Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
27
Sierpnia 2025
Środa
Imieniny obchodzą:
Cezary, Józef,
Małgorzata, Teodor
Do końca roku 126 dni.
Start arrow Leszno arrow Pogotowie strajkowe w szkołach

Pogotowie strajkowe w szkołach

Pogotowie strajkowe w szkołach

08.05.2007. Radio Elka, Jarek Adamek
thumb_ciaderLeszno. Związek Nauczycielstwa Polskiego ogłosił dziś w szkołach Leszna pogotowie strajkowe. Na fasadach szkół zawisły flagi ZNP, a w budynkach pojawiły się plakaty informujące o akcji. Teraz związkowcy przygotowują się do strajku, do którego może dojść po 20 maja. Prawdopodobnie będzie to dwugodzinna przerwa w pracy - mówi szef ZNP w Lesznie Piotr Ciąder.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Związkowcy domagają się spełnienia przez rząd kilku postulatów - przede wszystkim utrzymania ich uprawnień emerytalnych, czyli prawa do wcześniejszej emerytury. Niewielu z niej
korzysta
- powiedział Radiu Elka prezes leszczyńskiego oddziału ZNP Piotr Ciąder - jednak są tacy, którzy chcieliby “odpocząć” wcześniej i nie można im tej możliwości odbierać. Inne postulaty to podwyżki płac i zmiana kierownictwa MEN.
Od dziś na leszczyńskich szkołach wiszą flagi ZNP. To początek pogotowia strajkowego, zapowiadającego dalsze protesty. Dziś zbiera się zarząd związku w Warszawie - mówi Ciąder - kolejne posiedzenie odbędzie się za tydzień. Wtedy zostanie podjęta ostateczna decyzja co do terminu i formy strajku. Związkowcy rozważają między innymi dwugodzinną przerwę w pracy 21, 22 lub 28 maja.
W Lesznie do ZNP należy 400 osób. W referendum za przystąpieniem do strajku opowiedziało się jednak o wiele więcej nauczycieli. Ponad połowa - mówi szef ZNP - co sprawia, że będzie on legalny.(jad/tekst i foto)
 
Komentarze (36)
1. Strajk
Dodane przez 'Gość', w dniu - 08-05-2007 10:47 0 0
A ci, którzy nie należą do ZNP też mają strajkować?
2. popieram
Dodane przez 'Gość', w dniu - 08-05-2007 10:48 0 0
nie chcę by moje dziatki uczyły Dzadki
3. Dodane przez 'Gość', w dniu - 08-05-2007 11:04 0 0
ciekawa jestem ile zarabiacie ....że tak narzekacie....ja sie zgadzam zebyscie otrzymali podwyzki ale pracujecie jak my wszyscy 40 i wiecej godzin tygodniowo i urlop wypoczynkowy macie tylko 26 dni!!!!!My inni tez naprawde ciezko pracujemy....więc bez przesady !!!!!!
4. Strajki nie są przymusowe!
Dodane przez 'Gość', w dniu - 08-05-2007 11:16 0 0
członkowie ZNP też nie muszą strajkować, ale do strajku moga przyłaczyć się wszyscy, którzy popierają postulaty. Jak ktoś nic nie daje od siebie, niech nie wynaga od innych. Łamistrajki są wszędzie.
5. nieroby
Dodane przez 'Gość', w dniu - 08-05-2007 11:39 0 0
jestem nauczycielem ale pracuje także w innej firmie. taki nauczyciel ma 3 miesiace wakacji, za 45 minut pracy ma płaconę jak za 60 Jminut. mniemanie o sobie wyższe od wieży w Pizzie. Jk im źle to niech ida do budowy domów murarzy brakuje albo do budowy autostrad albo niech wyjadą tylko oni nie wyjadą bo to elita co nie zna w wiekszości jezyków
6. ZNP...
Dodane przez 'Gość', w dniu - 08-05-2007 11:40 0 0
...jesem za , jestem za , jestem za ,bo za GIERTYCHA SZKOLA ZDYCHA a za PIS szkola wyznaniowa .
reklama
7. strajk????????
Dodane przez 'Gość', w dniu - 08-05-2007 12:04 0 0
Jak sie nie podoba to niech sie pozwalniaja nauczyciele to najwieksi sciemniacze w polsce wciaz im zle wiec niech sie pozwalniaja i ida robic cos innego tylko ze ksiestwo nauczycielskie to jest nauczone pracowac po 4 godziny dziennie wiec raczej gdzie indziej pracy nie znajda
8. Opanujcie sie
Dodane przez 'Gość', w dniu - 08-05-2007 12:10 0 0
Jak były rządy lewicowe to działacze ZNP siedzieli jak mysz pod miotłą i ani mru mru o podwyżce.Starzy działacze na emeryturę - młodzi bezrobotni nauczyciele do szkół.
9. belfer
Dodane przez 'Gość', w dniu - 08-05-2007 13:31 0 0
Ktoś zapytal ile zarabiacie....ja odpowiem - wedlug zestawienia w gazecie prawnej progi wynagrodzenia MINIMALNEGO brutto sa od maja takie: stazysta 1500, kontraktowy 1900, mianowany 2700, dyplomowany 3400...i co wy na to? Podkreślam że to minimum, do tego wysługa lat, dodatki według lokalizacj: mieszkaniowy, motywacyjny, za opiekę nad nauczycielem na stażu, dodatek za wychowawstwo, wiejski itd...Do tego nadgodziny ponad te "straszne" 18 godzin tygodniowo. Wolnego wszyscy wiedzą ile: wakacje letnie 2 miechy, ferie zimowe 2 tygodnie, święta jedne, drugie i kolejne. Wycieczki z klasą, apele, konkursy, szkolenia....Do tego wszystkiego dodajcie sobie jeszcze trzynastkę, nagrodę z okazji święta edukacji, wczasy pod gruszą. I jeszcze sponsorowane przez organ prowadzący kursy i studia podyplomowe...Można stwierdzić, że to typowo "szkodliwe" warunki pracy dzięki czemu przysługują dwa lata płatnego urlopu dla podratowania zdrowia i oczyswiście wcześniejsza emerytura. O nagrodach jubileuszowych już nie wspomnę...Drodzy nauczyciele życzę wam abyście chociaż krótki czas popracowali jako górnicy, hutnicy, zresztą co ja piszę żebyście w ogóle popracowali, bo tego co robicie pracą nazwać nie można w dzisiejszych czasach. A jeżeli nie otrzymacie waszych wymarzonych wynagrodzeń zwalniajcie się moi drodzy ze szkoły...Przecież wszędzie jest lepiej co nie?
10. sprostowaie
Dodane przez 'Gość', w dniu - 08-05-2007 14:08 0 0
dziwne,że ja jestem nauczycielem mianowanym i razem z wysługą, dodatkiem wiejskim i dodatkiem za wychowawstwo mam na rękę 1250zł!!!!!! , a nie jak pisał ktoś 2700!!!!!!!!!
11. Do belfra
Dodane przez 'Gość', w dniu - 08-05-2007 14:54 0 0
Zamiast pisać głupoty o niebotycznych wynagrodzeniach nauczycieli radzę odwiedzić stronę. Podano tam wynagrodzenia po tegorocznych podwyżkach  
http://bip.men.gov.pl/akty_prawne/rozporzadzenie_280307.pdf 
gdzie podana jest tabela wynagrodzeń nauczycieli. 
Stażysta - 1218,- brutto 
Kontraktowy - 1444,- brutto 
Mianowany - 1829,- brutto 
Dyplomowany - 2195,- brutto 
W/w nauczyciele muszą posiadać wyższe wykształcenie magisterskie i przygotowanie pedagogiczne (najczęściej studia podyplomowe) 
A jeżeli jeszcze potrafisz obliczyć wynagrodzenie netto, to może przestaniesz pisać bzdury. 
A kto młody, po studiach magisterskich i po studiach podyplomowych pójdzie do pracy za 850,- zł "na rękę"? 
Tyle to dostanie w "Biedronce", po szkole zawodowej.
12. CIEKAWE
Dodane przez 'Gość', w dniu - 08-05-2007 15:09 0 0
chcecie abt wasze dzieci uczyli dziadkowie? zastanówcie się, tu chodzi o wcześniejsze emerytury, swoją drogą nauczyciel zarabia (wstępujący do zawodu) 1280zł BRUTTO. Po 14 latach najwcześniej, może zarabiać o 1000zł więcej BRUTTO!!!.  
Pensum wynosi 18 godzin ale czy liczycie inną pracę? nie, bo po 17:00 najpóźniej jesteście w domku i macie wszystko w nosie a nauczyciel nie. Jakby wszystko policzyć to pracujemy także po 40 godzin miesięcznie. Nikt nam nie płaci za zebrania, dyskoteki z dziećmi, wycieczki, poprawianie zeszytów itd. 
Najlepiej, gdybyśmy pracowali od 7:30 do 15:30 i mieli później w nosie WAS rodziców i całą szkołę. a Wy chcąc się dowiedzieć coś o postępach w nauce - proszę bardzo - do 15:30 i to w okreslonych godzinach, kiedy nie mamy zajęć dydaktycznych!!! PASUJE? Tylko, że tak się nie da, bo mamy jeszcze troszkę rozumu w głowach. Pozdrawiam. Belfer.
13. ..
Dodane przez 'Gość', w dniu - 08-05-2007 17:52 0 0
ZNP organizuje protesty tylko wtedy, gdy SLD jest w opozycji a "do belfra" mogę tylko napisać - Bzdura moja żona też jest nauczycielem mianowanym i jej zarobki sięgają 2200 zł brutto , a mi gdy te warunki przestały odpowiadać to zmieniłem pracę i poszukałem sobie innego zajęcia Trzeba tylko chcieć pracować a wielu z was wyobraża sobie niestety, bo również ja wywodzę się z tego środowiska, że do szkoły chodzi, by spełniać wielką misję a nie pracować i dlatego nauczycielom wydaje się że są kimś lepszym i mądrzejszym od innych
14. iwa
Dodane przez 'Gość', w dniu - 08-05-2007 19:40 0 0
Proponuje zeby te osoby piszące pierdoły o nauczycielach a nie uczące wogóle nie zabierały głosu. Jestem nauczycielka z 30 letnim stażem i to dyplomowana i mam na rekę 1600................ale mi tez ful forsy ..i oczywiscie pracy sie nie boje wiec dorabiam bo musze. A co do krótkiego czasu pracy.....Niech te bez pojecia osoby nadają po 8 godzin dziennie to zobacza co im sie z głosem stanie. Większe nieroby to urzędasy co udaja ze pracują a trudno cokolwiek załatwic. Niech każdy pilnuje swojej roboty.Ponadto niektórzy nauczyciele tacy jak polonisci, matematyce, językowcy .....siedzą nad poprawianiem prac w domu godzinami..... prac o poziomie nedznym bo młodzież uczyc sie nie chce....jak widzi ile to w Państwie naszym złodzieji bez wykształcenia dorobiło się kasy. Ja tez pozdrawiam i tez Belferka. Zapraszam tych ktorzy nie mają pojęcia o szkole do pracy w tej niewdzięcznej instytucji. A ktos mi kiedys powiedzial ..... i za kare ..co bys kiedy cudze dzieci uczyła......i to tez była belferka..starej dobrej daty.
15. nauczyciel
Dodane przez 'Gość', w dniu - 08-05-2007 21:00 0 0
Do piszącego pod hasłem"nieroby"Piszesz facet że jesteś nauczycielem.A ja uważam że nie powinieneś używać tego wyrazu w stosunku do swojej osoby. 
Pisząc takie brednie nie masz zielonego pojęcia o pracy prawdziwego nauczyciela.Jestem sobie w stanie wyoberazić po tym co napisałeś jak wygląda twój czas poświęcony na nauczanie młodego pokolenia.Chyba byłoby lepiej gdybyś skupił się na tym drugim zajęciu .Będzie to z korzyścią dla wszystkich.Lecz swoje kompleksy gdzie indziej,a nie w szkole.Od dzisiaj przestań się nazywać nauczycielem.W encyklopedii odszukaj, jesli potrafisz co oznacza słowo:nauczyciel.Pozdrawiam"nauczycielu". 
Do piszącego pod hasłem"belfer". 
Czy rozumiesz co to znaczy czytanie ze zrozumieniem?Obawiam się,że nie.Przykre to ,ale chyba miałeś w szkole dużo godzin opuszczonych i w dodatku nieusprawiedliwionych.A twoim ulubionym przedmiotem w szkole była przerwa.Zaprosiłbym cię do pracy w szkole, ale obawiam się ,że nie wytrzymałbyś nawet jeden dzień.Bo w końcu co to za praca.A tak swoją drogą ciekawe gdzie zdobyłeś wykształcenie, jakiekolwiek byś je nie miał.Wiem ,wiem jesteś oczywiście zdolnym samoukiem.Mimo to pozdrawiam. 
I na konieć do piszącego pod hasłem "gość" którego żona też jest nauczycielem.Piszesz ,że zmieniłeś pracę bo ci nie odpowiadały warunki.Bzdura.Po prostu sobie nie radziłeś w tym zawodzie.Piszesz,że nauczycielom wydaje się, że są kimś lepszym i mądrzejszym od innych.Nie lecz swoich kompleksów naszym kosztem.Nie jesteśmy lepsi, ale na pewno mądrzejsi/od ciebie/Pozdrowienia dla wszystkich prawdziwych nauczycieli.
16. Dodane przez 'Gość', w dniu - 08-05-2007 21:28 0 0
Polska to taki dziwny kraj .Mieszkałem tu przed 20 laty. Mieszkam obecnie w Niemczech, ale mam kontakt z dawnym krajem . W tym kraju obowiazują w dalszym ciągu pewne mentalności po komunixmie. U Was pracuje tylko ten kto odpowiednią ( dużą) liczbe godzi ( może nawet przesiedzieć) , ale odbębni , na terenie instytucji. U nas w Niemczech płaci się nie tylko za prace, ale za posiadaną wiedzę, za intelekt. Za prace w domu.Za sprzedaż tej wiedzy ( bo to towar najdroższy). A u Was wogole wiedza się nie liczy. Dlatego, że łatwo zdobywa się u Was dyplomy a nie wiedze. Wystarczy zapisac się do jakiejkolwiek partii politycznej i już ma się patent na mądrość. U Was. Partyjny piekarz moze być naczelnym inzynierem w fabryce. Rzeźnik ale polityk może być np. ordynatorem na chirurgi. I już głosic odczyty. Dopóki w Polsce nie zacznie się rzetelnie zdobywac wiedzę zamiast kupowania na uczelniach dyplomów dopóty bedą takie posty o nauczycielach jak wyżej.
17. Dodane przez 'Gość', w dniu - 08-05-2007 21:46 0 0
Wg wyceny naszego belfra. Najwieksze obiboki w Polsce to:  
-profesor wyższej uczelni (tylko 4 godziny dydaktyczne tygodniowo) 
- proboszcz parafii ( msza raz w tygodniu - niedziela) 
- prostytutka (efektywna praca około 1 godz dziennie i to na lezaco)' 
- nauczyciel 18 godzin tygodniowo, ale na stojąco. 
Drogi belfrze te 18 godz to godziny dydaktyczne czyli tzw eXpose swojejego 40 godzinnego tygodnia pracy. Czas zaczać inaczej mysleć. 
A spadochroniarz ( zawodowy), który wykona miesięcznie jeden skok. Leci zaledwie kilka sekund. A ma placone za caly miesiac pracy. Jak to jest..  
A aktor , który występuje raz w tygodniu ( przez zaledwie 2 godz) na deskach teatru. A otrzymuje pensję miesięczna. Gdzies ty został belfrem. Moze ty jeden z tych co dyplomy za pieniadze masz, zapisując sie i płacac czesne na PWSZ w Lesznie. I teraz leczysz kompleksy.
18. do "CIEKAWE"
Dodane przez 'Gość', w dniu - 08-05-2007 22:15 0 0
jestem jak najbardziej za!! Do wszystkich którzy nam wypomnają te ( podstawowe pensum przypominam ) 18 godzin. Bardzo chętnie bede w pracy od 7 do 15 . Tylko prosze jaśnie rodziców o kontakt tylko i wylącznie w tych godzinach, nie ma mowy o telefonach popołudniu, wtedy juz nie pracuje. Na biwak tez pojade, ale po 15 zostawiam wasze dzieciaki i jade do domu, wracam na drugi dzien dopiero o 7 rano - a co tam... Drodzy rodzice, na zebranie zapraszam o 13 bo o 15 to juz koncze prace i mam was w nosie. Dyskoteki szkolne? Jak najbardziej , ale tylko od 10 do 12 w poludnie. 
Kiedy ci wszyscy ignoranci zrozumieją , że nauczycielem nie jest sie od -do, tylo cały czas? Ze poswiecamy wam nasze popołudnia żeby porozmawiać o WASZYCH dzieciach, że zostawiamy NASZE rodziny i zabieramy WASZE dzieci na wycieczke i bierzemy za WASZE dzieci odpowiedzialność ??? Ze znajdujemy czas na rozmowe nawet poza szkołą? Ze szukamy pomocy dla wszych dzieci w ciężkich sytuacjach? Nie raz dziwimy sie młodzieży , że brak im szacunku do nauczycieli, nie trzeba daleko szukać - wynosza to z domu. A co do strajku - w tym kraju póki co każdy moze walczyc o swoje. Amen.
19. do dyplomowanej Iwy
Dodane przez 'Gość', w dniu - 08-05-2007 22:16 0 0
Też mam 30 lat pracy. Też jestem nauczycielem dyplomowanym. Też zarabiam tyle samo. Ale różnimy się chyba troszkę poglądami. Proszę nie antagonizować nauczycieli z urzędnikami. Proszę nie obrażać urzędników. Szanujmy pracę innych ludzi i wymagajmy poszanowania naszej pracy.  
A czy praca nauczyciela jest niewdzięczna? Ja lubię swoją pracę, mam autorytet i poszanowanie i wiem, że jestem dobrym nauczycielem. 
Właśnie tacy zgorzkniali nauczyciele, którzy muszą przez 30 lat wykonywać "niewdzięczną pracę" psują autorytet tego pięknego zawodu. 
Nie pracuję tylko dla pieniędzy. Jestem nauczycielem bo lubię tę pracę.  
A pani Iwa mogła podjąć decyzję o wykonywaniu innego zawodu 30 lat temu, z wielkim pożytkiem dla siebie i tych biednych uczniów, z którymi była zmuszona męczyć się całe 30 lat.
20. Do nauczycieli szkolnych.....
Dodane przez 'Gość', w dniu - 09-05-2007 08:21 0 0
Kochani-opanujcie się -rynek pracy jest taki że b. dużo mgr pedagogów i po nauczycielskich kierunkach uniwersyteckich-to ludzie bezrobotni.Dziś jest właśnie zapotrzebowanie na fachmanów (bezpośrednich wykonawców) i oni też od Was więcej zarobią.W Polsce mamy łącznie ok. 600 uczelni (prawie co drugi maturzysta będzie magistrem)-nie ma się z czego chełpić.Ja np po doktoracie na Politechnice zostałem zobowiązany do uzyskania habilitacji-na to mam 8 lat-jeśli nie zrobię wyrzucają mnie z n-la akademickiego.Zarabiam 2100zł brutto.Pozdrawiam koleżeństwa i życzę trochę realności. Leszczyniak (Jarosław Gnaciński-Wrocław)
21. Dodane przez 'Gość', w dniu - 09-05-2007 08:39 0 0
pracujecie w zmniejszonym limicie godzin, wakacji macie(z różnymi świętami) prawie 4-mieś.,zarobki wcale niezłe, wcześniejsze emerytury itp. A gdzie wasza troska o dobre wykształcenie naszych dzieci? Przykładem nie świecicie. Niejednokrotnie byłam świadkiem waszego zachowania i słownictwa.Aż strach oddawać dzieci pod waszą opiekę. Nie mówiąc już o realizacji programu nauczania. Co chwilę jakieś okienka w planie lekcji , wolne dni i zastępstwa. Nikt was nie rozlicza z realizacji programu nauczania jak ludzi w innych zawodach. Interesuje was tylko jak największy zarobek.Kiedyś był to zawód z powołania,dziś tylko jest źródłem dobrych zarobków. Żadnej odpowiedzialności za wykonywaną pracę. Nie podoba wam się to zmieńcie pracę, ale tam będziecie rozliczani z waszych dokonań. Nadszedł czas aby zlikwidować komunistyczną kartę nauczyciela, która broniła komunistyczny układ. Nie podoba wam się to odejdźcie z zawodu. Pracujecie w najmniejszym wymiarze godzin i jeszcze wcześniejsze emerytury, roczne urlopy "zdrowotne" co pięć lat? W głowie wam się poprzewracało!!!!! Nie chcemy takich nauczycieli dla naszych dzieci!!!!!!!!!
22. Dodane przez 'Gość', w dniu - 09-05-2007 09:52 0 0
elita pedagogiczna się obraza , a pani , która wypisuje ,,WASZE DZIECI'' ,,NASZE POPOŁUDNIA'' pomyliła zawody , nauczyciel bez powołania za podatki ciżęzko pracujacych ludzi, a może do zakonu z tym Amen .Żal ,że ktoś taki uczy w szkole ,zastanowić się należy dlaczego dzieci tak dużo musza pracować w domu i potrzebują pomocy rodziców ,czyżby nauczyciele się wyreczli , a moze oni cały czas strajkuja i nie ma komu uczyć?
23. Jak widać drodzy n-le.....
Dodane przez 'Gość', w dniu - 09-05-2007 10:57 0 0
Jak widać z tych obszernych komentarzy -drodzy nauczyciele -nie jesteście niestety kochani przez społeczeństwo (zresztą lekarze też nie są ).Zawód Wasz jest sfeminizowany (b. wygodna praca dla kobiet) bo dużo wolnego (długie wakacje no i zawsze wokół Świąt).Napewno nieliczni zechcą z Was teraz w 2007 roku odejść (nawet jak nie dostaniecie tej życzonej podwyżki - to i tak zostaniecie w szkole)-a niektórzy muszą -bezrobotni magistrowie (po studiach dziennych i państwowych czekają) . Chyba że chcecie pracować do 65 lat tak jak my w przemyśle i to nie 18 godz/tydz. lecz w ruchu ciągłym 50 -60 godz/tydz..Nikt się nie pyta ile Ty pracujesz -ma iść produkcja -a wynagrodzenie to samo. Pozdrawiam .Jakub Rożdżeński (absolwent AGH Kraków)
24. boli co niektórych, boli, oj boli
Dodane przez 'Gość', w dniu - 09-05-2007 12:34 0 0
gdybyśmy tak faktycznie mieli pracować od 7:00 do 15:00 zabolałoby jeszcze bardziej. I chyba należy do tego dążyć a wtedy przestaną wypominać tylko pensum (18godz) bo i tak nie licza pozostałej pracy. Niech tak będzie. Ja chcę pracować od 7:00 do 15:00 w szkole mając w tym czasie zajęcia, bedę w okienkach poprawiać sprawdziany, przygotowywać się do lekcji a po 15:00 TV, kono, teatr, ogródeczek, czas dla moich "prywatnych" dzieci - no i piwko jak będę miał ochotkę.
25. Znów można się na kimś wyżyć.
Dodane przez 'Gość', w dniu - 09-05-2007 12:42 0 0
No, bardzo ładnie, znowu znalazł się na portalu artykuł przy którym można się wyładować. Wszelkiej maści frustraci, tak ci popierąjcy, jak i przeciwnicy mają pole do popisu,a czy ma to cokolwiek wspólnego z w miarę obiektywnym oglądem sprawy?, nieważne. Ważne, aby dokopać oponentowi. Ot nasze polskie piekiełko
26. popieram, zajmijmy się pracą
Dodane przez 'Gość', w dniu - 09-05-2007 13:11 0 0
ja urzędnik popieram nauczycieli a teraz zabieram się po przerwie do roboty bo jak szef wróci........
27. Dodane przez 'Gość', w dniu - 09-05-2007 20:42 0 0
ZPRYWATYZOWAC SZKOŁY I PROBLEM ZNIKNIE
28. do goscia z 9:52
Dodane przez 'Gość', w dniu - 09-05-2007 21:41 0 0
faktycznie, biedne to pana dziecko, musi sie w domu uczyć.. I do tego pan musi jeszcze pomagac - to skandal. Chociaż lepiej sie do tego nie zabierac, nie potrafi pan czytac ironii. zal to sie robi jak sie czyta takie komentarze.
29. Dodane przez 'Gość', w dniu - 09-05-2007 23:25 0 0
Nie wszyscy nauczyciele są źli. Ja chodziłam do technikum końskiego w Nietazkowie. Tam uczyl o koniach ( jeszcze uczy) nauczyciel z bardzo długim stażem. Wszyscy go bardzo lubili. Jak jeden z nielicznych rozmawiał z nami ludzkim głosem. Byl między nami a profesorem taki partnerski dystansik. Można było robić bardzo wiele. A kazdy znał partnerstwa granice. Jeśli ktoś posunoł się krok za daleko był zaraz karcony. Wszyscy przyjmowali to z wielka pokorą nikt się nie złościł Sp[ory roztrzygano w bardzo szczerych ale męskich rozmowach
30. Dodane przez 'Gość', w dniu - 09-05-2007 23:40 0 0
Ty piszesz cytuję " Sprywatyzować szkoły. Problem zniknie" Nic bardziej mylnego .Problem właśnie pojawił się po częściowej prywatyzacji. szkoł. Szkoły prywatne zamiast uczyć zrobiły się kramami handlującymi dyplomami. Każdy , kto nie mógł dostac się do normalnej szkoły ( uczelni) bo jego predyspozycje umysłowe i zdolności znacznie odbiegały in minus od podstawowych wymogów stawianych przez normalne uczelnie zapisywał się do szkoły płatnej. I tu juz go nikt nie pytał czy umie czytać i pisac. Tylko przyjmowali w poczet " pseudouczelni" . Kazali płacić czesne i czekać spokojnie od 3 do 5 lat za dyplomem. Potem już tylko odbiór papiera. I z taśmy schodził kolejny bubel.- pseudo mgr. I tak to wszystko się toczy przez 18 lat. To skaąd u licha mają się brać Ci dobrze wykształceni nauczyciele. Jeszcze tylko garstka ich została wyksztalconych na uczelniach dziennych przed 1989r. I to THE END
31. iwa
Dodane przez 'Gość', w dniu - 10-05-2007 09:23 0 0
do Gościa co się czepia Iwy- Drogi Kolego.30 lat pracy to nie znaczy ze w szkole. Dawniej zmienialam prace co 4-5 lat bo albo mi sie znudzila albo bylam juz za dobra w niej a wszkole pracuje dopiero kilkanaśie lat. I własnie dlatego zostałam w tym zawodzie bo mi sie podoba, spełniam sie w nim i mam bardzo dobry kontakt z uczniami ,,,wiec proszę bez tych aluzji.Jesli pisze o niewdziecznoscvi pracy to myśle nie o sobie tylko o wielu aspektach tego że młodziez nie chce sie uczyc, ze sie czasami poświecamy i niestety mamy porazki, ze rodzice zbyt wiele od nas oczekują nie prubując z nami współpracować trylko żądają wiec kwestia Kolego nie jest pojedyncza.A ja wogóle nie pracuje dla pieniedzy bo nie muszę ...mam je po prostu. Proszę wiec Ciebie abys nie kierował sie tylko własnym pojęciem na kwestie nauczycielską.Mam wiele innych zawodów i też je realizuje,,,A z moją fantazją nie mam obawy że ci"biedni uczniowie" ponudzą się ze mną...nie daje im takiej szansy Kolego.Pozdrawiam Pa
32. Emeryci
Dodane przez 'Gość', w dniu - 10-05-2007 10:47 0 0
Obawiam się tego co będzie w niektórych szkołach średnich po masowym odejściu w tym roku)na emeryturę nauczycieli doświadczonych, a przede wszystkim wykształconych, jak ujął to mój przedmówca, przed 1989 rokiem. Młodzi nauczyciele (w większości) nie dają sobie rady z utrzymaniem porządku i dyscypliny na lekcji, o wynikach nauczania nie wspomnę. Biedni dyrektorzy co roku zmieniają tych młodych nauczycieli, bo widzą, że wyniki nauczania lecą w dół. Zatrudniają następne młode panienki (wszak zawód nauczycielski jest sfeminizowany), które też nie są w stanie utrzymać w ryzach rozwydrzonych "po-gimnazjalistów". I tak o faktycznym wzroście poziomu kształcenia można tylko pomarzyć. 
Oczywiście, moje wynurzenia nie dotyczą szkół cieszących się dużym autorytetem, ale większości nowo utworzonych liceów nr 4, 5 ...itd oraz szkół średnich tworzonych na bazie byłych szkół zawodowych.
reklama
33. iwa
Dodane przez 'Gość', w dniu - 10-05-2007 15:04 0 0
przepraszam za błędy...występuja niechcący bez korekty (próba itd)
34. Dodane przez 'Gość', w dniu - 11-05-2007 01:04 0 0
Ty absolwentka z Nietazkowa. Ja tez znałam tego nauczyciela. Byl moim wychowawcą. Najbardziej cudownym człowiekiem jakiego tam poznałam.Ale najbardziej był znienawidzony przez dyrektorów, mimo ,że tak wiele dla szkoły pracował społecznie, w naszej ukochanej stajni.Ale prawdopodobnie mówił zbyt wiele prawdy, o wszystkim otwarcie. Wielokrotnie stawaliśmy w jego obronie. Robiono pod nim różne podjazdy i pozbawiano go wielokrotnie opieki nad stajnią. Pisały o tym nawet gazety.. To jest szkoła.
35. Dodane przez 'Gość', w dniu - 12-05-2007 23:32 0 0
Jak czyta się ten portal to az wlos się na głowie jeży. Gdzie my posylamy nasze dzieci. Np. w jednym komentarzu ktoś pisze "wszyscy uczniowie go bardzo lubili" dalej " pracowal sumiennie i duzo społecznie" dalej " ale pozbawiano go wielokrotnie opieki., pisały o tym nawet gazety..". Z pewnościa Tym co go pozbawiali medale za zaslugi przypinano. Czyzby taka była polska szkoła. Im ktoś więcej robi to więcej otrzymuje batów
36. Dodane przez 'Gość', w dniu - 14-05-2007 23:46 0 0
W tych komentarzach mozna jeszcze znalezć iskierke pozytywnego działania i nadzieii.. Jak widac nie cała szkoła jest zepsuta do dna. Jeszcze sa osoby pracujące społecznie, jak przeczytałem.. Pracują mimo wielu przeszkód ze strony tych , którzy jak na ironię tego typu działania powinny wrecz inspirowac.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom na wzgórzu z wid... Osieczna 845000
Mieszkanie 68,2 m? |... Leszno 409000
Mieszkanie 3 pokojow... Leszno 319000
Mieszkanie 43,1 m? |... Leszno 259000
Mieszkanie z ogródki... Poznań 603338
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj