Seniorzy nie znają swoich prawSeniorzy poznają swoje prawa |
15.03.2013. Radio Elka, Aldona Brycka-Jaskierska | ||||||||||||||
Dyżurny reporter: 667 70 70 60 W Polsce Światowy Dzień Konsumenta obchodzony jest po raz czternasty. Ma on przypominać o prawach konsumentów, którzy często są słabszymi uczestnikami rynku, ale istnieją przepisy i instytucje, których zadaniem jest ich chronić. Choć z roku na rok świadomość konsumencka rośnie, to wciąż nie brakuje sytuacji, w których szukają pomocy np. powiatowego rzecznika praw konsumentów. -Ciągłym problemem zgłaszanym przez konsumentów są umowy zawierane na różnych pokazach, zwłaszcza dotyczy to osób starszych - twierdzi Eliza Nowak, powiatowy rzecznik praw konsumenta w Gostyniu - to są umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa, konsumenci po wpływem chwili zawierają takie umowy, potem jest problem jak odstąpić od umowy, gdyż brakuje tej wiedzy, że jest 10 dni na odstąpienie od umowy i 14 dni na zwrot towaru - dodaje rzecznik. Firmy prześcigają się w pomysłach, aby przyciągnąć potencjalnych nabywców swoich towarów. Spotkania i bezpośrednia sprzedaż obywa się na pokazach organizowanych w restauracjach, ale też sanatoriach, gdzie znaczącą część pensjonariuszy stanowią seniorzy. Właśnie z myślą o seniorach, rzecznik praw konsumentów planuje w tym roku cykl spotkań edukacyjnych. - Seniorzy to znacząca grupa konsumencka, a nie zawsze zdają sobie sprawę z przysługujących im praw, nie zawsze mają jakby ochotę, aby zwalczyć o swoje prawa - podkreśla pani rzecznik.Powiatowy rzecznik praw konsumenta już spotkała się ze słuchaczami Gostyńskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Gostyniu, w planach jest pogadanka z członkami UTW w Krobi. Warto dodać, że porady udzielane przez rzecznika konsumentów są bezpłatne, a jego biuro mieści się w Starostwie Powiatowym w Gostyniu i w każdym mieście powiatowym. (abj)
reklama
|
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
|
reklama
reklama