Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
W gminie Gostyń siedmiu na dziesięciu uczniów miało już doświadczenia związane ze spożywaniem alkoholu, bardzo często po raz pierwszy na rodzinnej imprezie. Zarówno nieletni jak i dorośli najczęściej sięgają po piwo. To tylko niektóre z wyników badań, które przeprowadzono na zlecenie Urzędu Miejskiego w Gostyniu.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Aby poznać opinię mieszkańców gminy na tematy związane między innymi z uzależnieniem alkoholowym, badaniami objęto około 1000 uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, oraz 400 osób dorosłych. Wyniki badań pokazują, że siedmiu na dziesięciu uczniów już próbowało alkohol, najwięcej w wieku 13-15 lat, rzadziej między 10-12 rokiem życia. Z badań wynika również, że około 60% badanych dzieci
paliło papierosy, a 7% próbowało narkotyków, większość po 15 roku życia. Młodzi respondenci też przyznali, że najczęściej po raz pierwszy pili alkohol na rodzinnej imprezie, gdzie częstowali ich dorośli. Najbardziej popularny trunek wśród młodzieży to piwo, które kupują w sklepach osiedlowych.
- To jest bardzo zły impuls, dlatego też pierwszym działaniem będzie kampania przeciwko sprzedaży alkoholu nieletnim - zapowiada Magdalena Rajewska, pełnomocnik do spraw profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii - Planujemy także kampanie informacyjne dla osób dorosłych, bo jak się okazuje jest bardzo mała świadomość np.o gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych, czy programie profilaktyki w tym zakresie.
8 na 10 dorosłych respondentów przyznaje się, że czasami pije alkohol, najczęściej w trakcie rodzinnych imprez. W gronie rodzinnym najchętniej też spędzają czas wolny. Ponad 40 procent ankietowanych spośród trunków w pierwszej kolejności wybiera piwo, potem dopiero wino i wódkę. Co czwarty badany deklaruje, że nigdy nie spożywa alkoholu. Na pytanie gdzie szukać pomocy w razie problemów z alkoholowych - najczęściej wskazywano rodzinę, a nie placówki czy instytucje pomocowe.
To tylko niektóre z wyników badań, które na zlecenie gminy przeprowadziła Korporacja Badawcza "Pretendent" z Wrocławia. Wyniki będą podstawą przy opracowywaniu gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. Na ich przeprowadzenie gmina wydała około 17 tysięcy złotych. (abj/tekst i foto)
1. Dodane przez UL, w dniu - 20-02-2009 13:37 00 17 000 wyrzucone w błoto. Tak jak poprzednie badania zlecone przez urząd miejski. Urzędasy nie mają na co naszych pieniędzy wydawać.
2. Dodane przez kubaaa, w dniu - 20-02-2009 13:59 00 no ja zaczalem z %%% w podstawowce xD a w gimnazjum to nawet ja tego sie nie spodziewalem ale te wszystkie grzeczne dziewczynki (kujonki itd) piją wiecej niz wlasnie ci tzw "niewychowani" i "huligani" xD ja juz nie pije mi sie to znudzilo tak jak i reszczcie ale wiecej pije dziewczyn niz chlopakow
3. Dodane przez polak, w dniu - 20-02-2009 14:32 00 do kom. 1- w błoto to trzeba może ciebie wyrzucić to może wtedy zrozumiesz, że wydane pieniądze na profilaktykę mogą dość często uchronić niektóre osoby od prawdziwych tragedii, które są spowodowane przez alkohol (oczywiście przez piwo też)
4. Dodane przez Polak, w dniu - 20-02-2009 15:53 00 do kom 3 Profilaktyka a płacenie dziwnym firmom za badanie wiadomego stanu rzeczy (kilkanaście tysięcy złotych) to chyba nie to samo. Czego dowiedzieliśmy się więcej za te pieniądze? Ktoś nieźle zarabia na tych badaniach zlecanych przez urząd.
5. Dodane przez komentator, w dniu - 20-02-2009 16:12 00 to pieniądze wyrzucone w błoto, ponieważ prawie nikt nie zwraca uwagi na takie akcje...
6. Dodane przez PO CO, w dniu - 20-02-2009 18:34 00 jesli urzad gminy zatrudnia wykwalifikowana osobe to tez nie rozumiem po co wyrzuca sie 17 tys. zl na jakies badania czy ta osobka nie moze troche wytezyc mozgu i sama cos opracowac Przeciez ostatnio ci nowi urzednicy to MASAKRA niby wszyscy z konkursow z wyzszym wyksztalceniem a co drugi to robi byk na byku starszych traktuja jak smieci a od nich zrzynaja wzory i to niby ze sami wymyslaja Jako typowy przyklad moge podac jak sie czyta projekty uchwal ktore radni otrzymuja co druga to ma w projekcie rok do tylu co jest wyrazna oznaka bezmyslnosci bo jesli teraz jest rok 2009 w a w projekcie 2008 i tak co roku a wymadrzaja sie jak by wszystkie rozumy pojedli . Wiecej pokory mlodzi bo daleko nie zajdziecie z tymi waszymi madrosciami
7. Dodane przez Aa, w dniu - 20-02-2009 19:27 00 ja jestem w gimazjum i do alkoholu mnie nie ciągnie czasem piwo ale tak to nic więcej.Według mnie to dziewczyny grzeczna wydaja sięgrzeczne a chleją cotydzień
8. Dodane przez miłośnik, w dniu - 20-02-2009 21:40 00 A ja się pytam. Gdzie są rodzice? W dzisiejszych czasach, niestety, alkohol jest swoistym wyznacznikiem lansu. Młodzież przechwala się kto wypije więcej itd. A to jest społeczny problem. Problem, który trzeba zwalczać. Problem, który prowadzi do rozwoju szeregu patologii. Niestety, alkoholizm staje się w naszym kraju coraz bardziej rozpowszechniony. I na nic zdają się akcje, aby sprzedawcy w sklepach legitymowali młodzież. Czynią to bardzo, bardzo rzadko. Może się boją? Nie tak to powinno wyglądać.
9. Dodane przez polak, w dniu - 20-02-2009 22:29 00 do kom. 4, 5, 6 wy chyba nie rozumiecie do końca co to są specjalistyczne badania i czemu służą więc takie bzdury piszecie. Na takie badania można również z powodzeniem wydać o wiele większe pieniądze ale gmina wydała tylko 17.000 zł. O ile chcielibyście wiedzieć coś więcej to proszę spotkać się z panią Pełnomocnik i tam dowiecie się więcej na ten temat, a potem zapraszam do dyskusji.
10. Dodane przez boro boss, w dniu - 20-02-2009 23:31 00 niech chleja.. i niech sie zachleja jak im smakuje!
11. Dodane przez wychowawca w gostyńskim gimnaz, w dniu - 21-02-2009 12:54 00 To, ile uczniowie piją alkoholu to ilość zatrważająca. Wiem to choćby dzięki wycieczkom szkolnym, na których niejednokrotnie musiałem wylewać alkohol. Dla współczesnej młodzieży szkolnej alkohol to główny czynnik warunkujący dobrą zabawę - piątkowe i sobotnie wieczory to okazja, by napić się piwa lub wódki w towarzystwie rówieśników i zaimponować im, ile jest się w stanie wypić. Rośnie nowe pokolenie alkoholików...
12. Dodane przez iga, w dniu - 21-02-2009 15:56 00 ja myślę że wszelkiego rodzaju używki jak papierosy czy alkohol powinny być sprzedawane po 21-tym roku życia tak jak mężczyzna może się żenić w tym wieku bo podobno wtedy jest naprawdę pełnoletni tak powinno być z całą resztą łącznie ze zdawaniem prawa jazdy może byłoby wtedy mniej takich sytuacji a po drugie sprzedawcy wogóle nie legitymują młodzieży bo u nich liczy się tylko interes byłam świadkiem jak w naszej Biedronce kasjerka obsłużyła może z dziesięciu nieletnich a ochrona stała niedaleko i nie było żadnej reakcji i na co robić jakąś kampanie bez sensu
13. Dodane przez Angel, w dniu - 22-02-2009 15:40 00 A tak apropo to co ma próbowanie do alkoholizmu. Każdy z nas kiedyś próbował. Najważniejsze jest to żeby pamiętać co się robi po alkoholu. Wszystko jest dla ludzi. Jeżeli będziemy wprowadzać takie zakazy na wszystko to ten problem się powiększy.
14. Dodane przez no wlasnieee ja, w dniu - 23-02-2009 04:05 00 nie mają juz na co pieniędzy tracic.. brak slow
15. Dodane przez makka, w dniu - 23-02-2009 13:49 00 do kom 9 dobrze że Ty rozumiesz,wyrzucanie pieniędzy w błoto zgadzam się z poprzednikami.
16. Dodane przez HALSZKA, w dniu - 24-02-2009 16:40 00 PROBLEM NIE POLEGA NA KONTROLI I ZAKAZACH A NA SZEROKO POJĘTEJ AKCJI UCZULANIA MŁODYCH LUDZI NA SKUTKI SPOŻYWANIA ALKOHOLU I WSKAZYWANIU SZYBKIEJ DROGI DO UZALEŻNIENIA. PROPAGUJMY OPINIĘ, ŻE MOŻNA DOBRZE SIĘ BAWIĆ BEZ ALKOHOLU I DOPALACZY...A TO ŻE SPRZEDAWCY NIE LEGITYMUJĄ MLODZIEŻY TOP NIESTETY PRAWDA...A KULTURĘ PICIA ALKOHOLU I UMIEJĘTNOŚĆ PANOWANIA NAD SOBĄ NABYWA SIĘ W DOMU- OCZYWIŚCIE W ODPOWIEDNIM WIEKU...
17. Dodane przez %, w dniu - 26-02-2009 19:57 00 Nawet jak komuś nie sprzedadzą to i tak kupią mu starsi koledzy xD haha wiec poco sie męczom taka prawda
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.