Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Krzycko Małe. Wszystkich Świętych to nie Święto Zmarłych – taka myśl zdaje się przyświecała proboszczowi z Krzycka Małego, który postanowił, że 1 listopada na cmentarzu nie będzie żadnego nabożeństwa. Odprawione ono zostanie dopiero nazajutrz, czyli w Zaduszki. Proboszcz o swoim pomyśle nie chciał z nami rozmawiać, jednak rzecznik poznańskiej Kurii Metropolitalnej uważa, że jednak należałoby się trzymać zwyczaju urządzania procesji.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
O tym, że w Krzycku Małym nie będzie nabożeństwa na cmentarzu, poinformowali nas mieszkańcy wsi, którzy nie kryli zdziwienia. Dotąd bowiem, jak wszędzie, 1 listopada odbywała się procesja oraz modlitwy za pochowanych tam zmarłych. W tym roku po raz pierwszy nabożeństwo zostało przeniesione na niedzielę, czyli na 2 listopada. Wtedy też przypada Dzień Zaduszny, kiedy to kościół katolicki modli się za dusze zmarłych. Jednak większość z nas na cmentarze udaje się właśnie we Wszystkich Świętych, a właśnie pora nabożeństwa gromadzi największe tłumy. Proboszcz krzyckiej parafii ks. Stefan Stachowiak nie chciał z nami rozmawiać o przyczynach wprowadzonej zmiany. Powiedział tylko, że właśnie w niedzielę zostanie też na cmentarzu poświęcona sprowadzona z Włoch figura Chrystusa Zmartwychwstałego. O pomysł proboszcza zapytaliśmy więc rzecznika poznańskiej Kurii Metropolitalnej ks. Macieja Szczepaniaka. Zastrzegł on, że urządzanie nabożeństw jest kompetencją proboszczów, a nie biskupa. Mam nadzieję, że zmianę uzgodniono z Radą Parafialną - mówi ks. Szczepaniak - jednak nie wiem, jakie były motywy duszpasterza z Krzycka. Rzecznik przypuszcza, że powodem może być to, że w tym roku Dzień Zaduszny przypada w niedzielę. Nie ma żadnych przepisów, że procesja we Wszystkich Świętych musi się odbyć - powiedział Radiu Elka - ale taki jest zwyczaj i tego należałoby się trzymać. Ks. Szczepaniak nie zapowiada jednak jakiejś interwencji biskupa w tej sprawie. Zaznaczył tylko, że w Poznaniu na wszystkich cmentarzach procesje odbędą się właśnie 1 listopada. (jad tekst/foto ug świeciechowa)
1. Dodane przez Ewa, w dniu - 31-10-2008 13:38 00 śmieszne ale prawdziwe
2. Dodane przez pikuś, w dniu - 31-10-2008 13:38 00 Za kilka lat proboszcz będzie zdziwiony dlaczego do kościoła przychodzi tylko garstka ludzi. Niech dobrze zapamięta 01.11.2008. i wszystko będzie jasne.
3. Dodane przez WMP, w dniu - 31-10-2008 15:19 00 A od kiedy radio Elka troszczy się o sprawy katolickie, a może warto się zastanowić czy halloween nie jest szerzeniem pogaństwa (Halloween w II Liceum Ogólnokształcącym w Lesznie )
4. Dodane przez Mira, w dniu - 31-10-2008 17:00 00 Do post 3. Jeśli zabawa miała by być przyczyną powrotu katolika do pogaństwa i nie wiary, to taki katolik to marny katolik. Niech ci nie przeszkadzają niewinne zabawy.
5. Dodane przez parafianin zkrzycka wielkiego, w dniu - 31-10-2008 19:07 00 bardzo dobrze ze w dzien zaduszny jest procesja na cmentarz nasz proboszcz wie co robi brawo proboszczu
6. Dodane przez asia, w dniu - 31-10-2008 19:51 00 Do 4. Niewinne zabawy?.Nawet w czasch socjalizmu takich bzdur nie robiono.No cóż ale wszystko co hamerykanskie jest podobno super.Tylko potem dla niewinnej zabawy dzieciaki morduja inne.dzieciaki
7. Dodane przez wladziu, w dniu - 31-10-2008 20:08 00 moze po pijaku to ustalił
8. Dodane przez AA, w dniu - 31-10-2008 20:40 00 Do 2. Za kilka lat garstka ludzi będzie przychodziła nie tylko do naszego kościoła ale tez do wszystkich innych, no chyba że kościół wprowadzi jakąs loterie fantowa lub inne udziwnienie które przyciągnie ludzi. Co do pomysłu proboszcza jestem w 100% ZA!!! A dlaczego? nie wiem może dlatego ze w koncu cos innego
9. Dodane przez Do Krzycka na groby inaczej ja, w dniu - 31-10-2008 20:43 00 Wszystkich Świętych to przecież nie żadne Święto parafialne typu odpust dotyczące tylko parafian. Jutro do Krzycka na groby najbliższych przybędzie mnóstwo ludzi z całej Polski jak wiem również z innych krajów a tu zamiast nabożeństwa świeckie obchody gorzej jak za KOMUNY. Miejscowy Ksiądz proboszcz o takich zamiarach ( dobrze, że nie przełożył na poniedziałek) powinien nie tylko w Radiu Elce podać, ale również w Dzienniku Telewizyjnym TVP i Faktach TVN. Dzień Wszystkich Świętych bez modlitwy, księdza i procesji na cmentarzu można w XXI wieku przyrównać do odwiedzin cmentarza z Internetu jako uczestnictwo wirtualne. Cos się komuś pokręciło!!!!!!! Ktoś to zapomniał kto komu ma służyć czy wierni proboszczowi czy proboszcz wiernym. Czeski film z Krzycka Małego.
10. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 31-10-2008 21:11 00 na dzien dobry i dobranoc radio Elka
reklama
11. Dodane przez CBA, w dniu - 31-10-2008 21:46 00 dla mnie niech w cale nie będzie na cmentarzy najlepiej
12. Dodane przez rys, w dniu - 31-10-2008 21:46 00 to jest to ochyda ma szczescie ze mnie niezna
13. Dodane przez rys, w dniu - 31-10-2008 21:48 00 zdejmij sukmane
14. Dodane przez KTOS, w dniu - 31-10-2008 21:59 00 do kom5,,,a ty co kochanka ksiedza,,,pewnie ne masz nikogo Na cmentarzu!!!szkoda tylko ze PROBOSZCZ ZAPOMINA O ZMARLYCH....SZKODA SLOW !!!!
15. Dodane przez miki, w dniu - 31-10-2008 22:59 00 myśle ze to nieprzemyślana decyzja..nie zgadzam sie z proboszczem...1 listopad to jednak tradycja.a nasz proboszcz troche przesadza.....
16. Dodane przez xxx, w dniu - 01-11-2008 00:33 00 może Wigilię ksiądz odprawi w pierwsze święto im wszystko wolno
17. Dodane przez go-go, w dniu - 01-11-2008 08:59 00 nawet dobrze e jutro jest to nabozenstwo
18. Dodane przez słodkababka, w dniu - 01-11-2008 08:59 00 Ludzie, przez tyle lat wbili wam w te łepetyny i piszecie o tradycji! Dla mnie ważniejszy jest mój bliski zmarły Jesteście zajadłymi katolikami i nawet nie wiecie, że chodzicie na groby 1 listopada, a to święto nie ma nic wspólnego z grobami Waszych bliskich. Dzień zaduszek dopiero jest świętem zmarłych Waszych bliskich. Ale cóż, jak dla Was ważniejsza jest np. matka Teresa lub jacyś święci a nie zmarła matka czy ojciec. Wasz proboszcz wie co robi, Wg mnie 2 listopada powinien być dniem wolnym od pracy i dniem zadumy nad naszymi bliskimi, których już nie ma wsród nas. Pomyślcie realnie co piszecie i jakie święto obchodzicie! Tylko jak ktoś ma klapki na oczach to dla niego nawet czarne będzie białe. Gratuluję ograniczonego myślenia!
19. Dodane przez Tego jeszcze nigdzie nie było!, w dniu - 01-11-2008 09:07 00 % napisał "bardzo dobrze ze w dzien zaduszny jest procesja na cmentarz nasz proboszcz wie co robi brawo proboszczu"
I tu nawet może mieć rację, mało ja nic nie mam żeby w Krzycku codziennie szła procesja na cmentarz jak tak chcą parafianie czy Rada Parafialna i ksiądz.
Mnie i nie tylko irytuje brak procesji w dniu 1 listopada w Dzień Wszystkich Świętych.
20. Dodane przez ann, w dniu - 01-11-2008 09:17 00 Dzień Wszystkich Świętych i Dzień Zaduszny to dwa różne święta.
Pierwsze obchodzone jest 1 listopada, to uroczystość tych, którzy - jak wyjaśniają teolodzy - są zbawieni i cieszą się życiem wiecznym. Drugie jest dniem modlitw za ludzi zmarłych, którzy oczekują na ostateczne spotkanie z Bogiem.
Powinniśmy się modlić za wszystkich zmarłych,ale pomyslcie,którzy bardziej potrzebują naszej modlitwy?
21. Dodane przez xxx, w dniu - 01-11-2008 10:07 00 jeszcze troszke a ksieza zaczna zadzic cala polska oni sami odsuwaja ludzi od kosciola
22. Dodane przez ggg, w dniu - 01-11-2008 11:14 00 dzien zadusznych wszedzie jest procesja 1 listopada a nie 2 listopada i niech tak zostanie niech nikt nie probuje tego zmieniac
23. Dodane przez :), w dniu - 01-11-2008 11:23 00 Dla tych co sie orientują... jak mamy uzyskac odpust zupełny za duszę zmarłego skoro nie ma mszy św.?....jak widać nie właściwa osoba na niewłaściwym miejscu.
24. Dodane przez ola, w dniu - 01-11-2008 15:31 00 Sami sobie zróbcie procesje
25. Dodane przez anonimusKRZYCKI, w dniu - 01-11-2008 17:05 00 Ta figurka na cmentarzu kosztowała pewnie wiele kasy. Ciekawe skąd ją on wziął na to pieniądze?
26. Dodane przez Parafianka, w dniu - 01-11-2008 17:43 00 Proboszcz nasz jest ok i nie chciałabym żeby ludzka zawiść i krzywdząca krytyka zraziła by go do ludzi. Dużo robi i to widać, więc nie wiem po co niektórzy uznają że go znają i mogą mu w twarz pluć? O procesji powiadomił parafian z dwutygodniowym wyprzedzenie i jak ktoś był w kościele to WIE!!! 1listopada też były dwie msze święte i można było ofiarować odpust zupełny za zmarłego.
27. Dodane przez praktykujący parafianin, w dniu - 01-11-2008 19:59 00 Popieram pomysł księdza i życzę dalszych dobrych decyzji.
28. Dodane przez XXX, w dniu - 01-11-2008 20:01 00 zgadzam się z komentarzem 26
29. Dodane przez na temat, w dniu - 01-11-2008 20:39 00 Tak właśnie jest, zgadzam sie z 26. ...mnie nawet sie podoba taka zmiana...dziś można było odwiedzić inne groby bliskich i uczestniczyć w procesji!!!
reklama
30. Dodane przez ale dżez, w dniu - 01-11-2008 20:47 00 jestem za a nawet przeciw!!!
ale jaja
31. Dodane przez anonimus, w dniu - 01-11-2008 22:38 00 tego jeszcze nie bylo ksiadz z krzycka na glowe dostaje figurka i jego kaprysy wazniejsze od zmarlych wstyd czas na zmiane proboszcza
32. Dodane przez kkg, w dniu - 02-11-2008 08:58 00 a mnie te waze komemntaze s miesza decyzja proboszcza tez ...i tak nie zmieni juz zdania
33. Dodane przez zapytanie, w dniu - 02-11-2008 08:59 00 to o której w koncu bedzie ta "WAZNA" procesja w niedziele?
34. Dodane przez Parafianka, w dniu - 02-11-2008 09:31 00 W Kościele jest o 14:00 i później procesja na cmentarz!!
35. Dodane przez ., w dniu - 02-11-2008 10:21 00 masz racje czas na zmiany w naszej wierze wiec spakuj waliski i jedz w świat dręczy inny swymi pomysłami
36. Dodane przez ja, w dniu - 02-11-2008 11:56 00 najlepiej jest wszystko krytykowac . może warto zastanowić się nad swoim postępowaniem
37. Dodane przez Parafianie, w dniu - 02-11-2008 12:57 00 Proboszczu! Wstyd i hańba!!! Można było pomyśleć o ludziach, którzy na cmentarz przyjeżdżają z daleka i o pomysłach odwołania tradycyjnej procesji nie mogli dowiedzieć się wcześniej. Można było zobaczyć wielu przyjezdnych na cmentarzu, którzy nie kryli swego zdziwienia... Poza tym można było zrobić procesję zarówno we Wszystkich Świętych, jak i Dzień Zaduszny. Parafianie mogliby sami wybrać, kiedy przyjść na cmentarz. Dziwne, że są \"równi i równiejsi\", a w parafii najrówniejszy jest widocznie proboszcz, który nie liczy się z opinią ludzi. Obwieszcza tylko komunikaty, nie interesując się tymi, którzy Kościół tworzą. Nie figurka jest najważniejsza dla parafian, ale ludzie, którzy zostali pochowani na cmentarzu, bliscy i rodzina, którą wspominają w dniu procesji... Cóż, może więcej w tej figurce bałwochwalstwa, niż prawdziwej wiary?!!! Proboszczu, pomyśl wreszcie o nas, ludziach, którzy chodzą do Kościoła, nie po to, by całować stopy drogiej figurki, ale, po to, by umacniać się w wierze... pomyśl o tym, co jest naprawdę ważne, a jeśli zapomniałeś, poczytaj Biblię.
38. Dodane przez ...., w dniu - 02-11-2008 14:01 00 W Krobi tez nie ma juz od dwoch lat i jest dobrze a wy narzekacie!!!!!!!!!!!
39. Dodane przez realistka:), w dniu - 02-11-2008 14:13 00 Penie nie wszyscy wiedzą kto tak na prawde jest proboszczem w Krzycku małym i kto podejmuje te głupie,dziwaczne i niejednokrotnie osmieszające parafię decyzjeTu proboszcz jest tylko na papierku a rządy objęła gosposiaTo ona decyduje o wszystkim,,nawet o tym kto ma przystroic Kościól na opłacone i zamawiane msze np.sluby!Patrzeć tylko kiedy ta Pani zasiadzie w konfesjonale!!!!mnie to nie zdziwiProboszc był fantastycznym proboszczem i człowiekiem dopóki nie dostał sie w jej szpony,,może warto byłoby wyrzucic te Pania nie proboszczaMogłaby ta Pani określić sie co do Wigolii i Pasterki ,,,a może zrobi ją 31 grudnia???t To farsa co dzieje sie w tej parafii!!!!Pozdrawiam Pania Proboszcz
40. Dodane przez parafianin z Wielkiej polski, w dniu - 02-11-2008 19:15 00 Nawet długo nie gadał dziśaj bo gosposi obiad stygł i sms-a dostał że ma kończy ale szybko zmykał .
41. Dodane przez poperam proboszca, w dniu - 02-11-2008 20:53 00 Moim zdaniem proboszcz dobrze zrobił, ponieważ dniem zmarłych jest 2 listopada - Dzień Wszyskich Świętych dotyczy "świętych", a zmarli którzy tam leżą na tym cmentarzu nie są świętymi, to są zwykli ludzie i nie uważa się ich za świętych!!!!!!
42. Dodane przez Realista:), w dniu - 02-11-2008 21:31 00 do kom.41...a jaki z Ciebie katolik???co Ty wiesz o tych świetach nie znsz się to lepiej głupot nie opowiadaj,,bo skóra mi cierpnie jak czytam takie wypowiedzi,,co jeszcze dobrze zrobił??kupił obraz a dach sie wali,,kupił figurkę a zima w kościele odmrażamy sobie nogi,,przesuwa terminy komunii co roku,,wyrzuca niewygodnych ministrantów bo za wiele już rozumieją i widzą,,.Nie sztuką jest wyremontować parafię sprzedając las parafialny!!!tak każdy potrafi,,(...)
43. Dodane przez DODANE PRZEZ 2.10.08, w dniu - 02-11-2008 22:26 00 NAWET BYŁO WIĘCEJ LUDZI. BO WCZORAJ POJECHALI NA GROBY W INNYCH MIASTACH A DZIŚ PRZYJECHALI TU.POZA TYM WYTŁUMACZYŁ SIĘ Z TEGO NA 6.
44. Dodane przez teraz ja, w dniu - 02-11-2008 23:14 00 Ok. dzisiaj może było więcej ludzi ale ciekawe czy za rok też tak zrobi a 2listopad nie przypadnie w niedzielę to ile będzie miał ludzi? tylko starsi,reszta w pracy-chyba że specjalnie dla krzycka 2listopad też będzie wolny. Ksiądz załatwi,..........albo gosposia
45. Dodane przez :):), w dniu - 03-11-2008 08:24 00 To kiedy ta Pasterka w Krzycku???Może warto wziąć wzorce zParafii św.Józefa na Zatorzu w Lesznie!!!!Może kiedyś Proboszcz zobaczy jak tam wygląda msza dla dzieci,,,jest przepięknie,a dzieci chętnie idą do KościołaMoże warto też dowiedzieć się ile pomocy dostają z tej Parafii ubodzy parafianie,może wreszcie warto też posłuchać zawsze życiowych kazań w tym kościele,,,,może warto też dowiedzieć się jak wspaniały kontakt ma proboszcz z parafianami i młodzieżą!!!Polecam by Krzycko brało wzór z tej Parafii
46. Dodane przez Nieborak, w dniu - 03-11-2008 09:23 00 Katolik, który nierozumie co to jest świętość musi przynajmniej wiedzieć, na czym ono polega - święci są w niebie, a zwykły człowiek na cmentarzu do kom 42
47. Dodane przez parafianin, w dniu - 03-11-2008 09:43 00 Jak jest ci tak żle w tym kościele to po co chodzisz -idż do innego kościoła albo zmień wiarę!!!!!!!!
48. Dodane przez :), w dniu - 03-11-2008 11:26 00 Nie zamierzam zmieniac wiary,a kosciol zmienilem,bo to co sie tu dzieje jest nie do pomyslenia!!!do kom.46 sam nie wiesz co to swietosc, uznajecie balbochwalstwo a Bog jest w kazdym zdzble trawy,kamieniu i dobrze jesli w sercu czlowieka....i nie ja jestem slabej wiary!!! .polecam poczytaj Pismo sw.razem z....... .......Pozdrawiam
49. Dodane przez ANONIMKA, w dniu - 03-11-2008 13:38 00 Na temat krzyckiej parafii nie ma sie co wypowiadac. tam w wiekszosci ludzie nie ida sie modlic tylko pogadac,spotkac sie i dyskutowac.a Kiadz... brak slow.robi wszystko zeby ludzie sie do Niego zniechecili... tak jak ja... zamiast najpierw zrobic dach to kupuje jakiis zupelnie niepotrzebny dzwon, figurki itp. a potem narzeka ze parafianie nie daja mu na remonty.zapomina tez ze krzycko to wioska gdzie ludzie nie zyja dostatnie, ze bardzo wiele rodzin boryka sie z biedą.i gdzie tu jest pomoc dla takich ludzi... wazniejze sa dla niego jakies figurki na cmentarzu i dzwon
50. Dodane przez Eda, w dniu - 03-11-2008 16:01 00 Nie mam zamiaru z tobą prowadzić dyskusji bo masz zawężony horyzont myślenia i targa tobą skrajna filozofia nie poparta niczym - do kom. 48
51. Dodane przez :):), w dniu - 03-11-2008 18:29 00 Do kom.50Zeby dyskutować należy wykazać się choć minimalną inteligencjąktórej niestety.....Pozdrawiam
52. Dodane przez Eda, w dniu - 03-11-2008 18:44 00 Muszę powiedzieć, że inteligencję trzeba mieć wrodzoną, a nie nabytą - o inteligencji nie swiadczą filozoficzne wypowiedzi lecz realia życiwe, które mojego dyskutanta gdzieś omijają - życzę powodzenia !!!!!!!
53. Dodane przez :), w dniu - 03-11-2008 19:10 00 Żal ludzi:/ Popieram księdza....Jeśli chcą sie modlić za zmarłych to nie powinno stanąć im nic na przeszkodzie. Wiele ludzi sie z nim zgadza! Żal tego kogoś kto zrobił z tego taka aferę!!!!!!!!!!
54. Dodane przez anonimmm, w dniu - 03-11-2008 19:16 00 Ale zrobiliście szum z całej tej sprawy!!! Jak mieliscie jakies problemy to po co przychodziliście na cmentarz?! wielcy katolicy....
55. Dodane przez ?, w dniu - 03-11-2008 19:25 00 Jeżeli ktoś nie ma argumentów to wykazuje śmieszne zachowanie improwizując inteligencję ale nabytą!!!!! Sprowadza się to do tego, że zrozumienie drugiego człowieka nasuwa duże trudności. Świadczy to o ograniczeniu myślowym - życzę poprawienia jażni !!!
56. Dodane przez :), w dniu - 03-11-2008 20:58 00 I tu jest "pies pogrzebany",,umiejętność czytania tekstu ze zrozumieniem to też przejaw inteligencji,,gdyby mój dyskutant to potrafił nie trudno byłoby o argumenty ,a i horyzont dyskutanta byłby szerszy Uważam jednak że nie będę zniżał sie aż tak by dalej dyskutować,,,,Bo nie ma z kim Ciemnota niech króluje
57. Dodane przez Eda, w dniu - 04-11-2008 20:14 00 Wreszcie przyznanie się do ciemnoty świadczy, że poziom inteligencji mojego sympatycznego dyskutanta jest typowo filozoficzny, a argumenty na swoją obronę są prostackie co sprowadza do tego, że intelektualnie mam do czynienia z człowiekiem zapyziałym o ptasim mużdżku!!!!! Do kom.56
58. Dodane przez :):)do km.57, w dniu - 05-11-2008 08:29 00 A jednak czytanie ze zrozumieniem tekstu sprawia mojemu rozmówcy wyjatkowa trudność człowieku tego uczą w podstawówce,wez sie za siebie!!!!!
59. Dodane przez parafianin, w dniu - 05-11-2008 22:10 00 Parafianie ratujcie proboszcza !!!!!
60. Dodane przez Wanda, w dniu - 07-11-2008 12:48 00 W naszej parafii(Siedlnica)Ksiadz tak robi juz ktorys rok z kolei i nie takie rzeczy mu uchodza na sucho,bo w Boze Cialo nie ma procesji tylko jest wzawsze w niedziele i to jest madre?Co Ci ksieza sobie mysla?zamias przygarniac do siebie owieczki,to je odpedzaja!Ten nasz ksiadz,to jest wogole ham do potegi!!!!Sterroryzowal cala parafie i nie tylko!Wszyscy sie go boja...Szkoda slow na tego placka!
61. Dodane przez marta, w dniu - 07-11-2008 13:16 00 takze nie nazekajcie na swojego ksiedza,bo zobaczcie jacy ksieza sa w innych parafiach!!
62. Dodane przez L@, w dniu - 11-11-2008 21:30 00 Jesli ktos miał problem z tym ze procesja była 2list. to mógł pogadac o tym z proboszczem bo ogłaszał to na miesiac przed swietem -co to za wierny katolik co leci do radia kapowac na swojego ksiedza a nie potrafi sam w oczy powiedziec - wstyd jest tylko jedno okreslenie na takich ludzi ...... Mamy super proboszcza ,kosciół jeszcze nigdy nie był tak zadbany !!! BRAWO PROBOSZCZ
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.