Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
23
Sierpnia 2025
Sobota
Imieniny obchodzą:
Apolinary, Filip,
Laurenty, Walerian
Do końca roku 130 dni.
Start arrow Leszno arrow Przez laboratorium zdrożeje woda

Przez laboratorium zdrożeje woda?

Przez laboratorium zdrożeje woda

26.02.2009. Radio Elka, Michał Wiśniewski
thumb_labor.jpgLeszno. Grozi nam wzrost cen za wodę i ścieki w Lesznie – alarmował dziś na sesji radny PO, Stanisław Mikołajczyk. Powodem podwyżek ma być, zdaniem radnego, prawie czteromilionowy kredyt na budowę nowego laboratorium. Jego koszt szacowany jest na blisko pięć milionów złotych. Zdaniem prezesa spółki wodociągowej inwestycja taka jest konieczna, ale będzie skutkowała podwyżkami.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

Radny Stanisław Mikołajczyk analizując przedstawiony przez MPWiK wieloletni plan inwestycji dostrzegł w nim zagrożenie dla stawek odbioru ścieków i dostaw wody. Chodzi o planowaną budowę nowoczesnego laboratorium. Ma ono kosztować około 4,5 miliona złotych z czego prawie cztery mają pochodzić z kredytu.

- MPWiK ma już laboratorium. Budowa nowego to działania ponad stan. To tak jakby ktoś, kto chodzi w podniszczonym ubraniu zakładał złoty łańcuch na
szyję albo kosztowny pierścień na rękę - mówi Mikołajczyk.

O podwyżki cen obawia się też radny Andrzej Bortel. Ma jednak i inną sugestię. - Te pieniądze można by wydać na podwyżki płac załogi - uważa radny.

Mariusz Kucharski, prezes MPWiK w Lesznie wyjaśnia, że budowa laboratorium dla zakładu jest konieczna. - Obecne laboratorium nie spełnia wszystkich aktualnych wymogów. Do czasu zmiany przepisów obecne laboratorium przynosiło zyski. Dzisiaj musimy te badania zlecać na zewnątrz. Tracimy wiele zleceń z powodu braku certyfikatów - mówi prezes Kucharski.

Prezes przyznaje jednak, że obawy radnego Mikołajczyka są słuszne. Ta inwestycja będzie miała wpływ na wysokość taryf. - Jednak nie tylko ta inwestycja na to wpłynie. Ta inwestycja to 2 do 3 groszy na każdy metr sześcienny. Stawki będą rosły, bo rosną inne koszty - tłumaczy Kucharski.

- Może trzeba nas było przekonać dając nam analizę opłacalności tego laboratorium, bo odnoszę wrażenie, że bezcelowe jest budowanie browaru, gdy chcemy się napić piwa. Obawiam się, że wydatek jest niewspółmierny do zysków - ripostuje Mikołajczyk.

Radny Sławomir Szczot uważa również, że inwestowanie ponad 4 milionów złotych w budowę nowego laboratorium jest nietrafione. - Nie wierzę, że to musi aż tyle kosztować. Można wykorzystać to, co ma obecne laboratorium i wydać pewną kwotę, ale nie taką - przyznał.

- Nie jesteśmy w stanie budować na tym co mamy. Budynki, które mamy są za niskie, nie ma odpowiednich dróg. Nasza baza nie spełnia norm dla uzyskania certyfikatów - wyjaśnia prezes MPWiK - Mamy na to biznesplan. To inwestycja, która zwróci się w sześć lat.


Przez trzy lata zakład wodociągów z Leszna zamierza zainwestować w rozwój ponad 29 milionów złotych. Z tych pieniędzy całe miasto ma zostać pokryte siecią wodociągową i kanalizacyjną. Do 2011 roku wszystkie ulice w mieście mają mieć własną sieć.

Trzyletni plan rozwoju i inwestycji MPWiK poparło dziś 12 radnych, 10 się wstrzymało. (mich)
 
Komentarze (30)
1. Dodane przez jola, w dniu - 26-02-2009 15:57 0 0
Tak podwyżki za wodę a pracy nie można znaleść wszystko drożeje a budować nowe laboratorium po to żebyście mieli wygode ludziom dajcie pensje
2. Dodane przez ZBĘDNE..., w dniu - 26-02-2009 15:58 0 0
Podstawowe badania wody -jak robiono dotychczas zupełnie wystarczały dla stwierdzenia czy woda dostarczana do sieci ( mieszkańcom miasta) -odpowiada Rozporządzeniu Min, Zdrowia. Budowa Budynku Laboratorium niew interesuje mieszkańców - to nic nioe zmieni ( woda do Unii Europ. wcale nie będzie dostarczana z MPWiK ) Zatem odbiorca wody nie będzie budował samorządowewgo budynku MPWiK. Jan Sz . ( odbiorca wody -tymczasowy )
3. Dodane przez D., w dniu - 26-02-2009 17:39 0 0
Przez azbestowe rury też popłynie woda..., ale czy to jest cel sam w sobie ? Chcemy pić zdrową wodę to trzeba ją kontrolować w nowoczesnym laboratorium. Wymogi unijne dotykają nas z każdej strony. Musimy to przełknąć. Nie popadajmy w stagnację, bo to nas zgubi. Czasem trzeba podnieść koszty, aby zyskać zdrowie...!
4. Dodane przez D.S., w dniu - 26-02-2009 17:40 0 0
Przez azbestowe rury też popłynie woda..., ale czy to jest cel sam w sobie ? Chcemy pić zdrową wodę to trzeba ją kontrolować w nowoczesnym laboratorium. Wymogi unijne dotykają nas z każdej strony. Musimy to przełknąć. Nie popadajmy w stagnację, bo to nas zgubi. Czasem trzeba podnieść koszty, aby zyskać zdrowie...!
5. Dodane przez adam, w dniu - 26-02-2009 18:03 0 0
Takie laboratorium nie jest wykorzystywane tylko do własnych potrzeb. Wykonuje odpłatnie szereg badań zleconych z zewnątrz. Dlatego nie rozumiem dlaczego mieszkańcy maja ponośić koszty modernizacji. 
Cytuję słowa Pana prezesa Kucharskiego "Tracimy wiele zleceń z powodu braku certyfikatów" 
Najłatwiej jest obarczyć kosztami odbiorców. Laboratorium będzie trzepać kasiorę a mieszkańcy zamiast wymiernych korzyści dostaną wyższe rachunki. :(
6. Dodane przez Iwonka, w dniu - 26-02-2009 18:17 0 0
Buduje się różne rzeczy, mniej i bardziej potrzebne, wszystko na kredyt. Tylko banki na tych inwestycjach zyskują najwięcej. Oczywiście "MY" mieszkańcy miasta spłacamy te odsetki plus kwota kredytu. To instytucje finansowe będą robić wszystko aby takie inwestycje "ruszały z kopyta".  
A Ty zwykły człowieczku płać i nie myśl, bo urzędasy wiedzą lepiej co dla nich/nas najlepsze. Pozdrawiam
reklama
7. Dodane przez leszno zacisze, w dniu - 26-02-2009 18:20 0 0
co po chwile coś drożeje słyszałem że teraz oceniają w internecie radnych na stroniie www.dobrzypolitycy.pl oceń naszych z łeszna np za podwyżki wody
8. Dodane przez gość 22, w dniu - 26-02-2009 20:05 0 0
to normalne ze najbardziej ucierpimy my biedni ludzie.ile jeszcze trzeba oszczedzać.jeszcze troche i nasze wyplaty na nic nie starcza. :upset :cry
9. Dodane przez spragniony kasy, w dniu - 26-02-2009 20:42 0 0
Czy budowe nowego laboratorium doradzil tzw. treser, ktorego apanaze pochlonely koszty budowy nowego laboratorium. A co sie dzieje z laboratorium w Henrykowie, mialo byc takie super nowoczesne i na wyrost. Zamiast dojezdzac do Henrykowa to lep[iej wybudowac nowe w Lesznie i co dzien dowozic proby.
10. Dodane przez karola, w dniu - 26-02-2009 20:46 0 0
:cry Płakać się już chce jak sie to wszystko widzi same podwyżki!!!!!!!!!!!!!!!
11. Dodane przez ola, w dniu - 26-02-2009 21:14 0 0
znowu jak zwykle szare myszki beda płacic!bo ktos madry to zarzadzil!poprostu zal!!!!!!!!
12. Dodane przez Ania, w dniu - 27-02-2009 00:02 0 0
Ograniczy się podmywanie, mycie zębów i nie odczuje się podwyżek cen. Trzeba umieć sobie radzić w życiu.
13. Dodane przez kowal, w dniu - 27-02-2009 00:21 0 0
Znany schemat- "ja mam koncepcję,a plebs niech płaci, 
przecież jestem monopolistą" 
A gdzie są tzw. "władze"?
14. Dodane przez ja, w dniu - 27-02-2009 07:31 0 0
Budowa laboratorium wcale nie jest potrzebna i zasadna. Do monitoringu i badania wody jest Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna, która w ramach nadzoru pobiera wodę do badania, która dalej jest analizowana w akredytowanym laboratorium. Więc niech oni nie opowiadają bzdur, że nowe laboratorium jest konieczne, to kłamstwo!! :( :(
15. Dodane przez obserwator, w dniu - 27-02-2009 07:41 0 0
Do kom.9 - w Henrykowie jest oczyszczalnia ścieków, a nie laboratorium. 
Do kom.5 i 13 - nie myślicie perspektywicznie, panowie; jeżeli MPWIK będzie zarabiać na zleceniach z zewnątrz to lepiej dla nas! Dlaczego? Bo chociaż teraz cena za wodę nieco wzrośnie z powodu inwestycji, to za 6 lat, gdy zgodnie ze słowami prezesa, zwróci się jej koszt, a lab. będzie zarabiać, więc nie będą konieczne kolejne podwyżki za wodą, bo przestanie ona być jedynym źródłem dochodu przedsiebiorstwa - więc korzyść w dłuższej perspektywie również dla nas, mieszkańców. Poprawcie mnie jeśli się mylę...
16. Dodane przez Iwonka, w dniu - 27-02-2009 08:35 0 0
Do komntarza 15 
Chyba nie nie chcesz nikomu wcisnąć, że jak miasto zacznie zarabiać na laboratorium to wtedy rachunki za wodę zmniejszą się. Tutaj nic nie tanieje, miasto nie obniży nigdzie żadnych cen bo cały czas żyje na kredyt. To prowadzi do tego, że życie staje się co rok droższe o jakieś 16%, a zarobki rosną wiadomo gdzie i komu... 
W instytucjach gdzie myślą na co tu następny kredyt. 
Pozdrawiam
17. Dodane przez LABORATORIUM... !, w dniu - 27-02-2009 08:37 0 0
To Laboratorium nigdy sie nie spłaci .W niewielkim miescie Lesznie -nie ma tyle zleceń aby sie spłaciło .Nikt z wielkich konsumentów wody Wam nie zleci prostego badania wody ( mangan , żelazo ,bakterilogia) -oni mają własne wystarczające laboratoria. (WSzZ, MPEC, AKWAWIT). Kolega Kucharski po prostu kłamie i chce wybudować Laboratorium kosztem mieszkańców miasta .Należy wybudować sieci np awaryjna ostatniej zimy - w ul. Norwida.,w Święciechowskiej , w Alejach Krasińskiego, wymienić sieci azbestowe na PE .Radny Mikołajczyk ma rację. KJ. (b.prac MPWiK)
18. Dodane przez kościan, w dniu - 27-02-2009 10:11 0 0
a czemu "były pracownik MPWiK" jesteś były ?? może wywalili cie po wiedza twa na wodocigowe sprawy była taka jak na laboratorum? fachowiec to ty jesteś tylko w narzekaniu , czemuś nie zbudował lepszych wodociągów jak tam robiłeś ? zal mi cie.
19. Dodane przez 77109, w dniu - 27-02-2009 13:29 0 0
Woda i tak w niektórych mieszkaniach jak leci to czuć stęchliznę.Jestem ciekaw czym to jest spowodowane i co mam zrobić aby tak nie śmierdziała.
20. Dodane przez sławek, w dniu - 27-02-2009 17:03 0 0
Słyszałem rozmowy fachowców, Pan prezes buduje to jedynie dla własnego splendoru i podwyżek dla siebie i zarzadu - to skandal , czas na zmianę prezesa.
21. Dodane przez Voytek, w dniu - 27-02-2009 20:35 0 0
Panie Radny Stanislawie Mikolajczak: 
Podpowiem Panu tylko tyle aby podejmować sie analiz należy miec komplet dokumentow do analizowania a nie jedynie szczątki. 
Czy analizując ksiązke po jednej wyrwanej stronie można dokladnie ja streścic? Mam wrażenie ze tk wlasnei Pan zabral sie do tej analizy wystawiając sie troche na posmiewisko przez brak profesjonalizmu.
22. Dodane przez Voytek, w dniu - 27-02-2009 20:45 0 0
Panie Radny Andrzeju Bortel: 
Milo mi slyszec ze chciałby Pan podniesc pensje zalogi, ale przykro mi ze musze wskazac Pana krótkowzrocznosc. 
Czy wzial Pan pod uwage elementy dlugoterminowe? Wydaje sie, że szczególnie w dobie kryzysu jesli bedzie spadala 
ilosc zlecen w obecnym laboratorium przez brak akredytacji, która to wymaga zmiany warunków na okreslonym poziomie, 
istnieje duża szansa, ze obecne laboratorium bedzie stawalo sie coraz bardziej nierentowne a co za tym idzie, chyba wiadomo. 
Prezes wodociagow bedzie postawiony przed faktem zwolnienien parunastu pracownikow, bo watpliwe jest ze Panie i Panowie laboranci beda mogli zajac sie 
np. pracami remontowymi przy budowie sieci kanalizacyjnych.Chyba ze wszystke te osoby sam Pan przyjmie na swoje podworko. 
Przypominam tylko, ze to sa ludzie "Nasi" - tutaj mieszkający, dla ktorych Panstwo "Sprzeczni" wrozycie pojscie z torbami. 
Byc moze nieswiadomie z uwagi na swoja krotkowzrocznosc.
23. Dodane przez +, w dniu - 27-02-2009 20:47 0 0
Będą nam podwyższać opłaty obniżając jakość. Mam bardzo kiepskie ciśnienie w kranie. Ciekawe dlaczego?
24. Dodane przez Voytek, w dniu - 27-02-2009 20:56 0 0
Komentarz do nr6 
Ciekawe spojrzenie ze placimy odsetki bankom. I slusznie bo i w banku, w ktorym lokalnie bierze sie kredyt posrednio  
gwarantuje sie tzw. wykonanie planu. Bez wzgledu na to czy to bedzie bank x czy y bedzie to bank ktory jest tutaj w Lesznie. 
Chcialbym przypomniec ze juz teraz banki na terenie leszna zwalniaja pracownikow, wiec jeden ze sposobow w jaki mozna powstrzymac 
procesy spowodowane kryzysem sa inwestycje jednych, zeby utrzymac innych. Nie ma sie co łudzic, że kredyt tzw. Kowalskiego pozwoli 
podniesc poziom tzw. wykonania planu, zapewniajacego poziom na podstawie ktorych centrale bankow podejmuja decyzje o kolejnych 
zwolnieniach lub ich braku w konkretnych oddziałach - w tym przypadku Leszczynskich. Przypomne tyklko ze piszac o kredycie 
nalezy pamietac ze istnieje jeszcze cos takiego jak marza, ktora nie jest stala lecz w tej kwocie jest negocjowalna wiec nie jest  
powiedziane ze niebotycznie duza.
25. Dodane przez Voytek, w dniu - 27-02-2009 21:01 0 0
Komentarz do nr9 
Gratuluje pomyslu!Przeniesmy laboratorium do henrykowa, zeby nie jechac po proby a pozniej skomentujmy ze za duzo trzeba dojezdzac do centrali  
na Lipowa zeby zawozic umowy, faktury, brac udzial w zebraniach organizacyjnych inwestycyjnych, ronboczych a na koniec dodajmy  
komentarz ze mieszkancy maja za daleko. I tak w kolko piszmy sobie takie nieprzemyslane bzdury zwiazane z brakiem znajomosci funkcjonowania przedsiebiorstwa 
Gratuluje!!!
26. Dodane przez Voytek, w dniu - 27-02-2009 21:18 0 0
Komentarz do nr16 
Pani Iwonko! Gratuluje bystrosci i spostrzegawczosci, ale czy nie zapomniala Pani o pewnych zaleznosciach jakie maja wplyw na wsyztskich nas nie tylko pojedynczego klienta ale przede wsyztskim  
na przedsiebiorstwa. Czy Uwaza Pani ze prezes Kucharski zbiebra sobie kredyty zeby miec portwel tak duzy zeby sobie kupic nowy? Hmm zabawne podejscie 
Mysle ze na podwyzki maja wplyw inne podwyzki. Jesli przecietny Kowalski zuzywa prad i podnosi mu sie o parenascie do parudziesieciu lub nawet setzlotych, to w przypadku zuzycia pradu w skali przedsiebiorstwa sa to  
potezne pieniadze, ktore to powoduje glowny wzrost kosztów utrzymania. Pewnie Pani nigdy nie zastanawiala sie ile pradu potrzeba aby wsyztskie pompy i urzadzenia dostarczalyu do miasta wode pod stalym  
cisnieniem i odprowadzaly scieki rownie sprawnie by sie nie wylewaly na ulicach. Mysle ze jak uda sie Pani dojsc do tekich danych i przeliczyc ile potrzeba energii na utrzymanie poteznej fabryki tloczacej wode i scieki, ktore 
musza jeszcze byc zgodnie z normami oczysczone tak by zaminic je w czysta wode to wtedy moze Pani napisac tzw. "madry" kolejny komentarz. 
Bo to o czym wspomnialem maga byc jedymi z wazniejszych elemntow ktore maja wplyw jak i u Pani na wlasnym podworku na podwyzke wody.
27. Dodane przez do woytka od marka, w dniu - 27-02-2009 22:43 0 0
stary przeczytaj ze spokojem te blubry, które nagryzmoliłeś , nabierz powietrza i zastanów się , czy czasem nie nadszedł dobry czas by udać się do doktora po skierowanie w miejsce gdzie takie stany leczą.
28. Dodane przez 666, w dniu - 28-02-2009 00:39 0 0
Zywmnośc podrożała 3-krotnie, prąd i gaz to samo, a teraz jeszcze woda! Czyli strajki czas zacząc bo nas utrzymanie za drogo kosztuje! 
Uważam, że wodę powinno . badać neutralne labolatorium i nie trzeba wyłącznie dla certfikatów kredytować się na 4 mln zł. To co trzeba w Lesznie i w karju budować to DROGI!!!!!
29. Dodane przez radni bez pojęcia, w dniu - 01-03-2009 08:29 0 0
Panowie radni, jak nie macie zielonego pojecia o finansowaniu inwestycji to nie zabierajcie w tej materii głosu.Jak można pieniądze przeznaczone na inwestycje wydawać na podwyżki dla pracowników? Takie myślenie już przyniosło wymierne i odczuwalne szkody "mądrym" z Akwawitu, którzy mieli za złe b. dyraktorowi, że sponsoruje różne organizacje, zamiast nadwyżki dać pracownikom do prezejedzenia. Mają teraz za swoje. Ale przecież was to nie interesuje. Chodzi wam tylko o to, aby dokopać podobno istniejacemu ukladowi i powołać swój.
reklama
30. Dodane przez Józef, w dniu - 01-03-2009 20:54 0 0
To jest jakiś nonsens ekonomiczny.MPWiK ma obowiązek dostarczać dobrą i tanią wodę.Co dzisiaj robii 8 osób,zatrudnionych w laboratorium i za jakie pieniądze?Gdyby Prezydent i Rada Miasta traktowała mieszkańców podmiotowo,to w obecnej sytuacji kryzysu obniżono by cenę wody o kilka groszy.Cena wody wynika z kosztów przedsiębiorstwa,które jest praktycznie nie do skontrolowania przez neutralny organ.I tak się wciska ciemnotę ludowi,który przecież ostatecznie zapłaci za te pomysły .ODWAGI PANOWIE! Idzcie za przykładem rządu i obniżajcie koszty waszej zbiurokratyzowanej działalności
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie 68,2 m? |... Leszno 409000
Mieszkanie 3 pokojow... Leszno 319000
Mieszkanie 43,1 m? |... Leszno 259000
Mieszkanie z ogródki... Poznań 603338
Przestronne mieszkan... Poznań 907459
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj