Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Leszno. Szkoła jest w szoku. Zarówno uczniowie jak i dyrekcja Zespołu Szkół Ekonomicznych w Lesznie zadają sobie pytanie o motywy wczorajszej tragedii. Na torach w Lesznie pod kołami pociągu zginęły dwie uczennice ekonomika. Wszystko wskazuje na to, że Joanna i Katarzyna popełniły zaplanowane wcześniej samobójstwo.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Jerzy Jurga, dyrektor Zespołu Szkół Ekonomicznych, gdzie uczyły się dziewczyny z trudem mówi dziś o sprawie. Przyznaje, że cała szkoła jest w szoku.
- Uczniów odwiedził psycholog
i ksiądz. Klasa wciąż rozmawia o sprawie z wychowawcą. To straszna informacja i cały czas głęboko przeżywamy tę tragedię - mówi Jurga.
Dyrektor przyznaje, że w zachowaniu 20 latek nie było nic niepokojącego. Nie zauważono tego nawet wczoraj, na lekcjach. - Nie sądzę, by ta dramatyczna decyzja miała jakikolwiek związek z tym co działo się w szkole. One nie miały problemów z nauką - mówi dyrektor.
Wiadomo, że obie 20 latki były wczoraj na lekcjach. Już po zajęciach z plecakami wybrały się w okolice Tamy Kolejowej. Tam w pobliżu kładki dla pieszych prowadzącej w stronę działek uderzył w nie pociąg. Maszynista twierdzi, że stały na torowisku. Zginęły na miejscu. Prokuratura nie udziela żadnych informacji na temat tego, czy uczennice zostały jakikolwiek pożegnalny list. (mich)
1. Dodane przez Max, w dniu - 21-01-2009 11:40 00 Jak nie ma problemów...Czy ekonomik to bezpieczna szkoła? Problemy są, tylko się je ukrywa i maskuje.
2. Dodane przez :(, w dniu - 21-01-2009 11:46 00 To straszne, ale musiało się coś dziać to nie jest możliwe by ot tak sobie stanęły na torach i popełniły samobójstwo
3. Dodane przez :(, w dniu - 21-01-2009 11:49 00 BEDZIE WAS BRAKOWAC
[*][*]
4. Dodane przez karina, w dniu - 21-01-2009 11:50 00 Kaśka [*]
5. Dodane przez szok, w dniu - 21-01-2009 12:07 00 To jest po prostu tak szokujące, że brak mi słów! Co popycha młode osoby, przed którymi całe życie, do tak desperackich czynów??? Nie znajduję racjonalnego wytłumaczenia.....
6. Dodane przez Ania, w dniu - 21-01-2009 12:07 00 Straszna tragedia jak takie młode dziewczyny, które miały przed sobą całe życie mogły zrobic coś takiego? Nie pomyślały jaka to będzie tragedia dla rodziny, bliskich, znajomych.. Gdyby Bóg chciał im odebrac życie zrobiłby to w inny sposób, tymczasem same je sobie odebrały.. Nie mogę tego pojąc dlaczego..
Niech im ziemia lekką będzie [*][*]
7. Dodane przez r, w dniu - 21-01-2009 12:22 00 jestem absolwentem ekonoma. to jest straszne co sie stało . Max ty ekonoma nie znasz wiec nie masz prawa mowic czy to bezpieczna szkola ! zrezta to dorosle dziewczyny ktore doszly do wniosku ze latwiej bedzie skonczyc zycie niz uporac sie z problemami....jakimi ? one tylko to wiedza. spozywajcie w pokoju.
8. Dodane przez karola, w dniu - 21-01-2009 12:26 00 SZKODA MI TYLKO ICH RODZICÓW !!DZIEWCZYNY WIDAĆ,ŻE ZERO MYŚLENIA SAMOBÓJSTWO TO NAJLEPSZA DROGA DO UCIECZKI-CHYBA NIE!CO TERAZ PRZEZYWAJĄ ICH RODZINY O TYM CHYBA ZAPOMNIAŁY DZIEWCZĘTA!!!CAŁE ŻYCIE BYŁO PRZED NIMI!!!!!!!!!!!!!!
9. Dodane przez kikut, w dniu - 21-01-2009 12:29 00 takie tragedie to pewno przez dode feely bravo hits i inne pierdoły, nastolatką robi się takie kiełbie we łbie że póżniej idą na tory.. ja się nie dziwie
reklama
10. Dodane przez Tasiorrr87, w dniu - 21-01-2009 12:30 00 Masakra !!! Brak słów ... Psych siadła laską ... " 20 lat minęło jak jeden dzień nie masz co wspominać lepiej swe życie zmień puki czas nie czeka na nas ... mamy po 20 lat przed sobą cały świat, przed sobą cały życia szmat .... "
Choćbym kroczył ciemną doliną, zła się nie ulęknę, bo Ty jesteś ze mną !!! ... niech spoczywają w spokoju a ich winy zostały im wybaczone ....
11. Dodane przez .., w dniu - 21-01-2009 12:54 00 Aska[*] co Ty najlepszego zrobilas...;( z kazdej sytuazji mozna bylo znalezc wyjscie........ masakram nie moge w to uwierzyc;(
12. Dodane przez MZSE, w dniu - 21-01-2009 13:05 00 Szkoła jak szkoła... normalna... bo też tam chodze..
[*][*]
13. Dodane przez justyna, w dniu - 21-01-2009 13:11 00 wyrazy współczucia dla rodzin
14. Dodane przez M., w dniu - 21-01-2009 13:20 00 Masakra
Współczuję rodzinie tych dziewczyn
15. Dodane przez MAMA, w dniu - 21-01-2009 13:39 00 MAM CÓRKĘ W WIEKU DZIEWCZYN...NIE WYOBRAŻAM SOBIE ROZPACZY RODZICÓW.....SZKODA ŻE TAK ROZWIAZAŁY SWOJE PROBLEMY.......
16. Dodane przez ja, w dniu - 21-01-2009 14:17 00 [*] KASIU [*] DLACZEGOOOO? DLACZEGO NAS ZOSTAWIŁAŚ??? NADAL TRUDO MI UWIERZYĆ,ŻE CIĘ JUŻ NIE MA:/;/;/ NA ZAWESZE POZOSTANIESZ W NASZEJ PAMIĘCI...JAKO RADOSNA,UŚMIECHNIĘTA DZIEWCZYNA....NIE ZAPOMNĘ CIĘ
17. Dodane przez Ehhh..., w dniu - 21-01-2009 14:48 00 [*] Dla Asi...
18. Dodane przez eff, w dniu - 21-01-2009 14:48 00 Asiu... ;( [*] Dlaczego? Najlepiej całą winę zwalić na szkołę. Czy całe życie opiera się tylko na szkole? Kto wie, jakie miały problemy.
19. Dodane przez ulllla, w dniu - 21-01-2009 14:59 00 Nikt nie zna konkretnego powodu, najlepiej to winić szkołę albo zrozpaczonych rodziców, którzy z tym dramatem będą żyć do końca swych dni. Współczuję serdecznie! Dobrze, że znalazło się kilka rozsądnych osób, które twierdzą że w ekonomiku nie jest tak źle, by się od razu rzucać pod pociąg.
20. Dodane przez uczen/uczennica, w dniu - 21-01-2009 23:29 00 Tragedia (( A ja wiem z własnego doświadczenia że w ekonomie psychika nie źle siada... Nauczyciele gnębią uczni bo cytuję taraz nauczyciela " masz jakiś naburmuszony wyraz twarzy spójrz na siebie! " Nie mogę powiedziec że akurat problemy z nauczycielami w szkole pchneły je do tego czynu... ale wiem że zachowanie nauczycieli na pewno im nie pomaga ucznią... którzy boją się mówic o tym co się dzieje. "One nie miały problemów z nauką " -cytuję dyrektora... może i tak było ale nawet uczniowie którzy nie mają problemów z nauką mają w ekonomie problemy z nauczycielami., którzy po prostu ich gnębią- jeżeli masz dobre oceny, nauczyciel doczepi się o to że krzywo siedzisz w ławce, że nie przygotowałeś gazetki w klasie (choc w tym czasie chorowałeś ), niektórzy wychowawcy obniżają ocenę z zachowania za to że ktoś nie płacił na klasowe... ale czy pomyślą że może kogoś nie stac aby zapłacic te 8-10 zł. miesięcznie, przecież jest wiele innych wydadków związanych ze szkołą... podręczniki, cwicznia, ksero... !"Oczywiście nie mówię o wszytskich nauczycielach ekonoma- bo wszystkich nawet nie znam jest ich wiele... ale mówię o częsci z tych nauczycieli (szczególnie tej starszej częsci pań) I bardzo proszę admina o dodanie tego komentarza- bo dlaczego ukrywac prawdę ? Piszę z własnego doświadczenia i moich koleżanek/ kolegów.
21. Dodane przez Sa, w dniu - 21-01-2009 15:33 00 Moja córka chodzi do tej klasy. Ona płacze, a ja razem z nią. Współczucie dla rodzin Asi i Kasi. Niech Bóg im wybaczy i ma ich w swojej opiece, a rodzinie doda sił i wytrwałości.
22. Dodane przez banks, w dniu - 21-01-2009 16:11 00 nawet jesli byly jakiekolwiek problemy w szkole, w domu, na ulicy... nie rozwiazuje sie je w ten sposob, powod jest dobrze znany kazdemu: trudny wiek, trudne czasyitd itd...
szkoda, ze tak sie stalo.........
23. Dodane przez spokojna, w dniu - 21-01-2009 16:19 00 trudno to zrozumiec... dlaczego? to wiedza tylko one... moze myslaly, ze uciekna przed problemem... szkoda tylko cierpienia rodziny i tego co czuje maszynista...
24. Dodane przez Kisiel, w dniu - 21-01-2009 16:40 00 KIKUT!! ogarnij głowe! sam jesteś taka doda! Nie znasz ich? nie oceniaj palancie! ja Znałem. i wiem ze nie jak to nazwałeś 'kiełbie we łbie' były powodem ich czynu!! prośba do ogołu! Naprawde dobrze sie zastanówcie nad tym co piszecie. To nie były zadne emo które wyolbrzymiały problemy ani tym bardziej jak to załosnie nazwaliście 'les' Zal mi was. ale trudno sie dziwić. zawsze najwiecej do powiedzenia mieli Ci co nic nie wiedzą ! takie juz jest polskie społeczenstwo
25. Dodane przez moni, w dniu - 21-01-2009 16:45 00 [*] ja juz tesknie Kasiu( brak mi cie wczoraj gadalysmy smialas sie mialysmy sie spotkac i co.?? dlaczego...??????
26. Dodane przez *******, w dniu - 21-01-2009 16:51 00 [*][*]
27. Dodane przez kala, w dniu - 21-01-2009 17:01 00 dziewczyny co wam odbilo nooo
28. Dodane przez Marcel, w dniu - 21-01-2009 17:02 00 wina kapitalizmu i tyle! Tylko socjalizm może nas wyzwolić
29. Dodane przez XhalaX, w dniu - 21-01-2009 17:06 00 To wina szkoly...
30. Dodane przez J, w dniu - 21-01-2009 17:07 00
31. Dodane przez prawda czasem boli, w dniu - 21-01-2009 18:05 00 W Ekonomiku są podobno tacy nauczyciele, którzy uczniów masakrują... moja ex uczy się tam i na 5 sprawdzianów w jednym dniu... nie idzie dogadać się z żadnym z nauczycieli ;/... może to przez was m.in. tak się zachowały te dziewczyny? Panie dyrektorze od siedmiu boleści? :/
32. Dodane przez mała, w dniu - 21-01-2009 18:06 00 Osobiście uważam, ze to szkola jest glownie winna tej calej tragedii, poniewaz ich wychowawca jest szkolny pedagog... i dziwne ze szkoly pedagog niczego nie zauwazyl....
33. Dodane przez nieznajomy, w dniu - 21-01-2009 18:12 00 Jak wiekszosc tutaj, nie jestem sobie w stanie wyobrazic tej tragedii, niektorzy mowia, ze codziennie gina ludzie, to prawda, jednak ta sytuacja naprawde zastanawia. Nie znalem tych dziewczyn, wiec nie mam pojecia co je tknelo, znalazlem jej profile na NK. Gdy patrze na ich zdjecia, to az lezka sie w oku kreci, dlaczego...? Zgadzam sie z przedmowca, z kazdej sytuacji jest wyjscie...Moje szczere kondolencje...
34. Dodane przez przerażona, w dniu - 21-01-2009 18:15 00 to straszne co wydarzyło sie w mojwj szkole powinniśmy mie 1ciszy i w piątek iśc na pogrzeb wyrazy współczucia
35. Dodane przez mik, w dniu - 21-01-2009 18:17 00 współczuje
36. Dodane przez prawda czasem boli, w dniu - 21-01-2009 18:17 00 W Ekonomiku są podobno tacy nauczyciele, którzy uczniów masakrują... moja ex uczy się tam i na 5 sprawdzianów w jednym dniu... nie idzie dogadać się z żadnym z nauczycieli ;/... może to przez was m.in. tak się zachowały te dziewczyny? Panie dyrektorze od siedmiu boleści? :/
37. Dodane przez Ikonka, w dniu - 21-01-2009 18:45 00 Boże, co za tragedzia znałam je, one są z mojej klasy\szok jest dla całej klasy dlaczego to zrobiły? dlaczego? ja nie rozumiem tego boże, dlaczego? odpoczywajcie w pokoju [*] [*] [*]
reklama
38. Dodane przez :(, w dniu - 21-01-2009 18:52 00 Tragedia asiu nie moge w to uwierzyć, że już cie nie ma [*]
39. Dodane przez rolnik, w dniu - 21-01-2009 18:57 00 SZCZERE WYRAZY WSPOLCZUCIA I NAJSZCZERSZE KONDOLENCJE RODZICA RODZENSTWU I CALEJ RODZINIE.. WASZE MLODE PERELKI TRAFILY POD OPIEKE NASZEGO PANA... NAPEWNO NIC ZLEGO SIE IM NIE DZIEJE... WIDZA WAS Z GORY I NAPEWNO CHCA ABYSCIE NIE ROZPACZALI TYLKO PAMIETALI JE JAKIE BYLY>>>
40. Dodane przez eM, w dniu - 21-01-2009 18:59 00 pss..;/ egoistki!! myslały tylko o sobie!! i nie zastanawiały sie co teraz bedzie czuła rodzina i znajomi.. tchórzostwo i głupota! Strasznie współczuje rodzinie
41. Dodane przez ADAM, w dniu - 21-01-2009 19:11 00 Niby dorosłe a taką głupote zrobiły!!TERAZ ICH RODZINY I BLISCY MAJĄ PIEKŁO NA ZIEMI!! MAM TEŻ CÓRKE I NIEWIEM JAK BYM ZAREAGOWAŁ SZOK!!TERAZ TO POTRZEBNA POMOC RODZINIE BO TAM JEST TRAGEDIA!!!WYRAZY WSPÓŁCZUCIA SZOK!!.........
42. Dodane przez MB, w dniu - 21-01-2009 19:15 00 JESTEM MATKĄ I NIE WYOBRAŻAM SOBIE TAKIEJ SYTUACJI .JAK POSTĘPOWAĆ Z MŁODZIEŻĄ ABY UNIKAĆ TAKICH SYTUACJI.TYLU LUDZI WALCZY Z CHOROBĄ I CHCĄ ŻYĆ .STRASZNA TRAGEDIA,WYRAZY WSPÓŁCZUCIA DLA RODZIN.BOŻE DAJ SIŁY RODZINOM ABY POTRAFILI SIĘ Z TYM UPORAĆ
43. Dodane przez mika, w dniu - 21-01-2009 21:26 00 to pewnie miały jakies problemy w domu z dogadaniem sie z rodzicami bo nie sadze zeby atmosfera w szkole na to wpłyneła
44. Dodane przez Ja:), w dniu - 21-01-2009 21:43 00 Smutne ale prawdziwe....Moze to wina szkoly....Wiem cos na ten temat moja siostra tam chodzila...I szybko sie przeniosla bo nie wyrabiala psychicznie.....Dziewczyny nie daly rady i znalazly najszybsza ucieczke od szarej i brutalnej rzeczywistosci.....Wspolczuje tylko najbardziej rodzicom...
