Dni otwarte w ToyocieNowy Auris już w Polsce! |
15.07.2015. Radio Elka | ||
W 2010 roku, kiedy debiutował Auris Hybrid, Toyota stała się pierwszym i jedynym producentem posiadającym aż trzy rodzaje napędów w segmencie samochodów kompaktowych. Dziś, w obliczu ograniczonej i drogiej oferty hybrydowej firm konkurencyjnych, wszechstronność napędów Aurisa stanowi jego wyjątkową przewagę na rynku. ![]() Auris Hybrid jest bezkonkurencyjnym kompaktem w dziedzinie kosztów użytkowania. Emisja CO2 na poziomie zaledwie 79 g/km i średnie zużycie paliwa 3,5 l/100 km pozwalają użytkownikom cieszyć się z niskich rachunków na stacji benzynowej, a w wielu krajach europejskich także z ulg podatkowych. Popularność technologii hybrydowej szybko rośnie, wraz z dostrzeżeniem przez wielu klientów jej pozostałych zalet: cichej, płynnej i bezstresowej jazdy. Udział napędu hybrydowego w całkowitej sprzedaży Aurisa w Europie Zachodniej wynosi obecnie ponad 50%, z tendencją wzrostową. Odkąd napęd hybrydowy pojawił się pod maską Aurisa, znalazł już ponad 200 tys. klientów. Dziś Toyota Auris jest najlepiej sprzedającym się samochodem hybrydowym w Europie. W odpowiedzi na opinie klientów oraz wychodząc naprzeciw zmianom zachodzącym w bardzo konkurencyjnym segmencie kompaktów, Toyota poddała modyfikacji pięć głównych cech Aurisa: stylistykę zewnętrzną, jakość wnętrza, napęd hybrydowy, systemy bezpieczeństwa oraz ofertę konwencjonalnych jednostek napędowych. Do gamy jednostek benzynowych dołącza całkowicie nowy silnik 1.2 Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dotychczasowy silnik Diesla 2.0 D-4D został zastąpiony nową jednostką 1.6 D-4D, a silnik 1.4 D-4D został gruntownie zmodernizowany, dzięki czemu jest dziś najbardziej oszczędną jednostką Diesla na rynku w swoim przedziale mocy. Auris zmienił się także na zewnątrz, otrzymując nowy, bardziej elegancki wygląd przedniej i tylnej części nadwozia. Wnętrze zyskało bardziej prestiżowy charakter, dzięki zastosowaniu nowego projektu deski rozdzielczej z dużym panelem centralnym i ekranem dotykowym ukrytym za taflą szkła, a także dzięki nowym materiałom i jeszcze bardziej dopracowanemu wykonaniu. Nadwozie mocniej osadzone na drodze Przednia i tylna część nadwozia zostały przeprojektowane tak, aby nowy Auris był mocniej i szerzej osadzony na drodze, przenosząc niżej środek ciężkości pojazdu. Zmiany stylistyczne nadały kompaktowej Toyocie bardziej prestiżowy i elegancki wygląd. Nowy projekt dolnej części przedniego zderzaka poszerza optycznie całą sylwetkę pojazdu. Podobny zabieg stylistyczny został przeprowadzony także z tyłu, gdzie znalazły się zupełnie nowe reflektory i bardziej muskularny zderzak. Reflektory przednie wyposażono w technologię LED, zarówno do jazdy dziennej, jak i w światłach mijania. Diody LED mają wiele zalet w stosunku do tradycyjnego oświetlenia: dają światło zbliżone do dziennego w skali Kelwina, zużywają mniej energii oraz pozwalają na eksploatację bez serwisu do 100 tys. godzin, czyli znacznie dłużej niż inne technologie. ![]() Wyższa jakość wnętrza Wnętrze nowej Toyoty Auris otrzymało zdecydowanie wyższą jakość materiałów i wykończenia. Przyczynia się do tego mniej skomplikowany projekt konsoli centralnej, lepsze połączenie materiałów oraz pełna unifikacja wszystkich elementów podświetlenia wnętrza. Nowy jest także projekt tablicy przyrządów, z zegarami umieszczonymi w podłużnych tubach, pomiędzy którymi pojawił się nowy kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego o przekątnej 4,2 cala. Całkowicie przekonstruowany został panel centralny. Za szklaną taflą mieści się duży, zintegrowany wyświetlacz dotykowy i wszystkie elementy jego sterowania. Detale takie jak nawiewy, klamki czy okolice dźwigni zmiany biegów zostały wykonane z nowych, przyjemniejszych w dotyku materiałów. Wrażenie wysokiej jakości dają także nowe materiały wykończeniowe poszczególnych elementów całej deski rozdzielczej oraz nowe tapicerki. Zmiany w gamie silnikowej Zmiany zachodzące obecnie w segmencie kompaktów prowadzą do obniżania zużycia paliwa, emisji spalin i kosztów użytkowania pojazdu, bez szkody dla jego osiągów i przyjemności z jazdy. Toyota przeprowadziła w nowym Aurisie zasadnicze zmiany w ofercie silników benzynowych, diesla i pełnego napędu hybrydowego, by nadal oferować najbardziej zróżnicowaną i oszczędną gamę napędową w segmencie. Do dotychczas oferowanych silników benzynowych 1.33 Dual VVT-i (99 KM) i 1.6 Valvematic (132 KM) dołącza zupełnie nowa jednostka 1.2 Turbo. W ofercie silników Diesla jednostka 2.0 D-4D została zastąpiona przez silnik 1.6 D-4D, a mniejszy silnik Diesla 1.4 D-4D został znacząco zmodernizowany. Gamę zamyka wersja hybrydowa, składająca się z silnika elektrycznego i benzynowej jednostki o pojemności 1.8 l. Od wielu miesięcy jest to najczęściej wybierany napęd Aurisa w Europie Zachodniej, gdzie stanowi już ponad 50% całkowitej sprzedaży modelu. Przy rekordowo niskiej emisji CO2 (79 g/km) i średnim zużyciu paliwa na poziomie zaledwie 3,5 l/100 km, hybrydowy Auris rozwija moc 136 KM, co pozwala na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w 10,9 s i uzyskanie prędkości maksymalnej 180 km/h. Do tego pozwala na jazdę przy wykorzystaniu wyłącznie silnika elektrycznego do prędkości 50 km/h, dzięki czemu kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się ciszą w czasie podróży. Napęd hybrydowy nie emituje także cząstek stałych i NOx. Przy tej sumie przewag nad każdym innym dostępnym rodzajem napędu, nie dziwi jego największa popularność w gamie Aurisa. 1.2T: całkowicie nowy silnik Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa Nowy, 4-cylindrowy silnik Turbo o pojemności 1197 cm3 z bezpośrednim wtryskiem paliwa zapewnia osiągi na poziomie dotychczasowej jednostki benzynowej 1.6 Valvematic, przy zdecydowanie niższym zużyciu paliwa i emisji CO2. Nowe serce Aurisa wykorzystuje szereg zaawansowanych technologii, jak zmodernizowany system zmiennych faz rozrządu Dual Variable Valve Timing-intelligent Wide (VVT-iW), zachowując przy tym kompaktowe rozmiary i niską masę własną. Nowy silnik rozwija moc 116 KM oraz maksymalny moment obrotowy 185 Nm, dostępny w szerokim zakresie od 1500 do 4000 obr./min. W połączeniu z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów, daje to przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 10,1 s oraz prędkość maksymalną 200 km/h. Jednocześnie średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 5,4 l/100 km, a w wariancie z automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów Multidrive S, nawet 4,6 l/100 km. ![]() Nowy silnik 1.6 D-4D Nowy silnik 1.6 D-4D zastępuje pod maską Aurisa dotychczasową jednostkę 2.0 D-4D. Rozwija moc 112 KM i maksymalny moment obrotowy 270 Nm w zakresie 1750-2250 obr./min. Dzięki temu wyróżnia się w swojej klasie mocy wysoką sprawnością. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 10,5 s, od 80 do 120 km/h na V biegu 10,9 s, a prędkość maksymalna to 190 km/h. Wyraźnie niższe w porównaniu do jednostki 2.0 D-4D jest zużycie paliwa, na średnim poziomie zaledwie 4,1 l/100 km. Koszty użytkowania Aurisa z nową jednostką napędową zostały dodatkowo obniżone w wyniku dłuższych okresów międzyprzeglądowych (20 tys. km). Zmodyfikowany silnik 1.4 D-4D Znany z gamy napędowej Aurisa silnik 1.4 D-4D został nie tylko dostosowany do normy spalin Euro 6, ale także istotnie zmodyfikowany pod kątem osiągów. Toyota zastosowała nową turbosprężarkę o wyższym ciśnieniu doładowania przy niskiej prędkości obrotowej. Ponadto modyfikacji poddano system wtrysku paliwa Common Rail (wzrost ciśnienia wtrysku ze 160 do 180 mPa), zastosowano nowe tłoki i komorę cylindrów oraz obniżono poziom emisji NOx. Usprawniona jednostka rozwija moc 90 KM, a maksymalny moment obrotowy (205 Nm) jest teraz dostępny o 400 obr./min. wcześniej niż do tej pory (od 1400 do 2800 obr./min.). Auris 1.4 D-4D przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 12,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Szczególnie imponująco prezentuje się średnie zużycie paliwa, wynoszące zaledwie 3,8 l/100 km. ![]() Bezstopniowe automatyczne skrzynie biegów Multidrive S Bezstopniowa, automatyczna skrzynia biegów Multidrive S (CVT) będzie dostępna w połączeniu z silnikami benzynowymi 1.6 Valvematic i 1.2 Turbo. Podobnie jak do tej pory, kierowca będzie miał do dyspozycji tryb Sport, pozwalający na sekwencyjny wybór jednego z 7 przełożeń. Istotne zmiany zostały także wprowadzone w zawieszeniu, elementach wygłuszenia kabiny oraz systemach bezpieczeństwa, dostępnych w nowej Toyocie Auris. W połączeniu z silnikami 1.2 Turbo, 1.6 Valvematic, 1.6 D-4D i pełnym napędem hybrydowym, tylne zawieszenie ma konstrukcję wielowahaczową. Zmieniono także oprogramowanie elektronicznego wspomagania kierownicy, dzięki czemu wzrosła precyzja prowadzenia przy wysokich prędkościach. Podobnie jak w przypadku większej Toyoty Avensis, przed nowym Aurisem postawiono cel uzyskania maksymalnej, 5-gwiazdkowej oceny w testach zderzeniowych Euro NCAP. Dlatego też na liście wyposażenia pojawi się m.in. Toyota Safety Sense, czyli zestaw systemów bezpieczeństwa aktywnego, wykorzystujących działanie kamery i czujnika laserowego, umieszczonych na przedniej szybie pojazdu. Nowy Auris zadebiutuje w salonach Toyoty w Polsce w dniach 18-19 lipca 2015 roku. ![]() Toyota Mikołajczak Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 4, Leszno Tel. 65 529 63 13 www.toyotamikolajczak.pl Godziny otwarcia podczas Dni Otwartych: Sobota 18.07: 9:00-15:00 Niedziela 19.07: 10:00-14:00 |
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL![]()
|
reklama
reklama