Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Kościan. Sprawa torowiska z Kościana na Grodzisk podzieliła kościańskiego radnego i włodarzy miejskich. Zdaniem jednych przejęcie linii od kolei to szansa dla przedsiębiorców z rejonu Bonikowa, zdaniem radnego – niepotrzebne zakłócenie spokoju we wsi. Samorząd chce darmowego przejścia torowiska, a oponenci nazywają sprawę ,,kukułczym jajem’’.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Linia kolejowa z Kościana na Grodzisk to dzisiaj porastające trawą torowisko. Kolej podjęła już nawet decyzję o jej likwidacji, ale samorządowi miejskiemu i gminnemu zależy na pozostawieniu torów. Chodzi o umożliwienie w przyszłości korzystania z transportów kolejowych miejscowym firmom. Miasto negocjuje więc z PKP warunki przejęcia tej linii.
- Spółka PKP Nieruchomości SA jest gotowa przekazać nam tę linię nieodpłatnie. Dlaczego z tego nie skorzystać? - uważa burmistrz Kościana, Michał Jurga.
Odpowiedzi na to pytanie szuka też radny Marek Szymkowiak. On jednak ma duże wątpliwości. Zgłosił je wczoraj na sesji. - Czy są jakieś analizy ekonomiczne za utrzymania tej linii? - pytał. - Analiz nie ma, ale jestem pewien, że ta linia będzie służyć rozwojowi gospodarczemu miasta. W Bonikowie firmy mają plany inwestycyjne i są zainteresowane korzystaniem z transportu kolejowego - mówi burmistrz Jurga.
To jednak nie przekonało radnego Szymkowiaka. - Nie wyobrażam sobie parowozu wśród spacerujących tamtędy ludzi, biegających dzieci, czy matek z wózkami. Cofnęlibyśmy się do dziewiętnastoletniego Śląska.
- Jeśli ktoś mówi, że chce dać coś za darmo to warto się zastanowić, czy tego nie wziąć - ripostuje wicebirmistrz Kościana, Maciej Kasprzak. - O darowanych rzeczach dużo słyszeliśmy, kukułcze jaja też były darowane. Radzę uważać - dodał Szymkowiak.
Nie przekonało to jednak burmistrza Jurgi. - Proszę zobaczyć jak działa dzisiaj linia Czempiń - Śrem jeśli chodzi o przewozy towarowe. Zaczyna żyć też linia Kościan - Gostyń. Takie rozwiązania to przyszłość - uważa Jurga.
Miasto wciąż prowadzi też negocjacje z PKP dotyczące przejęcia terenu dworca kolejowego i okolicznych gruntów. W tej sprawie również nie ma żadnych konkretów. (mich)
1. Dodane przez Obra, w dniu - 27-03-2009 13:18 00 Przecież linią do Grodziska opiekuje się Grodziska Kolej Drezynowa, więc nieprawdą jest całkowity brak ruchu na tej linii.
2. Dodane przez koscianianka, w dniu - 27-03-2009 13:32 00 mieszkam przy torach prowadzacych do grodziska ipowiem szczerze ze brakuje mi własnie widoku parowozu ciagnacego wagony z burakami do naszej cukrowni. i dodam jeszcze ze nikomu by to nieprzeszkadzało, tam nikt nie chodzi na spacery, a napeno nie matki z dziecmi, tam roi sie tylko od kosciandskich zuli, takajest prawda.
3. Dodane przez STANISŁAW, w dniu - 27-03-2009 14:51 00 A kto dba o porzadek na tej trasie PKP ma to w nosie prosze zobaczyć wiosną , aż do zimy przy torach przy obwodnicy,lub przy Śmigielsiej, chwasty do metra i śmietnisko. Jadąc obwodnicą wizytówka PKP
4. Dodane przez obserwer, w dniu - 27-03-2009 14:57 00 Tak Pan Jurga kupi sobie drezyni i razem z p Buksalewiczem bedą się ścigać. I będzie okazja do złożenia kwiatków.
5. Dodane przez jaga, w dniu - 27-03-2009 14:58 00 Jak zaczyna zyć linia Kościan Gostyń. Co za brednie skoro tam jet magazyn gazu w cestrnach kolejowycj. panie Jurga brednie Pan opowiadasz.
6. Dodane przez ..........., w dniu - 27-03-2009 15:22 00 do jagi: a te cysterny można przestawić gdzi indziej nie? kto opowiada brednie?
7. Dodane przez maxx, w dniu - 27-03-2009 16:32 00 blok mi się rozpadnie jak z burakami jezdzili to wszystko drżało .Nie powiem fajny był to widok
8. Dodane przez andrzej, w dniu - 27-03-2009 18:09 00 ja jestem z Kościana a pracuję w Bonikowie jak wielu tutaj z nas ,bardzo dobrze że przediębiorcy tak myślą bo chyba będzie praca a nie jak u mądrego(głupiego) radnego Szymkowiaka - kościan bez pracy stoi -zobaczcie mądrzy radni z Kościana o 4 rano gdzie mieszkańcy zasuwają - na pociąg do pracy dalego a wam wszystko przeszkadza nawet cysterny .
9. Dodane przez Jarosław Woźny, w dniu - 27-03-2009 18:24 00 Paru faktów tutaj brakuje. Jak wiadomo w Bonikowie będzie węzeł drogi ekspresowej i wojewódzkiej. Stawia to ten teren w bardzo dobrej pozycji w przyszłym rozwoju Kościana. Aby teren był atrakcyjny dla inwestorów MUSI być tam bocznica kolejowa. Gmina/miasto mają praktycznie to na tacy. Inwestycje = podatki = miejsca pracy. Dziwi mnie krytyka przez radnych tak perspektywicznego myślenia Burmistrza miasta. Dodam tylko, że już obecnie wytwórnia mas bitumicznych musi odbierać towar ciężarówkami na stacji Kościan aby przejechać przez miasto i dowieźć go ciężkimi ciężarówkami do Bonikowa. Pytanie czy naprawiać często drogi w mieście czy wznowić ruch pociągów. To, że gminy przejmują torowiska to wynik złego zarządzania centralnego liniami kolejowymi. Podam tylko dwa przykłady, gdzie samorządy przejęły linie: Śrem Czempin. oraz Bytów Lipusz. W tym ostatnim przypadku PKP PLK chciało zamknąć linie mimo przewozów. Samorządy przejęły ją. Prywatny przewoźnik opiekuje się linią i z zyskiem przewozi towary. Podobnie ma być w Kościanie. Dziwią mnie obawy przed pociągiem w mieście. Nie skomentuje argumentu o matkach z dziećmi... Takie lęki przypominają właśnie lata gdy kolejnictwo się rozwijało i chłopi bali się o kondycję psychiczną swoich kur... Jak dojdzie do reaktywacji to pociąg przejedzie z 2-3 razy w tygodniu z minimalną prędkością 20-30 km/h. Myślę, że jest to bezpieczniejsze niż wiele ciężarówek na drogach Kościana. Co do trawy i krzaków na odcinku miejskim to w tym roku my (stowarzyszenie) postaramy się zrobić z tym porządek. Pozdrawiam w imieniu Grodziskiej Kolei Drezynowej
10. Dodane przez do kom. 9, w dniu - 27-03-2009 19:15 00 Nawet w czasach gdy jeździła tam kolej nie dowożono do wytwórni mas materiałów wagonami kolejowymi.Pozdro.
reklama
11. Dodane przez do kom.6, w dniu - 27-03-2009 19:16 00 Oczywiście ,mozna je wtoczyć na dworzec osobowy. Pozdro.
12. Dodane przez do kom. 10, w dniu - 27-03-2009 20:52 00 1) Nie wiem jak wyglądało to kilkanaście lat temu. Ja piszę o tym co mamy teraz. Obecnie pociągi towarowe z materiałami do wytwórni są wyładowywane w Kościanie bo nie ma innej możliwości. Wytwórnia bodajrze została rozbudowana lub jest w trakcie rozbudowy.
2) Do budowy S5 (pytanie tylko czy się doczekamy) też trzeba dowieźć materiał. Obecnie firmy budujące drogi jak tylko mogą to koleją dostarczją towar. I tu Bonikowo będzie niezłym kąskiem. Bonikowo ma gotowy plac do wyładunku materiałów. J. Woźny
13. Dodane przez Mikołaj Rzanny, w dniu - 27-03-2009 21:29 00 Czasy się zmieniają, zapotrzebowania na kamień do Bonikowa jest bardzo duże. Nie rozumiem ludzi, którzy twierdzą że linia jest zbędna. Wydaje mi się że lepiej wozić towary koleją niż ciężarówkami. Plus dla kolei to bliskość odbiorcy w Bonikowie, ekologiczność skład 20 wagonów z lokomotywą zastępuje około 23 tirów,!!! Bezpieczeństwo na powyższym przykładzie wynika, że prawdopodobieństwo wypadku jest 22 razy mniejsze niż stada tirów. Ekologia zużycie paliwa 23 tirów i jednej lokomotywy.
Poza tym proszę się przejechać np. do Szwajcarii, Austrii, Niemiec, gdzie transport kolejowy powrotem wraca do łask między innymi przez to, że jest bezpieczniejszy, tańszy, ekologiczniejszy!!
14. Dodane przez Jontek, w dniu - 27-03-2009 21:36 00 A ciekawe jak przejadą przez obwodnicę, jeśli przejazd zalano asfaltem. Przeniosą wagony?
15. Dodane przez Do kom.14, w dniu - 28-03-2009 19:29 00 A słyszał o czymś takim jak naprawy, modernizacje itd.?
16. Dodane przez Marek, w dniu - 28-03-2009 20:21 00 Te firmy w Bonikowie to firmy, których właścicielami są przyjaciele burmistrza bywający na jego imieninach. i partyjni koledzy wspieający Porozumienie Ziemia Kościańska. Ot i tyle na ten temat. Coś jeszcze dodać. ?????
17. Dodane przez Jarosław Woźny, w dniu - 29-03-2009 12:02 00 Włos się jeży czytając takie wypowiedzi osób typu Marek vel Gal Anonim. Komentarz jawnie narusza "narusza normy prawne" ale niech zostanie by pokazać "wysoki" poziom merytorycznej dyskusji adwersarzy. Typowe polskie piekiełko, ręce opadają. Pozdrawiam Grodziska Kolej Drezynowa
18. Dodane przez xyz, w dniu - 29-03-2009 17:17 00 Widzę, że niektórzy forumowicze i nie tylko popierają politykę Pana Kononowicza. A wszyscy tak z niego się śmiali... Zlikwidować przemysł, zlikwidować linie kolejowe, parowozy, potem całą kolej, TIR'y, transport i w ogóle najlepiej od razu wszystko. Oj, przepraszam, niech pozostaną tylko co niektórzy radni i biedne matki z dziećmi. Te drugie zresztą nam nie grożą, bo przecież wcześniej rozjadą je parowozy... Gratuluję
19. Dodane przez xyz, w dniu - 29-03-2009 17:23 00 Nie zapomnijmy jeszcze wcześniej oddzielnie zlikwidować najbardziej z tego wszystkiego groźnych cystern kolejowych... Co do ewentualnego sprzeciwu mieszkańców- jestem prawie pewien, że największy problem będą robili ci, którzy dobrze wiedzą, że mogą być sami sobie winni, że zbudowali dom kilkanaście metrów od torów... (no chyba, że powstały one przed linią kolejową, ale chyba nie ma takich zbyt wiele).
20. Dodane przez PatrykPucek, w dniu - 29-03-2009 21:56 00 "Cofnęlibyśmy się do dziewiętnastoletniego Śląska"
Raczej dziewiętnastowiecznego
21. Dodane przez w uzupełnieniu 5-czki, w dniu - 29-03-2009 22:28 00 Z poparciem dla 5-czki.O jakie zycie linii K-n - G-tyńtchodzi?????? To życie to tylko ok 2 km do naszego dworca ,zaczyna sie własnie tam , a kończy sie za Aflą w Duwe-gazie ( teraz to juz chyba jest tam inna firma "gazowa") stąd. Jesli takie ma być zycie tej linii to lepiej niech ktos to zycie przerwie. ZWWYKLY KOWALSKI
22. Dodane przez kościaniak, w dniu - 30-03-2009 07:39 00 Ta cichcia, będzie tylko smrodziła,obok torów pobudowane są domki jednorodzinne i bloki. My się uwsteczniamy walczymy z środowiskiem a tu znów smrody. Lepiej wyremontować dworzec, bo to ochyda. Czy kolej tego nie widzi.Dać tym nierobą pracę , a nie korzystają z fynduszu oiekilub kuroniówki. Warszawa ubukacje sobie ekstra robić a my nawet porzadnej wizytówka małego dworca
23. Dodane przez Paweł, w dniu - 30-03-2009 10:07 00 Chyba każdy zapomniał,że tory przechodzące przez obwodnice są zalane ASFALTEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
reklama
24. Dodane przez prompol, w dniu - 10-04-2009 00:04 00 Kościaniacy czy chcecie całe życie pracować w Poznaniu ? ,,Te firmy w Bonikowie to firmy, których właścicielami są przyjaciele burmistrza'' A czyje miałyby być?Chińskie,rosyjskie dopiero byłby wrzask.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.