Zastrzeżenia do "czerwonego" wariantuZastrzeżenia do "czerwonego" wariantu |
14.11.2008. Radio Elka, Aldona Brycka-Jaskierska | |||||||||||||||||||||||
Dyżurny reporter: ![]() Uczestnicy spotkania z przedstawicielami poznańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad mogli zapoznać się z dwoma wariantami obwodnicy krajowej "12" "czerwonym" i "niebieskim". Zastrzeżenia zgłaszano do preferowanego przez inwestora wariantu trasy oznaczonego na "czerwonego”,od Kosowa do Dąbrówki. To rozwiązanie dłuższe i droższe, które biegnie przez strefę ujęcia wody w Starym Gostyniu. - Włodarze Gostynia nie myślą o przyszłości, to jedyne ujęcie wody dla Gostynia. Nie zdajecie sobie sprawy, że to zagraża środowisku, dzisiaj wszyscy biją się o wodę, a wy, co, w samym środku strefy ujęcia wody robicie obwodnice? - grzmiał mieszkaniec Starego Gostynia. - Jeden i drugi wariant przecina tę strefę. Wariant "czerwony" preferuje przedsiębiorstwo wodociągów i kanalizacji właśnie ze względu na uwarunkowania strefy ujęcia wody, nam jest obojętne którym wariantem pójdziemy, ale musimy liczyć się ze zdaniem administratora strefy - tłumaczył Marek Bereżecki, z-ca dyrektora GDDKiA w Poznaniu. Zapewniano, że przewidziano takie zabezpieczenia techniczne, które sprawią, że droga będzie szczelna i bezpieczna dla środowiska. Swoje uwagi mieli także mieszkańcy Kosowa, skąd ma rozpoczynać się obwodnica , przecinając pola rolników. -Dla nas korzystniejszy byłby wariant "niebieski" trasy, bo nie dzieli naszych niewielkich pól, idzie po gruntach agencyjnych i mniej wyrządza szkody. Projektowany "czerwony" wariant drogi wprowadza niesamowite uciążliwości - tłumaczył mieszkaniec Kosowa. Rolnicy proponowali przesunięcie drogi nieco dalej, co pozwoliłoby zachować pola w całości. Także gostyniacy zgłosili swoje sugestie. - Proszę, aby rozpatrzyć możliwość przesunięcia tej drogi w taki sposób, aby nie dotykała samego miasta - przekonywał mieszkaniec ulicy Poznańskiej, którą zgodnie z projektem ma przecinać planowana obwodnica. Dopytywano także o możliwość zamiany gruntów, modernizację ulicy Jana Pawła II, i chodników a także, w jakim stopniu obwodnica odciąży miasto z ruchu. Po wybudowaniu obwodnic drogi krajowej i wojewódzkiej, co jak stwierdził Marek Bereżecki może nastąpić nie wcześniej niż w latach 2013-2015 w mieście pozostanie 1/4 obecnego ruchu i 10 procent transportu ciężarowego. (abj/tekst i foto)
reklama
reklama
reklama
|
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL![]()
|
reklama
reklama