Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Leszno. Przez ponad dwie godziny dyskutowano w Urzędzie Miasta Leszna o programie e-miasto, czyli stworzenia w Lesznie nowoczesnej sieci informatycznej z darmowym dostępem obywateli do internetu. W dyskusji wzięli udział radni miasta, przedstawiciele firm informatycznych oraz młodzi leszczynianie. Mimo kilku osobistych wycieczek wszyscy doszli do zgodnego wniosku, że rewolucję informatyczną w Lesznie należy przeprowadzić. Nie wiadomo tylko kiedy, za ile oraz skąd wziąć te pieniądze.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Spotkanie samorządowców poświęcone było omówieniu wyjazdu studyjnego do Rzeszowa, gdzie przed kilku laty wprowadzono nowoczesną sieć informatyczną oraz darmowy dostęp do mieszkańców do internetu w ramach tak zwanej sieci socjalnej. Wprowadzenie podobnych rozwiązań w Lesznie postuluje klub radnych PiS, a jego szef Sławomir Szczot wziął udział w wyjeździe do Rzeszowa. Wrócił nastawiony bardzo entuzjastycznie. Razem ze Szczotem w Rzeszowie był Sekretarz Miasta Leszna Maciej Dziamski. Przypomniał on, że darmowy dostęp przez hot-spoty posiada liczne ograniczenia. Przed południem pierwszeństwo mają urzędy - mówił. Dziamski powiedział też, że blokowane są strony niebezpieczne, gry i czaty, a także strony P2P, przy pomocy których użytkownicy wymieniają
się muzyką czy filmami. Ograniczona jest też prędkość transferu do 512 kbs - z czego połowa przeznaczona jest na wysyłanie, połowa na odbiór danych. Sekretarz przyznał jednak, że dzięki informatyzacji obniżono koszty funkcjonowania samorządu. Rozwiązania zastosowane w Rzeszowie trącą już nieco myszką, i to nie komputerową. Bezprzewodowy dostęp Wi-Fi jest już zastępowany przez technologię Wimax - mówił - należy się zastanowić, czy za kilka lat nie zdominuje ona rynku.
Wiceprzewodniczący Edward Bąkowski przypomniał, że w listopadzie rząd zaproponował program darmowego powszechnego dostępu do internetu. Są tu bardzo ciekawe rozwiązania dla samorządów - mówił. Do końca czerwca ustawa ma być gotowa. Przed nami szansa na wielki skok cywilizacyjny - przekonywał Sławomir Szczot. Ta wypowiedź wywołała oburzenie kilku radnych. Niech nas pan nie cofa do XIX wieku - mówił Grzegorz Rusiecki z Lewicy. Szczot przekonywał jednak, że darmowy dostęp do sieci może pomóc zwłaszcza najuboższym, których nie stać na usługi komercyjne. Nie o takim internecie mieszkańcy mówili, podpisując petycję - to zdanie niezależnego radnego Zenona Kurta, który podkreślił ograniczenia sieci socjalnej, zwłaszcza słaby transfer danych, czyli 512 kbs. Sekretarz Dziamski sprecyzował jednak, że Unia Europejska za socjalny uważa internet dostarczany z prędkością do 2 megabitów na sekundę. Jednak za optymalną uważa się prędkość 7 megabitów. To otwiera pole do popisu dla komercyjnych dostawców - argumentował Szczot - w Rzeszowie konkurencja ze strony darmowego dostępu wywindowała ich usługi na podziwu godny poziom.
Po politykach głos w dyskusji zabrali fachowcy, czyli przedstawiciele leszczyńskich firm branży informatycznej. Andrzej Brzeziński z C&C Partners przedstawił wady i zalety różnych rozwiązań. Jeśli chodzi o sieć strukturalną, łączącą instytucje samorządowe, zalecam światłowody - mówił. Jeżeli chodzi o dostęp mieszkańców można brać pod uwagę zarówno sieć radiową, jak i światłowodowową. Pierwsza jest tańsza, druga mniej zawodna. Powinniśmy więc wybrać taką technologię, która nas nie ograniczy - konkludował Brzeziński. Roman Tabaka z firmy Pronet zgodził się z konkurentem, jednak zaznaczył, że bardziej realne będzie zbudowanie szkieletu sieci ze światłowodów, jednak ostateczne rozprowadzenie sygnału i tak musi odbyć się drogą radiową. Przedstawiciel Pronetu zwrócił też uwagę na fakt, że sygnał z hot-spotu nie przechodzi przez ściany. Podchwycił to Wojciech Rajewski, szef klubu SLD. Panowie obalili mit głoszony przez pana Szczota, że internet będzie dla wszystkich - mówił. Jednak Sławomir Szczot odpowiedział, że w Rzeszowie mieszkańcy poradzili sobie z problemem, instalując tanie anteny na budynkach.
Radni i prezydent zgodzili się co do tego, że pomysł będzie nadal analizowany. Tomasz Malepszy zapowiedział stworzenie zespołu roboczego w sprawie projektu a także zlecenie szczegółowej analizy, która ma dać odpowiedź na najważniejsze pytania - w tym także ile program będzie kosztował. Miasto zamierza bowiem wystąpić o unijne środki na jego wdrożenie. Kiedy ta pula WRPO będzie uruchomiona i jaki są szanse na dotację - tego oczywiście nie wiadomo. (jad/tekst i foto)
1. Dodane przez xyz, w dniu - 11-03-2009 18:15 00 Boże widzisz to i nie grzmisz!!! Tacy ludzie co nie maja pojęcia o tym maja decydować czy będzie internet!!! cyt. " Podchwycił to Wojciech Rajewski, szef klubu SLD. Panowie obalili mit głoszony przez pana Szczota, że internet będzie dla wszystkich mówił. Panie Rajewski jest cos takiego jak anteny do użytku zewnętrznego!!! A najlepiej jak się Pan Rajewski już spakuje i pójdzie do domu!!! Interesu tu dla siebie nie widzi więc nie jest za dobrym pomysłem aby każdy miał internet. chyba że szybko otworzy jakąś firmę informatyczną żeby znowu "leszczyński układ" mógł na tym zarobić.
2. Dodane przez asieQ, w dniu - 11-03-2009 18:15 00 chciałam sie tam pojawic jednak mi sie nie udalo.ciesze sie ze jestescie na dobrej drodze do realizacji pomyslu.
3. Dodane przez admin, w dniu - 11-03-2009 18:19 00 smiech na sali!!!!!!! ten net to bedzie smiech
4. Dodane przez nowak, w dniu - 11-03-2009 18:25 00 I wszystko po to aby kontrolować internet, jestem przeciw. Zawsze będe się sprzeciwiał inicjatywom, które wyjdą ze stony rządowej. Wszystko pójdzie z naszych podatków, wbrew woli wielu mieszkańców (tych mniej omamionych propagandą darmowości). Niedługo nie będzie gdzie uciekać przed cenzurą.
5. Dodane przez Młodzież, w dniu - 11-03-2009 18:33 00 Wi-Fi nie ma sensu. Za 2, 3 lub 5 lat nikt nie będzie pamiętał o takiej technologi, a Leszno po raz kolejny zostanie z problemem sprzed lat. Zgadzam się z radnym Grzegorzem Rusieckim, skok cywilizacyjny o którym mówi S.Szczot to raczej skok do tyłu. Jedyne co zostaje to światłowody, na szczęście nie jest to pomysł radnych PIS.
reklama
6. Dodane przez pet, w dniu - 11-03-2009 18:47 00 Czyli, że co nie będzie można pograć przez internet ? nie będzie można poczatować ? ni będzie muzy i filmów ściągać ? Pewnie filmiki na youtube też zablokowane będą ? A co będzie można robić ? Wchodzić tylko na strony poprawne politycznie ? Tegoś panie radny nie mówił wcześniej. Coś mi się wydaje, że ten internet to wielka ściema. I na to ma iść 9 milionów ?? kpina.
7. Dodane przez co to za demokracja, w dniu - 11-03-2009 18:53 00 Jak to jest? Mieszkańcy chcą mieć taki dostęp, a radni nie chcą? Co to za demokracja. Nie rozumiem. SLD niby lewicowa, chce dbac o ludzi biednych, a oni odwrotnie są przeciwko. Dziękuję za taką lewicowość, która dba o wyłącznie swoje interesy. A takie PO, tej postawy pana Mocka też nie rozumuem. Rząd PO i PSL przyjmuje program darmowego dostępu do netu, a oni tu na miejscu są przeciwko temu. A może to nie ejst PO tylko zakamuflowane SLDbis?
8. Dodane przez koszty, w dniu - 11-03-2009 18:58 00 Ciekawe czy radny Szczot policzył miesięczne koszty funkcjonowania sieci MAN. Aby ona sprawnie działa potrzeba minimum łącze symetryczne 50 Mbps(najniższy koszt łącza symetrycznego 4 Mbps to bagatela 3,000 złotych netto POLPAK) czyli sam koszt utrzymania łącza wynosiłby około 50 tysięcy złotych, doliczyć także trzeba koszt utrzymania sieci. Koszt około 50 tysięcy złotych. Czyli miesięczny koszt utrzymania sieci MAN w Lesznie wyniósłby około 100 tysięcy złotych minimum. Sam koszt budowy sieci szkieletowej to koszt ponad miliona złotych, chyba że klub PiS chce zafundować mieszkańcom Leszna sieć która bardzo często będzie się zapychała lub była wykonana na niskiej jakości podzespołach...
9. Dodane przez sluchacz, w dniu - 11-03-2009 19:16 00 ten kurt i olejniczak ze swoimi zlosliwosciami to sie osmiesza
10. Dodane przez radni beznadziejni, w dniu - 11-03-2009 19:20 00 kto z radnych przeciwko hot spotom niech sie pakuje z rady. nie chcemy go
11. Dodane przez HSYYE, w dniu - 11-03-2009 19:25 00 MłOdZi Sa zaaaaAAAaaa
12. Dodane przez ty Młozież z SLD, w dniu - 11-03-2009 19:46 00 Rusiecki chodzi na pasku kumpli z ukladu wiec mówi to co mu kazą. Ja nie chce takiego radnego
13. Dodane przez do 8, w dniu - 11-03-2009 19:52 00 skontaktuj sie z ludzmi w Rzeszowie, którzy to wymyslili. To co piszesz to bajdy, bajki. koszt miesieczny to 7 tys zl, a oszczednosci dwadziescia razy wieksze
14. Dodane przez nie rozumiem, w dniu - 11-03-2009 19:57 00 Jaka jest różnica między radnymi w Rzeszowie, a radnymi w Lesznie?
Radni Leszna dbają o swoje interesy. Przykłady: Kurt, Bąkowski, Olejniczak, Rozwalka, Rajewski, Pofigurny, itd.... Radni Rzeszowa i wielu, wielu innych miejscowości zorganizowali darmowe hot-spoty, dlaczego w Lesznie się opierają? Czy ktos to może wytłumaczyć?
15. Dodane przez SZOK, w dniu - 11-03-2009 20:01 00 80% ludzi jest ZA a kilku dziwaków przeciw. Nie rozumiem. LUDZIE wytłumaczcie mi o co tu chodzi, o jakie interesy ludzi władzy chodzi?
16. Dodane przez XYZ, w dniu - 11-03-2009 20:07 00 SZCZOT TO JEDYNY RADNY KTORY COS ROBI, RESZTA CHYBA TYLKO DIETY BIERZE. DBAJCIE O NAS MIESZKANCOW !!!! TO SLYCHAC ZE RESZTA MU ZAZDORSCI
17. Dodane przez do 13, w dniu - 11-03-2009 20:09 00 Nie wiem skąd Ty wziąłeś te 7 tysięcy złotych. Aby poprawnie działał internet na około 40 komputerach potrzeba łącza DSL 4 Mbps z powiększonym upload`em do 800-1024 Kbps i do tego bardzo dobrze skonfigurowany router(porządny!!). Za 7 tysięcy to można co najwyżej wykupić symetryka 5-7 Mbps, takie łącze nie nadaje się do obsługi sieci MAN (Metropolitan Area Network - Sieć Miejska), a co najwyżej dla leszczyńskiego PWSZ, jeśli budować sieć to taką, która przez najbliższe 10-15 lat nie będzie wymagała gruntownej przebudowy i jednocześnie będzie spełniała swoje role(obsługa wszystkich urzędów, szkół, szpitali i innych instytucji publicznych zlokalizowanych na terenie Leszna. Najlepszym wyjściem, jeśli ta sieć w ogóle powstanie to poprowadzenie nitki światłowodu o przepustowości minimum 1 Gbps(najlepiej 10 Gbps) z sieci PIONIER obsługiwanej przez Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe. W przeciwnym wypadku nie widzę dalekiej przyszłości dla tej sieci.
18. Dodane przez halo!!, w dniu - 11-03-2009 20:12 00 no blagam was! ten internet ma byc srodkiem doraznym, dodatkowym! jak wam nie starcza to nikt nie mowi ze nie bedzie mozna nadal kozystac z uslug innych firm ktore dostarczaja neta! pomysl jest DOBRY! a panowie radni, ktorzy szukaja tylko i wylacznie interesu w tym projekcie to niech sobie odpuszcza! to ma byc dla ludzi stworzone!! czy wy musicie miec we wszytskim interes?! poprzyjcie ten projekt!!
19. Dodane przez jestem za, w dniu - 11-03-2009 20:29 00 a mi sie pomysł darmowego internetu podoba. to co ze bedzie slabszy, ale zaoszczedze 49 zl, a to dla mnie duzo
20. Dodane przez uczestnik_, w dniu - 11-03-2009 20:35 00 oby doszło do budowy tej sieci, bedzie super
21. Dodane przez Chiqs, w dniu - 11-03-2009 21:03 00 To, że Rzeszów, taka wielka metropolia wydała na ten projekt 9mln zł, to nie znaczy, że Leszno 1/2 ~ 1/3 tego co Rzeszów wyda tyle samo Moim skromnym zdaniem, będą to na pewno koszta mniejsze ... to nie chodzi tylko o internet, to również chodzi o budowę "e-sieci" dla miasta już w przyszłości
22. Dodane przez do 17, w dniu - 11-03-2009 21:03 00 Moj drogi nie dywaguj tylko zadzwon do Rzeszowa i wszystko sie dowiesz. Oni hurtowo kupuja dostep do netu i placa za to 7.000 zl ale nie wiem za jaka szybkosc. Jutro sie dowiem. Ale za to obsluguja urzad i ze 100 budynkow typu szkoly. W internecie wszystkiego sie dowiesz kolego
23. Dodane przez student, w dniu - 11-03-2009 21:07 00 kochani nie dajcie sie zwariowac taki net to bedzie super sprawa. mi wystarczy te 512 kb/s nie amm wielkich wymagan. jestem studentem wiec licze kazdy grosz. panie szczot popieram pana
24. Dodane przez zainteresowany, w dniu - 11-03-2009 21:31 00 Dobrze że bez ściemy fachowcy otwarcie informują że ten internet nie będzie przechodził przez sciany bo w tej branży cudów nie ma. Sam pomysł mi się podoba bo wielokrotnie w hotelach korzystam z hot-spotów. Jednak wszędzie większosc usług jest zablokowanych i z pełnego dostępu do internetu mogę korzystac tylko w domu.
25. Dodane przez anka, w dniu - 11-03-2009 21:34 00 co sie dzieje z tymi radnymi. jak mozna byc przeciw darmoweo dostepu do internetu? ja posze aby to zatwierdzili
26. Dodane przez kinia, w dniu - 11-03-2009 21:40 00 dlaczego atakuja tego radnego SZCZOTA? JA go POPIERAM?
27. Dodane przez bumcol, w dniu - 11-03-2009 22:04 00 jestem za a nawet i przeciw temu internetowi !
28. Dodane przez asd, w dniu - 11-03-2009 22:14 00 SZCZOT POPULISTA I TYLE! A CIEMNOGRÓD buczy...
Bo fajnie brzmi "DARMOWY INTERNET DLA WSZYSTKICH"
Ludzie ten internet to kompletna porażka.. Poczta się bedzie otwierac 5 min...
Zrozumcie ,że ten internet jest bardzo słabej jakości i nie NADAJE się do użytku DOMOWEGO...
29. Dodane przez ron, w dniu - 11-03-2009 22:14 00 NIE rozumiem z jakiej okazji mieszkańcom sródmieścia ma sie coś fundować ... A reszta miasta niby co?
30. Dodane przez xyz, w dniu - 11-03-2009 22:21 00 do kom. nr 8 co to za wyliczenia wyssane z palca koszt takiej usługi negocjuje sie indywidualnie i na to nie ma cennika jedzie sie i dogaduje cene wiec nie wymyslaj ze 50 tys zł
31. Dodane przez TIN, w dniu - 11-03-2009 22:23 00 Koszt dostępu do internetu symetrycznego 50 Mb/s to może być 4000 zł u operatorów takich jak ATM, Exatel, nawet TP S.A. może sprzedać takie pasmo za 8000 zł, trzeba tylko odpowiednio negocjować i doprowadzić do walki konkurencyjnej operatorów. Władze miasta do dzieła.
reklama
32. Dodane przez młody mieszkaniec Leszna, w dniu - 11-03-2009 22:23 00 Pomysł z internetem dobry, ale jeżeli już coś chcemy robić to zróbmy to raz a porządnie .! Popieram kom. nr 5.! Ktoś napisał, że młodzież jest za ? Ok, ale za porządnym internetem który da się zrobić, a nie za takim który proponuje radny Szczot. (czyt. amator) Przecież on sam nie wie o czym mówi, śmiać mi się chce gdy słucham jego wywodów.
33. Dodane przez halo!!, w dniu - 11-03-2009 22:24 00 no ja tez POPIERAM SZCZOTA! facet chce dobrze! niby dlaczego w innych miastach dziala a u nas by nie moglo?! trzeba isc do przodu a nie szukac dziury w calym!!
34. Dodane przez TomUnia, w dniu - 11-03-2009 22:44 00 Drodzy Mieszkańcy Byłem na tym spotkaniu i to nie jest tak!!!!!! Darmowy internet może być ale! Nie chodzi tu o darmowy do grania do pornoli itp jak mlodym ludziom chodzi.. Dzieki temu internetowi można będzie: Rozmawiac przez Gadu-Gadu ogładać strony WWW.odczytywać poczte. To nie ma być internet który ma z 2MB bo to juz przesada to juz byloby za dużo to jest internet 512mb.85% Daje Unia Europejska i pierdolenie ze z podatkow mamy takie koszty dawac to nie tak! mamy tylko dać 15% ze 100% to naprawde mało ! ogolnie nie wiem o co ludziom chodzi,mamy możliwość dostępudo darmowegointernetu .Ogólnie nie kazdego stac na internet to jest wazne! pozdrawiam.DARMOWY INTERNET W LESZNIE,DZIAŁAJMY.
35. Dodane przez Sonia, w dniu - 11-03-2009 23:42 00 Kinia popieraj, lodowisko też pewnie popierałsaś no i co - tam jest pusto!!!!! W internecie pod linią telewfoniczną dopłacam za dodanie "orędkości" bo wersja podstawowa wlecze się jak wół i nic tu nie da kupienie szybkiego komputera. Jeżeli więc ten miejski internet miałby mieć "taakiego woła" jak podstawowa wersja z telefonii to zwyczajnie szkoda miejskich pieniędzy. Kolejna mrzonka pana Szczota a wystarczy tylko chodzić po ziemi a nie stawiać sobie nierealne cele. Przecież budżet Leszna ze względu na upadające zakłady będzie chudy jak mysz kościelna - więc skąd na to pieniądze! Obsługa techniczna tego miejskiego cuda musi dostać pensje - to co na urzędnicze etaty pójdą!? Rozgrzebane inwestycje pt. stadion. Orliki, hale sportowe - skończmy więc coś, by zacząć coś następnego. Lud sobie narazie radzoi z dostępem do internetu i nie jest to "artykuł pierwszej potrzeby. Beidny komputera sobie nie kupi czyli to nie jest dla wszystkich. Oj wymyśla ten Pis przed wyborami do Europarlamentu żeby tylko zabłysnąć przed wyborcami i załapać się do Brukseli z p. Dziedziczakiem na jakiego referenta. Forsy dużo, pracy mało - czyli tak jak lubią!
36. Dodane przez Kowalski Karol, w dniu - 12-03-2009 02:48 00 Drodzy mieszkańcy! Byłem tam również jak przedmówcy i chyba wszyscy zapomnieli o wielu rzeczach: 1. Darmowy INTERNET dla mieszkańców to typowy pakiet socjalny 256/256 czyli 512 KB/s z max 2MB/s. Jest to wersja HotSpot czyli ograniczenia dla stron niebezpiecznych oraz inne np. transfery. 2. Inni radni nie są przeciwni tworzeniu sieci a sposobem czyli każdy mówi, że to potrzebne ale jako infrastruktura na początek dla urzędów, szkół itp. 3. Rząd polski chce wprowadzić podobne rozwiązania na skale nie miast a Państwa - może pod to podpiąć projekt? Jak widać opcji dużo, jednak za wiele w tym polityki a mało działań i tu poparcie ważne ale trzeba pod pracować nad projektem bo albo budujemy infrastrukturę dla sieci albo darmowy Internet dla mieszkańców. A może to połączyć i zrobić coś dobrego? Pozdrawiam. PS Firma jaka brała udział w spotkaniu (provider) przerosła sama siebie (brak komentarza).
37. Dodane przez nowak, w dniu - 12-03-2009 06:17 00 Sądzę że ten populistyczny projekt i tak będzie zrealizowany, tłuszcza się cieszy "bo będzie za darmo" i niech tak będzie. Tylko nie płaczcie, że coś wam nie "wchodzi" że nie ma dostępu do jakichś stron, plików itp itd. Znowu nasze pieniądze z podatków pójdą na jakiś marny wymysł eurosocjalizmu, po to żeby 51% oddało głos na Jedynych Słusznych
38. Dodane przez do asd kom 28, w dniu - 12-03-2009 07:18 00 czy to znaczy ze radni rzeszowa, szklarskiej poreby, warszawy, i stu innych miejscowosci sa populistami? a może ty jestes MALKONTENTEM albo z SLD lub PO i zazdrościsz? Szczot ma racje takie sa wymogi nowoczesnosci!
39. Dodane przez o co wam chodzi, w dniu - 12-03-2009 07:20 00 Juz tak nas mieszkancow nie żałujcie. Komu nie będzie tio posowało to sobie wykupi za kase neta. Słyszałem ze 20 tysiecy mieszkancow Rzeszowa korzysta z tego wifi mimo mocnych ograniczen, wiec co co wam chodzi ??????
40. Dodane przez intersy, w dniu - 12-03-2009 08:42 00 Ja nie wiem jak to jest, ze inni mogą mieć a w tym naszym grajdołku wszystko blokują. Pewnie radni nie widzą w tym własnego interesu, bo są od budowy dróg, kanalizacji, hurtownicy, sklepikarze, lekarze, a ludzi z branzy telekomunikacyjnej nie ma. Nie licząc pana Bąkowskiego - on juz wypadł z rynku ....
41. Dodane przez Aśka, w dniu - 12-03-2009 08:54 00 Powiedzmy sobie szczerze że przeciwnicy zazdroszczą pomysłu panu Szczotowi, nie mogą znieść, że ten fantastyczy pomysł zgłosił on, a nie SLD, PO, Gospodarni dla siebie
42. Dodane przez prosba, w dniu - 12-03-2009 09:24 00 Moi znajomi, no i ja oczywiście, popieramy pomysł aby w Lesznie był darmowy internet. Prosimy was radnych i prezydenta aby się na to zgodzili, bo dlaczego by nie miało tak być?
43. Dodane przez dixi, w dniu - 12-03-2009 09:32 00 Władze Leszna powinny poprzeć inicjatywę Pana Szczota ponieważ jest to OKNO NA ŚWIAT niech udowodnią,że życie i edukacja mieszkańców leży im na sercu. DARMOWY INTERNET W KAŻDYM DOMU !!!!!!!!!!!!!!!!!!
44. Dodane przez Miśka, w dniu - 12-03-2009 09:41 00 Władze Leszna powinny udowodnić mieszkańcom,że edukacja młodzieży leży im na sercu i poprzeć inicjatywę p.Szczota. DARMOWY INTERNET W KAŻDYM DOMU !!!!!!!!
45. Dodane przez Ted, w dniu - 12-03-2009 10:08 00 To tak jak z telewizją kablową śródmieście100 lat za UPC nigdy nie będzie internetu i telewizji cyfrowej. Co miasto zrobi w 2012r jak sygnał analogowy będzie wyłączony?
46. Dodane przez Kowalski Karol, w dniu - 12-03-2009 12:49 00 Jestem właśnie po rozmowie z SLD i oni popierają ten projekt tylko trzeba to z głową zrobić, kosztorysy itp. Zatem są duże szanse, że na kolejnym spotkaniu przejdzie projekt i będzie ten Internet za około 2 Lata. Bo zbudować to nie tak łatwo :-)
47. Dodane przez hahaha, w dniu - 12-03-2009 16:33 00 Nie wiem kto Wam wciska kit z tym że ten internet będzie udostępniany z prędkością 512 Kbps. Otóż według projektu radnego Szczota ma to być połączenie internetowe o przepustowości downstream(pobieranie danych z sieci internet) 256 Kbps oraz upstream(wysyłanie danych do sieci Internet) 256 Kbps czyli łącze symetryczne, w tym wypadku działania matematyczne nie wchodzą w rachubę, o czym sam pan radny nie wie.
Ktoś pisał tutaj że łącze symetryczne 50 Mbps w TP kosztuje 8 tyś. złotych co jest jedną wielką bujdą ponieważ, w zeszłym tygodniu byłem zasięgnąć informacji o łączach symetrycznych w punkcie TP i otrzymałem ulotkę na której widnieje iż łącze 2 Mbps kosztuje do 1938,58 zł brutto( w zależności czy trafię na promocję...).
Przed następnym spotkaniem na którym będzie podjęta dyskusja na temat budowy sieci szkieletowej , proponuję radnemu Szczotowi zaznajomienie się z podstawowymi pojęciami stosowanymi przy budowie oraz wykorzystaniu sieci oraz z jednostkami prędkości stosowanymi w sieci Internet( nie odróżnia pan Mbps od MB/s).
48. Dodane przez użytkownik internetu, w dniu - 12-03-2009 16:50 00 nie dla radiowego internetu Bezprzewodowy internet ogranicza rozwój internetu w przyszłości a wiemy jak dynamicznie ta dziedzina się rozwija. Radniowy internet w Rzeszowie ma bardzo dużo ograniczeń - wymienie tylko niekróre: - w godzinach przedpołudniowych pierwszeństwo w użytkowaniu internetu mają jednostki administracji samorządowej, - blokowane są gry przez internet, - blokowane są czaty, - blokowane jest ściąganie plików muzycznych i filmów, - blokowane są łącza VPN, - dożym utrudnieniem są zakłócenia, - duży koszt urządze, które trzeba zakupić aby korzystać z internetu. Dzisiaj jest to kwota 200 dolarów czyli 730,- złotych. To rozwiązanie, które proponuje Szczot cofnie Leszno w rozwoju IT o 20 lat. Ciekawą propozycje przedstawił Radny Bąkowski, który podał, Rząd przygotowuje Ustawę o powszechnym darmowym dostępie do internetu w kraju. W tym projekcie są bardzo ciekawe propozycje dla Samorządów odnośnie finansowania gminnej infrastruktury darmowego dostępu do internetu. Ustawa zawiera formy współpracy Samorządów z innymi operatorami, określa koszty inwestycji i dostosowuje inne ustawynp. ustawę Samorządową, budowlaną do potrzeb internetu. Radny Bąkowski podał, że Rząd proponuje internet o szybkości od 1 Mb/s dp 10 Mb/s z możliwością zwiększenia prędkości do 100 Mb/s. Jak z tego wynika jest to rozwiązanie przyszłościawe. Z wypowiedzi Radnego Bąkowsiego wynika, że się na tym zna. Takie rozwiązanie przyszłościowe należy w Lesznie zastosować a nie propozycje Szczota, która narazi miasto na duże koszty a efektów nie będzie. Oba etapy inwestycji w Rzeszowie to 22 mil. zł. Nasycenie internetem w Rzeszowie było 20 %. W Lesznie dzisiaj 65 % mieszkańców posiada internet w domu i z tych względów należy zastosować rozwiązanie bardziej nowoczesne i przyszłościowe , które zaproponował Radny Bąkowski.
49. Dodane przez do 47, w dniu - 12-03-2009 18:19 00 Gdzie ty takie bzdury wyczytalłes, Na bipie jest projekt uchwały i tam ani slowa nie am o szybkosci, to zdecyduja dopiero radni wiec nie pisz.
50. Dodane przez do 48, w dniu - 12-03-2009 18:20 00 Panie Bąkowski niech pan nie pisze laudacji na swoj temat, tylko pan o tym mowili i tylko pan to popiera
51. Dodane przez do nr.1, w dniu - 12-03-2009 18:22 00 Szanowny panie Szczot nie należy się obrażać na pana Rajewskiego za to , że słusznie podkreślil to co powiedzieli fachowcy z firmy Pronet.Zamiast wypisywać złośliwości pod adresem tego pana,które stały się już nude i niestrawne, propnuję dokonać korekty w tym co pan zapowiadał wzakresie powszechnego, bezpłatnego dostempu do internetu i będzie ok!!!
reklama
52. Dodane przez do 49, w dniu - 12-03-2009 20:56 00 Wypowiedź na temat prędkości padła z ust pana Szczota podczas sesji w trakcie gdy nakreślał cele projektu więc jak mniemam szykuję się poprawiona wersja w/w projektu.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.