Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Ponad 355 mln złotych - tyle ma kosztować modernizacja linii kolejowej między Lesznem a Rawiczem. Dzisiaj spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisała umowę z włoskim konsorcjum na realizację inwestycji. Po modernizacji podróże na odcinku Wrocław - Poznań mają być bardziej komfortowe, bezpieczne i szybsze.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
O podpisanej umowie pomiędzy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. a włoskim konsorcjum firm Astaldi S.p.A i Costruzioni Linee Ferroviarie S.p.A. poinformowano dzisiaj w oficjalnym komunikacie. Kontrakt dotyczy modernizacji 35-kilometorowego odcinka linii E59 - od Rawicza do Leszna.
- Umowa dotycząca odcinka Rawicz - Leszno, o wartości 355 mln zł netto, to drugi kontrakt
PLK na trasie z Rawicza do Czempinia -mówi Arnold Bresch - członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.- Inwestycja zapewni krótszy czas przejazdu z Wrocławia do Poznania, wzrost poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym oraz większy komfort na stacjach. W 2017 r. Polskie Linie Kolejowe podpisały już umowy na 10 miliardów złotych. Zdecydowanie przyśpieszyliśmy proces inwestycyjny. - dodaje Arnold Bresch.
W ramach inwestycji odnowione zostaną stacje Rawicz i Bojanowo a także przystanki Kaczkowo i Rydzyna. Zmodernizowane mają być perony, system informacji pasażerskiej, oświetlenie oraz oznakowanie. Do wymiany są wiaty i ławki. Obiekty będą także dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Poza tym PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planuje wymianę torów i sieci trakcyjnych oraz modernizację 11 przejazdów kolejowo-drogowych. Mają być nowe urządzenia zabezpieczające, rogatki, sygnalizacje świetlne, dźwiękowe, a także monitoring. Sprawny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych mają zapewnić dodatkowo nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz Lokalne Centrum Sterowania w Lesznie. Dla poprawy bezpieczeństwa wybudowane mają być 3 nowe wiadukty - 2 wiadukty kolejowe w Rawiczu na ulicach Piłsudskiego i Świętojańskiej oraz drogowy na drodze Bojanowo- Pakówka. Powstaną też 3 nowe przejścia pod torami: na stacjach Rawicz i Bojanowo oraz w ciągu ul. Okrężnej w Lesznie.
Początek robót budowlanych zaplanowano na październik 2017 roku a zakończenie na 2020 rok. Będzie to czwarty etap modernizacji połączenia kolejowego Poznań - Wrocław. Po zakończeniu wszystkich prac pociągi pasażerskie mają jeździć z prędkością do 160 km/h. Projekt jest współfinansowany z funduszy unijnych.
1. Dodane przez Jan, w dniu - 23-06-2017 20:23 00 I będzie trwać i trwać tak jak było z Hiszpanami na trasie Poznań -Czempiń
2. Dodane przez Wiecho blacharz, w dniu - 23-06-2017 20:35 00 Gdzie tunel w Zaborowie i kto winien, że pokpili sprawę?
3. Dodane przez PODKOŚCIELNY, w dniu - 23-06-2017 20:36 00 No to teraz już do Warszawy nie dojedziemy. Ani od strony Poznania, zresztą Poznań też jest odcięty bo trzeba jeździć dookoła, ani od strony Wrocławia. Leszno będzie odcięte od świata.
4. Dodane przez pędolino, w dniu - 23-06-2017 21:07 00 Nie rozumiem jak unia może dofinansowywać 160 km/h?
W 1949 r. w nowo utworzonej RFN powstała Deutsche Bundesbahn (DB) (Niemiecka Kolej Federalna), w NRD zachowano przedwojenną nazwę Deutsche Reichsbahn (DR) (Niemiecka Kolej Rzeszy).
Po zjednoczeniu Niemiec obydwa zarządy kolei zostały w 1994 r. połączone i przekształcone w spółkę akcyjną o nazwie Deutsche Bahn AG (Kolej Niemiecka).
5. Dodane przez Zainteresowana, w dniu - 23-06-2017 21:28 00 Do kom 2 : Będzie tunel w Zaborowie przy ul okreżnej przecież jasno napisane. W końcu będzie można spokojnie i bezpiecznie przejsc w tym miejscu. Brawo
6. Dodane przez mastiff, w dniu - 23-06-2017 21:56 00 Tak niesmiało przypomnę ze Poznań-Czempin ma juz 2 lata opoznienia ...
7. Dodane przez podróżujący, w dniu - 23-06-2017 23:13 00 Jak będzie do tego nowy tabor i w czasie jazdy nie będą się palić instalacje w wagonach to wtedy można mówić, że zostanie poprawiony czas przejazdu. Przecież Dworzec Leszczyński to skansen taboru, którego nie chce widzieć ani wyremontowany Poznań i Wrocław. Pozdrawiam wszystkich "niewolników" usług firmy PKP
8. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 24-06-2017 08:50 00 A co z ekranami dźwiękochłonnymi przy torach znajdujących się blisko zabudowań, będą tak jak na trasie Poznań-Czempiń?
9. Dodane przez Korneliusz, w dniu - 24-06-2017 10:53 00 170 km linii w 10 lat... Wstyd po prostu
10. Dodane przez Trzeci tor do mijania albo i czwarty, w dniu - 24-06-2017 10:58 00 Pod pruskim jarzmem Polacy budowali kolej. Za sanacji budowali . Pod Ruską i niemiecką okupacją budowali. Po co po 1990 roku pensje budującym kolej w Polsce ma cudzoziemiec płacić?
Ale skoro już Włosi mają budować to w umowie mam nadzieję , że jest napisane , że podczas odbioru trasy Pendolino musi przejechać z pełną prędkością łącznie z łukami. czyli mają do wyboru rostować łuki albo wychylne pudła montować.
To by była uczciwa umowa na miarę postępu.
11. Dodane przez do 5, w dniu - 24-06-2017 13:02 00 Tiry się tam zmieszczą?
12. Dodane przez {}, w dniu - 24-06-2017 22:02 00 Tak szybko to wąskotorówki w Japonii jeżdżą. Przykre ale taka jest prawda. Tak , przykre wcale nie śmieszne. Żeby było lepiej musi być gorzej Dziwne to powiedzenie. Bo co może oznaczać? Japonia to kraj zbombardowany atomowo.
reklama
13. Dodane przez podróżująca, w dniu - 24-06-2017 22:56 00 Ciekawe, czy będą windy na peronach,bo z bagażami jest bardzo trudno ludziom nie tylko starszym, przedostać się na pierwszy peron,mają do pokonania schody, tunel i znowu schody w górę.
14. Dodane przez ja, w dniu - 25-06-2017 08:51 00 Jestem przeciw ekranom. Podróżując chcę widzieć krajobraz.
15. Dodane przez Edward Szczucki, w dniu - 26-06-2017 00:17 00 ?!Nie ma słowa o wiadukcie w Lesznie na ul.Wilkowickiej.Przeoczenie czy zmiana decyzji?!
reklama
16. Dodane przez obserwator, w dniu - 11-07-2017 23:35 00 A czy pociągi wreszcie będą jeździły do Wrocławia i Poznania w godzinach wczesnopannych, stacje będą piękne , ale pasażerów nie będzie, bo nie ma połaczeń kolejowych!
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.