Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Osieczna. Do końca maja na letnisku w Osiecznej ma być oddany do użytku nowy pomost. Plany są imponujące – pomost ma mieć rozmiary 40 na 40 metrów, przylegać do niego mają molo i platforma widokowa. Gmina zapłaci za niego ponad 280 tysięcy złotych.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Nowy pomost na Jeziorze Łoniewskim jest jednym z elementów odnowy letniska. Stary zostanie rozebrany - powiedział Radiu Elka Stefan Kuśnierek z Urzędu
Miejskiego w Osiecznej - ma już 50 lat nie nadaje się do remontu. Zamiast niego gmina zdecydowała o budowie nowej konstrukcji. Przetarg wygrała firma z Bartoszyc, która zażyczyła sobie 286 tysięcy złotych. Cena niemała, ale i zakres inwestycji imponujący. Pomost ma mieć długość ponad 40 metrów - mówi Kuśnierek - szerokość to ponad 48 metrów. Z tego wynika, że będzie miał kształ odwróconej litery U. Na końcu pomostu będzie molo długości 15 metrów, zakończone platformą widokową. Poza tym wybudowany ma być pomost cumowniczy dla żaglówek i kajaków. W pierwszych dniach kwietnia ma być podpisana umowa na wykonanie prac. Termin ich zakończenia to koniec maja, tak więc na tradycyjne „Wianki” pomost będzie gotowy. (jad tekst/foto um osieczna)
1. Dodane przez Tomek, w dniu - 30-03-2009 12:32 00 Szerokość 48m??? Wydaje się niemożliwe...
2. Dodane przez eryk, w dniu - 30-03-2009 12:36 00 Pomost ładny , jezioro śmierdzące. Lepiej było by połatać drogi w Kąkolewie , zapraszam ul. Strzelecka , Modrzewiowa i Świerkowa. Zafundowali nam na drodze deszczówkę ... woda stoi jak stała , za to po wykopach zostały gigantyczne wertepy.
3. Dodane przez ben osieczna, w dniu - 30-03-2009 13:00 00 jezioro nie smierdzące,uważaj na słowa...a pomost ekstra pomysł...pozdrawiamy kakolewo...
4. Dodane przez Ponsyliusz, w dniu - 30-03-2009 13:01 00 Do 2 w Osiecznej też ul Kościuszki jest dziurawa jak wyglądają domy i okna gdy pada deszcz a samochody nie jeżdżą 40/h przechodnie cali ochlapani. A co do mostu brawo P Burmistrzu wreszcie zmieni wygląd letnisko no i podniesie prestiż Osiecznej a co za tym idzie najazd mieszczuchów w ten piękny region Wielkopolski.Pozdrawiam
5. Dodane przez :D, w dniu - 30-03-2009 13:06 00 FAJNIE WRESZCZIE BEDZIE KONKRETNIE !!!!
6. Dodane przez Jan, w dniu - 30-03-2009 13:07 00 idźmy dalej, zróbmy jezioro w Kąkolewie i wodospad a najlepiej zbudujmy Disneyland.
a co do samego pomysłu to jestem za.
7. Dodane przez eryk, w dniu - 30-03-2009 13:15 00 do 1. byłeś kiedyś nad nim ??? chyba że pełni funkcje uzdrowiskowe - glonowo-błotna kąpiel.
Zresztą zwyczajem jest że siedziba gminy powinna być w największej miejscowości ..czyli w Kąkolewie.
Pomost może sobie być , ale w odpowiedniej kolejności i zachowanie priorytetów ... Parę desek prestiżu nie podniesie ... sam pochodzę z sąsiedniej gminy K-wo i ... mam wrażenie że trafiłem do tzw. ściany wschodniej
reklama
8. Dodane przez Hej Ludziska, w dniu - 30-03-2009 13:16 00 Czyżby żarcik Prima Aprilisowy
9. Dodane przez loluś, w dniu - 30-03-2009 13:18 00 Jezioro pachnące nie jest na pewno , czy wonieje ??? ... ostatnio byłem z rok temu i na razie się nie odważyłem na ponowną wizytę ... trza będzie zlustrować . Pomost , a niech będzie . Wodę na rynku już mamy , to teraz pora na nasz "skarb" czyli jezioro.
10. Dodane przez lola, w dniu - 30-03-2009 13:22 00 Nie macie na co wydawać pieniędzy w sumie miesiąc ładnej pogody i molo potrzebe?porypało kogoś
11. Dodane przez rita, w dniu - 30-03-2009 13:28 00 na śmierdzącym jeziorze fajniej się molo utrzyma Wyrzucanie pieniędzy
12. Dodane przez artur, w dniu - 30-03-2009 13:36 00 Z opisu wygląda to niesamowicie, szkoda że nie wstawili projektu jak dokładnie ma to wyglądać....
13. Dodane przez ja., w dniu - 30-03-2009 13:40 00 pomysł wydaje się być ok. ale to nie zmienia faktu, że jezioro śmierdzi. ostatni raz jak z niego wyszłam w zeszłym roku to mi jakieś uczulenie wyszło od tego szlamu ;/ widziałam, że nie ma sensu ryzykować, no ale cóż...
14. Dodane przez eee, w dniu - 30-03-2009 13:56 00 No i plaża jak copacabana.Jeszcze tylko odpowiednie plażowiczki, a nie rodzinne grilowanie pod drzewami
15. Dodane przez gość, w dniu - 30-03-2009 14:07 00 Osieczna straszy swoim wyglądem. Ostatnio byłem tam po 15 latach nieobecności i stwierdziłem, że nic sie nie zmieniło jezeli już, to na gorsze... odrapane kamieniczki, dziurawe ulice, letnisko godne pożałowania - małe, chylące się ku upadkowi domki kempingowe. A to przecież taki rozwojowy region - tylko chyba ma złego gospodarza...
16. Dodane przez sąsiad, w dniu - 30-03-2009 14:28 00 porypany pomysł,nie mają na co kasy wydawać,burmistrzu obudż się wreszcie
17. Dodane przez 15. do Eryka, w dniu - 30-03-2009 14:33 00 Pusty śmiech człowieka ogarnia jak czyta te pochwały gminy K-wo. Może odpowiesz na pytanie o oczyszcalnie i sieć sanitarną w tej przodującej gminie?!!! Zapytaj w urzedzie w Osiecznej ile kasy do tej pory na to wydali... i policz ile chodników, dróg, ścieżek można za te pieniądze pobudować! No cóż życzę troszkę więcej rozumku. Mieszkaniec "ściany wschodniej"
18. Dodane przez Kontra, w dniu - 30-03-2009 14:43 00 do Pana Eryka, mam pytanie. Jaki zwyczajem? Gdzie jest napisane że siedziba gminy ma być w największej miejscowości?? Co do miejscowości to Kąkolewo jest wsią a Osieczna miastem. Więc idąc pana prostackim tokiem myślenia ma Pan wyjaśnienie dlaczego siedzibą gminy jest Osieczna.
19. Dodane przez Obserwator, w dniu - 30-03-2009 14:54 00 Bardzo mnie ciszy pomysł i realizacja tego projektu. Wreszcie będziemy mogli pochwalić się miejscem atrakcyjnie turystycznie. Już dawno powinno się zadbać o wygląd Letniska. Lepiej późno niż wcale więc nie ma co narzekać. Smutne jest tylko to że internauci z Kąkolewa wylewają swe żale i plują jadem. Szkoda że w ich mniemaniu tylko w jednym miejscu naszej gminy coś mozna zrobić, zainwestowac pieniądze. Śmiesza mnie narzekania tych którzy wyśmiewają jezioro i Letnisko, choć sami spędzaja upalne dni na Stanisławówce - tego samego "śmierdzącego" jeziora. Żenującym jest fakt pisanie takich komentarzy i krytykowanie w tym przypadku dobrej decyzji Pana Burmistrza. Co do siedziby gminy, komentarz Pana Eryka świadczy tylko o jego żenująco niskim poziomie intelektualnym.
20. Dodane przez pp, w dniu - 30-03-2009 14:58 00 widać,że kąkąlewo aż z zazdrości wybuchnie zaraz) nie jestem z osiecznej, ale cieszę się,że coś tam się w końcu zmieni.a narzekaczy zawsze będzie mnóstwo, nieważne w co by się w gminie inwestowało to zawsze komuś będzie nie pasowało. trzeba się z tym pogodzić. pozrowienia dla wszystkich maruderów
21. Dodane przez ula, w dniu - 30-03-2009 15:08 00 Trochę nierealne!!!!! Ale śmieci pozostawione przez użytkowniów jeziora są jak najbardziej realne. Kochani jak idziecie na spacerek zabierzcie ze sobą spowrotem puste butelki i papierki po batonikach. A wędkarze mogli by przy opłacie za korzystanie z jeziora wnosić dodatkową opłatę, za którą właściciel jeziora posprząta po nich te sterty śmieci. Może władze Osiecznej wykorzystają prawo do nakazania właścicielowi nieruchomości do jej uporządkowania. To chyba będzie kosztowało mniej a znacznie poprawi wygląd jeziora. Pozdrawiam wędkarzy - śmieciarzy.
22. Dodane przez Anka, w dniu - 30-03-2009 15:34 00 A co z brudną śmierdzącą wodą?
23. Dodane przez obserwatorka, w dniu - 30-03-2009 15:53 00 Miło ,że powstanie w Osiecznej na letnisku coś co przyciągnie turystów. Szkoda ,że tak póżno. Pozdrawiam Kąkolewo.
24. Dodane przez jaaaa, w dniu - 30-03-2009 15:59 00 żal mi was wszystkich!! a szczególnie tego co to wymyslił!!
25. Dodane przez best, w dniu - 30-03-2009 16:13 00 jezioro śmierdzi jak z kąkolewa przyjeżdżają się kąpać
26. Dodane przez NEO, w dniu - 30-03-2009 16:47 00 I ZNOWU RYWALIZACJA KĄKOLEWO- OSIECZNA? A CO POZOSTAŁE BIEDNE SLAMSY SIĘ NIE ODZYWAJĄ? Z jednym się zgadzam: do pięknego miasteczka jeszcze daleka, daleka droga.
27. Dodane przez MAD MAX, w dniu - 30-03-2009 16:51 00 Penie Burmistrzu jeszcze tylko wyspe w kształcie palmy na wzór tej w Dubaju a na środku Urząd Miasta
28. Dodane przez graza, w dniu - 30-03-2009 16:52 00 panie burmistrzu. strzal w 10 . w kazdej gminie dba sie o jeziora i upiekszania ich. osiecznej pomost da prestiz. jeszcze raz brawo.
29. Dodane przez pfff..., w dniu - 30-03-2009 17:23 00 do 7. ... Kąkolewo to nie jest miejscowość...to wiocha zabita dechami z dwoma ulicami...
30. Dodane przez MOlowiczka, w dniu - 30-03-2009 18:34 00 To lekka przesada, ale zobaczymy, pewnie na poł jeziora to molo bedzie. Nie jeżdżę tam bo woda strasznie śmierdzi. Blee!!!
31. Dodane przez wykształciuch, w dniu - 30-03-2009 18:42 00 brawo Burmistrz,wreszcie ktos zaczał cos robic... brawo za odwage, poza tym internauci z Osiecznej.. przeciez jak przyjada turysci wpadnie wam wszystkim świeża kaska,świeża kaska z nieświezego jeziorka, które zreszta sami zapaskudziliscie... i gdzie tu logika???Pozdrawiam
32. Dodane przez *********, w dniu - 30-03-2009 18:52 00 to chyba pół jeziora zajmie;p
33. Dodane przez xxx, w dniu - 30-03-2009 18:53 00 super ;D a na środku jeziora będzie zjeżdżalnia o długości 90 m wprost na ścieki wywożone przez Kąkolewo.Pozdrawiam xxx
34. Dodane przez sąsiadka, w dniu - 30-03-2009 19:29 00 Co niektórym mieszkańcom Kąkolewa nie podoba się ten pomysł. Jezioro Łoniewskie im śmierdzi...a latem tłumy mieszkańców tej miejscowości nad nim spędzają całe dnie. Co niektórzy uważają też,że wszystkie inwestycję mają być tylko w wymienionej miejscowości...długo by tak wymieniać wieczne żądania mieszkańców w/w wioski. Przypomnę tylko, że w każdej miejscowości naszej gminy były i są jakieś inwestycje,mniejsze czy większe, ale są! w Kąkolewie też!!! Uważam, że nowe molo to fajna sprawa. Na pewno uatrakcyjni nasze jezior A jeżeli komuś ono śmierdzi, to niech nad nie nie chodzi... Można wybrać się przecież na spacer np.do lasu. Panie Burmistrzu, brawo za kolejny fajny pomysł!!! ps.do 15 Panie gościu przypominam tylko, że nie od razu Kraków zbudowano... Wszystko jeszcze przed nami. Pozdrawiam i zapraszam latem na nowe molo.
35. Dodane przez andrzej, w dniu - 30-03-2009 19:34 00 wezcie sie za drogi lepiej,a nie molo! brak słów co jeszcze wymyśla....
36. Dodane przez XXXXX, w dniu - 30-03-2009 19:41 00 do kom.29 ty chyba mieszkasz w kompletnej dziurze skoro twierdzisz że w kąkolewie są dwie ulice
37. Dodane przez Banks, w dniu - 30-03-2009 20:35 00 (...)czy Wy nie potraficie zrozumiec, ze kasa leci z UE i jest dofinansowanie na taki cel, a nie inny? a Wy tu od dziurach na drodze i smierdzacej wodzie, zal mi Was
38. Dodane przez pan pompka, w dniu - 30-03-2009 20:32 00 dokladnie! moglibyscie miec nic, albo ladny nowy most, jesli wybraliscie nic to gratuluje trafnego wyboru :] Pozdro kakolewiacy
39. Dodane przez bywalczyni, w dniu - 30-03-2009 21:36 00 Pomysł fajny. Mi się podoba. Tylko ze ścieżką rowerową mogliby się pośpieszyć.A tym wszystkim którym jezioro śmierdzi, proponuję żeby tu nie przyjeżdżali i nie truli du...
40. Dodane przez mieszkanka gminy, w dniu - 30-03-2009 22:33 00 Popieram \"sąsiadke\" z kom.34, choć wcale nie jestem z Osiecznej. Uważam, że w każdej wiosce się coś dzieje, a i Rynek w Osiecznej od niedawna zyskał na wyglądzie i Urząd Gminy juz nie straszy jak kiedyś odrapanymi ścianami i oknami teraz czas na Letnisko,a potem na drogi ,chodniki przedszkola, szkoły itd. Bo po co mieszczuchy z Leszna mają nabijać kasę w Boszkowie jak pod nosem mają równie ładne jeziorko, jeszcze tylko ścieżka rowerowa Osieczna - Leszno i zobaczycie jak tu będzie latem atrakcyjnie,a i Gmina na tym zyska i kupcy i gastronomia.
41. Dodane przez mareczek, w dniu - 30-03-2009 22:42 00 ja mysle ze to bardzo dobry pomysl z tym mostem!
42. Dodane przez ann, w dniu - 30-03-2009 22:48 00 Pomysł może fajny, ale po co tyle kasy na to?!?!?! lepiej by zrobili sciezke rowerowa z Osiecznej w kierunku Wojnowic!!! Bardzo by się tam przydała!!!
43. Dodane przez odsiecz! -na, w dniu - 30-03-2009 22:49 00 bardzo dobry pomysl! wreszcie cos sie zmienia! miasteczko ladne i przyjemne bedzie gdzie spacerowac! a nawet zaglowke przycumowac!!! Jest platforma widokowa, bedzie pomost zaczyna sie robic kurorcik i tak powinno byc! Sa warunki turystyczno - przyrodnicze, ktore powinny byc wykorzystane!I koniec z tym ciaglym narzekaniem! A jak sie komus nie podoba to nikogo tu na sile nie ciagniemy!
44. Dodane przez eryk, w dniu - 30-03-2009 23:11 00 do 18 i 19
A gdzie pisze że siedziba gminy powinna być w mieście ...sorki miasteczku ... sorki ..no nie mam określenia.
Nie jestem przeciw pomostowi , uważam tylko że trzeba zachować priorytety.
Co do oczyszczalni ...fakt K-wo nie ma i syfny rów biegnie przez wieś ... za to gmina zgazyfikowana praktycznie w 100% , wodę jest od ... nie wiem kiedy i zero długów ... a tu w Osiecznie długów więcej niż kłaczków na głowie Pana Kuśnierka ( bardzo zresztą tego Pana Szanuję ) 1 etap kanalizy skończony ...spłaci się za 10 lat i ruszy 2.
45. Dodane przez bbuuu, w dniu - 31-03-2009 01:18 00 No co jak co pomysł dobry ,tylko smierdziąca woda i tak nie przyciągnie więcej ludzi..
46. Dodane przez do Eryka, w dniu - 31-03-2009 07:21 00 No tak! Gaz mają (sieć wykonują gazownicy - to ich biznes), a i woda "z kurka" jest w K-wie!!! SUPER. Słyszałem, że II etap kanalizacji właśnie kończą!! Gdzie Ty żyjesz?? Na Marsie??? Prawie każda firma, która rozwija się korzysta z kredytów. Nie przypadkiem w Kakolewie mówią, żeś Pan jest głupek!!!!
reklama
47. Dodane przez :), w dniu - 31-03-2009 07:22 00 z tym zgazifikowaniem to do kom 44 to 100% przesada ale może już nie długo jeżeli ta woda jest taka zła w jeziorze to jakim cudem latem można się tam kąpać ? oczywiście system oczyszczania wody powinien być skuteczny aby akwen jeziora nie cierpiał
48. Dodane przez Obserwator, w dniu - 31-03-2009 07:30 00 O jakich Pan długach mówi Panie ERYKU?? jeśli w Osiecznej są jakieś długi to Kąkolewo też je ma bo to ta sama gmina, no chyba że o czymś nie wiem.
49. Dodane przez wezyr, w dniu - 31-03-2009 08:38 00 Kąkolewo było wsią i będzie. WYnika to nie tylko ze statusu ale i mentalności.Co do jeziora, to gmina od zawsze za mało inwestuje w turystykę. Ludzie ze wsi tego nie zrozumieją, ponieważ ich życie kończy się na opłotkach. Inną inwestycją, na którą czekam, a obiecywał ją między innymi Pan Lewicki [wice burmistrz w 2006?], jest ścieżka rowerowa łącząca Osieczną z Lesznem. Ludzie wybudujcie ją w końcu , bo wielu na niączeka! Ta inwestycja zwiększy na pewno ilość gości, turystów! A Kąkolewo, jeśli chce niech żyje w przeświadczeniu o swojej wielkości, ale tylko fizycznej.
50. Dodane przez osaka, w dniu - 31-03-2009 09:22 00 A TO KAKOLEWO TO GDZIE TO JEST BO JAK WRZUCE NA WYSZUKIWARKE TO SIE POKAZUJE ZE NIC NIE ZNALEZIONO!!!!!!!!!!
51. Dodane przez Dariusz, w dniu - 31-03-2009 13:30 00 Panowie, troszkę ogłady. Dlaczego w Polsce tak jest,że jak jest kłótnia to o pieniądze? Mieszkam w Kąkolewie od 9lat. Fakt,że mentalność ludzi jest specyficzna ale tak jest w każdej miejscowości, nawet w Osiecznie. Kąkolewo-Osieczna na tym polu są ciągłe waśnie i spory i po cóż to? Każdy ma racje, bo i w Osiecznie i w Kąkolewie a także w innych miejscowościach Gminy Osieczna jest coś do zrobienia. Każdy twierdzi,że inwestycja w jego otoczeniu jest najważniejsza,bo jeden brodzi po kostki w błocie i chce mieć porządną drogę, dla innego priorytetem będzie oświetlenie ulicy na której mieszka...ect, długo by wymieniać. Niestety realia są takie,że pieniędzy w Gminie nie ma by pokryć wszystkie bieżące potrzeby, już nie mówię o inwestycjach długoterminowych! Gmina musi zadziałać w kierunku ściągnięcia inwestorów, którzy przyczynią się do zmniejszenia bezrobocia i które będą płaciły podatki oraz inwestowały. Mamy piękne tereny, które także powinny być wsparte turystycznie. Wiele się zmieniło w przeciągu ostatnich lat, więc myślę,że wszystko idzie w dobrym kierunku
52. Dodane przez do osaki, w dniu - 31-03-2009 15:12 00 Istnieje różnica między Kakolewo a Kąkolewo (oczywiście nie dla osaki). Wpisz poprawnie. Efekt murowany.
53. Dodane przez Kuba, w dniu - 31-03-2009 15:15 00 No fajnie wreszcie coś nowego w Osiecznej Więcej takich inwestycji prosimy, oczywiście oprócz lepszych dróg
54. Dodane przez kyre, w dniu - 31-03-2009 20:16 00 Osieczna - Kąkolewo, Kąkolewo - Osieczna. Ludzie opamiętajcie się! Eryku wypowiadaj się we własnym imieniu, a nie mieszkańców Kąkolewa, ja też jestem mieszkańcem tej wioski, nic niemam do mieszkańców Osiecznej przecież to ta sama gmina, na której rozwoju bardzo mi zależy (by żyło się lepiej). Panie Burmistrzu tak trzymać!
55. Dodane przez Obserwator, w dniu - 01-04-2009 07:47 00 popieram wypowiedź nr 54. dzięki takim ludziom jak Pan Eryk powstają wzajemne animozje i niepotrzebna pyskówka, która do niczego nie prowadzi. Gmina to nie Kąkolewo i Osieczna to cały region o który należny dbać i inwestować na nim by stał sie lepszy zarówno dla samych mieszkańców, ale także dla turystów, bo w nich siła i możliwość rozwoju. dobrze, że ktoś w końcu z władz gminy zaczął to rozumieć, że rada pozwoliła na taka inwestycję, niestety idzie to bardzo opornie, może dlatego że w władze gminy nie wiedzą, nie maja pomysłu jak zrobić by ta piękna gmina stała się lepsza. Panie Burmistrzu nie wystarczy ułożyć kilku kilometrów trelinki, kilkuset metrów chodnika i wyremontować szalety na Letnisku. Potrzeba tutaj świeżej krwi, świeżych pomysłów min. takich jak ten z molem by można było tryumfować i powiedzieć że coś się zrobiło dla gminy i mieszkańców. Drogi, chodniki owszem ale w XXI wieku takie inwestycje są oczywiste i powszednie, tu nie ma czym się chwalić to już dawno powinno być to zrobione. Reasumując dobrze że będzie to molo, dobrze że radni pozwolili na tę inwestycję. Proszę tylko Pana Burmistrza by nie spoczywał na laurach, trzeba iść za ciosem i uatrakcyjniać dalej nasz region. Czego Panu i sobie życzę
56. Dodane przez eryk, w dniu - 02-04-2009 08:25 00 Wywołałem ostre reakcje : parę sprostowań.
1. Kredyty : wystarczy zapytać burmistrza za co powstaje kanalizacja ? Co nie znaczy że jest niepotrzebna. 2. Nic nie mam i nigdy nie miałem do Osieczny ani do jej mieszkańców. 3. Pomost ... może i rzeczywiście się przyda , pod warunkiem że wejście będzie z plaży. 4. Gazyfikacja K-wo : finasowała 100 % gmina ... dzisiaj jest inaczej , koszty budowy pokrywa gazownia. 5. Dziury w drogach są i w Osiecznie .. jednak zapraszam na osiedle Strzelecka w Kąkolewie ... tragedia w biały dzień. 6. Uprasza się o nie podszywanie pod Kąkolewo ... net przyjmnie wszystko ...
57. Dodane przez lola, w dniu - 02-04-2009 09:35 00 Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia burmistrz chce pomostu , Osieczna też , eryk załatania dziur . Trudno jednak zaspokoić wszystkich ... wrzucie na luz Każdy ma swoje racje , może trzeba wysłuchać inne głosy , nie tylko te pochlebne a przede wszystkim krytyczne !!!
58. Dodane przez ...., w dniu - 02-04-2009 21:13 00 W Osiecznej mają jezioro, rozwijają turystykę i robią molo a tu nawet parku nie ma!! Mieliśmy taki śliczny park a mimo sprzeciwu mieszkańców Gmina zrobiła to co chciała a teren został sprywatyzowany. Nie dość że odebrali nam to co mieliśmy najlepszego to każą płacić mnóstwo pieniędzy za założenie kanalizacji. To jest dopiero bezczelność!!!!! (w porównaniu z innymi gminami). Ciekawe na co poszły pieniądze ze sprzedaży pałacu?!! Za każdym razem musimy być uzależnieni od Osiecznej?? Myślicie, że tylko tam jeździmy wypoczywać?? Otóż grubo się mylicie...
59. Dodane przez Obserwator, w dniu - 03-04-2009 07:25 00 Panie Eryku w samej Osiecznej takich miejsc jak na ul. Strzelecka jest znacznie więcej, taki stan rzeczy utrzymuje się już dawno, bo ogólnie wiadomo, że asfaltowano i układano nowe chodniki w Kąkolewie i to już za czasów byłego Pana Burmistrza, zaniedbując przy tym nie tylko Osiecznę ale także inne miejscowości naszej gminy. Wiem czym to było spowodowane ale to temat na zupełnie inną dyskusję. Myślę że wielu ze mną się zgodzi iż siedziba władz gminy powinna wyglądać reprezentacyjnie a przynajmniej tak by nie musiano się tym wyglądem wstydzić. Nie wynika to z lokalnego patriotyzmu (jestem z Osiecznej)ale z ogólnie przyjętych zasad. Dlatego oczywistym faktem powinno być to iż trochę więcej środków powinno łożyć się na Osiecznę, nie zapominając przy tym o innych miejscowościach. Niestety tak nie jest a pochodzenie władz gminy i wzajemne zależności i rożnego rodzaju układy są tego odzwierciedleniem.
Co do długów ma Pan rację Panie Eryku, jednak to nie Kąkolewo ma długi tylko cała gmina bo jeśli zaciągnęła kredyt to spłaca go z budżetu gminy.
A wracając do samej inwestycji, pod którą podpisuje się obiema rekami, dobrze że coś takiego powstaje i proszę by już nie płakali ci wszyscy z Kąkolewa, którzy twierdzą że inwestycje powinny być tylko w ich miejscowości. Przypomnę tylko że bardzo niedawno oddano do użytku Kąkolewie boisko, które kosztowało ok 300 tys zł. Wtedy jakoś nikt nie protestował i nie lamentował. Zostawmy jednak sprawę boisk na inny temat, bo przecież to nie miejsce i nie ten temat by pisać że w Osiecznej nie ma boiska na którym można byłoby grać bez narażenia na kontuzje i nikt nie musiałby łączyć drużyn by móc pograć w piłkę (zainteresowani wiedzą o co chodzi).
60. Dodane przez Ja:), w dniu - 03-04-2009 10:49 00 Jestem mieszkanką Świerczyny. bardzo podoba mi się ta propozycja w końcu w każdej miejscowości się coś dzieje w świerczynie, np. wybudowano przedszkole a na szkole jest nowy dach... w kąkolewie jest nowa szkoła bo w końcu burmistrz z tamtąd pochodzi. zepsute drogi są wszedzie leszno tez nie jest idealne . CI z kąkolewa myślą, że tylko w ich miejscowości musi się coś dziać. a drogi też bedą robione. co by się nie robiło nigdy wszyskim się nie dogodzi... co wy sobie myślicie ze co burmistrz tak ustanowił to widocznie tak było najlepiej jeśli coś wam się nie podoba to sami równie dobrze moglibuście zostać burmistrzem, może wy zażądzali byście pieniędzmi lepiej!!! żal mi co niektórych z kąkolwa
61. Dodane przez Obserwator, w dniu - 03-04-2009 16:27 00 Ludzie, ludzie, ludzie! Wy to tylko w gębie mądrzy jesteście, a dziś robić nie ma komu to się kłócą wszyscy. A ja tam mówię precz z podatkami i żyjmy nawet we wsi zabitej deskami byle podaktów nie było bo co z tego mamy? -350zł opodatkowania i idzie to w wyplate dla rządu +8000zł brutto ;/
62. Dodane przez Do mieszkanki Świerczyny, w dniu - 03-04-2009 16:31 00 Jest nowa szkoła ale wybudowana za kadencji Kaczmarka, i ile kłotni o nią bylo bo koles kasy nie chcial dac i nie pochodzi stąd!
63. Dodane przez eryk, w dniu - 03-04-2009 18:20 00 Sprostowanie : drogi w rejonie Strzeleckiej NIE są zepsute ... ich w ogóle nie ma !!! I nikt tu nie marzy o asfalcie , ot wyrównać , nasypać starego połupanego asfaltu. Co do długów : to chyba oczywiste że ma je cała gmina
do 59 : Gdzie są te nowe chodniki i asfalt
Funkcje reprezentacyjne : to trzeba by wyburzać budynki na ulicy od Policji aż do rynku w Osiecznej ......................
64. Dodane przez 15. do Obserwatora i Eryka, w dniu - 03-04-2009 21:00 00 Niestety muszę sprostować kłamstwa autorstwa Obserwatora i Eryka. Obserwator: kłamiesz Pan pisząc ogólnie wiadomo, że asfaltowano i układano nowe chodniki w Kąkolewie i to już za czasów byłego Pana Burmistrza, zaniedbując przy tym nie tylko Osiecznę ale także inne miejscowości naszej gminy Dlaczego tak twierdzę: w Kąkolewie jest dwa razy więcej ulic do utwardzenia niż w Osiecznej! To znaczy, że w okresie rządów Pana Burmistrza Stanisława Kaczmarka było akurat odwrotnie. Więcej robót chodnikowo- drogowych wykonano w Osiecznej (oczywiście kosztem Kąkolewa i innych miejscowości). To są fakty. Dalej Niestety tak nie jest a pochodzenie władz gminy i wzajemne zależności i rożnego rodzaju układy są tego odzwierciedleniem jest kolejnym kłamstwem. Właśnie teraz jest nareszcie tak, że te czynniki nie mają znaczenia. I to, Pana i innych bardzo boli. Przyznaję, pisze Pan celnie i ciekawie, ale paskudne zadanie jakie Pan sobie zadał, tj. wtrącanie kłamliwych sugestii, przekłamań czynią z Pana gościa w stylu typa, który mawiał: wicie, rozumicie tak Partia każe. Cóż, inne czasy postawy takie same. Eryk: Nowe chodniki i/lub ulice w tej kadencji powstały w Osiecznej, Kąkolewie, Grodzisku, Kątach, Wojnowicach, Świerczynie, Drzeczkowie. Proponuję ruszyć du.ę i pojeździć trochę po gminie albo czytać, np. Przegląd Osiecki. Ze zrozumieniem! To, że mieszka Pan na nowym osiedlu? w rejonie Strzeleckiej oznacza, że poczeka Pan trochę na wybudowanie ulicy. Są w różnych miejscowościach naszej gminy nieutwardzone ulice, które czekają 40, 50 a pewnie i więcej lat!!! Tak więc trochę ciszej nad tą swoją niedolą. Stwierdzenie Funkcje reprezentacyjne : to trzeba by wyburzać budynki na ulicy od Policji aż do rynku w Osiecznej ...................... pozostawmy bez komentarza. Szkoda słów. Panowie pozdrawiam Cieszmy się, że pomost powstanie. Jestem za.
65. Dodane przez !!!!!!, w dniu - 05-04-2009 20:06 00 Gmona może i ładna i urolkiwa, ale rozwija się prowincjonalnie!!! Co to za ograniczone myślenie, że tylko miejscowość gminna jest wizytówką regionu. W tej gminie jest kilka ładnych i czystych jezior, to w Osiecznej jest najmniej efektowne. Dlaczego dba się tylko o jedno kapielisko, dlaczego nie można zrobić plaż i kąpielisk z całą infrastrukturą np.w Ustroniu, Świerczynie, Wojnowicach...? I jeszcze jedna rzecz a propo pięknej okolicy, nie bedzie ładnie i czysto jak sami będziemy wyrzucać śmieci po okolicznych rowach. Brak kultury i bezprawie. Brak słów!!!!!!!
66. Dodane przez Obserwator, w dniu - 05-04-2009 22:01 00 do wypowiedzi nr 64,
dyskusja kto ma rację w kwestii utwardzonych dróg i chodników w Kąkolewie i Osiecznej nie ma sensu. Pan uważa inaczej i szanuje Pana zdanie nie nazywając nikogo kłamcą. to bardzo poważne oskarżenia i proszę nie rzucać takich oszczerstw bez namysłu i nie mając ku temu podstaw. Przykro mi jest gdy czytam takie wypowiedzi jak Pana. wzajemne powiązania i układy i układziki to niestety Polska rzeczywistość i w naszym przypadku, naszej gminy też to dotyczy. Taka jest polityka i może to się komuś podobać lub nie. Jeśli nie wie Pan o czym mówię to jest Pan wyalienowany z tej szarej rzeczywistości, bo buja Pan w obłokach. Co do przykładów na poparcie tej tezy, jest ich mnóstwo i szkoda teraz o nich pisać, jednak by zaspokoić Pana ciekawość, proszę mi i innym internautom powiedzieć jak została załatwiona sprawa ze spuszczeniem ścieków z kąkolewskiej przetwórni pieczarek?? Niech mi Pan wierzy to że nic mnie nie boli, ale gdy widzę to co się dzieje mam prawo to skomentować, jeśli moje obserwacje komuś się nie podobają to trudno, ale powinien to uszanować a nie obrażać i wyzywać. Takie zachowanie nie przystoi inteligentnym ludziom, a czyni ich jedynie prostakami i furiatami. Mam nadzieję że Pana do nich nie można zaliczyć a te słowa są zwykłym przejęzyczeniem. Pozdrawiam
ps. Jak podoba się Wam zaasfaltowana druga część naszego zabytkowego rynku?? Koto na to wpadł to jedno ale kto na to pozwolił to drugie.
67. Dodane przez ooo, w dniu - 06-04-2009 12:35 00 Co do śmieci w okolicy to się zgadzam!!! Należałoby sprawdzać kto wywozi i mandaty wlepiać, bo inaczej nie naucza sie kultury. Mam nadzieje, że nie wywożą tego ci, którzy co sobotę sprzątają przed domami tylko po to, aby sasiadowi pokazać.
68. Dodane przez 15. do Obserwatora, w dniu - 07-04-2009 20:37 00 Tak mnie wychowano, że jak ktoś kłamie, to jest to kłamstwo. Oczywiście można to nazwać informacją nieprawdziwą. Tylko, co to zmienia? Nie rozumiem Pana sugestii odnoszącej się do stwierdzenia, cytuję: jeśli moje obserwacje komuś się nie podobają to trudno, ale powinien to uszanować a nie obrażać i wyzywać. Takie zachowanie nie przystoi inteligentnym ludziom, a czyni ich jedynie prostakami i furiatami. Idąc tokiem Pana rozumowania każdy kto stwierdzi, że inna osoba kłamie, o przepraszam mówi nieprawdę jest prostakiem i furiatem. To jest kosmiczny wniosek. Zdecydowanie sam Pan się zapędził w kozi róg. Fundamentalne znaczenie w naszej wymianie listów ma, cytuję: dyskusja kto ma rację w kwestii utwardzonych dróg i chodników w Kąkolewie i Osiecznej &.No właśnie odnosiłem się do Pana nieprawdziwych informacji w tej kwestii. Proszę zatem podawać prawdziwe informacje. O boiskach w Kąkolewie i Osiecznej, dlaczego połączono Ziemnice i Osiecznę nie chcę już się wypowiadać, bo niestety nie ma Pan racji również w tych sprawach. A ja po prostu już zdążyłem Pana polubić!. Kończąc z żalem stwierdzam, że nie potrafię odpowiedzieć na pytanie, cytuję jak została załatwiona sprawa ze spuszczeniem ścieków z kąkolewskiej przetwórni pieczarek?? Proponuję zadać to pytanie burmistrzowi. Pozdrawiam i do następnego spotkania w sieci.
69. Dodane przez scieki z pieczarek..., w dniu - 08-04-2009 13:19 00 sprawa scieków z malpolu, zgłoszona prokuraturze i policji,została, niestety , przez prokurature umorzona... tak sie mi wydaje
70. Dodane przez Obserwator, w dniu - 08-04-2009 14:44 00 odpowiedź na post 68
Witam serdecznie. Przykro mi, że się nie rozumiemy, powtórzę jedynie to co pisałem wcześniej. Nie można nikogo obrażać i wyzywać tylko dlatego, że ma inne zdanie. Dyskusja polega właśnie na tym, że są przytaczane różne argumenty i racje. Nazywanie kogoś kłamcą tylko dlatego, że się z nim nie zgadza sprowadza całą dyskusje do poziomu piaskownicy. Tego właśnie chcę uniknąć, więc jeśli nadal mam Pan takie samo zdanie to proszę nie podejmować rękawicy, nie ma to sensu. A co do samych pieczarek i ścieków, szkoda że nie było Pana przy tym jak te ścieki były usuwane i neutralizowane, jestem pewien, że sam Pan by pytał dlaczego winowajca nie został ukarany w należyty sposób czyli adekwatnie do wyrządzonej szkody.
Reasumując, naprawdę proszę się zastanowić nad sposobem dyskusji bo przecież nie może być tak, że jest tylko jedna racja i to ta Pańska, bo wszyscy inni wrednie kłamią. Pozdrawiam i życzę Wesołuch Świat z dużą ilością dystansu do otaczającego świata.
71. Dodane przez grazynarybka, w dniu - 12-04-2009 19:43 00 do pana obserwatora.nie wiem skad jestes ale bardzo podobaja mi sie pana wypowiedzi.prawda to prawda.most w osiecznej to b. dobry pomysl. mysle ze p.burmistrz dotrzyma slowa i most bedzie.
72. Dodane przez Obserwator, w dniu - 15-04-2009 13:13 00
cóż trudno powiedzieć, z tego co mi wiadomo (wiedza zaczerpnięta ze strony Biuletynu Informacji Publicznej) termin składania ofert upływał 23 marca 2009 roku o godz. 14.00, po tym terminie komisja przetargowa powinna podjąć decyzję i wybrać najkorzystniejszą ofertę, która jest zgodna z zapisami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający na podstawie art. 92 pkt 2 ustawy prawo zamówień publicznych powinien umieścić taką informacje na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie. tak stanowi prawo, więc albo ktoś czegoś nie dopilnował albo szanowna komisja jeszcze obraduje.
a co do tego czy sam pomost będzie to raczej nie mam wątpliwości, no chyba że kosztorys inwestorski, jego wartość jest znacznie niższa niż złożone oferty, wówczas można unieważnić postępowanie a ludziom powiedzieć "widzicie chcieliśmy ale się nie udało" pozdrawiam Obserwator
73. Dodane przez Obserwator, w dniu - 15-04-2009 13:13 00
cóż trudno powiedzieć, z tego co mi wiadomo (wiedza zaczerpnięta ze strony Biuletynu Informacji Publicznej) termin składania ofert upływał 23 marca 2009 roku o godz. 14.00, po tym terminie komisja przetargowa powinna podjąć decyzję i wybrać najkorzystniejszą ofertę, która jest zgodna z zapisami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający na podstawie art. 92 pkt 2 ustawy prawo zamówień publicznych powinien umieścić taką informacje na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie. tak stanowi prawo, więc albo ktoś czegoś nie dopilnował albo szanowna komisja jeszcze obraduje.
a co do tego czy sam pomost będzie to raczej nie mam wątpliwości, no chyba że kosztorys inwestorski, jego wartość jest znacznie niższa niż złożone oferty, wówczas można unieważnić postępowanie a ludziom powiedzieć "widzicie chcieliśmy ale się nie udało" pozdrawiam Obserwator
74. Dodane przez grazynarybka, w dniu - 15-04-2009 22:28 00 panie obserwatorze. prosze nie tak ostro. pomost musi byc. prosze nie szukac dziury gdyby sie cos nie udalo.jeszcze raz prosze ... pomost musi byc
75. Dodane przez grazynarybka, w dniu - 15-04-2009 22:31 00 caly czas pilotuje wypowiedzi. nie dopuszczam zadnych negatywnych wypowiedzi co do rozwoju osiecznej.osieczna to najladniejsze miasteczko i mieszkaja w osiecznej najwspanialsi ludzie.
reklama
76. Dodane przez Obserwator, w dniu - 16-04-2009 09:20 00 ostro?? chyba nie. ja tylko podpowiadam co szanowna komisja przetargowa powinna zrobić. niestety ten dział, komórka (zamówienia publiczne) w naszym urzędzie strasznie kuleje, a to są tylko dobre rady.
co do samego pomostu. na pewno będzie to przecież "dziecko" Pana R(...), więc niech się Pani nie obawia.
a Osieczna to rzeczywiście urokliwe miasteczko i na Boga niech tak pozostanie Pozdrawiam
77. Dodane przez grazynarybka, w dniu - 16-04-2009 21:47 00 tak trzymac panie obserwator. im wiecej dobrych opinii tym lepiej dla rozwoju osiecznej.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.