Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
28
Listopada 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Grzegorz, Jakub,
Rufin, Zdzisław
Do końca roku 33 dni.
Start arrow Kościan arrow ZNP zaczyna zbierać podpisy

Będzie referendum w sprawie reformy edukacji?

ZNP zaczyna zbierać podpisy

04.02.2017. Radio Elka, Monika Kaczmarska-Banaszak

Związek Nauczycielstwa Polskiego rozpoczyna zbiórkę podpisów pod wnioskiem o referendum w sprawie reformy edukacji - poinformowali na piątkowej konferencji prasowej przedstawiciele kościańskiego oddziału ZNP. Zbieranie podpisów odbędzie się w całym kraju i potrwa do końca marca.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Obaw związanych z reformą jest wiele, m.in.: skrócenie obowiązku szkolnego o rok, duży nacisk na wiedzę encyklopedyczną, zamiast na umiejętności i postawy, przypadkowy i chaotyczny rozkład treści nauczania w klasach IV - VIII, brak wymagań dotyczących tolerancji wobec osób innej narodowości, kultury i wyznania, braki w podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Nowa podstawa programowa wymaga odpowiedniej bazy dydaktycznej, sprzętu i pracowni, tymczasem w wielu szkołach podstawowych nie ma takich miejsc.
Eksperci cytowani przez ZNP podkreślają, że w wielu obszarach nowa podstawa programowa nie jest ani innowacyjna, ani nowoczesna - a wręcz
jeśli chodzi o lektury, historię czy język polski - anachroniczna.

Nauczycielom chodzi zwłaszcza o sposób przeprowadzenia zmian. - Na tej reformie, pisanej na kolanie, najbardziej tracą dzieci - mówiła Leokadia Rowińska, prezes zarządu kościańskiego oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego - Na żywym organizmie bez przygotowania, bez znieczulenia nie wolno przeprowadzić operacji. Trzeba przygotować odpowiednie programy. Nie wiem, na czym polega konsultacja, bo jeżeli konsultacja polega na tym, że zwołuje się ileśset osób, wygłasza się prelekcję i mówi się "Dziękuję, w tym terenie mamy konsultacje zrobione", to moim zdaniem to nie jest konsultacja. Jeżeli ja chcę usłyszeć zdanie drugiej osoby, to ja muszę mieć możliwość podyskutowania, wysłuchania racji drugiej strony, a nie tylko jednej i słusznej.

Związek zwrócił się o wsparcie w kampanii referendalnej do obywateli, stowarzyszeń, polityków, samorządowców i rodziców. Pod wnioskiem o referendum potrzebnych jest co najmniej 500 tysięcy podpisów. Wniosek zostanie przekazany do marszałka sejmu. To sejm zadecyduje o tym, czy ogłosi referendum - podkreśla poseł Wojciech Ziemniak, który na konferencji dzielił się swoimi doświadczeniami byłego dyrektora gimnazjum.
- Mam nadzieję, że tak jak reforma jest wynikiem obietnic wyborczych, tak jedną z obietnic wyborczych było, że nie będą odrzucać projektów obywatelskich. Ja wiem, że może być przytyczek, że Platforma odrzuciła referendum w sprawie sześciolatków, ale jeżeli to było negowane przez obecną władzę, no to niech pokaże, że ona jest lepsza - przekonywał poseł - To będzie test dla obecnej władzy, ale myślę, że obecna władza nie będzie się tym za bardzo przejmowała. Zbieranie podpisów to tez uświadomienie tego, że coś niedobrego się dzieje, jeśli chodzi o stanowienie prawa przez obecną władzę.

Mieszkańcy będą się mogli podpisywać na kartach dostępnych w siedzibie ZNP i w szkołach. Podpisy będą zbierane także przez działaczy i sympatyków Platformy Obywatelskiej.

