Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Krzywiń. Radni nie zgodzili się na zmiany w systemie oświaty w gminie. Wczoraj na sesji zagłosowali przeciwko propozycji likwidacji gimnazjów w Jerce i Lubiniu oraz utworzeniu jednego gimnazjum w Krzywiniu. Olgierd Kaźmierowski, przewodniczący komisji oświaty powiedział radiu Elka, że zaproponuje inne rozwiązanie. - Zmiany są konieczne, ponieważ oświata pochłania coraz więcej pieniędzy z budżetu gminy - podkreśla burmistrz Paweł Buksalewicz(na zdj).
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Utrzymanie dotychczasowej sieci szkół wymaga coraz większych dopłat do subwencji oświatowej. - Powodem jest zbliżający się niż demograficzny - tłumaczy burmistrz Buksalewicz - nie jesteśmy bogatą gmina i jeśli będziemy wszystkie wolne środki wydawać na oświatę, mamy nikłe szanse na zdobycie środków zewnętrznych,
a tym samym realizację inwestycji. W gminie powołano specjalną komisję, złożoną z dyrektorów szkół, przewodniczącego komisji oświaty Rady Miejskiej i burmistrza, ale nie wypracowała ona ostatecznego rozwiązania. Sprawę wzięli w swoje ręce radni i przygotowali projekt, który wczoraj głosowali na sesji. Przewidywał on likwidację gimnazjów w Jerce i Lubiniu oraz utworzenie jednego gimnazjum w Krzywiniu. Natomiast do szkół podstawowych w Jerce i Lubiniu dowożone byłyby z kilku miejscowości dzieci, które teraz uczą się w podstawówce w Krzywiniu. Mogłoby się wydawać się, że to rozwiązanie zyska poparcie większości radnych, ale tak się nie stało. - Udało mi się przekonać nawet tych, którzy wcześniej byli "za", że jednak to nie jest dobry pomysł - mówi Olgierd Kaźmierowski, przewodniczący komisji oświaty. - Gdybyśmy taką decyzję podjęli połowa budynków w Jerce i Lubiniu stałaby pusta i uczniowie podstawówek by tego nie zapełnili. Po drugie gimnazjum w Krzywiniu mieściłoby się w dwóch różnych budynkach. Zbyt duży bałagan - podsumowuje Kaźmierowski. Jego zdaniem lepiej byłoby nie likwidować gimnazjów w Jerce i Lubiniu i przenieść tylko część uczniów do gimnazjum w Krzywiniu. - Rozważymy jeszcze raz wszystkie propozycje i przedstawimy je na sesji. (han/fot.arch.)
1. Dodane przez Katarzyna, w dniu - 13-05-2009 16:15 00 Bardzo mnie cieszy ta informacja
2. Dodane przez MO, w dniu - 13-05-2009 17:15 00 Co za brednie ten pan wygaduje, on jest jeszcze mądrzejszy od burmistrza. Filozofować to on potrafi i pięknie mówić. Czyje dzieci chce sprzedać Krzywiniowi za cenę spokoju? Z którą miejscowość pan Kaźmierowski poświęci? I co za brednie ktoś tu opowiada. Jaki projekt radnych, przecież to Buksalewicz wymyślił. Kto jest podpisany pod uchwałą? Nie wiedziałam, że pan Karmiński jest radnym. Zdawało mi się, że on jest z urzędu.
3. Dodane przez Jan, w dniu - 13-05-2009 17:17 00 Tak jest Panie Burmistrzu. Lepiej zlikwidować i rządzić tumanami!
4. Dodane przez Martyna, w dniu - 13-05-2009 17:37 00 No czas na zmiany....
5. Dodane przez oleksy, w dniu - 13-05-2009 18:20 00 tumanami sa ludzie ktorzy na ta reforme sie nie zgodzili!!! ludzie w krzywiniu i gmienie krzywin (...) jedyna rzecza jaka potrafia powiedziec to daj, mowia to oczywiscie do władz zenada ciekawe dlaczeo nie potafimy sie skrzyknac i pokazac ze w jednosci siła tak jak np w gminie koscian tam nawet ludzie potrafia sie zmobiliziowac. Pozdrawiam grono nauczycielskie nieruszalne (...) stroszyc piorka tylko potrafia prawda (...)? stolki by poleciały i co wtedy? choc przeciez Wy wyksztaleceni i inteligentni ludzie powinniscie znalezc prace wszedzie wiec co wasz trzyma w malej dziurze jaka jest gmina krzywin? a moze chcecie kandydowac na stanowisko burmistrza? Najgorsze jest to ze omamiłyscie to pospolstwo jakimi sa ludzie na wsi kurcze Pan Burmistrz mogl kupic cukierki i rozdac radnym i soltysom wtedy by podnosili rece tak jak by mieli. a WY co im dalyscie? cieple slowo???
6. Dodane przez prezes, w dniu - 13-05-2009 17:56 00 za chwilę kasy zabraknie i gmina zbankrutuje i zobaczymy co wtedy powiecie cwaniaki!!!!!!!!po co opalać w zimie puste budynki downy jak można wszystkich zrzucić do jednego i spokój z głowy????????zaściankowe myślenie!!!!!!!!!!czuję w tym rękę grona pedagogicznego cssss....żal
7. Dodane przez mieszkańcy gminy, w dniu - 13-05-2009 18:00 00 Panie Burmistrzu Buksalewicz zapewniamy Pana, że to jest napewno ostatnia Pana kadencja. Pan się tak moralnie zmienił, że już Pan jest niewiarygoodny w każdej swojej decyzji włodarza gminy. Czas na radykalną zmianę. Myjuż mamy nowego kandydata na Burmistrza w nowej kadencji 2010-2014. Zaskoczymy Pana, a może nie - Pan tego kandydata dobrze zna (jest to bardzo moralny i prawicowy kandydat)
8. Dodane przez grono pedagogiczne gminy Krzyw, w dniu - 13-05-2009 18:28 00 Masz rację Oleksy. Dlatego to my jesteśmy mądrzy a ty głupi, bo my zawsze stawiamy na swoim. I to świadczy o naszej wyższości nad tobą. Tak to już jest na świecie, że mądry rządzi głupim i stawia na swoim.
9. Dodane przez Zbęchowianka, w dniu - 13-05-2009 18:33 00 Sprawiedliwość społeczna według pana Kaźmierowskiego - są dzieci lepsze których nie pozwolimy dowozić do Krzywinia i są gorsi którzy będą jeździć. Może pan sprecyzować które miejscowości konkretnie uważa pan za gorsze. Bo ostrzegam, jak ma pan na myśli nasze Zbęchy to może pan sobie dać spokój. My i tak zapiszemy nasze dzieci do innego gimnazjum, nie do Krzywinia. I będą musieli nas tam przyjąć bo takie jest prawo. A jak będą na nas pluć to poślemy do innej gminy. Bardzo chętmie nas tam przyjmą.
reklama
10. Dodane przez szef, w dniu - 13-05-2009 18:36 00 Gadka szmatka, i tak zagłosujecie na mnie.
11. Dodane przez reformator, w dniu - 13-05-2009 18:45 00 Ja ma lepszy pomysł na naprawę finansów gminy. W zasadzie ten sam co pan Burmistrz, tylko w moim projekcie to nie dzieci tylko dorośli ponoszą konsekwencje. Wiadomo, że gmina Krzywiń jest atrakcyjna turystycznie. Proponuję zwieźć wszystkich mieszkańcó gminy do Krzywinia. Niech tu wszyscy śpią i mieszkają. Sama hala sportowa pomieści z tysiąc osób. W tym samym czasie można by wynająć pozostałe wolne domostwa (w Cichowie, Żelaźnie, Łagowie, itd.) turystom. Kasa płynie do gminy szerokim strumieniem, dzieci uczą się w komfortowych warunkach i jest super. Proszę radnych o poważne rozpatrzenie mojej propozycji.
12. Dodane przez WUJA RATAN, w dniu - 13-05-2009 19:30 00 TO BYŁO OCZYWISTE,BO DUŻO LUDU BYŁO PRZECIWKO!!!
13. Dodane przez obserwer, w dniu - 13-05-2009 19:53 00 Strażacy pod wodzą prezesa powiatowego się skrzykną i wygra Buksalewicz
14. Dodane przez do grono pedagogiczne, w dniu - 13-05-2009 19:58 00 macie racje postawiliscie na swoim tylko jakim kosztem? kosztem tego ze nie utracicie stołków ale za to mieszkancy straca kolejna szanse na rozwoj. dobrze ze juz plynie woda ze sciany i nie chodzicie do wychodków. no ale dzieki temu ze zamanipulowaliscie Rodzicami dzieci tym samym pozbawiliscie ich np kanalizacji czy np chodników lub nowej drogi.Szkoda ze zaden nauczyciel z waszej szajki nie zostanie burmistrzem nigdy w tedy to moze zobaczylby ze jestescie wrzodem na tylku nieruszalne swiete krowy, pokazcie teraz zatem tym rodzicom ktorych macie po swojej stronie ze potraficie dobrze zajmowac sie ich dziecmi ale to juz jest inny temat. Pozdrawiam olek
15. Dodane przez pola, w dniu - 13-05-2009 20:00 00 Moralność Pana Burmistrza nie ma nic do rzeczy - nie łączy się spraw zawodowych z prywatnymi! Burmistrzem był i jest świetnym! Wszyscy ci, którzy głosowali przeciwko, nie spojrzeli na tę sprawę obiektywnie, bo nauczyciele siali chorą propagandę. Ta gmina jest żałosna, tu nigdy nie będzie lepiej, bo żyją tu sam zacofani ludzie, których łatwo wystraszyć. Spójrzcie jak jest w dużych miastach- rodzice wożą dzieci przez pół miasta i nikomu się krzywda nie dzieje, ale gmina Krzywiń jest ponad to, najważniejsi, którym dojeżdżając 10 km korona z głowy spadnie. Żałosne naprawde-wstyd mi że stąd pochodzę!Wszyscy się z nas śmieją. Jesteśmy i chyba bedziemy już zawsze w średniowieczu... A jak zabraknie za chwilę kasy w budżecie to kto bedzie winny? Oczywiście Burmistrz... CHORA GMINA!
16. Dodane przez kiko, w dniu - 13-05-2009 20:03 00 Niestety grono pedagogiczne gminy Krzywiń myśli tylko o swoich posadkach, nie o tym aby dzieciakom było lepiej... Dlatego tak panicznie boi się tej reformy! Nie dość że uczyć nie potrafią, to jeszcze zmian na lepsze nie chcą - żałosne!
17. Dodane przez likwidator, w dniu - 13-05-2009 20:17 00 Likwidujmy, ale ze zdrowym rozsądkiem. Każdy doskonale zdaje sobie sprawę jakie szkoły kosztują gminę najwięcej. SP Bieżyń i LO. Nie będę pisał dlaczego nie likwiduje się tych szkół, bo to każdy wie w gminie. Panowie burmistrzowie, radni i sami rodzice. A takie rozwiązanie gwarantowało by włodarzom reelekcję. Życzę więcej odwagi w podejmowaniu przyszłych decyzji.
18. Dodane przez wiochmen, w dniu - 13-05-2009 20:35 00 Burmistrz jest prezesem zarzadu gminnego nie powiatowego, jesli chodzi o zarzad powiatowy jest vice prezestem. Mysle ze gdyby kazdy uczestnik waszej rady gminy byl strazakiem to nie byloby problemu z podporzadkowaniem sie. No ale cóż czego mozemy wymagac od nauczycieli maja problemy zeby dobrze uczyc i miec w sobie ambicje na to by wykroczyc poza ramowy plan nauczacania a tym samym zrobic cos dobrego dla dzieci a juz im w głowie wladza ciekawy kiedy zobaczymy ich w sejmie np pod nazwa zbuntowani nauczyciele z gminy krzywin z prawicowym burmistrzem na czele
19. Dodane przez Zenek, w dniu - 13-05-2009 20:51 00 Ludzie idzcie sobie do ogródka trochę popodlewać roślinki a nie wypisujcie pierdół i nie siejcie zamętu
20. Dodane przez głos zniechęcenia, w dniu - 13-05-2009 21:46 00 Zastanawiam się skąd u niektórych bierze się ta niechęć do nauczycieli. Ale chyba wiem, to te tumany co się w szkole nie uczyły i ich nauczyciele tępili, bo ignorancję tępić trzeba. Teraz odreagowują plując jadem na prawo i lewo. Pewnie, że bronią swego. Każdy ma prawo bronić swoich interesów. Burmistrz broni swoich interesów, radni swoich tyłków i tak to się kręci. Dobro dzieci tu jest nieistotne. Jest tylko narzędziem w tej walce. Burmistrz manipuluje ludźmi bo nie potrafi zarządzać gminą i mu kasy brak, nauczyciele za wszelką cenę bronią swoich szkół, oczywiście dla dobra dziecka, ale jakby przyszło do likwidacji innej szkoły to by milczeli żeby tylko swoją obronić (patrz projekty przedstawione przez szkoły). A w tym wszystkim każdy ma trochę racji. Wszyscy dorośli robią dzieciom jeden wielki kocioł w tej gminie, a młodzież i tak ich w końcu oleje i wyjedzie z tej gminy bo tu się mieszkać nie chce jak się widzi taką obłudę dorosłych. I zostaną tu kiedyś sami skłóceni emeryci, na których nie będzie komu pracować. Ta gmina to jedna wielka porażka.
21. Dodane przez ale jaja, w dniu - 13-05-2009 20:59 00 Burmistrz ludziom internet radiowy w gminie założył a oni teraz tak się owdzięczają!!! Paranoje. Zero wdzięczności
22. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 13-05-2009 21:05 00 najlepiej jest kogos krytykowac prawda? ten pomysl z "polaczenie" szkol jest jak najbardziej korzystny...i nie mozna sie wymadrzac poprzez komentarze i obrazac osoby na pewno bardziej kompetentne w tej sprawie. prosze was troche rozsadku... i na pewno dzieciaki z gimanzjum nie powinny miec glosu, choc najbardziej tu o nie chodzi...jednak to osoby starze sa upowaznione do podejmowania tak waznych dla calej spolecznosci decyzji...
23. Dodane przez Nauczyciel z Gminy, w dniu - 13-05-2009 21:58 00 Di 16. kiko Jeśli wiesz jak uczyć leni i nierobów, to zapraszam. Zmiany napewno są nieuniknione i muszą nastąpić i nie późnije niż za rok.
24. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 13-05-2009 22:01 00 ie przesadzajcie, ze juz wam tu tak zle sie dzieje, najlepiej jest krytykowac, a samemu nic od siebie nie dawac...ludzie wezcie spojrzcie na to obietywniej. a oswiata to ciezki kawalek chleba, tak tak...bo wokol tylko krzywe spojrzenia, ze niby dwa miesiace wakacje i same slowa krytyki...gdzie tu mowa o wdziecznosci,zawsze osoby, ktorym szlo dosc ciezko tak wlasnie sie odwdzieczaja
25. Dodane przez wdzięczna, w dniu - 13-05-2009 22:18 00 A ja bardzo cieszę się z takiego obrotu sprawy, i z wyniku głosowania Państwa Radnych ponieważ to nie dzieci powinny być "kartą przetargową" w wzajemnych relacjach dorosłych. Burmistrz ma jakąś wizję "oszczędności" w gminie tylko dlaczego kosztem, najmłodszych??Może wystarczyłoby tak trochę mniej dotacji w Cichowo( o czym wszyscy dobrze wiedzą) i oszczędności na oświetleniu niektórych miejscowości w dzień:-( ( bo w co niektórych to nawet w nocy ciemno- to pewnie już w ramach przyszłych oszczędności)
26. Dodane przez Mamusia, w dniu - 13-05-2009 22:18 00 Ale o jakim niżu demograficznym burmistrz mówi ? Przecież w ostatnich latach urodziło się bardzo dużo dzieci i często można spotkać w naszej gminie kobiety w ciąży
27. Dodane przez nauczycielka, w dniu - 13-05-2009 23:57 00 Dzieci nie są żadną "kartą przetargową" - co to za absurd? Kto wymyśla tak irracjonalne hasła? Też jestem nauczycielem, ale nie w tej gminie, i uczę jak to nazywacie nie jednego "lenia i nieroba". Mimo to nie jestem "trzęsącą portkami" nauczycielką, myślącą tylko o własnym stołku! Ta reforma byłaby świetna, ale zaścianek woli obrzucać inwektywami Burmistrza. WSTYD!
28. Dodane przez szok, w dniu - 14-05-2009 00:00 00 Panie Burmistrzu - współczuje Panu rządzić tą gminą z kosmosu! Skąd ci ludzie się wzięli???
29. Dodane przez cleveR, w dniu - 14-05-2009 00:06 00 Burmistrz nie umie rządzić tą gminą??? Gdyby nie On, to bylibyście na etapie noszenia wody ze studni! W głowach wam się, krzywiniacy i reszto gminy, poprzewracało! Za dobrze macie!!!
30. Dodane przez xxx, w dniu - 14-05-2009 09:37 00 Niech pan Burmistrz zrezygnuje z sikawek konnych ,niech lampy w Cichowie całą noc nie świecą tylko niech pieniądze idą na szkoły bo to przecież dzieci są najważniejsze!!!Czym mniejsza szkoła tym lepsze nauczanie i dopilnowanie. Sam pan Burmistrz mówił na zebraniach ,że nic kosztem dzieci ,a teraz co!!!
31. Dodane przez do xxx, w dniu - 14-05-2009 10:14 00 kolego gdybys wiedzial ile wynosi wpisowe na zawody sikawek konnych wiedzialbys ze te zawody utrzymuja sei same
32. Dodane przez Nauczyciel, w dniu - 14-05-2009 10:37 00 Jedno gimnazjum owszem ale w jednym budynku
33. Dodane przez Uczciwie pracujący nauczyciel, w dniu - 14-05-2009 10:40 00 Jestem spokojny o swój los (nietrzęsący portkami), gdyż sumiennie wykonuję swoją pracę i nie mieszkam w gminie Krzywiń.
34. Dodane przez anna, w dniu - 14-05-2009 12:24 00 Ja i mój syn cieszyliśmy się na klasy profilowane w jedym gimnazjum. Syn chciał iść do informatycznej. Znowu nasze dzieci będą miały gorszy start bo radni się boją nieudolnych nauczycieli.
35. Dodane przez emeryt, w dniu - 14-05-2009 12:30 00 Wstyd czytać te wpisy, tyle błędów!I to nie tylko ortograficznych!! Panie Burmistrzu ,trzeba się zastanowić do której szkoły trzeba najwięcej dopłacać- i tam trzeba reformować.A nauczyciele ,czy "walczą o swoje", ? Przecież to nie Burmistrz i Gmina płacą za Ich pracę! Przez wiele lat subwencja oświatowa była większa od wydatków na oświatę i czy wtedy ktoś wspomniał co zrobić z nadwyżką!!?? Może Cichowo pochłonęło? Co za czasy!!
36. Dodane przez nauczyciel, w dniu - 14-05-2009 12:31 00 śmieszne są te zarzuty, że sale w szkołach miałyby stać puste. Przecież można w pustych salach tworzyć pracownie przedmiotowe - malarskie, muzyczne nie wspominając o komputerowych. Poza tym w mojej szkole wolne sale oddaje się nauczycielom do indywidualnych spotkań z rodzicami, uczniami czy do własnej cichej pracy na okienkach. Jak w szkole jest dobry dyrektor to wszystko zorganizuje. Widocznie w waszych szkołach nie ma.
37. Dodane przez Krzywiniak, w dniu - 14-05-2009 12:42 00 Radni jak za czasów "komuny" BEZRADNI.Przecież wiadomo,że są tylko narzędziami w rękach burmistrza.To tylko Jego pomysły, i nawet dotychczasowa opozycja ma już "brązowe palce" od trzymania w... panu burmistrzowi.
38. Dodane przez danka, w dniu - 14-05-2009 13:21 00 daleko mi do krytykowania wszystkiego ale muszę odnieść się do problemu jaki Państwo poruszacie czyli oświaty. to jedno z najważniejszych zadań gminy i czy to sie komuś podoba czy nie tak jest i pozostanie. Zatem burmistrz i rada dbając o oświatę nie robią tego z łaski tylko za wielkie pieniądze. proszę pokazać okoliczną gminę czy powiat gdzie szef zarabia prawie 15000zł.Czy likwidować gimnazja? tak zlikwidować wszystko gimnazja, szkoły podstawowe, przedszkola i LO, pozostawić tylko straż, wiatraki i Cichowo. Wtedy pieniędzy starczy na burmistrza zachcianki. Nie sztuka administrować gminą, sztuką jest pozyskiwać pieniądze ale na to burmistrzowi czasu juz brakuje, jest zajęty czymś znacznie milszym. tak trzymać Panie burmistrzu jeszcze z rok takiego rządzenia i Krzywiń stanie się Pacanowem a my mieszkańcy "koziołakmi matołkami" Rządzenie w gminie polega głównie na administrowaniu lub otwieraniu uroczystości, udziale w koncercie, wizytach lub rewizytach,a tu marazm i stagnacja.tak być nie powinno ,tak być nie może mieszkańcy łączmy się czas z tym skończyć
39. Dodane przez do danusi, w dniu - 14-05-2009 13:59 00 szanowna Danusi Twoim zdaniem burmistrz nie uczesticzy w otwieraniu uroiczystoci i koncertach lub wizytach? to chyba danusia jest w bledzie lub tez juz stala sie koziolkiem matolkiem czy szanowna Danusi jest zapoznana z budzetem i skad i na co ida pieniadze gminy? a moze danusia jest nauczycielem? jub tez byc moze przyszlym prawicowym burmistrzem? mysle ze imprez w gminie krzywin nie brakuje tylko szanowni mieszkancy nie sa zorientowani czy dansuia bylo na WOSP, sikawkach itd? bo jesli tak to chyba widziala Pani burmistrza
40. Dodane przez ja, w dniu - 14-05-2009 14:24 00 Oczywiście pan burmistrz bywa tam gdzie się dobrze "goszczą",lubi zagraniczne wyjazdy, wycieczki, biesiady w Cichowie...Wiemy jak się Ci NAJWAŻNIEJSI bawią ,gdzie i za czyje pieniądze.Kiedyś się o tym dowiemy!
41. Dodane przez gdzie tu wizja, w dniu - 14-05-2009 18:18 00 (...)Jakich my tu mamy VIPów? Ta gmina to jedna wielka biesiada. Se burmistrz skansen biesiadny nad jeziorem wybudowałi hulaj dusza piekła nie ma. Przez 20 lat rządów burmistrz zrobił wiele. Zapomnieł tylko o jednej ważnej rzeczy - nigdy nie przedstawił wizji rozwoju tej gminy. Jego planowanie sięga najwyżej 2 lat do przodu. Wybudujemy wiatrak i jakoś się to będzie kręcić. Szkoły są najlepszym przykładem. A co będzie za kilka lat jak znowu będzie wyż. A wszelkie statystyki mówią o tym, że tak będzie. Zamknie się wiatrak?
42. Dodane przez witek, w dniu - 14-05-2009 17:29 00 hhh ale zadyma
43. Dodane przez I Kto to mówi?, w dniu - 14-05-2009 18:35 00 Panie Burmistrzu może czas pomyśleć o emeryturce???
44. Dodane przez leń i nierób ze wsi, w dniu - 14-05-2009 19:40 00 Ja chyba nie wiem co to niż demograficzny, bom leń. Przeca przedszkola są zapełnione, a wiele koleżanek mej mamy, to kobiety brzemienne. Pakowanie w oświatę, to by się zaczęło, gdyby do krzywinia trzeba bylo dowiezc dzieciaki z okolicznych wsi. hihi. poczawszy od biezynia, a skonczywszy na swincu. musialoby kursowac kilka autobusow. rozbój w biały dzień. mozna tutaj tez wziac pod uwage, to, ze dzieciaki dluzej czekalyby za autobusem i przesiadywały wiecej czasu w autobusie , aniżeli uczyłyby się. i efekt koncowy. mlodziez z np. z liceow z kosciana, badz leszna szybciej wracalyby do domu, od biednych gimnazjalistow. powtorze, to po kims. lo w krzywiniu to absurd. coraz mniejsza ilosc istot tam sie wybiera, a gmina coraz wiecej za to placi. zawodowka - tak, lceum - nie. tak juz mam, ze przechodze z temtu do tematu, a potem wracam...wybaczcie. jesli do krzywin mialby pomiescic tylu uczniow, to byloby wesolo. sama jestem gimnazjalistka i ja to wiem! ze na przerwach i na lekcjach bylaby wieczna balanga. "bilans" dzienny wygladalby tak: trzech chlopcow ma poobijane twarze, jedna dziewczyna zostala ofiara molestowania, piecioro zalalo sie na lekcji muzyki. i gitara. wiem, ze wyolbrzymiam, ale kiedy nie wyolbrzymiam, nikt nie wie o co mi chodzi reszte dopisze pozniej, bo musze odrobic lekcje.
reklama
45. Dodane przez niezależna, w dniu - 14-05-2009 21:24 00 Boże ile jadu! Przypomina mi to ostatnie odcinki" Rancza" Nikt nie wspomniał tu, że dzieci które miały się uczyc w połączonym gomnazjum z zawodówka to 13-latkowie! Razem z 19- latkami! Czy to nie przemawia do Was kochani? Poza tym inne gminy dopłacaja o wiele więcej i jakos daja rade więc gdzie tu tkwi błąd? Radni postąpili według woli wiekszości swoich wyborców i chwała im za odwagę! Nie sądze aby większośc miszkańców była plebsem jak ktos tu napisał, niemyślącym i omamionym przez nauczycieli! Przecież szkoły istniałyby dalej tylko w innej organizacji więc nauczyciele i tak nie traca pracy1 niestey nikomu tu nie chodzi o prawde tylko o wyrzucenie z siebie jadu i nienawiści do tych którzy może sa lepsi?! Pozdrawiam gorąco wszystkich heheheh
46. Dodane przez astrix, w dniu - 14-05-2009 20:31 00 Szczytem ignorancji władz gminy wobec turystów i stałych mieszkańców Cichowa jest sprawa zachowania czystosci w miejscach na terenie całego Cichowa wynikajaca z braku jakichkolwiek publicznych pojemnikow na smieci. Wiadomo ze Pan tam mieszka więc proponuje udac sie na spacer w niedziele w godzinach wieczornych w okolice parkingu, ktory przypomina nikogo nie obrażając "cmentarz" oraz w okolice "pana dziecka", czyli głownej plaży chyba ze woli Pan lans na imprezach w Soplicowie.
47. Dodane przez kornelia, w dniu - 14-05-2009 23:31 00 Skoro nie ma w gminie pieniędzy na utrzymanie szkół ( jak to się wszystkim przedstawia), to dlaczego szkoła średnia pozostaje na utrzymaniu gminy, a nie powiatu ? Tak jak jest w innych gminach. Jest to jedyna szkoła ponadgimnazjalna utrzymywana przez gminę. Ponadto nikt nikim nie manipulował. Rodzice i doświadczeni nauczyciele wiedzą co dla ich dzieci najlepsze!!!
48. Dodane przez TW, w dniu - 15-05-2009 00:13 00 \"Gmina nie prowadzi działalności turystycznej\" tak brzmiała odpowiedź na pytanie \"jakie dochody przynosi gminie turystyka?\" (chodziło o szukanie oszczędności) zadane na sesji przez pewnego odważnego młodzieńca. Od razu zaczęłam analizować sytuację, posypały się pytania na uboczu: \"a soplicowo, a Cichowo?\" Odpowiedź: Soplicowo podlega pod Krzywińskie Towarzystwo Kulturalne. A KTK pod co/kogo podlega? Tak sobie myślę, że Gmina chyba rzeczywiście nie ma dochodów z turystyki, bo wszystko trafia do prywatnych kieszeni, miast do budżetu gminy. Ostatnio zwiększono budżet na remont wiatraka w Krzywiniu do 170 000zł. Po co to komu? Gdyby to poszło na Oświatę, nie byłoby 720 000 dopłaty, tylko 550 000 a to trochę robi różnicę. Zresztą, szkoda słów. Burmistrz powiedział, że jeśli sytuacja się nie zmieni, w 2012 roku dopłata wyniesie 2 mln złotych. Mam rozumieć, że Ministerstwo nie zwiększy dotacji? Zwiększy na pewno, tylko jak się wali grunt pod nogami to się argumenty z kapelusza wyciąga. Tak samo jak ten rzekomy niż demograficzny. I, co chyba najśmieszniejsze, \"decyzja, która zapada w sypialniach\", w domyśle małej ilości urodzeń. Byłam obecna na tej sesji, i stwierdzam, że władza pana Burmistrza nieuchronnie zbliża się ku końcowi. Owszem, zrobił dużo dobrego dla gminy, ale myślę, że był w stanie zrobić dużo więcej, gdyby skupił się na administracji i zarządaniem gminą, a nie majątkiem w Cichowie. Co do pieniędzy na szkoły: szukanie oszczędności kosztem dzieci jest żenujące. Wypowiedzi niektórych internautów dot. \"trzymających się stołków nauczycieli\" jest karygodne. Owszem są wyjątki, ale znakomita większość pedagogów działa z myślą o dobru dzieci. Nie wiem jak sprawa ma się w nietykalnym liceum, w którym średnia ilość uczniów w klasie wynosi 11 lub 13, ale w tą sferę nie wnikam, bo można wsiąknąć i się nie wydostać.
Mimo wszystko wierzę, że wszystko wyjdzie na prostą, bo w Gminie kryje się duży potencjał, który czeka na odkrycie. Przepraszam za grafomanię. Pozdrawiam.
49. Dodane przez clips, w dniu - 15-05-2009 09:20 00 tak jest wyz demograficzny ale zanim te dzieci dojda do szkół podstawowych i gimnazjalnych to okolo 5-6 lat wiec co do tego czasu kto to bedzie placicl dlug?. Zdaniem TW nic nie jest wazniejszego niz utrzymywanie szkol a niech TW poiwe skad brac pieniadze na drogi na inne zachcianki np te upragnione przez wszystkich chodniki w krzywiniu? a i jeszcze jedne sprawa, jedna z Pan nauczycielek powiedziala na sesji ze grono pedagogiczen jest swietnie wyksztalcone i sie niczego nie boi nasuwa mi sie tu pewna mysl z tym zwiazana poniewaz Pani ta odpowiedziala na oferte pracy w jednych z koscianskich liceum niech mi teraz odpowie czy przypadkiem to nie bylo wyjscie ratunkowe? na wypadek utraty pracy lub zminiejszenia ilosci godzin po wejsciu modernizacji szkol. a podobno grono pedagogiczne robi tyle dobrego dla dzieci a pierwsze ucieka z tonacego okretu...
50. Dodane przez Ta Pani, w dniu - 15-05-2009 14:58 00 Proszę szanownego Clipsa! to ja jestem tą Pania i zapewiam Pana, że składam od kilku lat oferty nie tylko w LO w Kościanie, ale taż w innych kościańskich szkołach, a to ze zwględu na uciążliwośc dojazdów! A co w tym dziwnego? Nie muszę chyba wszem i wobec opowiadac się o swoich planach życiowych prawda? To co Pan pisze tutaj to żenada i żal mi ludzi Pana pokroju.Nigdy nie myślałam , że będe musiała tłumaczyc się anonimowemu tłumowi! Pozdrawiam.
51. Dodane przez ja, w dniu - 15-05-2009 15:22 00 mamy szkołe a tak apropo to burmistrz wysyła całą kase do Soplicowa a tak to by był stać na wszystko
52. Dodane przez gospodarz, w dniu - 15-05-2009 16:54 00 Jeśli gmina nie prowadzi działalności turystycznej to po co te pieniądze wsadzone w Cichowo itd. Ja akurat uważam, że inwestowanie w turystykę w naszej gminie to dobry pomysł, pod warunkiem, że robi się to z głową. Mamy szansę na rozwój turystyki, ale tylko wiejskiej. Na rozwój turystyki masowej nie ma możliwości bo nie mamy takiego potencjału naturalnego. Jedno jezioro to za mało. Turystyka wiejska jest w olbrzymniej mierze oparta na potencjale ludzkim. Gdy kilka lat temu otwieraliśmy gospodarstwo agroturystyczne wraz z kilkoma innymi wydawało się, że to jest pomysł na rozwój tej gminy. Kilka lat minęło i proszę zobaczyć. Dwa gospodarstwa zlikwidowano a pozostałe zero rozwoju. Pan burmistrz chciał otwierać w LO klasę o profilu wojskowym. Jeden z wielu genialnych pomysłów. Kształcili byśmy państwu kadetów, którzy na 100% wyjechali by z naszej gminy bo każdy wie, że u nas wojsko nie stacjonuje. Ma pan ciekawe wizje panie burmistrzu - tylko szkoda, że z księżyca. Dlaczego nie wsparł oan otwarcia klasy o profilu agroturystyka. Uczniowie mieli by praktyki na miejscu, obniżyło by to koszty funkcjonowania i mielibyśmy wykształcone dzieciaki, które może by lepiej poprowadziły te gospodarstwa od nas. Z taką wiedzą część osób może by została u nas w gminie otwierając swój własny biznes. To tylko przykłąd racjonalnego myślenia panie burmistrzu. Ale pan wolałby by postawić od razu Szeratona w Cichowie. Tylko lud tęy, nie wiedziałby co z tym zrobić. Najpierw niech pan zainwestuje w ludzi, edukację, ale panu chyba pojęcie POTENCJAŁ LUDZKI jest obce. Pozdrawiam i życzę powodzenia
53. Dodane przez ja1, w dniu - 15-05-2009 19:27 00 wiecie co ludzie a może P.Burmistrz by szukał w innych miejscach oszczędnośi.kosztem dzieci to zbyt duży koszt,tak mi się wydaje.Zacznij Panie Buksalewicz od Siebie,a potem ruszaj nasze dzieci tak będie najlepiej bo po tych numerach nie wide Pana w dalszej kadenci.A P KaZmieroski prasie przedstaia inną wersje ,dla kogo chce Pan się robić dobrym? Ci którzy brali udział w zebraniach we wsiach nają Pana wersje.
54. Dodane przez , w dniu - 18-05-2009 14:15 00 A mi się ta gmina podoba. Jest tu dużo do zrobienia i wielu ludzi którym się jeszce chce pracować z innymi i dla innych. Każdy z nas jest inny i tylko wspólnie i możemy dla siebie coś zrobić pozytywnego. Wszystkie te proponowane zmiany wywołane są barkiem pieniędzy. Czas na reformę finansów gminy ale dotyczącą wszystkich dochodów i wydatków budżetu giminnego czyli także oświaty. Czy ktoś to rozumie???
55. Dodane przez młody, w dniu - 18-05-2009 20:07 00 Czas w tej gminie na zmiany!!! I to gruntowne,zacząć należy od zmiany burmistrza i całej Rady- wszystkich radnych...Należy zmienić nie tylko ludzi ale i sposób myślenia.Potrzeba"nowej krwi"
56. Dodane przez do mieszkańcy gminy, w dniu - 19-05-2009 16:09 00 a Pan Burmistrz to niby do tej pory i w dwóch poprzednich wyborach to jakim kandydatem niby był? Lewicowym i niemoralnym? Przeczycie swoim czynom.
57. Dodane przez my, w dniu - 19-05-2009 16:19 00 zastanawiam się czy ktoś nowy to dobre rozwiązanie. Ludzie w Urzędzie pozostaną ci sami a to w głównej mierze to na ich kopetencjach będzie musiał polegać. Co się wtedy zmieni? Nowa miotła powymiata kurze z kątów na bardzo krótki czas. Przysłowie "wkroczysz między wrony będziesz karakł jak i one" sprawdzi się prędzej niż się ludziom wydaje.
58. Dodane przez stary, w dniu - 25-05-2009 12:25 00 ciągle słyszę brak pieniędzy trzeba oszczędzać, zwalniać ludzi, a tu co widać Pan Burmistrz, który tak martwi sie o finanse jedzie ze strazakami na tydzień na wczwsy na Węgry, jak myślicie za czyje pieniądze no oczywiście za nasze!!! i o czym tu gadać - schizofremia.
59. Dodane przez anty fan..., w dniu - 08-06-2009 13:31 00 Pomysly Pana Burmistrza wołają o pomstę do nieba...na szczescie, jak słusznie zauwazył ktos w jednym z powyzszych komentarzy to jego ostatnia kadencja...teraz spokojnie będzie sie mogl zająć swoja lewą kochanką...albo spokojnie spedzac emeryturke w swojej pieknej posiadłości w Cichowie...z takim gospodarzem gmina Krzywin nigdy nie bedzie miala szans rozwoju, a nauczyciele, rodzice i uczniowie ciągle będą drżeli o los szkół...ale niestety co z przykrością zauważam, bezrobocie na dłuższą metę Panu Burmistrzowi nie grozi, pewnie szanowny Pan Starosta znajdzie dla swojego kumpla jakas cieplą posadkę...
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.