Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
24
Sierpnia 2025
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Bartłomiej, Jerzy,
Joanna, Malina,
Michalina
Do końca roku 129 dni.
Start arrow Leszno arrow Przełom w "wojnie o handel"?

Przełom w "wojnie o handel"?

Przełom w "wojnie o handel"?

18.06.2008. Radio Elka, Jarek Adamek
thumb_eksperci.jpgLeszno. Zamiast dwóch studiów dotyczących zagospodarowania terenów pod  galerie Goplana i Plaza prezydent proponuje radnym jeden – na całe śródmieście Leszna. Taka jest jedyna znacząca konkluzja dzisiejszego posiedzenia Komisji Infrastruktury i Rozwoju Rady Miasta Leszna. Posiedzenie służyć miało przedstawieniu analiz wpływu nowych obiektów handlowych na miasto, jednak tylko potwierdziło stanowiska skonfliktowanych stron: inwestora Galerii Goplana i środowiska leszczyńskich kupców.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Otwarte posiedzenie komisji miało zakończyć trzymiesięczne konsultacje nad planami wprowadzenia do Leszna nowych centrów handlowych na terenach dawnych młynów przy ul. Przemysłowej i dawnej Goplany przy ul. Królowej Jadwigi. O tych trzech miesiącach zdecydowali radni - miały one pozwolić mieszkańcom Leszna na zapoznanie się z projektami i rozważyć wszystkie za i przeciw. Okazuje się jednak, że czas ten został raczej przeznaczony przez Henryka Jessę - inwestora Goplany oraz jego adwersarzy - kupców leszczyńskich na okopanie się na znanych już stanowiskach. Strony obwałowały się tylko opiniami ekspertów, które dziś przedstawiono. Henryk Jessa poprosił o
pomoc Krzysztofa Bondyrę, socjologa z Poznania, który skupił się na socjologicznych właśnie aspektach galerii pod bokiem Starówki. Państwo muszą podjąć decyzję polityczną - mówił samorządowcom - czy zagłosujecie za tym, czego chcą mieszkańcy, czy ulegniecie naciskom jednej grupy, która ma tu swój interes. Jessa przedstawił też wyniki badań wpływu jego galerii na natężenie ruchu w Śródmieściu - najczęstszy zarzut przeciwko jego inwestycji zlokalizowanej w dość ciasnej części miasta. Zdaniem Biura Inżynierii Transportu, które sporządziło prognozę, w godzinach szczytu z galerii korzystać będzie około 200 pojazdów na godzinę, co ma mieć raczej mały wpływ na ruch, który będzie można uregulować sygnalizacją świetlną.

Kupcy leszczyńscy - przede wszystkim Stowarzyszenie Starówka - wynajęli swoich ekspertów z Biura Ekspertyz Gospodarczych Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Przygotowali oni pod kierunkiem Jerzego Kuczyńskiego analizę opartą o badania opinii publicznej na przełomie maja i czerwca. Ankietę przeprowadzono wśród 381 mieszkańców Starówki, 62 właścicieli sklepów i 20 interesariuszy. Pod tym określeniem kryją się leszczyńskie VIPy. Niestety, jak mówi dr Kuczyński, ich lista jest poufna; przyznał tylko, że VIPów wskazali kupcy ze Starówki.
Zdaniem naukowców badania pokazały, że wszyscy respondenci opowiadają się za budową obiektów handlowych, jednak z pewnymi zastrzeżeniami. Nie chcą na przykład pójścia “na żywioł” - uważają, że najpierw powinny być budowane centra na obrzeżach miasta, a dopiero potem w centrum, a drugie centrum można stawiać dopiero po wybudowaniu pierwszego i rozważeniu jego funkcjonowania. Badania mieszkańców pokazały jednak także, że ci nie zgadzają się z tezą, że galeria w Śródmieściu oznacza degradację Starówki i bankructwo kupców.
Oczywiście zdanie badanych kupców było skrajnie odmienne. VIPy zaś zajęły stanowisko pośrednie. Z ekspertyzy wynikało też, że mieszkańcy, kupcy i VIPy są za sporządzeniem studium zagospodarowania dla całego Śródmieścia.

Ku temu też skłania się prezydent Tomasz Malepszy. Na najbliższą sesję Rady Miasta za tydzień trafią więc trzy projekty dotyczące zagospodarowania: dwa sprzed trzech miesięcy oraz nowy właśnie na całe Śródmieście. Prezydent nie krył, że jego zdaniem powinien on zastąpić dwa poprzednie. Opozycyjny radny Stanisław Mikołajczyk dopytywał, czy opracowanie studium na tak duży obszar nie będzie dłuższe od studiów na Goplanę i Młyny. Mam nadzieję, że nie, ale gwarancji dać nie mogę - odpowiedział Malepszy. Tak więc najprawdopodobniej Rada za tydzień zdecyduje o schowaniu do szuflady wniosków, które wzbudziły tyle kontrowersji i emocji. Nie wiadomo jednak, czy nowe studium okaże się tu prawdziwym kompromisem. (jad/tekst i foto)
 
Komentarze (35)
1. Dodane przez kikson, w dniu - 18-06-2008 21:19 0 0
Leszno jest za małe na trzy galerie a skoro dobre miejsce ma p.Jessa i jest chyba najbardziej zdeterminowany budową to po co powstrzymywac tę inicjatywę? przeciez wiadomo że p.Ciesiółka stara się niby o budowę galerii ale mając "układy" w Ratuszu załatwi prędzej formalności po to tylko aby wpuścić do interesu prawdziwego inwestora z kasą, bo pan Panie Jessa nie masz szczęścia do władzy, nie biesiadujesz i mało dajesz kasy na sponsoring
2. Dodane przez jani, w dniu - 18-06-2008 21:27 0 0
:) kupcy i prezydent chcą przyblokować goplane i młyny, by usatysfakcjonować kumpli
3. Dodane przez KACPER, w dniu - 18-06-2008 21:34 0 0
LUDZIE POZWULCIE MIASTU SIĘ ROZWIJAĆ!!!!!!! ILE MOŻNA JEŹDZIĆ DO POZNANIA CZY WROCŁAWIA!!!!!! 
A KUPCY LESZCZYŃSCY NIECH NIE MYŚLĄ TYLKO O SWOICH TYŁKACH!!!!!!!!!!  
BO MYŚLĄ EGOISTYCZNIE I BOJĄ SIĘ ŻE SKOŃCZĄ NAS LESZCZYNIAKÓW NACIĄGAĆ BO CENY W LESZNIE SĄ OBŁĘDNE!!!!!!! :x
4. Dodane przez haha, w dniu - 18-06-2008 22:22 0 0
Precz z komuną!!!
5. Dodane przez sław, w dniu - 18-06-2008 22:34 0 0
a co media dostały ze tak bronia interesów jessy
6. Dodane przez masakra, w dniu - 18-06-2008 22:48 0 0
Wielmozni kupcy z Leszna, zacznijcie sprzedawac w tych "sfoich sklypach" wartosciowy towar a nie jakies szmaty, ktore mozna kupic dwa razy taniej na Holenderskiej. I przestancie jeczec, ze wam tak zle..... Monopolu w tym miescie na handel nie macie i mam nadzieje ze miec nie bedziecie. Zygac sie chce jak to wszysrko widze i slysze. Jak chcecie mieszkac na wsi, gdzie nic nie ma to prosze bardzo, won w bieszczady....
7. Dodane przez Wróg kolesiostwa I, w dniu - 18-06-2008 22:55 0 0
Studium zagospodarowania dla całego śródmieścia, łacznie z terenami dworca PKP i PKS będzie czasowe znacznie dłuższe - a to z uwagi na konieczność uzyskania opinii przedstawicieli PKP. Znając sposób i czas uzgadniania przejęcia ulicy Dworcowej w Lesznie, oraz uzyskania od kolei zgody na rozbiórkę zdewastowanej budki kolejowej przy nieczynnym przejeździe kolejowym w Gronowie mogą to być "wieki". Dlatego radni miasta bądzie czujni i nie dajcie się zwieść kolejnym "zabiegom" Prezydenta wspomagającego pseudokupców leszczyńskich !!!!
8. Dodane przez x, w dniu - 18-06-2008 22:56 0 0
dokladnie chcialem kiedys kupic buty w jednym z renomowanych sklepow w lesznie ktore kosztowaly dokladnie 299zl - nie kupilem,... bylem przejazdem w poznaniu i w browrze kupilem je za 145zl...... sorki za takie sklepy roznica byla jednego dnia..... jak by ktos probowal mnie naciagnac ????
9. Dodane przez legal, w dniu - 18-06-2008 23:01 0 0
Niech będzie i 10 galerii co to kogo obchodzi czy ktoś utopi kase czy nie To może zróbmy tak że w Lesznie może być 10 firm budowlanych , 3 salony samochodowe , 1 gazeta itd 
Towarzyszom pomyliły się ustroje , przypominam mamy kapitalizm!!!! :upset
10. Dodane przez Marek W., w dniu - 18-06-2008 23:22 0 0
Prezydent Malepszy wspiera kupców, bo dzięki kupcą ma koalicje z Gospodarnymi dla Leszna. 
A więc, dzięki kupcom ma władzę w mieście.  
Tylko tyle i aż tyle. 
Pozdrawiam 8)
11. Dodane przez runcajs, w dniu - 18-06-2008 23:29 0 0
Czy Leszno jest za małe? Może, lecz tylko ekonomia o tym zdecyduje.
reklama
12. Dodane przez karwa, w dniu - 19-06-2008 06:58 0 0
mam nadzieję ze pan prezydent Malepszy gości ostatnią kadencję na stołku.W Lesznie potrzeba nowych ludzi nowych twarzy a nie ciagle te same "skorumpowane" i powiązane ze sobą gęby.Pod względem handlu leszno staje się prawdziwą wiochą.Drożyzna i towar 3 jakości.Jestem za otwarciem galeri Goplana a także w młynie ale pan prezydent juz sie postara żeby nie powstała żadna.A zanim powstanie to mój półtoraroczny syn sam będzie jeździł do Poznania na zakupy bo w Lesznie nadal nie bedzie gdzie zrobic porządnych zakupów
13. Dodane przez ja, w dniu - 19-06-2008 07:16 0 0
koledzy, kolezanki jak dlugo moze trwac kadencja radnych??? 
po tym wszystkim co robia na zlosc nam mieszkancom trzeba bylo by ich odwolac moze jest jakis przepis oni nic nie robia dla miasta tylko dla siebie moze tvn 24 sie tym zainteresuje chyba wysle tam meila leszczynscy radni sa smieszni i nie chca zauwazyc opini mieszkancow leszna precz z nimi moze referendum hehe wiedza ze nie maja szans 
 
pozdrawiam :cry
14. Dodane przez A w Goplanie - "GOPLANA", w dniu - 19-06-2008 08:18 0 0
W byłej Fabryce Rywal ( d. Goplana ) winna być fabryka jakakolwiek.dla zmniejszenia ogromnego bezrobocia w Lesznie. Sklepów wszelakich w Lesznie mamy w bród ale nie ma gdzie zarobić i trzeba opuszczać kraj dla tego zarobku.Pozdrawiam z Anglii .Jacek Napieralski
15. Dodane przez Belzebub, w dniu - 19-06-2008 09:08 0 0
Smiech na sali z ta ankieta - kto wie jak sie takie badania przeprowadza, ten doskonale mnie rozumie. Do Jacek Napieralski jak Ty siedzisz w Anglii to ja jestem HANS KLOS :grin
16. Dodane przez ale, w dniu - 19-06-2008 09:25 0 0
niech tylko jak najszybciej powstanie S-5 i zmodernizują połączenie kolejowe z Wrocławiem i Poznaniem i ta wielka strówka z tymi kupcami zarośnie trawą i pokrzywami. :(
17. Dodane przez mieszkaniec po 40-tce, w dniu - 19-06-2008 09:51 0 0
Jako mieszkanca Leszna nie interesuje mnie co twierdzą kupcy ze Starówki : najpierw na obrzezach , po kolei, a nastepnie w centrum.... Takie myslenie jest Próznią. Za chwilę się dowiemy, ze kupcy powiedzą Nam, mi : co mam robic , po kolei, gdzie, z kim??? 
Dajcie nam tlenu i nie decydujcie za Nas. Niech Rynek zdecyduje do kogo trafi klient !!! Życzmy sobie dobrych decyzji na Radzie.
18. Dodane przez lenin, w dniu - 19-06-2008 10:17 0 0
Kupcy leszczyńcy to (...) ,która boi się przejścia z szynki na pasztetową!!! :eek
19. Dodane przez mieszkaniec Leszna, w dniu - 19-06-2008 10:23 0 0
Apel do spełdo kupców leszczyńskich oraz ich "koleszków" PATRZCIE TROCHE DLAEJ NIŻ CZUBEK WŁASNEGO NOSA!!!!!!!!!! pozdrawiam i #mam kciuki za Goplanę i Młyny!!!
20. Dodane przez jfjf@o2.pl, w dniu - 19-06-2008 11:00 0 0
VIP-y ze starówki BUUHAHAHAHAHAHAHAHAAAA!!! już dawno się tak nie ubawiłem. Kto to może być wpisujcie propozycje. 
 
mówi się że jednym z nich może być Puff Daddy
21. Dodane przez ela, w dniu - 19-06-2008 11:06 0 0
A może spytać mieszkańców Leszna w jakich obiektach chcieliby dokonywać zakupów. Czy opinia Rady Miasta ma znów zależeć od układów?
22. Dodane przez niedobrze mi, w dniu - 19-06-2008 12:07 0 0
ogolnie szanowny (...) przesadza.... POKAZMY MU CO SADZIMY O TAKIM SPOSOBIE RZADZENIA I WSZYSCY W NASTEPNYCH WYBORACH GLOSUJEMY NA JEGO NAJPOWAZNIEJSZEGO KONTRKANDYDATA!!!!!!!!!
23. Dodane przez OLIKA, w dniu - 19-06-2008 12:58 0 0
Przykro czytać czasami te słowa pełne nienawiści i wzajemnej walki. To one świadcża o maości ludzi. Jessa jest nakirwopany na swoje interesy i nie chce zrozumieć ,że nie tego oczekuja leszczyniacy w zakresie rozwoju handlu. Galeria w miejscu goplany to poroniony pomysł!!! Ciasnota, brak przestrzeni i deorganizaja zycia l;udzi z tych okolic. I pomysleć ,że tyle o to walczy tylko w celu aspokojenia swoich chorych ambicji i zrobienia kasy na tej całej inwestycji. jakie to małe!!!
24. Dodane przez Mira, w dniu - 19-06-2008 13:00 0 0
Bo kupcy leszczyńscy to nie kupcy lylko dorobkowicze. A na interesach to już wcale się nie znają. Interes jest wtedy kiedy towar zchodzi ze sklepu. ale jak ma zejśc jeśli rozmiary mają takie jakie mają. Nikt z nich nie widzi jacy ludzie chodzą po ulicy. Proponuję przeprowadzić rozeznanie , a wtedy nie będziecie musieli się martwić o wasz zbyt towaru. kupujący domaga się fachowej i miłej obsługi. Wszystko to razem daje dopiero zysk.
25. Dodane przez wladek, w dniu - 19-06-2008 13:07 0 0
Ta, mam pomysl Heniu na Prezydenta! Posatawi nam galerie na kazdej ulicy, bedzie w nich wszystko sprzedawal za 4 zl!! :grin
26. Dodane przez Adam, w dniu - 19-06-2008 13:13 0 0
Leszno-tu chce się życ!!! takie słowa reklamuja nasze miasto! 
Czy jednak Jessa chce przyczynić sie do jego rozwoju czy upadku? Uwirzcie mi mało obchodza go inni ludzie, świadczy tez o tym jego zyciorys, dlatego nie ufajcie człowiekowi,który juz tyle krzywdy wyrządził wilelu ludziom. Łatwo wymazał to z pamięcia lae na nowo stara sie wedrze tylko dlatego ,że zwęszył świetny interes. Dla kasy zrobił juz wiele i zrobi jeszcze więcej. Nie ma podstaw ku temu aby mu ufać i faktycznie wspierał rozwój naszego miasta. Wystarczy nawet teraz zobaczyć jakimi metodami działa aby osiągnąć swój cel, jest bezwzględny i nie oporów w osiągnięciu swojego celu. Miota sie jak zwierz zamkniety w klatce i nakłania media do popierania swojego planu. Dlaczego tak mądrzy i inteligentni ludzie mu ulegają? No cóż Nikodem Dyzma też miał poklask....
27. Dodane przez Marylka, w dniu - 19-06-2008 13:17 0 0
Ciekawe ile i komu musial przekazac pan goplana ze tak wszyscy z mediami na czele dbaja o jego interesy. bez ekpertow na oko widac ze duze centrum w srodku miasta zakorkuje i zasmrodzi wszystko na dlugie godziny. Zobaczcie jakie korki sa juz teraz na Dabrowskiego. Centra powinny powstac 2 lub 3 ale z dogodnym dojazdem. W goplanie niech zrobi kino.
28. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 19-06-2008 14:24 0 0
Nie obchodzi mnie kto buduje centrum Goplana. Niech wybuduje je ktokolwiek, bo takie centrum w tym miejscu jest potrzebne. Dość mam leszczyńskich kupców, którzy maja marżę 200-300 % i dość mam układów leszczyńskich. Chyba naprawdę trzeba zainteresować ogólnokrajowe media sytuacją w Lesznie.
29. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 19-06-2008 14:56 0 0
Poperam kom.27!. Mieszkam blisko centrum a właściwie w połowie drogi między Goplaną a Młynami - i już dzisiaj jestem przerażona. Aby przejść na drugą stronę ulicy w godzinach szczytu (czyli od 15 do 18) czekam nawet 5 minut - a żaden łaskawy kierowca nie chce mnie przepuścić na pasach z dzieckiem we wózku. Ludzie, pomyślcie nie o handlu, nie o interasach kupców ale o bezpieczeństwie oraz kulturze zmotoryzowanych. Czytając całą tę burzę o handlu w Lesznie chyba zapominamy o podstawowych zasadach funkcjonowania w społeczeństwie. Odczuwam, że Ci wszyscy, co chcą mieć galerie w samym centrum miasta - wcale tutaj nie mieszkają, i nie czują codziennych utrudnień w ruchu komunikacyjnym. Ludzie opamiętajcie się, żądza spędzania czasu w galeriach mnie przeraża. Niech się buduje ileś tam centrów ale na obrzeżach miasta, gdzie spragnieni zakupów nie będą utrudniać sobie i innym życia. Myślę, że mieszkańcom w centrum i nie tylko, należy się odrobina szacunku, nie mamy "przejść podziemnych", sygnalizacji świetlnych aby móc z nich skorzystać i bezpiecznie (?!) przejść na drugą stronę. Pomyślmy o naszych dzieciach, a nie tylko o swoich "problemach" gdzie zrobić zakupy! Proponuję aby najpierw powstała dobra infrastruktura a później takie molochy w centrum. nie oszukujmy się, że dojazd do Goplany czy Młynów jest b.dobry - bo jest tragiczny, to nie Poznań Stary Browar, gdzie dwupasmówki to codzienność... Życzę wszystkim mieszkańcom, aby pod "ich nosem" nie powstawały takie molochy, aby mieli zapewniony spokój i bezpieczeństwo, a nie "sznury" rozłoszczonych mobilów, którzy z upragnieniem jadą na zakupy do galerii i których to nic nie interesuje tylko własne JA. Proponuję Panu który chciałby w Goplanie stworzyć galerię, aby zrobił to ale na obrzeżach miasta - aby nie zmienił życia tysiącom ludzi - w koszmar.
30. Dodane przez Asia, w dniu - 19-06-2008 15:10 0 0
Precz z komuna i wielka korupcja w lesznie :( Wspierajmy kazde nowe inwestycje to nie tylko nowe miejsca pracy ale wielkie zyski dla wszyskich : dla nowych przedsiebiorcow a przede wszystkim dla nas leszczynskich kupcow bo na dzien dzisiejszy jak shopping to tylko Poznan i Wroclaw bo na leszczynskiej Starowce tylko rupiecie mozna dostac za podwojna cene !!! Leszno CHCE SIE TUTAJ ZYC??? mamy XXI wiek i nawet kina nie mamy :( :( co za strata
31. Dodane przez Fidel, w dniu - 19-06-2008 15:47 0 0
dobrze mowisz "leszczynianka" z kom 29. W koncu jakis glos rozsadku. Chca budowac goplane w sercu miasta a tyle w okol miejsca. NOech powstanie i 10 galeri ale nie w srodku miasta! Leszno to nie Berlin czy Paryż, gdzie metrem mozna dojechac do kazdego miejsca. Jestesmy mala pipidowa i zawsze taka bedziemy. Wiec po co robic burdel w srodku miasta? Tylko aby Pan Jessa mial kase? Niech robi pod Lesznem , w Swieciechowie, Lipnoie, Rydzynie, Lasocicami. Musi wlasnie tu? Moze w miejsach gdzie sa koscioly zrobi centrum. :sigh Leszcynscy kupcy orlami nie sa , ale w wielu sklepach w galeriach nie jest nic lepiej a czasami gorzej. A niskie ceny to widzialam tylko w outletach.
32. Dodane przez Iwan, w dniu - 19-06-2008 15:50 0 0
Do kom. 28 Co tak kupujesz w tych leszczynskich sklepach ze przeplacasz 200-300% Moze jak to taki biznes to zrob sam sklep i zrob sobie 20% marzy. Zakasujesz wszystkich, a kolejki bedziesz mial dzien i noc! :grin
33. Dodane przez Student, w dniu - 20-06-2008 16:06 0 0
Respondenci odpowiedzeli :"Nie chcą na przykład pójścia na żywioł - uważają, że najpierw powinny być budowane centra na obrzeżach miasta, a dopiero potem w centrum". Zastanawia mnie jedno: dlaczego na obrzeżach?? istnieje wiele odpowiedzi, przykładowo: Po pierwsze ponieważ nie obciąży to tak centrum miasta w sensie ruchu ulicznego. Drugim argumentem jest wolny handel dla wszystkich kupców, którzy mają swój interes na Starówce. Kolejne się mnożą. Argumenty jak najbardziej słuszne. Jednak czy nie przesadzone? Trzeba zauważyć, że wraz z budowa centrów jest planowane nowe zagospodarowanie przestrzenne odnośnie ruchu ulicznego tzn umilenia tej trasy. Drugie, że za żadne argumenty nie należy oddawać handlu (a co za tym idzie władze w centrum w ręce nielicznej elity), śmiesznym wydaje mi sie argumentowanie w sposób następujący. Odciągając handel od centrum, analogiczne z zyskami obrzeży wzrosną nam zyski. TROCHĘ LOGIKI. Stanie się wręcz odwrotnie. Zycie w centru zaniknie. Dlatego też nie rozumiem postawy niektórych ludzi w mieście. Jeżeli chcecie zniszczyć nasze miasto to zróbcie to jawnie a nie kryjąc się za znikomym dobrem miasta. :x
reklama
34. Dodane przez Bolek, w dniu - 22-06-2008 10:31 0 0
Prezio Tomasz M. niczym Fidel Castro!! Pewnie za jakiś czas będziemy musieli pozbyc sie telefonów komórkowych i komputerów jak to było do niedawna na Kubie!!! Co kogo obchodzi ile będzie sklepów?? Przecież ludzie wybiorą ten który im najbardziej odpowiada, gdzie są najniższe ceny!!! Na tym polega handel!! Tak mi się wydaje!!!
35. Dodane przez Foxie, w dniu - 24-06-2008 17:23 0 0
Kolejna tura dyskusji i jakże śmiesznych argumentów Stowarzyszenia Kolesi Leszczyńskich... 
W końcu o tym co jest dobre a co nie dla klientów decydują oni sami. A czy zgubne jest dla miasta i mieszkańców kilka galerii w jednym rejonie (np. centrum)? Polecam przykład miasta nieco większego od Leszna - Legnicy: 3 galerie w promieniu max. 1,5 km w centrum miasta a do tego AUCHAN, CARREFUR, REAL, itd, na obrzeżach... A Rynek? Tętni życiem - kawiarnie, teatr, wystawy... Coś jeszcze Panowie "BYZNESMENI" ze "Starówki" ? Pozdrawiam i życzę zdrowego rozsądku oraz myślenia o zarówno o Waszych klientach jak i nieco dalszej, niż tylko jutro, przyszłości...
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie 68,2 m? |... Leszno 409000
Mieszkanie 3 pokojow... Leszno 319000
Mieszkanie 43,1 m? |... Leszno 259000
Mieszkanie z ogródki... Poznań 603338
Przestronne mieszkan... Poznań 907459
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj