Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
23
Listopada 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Adela, Klemens
Do końca roku 38 dni.
Start arrow Reklama arrow Hybryda czy napęd konwencjonalny?

Nowa Toyota RAV4

Hybryda czy napęd konwencjonalny?

08.06.2016. Radio Elka

Miarą sukcesu projektantów modelu jest zazwyczaj wysoka sprzedaż w salonach. Inżynierowie i styliści Toyoty odpowiedzialni za projekt RAV4 czwartej generacji mogą świętować sukces – ponad 28 tys. zamówień w pierwszym kwartale oraz pozyskanie wielu nowych klientów do napędu hybrydowego w SUV-ie, to nie lada wyczyn. Od rozpoczęcia sprzedaży w Polsce wersję hybrydową zamówiło już prawie 700 klientów.
 
Przeciętny polski kierowca ceni niezawodność i oszczędność kupowanego samochodu, jednak dość ostrożnie podchodzi do radykalnych nowinek technicznych. Tak przynajmniej sądzono do niedawna i dla wielu koncernów ten portret psychologiczny Kowalskiego okazywał się balastem. Do niedawna, bo Toyota zaryzykowała całą gamą nowych napędów i przekładni, udowadniając, że kto nie ryzykuje, nie wygrywa. Hybrydy osiągnęły niespodziewanie wysoki udział 27% w gamie sprzedawanych modeli i można przypuszczać, że będzie on wzrastał wraz zadowoleniem nowych klientów. RAV4 to model szczególny, o wyrazistym charakterze, podkreślonym nie tylko designem i terenowymi aspiracjami, ale również długą historią kolejnych udanych generacji.

Albo SUV, albo hybryda - to zdanie, którym fani podwyższonych aut rekreacyjnych rzucali często w dyskusjach i które nierzadko słyszeli sprzedawcy Toyoty na początku roku. Mieli jednak cały arsenał argumentów za nowym rozwiązaniem, aby udowodnić, że zarówno wyższy prześwit, jak i bezstopniową skrzynię biegów oraz napęd 4x4 dostarczany przez dwa silniki można skomponować w atrakcyjną i dynamiczną całość. Okazało się też, że argumenty za hybrydą, a zwłaszcza wrażenia z jazdy, są na tyle mocne, aby przekonać prawie 1/3 nowych klientów do hybrydowego SUV-a. Oczywiście ryzyko koncernu Toyoty nie było faktycznie wielkie, pozytywne opinie klientów hybrydowych SUV-ów Lexusa NX i RX dawały gwarancję dobrego przyjęcia rewolucyjnej RAV4.

toyota_rav4_0387_01_no_rails_nowa_felga575.jpg



















Hybrydowy RAV4 - co się za tym kryje?
Co dostaje kierowca, który nie zechce konwencjonalnego napędu, a zdecyduje się na hybrydę? Przede wszystkim poczuje po pierwszych kilometrach, że opowieści o niemrawych samochodach hybrydowych powinny trafić między bajki. Spore rodzinne auto dysponuje mocą 197 KM. To najsilniejszy RAV4 w historii modelu. Jeśli będziemy mieli okazję porównać wszystkie trzy wersje napędu: wysokoprężną, benzynową i hybrydę, odczujemy natychmiast, że ta ostatnia, wyposażona w przekładnię bezstopniową, dysponuje dynamiką, jakiej oczekuje po samochodzie kierowca czerpiący przyjemność z szybkiej jazdy i wykorzystujący auto z pełnym obciążeniem.

Silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra oraz dwa silniki elektryczne, które pobierają energię z zamontowanych pod tylnymi siedzeniami akumulatorów niklowo-wodorkowych, to zespół napędowy doskonale znany z Lexusa NX. Szeregowo-równoległy układ hybrydowy optymalizuje prędkość obrotową i moment dostarczany na koła dzięki bezstopniowej przekładni. Auto rusza więc bezgłośnie, a start do 100 km/h trwa tylko 8,3 sekundy - skrzynia e-CVT nie przeszkadza więc, ale wręcz pomaga w osiągnięciu tego wyniku, redukując też zużycie paliwa do poziomu 5,1 l/100 km w cyklu mieszanym. Kto lubi prowadzić ze świadomością panowania nad wyborem przełożenia, temu manualny wybór trybów jazdy umożliwi elektroniczny system Shift-by-Wire, pozwalający m.in. na jazdę na samym silniku elektrycznym.

Hybryda dla obieżyświatów
W zależności od preferowanych dróg i przeznaczenia auta, kierowca może wybrać wersję napędzaną na dwa lub cztery koła. Hybryda w teren nie jest więc żadną fanaberią, a raczej racjonalnym wyborem osoby, która dojeżdża często tam, gdzie „kończy się asfalt i cywilizacja”. Zwłaszcza że nowa RAV-ka zyskała hybrydowy elektryczny napęd AWD, nazwany E-Four. Wersja napędzana na obie osie jest wyposażona w umieszczony z tyłu silnik elektryczny o mocy 50 kW, który bez użycia wału napędowego dostarcza moment obrotowy na tylne koła. System E-Four poprawia własności jezdne na bardziej wymagających traktach i umożliwia holowanie przyczep o masie do 1650 kg - to argument niezwykle ważny np. dla fanów żeglarstwa czy sportów konnych. To auto pociągnie bez problemów przyczepę z jachtem lub horse-trailer.

Z silnikiem elektrycznym czy bez?
Jeśli konserwatysta zdecyduje się na jeżdżenie nową RAV4 z napędem konwencjonalnym, ma do wyboru silnik wysokoprężny i benzynowy. Diesel oferowany jest wyłącznie z manualną przekładnią i napędem 4x2, jednak 152-konna wersja z 2-litrowym silnikiem benzynowym Valvematic, z napędem AWD, daje możliwość wyboru przekładni manualnej lub bezstopniowej Multidrive S. Wersja hybrydowa jest wyposażona w automatyczną przekładnię w standardzie, a ponadto dysponuje mocą większą o 45 KM. Właściciele hybrydy mogą też się spodziewać niższych kosztów serwisu, dzięki temu, że samochody hybrydowe są pozbawione wielu części narażonych na zużycie, takich jak sprzęgło, alternator czy rozrusznik. Hybrydy nie wymagają także stosowania komponentów znanych z silników wysokoprężnych - turbosprężarki, filtra cząstek stałych (DPF) ani dwumasowego koła zamachowego.



Zarówno konserwatysta, jak i zwolennik innowacji, z pewnością będą zadowoleni z komfortu oraz osiągów wybranej prze siebie wersji, tym bardziej że jubileuszowa polityka cenowa Toyoty zachęca do zakupu SUV-a. Specjalna oferta z okazji 25-lecia Toyoty w Polsce na RAV4 Hybrid 4x2 Style pozwala zaoszczędzić 10.900 zł. Samochód wyposażony jest m.in.: w skórzaną tapicerkę, system „Inteligentny kluczyk”, 18’’ felgi aluminiowe, system multimedialny Toyota Touch 2 z funkcją Bluetooth, kamerę cofania, przednie reflektory Bi-LED oraz elektrycznie unoszone drzwi bagażnika

Odwiedź naszą stronę: TUTAJ

KONKURS
Polub naszą stronę na Facebooku i odbierz w salonie w Lesznie okulary wirtualnej rzeczywistości typu CardBoard: KLIKNIJ

Toyota Mikołajczak
Al. Piłsudskiego 4
Leszno
tel. 65 529 63 13



 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Osiedle lniane?rosza... Leszno 624630
Dwupokojowe mieszkan... Poznań 669541
Trzypokojowe mieszka... Poznań 585081
Trzypokojowe mieszka... Poznań 767620
Wynajmę mieszkanieLeszno 1100
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj