Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartLeszno Rosik: mieszkania komunalne tak, ale skromniej, proszę
Wątpliwości radnej PiS
Rosik: mieszkania komunalne tak, ale skromniej, proszę
26.02.2026. Radio Elka, Jarek Adamek
(fot. Urząd Miasta Leszna)
Projektowane właśnie na zlecenie miasta nowe budynki z mieszkaniami komunalnymi są zbyt „wypasione” – uważa Ewa Rosik, radna Leszna z klubu Prawa i Sprawiedliwości. Zapewnia, że rozumie potrzebę nowych mieszkań dla uboższych mieszkańców, ale zwraca uwagę na problem niepłacenia czynszów - zaległości sięgają 9 milionów złotych.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Temat nowych budynków z lokalami komunalnymi omawiano na ostatnim posiedzeniu Komisji Spraw Społecznych Rady Miejskiej Leszna. Przedstawiono na nim pomysł rozbiórki sześciu kamienic, które są w szczególnie złym stanie
technicznym, na ich miejscu powstaną nowe budynki. W tym roku ma być opracowana ich dokumentacja projektowa, na razie Urząd Miasta zaprezentował wizualizacje nowych domów.
Radna Ewa Rosik przyznała, że jest zdumiona tym, co zobaczyła. -Mamy tam klinkiery, ogromne przeszklone powierzchnie, w jednym z budynków powstać ma nawet 60-metrowa bawialnia dla dzieci - wymienia -takich standardów nie zapewniają nawet deweloperzy, a mówimy o budynkach komunalnych.
Radna PiS zaznacza, że rozumie konieczność budowy lokali, ale skromniejszych, za wzór podając niedawno oddane do użytku bloki przy ul. Gajowej na Zaborowie. Przypomina też o dużym problemie zaległości czynszowych w MZBK. -To na dziś 9 milionów złotych, prezydent i jego urzędnicy nie mają narzędzi do egzekwowania zadłużenia - mówi Ewa Rosik - jeśli ktoś otrzyma takie piękne mieszkanie i nie będzie za nie płacił, nic mu właściwie nie można zrobić.
1. Dodane przez Carl Johnson, w dniu - 26-02-2026 13:32 968 Jestem zwolennikiem skrajnych rozwiązań. Jak ktoś zalega z kasą na mieszkanie komunalne, miasto daje mu powiedzmy 3 miesiące na ogarnięcie się. Jeśli nie, to leci na bruk tak jak stoi - wszystko co zostaje w środku zostaje spieniężone w poczet zaległości.
2. Dodane przez Miś, w dniu - 26-02-2026 13:40 736 Mimo ,że nie jestem z bajki PiS , musze się z Panią Radną zgodzić. Gdyby nie jedno ale , to za większości PL18 i PiS radni remontowali i wykupowali mieszkania komunalne....
3. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 26-02-2026 13:41 655 powinni to odpracować
4. Dodane przez co za bzdury, w dniu - 26-02-2026 13:53 1165 Czy mieszkanie komunalne to forma kary? Może przystosować cele na Kościuszki na potrzeby mieszkaniowe? Uważam że Miasto powinno zbudować mieszkania o przyzwoitym poziomie- to nie jest komuna żeby stosować "niskie standardy"
5. Dodane przez mieszkaniec Leszna, w dniu - 26-02-2026 14:00 675 Jakie komunalne mieszkania ? Do roboty wysłać nygusy śmierdzące .
6. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 26-02-2026 14:00 688 Po co w mieszkaniach komunalnych okna do podłogi i przez to dodatkowe balustrady z nierdzewki? Przecież to już podnosi cenę okna x3. Co do tych co nie płacą - to powinna być "krótka piłka"... trzy miesiące zaległości i wypad z mieszkania, a sprzęt który jest coś wart puścić na szybką licytację, aby spłacić zadłużenie. Skoro chcą mieszkać w "tanich" mieszkaniach to muszą zgodzić się a podpisanie takich umów z drastycznymi rozwiązaniami. Pracy jest dość na rynku pracy więc proszę nie mówić, ze na czynsz i opłaty w komunalnych nie stać tych delikwentów. chyba że pokupowało się bez sensu telefony, telewizory i konsole za kilka tysięcy.
7. Dodane przez Nelli, w dniu - 26-02-2026 14:03 335 Ale kto je dostał o to jest pytanie przytoczę tylko jedna sprawę w rodzinie mieszkanie wynajmuje się, a tu wystarano się o mieszkanie komunalne ,mało tego samotne mamusie dostają z MOPR-u dofinansowanie do tego mieszkania, a prywatne przynosi dochód!
8. Dodane przez podatnik, w dniu - 26-02-2026 14:03 184 są narzędzia do egzekwowania-w skrzynce narzędziowej.
9. Dodane przez XYZ, w dniu - 26-02-2026 14:10 506 daleko mi do poglądów tej pani jak i jej partii,natomiast z tą kwestią zgadzam się w 100%
reklama
10. Dodane przez Obserwator, w dniu - 26-02-2026 14:10 516 Nie no pewnie - najlepiej zrobić kilkadziesiąt "wypasionych" komunalek, dać im jeszcze po zasiłku, złote karty do banku żywności i dalej będą reklamować leszczyńską starówkę w najlepszy możliwy sposób. Brawo!
11. Dodane przez OMG, w dniu - 26-02-2026 14:13 1446 Uważam, że nie powinno się zaniżać poziomu budynków w przestrzeni miejskiej, ewentualnie przydzielić te mieszkania osobom, które płacą czynsze regularnie i od lat. Co to za podejście pani radnej, która zakłada, że budynki są wypasione, to znaczy, że dla biedniejszego micha ryżu ? A na Zaborowie to też zbyt duży wypas ? Nie rysunek (wizualizacja) a materiały, wypsoażenie świadczą o tym czy budynek jest drogi czy kosztorys został sporządzony optymalnie kosztowo. Ale numer pani radna dba aby bidniejszy miał odpowiednio gorzej, czy takie podejście będzie pani radna miała również do wyposażenia szkół w mieście ? Może bedzie pani radna sprawdzać pity rodziców ? Piękny głos pani radnej w tej sprawie, nie ma to tam to, taki społeczny iście.
12. Dodane przez Justysia, w dniu - 26-02-2026 14:16 657 Mieszkania komunalne z samej definicji to mieszkania o najniższym standardzie a nie spa w centrum kurortu! Pani radna ma rację. Zbytki kosztują, jeśli kogoś nie stać nawet na podstawę egzystencji i spełnia warunki na komunalkę, to nie dla niego zbytki!
13. Dodane przez John, w dniu - 26-02-2026 14:17 455 Mieszkania komunalne powinny być w takim standardzie, aby w dłuższej perspektywie czasu osoby tam mieszkające zrobiłyby wszystko aby polepszyć swój byt we własnym M.
14. Dodane przez Alf, w dniu - 26-02-2026 14:18 556 To dlaczego dajecie bezrobotnym mieszkania komunalne a potem.płaczecie,że nie płacą? Dlaczego osoba pracująca nie ma szans na takie mieszanie?
15. Dodane przez rocznik 72, w dniu - 26-02-2026 14:23 347 A marmury i klima też będą ?
16. Dodane przez I tak żadne służby tego nie skontrolują, w dniu - 26-02-2026 14:23 326 W poprzedniej kadencji remontowali mieszkanie pod pewną Radną i za chwilę to mieszkanie sprzedali. Pełen legal! Takie czasy. Kiedyś się ołulp na takie osoby na ulicy, dzisiaj są elitą.
A tutaj może chodzi poprostu o przetarg Ma być robota i koniec. A potem magik Kopertfield wyczaruje coś extra
17. Dodane przez Antek, w dniu - 26-02-2026 14:27 486 Coś się komuś odkleiło. Znam te budynki i ich lokatorów z racji wykonywanego zawodu. Proszę przyjąć do wiadomości, ze ich lokatorzy to "specyficzna" społeczność, która z pewnością nie uszanuje tego co im "skapnie" od miasta. Wystarczy sie tam tylko przejść i zobaczyć jak do tej pory dbają o wspolne mienie.
18. Dodane przez To nie jest miasto dla młodych ludzi, w dniu - 26-02-2026 14:28 315 Czy będą w tym mieście mieszkania na tani wynajem dla młodych małżeństw, singli??? Mam tu na myśli bardzo tani wynajem tak by młodzi nie wyjeżdżali stąd i zakładali rodziny.
19. Dodane przez lol, w dniu - 26-02-2026 14:33 225 25 lat temu pewna grupa osob tez otrzymala piekne mieszkania komunalne w bloku na gronowie. nazwiska zupelnie niepowiazane xD a ze oni juz maja dzieci to trzeba znow cos wybudowac. czego nie rozumiecie.
20. Dodane przez Tttr, w dniu - 26-02-2026 14:37 119 Zacznijmy od tego że w założeniu mieszkanie komunalne powinno być tanie w utrzymaniu. Tak żeby najemca takiego lokalu mógł beż problemu je opłacić. Samo z siebie mówi lokal komunalny. A skoro MZBK stawki za czynsz ma jakie ma to się nie dziwmy. Wiem że gro ludzi mieszkających w lokalach MZBK nie płaci bo nie chce,bo co im zrobią. Ale do czego pije. Znam kogoś kto takie mieszkanie ma płaci 1800 zł czynszu owszem za lokal powyżej 70m˛. A budynek jest w opłakanym stanie. Przytoczę również rozmowę jednego pana w audycji radia elka. Miasto nie wymieni pieca tzw kopciucha. Bo nie ma pieniędzy A mamy przecież obowiązek. Pan pytał wtedy co w razie jak przyjdzie straż miejska i będzie mandat w wysokości 5000zł. W odpowiedzi w siedzibie MZBK usłyszał proszę kierować do Mzbk z mandatem. Przecież to i tak do miasta trafi coś więcej
21. Dodane przez K.W., w dniu - 26-02-2026 14:43 2111 Czasami nawet pisiorom uda się coś mądrego powiedzieć.
22. Dodane przez Adwokat Diabła, w dniu - 26-02-2026 14:51 326 Jak nie płacisz, dostajesz nowe. To dopiero surowa kara. Ciekawe kiedy skończy się ten socjal dla nierobów. Pracujących co raz mniej. Społeczeństwo co raz starsze, a pakiety pomocowe co raz większe. To starsi, schorowani ludzie powinni żyć godnie i w poczuciu zaopiekowania.
23. Dodane przez Mieszkania komunalne, w dniu - 26-02-2026 15:20 1413 Te kamienice które będą aktualnie wyburzane też były budowane "po taniości" i dziś nie nadają się do remontu. Czy stać nas, podatników na takie tanie rozwiązania? Poza tym sporo lokatorów z zasobów komunalnych to nie patologia żyjąca na koszt innych. Dziś nie każdego już stać na własne mieszkanie i dobrze że będą mogli wynająć od miasta porządne mieszkania i mieszkać w przyzwoitych warunkach
24. Dodane przez Jan, w dniu - 26-02-2026 15:55 235 Oni zarżną klasę średnią aby ameby rosły w siłę.
25. Dodane przez tak sobie myślę................., w dniu - 26-02-2026 16:03 275 Narożne okna, balkony z przeszklone, elewacje z blachy, okna dachowe - to wszystko podnosi cene wykonania !!! Więc albo ktoś nie rozumie co to znaczy budynek komunalny budowany jak najmniejszym kosztem, albo projekty były kupione lub wykonane wcześniej i teraz próbuje się je na siłe 'wpasować' w otoczenie......
26. Dodane przez leszno, w dniu - 26-02-2026 16:52 145 Takie rzeczy tylko w Lesznie. Większość postawiona na głowie. Kolesiostwo i tylko swoi muszą zarobić. Aż tak nie było nigdy.
27. Dodane przez nm, w dniu - 26-02-2026 17:16 164 ludzie nie rozumienie sytuacji, pojecia nie macie o przepisach dot. ochrony lokatorow a sie wypowiadacie, nie da sie tej patologii pozbyc nawet jak nie placi i im sie umowe wypowie to leca latami na bezumownym i maja wszystko gdzies a jak juz sie wyniosa to zostawiaja za soba zgliszcza
28. Dodane przez Lukas, w dniu - 26-02-2026 17:24 817 Kochani sami budujecie wille za krocie i mieszkania ! Może sami zamieszkajcie w szopach !
29. Dodane przez patologie, w dniu - 26-02-2026 17:58 195 Mieszkania komunalne nie powinny być NIGDY SPRZEDANE. To jest patologia, żeby miasto wyzbywało się swojego takiego majątku.
30. Dodane przez patologie, w dniu - 26-02-2026 18:04 195 W komunalnych budynkach wielorodzinnych powinny być OBOWIĄZKOWO spisy lokatorów, na parterze klatki schodowej. Tu nie powinno być żadnego rodo. Dostajesz mieszkanie, twoje nazwisko jest wymienione w spisie lokatorów. A nie, że właściwie nie wiadomo, kto tam mieszka. Ukrywanie nazwisk głównych lokatorów w mieszkaniach komunalnych to patologia systemu. Sprzyja nieuczciwości.
31. Dodane przez PL, w dniu - 26-02-2026 18:26 147 Do kom.28 Jak się ciężko uczciwie pracuje to się ma.
32. Dodane przez Ktos, w dniu - 26-02-2026 18:28 95 Odpowiadając radnej z Pisu ze ich przybudowa PL 18 podniosła czynsze o 36 procent teraz o 3 procent. Kiedy to się skończy podnoszenie czynszow? MZ BK remontuje kamienice tylko tym gdzie mieszkają cyganie, reszta mosi czekać aż coś zrobią. Od wielu lat nie powstał w mieście żaden nowy zaklad pracy. Pensje najniższe, jak tu żyć? Proponuję radnym Leszna nie bierzcie żadnej diety .Nie nalezym się wam.
33. Dodane przez Marian, w dniu - 26-02-2026 18:38 917 Młoda Radna ,achce Sredniowiecza.
34. Dodane przez Populizm górą, w dniu - 26-02-2026 19:44 1021 Czytając komentarze i wypowiedź pani rannej ręce opadają. Ma być zgrzebnie i brzydko jak w blokowiskach za komuny. I tanio jak barakach dla Romów. To jest też forma rewitalizacji zaniedbanych części miasta. Panie Prezydencie- proszę realizować te projekty i nie słuchać tej pis-owskiej demagogii
35. Dodane przez eryka, w dniu - 26-02-2026 19:51 1711 kuchnia, pokój i w spólna łazienka dla nierobów to i tak za wiele
36. Dodane przez Popieram radną, w dniu - 26-02-2026 21:24 145 Wg definicji budownictwo komunalne jest dla najuboższych i ma im zaspokajać podstawowe potrzeby życiowe. Ma być ogrzewanie, ciepła i zimna woda, prąd, gaz. Pokoje mają być wg standardu bez udziwnień. Proste okna, żeby jak najmniej ciepła znikało. Budynek ma być docieplony. Ma wyglądać czysto i schludnie. Łazienka z WC, umywalką i prysznicem. Prostota. Ma być ekonomicznie, co nie znaczy brzydko. Ma być prosto. Jak ktoś chce wyższy standard bardzo proszę, niech wynajmuje od prywatnego właściciela. Wtedy marmury, okna od podłogi do sufitu, monitoring na klatkach schodowych i wideofony, ale nie za śmieszne stawki tylko za ceny rynkowe.
Podstawowe potrzeby ma to budownictwo zaspokajać. Pani radna ma rację. I ma motywować tych ludzi, jeśli im się to nie podoba, do zmiany swojej sytuacji.
A jeśli ktoś nie szanuje takiego miejsca i je niszczy powinien być eksmitowany. Niestety polskie prawo tego nie przewiduje.
Nie należy mylić budownictwa komunalnego z TBSami, bo tu już obowiązują zupełnie inne standardy.
37. Dodane przez ?, w dniu - 26-02-2026 21:29 97 Populizm to ideologia i styl polityczny dzielący społeczeństwo na "dobry lud" i "złe elity", często używany przez polityków prawicy i lewicy. Opiera się na prostych hasłach, silnych emocjach i obietnicach szybkich rozwiązań, przedstawiając oponentów jako wrogów. Populiści twierdzą, że reprezentują "zwykłych ludzi" przeciwko zepsuciu.
Gdzie w wypowiedzi pani radnej populizm? Raczej zdrowy rozsądek.
38. Dodane przez Hejka, w dniu - 26-02-2026 21:44 84 Czytam tu Was Szanowni Państwo i widzę dwie skrajne postawy.
1. Każdemu po równo. 2. Każdemu wg zasług.
Ad. 1. "Wszystkim po równo" to hasło odwołujące się do idei egalitaryzmu, często kojarzone z komunizmem lub socjalizmem, postulujące sprawiedliwy podział dóbr (ale czy równo to sprawiedliwie?). Dąży do zniesienia wyzysku i ucisku społecznego. W praktyce oznacza to dążenie do równego traktowania wszystkich członków społeczeństwa, niezależnie od ich wkładu pracy czy pochodzenia, co jest fundamentem społeczeństwa bezklasowego.
Ad. 2 "Każdemu według zasług to zasada sprawiedliwości dystrybutywnej (społecznej), zakładająca, że nagrody, dobra lub uznanie powinny być przydzielane proporcjonalnie do wkładu pracy, wysiłku lub efektów danej osoby. Stanowi subiektywne kryterium, często zestawiane z koncepcjami potrzeb lub równości, i bywa utożsamiane z rzymską zasadą suum cuique (oddaj każdemu to, co mu się należy).
Zasada pierwsza stosowana jest np. w żydowskich kibucach, swego rodzaju komunach samowystarczalnych. Mam więc propozycje dla Państwa , którzy są chętni na "po równo". Skoro każdemu po równo, to stwórzcie Państwo w Lesznie kibuc. Wszyscy chętni na "po równo" włóżcie do niego całe swoje majętności, czy biedni, czy bogaci i będziecie wspólnie pracować na swoje utrzymanie. W kibucu każdy będzie miał taki sam dom, a właściwie mieszkanie, bo domy wyróżniają się zanadto. Każdy będzie miał to samo, będzie jadł to samo, będzie się ubierał tak samo. Myślę nawet, że miasto eksperymentalnie mogłoby Wam udostępnić kilka budynków komunalnych.
Jednakowoż ja wolę zasadę starożytnych Rzymian, więc na mnie proszę nie liczyć.
39. Dodane przez Michał, w dniu - 26-02-2026 22:08 914 Gdzie na tych wizualizacjach jest luksus i wypas? Normalne, dobrej jakości budownictwo bez udziwnień. Dobry baseline dla deweloperów.
40. Dodane przez alek, w dniu - 26-02-2026 22:17 115 A czy takich delikwentów którzy nie płacą nie można ulokować po prostu w innym mieszkaniu komunalnym? Ja rozumiem, że prawo chroni takie osoby, że nie można wyrzucić na bruk takiego człowieka, ale czy nie można takiego gagatka jednego z drugim wysłać do mieszkania komunalnego o 'ciut' niższym standardzie?
41. Dodane przez Do 34, w dniu - 26-02-2026 22:26 106 Przepraszam, właśnie obrażono ludzi, którzy mieszkają w blokach z czasów komuny i np. kupili je na kredyt lub za ciężko uciułane pieniądze. A następnie spłacają je np. ciężką pracą na kilka etatów. Oraz ludzi, którzy też wynajmują mieszkania w blokach z czasów komuny (może i niezbyt ładnych), ale płacą za nie cenę rynkową. To też jest populizm. Dzielenie ludzi na tych zasobnych, ale z brzydkich blokowisk oraz tych, którym należą się luksusy w budownictwie komunalnym, bo są biedni.
42. Dodane przez No cóż, w dniu - 26-02-2026 23:14 94 Nie jest to zdecydowanie budynek modułowy, a takie rozwiązania są obecnie preferowane w budownictwie komunalnym. Na co należy położyć nacisk?
Wysoki standard techniczny i energetyczny: Nowe budynki komunalne mają być energooszczędne i mogą być wyposażone w nowoczesne systemy ogrzewania (pompy ciepła, sieci miejskie) oraz dobrą izolację termiczną, co przekłada się na niższe koszty eksploatacyjne. Ma być trwały na długie lata i tani w eksploatacji.
Technologia modułowa i prefabrykacja: Wiele inwestycji komunalnych powstaje z wykorzystaniem elementów modułowych (drewnianych lub stalowych), co pozwala na szybką budowę, precyzyjną kontrolę jakości i ekologiczność.
Czy te aspekty spełnia ww budynek? Tu należy zbadać sprawę. Duże okna z pewnością nie są rozwiązaniem energooszczędnym. Budynek nie jest modułowy, to widać. Czy jest luksusowy? Nie wiem. To zależy, co ma w środku. Jaki jest standard mieszkań i ich metraż. Ile metrów ma przypadać na jedną osobę. Jakie materiały użyte mają być w wykończeniówce. Bo te mieszkania są oddawane pod klucz, jeśli się nie mylę. Gotowa łazienka (armatura, gresy, konglomeraty, marmury?) i kuchnia ( stolarka, blaty - z czego? zmywarka, lodówka?) oraz podłogi, stolarka okienna (jaka?). W tych tematach jak wiemy sky is the limit. Można poszaleć dowoli z materiałami. I pytanie jaka cena za wynajem takiego mieszkania, bo tutaj też powinno być zróżnicowanie. Skoro "równi" są wszyscy, także ci, których nie stać na własne "M", a jedni mieszkają w przysłowiowych norach, a inni zamieszkają w porównaniu z tamtymi w pałacyku, to rozumiem, że cena najmu będzie różna? A zdaje się, że na to nie pozwalają przepisy.
43. Dodane przez Do 39, w dniu - 26-02-2026 23:27 74 Czy ono jest dobrej jakości tego nie wiemy. Widzimy obrazek. Skorupkę. A jaka jest jego jakość to się okaże, jak zostanie oddany do użytku i jakie będą koszty jego eksploatacji. Bo trwałość i energooszczędność, niskie koszty utrzymania to jest ten baseline (światowo - "podoba mnie się") i tu należy się "pochylić" , a nie tylko nad wizualizacją. Choć ona też o czymś mówi.
44. Dodane przez Radni .Nie poradni., w dniu - 26-02-2026 23:29 87 Witam .Może czas zabrać się za robotę i egzekwować czynsze skutecznie .60 % mieszkańców lokali komunalnych to symulanci,aplikanci,malwersanci i pijacy .Czasem zaćpani.Dlaczego miasto nie umie z tym zrobić porządku ?Przecież to Państwowy czyli nasz wspólny majątek.A Pani radna niech zrozumie ,że nowoczesna architektura to nie okno 1,20 m x 1,20 m na białej ścianie.Banda .
45. Dodane przez Do 16, w dniu - 26-02-2026 23:32 65 Która to taka była z PiSu czy z KO ? To chyba nie możliwe ?za POprzednika .?
46. Dodane przez Baseline - moje ulubione słowo dnia, w dniu - 26-02-2026 23:41 75 Otóż standard deweloperski zazwyczaj nie przewiduje: podłogi (panele, płytki), malowanie ścian, drzwi wewnętrznych z ościeżnicami, białego iamontażu (wanna, prysznic, umywalka, WC, baterie), mebli kuchennych i sprzętu AGD.
A co przewiduje nowe budownictwo komunalne? Nowe mieszkania komunalne są zazwyczaj przekazywane lokatorom z wykończonymi łazienkami i kuchniami, gotowymi do zamieszkania. Nie wiem czy jest też AGD. Może tego nie robią.
47. Dodane przez Do 28, w dniu - 27-02-2026 00:10 85 Oni budują za swoje i oplacają. A nie dej dej dej.
48. Dodane przez Obrazek, w dniu - 27-02-2026 06:20 94 A gdzie miejsca na parkingi? Widzę na obrazku ładną limuzynę. Przydałyby się podziemne parkingi. To dziś standard w budowlance. Przecież domy komunalne nie mogą mieć standardu starych bloków jak za komuny lub romskich osiedli . Zapewne mają najemcy samochody. Gdzie będą parkować? Tutaj miasto zupełnie nie spisało się. Państwo Radni, proszę koniecznie zażądać od miasta podniesienia standardu. On jest za słaby.
49. Dodane przez Serio, w dniu - 27-02-2026 06:26 94 Tylko ta pierwsza wizualizacja jest "niekomunalna" moim zdaniem. Kolejne zdjęcia przedstawiające domy w kolejnych lokalizacjach już te standardy spełniają. Oczywiście tak na oko. Pytanie co jest w środku. . Myślę, że wielu czytelników, podobnie jak ja, zatrzymało się na pierwszym obrazku. To rzeczywiście niespecjalnie "ekonomicznie" wygląda. Reszta zdjęć moim zdaniem jak najbardziej ok. I przypomina moim zdaniem bardzo zwykle budownictwo komunalne tylko współczesne. Może nawet trochę zwykle bloki z komuny. Tak na pocieszenie tych z Państwa, którzy w nich mieszkają i zapłacili np. spory kredyt, żeby je kupić od poprzednich właścicieli.
reklama
50. Dodane przez Zauważmy, w dniu - 27-02-2026 06:37 97 Nie mają balkonów czy tarasów, co jest standardem w budownictwie wolnorynkowym. Znaczy jest oszczędnie i prosto. Wyglądają ok. Oprócz pierwszego, który idzie w stronę "elegancji" nadmiarowej. To jak wyglądają to jedno. Standard wykończenia i ekonomiczność użytkowania jest tu kluczowy. A kamienice stare są obrzydliwe i czas je rzeczywiście usunąć. Szpecą miasto. To co ma powstać całkiem nieźle wpisuje się. Jest teraz trend łączenia starego z nowoczesnym. Pani radna jednak przesadziła ciut. Chyba, że zna więcej szczegółów na temat tego jak to będzie w środku? Teraz mnie tylko ciekawi jakie będzie kryterium przyznawania tych mieszkań. W starych komunalnych domach zdarza się, że porządni płacący mieszkańcy i dbający o mienie mieszkają tuż obok tych, którzy nie dbają i nie płacą. Może niech to będzie nagroda dla tych sumiennych, umożliwić im przeniesienie się do nowych, a tych "niegrzecznych" zostawić w starych?
51. Dodane przez Do 32, w dniu - 27-02-2026 06:52 65 Czynsze rosną nie tylko w mieszkaniach komunalnych. Niestety we wspólnotach i spółdzielniach również. Ludzie mający domy też mają coraz wyższe koszty ich utrzymania. Żyjemy w czasach, gdzie jest coś takiego jak mniejsza lub większa inflacja. Koszty utrzymania takich kamienic rosną, to i czynsze rosną. Od tego nie ma odwrotu, a za czasów poprzedniej kadencji rady była inflacja bardzo wysoka i gwałtowny wzrost kosztów w każdej dziedzinie życia, to niestety i w komunalce wzrosły czynsze. A i tak są niższe niż na wolnym rynku. Pensja minimalna wciąż rośnie, emerytury waloryzowane. Niestety nie może być całkiem za darmo, choć wielu by pewnie reflektowało, ale to byłoby całkiem demotywujące, żeby nie powiedzieć demoralizujące. Dlaczego inni mają utrzymywać drugich? Ja rozumiem, że społeczeństwo dojrzałe troszczy się o najsłabszych i tego wyrazem jest budownictwo komunalne. Ale czy tam nie ma żadnych nadużyć? Czy rzeczywiście mieszkają tam ci najsłabsi? Nie wiem, ale mam wątpliwości. Co inne budownictwo komunalne, a co innego ośrodki kryzysowego wsparcia jak np. domy samotnej matki, noclegownie. Tam rzeczywiście chyba jest za darmo, albo symbolicznie, ale to są ludzie w sytuacjach skrajnych. Czy przypadki z kom. 7 są fikcją, czy może istnieją naprawdę i czy jeśli istnieją to nie ma bata na takie sytuacje? To jest poważny temat na dyskusję.
52. Dodane przez @45, w dniu - 27-02-2026 08:17 115 Istnieją naprawdę. Batem na takie sytuacje jest po pierwsze WYWIESZANIE na klatkach schodowych LIST LOKATORÓW z numerem mieszkania, żeby było wyraźnie widać, komu miasto przyznało mieszkanie.
53. Dodane przez pytanie, w dniu - 27-02-2026 08:26 134 Gdzie są opublikowane zasady przyznawania mieszkań komunalnych?
54. Dodane przez jak tak można, w dniu - 27-02-2026 09:27 124 Coto to za klocki? Co na to konserwator zabytków?
55. Dodane przez Do 45, w dniu - 27-02-2026 10:16 74 To nie ma znaczenia czy z PiS czy z KO. Ale z KO chyba nie. Z PiS też chyba nie. Wszyscy wiemy, o kogo chodzi. Poza tym to rzutowało ma wybór . Moralność pani Dulskiej w Lesznie się uruchomiła wtedy. A mieszkanie było pretekstem. .Moim zdaniem tak to wyglądało. Niektórzy nie mogą innym takich spraw darować. Kołtun polski - plica polonica. Był, jest i będzie. Hodujemy go od czasów Piasta. Chowamy głęboko, ale on jest.
56. Dodane przez Do 54, w dniu - 27-02-2026 10:29 76 Domy począwszy od zdjęcia 2 przypominają kamienice. Kamienice to prostopadłościany, dla niewtajemniczonych "Klocki". Zdjęcie nr 1 to raczej sześcian. Tyż "Klocek".
57. Dodane przez xcxc, w dniu - 27-02-2026 14:25 95 W PRL-u każdy dorosły mógł założyć w każdym mieście w Polsce w banku PKO książeczkę mieszkaniową. Finansowo każdy zatrudniony sobie z tym poradził. Trzeba było czekać w kolejce ale przydział na mieszkanie w spółdzielni mieszkaniowej był, człowiek się doczekał. W 1989 r. przyszła IIIRP, uległa banksterom i zlikwidowała dotychczasowy tryb w spółdzielniach mieszkaniowych (książeczki mieszkaniowe). Zaczęły się bankowe kredyty mieszkaniowe, olbrzymie zyski banków, najpierw praktycznie spłata odsetek a ludzi dotykają tragedie życiowe.
58. Dodane przez Bingo, w dniu - 27-02-2026 16:07 114 Po wybudowaniu połowa trafi do znajomych króliczka a potem wyprzedaż zaa grosze. Czego nie kumacie !!!
59. Dodane przez Kibicka od 30 lat, w dniu - 27-02-2026 19:42 114 Pod pozorem budowy mieszkań komunalnych szykują je pod siebie.
reklama
60. Dodane przez Ja, w dniu - 28-02-2026 11:18 94 Remontować miejskie kamienice....inaczej ,to Leszno w ruinie zostanie Właściciele nieruchomości winni mieć niskie kredyty na remonty swoich domków, które w "przeszłości własnym wysiłkiem budowali . Bez wsparcia miasta zaspokajali własne potrzeby. Jeśli niektórzy łatwo dostają mieszkania..bez wysiłku własnego to nie szanują...," łatwo przyszło, łatwo poszło"
61. Dodane przez Ja, w dniu - 28-02-2026 12:09 74 Remontować miejskie kamienice....inaczej ,to Leszno w ruinie zostanie Właściciele nieruchomości winni mieć niskie kredyty na remonty swoich domków, które w "przeszłości własnym wysiłkiem budowali . Bez wsparcia miasta zaspokajali własne potrzeby. Jeśli niektórzy łatwo dostają mieszkania..bez wysiłku własnego to nie szanują...," łatwo przyszło, łatwo poszło"
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.