45. Dodane przez Maciej, w dniu - 21-01-2009 22:13 00 Sam ich nie znalem ale jest top tragedia która wstrząsa nami wszystkimi...współczuje rodzinie i przyjaciółką tych dziewczyn..sam mam 20lat i nie wyobrażam sobie by ktoś z moich przyjaciół miał zrobić coś takiego...[*] [*] Niech im światłość wiekuista(....)
46. Dodane przez jontek, w dniu - 21-01-2009 22:16 00 Wyrazy współczucia rodzinie i wszystkim, którzy je znali. (ja niestety ich nie znałem). Przy okazji: współczesna młodzież jest "miękka", nie umie sobie radzić z problemami. Z drugiej strony my - starsi (mam ponad 40) czesto nie umiemy im pomóc, czekamy na sygnały od młodych i często nie umiemy ich rozpoznać. Młodzi często są osamotnieni ze swoimi problemami, szukają pomocy a nie ma u kogo: rodzic nie ma czasu, nauczyciel to wróg, koledzy nie pomogą, więc kto ma pomóc?
47. Dodane przez ***, w dniu - 21-01-2009 22:26 00 znałam je obydwie ja się tylko boje żeby asi chłopak się pozbierał jest załamany naprawde ją kochał.......współczuje mu
48. Dodane przez m, w dniu - 21-01-2009 22:48 00 a skad były te dziewczyny tragedia
49. Dodane przez Ł., w dniu - 21-01-2009 22:59 00 szczere kondolencje dla rodziny oraz przyjaciół.
wieczny odpoczynek racz im dac Panie a światłość wiekuista niechaj im świeci... [*] [*]
50. Dodane przez pkp, w dniu - 21-01-2009 23:10 00 nie znałem ich, ale znalazłem obydwie na NK
51. Dodane przez navel, w dniu - 21-01-2009 23:29 00 czasu juz niestety niecofniemy,ale bez powodu na torach by sobie nie stanely..chyba ze za duzo filmow sie naogladaly... szkoda dziewczyn !
52. Dodane przez Marysia, w dniu - 21-01-2009 23:30 00 Przykre,ale prawdziwe...każdy ma dużo problemów..one zawsze były...są i będą....
Moim zdaniem prawdziwe problemy dopiero na Nie czekały...jednak nie chciały stawić im czoła..(
Współczucia dla bliskich..(
53. Dodane przez Absolwentka, w dniu - 21-01-2009 23:45 00 do kom 20 ! Bez przesady ! Tez ukonczyłam ekonomi,knie raz mialam problemy z nauczycielami i nie wydaje mi sie zeby to byl problem nie do rozwiazania> Nie wydaje mi sie by problem tkwil w szkole czy nauczycielach
54. Dodane przez uczenn, w dniu - 21-01-2009 23:54 00 może to prawda, że to przez szkołę, przez nauczycieli.. bo uczniowie chociaż w takich stuacjach mogą coś napisać od siebie.. może warto się zająć tymi nauczycielami...
Kasia, Asia [*][*]
55. Dodane przez kowal, w dniu - 21-01-2009 23:55 00 To przykre,że niektórzy przy okazji tak tragicznej szkalują koleżanki,nauczycieli,szkołę... A może trochę ciszy...
56. Dodane przez SE, w dniu - 22-01-2009 00:10 00 nie znałam tych dziewczyn, nie chodzę też do tej szkoły, ale osobiście wydaje mi się, że sama nauka, czy 'gnębienie przez nauczycieli' nie moglo byc glownym powodem tego czynu, bo co to za problem zmienic szkole.. przyczyna moze tkwic w braku poczucia wlasnej wartosci badz sytuacji rodzinnej.
dziwne wydaje mi sie tez to, ze wlasciwie nikt nie zwraca uwagi na to jaka tragedie, jaki uraz psychiczny odczuwa teraz maszynista. wyrzuty sumienia do konca zycia a przeciez byl bezsilny w tej sytuacji.
57. Dodane przez adam, w dniu - 22-01-2009 00:15 00 jestem pewny ze sa osoby ktore wiedza co je do tego sklonilo ! proponuje aby udaly sie na policje bo ktos musi poniesc za to konsekwencje . szkola jak szkola zawsze jest wyjscie z najtrudniejszych sytuacji ... jesli odpowiada za to ktos inny musi poniesc kare . nie mozna z gory twierdzic ze to rodzina . czasami mala sprzeczka nakloni ludzi odwaznych do tego czynu ... powtarzam jesli ktos cos wie niech uda sie na policje . Kondolencje dla tych ktorzy ja darzyli PRAWDZIWYM uczuciem !nie mial bym tyle odwagi ...
58. Dodane przez Absolwentka Ekonomika, w dniu - 22-01-2009 00:18 00 jestem zbulwersowana tym co piszą niektórzy ludzie w tych komentarzach! łatwo pisać coś na szkołę, do której się nie chodziło i osądzać ja za to, że nauczyciele znęcają sie nad uczniami!!! nie wiemy i nie dowiemy sie nigdy co posunęło te dziewczyny to tak desperackiego czynu ale nie szukajmy na siłę winnego! nie wiemy co siedziało u nich w głowie i z czym nie potrafiły sobie poradzić jest mi strasznie przykro z tego powodu, że One zamiast poszukać jakiejś pomocy to postanowiły same rozwiązać ten problem właśnie w taki sposób!!! współczuje Ich rodzinom i składam szczere kondolencje
59. Dodane przez Sonia, w dniu - 22-01-2009 00:42 00 Jak człowiek musi być zdesperowany żeby targnąć się na swoje życie? Z nikąd pomocy - taki stan beznadziei pcha ludzi do samobójstwa. W szkole traktują cię jak "gie", w robocie jak niewolnika, pozwolisz sobie na jakąś odmienność to cię zniszczą jacyś jedynie słuszni, itd. Nic się nie dzieje bez przyczyny. Zwyczajnie nie wszyscy wytrzymujemy podłość współczesnego świata. Szkoda młodego życia tych dziewczyn. Niestety to nie pierwsza, ani ostatnia tragedia
60. Dodane przez Sonia, w dniu - 22-01-2009 00:52 00 Dodam jeszcze, że kondolencje składa się osobiście , jeśli rodzina wogóle będzie sobie tego życzyła. Nakazuje to tzw. dobre wyc howanie. Ale w szkołach tego nie uczą, w domach też coraz to gorzej.
61. Dodane przez Konik, w dniu - 22-01-2009 01:10 00 zgadzam się z komentarzem 24. Kisiel. Ludzie ogarnijcie!!! Nie znaliście a oceniać potraficie żal mi was... najszczersze kondolencje dla rodzin Asi i Kasi. Prawdę znają One tylko One... i naprawdę przestańcie bo niektóre wypowiedzi to aż żal czytać... "Nie odchodź póki nie Twój czas..." [*] [*]
62. Dodane przez Deszczu, w dniu - 22-01-2009 01:34 00 Mówimy "głupota" bo tak nakazuje logika, ale zapominamy, że w tym wieku logikę zastępują emocjonalne rozterki. Mówimy, że samobójstwo, ale zapominamy że samobójstwo jest działaniem świadomym, a nie wiemy czy były wtedy w pełni świadome. Mówimy,ze egoistki, ale zapominamy, że to je musiała spotkać na tyle silna krzywda, aby sobie życie odebrać i nie zadręczały nikogo swoimi problemami. Mówimy, że głupie, ale zapominamy, że najgłupsza jest ludzka obojętność. Mówimy, że współczujemy, ale zapominamy, że często robimy to dopiero po fakcie. Mówimy, że słabe i bezsilne, ale zapominamy, że bez wsparcia innych każdy taki się staje. Pytamy dlaczego nie pomyślały, choć wiemy, że wiele razy sami najpierw robimy coś durnego, napiszemy coś czego nie powinniśmy, jak np niektóre komentarze powyżej, a dopiero później się nad tym zastanawiamy, to się nazywa impuls. Szukamy winnych w szkole i wśród rodziny, ale zapominamy, że o najbardziej intymnych sprawach i problemach rozmawiamy tylko z przyjaciółmi - rówieśnikami. Zastanawiamy się co by było, gdyby..., ale zapominamy, że to już im życia nie wróci, zamiast tego lepiej się pomodlić i zapalić znicz, to akurat może im pomóc gdziekolwiek teraz są. Mówię gdziekolwiek są, bo choć jestem człowiekiem małej wiary, w takich momentach mimowolnie chcemy w "coś" wierzyć.
Zadajemy pytanie, czy ktoś je znał, zamiast zapytać samych siebie, czy i na ile tak na prawdę można się znać???
Zapewne wielu było na miejscu tragedii, choć znicze płonęły nieliczne do tej pory, co szczerze mówiąc bardzo mnie zdziwiło w odniesieniu do słów rówieśników o tych nieszczęsnych dziewczynach "znane i lubiane". Zapalając jeden z nich w towarzystwie najbliższej mi osoby, uświadomiłem sobie, że tak na prawdę nie wiem nic o jej problemach, poza tym, że teraz jest pogrążona w rozpaczy. Pamiętajmy, że rozmowa, której często brakuje, jest kluczem do wszystkiego i spieszmy się kochać ludzi, bo coraz szybciej odchodzą... [*][*]
63. Dodane przez realistka, w dniu - 22-01-2009 07:40 00 niestety ale w lezszczyńskich szkołach nie dziele sie dobrze niewim kto jest za to odpowiedzialny ale wiem jedno ,że DZIECI już od najmłodszych klas są gnębione przez nauczycieli NOJE DZIECKO CHODZI DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ nr.10 i czego tam doświadcza???? pani katechetki która do dziecka mówi ;TY P(...) JEDNA to zdażyło sie pare dni temu pan od techniki przychodzi na lekcje w stanie nie zawsze (...) WSZYSCY O TYM WIEDZĄ DYREKCJA,RODZICE,DZIECI I NIKT Z TYM NIC NIE ROBI ALBO NIE CHCE ZROBIĆ . APELUJE WIĘC DO NIEKTÓRYCH NAUCZYCIELI CZY SWOJE DZIECI I RODZINY TEŻ TAK TRAKTUJECIE????? WŁĄCZCIE TROCHE NA LUZ BO JAK MOŻNA SZANOWAĆ NAUCZYCIELA KTÓRY DZIECKIEM JAK SZMATĄ POMIATA CZY TAKA DZIEWCZYNKA OBRAŻONA PRZY CAŁEJ KLASIE MOŻE MIEĆ SZACUNEK DO KATECHETKI PYTAM???? W NIEM TERAZ MOŻE SIE ROZWIJAĆ NIECHĘĆ DO SZKOŁY I NIENAWIŚĆ DO NUACZYCIELI MINEŁY CZASY ZŁEGO WYCHOWANIA W DOMU TERAZ TO SZKOŁA DAJE ZŁY PRZYKŁAD I PSYJE PSYCHIKE MŁODYCH LUDZI A WSZYSTKO ZA PRZYZWOLENIEM DYREKTORÓW SZKÓŁ NIEJEDEN UCZEŃ TEGO JUŻ NIE MOŻE WYTRZYMAĆ POPROSTU ŻAL TYCH DZIECI ŻE MUSZĄ DO TAKICH SZKÓŁ CHODZIĆ
