Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Mieszkańcy Święciechowy wypowiadają się w ankiecie, czy we wsi potrzebne jest sołectwo. Konsultacje społeczne są wynikiem interpelacji jednego z radnych – wyjaśnia wójt Marek Lorych. Możliwe, że po negatywnej odpowiedzi większości samorząd zapyta ich, czy Święciechowa powinna odzyskać status miasta.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Od 10 listopada mieszkańcy Święciechowy wypowiadają się w ankiecie, czy są za czy przeciw istnieniu sołectwa. Konsultacje społeczne są wynikiem interpelacji radnego Dariusza Mazurka. Na początku roku podczas sesji zapytał o sens istnienia sołectwa - powiedział Radiu Elka wójt Marek Lorych. Samorządowcy postanowili zapytać o to około 2 tysięcy mieszkańców wsi. Na stronie internetowej umieszczono wzór ankiety do pobrania i wydrukowania; przed Świętem Niepodległości ankiety rozprowadzali też uczniowie gimnazjum. Wypełnione formularze wrzucane są do urny w urzędzie. Wyniki podamy na początku grudnia - mówi Lorych. Jeżeli większość mieszkańców odpowiedziałaby negatywnie całkiem możliwe, że wkrótce potem odbyłyby się kolejne konsultacje z pytaniem o to, czy mieszkańcy są za przywróceniem Święciechowie statusu miasta. Taką interpelację bowiem radny Mazurek również złożył. Święciechowa bowiem miastem była przez kilka wieków - do 1934 roku. Oczywiście, że może dojść do takiej sytuacji - mówi Marek Lorych - najpierw jednak chcemy poznać opinię na temat sołectwa. (jad)
1. Dodane przez nikodem, w dniu - 14-11-2011 14:40 00 Święciechowa ma rynek więc powinna mieć prawa miejskie.
2. Dodane przez Greg, w dniu - 14-11-2011 14:46 00 Komuś tytuł burmistrza się marzy Święciechowa to wies i tyle!!!
3. Dodane przez xxx, w dniu - 14-11-2011 14:48 00 miasto? po co nam prawa miejskie? żeby płacić większe podatki? jestem na NIE
4. Dodane przez Grzesiu, w dniu - 14-11-2011 14:48 00 Po co na siłę robić od razu miasto, co komu zawadza sołectwo? Totalny bezsens, który pewnie wiązałby się z dużymi kosztami. Niech radny Mazurek lepiej skupi się na hodowaniu kwiatków, a nie wymyślaniu takich bzdur.
5. Dodane przez do 1, w dniu - 14-11-2011 15:07 00 i kloszardów na rynku
6. Dodane przez A ja postuluję, w dniu - 14-11-2011 15:16 00 Żeby Wilkowice przyłączyć do Leszna jako część miasta lub jako wieś włączyć do gminy Święciechowa. Gmina Lipno za sprawą pewnych osób zbrzydła mieszkańcom Wilkowic.
7. Dodane przez abc, w dniu - 14-11-2011 15:17 00 Jak zapłacicie wyższe podatki z tytułu praw miejskich, to zaraz jednemu z drugim wieś się zamarzy... Jak to pisał poeta?" niech na całym świecie wojna, byle polska wieś spokojna.." Zatęskni jeden z drugim oj zatęskni... szczególnie gdy go przywilejów społeczeństwo pozbawi.Oj pozbawi za takie głupotki.
8. Dodane przez ac/dc, w dniu - 14-11-2011 15:52 00 Ze względów ekonomicznych (koszty urzędów, komunikacji, edukacji) takie - nazwijmy to "osady miejskie", leżące w bezpośrednim sąsiedztwie większego miasta (w tym przypadku Leszna) powinny być "wchłonięte" jako dzielnice przez większe miasto. Pewnie rodowici mieszkańcy Święciechowy oburzą się na to co napisałem, ale przecież dzielnica też może mieć tablicę z własną nazwą przy wjazdach.
reklama
9. Dodane przez Jacek, w dniu - 14-11-2011 16:02 00 A dzielnicą Leszna, podobnie jak Zaborowo, nie che być Święciechowa ?
10. Dodane przez kibic, w dniu - 14-11-2011 16:04 00 Najpierw niech Swięciechowa zrobi porządek z tym , a właściwie czym ludzie palą w piecach , bo cały zapach szkodzi miastu obok( Leszno).
11. Dodane przez lila, w dniu - 14-11-2011 16:04 00 A kim jest sołtys dla wójta gminy...rodziną? ot co
12. Dodane przez Po co ta ankieta, w dniu - 14-11-2011 16:32 00 Proponuję zrobić dzielnicę Leszna i będzie po krzyku. Tak czy siak kiedyś do tego dojdzie, że Leszno wchłonie Święciechowę. Pozdr
13. Dodane przez KG, w dniu - 14-11-2011 16:43 00 Dziwne, ze rok temu ludzie potrafili w wyborach na wojta dokonac wlasciwego wyboru, a z kolei na radnych wybrali beztalencia, które wyskakuja z takimi absurdalnymi pomyslami.
14. Dodane przez facecik, w dniu - 14-11-2011 17:01 00 CZY to wazne jak to sie nazywa. WAZNE jest, czy wladze samorzadowe sa dobrymi gospodarzami i sa darzone szacunkiem mieszkancow. Mieszkam w pow koscianskim i bywam w Swieciechowie. TO nie jest WIES Zabita... Jest obwodnica, dookola drogi itp... Pan M. najwyrazniej sie nudzi. Pozdrawiam Pana Wojta i Wszystkich trzezwo myslacych Mieszkancow.
15. Dodane przez sx, w dniu - 14-11-2011 17:50 00 Swieciechowa dzielnica leszna nigdy sie nie stanie. Po pierwsze historia (swieciechowa jest okolo 150 lat starsza od leszna), po drugie odleglosc (gronowo, zaborowo, strzyzewice sa blisko leszna - swieciechowa 3km leszna). Nie ma szans na dzielnice. A co do pomyslu z miastem to Pan Mazurek (pionek starego wojta) bardzo chce wysiudac ojca obecnego wojta ktory piastuje stanowisko soltysa w swieciechowie.
16. Dodane przez do 6, w dniu - 14-11-2011 18:06 00 Popieram, Wilkowice niech zostaną przyłączone do Leszna i będzie po problemie.
17. Dodane przez Krysia, w dniu - 14-11-2011 18:46 00 do kom. 15, przecież od dobrych kilku miesięcy w Święciechowie jest nowy sołtys, poprzednik - ojciec wójta - zrezygnował z ponownego ubiegania się. Ludzie wy nawet nie wiecie kto jest w Święciechowie sołtysem, ogarnijcie się bo faktycznie zlikwidują sołectwo.
18. Dodane przez PGR w Miescie, w dniu - 14-11-2011 18:54 00 Nie bardzo to pasuje .
19. Dodane przez xxx, w dniu - 14-11-2011 19:29 00 A może by tak Leszno przyłączyć do Święciechowy, wszak Leszno bez Zaborowa, Gronowa i części Strtzyżewic byłopby niewiele większe od Święciechowy.
20. Dodane przez nowak, w dniu - 14-11-2011 19:35 00 za 3 lata Święciechowa będzie dzielnicą Leszna i tyle z tej bajki.
21. Dodane przez ŁUKI, w dniu - 14-11-2011 19:39 00 kto to widzial aby byl SOLTYS w Wiosce gdzie jest WOJT .. smieszne. SOLTYS NIE -ALE WIOSKA TAK
22. Dodane przez Marco, w dniu - 14-11-2011 19:55 00 Prawda jest taka ze Leszno to jest wieksza wsią w porownaniu np do Poznania to Leszno to wieś zabita dechami !!mamy tylko same markety i centra handlowe w ktorych jest sama chińska odzież w Lesznie nic sie nie dzieje Gdyby nie żużel to nikt by nie wiedzial że Leszno istnieje- żużel trzyma i sławi to miasteczko tzn UNIA LESZNO A Święciechowa ma znacznie dluzsza i ciekawsza histori i miala prawa miejskie dluzej od Leszna ktore powstawalo wlasnie koło miasta Święciechowa !!
23. Dodane przez JAnka, w dniu - 14-11-2011 20:12 00 A CO ZE SZKOLAMI HAAH
24. Dodane przez aven, w dniu - 14-11-2011 20:31 00 "Popieram, Wilkowice niech zostaną przyłączone do Leszna i będzie po problemie." Good idea ; )
25. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 14-11-2011 20:54 00 Bez różnicy czy sołectwo będzie, czy nie... Miastem nie opłaca się być - wzrosną tylko podatki, ewentualnie wynagrodzenia urzędników, a przeciętny mieszkaniec nie będzie widział różnicy poza rachunkami Włączenie do Leszna byłoby samobójstwem - za podatki, które płacimy teraz mamy przynajmniej względny porządek i dobre chodniki, jeśli będziemy dzielnicą Leszna, będziemy podziwiać klikę wydającą nasze pieniądze na donice na starówce i prosić się jak mieszkańcy Zaborowa o inwestycje. Byłoby to wielkim nieporozumieniem, a wręcz głupotą. Strata czasu, nerwów i pieniędzy. Wolę być nazywany wieśniakiem i widzieć realne rezultaty moich pieniędzy, aniżeli obnosić się tytułem mieszczucha i mieć goły tyłek P.S. Współczucia dla mieszkańców dzielnic stanowiących niegdyś odrębne miejscowości. Niestety musicie walczyć o swoje z miastem, które miało o was dbać.
26. Dodane przez 123, w dniu - 14-11-2011 22:49 00 Prawa miejskie to też korzyści.. np. szkoła średnia, którą można by utworzyć.. wiele osób z okolicznych wsi byłoby to na rękę..
27. Dodane przez GRZ, w dniu - 14-11-2011 22:54 00 takie pomysły najlepiej sprawdzą się na kompoście:P
28. Dodane przez PLE, w dniu - 15-11-2011 08:44 00 Jestem wolennikiem przyłączenia Wilkowic oraz Swięciechowy do Leszna. Zresztą wymienione miejscowości i tak zmieszkują w większości Leszczynianie. Będzie przynajmniej taniej i mniej biurokracji
29. Dodane przez do 28, w dniu - 15-11-2011 11:41 00 Masz 100% racji. Dodatkowo w Wilkowicach skończyłby się koszmar związany z humorami obecnego wójta. Jedyny minus to podatki ale może dałoby się uzyskać jakieś preferencje.
30. Dodane przez Domin, w dniu - 15-11-2011 12:43 00 O podatki sie nie ma co martwic. Nie ma roznicy w tym temacie, ani dla rolnikow ani dla nierolnikow.
31. Dodane przez zanim, w dniu - 15-11-2011 22:04 00 a po co ? przecież za 20/30 lat to będzie dzielnica Leszna tak jak Zaborowo czy Gronowo.
32. Dodane przez M.M., w dniu - 16-11-2011 07:34 00 Radnym gratuluję dobrego samopoczucia, że zamiast zajmować się poważnymi problemami to biorą się za głupoty, wierzę i ufam, że jeżeli sołectwo będzie zlikwidowane to wówczas inicjatorzy wyprawią dożynki, dni Święciechowy i wiele innych spraw, przynajmniej będzie wiadomo za co bierze się dietki. Entuzjaści przyłączenia Święciechowy do Leszna niech też to dobrze przemyślą, równo będziemy traktowani przy płaceniu zadłużeniu miasta, a przy inwestycjach będziemy żebrać jak ubogi krewny a wtedy co najwyżej to możemy być zaściankiem Leszna. Pamiętajcie też, że Gmina Święciechowa to także kilkanaście wiosek, więc one musiałyby być poprzyłączane do sąsiednich gmin, a to już jest grubsza operacja, bo nie wierzę, że miasto Leszno takie "dobrodziejstwo inwentarza przyjmie"
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.