Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
3
Maja 2025
Sobota
Imieniny obchodzą:
Aleksander,
Antonina, Maria,
Mariola
ŚWIĘTO
KONSTYTUCJI
TRZECIEGO MAJA
Do końca roku 242 dni.
Start

NFZ: wiemy, ile naprawdę kosztuje dializa

NFZ: wiemy, ile naprawdę kosztuje dializa

20.02.2009. Radio Elka, Jarek Adamek
thumb_nowodworska.jpgLeszno. Koszt dializy przedstawiany przez prywatne spółki jest wygórowany – powiedziała Radiu Elka Zbigniewa Nowodworska, dyrektor poznańskiego oddziału NFZ. Nowodworska zapewnia, że Fundusz gwarantuje zapłatę za wykonane dializy, jednak podkreśla, że płacić będzie za rzeczywisty jej koszt, a nie za zyski prywatnych podmiotów.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Jak już informowaliśmy leszczyńska stacja dializ nie ma podpisanego kontraktu z NFZ i od poniedziałku wprowadza oszczędności - nie będzie telewizji na salach oraz posiłków dla pacjentów. Rozważane jest też zrezygnowanie z transportu chorych na dializy. Udało nam się skontaktować z wielkopolskim oddziałem Narodowego Funduszu Zdrowia. Dyrektor oddziału Zbigniewa Nowodworska zapewnia, że za wszystkie wykonane dializy fundusz zapłaci zgodnie z zapisem ustawowym mówiącym o płaceniu za procedury ratujące życie. Zapłacimy jednak tyle, ile rzeczywiście dializa kosztowała - mówi - po przedstawieniu nam realnych kosztów.

Zdaniem NFZ bowiem cena usługi proponowana przez prywatnych usługodawców jest wygórowana. Zrobiliśmy ankietę, która objęła 75 procent chorych w kraju - powiedział nam pani dyrektor - pokazała ona, ze realny koszt to 385 złotych. Przypomnijmy, że koszt podany przez ordynatora leszczyńskiej stacji dra Andrzeja Świderskiego był o ponad 50 złotych wyższy. Nowodworska zastrzegła, że nie oskarża prywatnych spółek o naciąganie Funduszu. Rozumiem, że różne firmy w różny sposób starają się osiągnąć zysk - stwierdza. Dodaje przy tym, że proponowana przez NFZ stawka to 400 złotych za jedną dializę.

Dyrektor oddziału oburza się też na wciąganie pacjentów do rozgrywek negocjacyjnych. Jeżeli stacja z Leszna nie będzie wydawać posiłków czy wozić pacjentów, odejmiemy te koszty płacąc za usługę - ostrzega - sami pacjenci będą mogli domagać się zadośćuczynienia za brak tych elementów.

Na razie jednak nic nie wskazuje na to, by negocjacje miały przynieść skutek. Zapłacimy, gdy spółki podpiszą umowy - mówi Nowodworska - proponujemy zapłatę tylko za uzasadnione koszty. (jad/tekst i foto)
 
Komentarze (30)
1. Dodane przez dziadek, w dniu - 20-02-2009 15:43 0 0
Ot i uroki prywatyzacji służby zdrowia,które lansuje PO a ubogim chorym pozostaje zielarka.
2. Dodane przez słodki dziadek, w dniu - 20-02-2009 15:57 0 0
rozumiem, że pani dyrektor dba o pacjentów i fundusze państwowych pieniędzy nie dając prywatnym firmom zarobić. Niech lepiej powie, ile dostała premii za 2008r., bo przeciętny pracownik NFZ dostał 6.000 zł. Ciekawie ile w sumie wszyscy zapracowani pracownicy kasy chorych dostali premii, do i tak wysokich miesięcznych pensji.
3. Dodane przez KLIENT, w dniu - 20-02-2009 16:16 0 0
A ten doktor to gdzie właściwie pracuje .... na stacji czy w szpitalu bo juz nic nie rozumiem.
4. Dodane przez Archie100, w dniu - 20-02-2009 17:55 0 0
Jak Pani dyrektor obliczyła te 385zł?? Zrobiła ankietę?? To jest ekonomia czy piaskownica??? A personel stacji dializ ma pracować za symboliczną złotówkę i dializować wodą święconą. Jeśli dializy maja być choć trochę na europejskim poziomie - to kosztuje. Za Odrą 600Euro!!! Albo niech geniusz ekonomiczny NFZ'tu przestanie oszukiwać pacjentów i przyzna się, że mają mieć dializy modo Mongolia: na zdezelowanym sprzęcie, bez potrzebnych leków, w brudnych i nieodremontowanych ruderch - bo tak wyglądają "państwowe" stacje dializ, wiecznie niedofinansowane lub brnące w długi. A zgody na taką wycenę dializ nie daje - nie tylko Stacja w Lesznie, ale 90%stacji w Polsce, czytaj nie chcących zaniżać i tak niskich standardów. Mamy koniec lutego a kontraktów ani widu ani słychu!!! NFZ jest nieomylny...
5. Dodane przez Aaaaa, w dniu - 20-02-2009 20:25 0 0
WSTYD WSTYD !!!!!!MAM OJCA KTÓRY JEŻDZI NA DIALIZE CO DRÓGI DZIEŃ, BEZ DIALIZY UMRZE!!! JAK TAK MOŻNA :cry TARGOWAC SIE O LUDZKIE ŻYCIE TA PANI DYR.JEST BEZ SERCA TYLKO KASA!!ŻYCZE JEJ ZDROWIA BO NIECHCIAŁABY BYC NA MIEJSCU TYCH LUDZI A WARUNKI JAKIE SĄ W LESZNIE TO SUPER!!!STACJA DIALIZ W 100PROCENTACH ZACHÓD I PEŁNE ZAWODOSTWO!!! WSTYD I JESZCZE RAZ WSTYD ŻE PACJĘCI TO MUSZĄ CZYTAC-I SIE DENERWOWAC MAJĄ DOŚC PROBLEMÓW ZE ZDROWIEM
6. Dodane przez Adam, w dniu - 20-02-2009 19:25 0 0
Stacja dializ w Lesznie super!!! personel, kierowcy super !!!niewyobrażam sobie NIEdowożenia pacjętów na dialize!! :? w tym kraju tylko kasa i kasa NFZ NIEPOTRZEBNA INSTYTUCJA !!NIECH SOBIE Z PENSJI DOŁOŻĄ A NIE STRASZĄ PACJĘTÓW :sigh :sigh :sigh :sigh
reklama
7. Dodane przez Lida, w dniu - 20-02-2009 20:34 0 0
Pewnie,że stacja dializ ma zawyżone koszty, skoro karetki oprócz planowych kursów na dowóz pacjentów robią też za prywatne taxi pielęgniarek i ich rodzin!!! Sama byłam świadkiem przeprowadzki taką karetką... Do domu też po dyżurach odwożą się wszyscy nagminnie. Nawet dzieci zawożą na wakacje do odległych miejscowości!!! Niech pan doktor to sprawdzi!!! Bo może to właśnie to zżera stację dializ...od środka...
8. Dodane przez olo, w dniu - 20-02-2009 20:09 0 0
Jak fundusz obetnie kase na dializy, to za jakis czas bedzie powtorka z kalisza ,w ramach oszczednosci nie beda wymieniac jednorazowego sprzetu ,beda go uzywac az sie sam rozpadnie :cry
9. Dodane przez bondżowi, w dniu - 20-02-2009 21:38 0 0
i co ludzie ?? podoba wam sie ten kapitalizm czy juz macie dosc tego ?? ja wam mowie jedno i to sie sprawdzi ze za jakies 2 lata ludzie beda zdychac na ulicy jak psy .. juz teraz jest bieda ze az piszczy ale poczekajce co wam jeszcze PO-PiS szykuje....a teraz napewnio bedziecie ze mnie szydzic jak powiem ze jedynym politykiem -patriota dbajacym o nasze narodowe interesy i myslacy najpierw o polakach to byl Andrzej Lepper a wy z niego zrobiliscie najgorszego kryminaliste tymczasem prawdziwi kryminalisci i zdrajcy ojczyzny sa teraz w sejmie (...)
10. Dodane przez PRECZ PRYWACIE., w dniu - 20-02-2009 21:15 0 0
To my dobiegający dzisiaj emerytur -mamy płacić za coś co sami wybudowaliśmy -precz z prywatyzacja ochrony zdrowia.Prywatny może być sklep do którego można pójść lub nie natomiast do szptala niekiedy trzeba . Nie dajmy się złupić. !! dr n. med . J. Pelc (emeryt)
11. Dodane przez Pracownik szpitala-długoletni, w dniu - 20-02-2009 22:52 0 0
Szanowni Państwo nim wprowadzono Kasy chorych a po nich Narodowy Fundusz Zdrowia takimi samymi pieniędzmi zarządzało 6 osób w Wydziale Zdrowia Urzędu Wojewodzkiego.Dziś armia urzędasów w Warszawie Poznaniu oraz w Oddzialew Lesznie .Tak więc pieniądze z naszych składek idą na ich pensje i nagrody oraz po to aby przygotowywali durne kalkulacje procedur medycznych jest to armia urzędników którzy nie mieli styczności z pacjentem ani z szpitalem to mlodzi uzdrowicele służby zdrowia,Zaznaczm że nie jestem lekarzem ale popieram Pana dr Swiderskiego za jego profesjonalizm.Panie doktorze walczcie z tymi urzędasami a jak będzie potrzeba to Pacjęci pomogą pojadą autokarem do NFZ. Powodzenie w walce z nieudacznikami z NFZ.Niech oszczędności szukają u siebie w pensjach i nagrodach.
12. Dodane przez Jan, w dniu - 21-02-2009 08:04 0 0
Jestem pielęgniarzem w w szpitalnej stacji dializ. Część komentujących pewnie nawet nie wie co to dializa. Mój szpital podpisał umowę na dializy tylko dlatego , że pani dyrektor została przymuszona przez marszałka, a nie dlatego, że cena za dializę pokrywa koszty. Nie będę komentował co mówi NFZ. Podaje ceny z i dializę w innych krajach. (wszędzie robiona na tym samym sprzęcie co u nas) Francja 382 euro, Czechy 239 euro, Słowacja 190 euro, POLSKA ok. 85 euro. Porównajcie, pomyślcie a później dopiero komentujcie.
13. Dodane przez gsr24, w dniu - 21-02-2009 09:21 0 0
popieram kolege z kom. 2, wszystko ladnie pieknie jesli to nas nie dotyczy. Pamietam jak pierwszy raz zagrala WOSP, to minister zdrowia lekka reka obcial budzet zdrowia o 2 miliony zl, bo zauwazyl, ze ludzie sami sobie pomoga a przy okazji bedzie wiecej dla nich. To co sie dzieje w sluzbie zdrowia i nfz wola o pomste do nieba. Wszystkim zycze duzo zdrowia a odpowiedzialnym za fundusze na leczenie przezroczystej wyobrazni i madrego podejmowania decyzji
14. Dodane przez jozef, w dniu - 21-02-2009 14:41 0 0
kolego dializa w Francji a Leszno co ty piszesz!!!.te prywatne stacje woreczek i do kosza.Wszystko panstwowe powinlo być .Te Gambro i Euro Medi to do kasy jest!!!!!! ludzie czy wy śpicie.NFZ ma racje po skracac dializy a nie dla kasy dializowac tych biedaków .400 zł to tak za dużo za jedną dialize ile to wychodzi na miesiac .Na tydzien jeden pacjet 1200 a ile ich jest na staci ????!!! troszke szacunku do pani dyrektor z NFZ .
15. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 21-02-2009 23:18 0 0
Zgadzam się z punktem 7 i 11. Stanowczo za dużo pośredników i lekarzy materialistów. Jak wchodzę do Gabinetów lelarskich, to lekarz widząc pacjenta zastanawia się nie nad tym po co przyszedł chory, tylko nad tym ile kasy straci. My pacjenci ciągle obciążamy budżet lekarza. Są oni na tyle beszczelni, że się tym nie krępują. Wchodząc do Gabinetu oni widzą tylko pieniądz. Lekarze rodzinni powinni miec płacone od ilości przyjętych chorych, a nie od ilości zapisanych pacjentów. Po drugie Przychodnia na Al. Krasińskiego niszczeje, a lekarze budują lub kupują kamienice i przeznaczają je na przychodnie lub kliniki i równo kasują za dzierżawy. TO SKANDAL. Ciągle POLACY nie potrafią rządzic. Tylko PRYWATA i PRYWATA. Słowa Księdza Skargi po tylu, tylu latach są ciągle aktualne. Lekarze, niech pieniądze Wam nie odbierają rozumu. Jak zamożny idzie do lekarza , to ma wszystko na tzw. kasę chorych , a biedny musi za wyniki płacic sam, albo rezygnuje z leczenia. My pacjenci jesteśmy zakałą lekarza.
16. Dodane przez Aldona, w dniu - 23-02-2009 13:02 0 0
Mój ojciec też jest dowożony przez karetki na dializy i boli mnie najbardziej to, że Pan Ordynator przez cały czas pozwalała na uprawianie prywaty przez swój personel, a teraz za to płacą pacjenci ... Zgadzam się z wypowiedzią nr 7, że personel traktuje karetki jak swoje środki transportu!!! Wożą siebie i swoje rodziny po całym województwie. Pewnie, po co tracić forsę na swoje paliwo zawożąc dzieci na ferie nawet pod Borek, jak można zrobić to za friko karetką!!! Pnie Ordynatorze, niech Pan się tym zajmie, a koszty transportu na pewno zmaleją!!! A mojego ojca jeżeli będzie trzeba, to dowiozę na dializę sama, ale ilu innych chorych będzie miało też taka możliwość?
17. Dodane przez bratanek dializowanego, w dniu - 23-02-2009 20:38 0 0
Odpowiedź do josef kom nr 14 Człowieku - na milość boską - ty chcesz zamordować tych ludzi. jak poumirają koszt dializy będzie 0,0zł. Jak państwowy szpital to dostaje "rozkaz" od wojewody leczcie i już. A potem szpital ma długi i lament o jo joj! I "Winnych" nie ma, albo dyrektor do (...). Prywatnej spółki do zadłużania się zmusić nie można, ot różnica. WSZYSTKO do dializ jest z impotu. WSZYSTKO a ile zdrożało Euro tłumaczyć nie trzeba. Ale w NFZcie mają to gdzieś. Waluty, przeliczniki - nie istnieją. A stacje dializ chcą tylko urealnienia ceny o zmianę kursu Euro - NIE CHCĄ PODWYŻEK!! Czy ta czarownica z NFZtu potrafi to ludziom prosto w oczy powiedzieć, czy nadal będzie robić ankiety???
18. Dodane przez bratanek dializowanego, w dniu - 23-02-2009 20:20 0 0
ad nr 10 do doktorka emeryta. Stacj edializ działające w Polsce, z nielicznymi wyjatkami, powstały w ostatnich 5-6latach za PRYWATNE pieniądze i nic ci emerycie do nich. Moja rodzina się dializuje i poznaliśmy "uroki" państwowej stacji dializ - ba uniwersyteckiej... Bród smród i ubóstwo. Te prywatne stacje którymi tak straszysz trzymają o niebo wyższe standardy. Ale ty pewnie nigdy żadnej stacji dializ na oczy nie widziałeś a zgrywasz eksperta!!!!
19. Dodane przez Propaganda, w dniu - 01-03-2009 01:43 0 0
ad 7, 15 itp.. Ludzie Brak Mi słów wstydzcie sie !! nie macie Zielonego pojecia na pewien temat to Zamilczcie.. nie wiecie gdzie uderzac nie bijcie na oslep ! Gdyby jeden z Was Wy Bardzo zyczliwi Ludzie wiedzial w jaki spsób to sie odbywa i na jakich zasadach - Schowalibyscie swoja glosna i rózowo fioletowo czerwona glowke gleboko w ziemie nim palnelibyscie publicznie kolejna glupote przy okazji obrazajac kogos czy tez powodujac jakiegos typu niesmak i zawód na czlowieku.... a to co sie dzieje z Dializami to osobna sprawa - Pozdrawiam Wszystkich choc troche myslacych
20. Dodane przez Lida, w dniu - 02-03-2009 18:52 0 0
ad 19! Widzę, że prawda kogoś zabolała... Doskonale wiem jak wygląda sytuacja stacji dializ i osób dializowanych...ale wiem też, że co niektórzy pracownicy tejże stacji mają nawyki rodem z PRL-u, kiedy to karetką jechało się po gazetę do kiosku... Hołdują też zasadzie " nam się to należy"... Pozostawiam to do przemyślenia!
21. Dodane przez Propaganda, w dniu - 02-03-2009 22:24 0 0
ad 20 ... Boli tak ale jedynie ludzka glupota... Koniec przemyslen .
22. Dodane przez Lida, w dniu - 05-03-2009 18:31 0 0
No proszę, jakoś można było się dogadać. A może już zrobiono porządek w stacji dializ z personelem...
23. Dodane przez Propaganda, w dniu - 08-03-2009 15:10 0 0
Tak Oczywiscie ma sie rozumiec bo Pania mianowali Obermanfuhrerem tegoz Personelu... Pozadeczek musi byc :):) (najwazniejsze ze ktos sobie cos w główce pouklada i pass.....) :):) beka :):):)
24. Dodane przez Lida, w dniu - 08-03-2009 20:04 0 0
ad23. po pierwsze, to ja nikogo nie obrażam porównując ich do faszystów-pokazano tu klasę nie ma co!!! A po drugie, to"porządeczek" pisze się przez "rz" a nie "ż" !!! Odsyłam do słownika ortograficznego. Pozdrawiam.
25. Dodane przez Propaganda, w dniu - 10-03-2009 22:21 0 0
Po pierwsza racja  
! po drugie racja! Her Oberdeutschefuhrermachen i słownikiem w.... dobrze ze choc na ortografii sie znamy :):):):):):):):):):) ......... Zegnam Piekne Zyjatka i POzdrowionka :zzz
26. Dodane przez Muniek, w dniu - 12-03-2009 17:10 0 0
ad 22 i innych wpisów tej "Pani" - żadnego porozumienia nie ma między NFZ a koncernowymi Stacjami Dializ - odsyłam na stronę NFZ!!! Jest tylko UGODA tzn NFZ zobowiązał się zapłacić za dializy wykonane po ustaniu kontraktu na rok 2008 za cenę z roku 2008!! NIE MA nowych kontraktów! To coś jak zawieszenie broni, a nie pokój. Lidio - cuda są dla dzieci. W realu nic za darmo nie ma - jak stacja dializ nie kupi za Euro dializatorów, i innych potrzebnych srodków to zbankrutuje. Pomawiasz personel stacji o nawyki z PRL, a sama chcesz mieć PRL w ekonomii. (choć oczywiście zawsze znajdą się jakieś czarne owce - jak w każdej grupie zawodowej) Spółki z o. o. nikt nie oddłuży i tym się one różnią od państwowych ZOZÓW. Polecam myślenie - nie boli - w większości przypadków. Niestety takich jak ty krypto-socjalistów jest w tym kraju na pęczki!! I Nie obrażaj się zaraz - to wynika z twoich wpisów. Lenin też myślał, że jak wszystkim powie jak i co mają robić to będzie raj i powszechna szczęśliwość. Co z tego wynikło... dzieci wiedzą.
27. Dodane przez Muniek, w dniu - 12-03-2009 17:20 0 0
Jeszcze raz ad 20. W Polsce dializa wyceniana jest przez "nieomylny" NFZ na 85 Euro. W Rumunii ta sama dializa jest warta 150 Euro a na Słowacji 190 Euro. Już nawet nie piszę ile w Niemczech czy Francji... CO? Rumuni i Słowacy pracujący w stacjach dializ zarabiają 2x więcej niż Polacy?? Polski pacjent jet skazany na gorsze leki, materiały i warunki dializowania niż Rumun i Słowak. Bo skąd na to wziąść!?! Jak już mówiłem CUDÓW NIE MA!!!!!!!!
28. Dodane przez OPOLSKIE MARZENA, w dniu - 12-08-2016 14:33 0 0
żygac mi sie chce na stacji dializ jak tylko widze żądze robienia na nas dializowanych kase i oszczędzanie dosłownie na wszystkim przez piguły , lekarzy
29. Dodane przez jacek, w dniu - 06-12-2016 09:24 0 0
Dializy to biznes i to duży rózne stacje maja rózne koszty jednej dializy .Wiadomo że jeżeli ktoś otwiera stacje dializ to ponosi koszty zwiazane z budową i wyposażeniem nie rozumiem kontraktów na dializy że ten ma a tamten nie ma bo kazdy chory musi być dializowany bo inaczej umrze ja trafiłem na ładna rozpiske z jakich kosztów składa sie dializa -podobała mi się bardzo bo była konkretnie zrobiona czyli ile co kosztuje i ile nfz płaci i jeżeli z jakimis pozycjami stacje sie nie zgadzają to trzeba uśiąść i przedyskutować te pozycje co do których ma sie zastrzeżenia.Jamam zastrzeżenia do dwuch pozyccji na których sie znam 
1 nf płaci za usługe tansportowa 34 zł a stacja dializ płaci przewoznikowi 23 zł czyli zarabia stacja na transporcie 1 zł  
2 posiłek nfz placi stacji dializ 3.53 zł stacja dializ płaci dostawcy 2zł czyli zarabia na bułce 1.53 zł ,a bułka z wkładem kosztuje w cenie zakupu hurtowym wynosi 0.60 zł i szlak mnie trafia za pacjęt z tego ma taki mały procet wartośći operacji i ŻĘ BYLE CO  
a jak zadzwoniłem do pani dyrektor firmy która jest potetatem na rynku dializ w polsce bo posiada ich aż 69 z problemem że n stacji dializ nie ma wózków inwalidzkich i przydałoby sie kupić to pani dyrektor  
prawie majac łzy w oczach oświadczyła mi że firma jest bardzo biedna i nie stac ja na zakup wózków  
Tak że kij ma 2 końce NIE BRONIE NFZ ale na tych dwuch przykładach na których sie znam to wyglada to troche inaczej czyli mozna przyjac ze firmy dializujące chca sie jak najszybciej wzbogacic a nfz pilnuje żeby to wzbogacanie było normalne  
nikt nie dopłaca do interesu żadna firma dializujaca nie dokłada do kazdej diaiizy musi tak oszczedzac SZKODA ŻE TO KOSZTEM PACJĘTOW BY NA SWOJE WYJŚĆ
reklama
30. Dodane przez Ela, w dniu - 08-07-2021 00:08 0 0
Dializuje się pięć lat i widzę jak to wygląda w państwowych i prywatnych stacjach. Zgroza. Prywatne stacje może i mają wyższe standardy, ale obsługują wyłącznie nieskomplikowane przypadki, które nie generują kosztów, do tego szefem jednej z prywatnych stacji jest mąż Pani profesor z państwowej stacji klinicznej. Powiązania, znajomości, ukladziki i zylowanie nfz ile się da. Stacja jest państwowa w dużym wojewódzkim mieście, a nie jakimś tam Lesznie nikogo nie obrazajac, a o posiłkach i telewizji nikt tu nawet nie marzy. Dostępu do lepszych dializatorow i leków bronia jakby płacili za nie z własnej kieszeni, a nie z moich podatków. Możnaby spisać grubą księgę ale po co, jadąc na dialize modlę się żeby tylko wrócić do domu i na 1 dzień wymazać z pamięci służbę zdrowia, co ja gadam ,,biznes medyczny,,. Służby zdrowia nie ma, nie było i pewnie nie będzie. Zdrowia życzę.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj