Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Niebezpieczne zdarzenie na wiadukcie. Podczas zjazdu peugeot wypadł z drogi. Samochód, który przejechał przez pas rozdzielający jezdnie i uderzył w drzewo na poboczu, został zupełnie zniszczony. Karetka zabrała kierowcę do szpitala.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Kierowca peugeota, mieszkaniec powiatu leszczyńskiego jechał wiaduktem z centrum miasta w stronę Wschowy. Na wysokości pływalni
Akwawit stracił panowanie nad autem. Samochód przejechał przez trawnik rozdzielający, później dwa pasy jazdy w przeciwnym kierunku i uderzył w rosnące na poboczu drzewo. Na szczęście w tym momencie samochody nie wjeżdżały na wiadukt i nie doszło do zderzenia.
Kierowca peugeota był przytomny, został zabrany do szpitala na badania. Czynności wyjaśniające przeprowadzili na miejscu policjanci. Strażacy zabezpieczali teren. Przez około godzinę nieprzejezdny był jeden pas ruchu.
1. Dodane przez jasne, w dniu - 24-09-2017 19:35 jechał z dozwoloną tam prędkością 50km/h
2. Dodane przez Xxx, w dniu - 24-09-2017 20:02 A gdyby akurat samochody wjeżdżały na wiadukt .. matka z dzieckiem?codziennie widzę jak tam zapier*** i na pewno nie jechał 50 km/h
3. Dodane przez Xx, w dniu - 24-09-2017 20:05 A co jak akurat jechała by matka z dzieckiem na przeciwnym pasie, napewno nie jechać 50km/h codziennie widzę jak tam zapier***
4. Dodane przez Tony, w dniu - 24-09-2017 20:06 Następny Kubica w lesznie maskara
5. Dodane przez V8, w dniu - 24-09-2017 20:07 Ślisko było strasznie!!! - do tego prędkość i gotowe 2 Dobrze, że żyje - nie wyglądało to zbyt ciekawie...
6. Dodane przez ja, w dniu - 24-09-2017 20:12 coś ostatnio często tego typu wypadki na tym odcinku drogi???
7. Dodane przez Jam, w dniu - 24-09-2017 20:16 Takie zniszczenia przy dozwolonych 50 km/h - no kto by pomyślał?
8. Dodane przez Kierowca, w dniu - 24-09-2017 20:19 Mam nadzieję że Policja mu prawko zabrała bo z pewnością 50 -60 km/h to nie było. Szczęście że nikogo nie zabił
9. Dodane przez do 1, w dniu - 24-09-2017 20:26 wszyscy się tam ścigają co najmniej 80 km/h
10. Dodane przez Do 1, w dniu - 24-09-2017 20:46 Tak!!!
reklama
11. Dodane przez Ocynk, w dniu - 24-09-2017 20:49 No z tak obdartą korą to drzewo tylko do wycinki. Komisja europejska nie będzie zadowolona, Ministra ściga za wycinkę suszek z robalami .
12. Dodane przez Kris, w dniu - 24-09-2017 20:50 A kim ty jestes pajacu "jasne"
13. Dodane przez ***, w dniu - 24-09-2017 21:07 Może wreszcie władze postawią tam fotoradar.
14. Dodane przez Kierowca, w dniu - 24-09-2017 21:09 Panowie Policjanci postawcie na wiadukcie fotoradar przenośny ustawcie go na +10 i rozliczajcie "ścigantów".W inny sposób nie nauczycie kierowców jazdy zgodnej z przepisami.Nie zapowiadana akcja czerwone światło w Lesznie też by przyniosła efekty....ale chyba nie doczekamy tego w najbliższym czasie.Pozdrawiam jeżdżących zgodnie z przepisami a pozostałym życzę "grubego portfela"i powodzenia na egzaminie.
15. Dodane przez balu, w dniu - 24-09-2017 21:23 Wycięto drzewa bo bo uderzały w samochody .Teraz należy zlikwidować wiadukt bo przewraca samochody.A może to kierowcy są nierozgarnięci- bardzo delikatnie powiedziane.
16. Dodane przez Hans Kloss, w dniu - 24-09-2017 21:24 W cywilizowanych krajach nie ma opcji dopuścić do takiego zdarzenia. Po kilku takich numerach burmistrz montuje radar i zamienia Leszno w Eldorado.
17. Dodane przez do kom 11, w dniu - 24-09-2017 21:36 do komentarza nr 11 Jestem kierowcą przestrzegającym ograniczeń prędkości i zwolennikiem fotoradarów co 200m na każdym odcinku drogi. Jestem też zwolennikiem wprowadzenia rejestratora prędkości w każdym pojeździe by po ewentualnym wypadku lub innym zdarzeniu w przypadku przekroczenia prędkości winę przypisywać podobnie jak po jeździe pod wpływem alkoholu.
18. Dodane przez jędrek, w dniu - 24-09-2017 21:55 jest tam na lewym pasie kratka kanalizacyjna która wybija kierownicę z rąk.
19. Dodane przez joy, w dniu - 24-09-2017 22:38 Życzę kierowcy dużo zdrowia. Łatwo jest oceniać ale każdy z nas może popełnić błąd. Kierowca największą krzywdę wyrządził sobie i swojej rodzinie. Jeżdżę tamtędy od początku poswatania wiaduktu. Fakt jest taki, że jest tam pewne miejsce tzw. przełamanie spadków w którym gromadzi się woda w poprzek drogi. Jadąc 50 km/h nie ma problemu ale przy większych prędkościach robi się niebezpiecznie. Proponuję nie oceniać lecz skupić się na sobie. Noga z gazu i więcej życzliwości dla innych, a będzie dużo bezpiecznej. Życie mamy tylko jedno. Powtórki nie będzie...
20. Dodane przez kierowca, w dniu - 24-09-2017 22:47 A gdzie są nasi dzielni "niebiescy"? Jadąc wiaduktem z dozwoloną szybkością jest się najwolniejszym pojazdem!
21. Dodane przez Wiecho blacharz, w dniu - 24-09-2017 23:01 wiadukt to tradycyjny tor wyścigowy, a już ten zjazd jest traktowany jak skoczni narciarska, który to już Małysz tam poleciał?
22. Dodane przez andrzej, w dniu - 24-09-2017 23:06 jedrek a może ta kratka wybiła ci już mózg
23. Dodane przez x2x, w dniu - 24-09-2017 23:16 No gościu kierowca pierwsza klasa ... trzeba mieć umiejętności. Mam nadzieje że dożywotnio mu zbiorą prawko
24. Dodane przez ali, w dniu - 24-09-2017 23:55 Do kom 2 a gdyby jechała babcia z dziadkiem ?, to też ludzie.
25. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 25-09-2017 00:28 . Auto po poważnym wypadku, nieźle wyklepane i ma problemy ze zbieżnością kół? Ściąga w lewo. Też tak kiedyś miałam po wymianie opon z zimowych na letnie. Na każde koło z przodu miałam założoną inną oponę, tak kombinują pseudo mechanicy. Opona na prawej stronie miała inny bieżnik, inną szerokość i wagę niż ta na lewym kole. .
26. Dodane przez ochocho, w dniu - 25-09-2017 07:14 No nie ten kierowca powinien z miejsca miec zabrane PRAWO JAZDY dobrze ze nikogo nie zabił ,jego predkosc była wrecz ...!!!!!!!!!!!!!!!!
27. Dodane przez Madrale, w dniu - 25-09-2017 08:38 Predkosc moze i miala znaczenie nie male, ale jest tam wiecej skladowych.skladowa 1. Studzienka o ktorej ktos wspomnial( prosze zobaczyc na normy w jakich granicach powinna byc osadzona a jak jest) skladowa 2. Podczas opadow woda przelewa sie z prawej na lewa strone sporym strumieniem co moze miec wplyw na przyczepnosc (aquaplaning) pozdrawiam
28. Dodane przez monia, w dniu - 25-09-2017 08:44 tak to jest jak się chłopu pozwala usiąść za kierownicą
29. Dodane przez cyc, w dniu - 25-09-2017 09:40 Na ty wiadukcie powinien stać średni pomiar prędkości , tam wyścigi robią kto pierwszy na światłach a ten gostek na 100% miał koło 100km/h , przeleciał dwa pasy i tak wysoko uderzył w to drzewo, drogówka nie obliczy jego prędkości bo było mokro
30. Dodane przez kierowca, w dniu - 25-09-2017 09:45 Nogi z gazu! Wiadukt jak tor formuły 1! Większość kierowców to aroganci drogowi! Wolniej jedziesz dalej zajedziesz w tym tkwi sedno. Komentujący specjaliści niestety tego nie biorą pod uwagę wypisując motoryzacyjne analizy na zasadzie badania zawartości cukru w cukrze!
31. Dodane przez aaaaa, w dniu - 25-09-2017 10:07 jadąc przepisowo na wiadukcie inni kierowcy trąbią bo im za wolno a potem że wypadki.
32. Dodane przez Obserwator2, w dniu - 25-09-2017 17:42 Postawić fotoradar/ ale nisko/ w kierunku Wschowy zaraz ze zjazdem.I po zawodach.
33. Dodane przez Jarek, w dniu - 25-09-2017 19:29 No to pozostaje poczekać na reakcję leszczyńskiej drogówki i zobaczyć czy będzie kontrola prędkości na wiadukcie czy rozejdzie się to po kościach.Panowie Policjanci nie bądźcie obojętni na te komentarze a kierowcy jadący przepisowo będą Wam wdzięczni.
34. Dodane przez tylko radary, w dniu - 25-09-2017 21:45 Dwa radary na wiadukcie w obie strony obejmujące wszystkie pasy. Żadnych głupich pytań kto jechał jako kierowca. Płaci i zbiera punkty właściciel pojazdu i niech on się rozlicza z tym komu dał pojazd a na drugi raz już nie da. Panowie policjanci szykują się do snu zimowego, niestety.
35. Dodane przez jin, w dniu - 26-09-2017 15:52 Gdyby jechał 50km/h to tak by auta nie roztrzaskał . NA WIADUKCIE ZAINSTALOWAĆ FOTORADARY I PROBLM ZNIKNIE
36. Dodane przez ad, w dniu - 27-09-2017 16:13 za duzo filmow sie naogladal
37. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 27-09-2017 16:39 . PORADY FACHOWCA ZE ŚREMU: "Regulacja geometrii kół to nie tylko ustawienie zbieżności. Samochód mający problemy z geometrią kół może być bardzo niebezpieczny i kłopotliwy w eksploatacji. Złe ustawienie kątów i zbieżności to gorsza przyczepność do drogi. Skutki uboczne to przede wszystkim nierównomierne zużycie opon i zwiększone zużycie paliwa.
Dlatego przed sezonową wymianą ogumienia warto odwiedzić warsztat, w którym fachowiec ustawi kąt pochylenia kół, zbieżności kół, pochylenia sworznia zwrotnicy oraz wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Na czym polega regulacja tłumaczy Filip Fischer, Kierownik Działu Obsługi Klienta.
Kąt pochylenia kół To parametr, którego złe ustawienie skutkuje nierównomiernym zużyciem opon. Mówiąc najprościej, to kąt odchylenia od pionu koła widzianego od przodu auta. Mówimy, że jest dodatni, kiedy od samochodu odstaje bardziej górna część koła. W takiej sytuacji szybciej ściera się zewnętrzna część opony. O kącie ujemnym (tzw. negatyw) mówimy wówczas, gdy na zewnątrz bardziej wysunięta jest dolna część koła, co skutkuje nadmiernym naciskiem samochodu na wewnętrzną część opony. I to ona jest automatycznie bardziej ścierana.
Prawidłowe ustawienie to takie, kiedy podczas skrętu koła płasko przylegają do drogi. W takiej sytuacji samochód w czasie jazdy nie ściąga w żadną stronę. Będzie się tak działo, gdy różnica między kątami pochylenia obu kół będzie duża.
Zbieżność kół Tym terminem określamy ustawienie kół na jednej osi. Prawidłowe ustawienie polega na skierowaniu obu kół przodami lekko ku sobie. Odległość między nimi jest wówczas nieco mniejsza przed osią niż za nią. Takie ustawienie kół poprawia stabilność samochodu, szczególnie w zakrętach.
Ustawiając ten parametr nie można jednak przesadzić. Zbyt mocne skierowanie kół przodami ku sobie będzie skutkowało nadmiernym zużyciem opon rozpoczynającym się od ich zewnętrznych krawędzi. Samochód będzie wówczas w zakrętach zbyt podsterowny. Z kolei w przypadku rozbieżności, czyli ustawienia kół przodami na zewnątrz samochodu, pojazd będzie w zakrętach nadsterowny. Opony mocniej zużywają się wówczas wzdłuż wewnętrznej krawędzi.
Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy Określamy w ten sposób kąt powstały między sworzniem zwrotnicy a prostą pionową prostopadłą do powierzchni podłoża, mierzony wzdłuż osi poprzecznej pojazdu. Jeśli pojazd jest wyposażony w sworznie kuliste, czyli przeguby, jest to prosta przebiegająca przez oś obu przegubów podczas skrętu.
Przy ustawianiu tego elementu istotny jest promień zataczania. To odległość punktów utworzonych przejściem przez płaszczyznę osi sworznia zwrotnicy i pochylenia koła. O promieniu dodatnim mówimy wówczas, gdy punkty przecięcia tych osi leżą poniżej płaszczyzny jezdni. Jeśli leżą powyżej, kąt jest ujemny.
Ustawienie tego parametru jest możliwe tylko z równoczesną regulacją kąta pochylenia koła. W wielu nowych modelach samochodów ustawia się ujemny promień zataczania, co pozwala jechać prosto podczas hamowania nawet w przypadku uszkodzenia jednego z obwodów hamulcowych.
Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy To parametr przyczyniający się do stabilizacji kół kierowanych zwłaszcza przy dużych prędkościach i dużym promieniu skrętu. Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy powoduje powstanie momentu stabilizacyjnego od reakcji bocznych podłoża.
Kiedy punkt przecięcia osi sworznia z jezdnią znajduje się przed punktem styku opony z drogą, kąt określa się jako dodatni. Z kolei w przypadku, gdy punkt przecięcia osi sworznia zwrotnicy z jezdnią występuje za punktem styku opony z jezdnią mówimy o kącie ujemnym. Jeśli ten parametr jest ustawiony prawidłowo, po wykonaniu skrętu koła samoczynnie powracają do jazdy na wprost.
Eksperci przekonują, że geometrię należy kontrolować przynajmniej raz w roku, ponieważ kąty przestawiają się samoczynnie, m.in. w czasie jazdy po dziurach i w wyniku zużycia elementów układu zawieszenia. Po zakupie używanego auta powinna być to czynność obligatoryjna, podobnie jak wymiana oleju silnikowego i paska rozrządu."
JA SPRAWDZIŁABYM DIAGNOSTĘ, KTÓRY PODPISAŁ PRZEGLĄD I MECHANIKA, KTÓRY TEN SAMOCHÓD NAPRAWIA. KAŻDY SAMOCHÓD POWINIEN MIEĆ KSIĄŻKĘ NAPRAW A W NIEJ WSZYSTKO, ABSOLUTNIE WSZYSTKO CO DOTYCZY INGERENCJI W KTÓRĄKOLWIEK CZĘŚĆ SAMOCHODU OD WYMIANY ŻARÓWEK PO ZAŁOŻENIE NOWYCH SPOJLERÓW z datą i nazwiskiem osoby, która dokonała naprawy lub wymiany części na nową. .
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.