64. Dodane przez Paulina, w dniu - 22-01-2009 08:19 00 Po 1. Wyrazy współczucia..
Po 2. Jestem absolwentką Ekonoma i włos się jezy na głowie, jak czytam jaka ta szkoła straszan i nauczyciele źli. Uczyłam się tam 5 lat i nigdy, NIGDY nie spotkałam się z tym żeby ktoś gnębił uczniów!! Te lata wspominam bardzo dobrze.Nauczyciele są świetni.
A żeby odebrac sobie życie potrzeba ogromnej odwagi..Nie wolno bawić się w Pana Boga..!
65. Dodane przez mmm, w dniu - 22-01-2009 08:21 00 do kom. 63 wie pani jak uczniowie odnosza sie do nnauczycieli to kazdemu by nerwy pusciły.Kazdy tylko broni swoje dziecko zamiast je wychowywac na odpowiedzialnego człowieka .To co ma z nich wyrosnac? jak maja sobie poradzic z problemami? Jesli pani dziecko to taki anioł to nie wierze ze katechetka tak sie odniosła do dziecka A dziecko trzeba nauczyc szacunku dla dorosłych bo jak nie to sie kiedys odbije na pani
66. Dodane przez M, w dniu - 22-01-2009 09:11 00 To nie jest wina szkoły denerwuja mnie te opinie o ekonomiku jestem hego absolwentka zarowno ja jak i moi koledzy i kolezanki milo wspominamy te szkole i było naprawde super.W kazdej szkole cos jest do czego mozna sie przyczepic. Szkoda tych młodych dziewczyn.
67. Dodane przez kiki, w dniu - 22-01-2009 09:13 00 Teraz szuka się winnych, a za co ma odpowiadać szkoła?nauczyciele?rodzice?przyjaciele? Wiem, że to jest tragedia ale czy one myślały o tych wszystkich osobach gdy zdecydowały się na taki krok? To, co zrobiły to nie jest odwaga jak niektórzy piszą, tylko wielka głupota
68. Dodane przez mała, w dniu - 22-01-2009 09:14 00 Szkoda tego co sie stalo... szkoda dziweczyn... nie ma co ukrywac tego ze to straszna tragedia. Wyrazy wspolczucia dla rodzicow rodzin i przyjaciol. Ale takze dla klasy dziewczyn i nauczycieli. Wiekszosci jest przykro. Jestem uczennica ekonoma. Wiem jak to wstrzasnelo ich klasa i cala szkola.To byl ich wybor co jednak nie oznacza ze trzeba nimi za to gardzic. " Zapal świeczke za tych ktorych zabral los "
69. Dodane przez bajka, w dniu - 22-01-2009 09:21 00 osobiscie uwazam ze nic nie tlumaczy ich czynu...bo nawet najwiekszy problem mozna rozwiazac...dziewczyny nie przemyslaly tego!!!za 2 lata smialyby sie z tych swoich "problemow"...jest mi strasznie przykro naprawde...co sie moglo wydarzyc...szkola?pieniadze?rodzina?milosc? nawet jesli wszystko razem...jak dla mnie nie jest to nawet najmniejszym powodem do zabicia siebie...szczere kondolecje...
70. Dodane przez Karina, w dniu - 22-01-2009 10:51 00 chodziłam do ekonomiak prawie 30 lat temu, nikt nie myyślał o taKkich zachowwaniach a nauczycielie byli i są tacy sami jak zawsze zryci i normalni pracuję w szkole: nie jako nauczycil i smiem twierdić, że do zawodu trafiiają ludziie z przypadku,gdy w latach 80-90-tych docierały informacje o samobójstwach z ""zachodu Japoni "byliśmy zbulwesowani co tym dzieciakom odbija. Sama przeżyłam kłopoty syna w szkole sredniej, gdzie nikt miani jemu nie pomógł "tak poznajpmości" , problemy córki ,jktórejkotoś zniszczył życie i tym wszystkim obarcza wszystkich dookoła. Może zamiast 2 godzin religii zajęcia jakw tym wszystkim przetrwać i nie zwariować.
71. Dodane przez M..., w dniu - 22-01-2009 11:25 00 jedziecie tak na szkołe !! ja tam chodzę i przyznaje ze jest ciężko, zresztą jak w każdej szkole.(Poza tym zawsze na kogoś lub coś trzeba winę zrzucić).A z nauczycielami idzie się dogadać tylko wystarczy chcieć . Dziewczyny same są sobie winne. Taki los sobie zgotowały. Mogły mieć piękne życie a wybrały inna drogę). Współczucia dla rodziny i znajomych [*][*]
72. Dodane przez mój komentarz to 20-sty, w dniu - 22-01-2009 11:27 00 Ja mówiłam że wiem z własnego doświadczenia! Czyli że do ekonoma chodziłam i wiem jak jest. Na czym polega ta rozbiarznośc pomiędzy komentarzami o ekonomiku? Na tym że zależy na kogo z nauczycieli trafisz... Jest ich na prawdę dużo i nie sposób wszystkich znac osobiście. Jeżeli trafisz na tych najgorszych... pech. Jeżeli na tą lepszą częsc- szczęscie. A że dużo sprawdzianów-fakt ale tak jest w każdej szkole średniej... tyle że w technikach dochodzą jeszcze przedmioty zawodowe. I ZAZNACZAM nie mówię że to co się wydarzyło jest przez szkołe, nauczycieli ! Ale chcę tylko powiedziec jak źle się dzieję w ekonomie. Ja nie miałam w sumie problemów z ocenami. Ale problem z nauczycielami był i nie niknoł... cóż szkoda tylko że mój "wyraz twarzy" decydował o tym jak mnie postrzegali nauczyciele -własciwie nauczycielki, powinny o tym decydowac stopnie.. to że jak inni nie chodziłam "na fajkę" na boisko, czy w kibelku... to że nie uciekałam w połowie lekcji-a znam takie przypadki... I naprawdę panią pedagog zostawcie w spokoju! Bo wiem że to jest jedna z dwóch najlepszych nauczycielek w ekonomie. Łatwo wam osądzac innych-spójrzcie czasem na siebie. Może warto poprostu zmienic siebie by powoli zmieniac ten świat na lepszy...
73. Dodane przez do komentarza 70, w dniu - 22-01-2009 11:33 00 Propo religii - wiecie jak ona wygląda? Albo jest na niej tzw "czas wolny" albo ksiądz robi sobie ze tak powiem "jaja" z koscioła... wiele razy zdarzyło się że ksiądz przeklnoł... moja koleżanka chodzi to szkoły gdzie uczy kachetetka, która tez nie chamuje się ze słowami... zamiast prowadzic lekcje w kanatorku pije kawke ze znajomymi umówionymi wczesniej, lub nauczycielkami które mają okienko... i zobaczcie na co idą pieniądze podatników. Śmiechu warte!
74. Dodane przez Mira, w dniu - 22-01-2009 11:57 00 Nigdy nie zaszkodziło powiedzieć PRZEPRASZAM, TAK UCZNIOWI DO NAUCZYCIELA JAK I NAUCZYCIELOWI DO UCZNIA, t0 słowo świadczy o dobrym wychowaniu. Wszyscy popełniamy błędy. Tylko wielką szyuką jest się do tego przyznać.Życzę jednej i drugiej stronie więcej zrozumienia dla innych, bo to bardzo ułatwia życie
75. Dodane przez www, w dniu - 22-01-2009 13:14 00 Dlaczego nikt nie mówi o maszyniście,który po tym wydarzeniu doznał szoku i jest na zwolnieniu lekarskim.Przecież do tragedii doszło nie z jego winy,a jeżeli ktoś jest bardzo wrażliwy to i świra po takim czymś może dostać.Dziewczyny przed tragedią dostały mandat za przechodzenie przez tory w Lesznie były roześmiane i na pewno trzeźwe.Jedna była zdecydowana popełnić samobójstwo druga zaś się wachała,gdy ta bardziej zdecydowana stanęła w międzytorzu druga w ostatniej chwili chciała zrezygnować...niestety dla obydwu było już za późno.Współczucia dla rodziny i znajomych.Pokój ich duszom ):
76. Dodane przez Sam, w dniu - 22-01-2009 18:00 00 Przecztałem wszystkie wypowiedzi. Nikt nie pomyślał o zwykłym wypadku ? może stanęły na chwilę na torach, może coś do siebie w tym momencie mówiły i stało się to nieszczęście. Dlaczego wszyscy piszą o samobójstwie? Może to naprawdę wypadek . Mało ludzi tak już zginęło? Dla rodziców - szczere wyrazy współczucia. Może tak musiało być?
77. Dodane przez bajka, w dniu - 22-01-2009 22:27 00 do komentarza 76...nie wydaje mi sie ze byl to wypadek...mieszkam na drogim koncu miasta i slysze przejezdzajacy pociag,nie wierze wiec ze go nie słyszaly i nie widzialy bo rozmawialy...wyobrazcie sobie 30 metrow od pociagu...slyszysz go?czy nie?
reklama
78. Dodane przez motyla noga, w dniu - 23-01-2009 08:09 00 samobójstwo to tchórzostwo. żal dziewczyn, oczywiście. ale to nie zmienia faktu, że stchórzyły. nie wiem, jaki miały problem, z pewnością coś bardzo (dla nich) poważnego... ale nie ma takich problemów, których nie dałoby się załatwić w inny sposób. a takie zachowanie jest ucieczką przed problemem, ucieczką przed przyszłym życiem. młodzież patrzy zbyt pesymistycznie na świat, większość teraz taka jest. totalny bezsens. najpierw ten chłopak, teraz one... ludzie, ogarnijcie się. nie chciałbym być w skórze rodziców, czy nawet chłopaka którejś z nich. popełniły błąd i się przez to zabiły, tym samym popełniając jeszcze większy błąd.
79. Dodane przez Marek, w dniu - 23-01-2009 11:07 00 W krainie życia ujżą dobroc Boga. Ciekawy jestem czy ksiądz wprowadzi je do Kościoła bo w różnych Kościołach róznie to bywa.
80. Dodane przez NEO, w dniu - 23-01-2009 12:00 00 szkoda tych dziweczyn jedna z nich znałem jestem wstrzasniety ta wiadomoscia ciekawe dlaczego to zrobiły miały cale zycie przed sobą
81. Dodane przez ina1985, w dniu - 23-01-2009 15:49 00 Asia [*]
82. Dodane przez POLA, w dniu - 23-01-2009 18:48 00 ja z Was ludzie nie mogę EKONOM to normalna szkoła!!!! i nie zyczę sobie żebyście takie bzdury wypisywali!!!!! P.S. jak sie komus uczyc nie chce to zawsze jakis nauczyciel jest niedobry
83. Dodane przez m**, w dniu - 24-01-2009 23:04 00 ja nie znałam tych dziewczyn ale jak czytam te komentarze to tak jakoś ciężko na duszy smutno co może popchnąć do takiego czynu.........
84. Dodane przez gosc, w dniu - 24-01-2009 23:30 00 co do nauczycieli to prawda. mysla ze maja wyksztalcenie to im wszystko wolno. pamietajcie ze w klasie nauczyciel jest sam a was jest od groma wiecej !!!!! a co do tych dziewczyn to zrobily tylko problem rodzicom i znajomym. to jest glupota zeby wtym wieku popelnic cos takiego. jakie one mogly miec problemy?? a chocby jakies mialy to i tak sie tego nigdy nie dowiemy. to tylko wiedza one. spoczywajcie w pokoju
85. Dodane przez DLACZEGO??, w dniu - 24-01-2009 23:34 00 dlaczego to zrobily to my juz sie nigdy nie dowiemy. one zabraly to ze soba.niech spoczywaja w spokoju . a co do nauczycieli to pamietajcie ze nasuczyciel jest 1 a was jest od groma wiecej .
86. Dodane przez absolentka, w dniu - 25-01-2009 14:47 00 czytam te komentarze i w głowie Mi się nie mieści dlaczego Wy tak krytykujecie Ekonoma w każdej szkole jest dużo nauki.Nauczyciele są tylko ludzmi!!!!!!!!!żnałam dziewczyny razem pomagałyśmy dziecią w szpitalu na Mikołajkach...mozemy tylko gdybać dlaczego...one tajemnice zabiorą do grobu!
87. Dodane przez lalaaaaaaa, w dniu - 25-01-2009 20:15 00
zycie jest tylko jedno jak one to wykozystaly to ich sprawa ...naprawde osobiscie uwazam ze nie mialy nic w glowie bo zostawily z tym wszystkim rodzine i najblizszych a ci ludzie je kochali ...hmmm zatanawiam sie tylo czy kiedys dowiemy sie prawdy dlaczego tak postapily ... lecz znajac polska policje sady i prokurature to watpie w too
88. Dodane przez frida, w dniu - 25-01-2009 21:52 00 do komentarza 36 najlepiej wine zwalic na nauczycieli klaczylam te szkole i jesli jest sie wporzadku do nauczycieli to oni sa wporzadku dla uczniów ale niestety dzisiejsze mlodzież jest bardzo wygodna i mysli ze wszystko jej wolno. Ciekawe co zrobia na studiach jesli ciezko im zaliczyc nawet chocby 5 sprawdzianow egzaminy na studiach obejmuja nawet zakres 10 ksiazek i nikt nienarzeka tylko zakuwa. Wiec pomysl a potem pisz cokolwiek bo jak ktos chce to radzi sobie w szkole i sie uczy a nie wine za niepwodzenia swoje zrzuca na innych.
89. Dodane przez Ania, w dniu - 26-01-2009 22:17 00 Ludzie!!! Tragedia!!! Zginęły dwie młode dziewczyny..... Nie gdybajmy, to nic nie da........Kondolencje dla rodzin....One tajemnice odejścia zabrały ze sobą...
90. Dodane przez llllllllllllll, w dniu - 29-01-2009 11:47 00 LUDZIE co wy wypisujecie tego się niechce czytać zdarzyła się tragedia i należy złożyć kondolęcje rodzinom a nie wypisywać motywy tego co zrobiły one same wiedzą a zabrały to do nieba i nikogo to nie powinno obchodzić uszanujcie rozpacz rodziców
reklama
91. Dodane przez m.s., w dniu - 29-01-2009 14:12 00 Codzien umieraja male dzieci ,ktore walcza o zycie a jednak sie nie udaje- TO JEST TRAGEDIA! Dziewczyny zrobily co chcialy i to byla -SENSACJA! Nagle wszystkich to ruszylo... Dziewczyn juz niema i tych malenkich dzieci tez.... Wspolczucia dla rodzin... Zycie trwa dalej...
92. Dodane przez Patryk, w dniu - 30-01-2009 16:02 00 Ludzie po prostu mały Jaksic zal lub coś bały się powiedzieć może coś ich denerwowało ale każdy człowiek wie co robi każdy ma jakieś problemy te dziewczyny co znałem były spaniałe i super do pogadania każdy za daje sobie pytanie dlaczego to zrobiły strasznie mi ich brakuje po nocach nie śpię ale samie wiedziały co chcą nikt ich nie wróci do życia pozdrawiam patryk
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.