji . Sołtyska nie potrafi dzień dobry odpowiedzieć a Dyrektor (.. ) nie rozmawia choć sam wychował się na osiedlu w Pawlowicach.Jedns wielka przestępczość zoorganizowana. Dyrektora i Soltyske na tzw Helle i w pole.
145. Dodane przez do kom. 143, w dniu - 29-11-2025 18:36 1 3
OHZ Garzyn potrafił zrobić z tym porządek 20 lat temu a w ZZD Pawłowice za poprzednich dyrektorów nie potrafili. A o tym kto rozlicza wodę, ścieki i ciepło nie decyduje dyrektor albo prezes ale przepisy. W całej Polsce, w Lesznie,Poznaniu,Warszawie robią to zarządcy bloków/osiedli, a Pawłowicach jest inaczej, czy to nikogo nie dziwi?
146. Dodane przez Do kom 145, w dniu - 29-11-2025 19:08 5 0
Jarek ty i twoja fantazja...maskara
147. Dodane przez czas porządku, w dniu - 29-11-2025 20:19 0 2
patrząc na te komentarze współczuje pani sołtys,ma tylu miłych sąsiadów...,widać ze nie zawodzą:}:}:}moze tak zróbcie sobie zebranie a nie wyzywacie sie tutaj bez imiennie......okaże sie wtedy jakie Wy macie kwalifikacje na rózne etaty.
148. Dodane przez Do 143 mieszkaniec, w dniu - 29-11-2025 20:36 6 0
Jestem członkiem SM i nie mam zamiaru płacić za remonty rur doprowadzających wodę. Nie wiem dlaczego komuś zależy na tym, aby wodę rozliczała SM. Chyba ten ktoś nie należy do SM, 
Mam nadzieję, że Prezes i Rada Nadzorcza nigdy nie zgodzą się na taką umowę, która działa na szkodę mieszkańców, a wiadomo, że ZZD tylko myśli jak tu wykorzystać ludzi. Możemy się tylko cieszyć, że ta umowa nie doszła do skutku. 
 
 
I
reklama
149. Dodane przez Milion razy, w dniu - 03-12-2025 20:35 1 0
Po przeczytaniu wszyskich komentarzy chciałabym sprostować wszystkie komentarze napisane na tym portalu. Wszystkie były pisane w emocjach i nikt nie chciał nikogo pomawiać ani oskarżać o złe intencje. Moim zdaniem w Pawłowicach panuje obecnie dużo zamieszania i frustracji mieszkańców związanej z różnymi decyzjami w wiosce. To są jedynie moje obserwacje i odczucia, nie twierdzę, że ktoś zrobił coś nieuczciwie. Chciałabym podkreślić, że WSZYSTKIM powinno zależeć na dobrej atmosferze w naszej społeczności i powinniśmy szanować wszystkich mieszkańców oraz osoby pełniące funkcje publiczne. Mam nadzieję, że wszyscy będziemy mogli rozmawiać spokojnie i wspólnie dbać o dobro Pawłowic. Szanujmy się i rozmawiajmy na spokojnie, a naprawdę dużo spraw się wyjaśni  
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Wynajmę mieszkanie 3... Leszno 2000
2-pokojowe mieszkani... Leszno 1350
Działka blisko lasuOsieczna 185000
Premium mieszkanie w... Leszno 489000
Do zamieszkania od z... Leszno 355000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj