Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
8
Września 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Adrian, Adrianna,
Klementyna, Maria,
Radosław
DZIEŃ
MARZYCIELA
Do końca roku 114 dni.
Start

Radni-harcerze kłócą się o przeszłość

Radni-harcerze kłócą się o przeszłość

27.11.2009. Radio Elka, Jarek Adamek
thumb_slawszczot.jpgLeszno. „Renegat”, „Zdrajca” – takie epitety padły pod adresem radnego PiS Sławomira Szczota, który zgłosił projekt uczczenia przez samorząd Leszna rocznicy 100-lecia harcerstwa. Niewinny z pozoru wniosek stał się powodem sporu o przeszłość Szczota, a właściwie przeszłość ZHP w PRL-u.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Sławomir Szczot zaproponował radzie uczczenie 100-lecia powstania harcerstwa w Polsce. Przedstawił projekt uchwały z programem obchodów. Jednak dokument wzbudził wątpliwości Komisji Kultury - jej przewodniczący Ryszard Hayn (SLD) zwrócił uwagę, że obchody nie zostały skonsultowane z Urzędem Miasta i wnioskował, żeby projekt odesłać do dalszych prac na komisjach. Zastrzegł przy tym, że sama idea uczczenia harcerskiego jubileuszu jest jak najbardziej słuszna. Szczot jednak dowodził, że po podjęciu uchwały prezydent i jego służby będą po prostu musieli wykonać postawione zadanie.

Zdenerwowało to Tomasza Malepszego. Pan jest renegatem Związku Harcerstwa Polskiego - powiedział do Szczota - to paradoks, że pan składa taki projekt. Sławomir Szczot w 1989 roku po rozstaniu z ZHP był założycielem i szefem konkurencyjnego Związku Harcerstwa Rzeczpospolitej.

Jeszcze ostrzej potraktował radnego PiS niezależny radny Zenon Kurt. Jestem instruktorem ZHP w stopniu harcmistrza - powiedział - pan po prostu zdradził Związek Harcerstwa Polskiego. Szczot prosił o wycofanie tych słów, jednak się nie doczekał. Zamiast tego rozpoczął się spór o przeszłość. Pan złamał Przyrzeczenie Harcerskie - mówił Kurt - pan nie ma moralnego prawa wnosić takiej uchwały. Szczot odpowiedział, że w 1986 roku został usunięty z ZHP za organizowanie w nim życia religijnego. Wtedy patronką związku była PZPR - mówił - na szczęście po 1989 roku organizacja zmieniła oblicze ideowe i dziś nie budzi żadnych wątpliwości. Kurt ripostował, że w tamtych czasach w harcerstwie nie był zmuszany do jakichkolwiek ideologicznych działań. To brednie - mówił - właśnie ZHR był organizacją ideologiczną o chrześcijańskim obliczu.

Sama uchwała o uczczeniu jubileuszu rzeczywiście została odesłana do dopracowania, na sesję powinna wrócić w grudniu. (jad)
 
Komentarze (39)
1. Dodane przez PZPR, w dniu - 27-11-2009 10:12
Nikt nie narobił wiecej szkody Polsce niz rzady po 1989 roku, to co wyrabia sie przez ostatnie 20 lat mozna przyrownac tylko do rozbiorów Polski lub okupacji Niemieckiej
2. Dodane przez podharcmistrz, w dniu - 27-11-2009 10:15
By lem czynnym wieloletnim szeregowym harcerzem póżniej instruktorem i nigdy także na obozach nie spotkałem się z ograniczaniem wolności religijnych Był czs na to co 'boskie i cesarskie" Pan szczot jeżeli postąpił tak jak pospił to nie ma moralnego prawa wychodzić z takim wnioskiem Ale jak to nieraz pokazał z czegoś trzeba żyć politycznie szkoda że głupio, błażniąc sie Chyba że mato być żalem za grzechy?
3. Dodane przez kurt, malepszy, czerwone zhp.., w dniu - 27-11-2009 10:24
panie szczot, wychodzi mi na to ze pan jeden potrafi powalczyć z czerwonymi pajakami takimi jak radny k....ja na pana nie glosuje bo na prezydenta sie pan nie nadaje ale często w takich działaniac, antykomunistycznych, popieram...w lesznie brak antykomunistów
4. Dodane przez obecny instruktor ZHP, w dniu - 27-11-2009 10:31
Popieram w 100% Pana Malepszego oraz Pana Kurta.Szczot na dzień dzisiejszy nie jest już instruktorem ZHP.
5. Dodane przez instruktor, w dniu - 27-11-2009 10:36
Pan Szczot nigdy niezostał usunięty z ZHP poprostuprzyjął niezwykle kozystną ofertę finansową zaoferowana przez uwczesnego Kuratora Oświaty, pod warunkiem załozenia konkurencyjnej dla ZHP organizacji i tak powstało w Lesznie ZHR. 
A wszystko pozostałe to tylko dorabianie ideologi. 
Szkoda że taka okazja jak 100 lat Związku jest topiona w błocie. 
Jako czynny instruktor ZHP odcinam się od tego błota, a zal mi tylko tych młodych ludzi, którzy to czytają
6. Dodane przez :(, w dniu - 27-11-2009 10:51
Pamietam Szczota jeszcze z czasow SP 10 zasuwal w mundurku az milo no i mocno sie udzielal komuna mu dala fajne dziecinstwo zadnej kszywdy od niej nie zaznal a teraz psioczy na nia jakby siedzial tak jak opozycjonisci nieladnie panie Szczot
7. Dodane przez No pasaran...!, w dniu - 27-11-2009 10:57
Do PZPR...Mam dla Ciebie propozycję udaj sie do konsulatu KRLD lub Kuby i poproś o azyl..:) Tam się z pewnością Tobie spodoba! Chiny już raczej kręcą gospodarkę w kierunku kapitalistycznym, więc tam raczej Tobie nie polecam...Zadam tylko retoryczne pytanie. Ciekawe jak w Polsce by było gdybyśmy po II Wojnie Światowej nie wpadli w ręcę ZSRR i przyjęli z Zachodnią Europą plan Marschalla? Może własnie dlatego, że tak sie nie stało dzisiaj jest co jest, a przez nasz wielki socjalizm jesteśmy w takim bagienku jaki nam Twój ulubiony system zostawił...? Pozdrawiam
8. Dodane przez do 7, w dniu - 27-11-2009 11:13
W komunie sie urodzilem, wychowalem, wyksztalcilem i jestem dumny z tego. Moi dziadkowie i rodzice wlasnymi rekoma odbudowywali Polske ze zniszczen wojennych i tez sa dumni z tego. Nie dam powiedziec nikomu ze PRL byl zlym systemem dla ludzi - zylo sie wtedy bezpieczniej i godniej niz w tym obecnym kapitalistyczno zlodziejskim bagnie zwanym "Wolną" Polską.
9. Dodane przez XXX, w dniu - 27-11-2009 11:22
JAK HIENY RZUCILI SIĘ NA SZCZOTA - MIAŁ DOBRE INTENCJE - ALE OCZYWIŚCIE BOLI ICH ŻE TO NIE ONI WYSZLI Z TYM WNIOSKIEM! SZCZOT JEST RADNYM I MIAŁ PRAWO WYSTĄPIĆ O UCZCZENIE TAKIEJ ROCZNICY! A DO TYCH CO NAZYWAJĄ GO RENEGATEM - TO NIECH SIĘ ZASTANOWIĄ CZY PRZYPADKIEM SĄ POLAKAMI? BO PO 1989 POLSKA Z POLSKA RZECZPOSPOLITA LUDOWA ZMIENIŁA NAZWĘ NA RZECZPOSPOLITA POLSKA.
reklama
10. Dodane przez harcerz instruktor, w dniu - 27-11-2009 11:39
pamietam szczot od zawsze byl (...) a na harcerstwie tym partyjnym wyplynol a takie to zle harcerstwo bylo ZHR od poczotku mieszalo i robilo zamieszanie.nie ukazal sie rozkaz wykluczajacy go z ZHP Hufca Leszno instruktorka ZHP Leszno
11. Dodane przez Perrey, w dniu - 27-11-2009 11:39
Z czym Szczot wyskoczy - zaraz z tego jakaś zadyma jest. Daj sobie pan na wstrzymanie panie Szczot.
12. Dodane przez jeden bakowski, w dniu - 27-11-2009 12:23
jeden bakowski ma racje...szczot powiedzial wczesniej niz komuchy o rocznicy i stad taki atak czerwonych,kiedys PO, radnych takich jak harcmistrz (...)
13. Dodane przez Ćwik, w dniu - 27-11-2009 11:41
Tradycja ZHP wywdzi się z czasów, kiedy marzono o niepodległej Polsce. PRL powstało po utracie niepodległości. Dlatego panie Kurt instruktorzy ZHP rodem z PRL nie są jedynymi właścicielami 100-letniej tradycji ZHP. ZHR też dziedziczy tradycję po pierwszych polskich organizacjach skautowych. 
Czuwaj
14. Dodane przez miki, w dniu - 27-11-2009 11:49
Pamiętajmy, że 100 lat temu Harcerstwo było całkiem inne, bez polityki. W tamtych latach to pan Kurt na pewno nie byłby instruktorem. W końcu ZHP czy ZHR to dalej harcerstwo a nie np pionierstwo. Panowie radni przestańcie ludzie na Was patrzą.
15. Dodane przez CCC, w dniu - 27-11-2009 11:56
KURT - TO JUŻ LEWICA PEŁNĄ GĘBĄ - JAK TO CZŁOWIEK UMIE SIĘ KAMUFLOWAĆ DLA UZYSKANIA KORZYŚCI...
16. Dodane przez jaca, w dniu - 27-11-2009 11:57
Ludzie, większość z tego czego chwytał się radny S.Szczot albo przeradzało się w konflikt albo przestawało działać. To dość frustrujące. Nie dziwię się, że radni nie przyjęli tej uchwały.
17. Dodane przez pk, w dniu - 27-11-2009 12:20
(...) ............ w tej naszej "radzie". Prowincjonalna polityka, prowincjonalni "politycy" Śmieszni mali ludzie...
18. Dodane przez ZHP przedszkolem partii, w dniu - 27-11-2009 12:32
Pamiętam jak nasza komendantka hufca w koscianie musiala dostac zgodę PZPR na objęcie swojej funkcji mimo ze ktos ją wtedy wybrał.
19. Dodane przez nie dobrze, w dniu - 27-11-2009 12:33
Pan Szczot zachował się godnie, a panowie Kurt i Malepszy zachowali się niegodnie do swoich funkcji.
20. Dodane przez ja do 8, w dniu - 27-11-2009 12:35
może Ty żyłeś,, BEZPIECZNIE I GODNIE" 
ale Ci co mieli inne zdanie i Swoją opinie na Twoją piękną rzeczywistość byli częstymi ,,gośćmi" na ul. 17 Stycznia gdzie w piwnicy na mokrej betonowej posadce przymusowo bez wyroków przebywali. 
pozdrawiam
21. Dodane przez CCC, w dniu - 27-11-2009 12:39
NIE DZIWIĄ MNIE SŁOWA KURTA, ŻE NIE BYŁ ZMUSZANY... - ON WIELU SPRAW NIE DOSTRZEGA NAWET TEGO, ŻE NIE POWINIEN DOSTAĆ ULGI PODATKOWEJ OD UM. UCZY SZCZOTA HONORU I MORALNOŚCI - NIE PATRZĄC PRZY TYM NA SWOJE POCZYNANIA!!!
22. Dodane przez co mówi Wikipedia, w dniu - 27-11-2009 13:21
Harcerstwo PRL w latach 1956-1980 [edytuj] 
Kalendarium [edytuj] 
maj-czerwiec 1956 wyodrębnienie się Organizacji Harcerskiej (w ramach ZMP), zmiana nazwy na Organizacja Harcerska Polski Ludowej (OHPL), powrót do tradycyjnego munduru i nazw.  
4 grudnia 1956 - reaktywowanie Związku Harcerstwa Polskiego na terenie Krakowa. W dniu następnym odbyło się posiedzenie reaktywowanej Komendy Chorągwi ZHP, jednocześnie oficjalnie poinformowano Ministerstwo Oświaty o reaktywowaniu ZHP. Reaktywowanie ZHP zostało potwierdzone w rejestrze stowarzyszeń, zgodnie z którym ZHP nadal figurował jako istniejące, choć o zawieszonej działalności stowarzyszenie  
8-10 grudnia 1956 krajowa narada działaczy OHPL w Łodzi, która przekształca się w Krajowy Zjazd Działaczy Harcerskich. Przybywają na nią dwie grupy instruktorów ZHP reprezentujących dawne Szare Szeregi i oddolne działania reaktywujące ZHP (Kraków, Warszawa, Poznań). Mimo nadal obowiązującego Statutu ZHP z lat przedwojennych, oraz nadal aktualnych wpisów do rejestru Stowarzyszeń Wyższej Użyteczności, naradę tę nazwano Zjazdem Łódzkim, a zawarty kompromis z władzami reżimowymi, nazwano Uchwałami. Zawarty kompromis pozwolił reaktywowanemu 4 grudnia ZHP na odrodzenie, wraz z tradycjami, mundurami i symbolami harcerskimi (krzyż, lilijka itd.). Pierwszym naczelnikiem została wybrana Zofia Zakrzewska. Jednak dopiero w 1959 r. rząd PRL, stosując przepisy przedwojennej Ustawy o Stowarzyszeniach Wyższej Użyteczności, zmienił wpisy w rejestrach, nadając nowy Statut i uznając formalnie nowe władze.  
ZHP włączyło się od razu w bardzo aktywną służbę Polsce po roku 1956 zorganizowano wiele akcji, m.in.:  
Zamonit na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej (odbudowa i rozbudowa),  
Bieszczady 40, Bieszczady 2000 (zagospodarowanie Bieszczadów),  
Operacja 1001 Frombork, Frombork 2000 (odbudowa i rozbudowa Fromborka)  
Harcerska Operacja "Sudety"  
Alerty Naczelnika (centralne akcje programowe ZHP) zadania realizowane w tym samym czasie przez wszystkie jednostki harcerskie.  
1957 powstanie Rozgłośni Harcerskiej.  
1958 powstanie "Nieprzetartego Szlaku"  
1958-1959 odejście z ZHP wielu instruktorów szaroszeregowych. Rezygnacja hm. Aleksandra Kamińskiego z funkcji Przewodniczącego Naczelnej Rady Harcerskiej ZHP. Słynne wezwanie druha Kamyka Idźcie pracować do drużyn, które dało początek niezwykłej dwoistości wewnątrz ZHP organizacji "aparatu partyjnego" i organizacji społecznych instruktorów pracujących zgodnie z prawdziwymi harcerskimi ideałami i nierzadko prześladowanych.  
1960 I Zlot Grunwaldzki  
1968 ZHP otrzymuje sztandar  
czerwiec 1973 powstaje Federacja Socjalistycznych Związków Młodzieży Polskiej (FSZMP), do której weszły wszystkie istniejące wówczas organizacje młodzieżowe, w tym i ZHP.  
1973 - powstaje Harcerska Służba Polsce Socjalistycznej jako propozycja programu harcerstwa starszego w ZHP opartego o specjalności. Drużyny HSPS używały bluz harcerskich specjalnego kroju, kolorowych krajek i beretów (w kolorze zależnym od specjalności). W wielu miastach drużyny starszoharcerskie nigdy nie włożyły tych mundurów. Była to bierna forma protestu. Ucieczką przed HSPS-em były liczne "eksperymenty metodyczne" - czyli stosowanie tradycyjnych metod pracy skautowej pod płaszczykiem "eksperymentów". Celowały w tym miejskie hufce w Krakowie, oraz szereg środowisk Warszawy, Gdańska, Łodzi, Wrocławia i innych, tworząc podstawy pod przyszłe przemiany prowadzące do ruchów odnowy ZHP (KIHAM)  
2-10 czerwca 1979 - I Pielgrzymka Ojca Świętego Jana Pawła II do Polski 1979 przyniosła m.in. pamiętne Słowa "... Niech zstąpi Duch Twój i odnowi oblicze ziemi...TEJ ZIEMI !" które także zmieniły oblicze harcerstwa. Także w jej trakcie. Wielu wędrowników i instruktorów uczestniczyło w Białej Służbie, indywidualnie lub w sposób częściowo zorganizowany, choć jeszcze bez mundurów. Chociaż jeden ze szczepów krakowskich (wobec sprzeciwu KCh na służbę w mundurach) pełnił służbę w "panterkach" z naszytą wielką lilijką i znakiem szczepu.
23. Dodane przez HAHAHA, w dniu - 27-11-2009 12:44
MORALNOŚĆ W USTACH KURTA BRZMI JAK GROTESKA!!!
24. Dodane przez Dariusz, w dniu - 27-11-2009 12:49
Byłem w harcerstwie ZHP 2 lata a później przystąpiłem do ZHR. Dlaczego? Dlatego,że nie chciałem oglądać palących i pijanych drużynowych na obozach. Pan Szczot pokazał mi prawdziwe harcerstwo i mimo,iż już dawno nie jestem w ZHR nadal wiem co dobre, co jest prawdą a co nie. Pamiętam spotkania ze Ś.P.druhem Kuczkowskim, który wpajał nam idee i wartości jakie powinno nieść harcerstwo. Dziwi mnie podejście do całej sprawy przez przeciwników politycznych p.Szczota. Widać nie jest to spór o temat ustawy tylko o to,żeby postawić się "okoniem" pomysłodawcy i jak zwykle za wszelką cenę go oczernić. Nie uważam,że ZHP jest gorszym harcerstwem a także,że ZHR jest lepszym. W każdej organizacji znajdą się czarne owce, które splamią dobre imię. Pan Szczot ma takie samo prawo do takiego pomysłu jak każdy inny były czy obecny harcerz.
25. Dodane przez polityk, w dniu - 27-11-2009 13:07
nikogo nie popieram, ale mam za to całkiem przyzwoity kabaret w tej leszczynskiej niby telewizji
26. Dodane przez do Pana Szczota, w dniu - 27-11-2009 13:58
Ludzie rozumni widzą, że oni Pana nieznoszą bo nie głosi Pan ich ideologii.Oni[czyt.ci czerwoni] cały czas lasują mózgi młodych. 
Powoli przyjdzie na nich kres.W Lesznie od 
1989 roku nic się nie zmieniło.Dalej rządzi PZPR.Kiedy ten naród w 
Lesznie się obudzi !
27. Dodane przez druga próba kom, w dniu - 27-11-2009 14:45
nie wpuszczacie komentarza ze harcmistrz K. juz pokazała jaki z niego harcerz? nawet zdobył sprawność " poszukiwacza nielegalnych ulg podatkowych"...
28. Dodane przez nimitz, w dniu - 27-11-2009 15:01
pan radny Sz. znowu szaleje:) Panie Sławku kiedy da Pan sobie spokój... wielu leszczyniaków byłoby wdzięcznych, gdyby zajął się Pan czymś innym aniżeli działalnością publiczną...
29. Dodane przez nierozumny, w dniu - 27-11-2009 16:48
popieram komentarz 27. Ten Pan po prostu robi wszystko, by promować siebie. I używa do tego każdej możliwej sposobności.
30. Dodane przez obserwator, w dniu - 27-11-2009 20:18
bylem w ZHP od 1959 do 1969 konkretnie w 7 DH im OTTO ROSZAKA i bardzo mile wspominam ten okres mojego życia i nikt mi nie zabranial jesli mialem ochote isc do kosciola a p.SZCZOT niech swietuje swoje 20 lecie jesli uwaza ze moze byc nawet z (...) byle do przodu tacy to gorsi od (...) p Szczot czego sie pan juz nie lapal czuwaj prawdziwe ZHP
31. Dodane przez mama, w dniu - 27-11-2009 20:17
Ciekawe że jak Szczot coś wymyśli to zawsze na nim psy wieszają dajcie mu już spokój zresztą takie dyskusje po normalnym wniosku żenada 
 
do komentarza nr 11 a dlaczego ma sobie dać spokój żeby reszta bezkarnie mogła robić przewały?
32. Dodane przez kapłan, w dniu - 27-11-2009 23:50
ZHR to organizacja chrześcijańska z nie harcerska. Mogą byc w niej tylko chrześcijanie zgodnie z e statutem ZHR. Szczot i inni z tej organizacji wszystko skopiowali z ZHP. Zwykly plagiat który to do dzisiaj pan Szczot uprawia
33. Dodane przez LESZCZYNIAK, w dniu - 28-11-2009 12:13
BYŁEM W HARCERSTWIE W LATACH 70 DO 76 I NIECH NIKT NIE WCISKA CIEMNOTY ZE NIE BYŁO ZAKAZYWANE O RELIGII BYWAŁEM NA WSZYSTKICH OBOZACH I TAM NIE WOLNO NAM BYŁO CHODZIĆ DO KOŚCIOŁA NIE MOGŁEM MIEĆ MEDALIKA NA SZYJI BO TO BYŁ W TEDY SYSTEM KOMUNISTYCZNY I GNEBILI ZA TO W TAMTYCH LATACH. PZPR - KOMUNA BYLI W TEJ ŚMIESZNEJ PARTI CO WSZYSTKO BYŁO ZAKAZANE PAN PREZYDENT PAN H(...) I WIELU INNYCH DZIAŁACZY NIECH SIE UDERZA W PIERŚ I PRZYPOMNA SOBIE CO ONI W TEDY ROBILI NAPEWNO SWIETYMI NIE BYLI. A PAN KURT NIECH SIE ZASTANOWI CO MÓWI BO WIDAĆ ŻE DUŻO RZECZY NIE WIE ALBO NIECHCE WIEDZIEĆ .TEN CZŁOWIEK NIE POWINIEN BYĆ RADNYM
34. Dodane przez zhp, w dniu - 28-11-2009 11:41
Byłem harcerzem razem ze Szczotem, i był on zawsze fanatykiem, tylko zależy kto miał na niego wpływ. Zawsze najważniejsza była kariera i władza. Widać tak zostało do dzisiaj.
35. Dodane przez robi, w dniu - 28-11-2009 17:58
anioł przy nim nie wyrobi - to lider za wszelka cenę.
36. Dodane przez harcerz lotnik, w dniu - 29-11-2009 14:23
Nawet sobie nie zdajecie sprawy ile zawiści zostało w organizacjach harcerskich przez to co zrobiła komuna z ZHP. Jeszcze długo druhowie sobie będą wypominać te krzywdy z czasów PRL-u. Ja pamiętam jak będąc młodym harcerzem wysłuchiwałem uwag, że jestem komuchem bo działam w ZHP. I tak jak nie lubiłem ZHR za ostentacyjny katolicyzm i wytykanie nam młodym grzechów naszych dawnych i obecnych druhów z ZHP. To do druha Szczota będę miał zawsze szacunek ponieważ postawił się w tych trudnych czasach czerwonym. I pomimo panującej zawiści pomiędzy ZHP I ZHR potrafił się spotkać w kręgu przy wspólnym harcerskim ognisku na Polanie Harcerskiej w Karczmie Borowej. 
 
Lepiej będzie jak zamiast kłócić się o zasługi z okazji 100 lecia radni by zastanowili się jak pomóc obecnemu harcerstwu w Lesznie. O ironio co niektórzy sami je w ostatnich latach niszczyli przez pewne działania i zaniechania.
37. Dodane przez wyrzucona, w dniu - 30-11-2009 11:41
W latach pięćdziesiątych będąc uczennicą szkoły podstawowej zapisałam się do OH.Myślałam,że będzie to harcerstwo o jakim opowiadała mi moja mama.Jednak po kilku zbiórkach przekonałam się,że to nie ma nic wspólnego z harcerstwem a jedynie z propagandą komunistyczną.Zaczęłam bojkotować te spotkania, rezultatem tego było huczne wyrzucenie mnie i mojej przyjaciółki z OH na apelu rannym przed całą szkołą( bo wtedy odbywały się ranne apele- przed rozpoczęciem zajęć szkolnych-z odczytaniem tzw.prasówki czyli propagandy sukcesu.Do dziś jestem dumna z tego wydarzenia.Przez następne lata byłam z tego powodu gnębiona (bo również nie udało się wcielić mnie do ZMS-u) ale pozostało poczucie słuszności mojego zachowania i wierności przekazanym ideałom patriotycznym.Przez cały okres szkolny prześladował mnie pierwszy komunista w Lesznie T(...) K(...),którego nadrzędnym celem było likwidowanie nauki religii. Najpierw był kierownikiem SP nr 3 i zrobił z niej szkołę TPD(pierwsza szkoła bez religii}.Gdy przeniosłam się do SP nr 1 przyszedł tam jako nauczyciel fizyki. Gdy rozpoczęłam naukę w liceum został mianowany dyrektorem tegoż liceum.Pozostałam katoliczką i patriotką mimo usilnych nacisków takich ludzi jak p.K(...).W pełni popieram stanowisko p. S(...) i jestem usatysfakcjonowana jego postawą.Mimo wielu lat komuny i usilnych starań funkcjonariuszy tegoż ustroju młodzi ludzie przejęli od rodziców i zachowali szczytne ideały.
38. Dodane przez Władek, w dniu - 04-12-2009 18:19
Byłem harcerzem, nauczycielem i wychowawcą. Nigdy w pracy z młodzieżą nie myślałem o polityce. Było mi wszystko jedno czy to ZHP czy ZHR - to było nasze młode pokolenie. Patrotyzm nie ma barw. 
Dziś radni z SLD pragną odgrzewać stare kotlety, bo ktoś inny - nie z ich grona poruszył temat obchodów. 
Po co te kłótnie - chcecie odbudować PRL? Nie te dziś czasy. Macie stale mogawki do radnego Szczota, bo jest człowiekiem prężnym, z inicjatywą? Wstyd mi a równocześnie ża, że głosowałem kiedyś za "przewodnią siłą narodu".
39. Dodane przez Kos, w dniu - 04-12-2009 18:41
DALEJ PANOWIE LEWICOWI - ODBUDUJCIE PZPR - TO TYLKO W LESZNIE MOŻE WAM SIĘ UDAĆ. NIECH WSZYSCY WIEDZĄ, ZE TYLKIO TU CHCE SIE PO KOMUNISTYCZNEMU ŻYC. A TAK SERIO! WSTYD - NIE PO TO WAS WYBIERANO BYŚCIE ZAGRYZALI SIE NAWZAJEM. HISTORIA JEST JEDNA - JEDNOZNACZNIE OCENIA IDEOLOGIĘ K(...).
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj