Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Na terenie powiatu górowskiego większość placówek oświatowych przyłączy się do ogólnopolskiego strajku Związku Nauczycielstwa Polskiego. Tak wynika z wstępnych danych. Ostateczna liczba strajkujących będzie znana jutro.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Do referendum w sprawie strajku przystąpiły wszystkie placówki oświatowe z powiatu górowskiego. Większość pracowników opowiedziała się za akcją strajkową.
W związku z tym referendum jest ważne i strajk będzie, na razie jednak nie wiadomo ile ostatecznie placówek i osób się do niego przyłączy 27 maja. Listy uczestników strajku już powstały, trwa ich weryfikacja w każdej ze zgłoszonych placówek. Żeby przyłączyć się do strajku wymagany jest akces połowy uczestników referendum.
-Jutro zapadną decyzja ile faktycznie osób przyłączy się do strajku. Z danych, które mamy na dzień dzisiejszy wynika, że w większości placówek nauczyciele podejmą czynną akcję protestacyjną, czyli nie przystąpią do pracy - mówi Elżbieta Łukaszwicz-Nowakowska, prezes oddziału ZNP w Górze.
1. Dodane przez Ja, w dniu - 20-05-2008 12:49 00 Brawo górowscy nauczyciele. Wreszcie nastąpiła mobilizacja. Strajkować aż do skutku. Niech nasz kochany rząd da to co obiecał. Popieram w 100%
2. Dodane przez a ja nie, w dniu - 20-05-2008 13:05 00 niech w inny sposób protestują a nie kosztem naszych dzieci - przecież dzieci mają się uczyć - jak zapewnić im w ten dzień opieke itp. to w ten dzień nauczyciele powinni być na bezpłatnym
3. Dodane przez miś, w dniu - 20-05-2008 13:17 00 Jak się strajkuje, to nie wykonuje się pracy, a jak się nie pracuje to nie ma zapłaty.
4. Dodane przez donald, w dniu - 20-05-2008 13:53 00 Jak by tobie zabierali przywileje tez bys strajkowal! W pełni popieram. Czemu lekaze jak zaczeli strajkowac to oni mogli dostac podwyzki.. Tusk obiecał podwyzki niech je daje, a przywileje niech obcinaja sobie a nie ludziom ktorzy uczciwie pracuja!
5. Dodane przez ...., w dniu - 20-05-2008 13:59 00 ...ten dzień będzie liczony jako urlop bezpłatny- wszystko zgodnie z przepisami i prawem oświatowym...
6. Dodane przez kol, w dniu - 20-05-2008 14:15 00 słyszłem ze zsz w Górze nie strajkuje. Mięczaki
7. Dodane przez aaa, w dniu - 20-05-2008 15:27 00 Niech lekarze nauczą się leczyć, a nie tylko protestować. To dlaczego lekarze przyjmują prywatnie? Źle im? Nauczycieli tyczy się to samo! Przecież słabo uczą, uczniowie potrzebują korepetycji. I jeszcze udzielają ich nauczyciele, którzy uczą własnych uczniów (oczywiście za pieniądze). Na terenie powiatu jest najwyżej 5 nauczycieli, którzy wykonują swój zawód profesjonalnie i im należą się podwyżki. Reszta odwala co musi i ma to gdzieś
8. Dodane przez xxx, w dniu - 20-05-2008 16:39 00 w głowach wam sie przewraca dwa miesiace wakacji i zle w d...
9. Dodane przez miauczyński, w dniu - 20-05-2008 17:21 00 Nie wypisujcie głupot, nauczyciele jak chcą strajkować, to się ich zawsze opluwa. A czym by byli przyszli lekarze, prawnicy, policjańci, kolejarze, jakby najpierw nie chodzili do szkół. Przestańcie już z tą demagogią, niech tren zawód wreszcie doczeka się należnego szacunku. Nie popieram strajku tylko dlatego, że nie popieram działań lewicowej ZNP, ale moim zdaniem nie tylko o pieniądzę chodzi, trzeba walczyć o prestiż zawodu a o tym działacze ZNP jakoś specjalnie nie myślą.
10. Dodane przez Bury, w dniu - 20-05-2008 18:50 00 Każdy chciałby mieć przywileje.Przecież nauczyciele pracują 18 godzin tygodniowo,a jak pracuja widać po wynikach ich uczniów.Tylko niech nie mówią ,że uczniowie nie chcą się uczyć,to ich stała wymówka
11. Dodane przez ..., w dniu - 20-05-2008 20:00 00 proponuje poczytać prawo oświatowe- tam zobaczyć te 18 godzin pracy nauczyciela...albo zapraszam do szkoły i wtedy niech nastąpi konfrontacja rzeczywistości z teorią głoszoną powszechnie...
12. Dodane przez AS, w dniu - 20-05-2008 20:51 00 Do kom.9 cyt.(( Przestańcie już z tą demagogią, niech tren zawód wreszcie doczeka się należnego szacunku.)) Jaja sobie robisz a inne zawody to co zero szacunku!! W moim zawodzie nie ma URLOPU ZDROWOTNEGO - 1rok i to jeszcze PŁATNY!!!Myślisz jak za komuny.
13. Dodane przez marek, w dniu - 20-05-2008 21:44 00 ludzie czy wy zazrdosciecie nauczycielom, Kazdy z was napewno tez by chcial dobrze zarabiac. wszyscy narzekacie, wiec co wam stoi na przeszkodzie strajkowac i walczyc o lepsze,
14. Dodane przez Nauczyciel, w dniu - 20-05-2008 22:08 00 Czytćj nie mogę tych komentarzy. Widać jak mało ludzi wie o co chodzi? Reszta wie tyle ile chce wiedzieć. Albo tyle ile ktoś im powtórzył. Dzień Strajku jest dla Nas potrącany z wypłty- to dla tych ciekawskich
reklama
15. Dodane przez magda, w dniu - 20-05-2008 23:02 00 Mam dzieci w wieku szkolnym i muszę przyznać, że poziom nauczania w szkole jest beznadziejny. Nauczycieli z powołania jest niewielu. Większość tylko odwala swoją robotę, a do tego zawodu trzeba mieć powołanie, kompetencje i serce. Wyniki w nauce widać zwłaszcza po kompetencjach, które zawsze kiepsko wypadają (przynajmniej w klasach moich dzieci). Dobre wyniki osiągają tylko te, które chodzą na zajęcia pozalekcyjne oraz korepetycje. Takie dzieci większość dnia spędzają na nauce. Dla mnie to jest chore bo z tego wynika, że pół dnia spędzonego w szkole to za mało, żeby być dobrym uczniem. Do tego dochodzi jeszcze odrabianie zadań domowych. Tutaj z kolei pomoc rodziców często jest niezbędna. Pytam się więc nauczycieli co Wy robicie w tych szkołach, skoro ja wracając z pracy muszę jeszcze siedzieć z dziećmi nad książkami? Uczcie może mniej, ale dobrze. A co do zawodów, to uważam, że każdy jest ważny i potrzebny. I nie wiem skąd u ludzi przeświadczenie, że niektóre zasługują na szczególny szacunek. Każdy pracujący powinien otrzymać za swoją pracę godziwą zapłatę. W naszym kraju niestety tak dobrze nie ma. Dotyczy to wielu zawodów i nauczyciele niech nie myślą tylko o sobie.
16. Dodane przez Bartek, w dniu - 21-05-2008 11:31 00 Strajk będzie wyrażeniem opinii o rządzie, jego poczynaniach w zmianie kodeksu i branżowych przepisów (karta nauczyciela) Jeśli chodzi o pieniądze to jest to isotna sprawa gdyż nauczyciele kontraktowi i stażyści zarabiają skandalicznie mało. Zmiany w KN spowodują nieodwracalne zmiany w nastawieniu do zawodu. Moim zdaniem strajk powinien się odbyć, tylko że termin jest kepski. Dolegliwość będzie mizerna. ZNP medialnie wypadnie dobrze jednak oddzwięk będzie miern. Nie przypuszczam aby rząd się ugiął - nie będzie podwyżki płac. Karta pozostanie i na tym się skończy zapał do strajkowania. Wszystko zależeć będzie od negocjacji komisji trójstronnej z rządem.
17. Dodane przez x, w dniu - 21-05-2008 14:18 00 Jeżeli faktycznie strajk będzie ogólnopolski to PO się ugnie tyle, że ....... oznacza to wyższe podatki dla wszystkich a tu w kolejce policjanci,żołnierze,urzędnicy itp. i każdy chce 100 % od wczoraj. Koło się zamyka i jesteśmy w miejscu jak przed 20 lat.
18. Dodane przez Czarny, w dniu - 21-05-2008 21:26 00 Zgadzam się z x. Wsyscy żucili się na podwyżki jak stado hien. PO mogło zagonic lekarzy tak jak proponował dorn, a teraz gdy się ugieli cała strefa budżetowa zarząda podwyżek, inflacja ruszy z kopyta i z podwyżek zostanie g.... A budżet zamiast 36 mld długu będzie miał 40. Ciekawi mnie też czy nauczyciele poszli by na układ obcięcia wydatków na np. pomoce naukowe celem tych 50%. A wcześniejszą emeryture popieram, wyobrażą ktoś sobie 65 przedszkolanke z 20 4 latków na głowie ;]
19. Dodane przez Bartek, w dniu - 21-05-2008 22:50 00 Powiedz mi czarny, jak mają wyżyć nauczyciele za 1000 zł? Jeśli masz inną receptę na płace to podziel się z innymi. Moim zdaniem nie powinno zatrudniać się emerytów w szkołach, jak chcą to niech odpoczywają a jak nie to niech zakładają ośrodki kształcenia lub dorabiają w domu. Wystarczy popatrzeć ilu nauczycieli po przejściu na emeryturę pracuje w naszych szkołach.
20. Dodane przez JA, w dniu - 21-05-2008 22:56 00 nie wiem za co chcecie te podwyzki... powinni Wam jeszcze obnizyc...
21. Dodane przez Bartek, w dniu - 22-05-2008 11:06 00 Ble, ble...nie chodziłeś do szkoły?
22. Dodane przez ..., w dniu - 22-05-2008 14:54 00 ...pomoce dydaktyczne...to ciekawa kwestia, pracuję kilka lat w szkole i proszę mi wierzyć, że otrzymanie pieniędzy z ministerstwa na pomoce dydaktyczne jest prawie niemożliwe, szkoły ze środków własnych zakupują potrzebne rzeczy, zmuszone są do urządzania festynów i innych imprez żeby zdobyć pieniądze np. na nagrody dla dzieciaków, kolejnym źródłem pieniędzy na wyposażenia szkól są granty z projektów- dlatego gro nauczycieli siedzi popołudniami i nocami i pisze projekty starając się o dotacje....szanuje Was, którzy się wypowiadacie, ale proszę o szacunek dla nas nauczycieli, pracowników przedszkoli...jeśli chcecie się powypowiadać to przyjrzyjcie się naszej pracy...
23. Dodane przez Pola, w dniu - 23-05-2008 10:27 00 Do 22 To co chcesz pracowac 18 h za 1000 toz to krocie kto ma tak dobrze?Festyn jest wyjciem do spoleczenstwa zaangazowaniem rodzicow idzieci Tak przyjrzalam sie pracy nauczycieli wiekszosc to banda przekwalifikowanych megalomanow,ktora za darmo nie zrobi nic i dla nikogo chyba,ze im sie to oplaci.A uchowaj Boze zebys byl ze wsi lub dzieckiem kogos przecietnego nie pomoga napewno. Spotkalam w szkole tylko 2 prawdziwe naprawde zaangazowanr nauczycielki i im tylko okazuje szacunek
24. Dodane przez ..., w dniu - 23-05-2008 18:46 00 chyba nie zostałem zrozumiany, ustawa oświatowa faktycznie ustanawia 18 h pracy szkolnej, jednak tydzień pracy nauczyciela to nie 18h- do tego należy dodać czas na rady pedagogiczne, zajęcia dodatkowe, czas na sprawdzanie prac, wycieczki, opieka nad dziećmi podczas wyjazdów i imprez szkolnych- dodając to wszystko powinno wyjść 40h...powinno, bo zazwyczaj wychodzi więcej...do kom.23 przykro mi, że masz takie zdanie o nauczycielach i o szkole, akurat na takich ludzi trafiłaś, ale nie należy generalizować...
25. Dodane przez odp. do komentarza p. Magdy z , w dniu - 23-05-2008 22:09 00 Szanowna Pani, proszę nie zapominać, że nauczyciel jest od przekazywania wiedzy nie uczenia sie za ucznia. Zgadzam sie z panią, iż nie każdy nauczyciel ma dar uczenia. Często jest tak, że ktoś ma wiedze ale nie potrafi jej w odpowiedni sposób przekazać. Wówczas rzeczywiście uczeń/ słuchacz może mieć problemy z przyswojeniem materiału. Ale często bywa tak, że ktoś nie chce słuchać, uważać i ma w serdecznym poważaniu wykładającego. Każdy z nas chodził do szkoły i wie jak wygląda skupienie na lekcji zwłaszcza na etapie podstawówki-gimnazjum. Młody człowiek czesto gęsto nie robi nic na lekcji albo skupia sie na denerwowaniu nauczyciela. Poza tym w polskich szkołach istnieje problem przepełnienia klas. Klasy składające sie z podnad 20/30 uczniów zdecydowanie nie sprzyjają indywidualnemu podejściu do każdego z nich. Wracając pamięcią pare ładnych lat wstecz pragne zauważyć, iż zmienił sie także stosunek uczniów do nauczycieli. NIe ma żadnego szacunku. Patrząc na to co sie dzieje w polskich szkołach można mieć wrażenie, że uczeń \"stoi\" ponad nauczycielem. Czeste \"pyskawki\", w niektórych szkołach także przemoc, \"olewczy\" stosunek ucznia do lekcji to codzienność, z którą musi zmierzyć sie każdy belfer. Dawniej był wiekszy szacunek teraz uczeń czesto nawet kpi jeżeli wstawia sie mu uwagę. Powinno sie dopracować prawo oświatowe. Obecnie uczeń ma wiecej praw niż obowiazków. Rodzice również nie pomagają. Logicznym jest fakt, że dziecko zawsze bedzie starało sie bronić i czesto zrzuci winę na nauczyciela opowiadajac w domu jaka to mu dzieje siekrzywda w szkole. Rezultat czesto jest taki, że na drugi dzień przychodzi rodzic i mówiac kolokwialnie opieprza nauczyciela, a dziecku rosną różki! Praca nauczyciela tylko z boku może wydawać sie prostą. Tak napradwe to ciężka praca za gorsze. To smutne, że ludzie po studiach zarabiają tak mało w szkolnictwie. Nauczyciela nikt nie pyta ile nerwów i pienedzy stracił zanim uzyskał odpowiednie do nauczania wykształcenie. Ludzie, którzy nie mają pojęcia jak naprawde wygląda praca nauczyciela zwykle mawiają, ze cały czas siedzimy mamy dużo wolnego i jeszcze nam za to płacą. Nie pracujemy łopatą ale niejednokrotnie tez w pocie czoła. Wszystkim cięzka praca kojarzy sie wyłacznie z wysiłkiem fizycznym, a co z dużo bardziej wykańczajacym wysiłkiem psychicznym/ umysłowym, z którym wiąże sie praca nauczyciela? To, że dzieci uczą sie w szkole a następnie w domu to normalne. Tak było jest i bedzie. Aby coś dobrze poznać, zapamiętać, nauczyć sie trzeba coś kilkakrotnie powtarzać, ćwiczyć w szkole i w domu. Zdarzają sie osoby, którym wystarczy to co usłyszą na lekcji. Jednak wiekszość przyswaja coś przez czeste powtórki, naukę, ćwiczenia. Pyta pani co nauczyciele robią, że musi po powrocie z pracy siedzieć nad książkami z dzieckiem. Ja zapytam wobec tego do czego pani sprowadza swoją role rodzicielską? Wyłacznie do chodzenia do pracy a wychowaniem i nauką dziecka ma sie zająć wyłacznie szkoła? Dorga pani rodzic powinien kontrolować naukę swojego dziecka uczestniczyć w niej chociaz troche i pomagać gdy to potrzebne szkoła wszystkiego za panią nie załatwi. Nie wychowa i nie nauczy tak jak to zrobią rodzice w domu. Prosze o tym pamiętać.
26. Dodane przez Pola, w dniu - 25-05-2008 08:51 00 Ble ble ble jakas bzdura Jak to siedzi i nie robi nic?-uczen a moze to ty nie potrafisz poprowadzic lekcji i zainteresowac ucznia Przypuszczalnie masz mikra wiedze a z metodyki przedmiotu wiesz cos tam Dawniej to.. nauczyciel mial wiedze teraz uczen tez ja ma a ty co czekasz na wyswiechtane slowo szacunek ?to moze naucz tego ucznia choc myslec bo na pyskowki szkoda czasu .A zrodzicami taz trzeba umiec pracowac oni wczesniej byli czyimis uczniami
27. Dodane przez taa, w dniu - 25-05-2008 14:29 00 Jeżeli dziecko nie wyniesie pewnych zachowań z domu tak szkoła może sobie tylko o tym mówić.
28. Dodane przez zzzzzzzzzzzzz, w dniu - 25-05-2008 14:36 00 Ucz sobie swoje dziecko sama. Przypuszczalnie cierpisz na "niedowiedze" w kwestii sytuacji w szkołach lub wiesz cos tam...
29. Dodane przez ala, w dniu - 26-05-2008 09:10 00 Ludzie dajcie spokój. Dpom to podstawa. W moim domu rodzice nie mówili żle o nauczycielach - co myśleli to ich była sprawa. Teraz głośno opluwa się nauczycieli i nie tylko, jka taki młody człowiek ma szanować nauczyciela? Uczeiowie obecnie są lepiej ubrani (niektórzy) od swoich belfrów, jeżdżą samochodami takimi, ze nauczyciel nigdy ich nie będzie miał, więc jakie to śą relację. Rodzice zastanówcie się a potem wymagajcie ale od dzieci.Nauczyciele będą wiedzieli już co dalej.
30. Dodane przez ktos, w dniu - 26-05-2008 20:44 00 dokładnie popieram!
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.