Piotr Kaleta, poseł Prawa i Sprawiedliwości goszczący w Kościanie, sceptycznie odniósł się do pomysłu o przeprowadzeniu referendum: - Ja rozumiem, że jeżeli jest zryw społeczny i możemy rozmawiać o referendach, to trzeba było zrobić to prędzej niż wchodziła ustawa. To jest trochę zmiana terminów. Można było o tym mówić dużo wcześniej, natomiast wydaje mi się, że pomysł opozycji na torpedowanie jakichkolwiek reform to jest referendum. Za chwilę będzie kwestia kadencyjności wójtów i burmistrzów i znowu pojawi się pomysł na referendum.

Z zarzutem o zbyt późnej reakcji nie zgadzają się nauczyciele, którzy pytają, jak można podpisać ustawę i drukować podręczniki, skoro nie są jeszcze zatwierdzone podstawy programowe.




 
Komentarze (66)
1. Dodane przez petro, w dniu - 04-02-2017 09:11
No za KOMUNY jednak był porządek
2. Dodane przez Marta, w dniu - 04-02-2017 09:30
starym piernikom nie podoba sie nowe???
3. Dodane przez Mamy dosyć, w dniu - 04-02-2017 09:55
Podróżnik ziemniak szkodzi tej akcji ! Człowieku odsuń się i szykuj na olimpiadę bo tam czujesz sie jak ryba w wodzie ty marny społeczniku
4. Dodane przez ktosdik, w dniu - 04-02-2017 09:55
gimbusy to samo zło wcielone przez PO
5. Dodane przez max, w dniu - 04-02-2017 10:33
Ziemniak ledwo w radiu zdania klecił, ale jest specem w dziedzinie edukacji. Tylko pogratulować.(...)
6. Dodane przez M52, w dniu - 04-02-2017 11:22
Jak Solidarność zebrała 3 mln podpisów o skrócenie wieku emerytalnego to wrzuciliście je do kosza ,obecna ekipa zrobi to samo z waszymi
reklama
7. Dodane przez Nauczyciel, w dniu - 04-02-2017 11:52
Ja i moi koledzy nauczyciele chcemy tej reformy i proszę Panie Ziemniak nie mieszać.
8. Dodane przez jurek, w dniu - 04-02-2017 11:52
Panie Ziemniak co panu znow sie nie podoba? idz czlowieku na emeryture i nie zabierj glosu Czy do pana nie dociera ze ludzie nie chca waszych zadow? Jak pana stac na referendum to zasponsoruj
9. Dodane przez jan, w dniu - 04-02-2017 12:14
Jakie referendum, skoro ustawa już podpisana?
10. Dodane przez nauczyciel, w dniu - 04-02-2017 12:22
Tu nie chodzi o uczniów a o koryto dla nauczycieli. Gdy wprowadzano gimnazja strajkowali ,gdy dla dobra uczniów likwidują gimnazja zbierają podpisy . Co za żałosny ten ZNP.
11. Dodane przez BEZAN, w dniu - 04-02-2017 12:23
ZNOWU P.ODROZNY =ZIEMNIAK=BUDUJACY IMAGE NA SPRZECIWACH,MALO TOLEROWANY ALE Z PARCIEM NA LATWE PIENIADZE NIE UMIEJACY WYCIAGACWNIOSKOW Z KRYTYKI.
12. Dodane przez Charceż betlejemski, w dniu - 04-02-2017 12:30
Chyba was Budda opuściła. Łapska precz od reformy oświaty panie Ziemniak!
13. Dodane przez tez nauczyciel, w dniu - 04-02-2017 12:31
do mom 7-ja i moi koledzy nauczyciele z Gimnazjum nie chcemy tej dzikiej pseudo reformy-przykre że nie ma między Nami nauczycielami solidarności-Wy nauczyciele Liceum i podstawówek chcecie jej bo naszym kosztem będziecie mieć więcej godzin-Przykre to jest
14. Dodane przez WER, w dniu - 04-02-2017 12:37
Społeczeństwo nie chce gimnazjów, a te (...)walczą tylko o własny interes.
15. Dodane przez Pedagog, w dniu - 04-02-2017 12:46
Panie Ziemniak, moim zdaniem powinien Pan oddać mandat posła,bo szkodzi Pan Polsce.ń
16. Dodane przez Archanioł, w dniu - 04-02-2017 12:49
Części środowiska nauczycielskiego trudno pogodzić się z tym, że (...)Anka kompletnie ich olewa. Taka prawda.
17. Dodane przez Do 13, w dniu - 04-02-2017 12:49
Tylko to potwierdzasz, że o własny tyłem Tobie jedynie chodzi.
18. Dodane przez Obserwator, w dniu - 04-02-2017 12:50
W tej całej"akcji" wcale nie chodzi o dobro dzieci ani nauczycieli, tylko o to aby dokopać temu rządowi!Czy aktualny rząd zrobi coś dobrze, czy źle, nieważne. Należy drzeć pyski pod sejmem, bo to przeciw rządowi. Lenin wiecznie żywy!
19. Dodane przez Waga, w dniu - 04-02-2017 12:53
Ludzie, błagam podawajcie argumenty za i przeciw a nie mścijcie się na nauczycielach.
20. Dodane przez gimbaza, w dniu - 04-02-2017 12:53
Likwidacja gimnazjum nie ma nic wspólnego z prawdziwą reformą szkolnictwa. 
Może rządzącym chodzi tylko o to by dalej kształcić w dawny sposób , stawiając głównie na religię - potem taki niedouczony będzie głosować kierując się emocjami bo nie umie podjąć samodzielnej decyzji . Nie umie działać w grupie , nie zna języków , nie wprowadzi innowacji , nie ma żadnego przygotowania do praktycznego wykonywania zawodu. 
Niestety - obie reformy oceniam na żałosne i dlatego potrzebna jest następna . 
Wszystkie powyższe wpisy plujące jadem są tego przykładem. 
Potrzebna jest gruntowna reforma sposobu i zakresu nauczania biorąca pod uwagę dzisiejsze aspekty życia . 
Na to nie powinno zabraknąć funduszy - to jedna z najbardziej potrzebnych reform do zrobienia - a szkolnictwo to najbardziej zaniedbana dziedzina . U rządzących i opozycji nie dostrzegam śladu chęci do tego.
21. Dodane przez Szmir, w dniu - 04-02-2017 12:56
Dzieci nie mogą być ofiarą rozgrywek polityków.  
Dlatego referendum jest konieczne. 
Zobaczymy czy PIS wysłucha woli ludu. 
Do krytykujących: zamiast totalnej negacji wszystkich działań może jakieś konkrety
22. Dodane przez babcia, w dniu - 04-02-2017 13:11
Jestem za likwidacją gimnazjów. Dlaczego nie walczycie o to, by w klasie było max 20 uczniów? nauczyciel ma więcej czasu dla każdego ucznia. W mniejszych grupach lepiej się uczy, uczniowie są bardziej zintegrowani ze sobą. w wielu klasach na wsiach są klasy 10 osobowe, tam jest komfort nauki. Druga rzecz, to sprawa szacunku do nauczycieli, dużo mówi się o prawach ucznia ale dlaczego nie nagłaśnia się o obowiązkach ucznia? Kiedyś nie było w szkołach pedagogów szkolnych i dzieci były dużo lepsze, dzisiaj mimo pedagogów młodzież zbyt dużo sobie pozwala, zero rygoru, kultury do wszystkich!
23. Dodane przez do kom 7, w dniu - 04-02-2017 13:12
ja i moi koledzy nie chcemy tej reformy
24. Dodane przez LESZCZYNIAK, w dniu - 04-02-2017 13:13
ZIEMNIAK jesteś złym doradcą naszego kraju i mącicielem a takich nam nie potrzeba.
25. Dodane przez Piotr, w dniu - 04-02-2017 13:28
ZNP popiera reformę edukacji rządu PiS!!!
26. Dodane przez max, w dniu - 04-02-2017 13:30
Jak łatwo nas podzielić robili to zaborcy okupanci a teraz politycy czy Ci którzy są za likwidacją gimnazjów i mają z tego satysfakcję bo nie lubią nauczycieli jako grupy zawodowej niech się zastanowią kiedy ich lub ich bliskich dotknie jakaś zmiana dobra lub zła. I co wtedy nie będziecie protestować
27. Dodane przez Adam, w dniu - 04-02-2017 13:31
Jestem rodzicem i chcę tej reformy, gimnazja to porażka.
28. Dodane przez bocian, w dniu - 04-02-2017 13:33
Obyscie cudze dzieci uczyli
29. Dodane przez Yahooy, w dniu - 04-02-2017 14:11
Ziemniak znowu mąci. I tak już czwartą kadencję.
30. Dodane przez Ar, w dniu - 04-02-2017 15:27
Ziemniak i wszystko w temacie!
31. Dodane przez Rodzic, w dniu - 04-02-2017 17:06
Pan potrafisz że wszystkiego zrobić politykę
32. Dodane przez K, w dniu - 04-02-2017 17:13
W 1999 byliscie przeciwko gimnazjum teraz przeciw likwidacji czego wy chcecie sami nie wiecie byle zaklocic to co inni robia usuncie sie wreszcie bo tylko wstyd przynosicie razem z N I PO calemu krajowi jakim jest POLSKA my juz wam dziekujemy co dzien to nowa afera wychodzi na swiatlo dzienne kiedy to sie wreszcie skonczy juz mnie mdli jak slysze PO
33. Dodane przez Mikuś, w dniu - 04-02-2017 18:10
Po co te sprzeciwy i "dąsy" nauczycieli ? Macie trudny zawód ale "klawe" pensje . Powinniście się cieszyć ,ze macie pracę i zacząć lepiej wychowywać dzieci i młodzież, a nie robić awantur tutaj i w Warszawie .
34. Dodane przez gimbaza, w dniu - 04-02-2017 18:30
hmm 
tu nie chodzi o Ziemniaka - co w swojej kibicowskiej sprawie robi dość. 
Zastanówmy się nad reformą sposobu i metotyki nauczania  
Tu jest poletko do działnia. 
Nie ważne czy z gimbą czy bez \ 
 
Proszę o merytoryczne wpisy a trolom podziękuję  
To że nauczanie leży to fakt - co proponujecie trole?
35. Dodane przez gimbaza, w dniu - 04-02-2017 18:36
30 wpisów - 3-4 merytoryczne reszta hejt  
ot cała Polska - dobrze ze siedzę w Coventry
36. Dodane przez XYZ, w dniu - 04-02-2017 21:08
do kom. 33 Od wychowywania dzieci są rodzice a nie nauczyciele, nauczyciel może współwychowywać.A pensja nauczycielska nie jest wysoka. Więc jeżeli ktoś nie ma pojęcia na temat pracy i pensji nauczycielskiej najlepiej niech się nie wypowiada.
37. Dodane przez ja, w dniu - 04-02-2017 21:58
Pracujecie 1/3 etatu i stale cos nie tak.Do roboty.
38. Dodane przez NIE, w dniu - 04-02-2017 22:19
Ta (jak i inne pseudo reformy PiS-u) jest wręcz szkodliwa. Czy obecny rząd planuje zniszczyć każdą dziedzinę życia? Dziura budżetowa rośnie z dnia na dzień, a pieniądze wyrzucane są w błoto. Jeśli ktoś nie powstrzyma tego owczego pędu ku bankructwu, to niebawem będziemy drugą Grecją.
39. Dodane przez xx-1975, w dniu - 04-02-2017 23:39
szkoda słów nauczyciele bronią swoich nieadekwatnych pensji do godzin pracy. ponadto likwidacja gimnazjów ma zlikwidować dość popularne powiedzenie, że dzisiaj matura to bzdura. ja zdawałem maturę w 1975 roku i radzę sobie nieźle chociaż pracuję w nie wyuczonym zawodzie już 40 lat.
40. Dodane przez Goga, w dniu - 05-02-2017 07:30
ZNP A pzpr to wsio to samo
41. Dodane przez polo, w dniu - 05-02-2017 09:05
głupota pyry byś miał trochę wstydu to byś sie usunął
42. Dodane przez kdo 38, w dniu - 05-02-2017 09:34
jesli ktos zniszczyl ten kraj przez 8 lat i nadal niszcza bo afery nadal wychodza na swiatlo dzienne to nie jest tak latwo odbudowac w ciagu roku trzeba to zrozumiec pustki zostawili a z pustego to salomon nie naleje trzeba spokojnie czekac
43. Dodane przez dziwnawspółpraca, w dniu - 05-02-2017 09:48
teraz porządek wygląda tak że jest wielka przepaść miedzy tym co się mówi a tym co się wykonuje. Ogromna przepaść bo mówi się dużo a wykonuję niewiele a czasami nic. Ci co najwięcej mówią najmniej robią.
reklama
44. Dodane przez RR, w dniu - 05-02-2017 10:42
W mojej firmie co roku redukują etaty i musimy sobie radzić, teraz paru nauczycieli poleci i bardzo dobrze, niech poczują reformy.
45. Dodane przez nie prezes, w dniu - 05-02-2017 11:40
,,mlodzizowy'; aktyw ZNP W OBRONIE WLASNEJ D..Y-oni niczego juz sie nie naucza a i z przekazem tego wiedza maja potezne problemy,fikcja miesza sie im z rzeczywistoscia
46. Dodane przez obserwator, w dniu - 05-02-2017 13:17
Szanowni nauczyciel! Gdyby za nowa reforma szły podwyżki dla Was, to nie ubiegalibyście się o referendum i nie protestowali przeciwko niej!!!!!!!
47. Dodane przez sami eksperci, w dniu - 05-02-2017 13:44
Propaganda jest niesamowita, wbila ludziom do glow, ze nauczyciele pracuja 18 godzin. Czyli taki sportowiec powinien wrecz doplacac ze moze startowac w zawodach bo jego cala praca to przeciez te kilka do kikludziesieciu minut na boisku / torze / macie prawda? To ze czegos nie widac - przygotowania do lekcji i sprawdzania jej efektow po, co czesto zajmuje do kilku godzin na 1 lekcje, to znaczy ze tego nie ma? Problemem z reforma nie jest likwidacja szkoly A czy B, tylko brak jej przygotowania. Ta "reforma" poza zrobieniem mega balaganu nie wniesie wiele. Czyli bedzie poprawiana, dokladnie tak jak ta z wprowadzeniem gimnazjow, i zacznie dzialac za jakies 10 lat, dokladnie jak ta z wprowadzeniem gimnazjow. Na dzis nasze gimnazja sa jednymi z najlepszych w Europie. Ale lepiej co chwile rozpierniczyc cos co zaczyna dzialac. Zmiany powinny zajsc w programach nauczania bo to one maja realny wplyw na poziom wiedzy uczniow a nie nazwa szkoly. Ale wiekszosc i tak wie wszystko lepiej.
48. Dodane przez kasia, w dniu - 05-02-2017 16:15
bardzo się cieszę ,że mój syn nie będzie chodził do gimnazjum ....popieram reforme
49. Dodane przez viola, w dniu - 05-02-2017 19:15
zlikwidować te niewydarzone gimnazja. A pan Ziemniak i ci z ZNP niech się nie wygłupiają,,,,
50. Dodane przez Iras, w dniu - 06-02-2017 08:33
Problemem nie jest reforma edukacji a utrata stołków przez wielu. Niestety PO naprodukowała nam stołków gdzie się da i teraz gdy ma sie ich część zliwidowac to wielkie larum. Moim zdaniem to bardzo dobry pomysł by wrócić do normalnych 8 klas. Pomysł z gimnazjami był chory od samego początku.
51. Dodane przez Belfer, w dniu - 06-02-2017 09:09
Tak,gimnazja to byla wielka porazka. Natomiast to co robi PIS to tylko i az bolszewizm.
52. Dodane przez edukowany, w dniu - 06-02-2017 09:54
Wreszczie (...) siedzi obok rówieśniczki czyli też już emerytki i oni chcą zmieniać życie młodym
53. Dodane przez nauczyciel, w dniu - 06-02-2017 10:50
Jestem za reformą
54. Dodane przez do 51, w dniu - 06-02-2017 13:11
Proszę o podanie argumentów na poparcie tezy, iż "to co robi PIS to tylko i az bolszewizm".
55. Dodane przez zdługimstażem, w dniu - 06-02-2017 13:33
Mylisz nazwiska to nie ziemniak tylko pan Burak
56. Dodane przez 23, w dniu - 06-02-2017 14:52
Pan Ziemniak boi się że mu pół kolegów wyrzucą z szkoły w Racocie . Ja się ciesze , i chce 8 klas
57. Dodane przez do 54, w dniu - 06-02-2017 18:41
jezeli zyjesz juz troche lat i pamietasz lata 60-te ubieglego wieku z tow.Wieslawem w roli glownej,to juz w malej czesci mamy to samo. natomiast jesli jestes pasjonatem historii to cofnij sie do lat 30-xx w. i do sytuacji w sojuzie (cccp).odrzuc tylko mordy i tragiczne zgony,a reszta tj absolutyzm pozostaje do porownania.
58. Dodane przez BRUTUS, w dniu - 06-02-2017 19:48
(...) Teraz następni cudotwórcy za budżetowe pieniądze wprowadzają jeszcze większy chaos i zamieszanie w oświacie. Precz z eksperymentami na dzieciach i młodzieży!
59. Dodane przez stefan, w dniu - 06-02-2017 22:55
Nauczyciele !! Każdy ma taką pracę na jaką się zgadza... 
Jak się nie podoba, to może robotę zmienić na mniej męczącą, Będzie 48 godzin w tygodniu efektywnej pracy. 
 
Ciało pedagogiczne twierdzi, że pracuje głosem !!! Proponuje zatrudnić się na infolinii np. operatora telekomunikacyjnego !!! Zobaczycie co to jest praca umysłowa i nie tylko !!
60. Dodane przez 1945, w dniu - 07-02-2017 00:10
Choć to może dziwić , w sprawie krytyki zmian w oświacie odwołam się do książki Stanisława Jędrasia pod tytułem \"Gmina Lipno\" strona 187 
 
Szkoła w Wilkowicach istniała już w 1830r. Szkoda , że zaginęła jej kronika prowadzona od momentu utworzenia szkoły.( niestety autor pominął okres wpływu na tę szkołę pruskiej okupacji) 
Okres międzywojenny. kuratorium Okręgu Szkolnego Poznańskiego 19 października 1923 r. powołało Stanisława Karolewskiego z Leszna - z dniem 1 listopada 1923 r. jako nauczyciela szkoły katolickiej w Wilkowicach. Powołany został na stały etat.. Uczyła tu w okresie międzywojennym jego żona i później Henryk kamieniarz...Uczyły się razem dzieci polskie i niemieckie ( wyznania katolickiego); dzieci polskich było 80 , niemieckich 51. 
 
I teraz przejdziemy do reform!!!!! 
 
Po II wojnie światowej Stanisław Karolewski wrócił do pracy w Wilkowicach,jak również Henryk Kamieniarz. 
Ale jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki była to wówczas jak pisze autor Publiczna Szkoła Powszechna (taka transformacja majątku-kradzież),4-klasowa... 
Trzeba było naprawiać spustoszenie,które poczyniła okupacja hitlerowska ( nic nie wspomina o spustoszeniach dokonanych okupacją niemiecką i radziecką) 
Dziwne ale dyrektorem został Piotr Rowiński jak to dziś się mówi desant  
Uczyli też Janina Rowińska,... 
I jakoś nikt nie tupał nogami , że reforma nie taka , że kościołowi szkołę skradziono jakoś ludzie musieli żyć . 
ZNP nie protestowało proszę pani Leokadii !!!! 
 
 
\"Na tej reformie, pisanej na kolanie, najbardziej tracą dzieci - mówiła Leokadia Rowińska, prezes zarządu kościańskiego oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego \" 
 
Pani ! 
Daj spokój . 
Grzechu z Anielą w niemieckiej ambasadzie na terenie Polski się spotyka. 
Czy to przystoi?
reklama
61. Dodane przez do kom.59, w dniu - 07-02-2017 00:58
Po pierwsze - nie po to uczyłam sie aby pracowac w telekomunikacji głosowej, po drugie to my nauczyciele wychowujemy naszych przyszłych przywódców więc warto aby troche w ich nauke zainwestować;) Fakt naszej pracy jest zaledwie 30% reszta to rodzina, ale i tak można te 30 % zamienic na 80 :) Najważniejsze aby nasi wychowankowie podejmowali świadome decyzje, przemyślane, podparte merytorycznymi argumentami. Wkurza was , że pracujemy przy tablicy 18 godzin. ok, ale proszę zapytać znajomego nauczyciela ile siedzi w domu przy biurku? Ja szukając innowacji na lekcję ( jedną lekcję) czasami 2 godziny, a gdzie reszta przygotowań? Wiem, że nie wszyscy nauczyciele tak pracują , ale jak w każdym zawodzie znajda sie inni. w każdym zawodzie sa lepsze i gorsze strony - nie dajmy się zwariowac i napuścić -wtedy łatwiej jest im nami rządzić :) pozdrawiam - nauczycielka
62. Dodane przez do kom. 59, w dniu - 07-02-2017 09:16
jestem rodzicem ucznia kl. IV szkoły podstawowej i jakoś nie zauważyłam by nauczyciele się przemęczali. Gnają z materiałem tak jakby trenowali do olimpiady. Nie tłumaczą nowych zagadnień tylko "uczeń ma się zapoznać z materiałem, który jest w podręczniku". Wiecznie są na zwolnieniach lekarskich itp. Nie powie mi Pani, że osoba, który pracuje kilka lat w zawodzie do każdej lekcji przygotowuje nowe konspekty. Reasumując. jestem za reformą. Niech nauczyciele wymagają, ale najpierw niech przekażą uczniom wiedzę
63. Dodane przez X, w dniu - 07-02-2017 12:33
Należy zająć się poziomem nauczania w szkołach waszą pracą ponieważ to jest problem! 
 
DO 61. I dobrze że myślisz o pracy, starasz się wprowadzac NOWE! Lecz dziciaki po maturze robią błędy ortograficzne! Nie potrafią mówić po polsku np. komu?czemu? OJCOWI!? Takie błędy w LO. Takich jest 30% uczniów. Nie do przyjęcia. Tu kłania się szkoła podstawowa.  
 
Nie interesuje mnie czy gimnazjum pozostanie lecz poziom prowadzonych lekcji.
64. Dodane przez rodzic, w dniu - 07-02-2017 14:00
tym państwu ze zdjęcia już dziękujemy. Nie wypowiadać się za młodych. mieliście swoje 5 minut. JESTEM ZA LIKWIDACJĄ GIMNAZJÓW!!!!!!!!!!!!!!!
65. Dodane przez Do 59, w dniu - 07-02-2017 17:14
Oj,stefanie,jestes widac ekspertem.mam zone-polonistke,36 lat w zawodzie i wiem ile zdrowia i kasy ten zawod kosztuje..
reklama
66. Dodane przez O! le, w dniu - 09-02-2017 14:45
Czy to zbieżność nazwisk przypadkowa? 
Rowiński który po przyjeździe ze wschodu zostaje z marszu dyrektorem mimo przeżycia miejscowych nauczycieli . 
I Leokadia Rowińska, prezes zarządu kościańskiego oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego twierdząca, że żywym organizmie bez przygotowania, bez znieczulenia nie wolno przeprowadzić operacji. 
 
Do reformy po 1945 roku faktycznie się przygotowano a i organizm szczególnie żywy nie był po mordzie inteligencji w Katyniu dzięki czemu znieczulenie nie było potrzebne. 
...................................................... 
 
1936 redagowane przez członków ZNP czasopismo Płomyk wychwala piórem Wandy Wasilewskiej stalinowski Związek Radziecki 
https://pl.wikipedia.org/wiki/Zwi%C4%85zek_Nauczycielstwa_Polskiego 
 
Jan Zaciura 
polski polityk, związkowiec, działacz PZPR, 
do 1990 pełnił funkcję wiceprezesa Związku Nauczycielstwa Polskiego. Brał udział w obradach Okrągłego Stołu po stronie rządowej. 
Od 1990 do 1998 kierował ZNP, zgłaszając akces związku do Sojuszu Lewicy Demokratycznej. Z list SLD w latach 19932001 sprawował mandat posła na Sejm II i III kadencji. 
https://pl.wikipedia.org/wiki/Jan_Zaciura 
 
Sławomir Broniarz  
Do ZNP wstąpił w 1981 
W 1998 został wybrany na prezesa zarządu głównego podczas XXXVII krajowego zjazdu delegatów ZNP 
W 2015 z ramienia OPZZ został członkiem Rady Dialogu Społecznego 
https://pl.wikipedia.org/wiki/S%C5%82awomir_Broniarz 
 
OPZZ 
Porozumienie zostało utworzone 24 listopada 1984 na mocy ustawy o związkach zawodowych z 1982 (ustawa, która również delegalizowała NSZZ Solidarność) przez Zgromadzenie Przedstawicieli Branżowych Związków Zawodowych. Do 1990 OPZZ było silnie podporządkowane PZPR. Po przemianach ustrojowych i likwidacji PZPR związek zawodowy współtworzył (w latach 1991-1997) koalicję wyborczą z Sojuszem Lewicy Demokratycznej. 
Na podstawie przepisów z lat 90. OPZZ przejął część majątku przedwojennych związków zawodowych, znacjonalizowanych w czasach PRL 
https://pl.wikipedia.org/wiki/Og%C3%B3lnopolskie_Porozumienie_Zwi%C4%85zk%C3%B3w_Zawodowych 
 
 
 
 
2008-05-21Strajk w oświacie 
 
Sytuacja jest dramatyczna. Stażysta zarabia brutto tysiąc czterysta osiemnaście złotych. To znaczy, że na rękę nie dostaje nawet tysiąca złotych. Ludzie po szkole podstawowej nie chcą już za takie stawki pracować. To karygodne, by tak traktowano ludzi z wyższym wykształceniem. W Kościanie, wyjaśnijmy, średnia zarobków nauczycielskich jest niższa, niż przewiduje to ustawa - stwierdza Leokadia Rowińska, prezes odziału ZNP w Kościanie.  
W Zespole Szkół im. Marii Konopnickiej tylko jedna z 76 uczestniczących w referendum osób opowiedziała się przeciwko strajkowi. W I Liceum Ogólnokształcącym im. Oskara Kolberga do strajku przystąpi 58 pracowników.  
- Pani dyrektor dzwoniła do mnie z pytaniem: co ona ma zrobić? Oprócz tych, co będą na maturach pracować tego dnia będzie tylko pani dyrektor i dwóch księży katechetów - opowiada Rowińska.  
http://www.koscian.net/Strajk_w_oswiacie,2129.html 
 
No tak . Ludzie po podstawówkach to masło i chleb taniej kupują. 
A dyrektor szkoły taki inteligentny , że dzwoni co ma robić a teraz wszyscy znawcy od oświaty. 
A kto się przejmował w ZNP , że dzieciaki matury piszą w 2008r ?
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
69 m mieszkanie - mo... święciech... 598000
Nowe pokoje,kwatery ... śmigiel 1200
Słoneczne mieszkanie... Leszno 1500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 355656
Lokal handlowo biuro... Leszno 1500
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj