Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Sierpnia 2025
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Joanna, Konstanty,
Maksym, Maria,
Sandra
Do końca roku 127 dni.
Start arrow Leszno arrow Będzie Samoobrona-bis?

Będzie Samoobrona-bis?

Będzie Samoobrona-bis?

14.11.2007. Radio Elka, Jarek Adamek
thumb_wojtkowiak.jpgRydzyna. Na rolniczym proteście w Kłodzie spotkaliśmy byłego posła Samoobrony Tadeusza Wojtkowiaka. Przypomnijmy, że trampoliną do wielkiej polityki były dla niego właśnie protesty w Krzemieniewie. Teraz pytany, czy zamierza wracać na sejmowe wody, unika jednoznacznej odpowiedzi.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Wszystko wskazuje na to, że szykuje nam się chyba kolejna gorąca zima rolniczych protestów. Warto przypomnieć, że blokady dróg przed kilku laty stworzyły potęgę Samoobrony. Teraz
partia Andrzeja Leppera straciła jakiekolwiek znaczenie i pojawia się pytanie, czy nowe protesty wygenerują nowy chłopski ruch. Pytanie jest tym bardziej aktualne, że na blokadzie w Kłodzie pojawili się dawni działacze - był tam między innymi Tadeusz Wojtkowiak, wódz blokad w Krzemieniewie, później poseł Samoobrony, skonfliktowany i wyrzucony z partii przed dwoma laty.
Jestem rolnikiem i problemy dotykają mnie tak samo - tłumaczył swoją obecność ex-poseł. Zapytany o powrót do polityki nie chciał odpowiedzieć wprost. Samoobrona to już historia - potwierdził - teraz rolnikom potrzeba silnych związków zawodowych, które broniłyby ich interesów. Wojtkowiak przyznaje jednak, że z tym jest na razie krucho i to z winy samych rolników, którzy nie bardzo do zrzeszania w związki się garną. (jad/tekst i foto)
 
Komentarze (53)
1. Dodane przez Andrzej i Stanisław, w dniu - 14-11-2007 11:49 0 0
Panie Tadku - my wiemy że Pan ma ogromnę żądzę powrotu do Sejmu ale Pana 5 minut juz było -teraz za blokady się nie wjeżdża aż do Sejmu-zresztą to dopiero będzie za 4 lata -zatem Pan bedzie odbierał juz emeryture (za przekazanie gospodarstwa młodszym ) Pozdrawiamy . Sąsiedzi i rodzina Krzemieniewo.(Andrzej i Staszek).
2. Dodane przez Emil, w dniu - 14-11-2007 11:50 0 0
Moim zdaniem Samoobrona już nie istnieje i nigdy się nie reaktywuje. I bardzo dobrze! Tadeusz Wojtkowiak powinien się schować na swojej gospodarce i siedzieć cicho! Dwa lata rządzili i nic nie zrobili! Teraz wychodzi na drogę...? Wstyd!!!
3. Dodane przez piechu, w dniu - 14-11-2007 11:57 0 0
skandal! nie są w rządzie to mącą i mieszają a nowy rząd jeszcze nie istnieje. mam nadzieję że policja bedzie działać zgodnie z prawem i pociagnie do odpowiedzialnosci organizatorów i uczestników blokad np.za utrudnianie i hamowanie ruchu. polecam tez uwadze policjantów kontrolę dokumentów rejestracyjnych , OC , badań technicznych , trzezwosci traktorzystów i STANU TECHNICZNEGO oraz wyposazenia tych pojazdów. DURA LEX SED LEX.
4. Dodane przez Wstydu nie macie, w dniu - 14-11-2007 12:10 0 0
Leper was w . .... robi
5. Dodane przez Leper, w dniu - 14-11-2007 12:35 0 0
Zepchnąć ich luksusowe ciągniki do rowu . Poco bambrowi klima w ciągniku, zapomniał jak pracował kieduś. Proponuję obciąć jeszcz cenę żywca bo i tak mają za dużo. Odebrać im dotacje
6. Dodane przez R. z Rydzyny/Rawicza, w dniu - 14-11-2007 12:49 0 0
Czy pan ex-poseł był na blokadzie w stroju wyjściwoym czyli w gumofilcach, kufajce i waciaku ?
7. Dodane przez Mieszkaniec Bojanowa, w dniu - 14-11-2007 12:51 0 0
Ja mam nadzieje,że "protestujący" zostaną potraktowani tak samo jak mieszkańcy Bojanowa po proteście w sprawie obwodnicy i poniosą odpowiedzialność za "nie stosowanie się do poleceń wydawanych przez kierujących ruchem", bo mam nadzieję, że Policja jest na miejscu i stara się ruch na drodze upłynnić. Powtórzę za poprzednikiem:: DURA LEX SED LEX !!!
8. Dodane przez franek, w dniu - 14-11-2007 13:09 0 0
do pana nr 3 i 7 jesteś niepoważny nie masz zielonego pojecia ile pracy musi rolik wlozyc zebys mogl cos zjesc hyba ze wolisz glodowac wiec lepiej badz ciho i niepisz bzdur ze mają za duzo bo ty hyba masz ptasi muzdzek i nci wiecej
9. Dodane przez terz rolnik, w dniu - 14-11-2007 13:14 0 0
też jestem rolnikiim tylko że moja specjalizacja to krowy mleczne i opasy .słysząc tych rolników na blokadach nasówa się jeden wniosek że według nich polskie rolnictwo to tylko świnie ,a co z produkcją mleka ,buraków, zbóż,chowem bydła .dla tych rolników liczy się tylko świński ogon ,nic po za tym .jezdżą mercedesami ,albo jeszcze lepszymi samochodami i mają klapki na oczach. jak może być dobrze skoro jeden rolnik nie może uszanować pracy drugiego rolnika tylko swinie i nic więcej .czemu nie wychodzą na drogi jak spada cena mleka czy bydła .;ROLNICY OBUDżCIE się uszanujcie też prace innego rolnika ,a nie tylko waszą .
10. Dodane przez Władek, w dniu - 14-11-2007 13:33 0 0
Do pana nr 9. Bydło też staniało. Myslisz ze tak łatwo przestawić się z jednego na drugie skoro włozyło się juz w produkcje świń tyle pracy i kasy? Zysku nie ma a za co przerobić to wszystko? Ja sprzedaję wszystko i wyjezdzam za granice! Mam nadzieje że DUDA nie bedzie mnie wiecej zachęcał bzdurnymi reklamami w radiu, żebym nawiazał z nim wspołpracę
reklama
11. Dodane przez abc, w dniu - 14-11-2007 13:40 0 0
DO PANA NR 9 MASZ 100 PROCENT RACJI POPIERAM TWOJ KOMENTARZ
12. Dodane przez Wielkopolanin, w dniu - 14-11-2007 13:45 0 0
PIECHU - ty jesteś tak durny sam z siebie czy ktoś ci za to płaci? Skąd wiesz czy wśród protestujących nie ma członków PSL? Oni akurat są w rządzie. Czy ty masz prawo jazdy? Te pojazdy poruszają się po drodze zgodnie z przepisami ruchu drogowego. Jeżeli ci przeszkadzają to już twój problem.Większość rolników kupiła te ciągniki na kredyt. Tanimi świniami ich nie spłacą. Według mnie to i tak jest łagodny protest. Ale nie jestem pewien czy ty możesz to pojąć. A wszelkie kompleksy można bezboleśnie leczyć w zaciszu domowym.
13. Dodane przez qwerty, w dniu - 14-11-2007 14:15 0 0
Hańba !!! i Skandal !!!JUż się we łbach prezewraca tym rolnikom. Każdy ma chałupe za setki tysięcy, rozbijają się brykami, dzieciom kupując samochody i wszystko, do tego płacą śmieszne składki na ubezpieczenie !!!! powinni podnieść im te składki nawet 1000% darmozjadom jednym. Gdybyśmy my normalni pracownicy nie płacili podatków i ZUsu to by padli !!! do roboty ich wysłać !!!!!albo kamieniołomów!!!!
14. Dodane przez rolnik, w dniu - 14-11-2007 14:19 0 0
do komentarza 10 .bardzo dobrze wiem jak to jest zaczynać wszystko od nowa .byłem w takiej sytuacji ;musiałem zlikwidować całe stado ,praktycznie od lisopada do sierpnia byłem bez dochodu .za tamte sprzedane bydło musiałem zrobić remonty w chewach ,opłacić rachunki i jeszcze wyżyć z rodziną .więc nie pieprz mi głupot że nie wiem co to jett .
15. Dodane przez zus, w dniu - 14-11-2007 14:45 0 0
DLACZEGO ROLNICY PłACĄ niski KRUS i jeszcze narzekają ??? Ja prowadzę działalność gospodarczą i płacę zus prawie 800 ???? a rolnicy .... i jeszcze im źle
16. Dodane przez POkrzywdzony, w dniu - 14-11-2007 15:33 0 0
KRUS 700 zl ma byc sprawiedliwie.Doplaty zabrac a nam unia czy doklada jak IM.Nieroby srednio pracuja po 5 godz dziennie w roku na dojazdy nie traca zlotowki do pracy.
17. Dodane przez www.elka.pl, w dniu - 14-11-2007 15:44 0 0
do kom. 5 A TY DLACZEGO SIEDZISZ PRZY KOMPKERZE A NIE PRZY ŁOPACIE KOPARKI CI SIĘ CHCE Z KLIMĄ
18. Dodane przez Kościaniak Łuki, w dniu - 14-11-2007 15:52 0 0
Domagacie sie podwyżki za świnie ... !! ??/ Ale KASĘ na jazdę traktorami i blokowanie krajowej 5 macie !!! dla mnie to jest śmieszne !!!!!!!!1 :( :grin :grin :grin :grin
19. Dodane przez Endriu, w dniu - 14-11-2007 16:05 0 0
Do leszczyńskiej Policji :( : To skandal aby dać sobie tak zablokować drogę . Jednak najlepiej wam wychodzi łapanie na prętkość. Jeżeli jest taka sytuacja jak dzisiaj to się gubicie i jesteście bezradni. Należałoby się podszkolić
20. Dodane przez obserwator, w dniu - 14-11-2007 16:07 0 0
Kilka osób wypowiadało się na temat ciągników, dla rolnika to takie samo narzędzie pracy jak dla tokarza tokarnia dla taksówkarza samochód. Patrzac na zdjęcia zamieszczone w GALERII to niektóre z nich mają po 30 lub wiecej lat. NIEMA CZEGO ZAZDROSCIC :sigh
21. Dodane przez yyy, w dniu - 14-11-2007 17:17 0 0
do pana 15 jeśli ci tak źle to nikt panu nie broni też możesz strajkować a jeśli nie rozumiesz o co chodzi rolnikom to nie pisz pierduł albo zamień się z którymś na miesiąc a zmienisz zdanie. jasne tylko rolnicy rozbijają się dobrymi furami reszta polski jezdzi na rowerach ludzie zastanówcie się nad tym co mówicie. Tak samo jest z dotacjami nie macie pojęcia ile trzeba zrobić aby co kolwiek dostać a nic nie jest za darmo słuchajcie więcej radia i ogladajcie TV w mieście tyle potraficie.
22. Dodane przez do qwerty, w dniu - 14-11-2007 17:23 0 0
do qwerty: To chyba Tobie się w dupie przewraca, a mi w głowie się nie mieści, jak to wszystko czytam. Jestem dzieckiem rolnika i bynajmniej samochód (10-letni) kupiłam sama (dwa lata zresztą go spłacając) tylko dlatego, że podjęłam pracę inną niż w gospodarstwie. Sama zarabiałam na studia, a teraz nawet mnie nie stać, żeby sobie chociaż skromne wesele zrobić, bo muszę pomagać finansowo w domu. Przepraszam, nie w domu, tylko w "chałupie za setki tysięcy", która wymaga generalnego remontu, a na który nas nie stać. Tak się akurat składa, że to w mieście jak grzyby po deszczu powstają piękne, nowe domy i cały czas się zastanawiam, skąd ludzie biorą na to pieniądze, bo rolników nawet na remont starego domu nie stać niestety.  
A co do stawek KRUS.... Z tego, co wiem, składkę na ZUS odprowadza się od dochodu - jak nie ma dochodu, to się nie odprowadza. A rolnik, nawet jak ponosi straty, to i tak składkę musi zapłacić. Jak się komuś nie podoba ZUS-owska składka, to proszę bardzo. Niech sobie prowadzi gospodarstwo, a nie działalność gospodarczą. Kupi sobie traktor z klimą i będzie miał dopłaty z Unii. Tylko ciekawe, czy uda mu się przeżyć.
23. Dodane przez Krzemieniok, w dniu - 14-11-2007 18:08 0 0
Oj Tadziu, Tadziu !!!Co to posłowanie narobiło
24. Dodane przez neutralny, w dniu - 14-11-2007 18:09 0 0
Tak się składa, ze pracuje w zakładzie mięsnym i CHYBA wiem, skąd taka niechęć "mieszczuchów" dla rolników. TO WSZTSTKO CHYBA DLATEGO, ŻE JEDZĄ ZA DUŻO KIEŁBASEK Z MARKETÓW, KTÓRE SĄ ROBIONE Z KILKUNASTOLETNICH REZERW MIĘSNYCH Z BELGII, DANII ITP. DODAM, ZE SPROWADZANE JEST TO ZA NIESPEŁNA 1 ZŁ/KG. W DODATKU GDYBY NIE KILOGRAMY ŚRODKÓW CHEMICZNYCH, OWA KIEŁBASA NIE TRZYMAŁA BY SIĘ KUPY. WIĘC SMACZNEGO I NA ZAKUPY DO DZIAŁU MIĘSNEGO. PAMIĘTAJCIE, MIĘSO JAK WINO IM STARSZE TYM LEPSZE.!!!! Rolnicy- jestem z wami, mieszkam na wsi i wiem jak ciężko (nie wszyscy) pracujecie. A ŁĄCZY NAS JEDNO, TYLKO MY WIEMY JAKIE ŚWIEŻE MIĘSO JEMY.
25. Dodane przez mały, w dniu - 14-11-2007 18:25 0 0
skomlecie jak psy a za pracę weście się
26. Dodane przez do naturalnego, w dniu - 14-11-2007 18:35 0 0
to z czego jest robiona kielbasa ismaczne szyneczki to wiesz nie tylko ty ;jakos jemy i narazie zyjemy a jak zaklad miesny kupuje od rolnikow swieze swinki i robi kielbaske to wtedy nie ma konserwantow to chyba jestes portierem w masarni inie masz pojecia o produkcji wedlin ...
27. Dodane przez Pikieta, w dniu - 14-11-2007 19:11 0 0
Do 22 Zus-u nie płaci się od dochodu,najniższa stawka to 800 zł na miesiąc a nie 300 KRUS-u na kwarta, widze że bardzo mało wiesz,no ale każdy liczy komuś a wam zawsze było żle.
28. Dodane przez zdegustowana, w dniu - 14-11-2007 20:08 0 0
żal....... mieszczuchy wypowiadaja sie na temat wsi ...wy wogule wiecie co to jest .........jak chcecie mozemy sie zamienic NIE WIESZ NIE PISZ
29. Dodane przez jan, w dniu - 14-11-2007 20:08 0 0
potrzebna jest samoobrona-bis ale nie z takimi ludźmi jak p.Leper. potrzebna jest samoobrona uczciwych ludzi wsi i miast ,zwlaszcza miasteczek .
30. Dodane przez SAMOOBRONIE BIS?, w dniu - 14-11-2007 20:15 0 0
SAMOOBRONA BIS?? HMMM CZYLI CHOLOTA ZNÓW RWIE SIĘ DO WŁADZY... 
A BLOKOWANIE DROGI= WYKROCZENIE DROGOWE=GRZYWNA 
SWOJĄ DROGĄ BAMBRY MAJĄ ZA DUŻO PALIWA CHYBA...
31. Dodane przez Hania L., w dniu - 14-11-2007 20:44 0 0
żal mi was mieszczuchy, zazdrościcie na tylko tyle was stać nieroby, prosze bardzo zapraszamy na wieś nikt z was nie wytrzymabły tam 15 min, bo poprostu jesteście małymi człowieczkami którzy tylko widza jak inny ma lepiej, az śmiac mi się chce gdy czytam komentarze typu że rolnicy pracują 5 godzin dziennie, lub nie płacą za dojazd za prace co za debilizm 
-nikt tego juz nie napisał że rolnik musi wykonnywac rózne prace musi znać sie na rolnictwie , weterynarii, elektryce, mechanice itp., no ale wy mieszczuchy skąd to macie wiedziec skoro siedzicie w swoich klatkach dla kur {tak mi sie kojarza bloki} 
wy wyjezdzacie sobie na wakacje weekendy a rolnik? dlaczego tego nie zauważacie tylko piszecie jak to oni mają dobrze -popieram cięzko pracujących rolników pokazcie tym debi... z miasta na co Was stać.... 
Ps. To że mają domy i samochody to tylko owoc Ich cięzkiej pracy a nie dopłat.
32. Dodane przez jan, w dniu - 14-11-2007 21:03 0 0
gdzie można dowiedzieć się coś więcej o samoobronie bis. , ten ruch społeczny jest bardzo potrzebny
33. Dodane przez do 26-andamin, w dniu - 14-11-2007 21:06 0 0
z czego jest robiona kiełbaska która ci tak smakuje? 
20% wody,50%śmierdzącego mięsa z Danii i 30% konserwantów...i w promocję idzie w której ty stoisz pózniej w kolejce!.Smacznego!!! 
Zakłady mięsne 90% towaru wysyłają na export.!!! 
Jeszcze raz smacznego i zamów sobie kolejkę u lekarza za jakiś czas.Jedno jest pewne,niedługo zaczniesz świecić w nocy od tych konserwantów-ale tobie to nie przeszkadza!
34. Dodane przez Piechu, w dniu - 14-11-2007 21:59 0 0
Do Franka z postu nr 8: twoich błedów ortograficznych komentowac nie bedę bo i tego nie zrozumiesz ale resztę bardzo chetnie.Otóż mnie jako zwykłemu konsumentowi zwisa czy mieso które jem jest z Danii, USA czy z Polski-ma byc tanie.Jaka jest róznica w jakosci nie wiem i nie interesuje mnie to bo i tak je upieke , ugotuję czy usmażę.Wędliny to co innego- kupuja je oczy i powonienie, tu liczy sie najpierw jakosć i marka wytwórcy(dla mnie).I wiem ile trudu rolnik wkłada w prace , uswiadamiać mnie nie musisz.Ale ekonomia, konkurencja to pojecia bezwzględne: jeśli produkujesz za drogo - plajtujesz, nie jestes konkurencyjny - plajtujesz, nie ma ze boli. Musicie szukać innych profili produkcji , nawet uwazanych za niszowe, np.żubronie, strusie, kozy , owce, konie , osły , wielbłady.Przeciez jak sie coś nie opłaca to nie mozna do tego dokładać, bo skąd? Państwo cie nie da , UE też nie
35. Dodane przez Piechu, w dniu - 14-11-2007 22:14 0 0
12. Dodane przez Wielkopolanin, w dniu - 14-11-2007 11:45  
PIECHU - ty jesteś tak durny sam z siebie czy ktoś ci za to płaci? Skąd wiesz czy wśród protestujących nie ma członków PSL? Oni akurat są w rządzie. Czy ty masz prawo jazdy? Te pojazdy poruszają się po drodze zgodnie z przepisami ruchu drogowego. Jeżeli ci przeszkadzają to już twój problem.Większość rolników kupiła te ciągniki na kredyt. Tanimi świniami ich nie spłacą. Według mnie to i tak jest łagodny protest. Ale nie jestem pewien czy ty możesz to pojąć. A wszelkie kompleksy można bezboleśnie leczyć w zaciszu domowym. 
Do Wielkopolanina z postu nr 12:ani nie jestem durny ani mi nikt nie płaci.Przynależnosć partyjna protestujacych jest mi obojetna.Szkoda że Samoobrona nie pozostała przy działalnosci zwiazkowej, tym samym popełniła takie samo samobójstwo polityczne jak niegdyś NSZZ "SOLIDARNOŚC" mieszajac się do rzadzenia państwem.Wiemy wszyscy jak sie to żałosnie skończyło dla obu organizacji i dla kraju.To nie rzadzacy sa winni cenom żywca wieprzowego tylko wy sami nakrecajac nadprodukcję.Przeciez wiadomo ze jak czegos na rynku jest za dużo to cena spada.Czemu nie winicie Rosji za embargo , albo konsumentów którzy wolą drób, albo Chińczyków za to ze wola ryż. Zejdzcie na ziemię i zacznijcie się uczyć. To wieś ustami swoich liderów ( z byłego ZSL-u )w momencie upadku PRL-u domagała sie wprowadzenia gospodarki rynkowej .No to ja teraz macie-macie co chcieliscie i nawet UE wam do ręki pieniadze daje a wam ciagle mało. Nam w miastach nikt nic nie daje , nie dał i nie da a wam bedzie dawał.Mam prawo jazdy i widziałem te kolumny.Są i na to paragrafy, zapewniam cie.Kredyty na ciagniki macie tak preferencyjne jak zadna grupa zawodowa w kraju.Nie płacicie ZUS-u , nie płacicie podatku dochodowego więc trochę wiecej pokory. To nie z waszych pieniedzy utrzymuje sie budzet panstwa, to nie z waszych składek macie opieke medyczną.A kompleksy to powinniscie miec wy, rolnicy.Zawsze mozecie sprzedac interes i wynieśc sie do miasta czy do Irlandii.
36. Dodane przez ROLNIK, w dniu - 15-11-2007 11:39 0 0
Wybraliśmy tę działalność dobrowolnie. 
Do kogo pretensje? KRUS , K... PRACUJ W ZAKŁADZIE , ALBO załóż działalność gospodarczą jak moje dzieci- też narzekają : to dopiero jest składka, a nie jakaś jałmużna. Porozmawiaj z lekarzami - odpowiedzą dlaczego protestują ,To nie te czasy , że ; DO BANKU PO KREDYCIK , UMORZENIE..... ZMIEŃCIE DZIAŁALNOŚĆ . 
tAK WSPANIAŁYCH CZASÓW JAK TERAZ NIGDY NIE MIELIŚCIE- CHYBA , ŻE LENIE Z POPRZEDNIEJ EPOKI PRAYZWYCZAJENI DO ŁAPÓWEK , UMORZEŃ I.T.P. 
W PEŁNI POPIERAM POPRZEDNIĄ WYPOWIEDŹ. 
SPRZEDAJ ZIEMIĘ/ 'ZA GROSZE wg WAS" I WYJEŹ .ZOBACZYSZ WRESZCIE CO ZNACZY PRACA. JUŻ NIE MOGĘ SŁUCHAĆ NARZKAŃ ROLNOKÓW !!!!! 35 nie tłumacz tym matołom , bo i tak nie zrozumieją . w leszczyński ch Wyższych ich teho nie uczą.
37. Dodane przez znajomy, w dniu - 15-11-2007 14:58 0 0
pan kwiatoń jeden z przedstawidzieli rolników ,noiech się weżmie do pracy a niech nie nażeka że jest żle w polskim rolnictwie .jak go jest stać na zatrudnienie pracowników JA pracuje na moim gospodarstwie razem z rodzin i jest ciężko -on chce wjechać do sejmu na karku innych .Z KąD MY TO ZNAMY.
38. Dodane przez antylepper, w dniu - 15-11-2007 19:06 0 0
Brawo nr 5 i 13, zgadzam się z wami,a bambry do roboty a nie o sejmie myśleć, bo juz raz rozpierduchę zrobiliśie i teraz aby prokuratorzy mają mnóstwo roboty. Kto ci wieśniaku każe siedzieć na tych hektarach albo produkować te cholerne swinie, a juz na pewno nikt nie każe brać kredytu na super traktor. Nie stać cię na kredyt to go nie bierz. Zrozumiano wieśniacy, a oprócz tego to do szkoły by sie zdało chodzić i czasami pomyślec tymi otępiałymi pałamiPozdro dla wszystkich niezadowolonych BURAKÓW.Ps.Lepper was oszukał, PSL też.Dobrze wam tak.
39. Dodane przez wezuwiusz, w dniu - 15-11-2007 19:39 0 0
Jak się komuś wydaje,że rolnicy mają "tak dużo" i tak świetnie im się wiedzie, to niech sam się weźmie za uprawę ziemi. W okolicach Góry dużo jest nieużytków. Same plusy: dopłaty z Unii,zero kosztów dojazdu do pracy, niski KRUS.Nic tylko ziemię uprawiać. 
 
Zastanawia mnie tylko jedno. Jak to jest,że rolnik,który ma takie łatwe życie często musi dorabiaćw innej branży. Czyżby po to żeby mieć na mercedesa i kombajn z klimą?
40. Dodane przez do 39, w dniu - 15-11-2007 23:38 0 0
nie wiesz dlaczego rolnik dorabia ?zeby mu sie nie nudzilo bo rano napasie swinki i laba do wieczora.... a co do tych nieuzytkow w okol gory no to kupuj ta ziemie i posiej zboze bo jest w dobrej cenie sam produkuj pasze i wtedy bedzie tanszy koszt utrzymania swinki ,no chyba ze wolisz blokowac publiczne drogi
41. Dodane przez M.K., w dniu - 16-11-2007 17:46 0 0
do Lepr z 5  
 
Tak zazdrościsz tych dotacji? 
A i tak w nawiasie klima w ciągniku przydała by mi się latem. 
Szkoda tylko że mnie na nią nie stać.
42. Dodane przez rolnik, w dniu - 16-11-2007 18:18 0 0
do numeru 3,5,7 i 13 wy macie guwno a nie pojecie o rolnictwie nasłuchaliscie sie w ciepłym domku przed telewizorem o dopłatach i głupio gadacie ze rolnik ma dobrze a my rolnicy zapi....przy gnoju w ciemno rzaden palant z miasta nie robił by tego co my rolnicy nawet za 8.000zł miesiecznie.Lekarze i taksówkarze maja prawo strajkowac a rolnikowi tylko nalerzy sie zapi....za darmo?
43. Dodane przez rolnik433, w dniu - 16-11-2007 18:24 0 0
nr 38 myslisz cwaniaku ze jestes z miasta i wszystko ci wolno ubirzesz białe zkarpetki na te twoje smierdzace nogi i szpanujesz jak by było czym masz jakis problem do rolników? jak tak to moze na solo co?
44. Dodane przez do 34. Dodane przez Piechu, w , w dniu - 16-11-2007 18:28 0 0
skoro nie widzisz różnicy kupuj zgnite jabłka-też są tańsze
45. Dodane przez mgr, w dniu - 16-11-2007 18:39 0 0
zgodzę sie z moimi przedmówcami sytuacja w polskim rolnictwie jest zła dlatego dziwie sie osobom które wypowiadają sie na temat polskiej wsi a nie znają jej realiów.wiem ze ludzie z miast pracują 8 godz i więcej niż również w soboty (jeśli chcą)ale trzeba pamiętać ze dostają za nie dodatkowe \\\"50\\\" i \\\"100\\\" więc krzywda im sie nie dzieje.Nie wiem czy moi przedmówcy wiedzą jak wygląda praca w gospodarstwie- to nie jest praca przy biurku z kawą w jednej ręce i papierosem w drugiej. nieźle trzeba sie \\\"nagimnastykować\\\" każdego dnia(7dni w tygodniu) niezależnie od pogody śnieg, mróz deszcz, upał, kurz, amoniak itd rolnik pracuje(podam na własnym przykładzie) zimą około 12 godzin a latem 16-18 godzin i nie dostaje premii czy nadgodzin ,w ogóle nie wlicza czasu swojej pracy do kosztów w przeciwnym razie wyszło by mu ze dopłaca do produkcji np tucznika nie 100zł ale 150. Zarzucacie nam ze nie płacimy podatków płacimy podatek rolny. płacimy tez składki emerytalne w krus zgoda nie są one tak duże jak w zus ale renty i emerytury są niższe i sami je opłacamy w przeciwieństwie do Was. Chętnie będę płacic podatek dochodowy czy składkę Zus, gdy zyski będą na odpowiednim poziomie gdy rząd zapewni nam ceny gwarantowane na poszczególne produkty (podobnie jak Wam minimalne wynagrodzenie). Możecie powiedzieć ze jesteśmy w Unii i ceny kształtują sie same w ramach wolnego rynku ale jest wiele możliwości wpływania na nie a nasz rzad nic przez ostatnie kilka lat w tej sprawie nie zrobił.kolejna sprawa dopłat dostajemy dopłaty ale nie rekompensują one nawet w 1/4 podwyżek środków do produkcji jakie nastąpiły po 2004 roku- polski rolnik musicie pamiętać dostaje dopłaty na poziomie 25 procent tego co dostają kraje starej unii a udaje mu się żyć i jak wielu z Was nam zarzuca kupować sobie nawet samochody. samochód nie jest wyznacznikiem bogactwa, a auto sprawne w domu trzeba mieć. nie mieszkamy w miastach musimy wszędzie dojeżdżać.pieniądze na nowe maszyny które są w gospodarstwach czy stawiane budynki pochodzą z kredytów ( a nie z zysków)opiewających nieraz na kilkaset tys. złotych a ich spłata odbywa rozciągnięta jest na kilkanaście lat.wielu z nas nie śpi po nocach martwiąc sie czy będzie jak spłacić zaciągnięte pożyczki przy obecnych cenach płodów rolnych.ceny przetworów rolnych w sklepach nie są w dużej mierze zależne od samych producentów a wynikają polityki zakładów przetwórczych i usługowych gdy w sklepie kilogram ziemniaka kosztuje np złotówkę to producent dostaje tylko około 40-60 gr.mam nadzieje ze zrozumiecie kiedyś ile wysiłku i wyrzeczeń kosztuje nas praca na roli i przestaniecie zarzucać nam protesty.My chcemy tylko prowadzić produkcje rolną dostając za nią uczciwe pieniądze nic więcej.
46. Dodane przez ROLNIK, w dniu - 16-11-2007 19:29 0 0
Z MIASTA TO SA SAME CWANIAKI  
OSIEM GODZIN IDO DOMU A MY NAWSI PO CZTERNASCIE GODZIN I SIE NIKT NIE PYTA CZY MASZ ZA TO ZAPLACONE
47. Dodane przez M.K., w dniu - 16-11-2007 19:30 0 0
nr 38 nakopał ci ktoś kiedyś???? 
jak nie to z miłą chęcią to zrobie
48. Dodane przez wiochmen, w dniu - 16-11-2007 22:24 0 0
do nr.46 
mam rodzine ktora ma gospodarstwo i nie mow mi ze pracuja po 14 godzin ,chyba ze masz na mysli podpieranie sie o widly przez wiekszosc dnia ,a jak myslisz ze teraz ktos pracuje po 8 godzin to sie przyjmij do jakiegos prywaciarza to zobaczysz jak milo jest zaczac prace o 6 i skonczyc o 18 lub pozniej !!!
49. Dodane przez andamin, w dniu - 17-11-2007 18:33 0 0
do 48...to zapraszam na wieś do pracy! po co pracujesz u prywaciarza za marne grosze. sam pokazujesz jaki jesteś inteligentny skoro nie umiesz sobie poradzić...a twoja rodzina pewnie ma 5ha i żyje z zapomogi?
reklama
50. Dodane przez wiochmen, w dniu - 17-11-2007 21:29 0 0
ja nie napisalem ze pracuje u prywaciarza,a na wsi mieszkam od zawsze i wiem cos na ten temat i nie pieprzcie mi moralow ze rolnicy maja zle,bo jak ktorys jest obrotny to mu sie powodzi .,a propo moich zarobkow to wcale nie sa marne i dodam ze zadnej ziemi poza ogrodkiem z rawnikiem nie posiadam a o inteligencji twojej sie nie bede wypowiadal !!!!! zal.pl
51. Dodane przez andamin, w dniu - 18-11-2007 13:03 0 0
pewnie że nie, bo skąd możesz wiedzieć o czymś czego nie masz...
52. Dodane przez wiochmen, w dniu - 21-11-2007 22:37 0 0
napisalem ze o twojej inteligencji nie bede sie wypowiadal a nie o mojej !!!! no ale jesli tego tak chcesz to ci powiem ze ta twoja niby inteligencja jest na takim samym poziomie jak u swin ktore chodujesz,wiesz tylko tyle zeby sie pchac do koryta tam gdzie cos daja za darmo !!!!buraku jeden wes sie lepiej do roboty a nie siedzisz ciagle przed komputerem,a swinki napewno w gnoju pod kolana stoja !!!!!!
reklama
53. Dodane przez andamin, w dniu - 23-11-2007 19:30 0 0
wiochmenie ty buraku,nie jestem rolnikiem i nie zajmuje się chodowlą świnek... 
a co do inteligencji,możemy sprawdzić Twoje IQ he he ale czy warto??? 
czytając Twoje opisy opodejrzewam że nie...
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom na wzgórzu z wid... Osieczna 845000
Mieszkanie 68,2 m? |... Leszno 409000
Mieszkanie 3 pokojow... Leszno 319000
Mieszkanie 43,1 m? |... Leszno 259000
Mieszkanie z ogródki... Poznań 603338
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj