Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Niezwykłą kreatywnością musiała wykazać się młodzież podczas finału II edycji Konkursu świątecznego w języku angielskim. W świątecznej atmosferze uczniowie zdobili pierniki, śpiewali piosenki, tworzyli humorystyczne kartki. - Wszyscy są zwycięzcami. Sam udział w takim konkursie, który niesie ze sobą coś fajnego, myślę że jest największą nagrodą - mówiła organizatorka Dominika Trzybulska.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Konkurs został zorganizowany przez Gimnazjum nr 9 w Lesznie.
Eliminacje były testem z języka angielskiego, skupione wokół tematu świąt. W pierwszym etapie konkursu uczniowie obejrzeli filmik, do którego dołączono pytania, na które uczestnicy
odpowiadali, a następnie musieli zmierzyć się ze świątecznym słownictwem oraz piosenkami.
W tym roku w eliminacjach wystartowało 13 szkół - 6 gimnazjalnych i 7 podstawowych. Do finału dostały się trzy zespoły trzyosobowe.
- Konkurencje, które prezentują uczniowie to śpiewanie, zdobienie pierników, przygotowywanie humorystycznych kartek świątecznych, znajdowanie różnic w obrazkach świątecznych czy zdobienie poduszek. Wykażą się ci, którzy mają najwięcej kreatywności, pomysłu, a także wiedzy z języka angielskiego - tłumaczyła anglistka.
(Fot. D.Trzybulska)
Zmagania uczniów oceniało jury. Jak co roku podczas zabawy zbierano słodycze i artykuły szkolne dla dzieci z Domu Dziecka Caritas w Lesznie.
Przedstawiamy wyniki konkursu:
I miejsce Gimnazjum nr 4 w Lesznie II. miejsce Gimnazjum nr 9 w Lesznie III miejsce Gimnazjum w Święciechowie
I miejsce Szkoła Podstawowa nr 1 w Lesznie II miejsce Szkoła Podstawowa nr7 w Lesznie III miejsce Szkoła Podstawowa w Święciechowie
1. Dodane przez Zaniepokojony (K.), w dniu - 07-12-2014 01:54 00 No tak... wszystko po angielsku, a gdzie i kiedy będzie po polsku? Wiele dzieci nie zna kolęd i tradycji polskiego Bożego Narodzenia, więc skąd wziął się pomysł żeby propagować wśród naszej młodzieży model angielskich konsumpcjonistycznych świąt w naszych szkołach? Myślałem, że polskie szkoły mają przede wszystkim (oczywiście z uwzględnieniem poszanowania innych kultur) promować polską wielowiekową kulturę i tradycję i język, a nie spychać je na dalszy plan. Przez ponad dwie ostatnie dekady kładziono nacisk na uczenie dzieci języków obcych, a teraz okazuje się, że wiele z nich ma problemy ze zrozumieniem tekstu w języku ojczystym, a co dopiero napisaniem mającej sens wypowiedzi, np. listu, podania, charakterystyki. Z wiedzą historyczną również nie jest najlepiej, a to właśnie znajomość historii, szczególnie tej najnowszej - często wypaczanej - i umiejętność wyciągania z niej wniosków jest motorem postępu i powiększania dobrobytu społeczeństwa. Dzisiejsza młodzież, dzięki ignorancji nauczycieli, bądź też celowym działaniom administracji państwowej (lub jednego i drugiego naraz), nie czuje się związana z ojczyzną i wyjeżdża z kraju w poszukiwaniu tego cudownego życia na zachodzie, o którym uczy się ją w szkołach, kolorowych gazetkach, w internecie i w telewizji, w której nawet w serialach polskiej produkcji i w reklamach polskich produktów używa się anglojęzyczne utwory, a polskie gwiazdy muzyki pop, choćby nie wydawały utworów za granicą, nagrywają niekiedy całe płyty po angielsku. Czyżby takie imprezy jak ta miały przygotować rzesze nowych, młodych "gastarbeiterów" do odnalezienia się w kulturze i tradycjach ich nowej "ziemi obiecanej"? Czy musimy importować do Polski kulturę (często wątpliwej, nadgniłej jakości) na miejsce naszej i jednocześnie eksportować to, co mamy najdroższe - nasze dzieci? Kto ma w przyszłości dbać o naszą piękną ojczyznę, jej tradycje, historię, granice, przyrodę i gospodarkę, jeśli nie nasza młodzież? Dlaczego deprecjonuje się w Polsce używanie słów i wyrażeń takich jak patriotyzm, naród, dobro wspólne? W końcu, dlaczego wprowadza się do użycia słowa zapożyczone głównie z języka angielskiego do określania różnych rzeczy, czynności, zawodów i nazw stanowisk, które mają swoje odpowiedniki w języku Polskim. Czy stają się z tego powodu inne, lepsze? Niech mi więc ktoś odpowie czy to globalizm, neokolonializm czy już "Polska przedrozbiorowa"?
2. Dodane przez ppp, w dniu - 07-12-2014 14:50 00 Angliści mieli przygotować konkurs, gdzie śpiewa się kolędy po polsku? To może (zgodnie z powyższym) nauczyciele muzyki powinni organizować alfiki matematyczne, a nauczyciele wychowania fizycznego konkursy historyczne... ??
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.