Trudny wybór:Nowa Toyota Auris 1.6 CVT czy hybryda? |
28.12.2015. Radio Elka | ||
Nabywcy poszukujący niezawodnego kompaktu z automatyczną skrzynią biegów, który ma sprawdzić się w ruchu miejskim i zapewnić rodzinie komfort, często przychylają się do wyboru wersji z oszczędnym i dynamicznym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra i bezstopniową przekładnią Multidrive S, dzięki której kierowca ma do dyspozycji tryb Sport, pozwalający na sekwencyjny wybór jednego z 7 przełożeń. Tak skonfigurowany Auris oferuje 132 KM mocy oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,8 sekundy, a przy tym imponuje niskim średnim zapotrzebowaniem na paliwo, zużywając średnio zaledwie 5,6 litra benzyny na 100 kilometrów. Producent zaznacza jednak, że na zatłoczonych ulicach centrum miasta spalanie może wzrosnąć do 8,1 litra. Dodatkowym atutem tej wersji jest jej cena, Toyota wprowadziła bowiem akcję promocyjną, w której tak skonfigurowaną wersję Aurisa hatchback można nabyć już za 63 400 zł. Osoby zdecydowane na zakup wersji kombi powinny do tej ceny doliczyć 3000 zł. W takiej specyfikacji Auris oferuje bardzo wysoki komfort jazdy, bogate standardowe wyposażenie, ponadprzeciętną funkcjonalność i niezawodność, z jakiej od lat słyną samochody japońskiego producenta. Ciekawą alternatywą jest odmiana hybrydowa z przekładnią E-CVT, która również jest teraz oferowana w cenie promocyjnej. Podstawowy wariant modelu Auris hatchback w takiej konfiguracji kosztuje 74 900 zł, a zakup wersji Touring Sports wiąże się z dopłatą 4000 zł. Korzyści płynące z wyboru Aurisa z napędem hybrydowym to przede wszystkim niskie koszty użytkowania. Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 3,5 l/100 km, a emisja CO2 tylko 79 g/km. Pozwala to cieszyć się z niskich rachunków na stacji paliw i, jak wynika z obliczeń wykonanych przez redakcję wp.pl, zaoszczędzić na benzynie 22 tys. złotych po przejechaniu pierwszych 100 tys. kilometrów. Kolejne oszczędności wynikają faktu, że samochód z napędem hybrydowym pozbawiony jest pewnych podzespołów, które ulegają zużyciu eksploatacyjnemu (m.in. alternator, rozrusznik, tradycyjne sprzęgło), nie trzeba więc liczyć się z wysokimi kosztami serwisowania. Przy późniejszej odsprzedaży wartość rezydualna jest też wyższa od porównywalnej wersji z konwencjonalnym układem napędowym (średnio o 5000 zł). Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że innowacyjny napęd hybrydowy Toyoty gwarantuje niezwykle cichą, płynną i bezstresową jazdę. Osobną kategorię korzyści wynikających z posiadania auta hybrydowego są liczne udogodnienia związane z jego bardziej „ekologicznym” napędem, tj. zwolnienie z opłat za parkowanie w centrach dużych miast, bezproblemowy wjazd do stref z obostrzeniami emisji spalin (tzw. stref zero) czy dotacje rządowe bądź ulgi podatkowe przyznawane użytkownikom takich pojazdów. A zatem, którą wersję wybrać? Biorąc pod uwagę korzystną politykę cenową Toyoty, bardzo trudno jednoznacznie odpowiedzieć na tak postawione pytanie. Z pewnością wielu potencjalnych nabywców nadal skłaniać się będzie ku tradycyjnej wersji z silnikiem benzynowym. Jednak wersja hybrydowa daje tak wiele dodatkowych korzyści i na tyle poprawia komfort jazdy, że decyduje się na nią coraz więcej osób. Ogromny wpływ na to ma niewielka dopłata rzędu kilku tysięcy zł. Dlatego obecnie niemal połowa klientów indywidualnych kupujących Aurisa decyduje się na hybrydę. Połączenie jednostki benzynowej 1.8 z elektryczną to najczęściej wybierana wersja silnikowa z całej oferty Aurisa. Toyota Mikołajczak zaprasza na jazdy próbne autami hybrydowymi. Al. Marszałka J. Piłsudskiego 4, Leszno www.toyotamikolajczak.pl tel. 65 529 63 13 |
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
|
reklama
reklama