Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Unieważniamy przetarg na zakup autobusów dla MZK – powiedział w Kwadransie Samorządowym wiceprezydent Adam Mytych. Postępowanie zostanie przeprowadzone jeszcze raz, możliwe że ze zmienioną specyfikacją – być może zamiast elektrycznych miasto zamówi pojazdy hybrydowe.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
W przetargu na zakup 8 autobusów elektrycznych dla MZK wraz z infrastrukturą do ich ładowania wystartowała tylko jedna firma - podpoznański Solaris z ofertą wynoszącą 24 miliony złotych. To aż o 7 milionów więcej niż zakładano - miasto liczyło, że wyda ok. 17 milionów, z czego 85 procent pochodzić miało z unijnego programu operacyjnego.
Po rozmowach w Urzędzie Marszałkowskim w Poznaniu zapadła decyzja o unieważnieniu przetargu. -Zostanie on ogłoszony na nowo, jednak ze zmienioną specyfikacją warunków zamówienia - zapowiada Adam Mytych. Jeszcze nie ustalono szczegółów, ale wiceprezydent przyznaje, że rozważana jest zmiana autobusów elektrycznych na hybrydowe. -Są one tańsze i nie wymagają dodatkowych urządzeń do ładowania - mówi Mytych - wolelibyśmy jedna pozostać przy autobusach elektrycznych. Wyjaśniona ma być też sprawa dlaczego mimo wielu zapytań ostatecznie ofertę w poprzednim przetargu złożyła jedna firma.
1. Dodane przez hahahaha, w dniu - 01-02-2018 10:45 Miał być "skok cywilizacyjny" a wpadliśmy w czarną dziurę. To jest #dobrazmiana. A świstak zawija w sreberka.
2. Dodane przez haha, w dniu - 01-02-2018 11:31 a ja bym wolała, aby autobusy leszczyńskiego MZK jeździły punktualnie bez względu na źródło zasilania
3. Dodane przez LOL, w dniu - 01-02-2018 13:51 Który to już przetarg, którego nie udało się zrealizować, bo ktoś w urzędzie źle obliczył koszty? Rozumiem, że można się machnąć o pół, ba, nawet bańkę, ale jeśli ktoś się myli o 7 milionów, to znaczy, że się na robocie nie zna. Kogo pan prezydent sobie tam zatrudnia, że takie gafy się zdarzają. Przykre to. I zamiast skoku cywilizacyjnego będzie "podskok"...
4. Dodane przez zaniepokojony, w dniu - 01-02-2018 14:43 Zero Emissiom. Prawie zero szans na zakup autobusów z napędem elektrycznym. P. Mytych obecnie mówi o autobusach hybrydowych ( bardziej skomplikowanych od elektrycznych posiadających oprócz silnika elektrycznego, silnik spalinowy, skomplikowany układ elektroniczny itd.- droższych w eksploatacji od elektrycznych )tylko wyłącznie z tego powodu, że są one tańsze w zakupie od elektrycznych i to jest jedyne kryterium zmiany polityki zakupu autobusów.Nadal ani słowem, dlaczego tak późno ogłoszono przetarg i stąd właśnie taki skutek - brak środków na zakup w pełni elektrycznych, bo w miedzyczasie autobusy elektryczne znacznie zdrożały. Kto imiennie za to odpowiada ?. Ten problem winien niepokoić media i członków Rady Miejskiej. W tej sprawie winno się włąśnie powołać komisję doraźną Rady Miejskiej, a nie w sprawie Akwawitu, która w wielu kwestiach omawianych publicznie na Sesji przez Prezydenta będzie mogła co najwyżej poprzebierać palcami, jak trafnie to omówił radny p. Rusiecki.
5. Dodane przez peterpan, w dniu - 01-02-2018 15:50 Proponuję zacząć od przetargów na piaskownice , a przydadzą się .....Leszno tu chce się wyć
reklama
6. Dodane przez Karina, w dniu - 01-02-2018 16:48 Pora jesienią na zmiany w tym urzędzie. Od samej góry.
7. Dodane przez do 5, w dniu - 01-02-2018 17:44 To wyj ! W Lesznie i tak sie dobrze zyje,fakt w urzedzie amatorzy !
8. Dodane przez xxx, w dniu - 01-02-2018 18:34 Panie Mytych! Autobus to nie kwiatek,gdzie chciałem kupić różę, ale nie - po wejściu do kwiaciarni kupię goździk. Czy dociera do Was, że w trakcie Waszej kadencji, która za parę miesięcy się kończy nie zakupiliście żadnego autobusu dla Miejskiego Zakładu Komunikacji, a w tym czasie autobusy w tym zakładzie " zestarzały się"prawie o 4 lata. Tylko gratulować i do bólu "wyjaśnić", dlaczego mimo wielu zapytań ostatecznie ofertę w poprzednim przetargu złożyła jedna firma.
9. Dodane przez BOLO, w dniu - 01-02-2018 19:24 NIECH PORZADNIE TE RZECHY WYREMONTUJA . A NIE MARZA O NOWYCH.I TO BEDZIE PRAWDZIWY SKOK W NASZYM MIESCIE.
10. Dodane przez Archanioł, w dniu - 01-02-2018 19:26 do 1. Nie ma się z czego śmiać! Skakać w tył też można. Nie słyszał kolega? Można nawet w tym przodować, a w statystykach dla zmanipulowanych mas podawać wartości bezwzględne.
11. Dodane przez do kom. 10, w dniu - 01-02-2018 20:43 Gdzieżbym śmiał się śmiać z Dobrej Zmiany?
12. Dodane przez 1,2,3, w dniu - 02-02-2018 09:06 Prezydent Malepszy nie mając specjalistycznego Biura Projektów Współfinansowanych podległego bezpośrednio Prezydentowi Borowiakowi rozstrzygnął poprzedni przetarg bez problemu kupując dla MZK 11 szt. autobusów renomowanej firmy Solaris.Prawdopodobnie nie rzecz w mnogości komórek organizacyjnych U.M.
13. Dodane przez Sandro Ramirez, w dniu - 02-02-2018 09:56 Koncepcje, wizje, cuda, wianki, ale żeby choć jeden przetarg przeprowadzić bezproblemowo....
14. Dodane przez co tam, czy taki, czy może taki w czym problem, w dniu - 02-02-2018 10:36 Panie Mytych! Wspomina Pan o hybrydach z konieczności.O jakich hybrydach: klasycznych tzn. silnik spalinowy dużej mocy i pojemności i silnik elektryczny,czy hybrydach elektrykach tzn. baterie, silnik elektryczny i mały silnik spalinowy? Proszę porozmawiać z fachowcami, którzy eksploatują autobusy z różnymi napędami: www. transport-publiczny.pl.Hybrydy to niestety kosztowny serwis i naprawy , czyli dla MZK wysokie koszty eksploatacji.Tylko elektryki i to renomowanej firmy, a nie firmy która wyprodukowała , a dokładniej zmontowała z podzespołów przysłowiowy 1 autobus.
15. Dodane przez Obiektywny, w dniu - 02-02-2018 13:28 Panie Mytych - jak się Pan nie zna to odpuść Pan. Żenada, co Pan wyprawia w tym temacie. Pan tego tematu nie doprowadzi do właściwego zakończenia do końca swojej kadencji - tylko kto pokryje koszty tego nieudacznictwa !!!
16. Dodane przez zatroskany, w dniu - 02-02-2018 14:23 No to macie problem. Bez komisji się nie obejdzie.Panie Jęcz - jest Pan przewodniczącym Komisji Rozwoju i Infrastruktury Miejskiej Rady Miejskiej i nie dostrzega Pan problemu?
17. Dodane przez xxx, w dniu - 02-02-2018 14:48 Zacytuję wypowiedź Prezesa Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie p. Kuźmińskiego publikowanej w internecie w Prawie&Finansach cyt." Warszawa chce autobusy na prąd i gaz.Jeżeli autobus jeździ średnio 13 km/h i mniej, to hybryda może się opłacać.Jeżeli szybciej, to koszty są porównywalne, albo nawet wyższe od autobusu ze standardowym wyposażeniem ". W MZK Leszno ta prędkość - prędkość techniczna jest zdecydowanie wyższa niż 13 km/h". Wszystko w tym temacie.W Lesznie albo diesle, albo elektryki p. Mytych.
18. Dodane przez do 17, w dniu - 02-02-2018 15:56 Tylko w mojej ocenie tu nie chodzi o ekologię, o zmniejszanie kosztów, tylko o marketing. "Kupujemy elektryczne autobusy" i mieszkańcy szczęśliwi, że władze miasta stawiają na ekologię (nie myśląc o kosztach eksploatacji itd), więc jak pada hasło hybrydy, to ludzie dalej myślą, że no może nie do końca ekologicznie, ale bardziej niż teraz, bo to "hybrydy". Kto tam panie u nas myśli o kosztach? Będzie trzeba zadłuży się miasto jeszcze bardziej, ale pieniądze się znajdą, a lud będzie szczęśliwy, że są "ekologiczne" autobusy. Ciekawe, czy udzie wiedzą skąd mamy prąd i jak ekologicznie go wytwarzamy... hehe
19. Dodane przez xxx, w dniu - 02-02-2018 19:45 Zaprzepaszczono w sposób nieodwracalny możliwość zakupu niezwykle oszczędnych jeśli chodzi o koszty eksploatacji autobusów elektrycznych i dodatkowo obniżono ich ilość z 11 szt. do 8 szt. co moim zdaniem było iracjonalnym posunięciem uwzględniając fakt 85% dofinansowania środkami unijnymi, o średnim wieku taboru MZK Leszno wynoszącym około 10 lat nie wspominając.Ktoś osobiście ponosi odpowiedzialność za taki stan rzeczy i tym właśnie powinna zająć się w trybie pilnym Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej i jej przewodniczący p. Marek Goryniak względnie Komisja Rozwoju i Infrastruktury Miejskiej z jej przewodniczącym p. Kazimierzem Jęczem. W tej sytuacji uwzględniając powyższe komentarze i doświadczenia innych komunikacji miejskich m.in. MZA w Warszawie zapewne absurdalnym byłby zakup skomplikowanych w konstrukcji swojej i wyjątkowo drogich w eksploatacji z uwagi na wysokie koszty napraw i serwisu autobusów z napędem hybrydowym, które w warunkach leszczyńskich generowałyby prawdopodobnie wyższe koszty niż autobusy tradycyjne z silnikiem diesla. Uwzględniając powyższe osobiście uważam, że trzeba zrobić wszystko i przekonać służby Marszałka Województwa Wielkopolskiego do sfinansowania środkami unijnymi zakupu około 15-16 autobusów z silnikiem diesla spełniającymi co najmniej normę emisji spalin Euro 6. Zabezpieczone środki unijne na to zadanie wystarcza na zakup 15-16 autobusów o których mowa wyżej. Pragnę poinformować,że Przedsiębiorstwo Transportowe Translub z Lubonia rozpisało przetarg na dwa fabrycznie nowe autobusy klasy MAXI z silnikami spełniającymi co najmniej normę emisji spalin Euro 6 współfinansowany przez Unię Europejską ze środków przeznaczonych na wspieranie niskoemisyjnej mobilności miejskiej w obszarze funkcjonalnym Poznania.Myślę, że są szanse i trzeba zdecydowanie działać, bo na potrzeby MZK w Lesznie trzeba kupić bez wątpienia nowe autobusy i to z napędem elektrycznym względnie z silnikami diesla spełniającymi co najmniej normę emisji spalin Euro 6, a nie hybrydy.
20. Dodane przez 1111111, w dniu - 03-02-2018 10:09 Godna zwrócenia uwagi jest treść ostatniego zdania newsa cyt. " Wyjaśniona ma być też sprawa dlaczego mimo wielu zapytań ostatecznie ofertę w poprzednim przetargu złożyła jedna firma".Sprawdzone działanie - temat zastępczy bez jakiegokolwiek znaczenia.Sprawdzić niezwłocznie to bez wątpienia należy, dlaczego tak późno ogłoszono przetarg - i kto osobiście ponosi za to odpowiedzialność wiedząc o dofinansowaniu środkami unijnymi przed podpisaniem umowy z Marszałkiem to znaczy, że dokumentacja przetargowa winna "czekać" na jej podpisanie - i bez sensu, a dodatkowo jak się okazuje ze skutkiem niekorzystnym dla ogłaszającego przetarg wielokrotnie przesuwano termin składania ofert, tylko niby po to, żeby odpowiedzieć oferentom na liczne zapytania. Zasada jest taka, albo zamawiający - ogłaszający przetarg zna zagadnienie i wie czego chce, albo SIWZ piszą potencjalni oferenci swoimi zapytaniami i to wielokrotnie ze skutkiem jak w Lesznie. Włodarze tego miasta - jest już luty, ale 2018r. i nadal nie wiadomo , jakie i ile autobusów zakupi Prezydent Borowiak na potrzeby MZK i czy w ogóle zakupi ( fizycznie to zapewne nie zdąży w roku wyborczym ).To wiele mówi.
21. Dodane przez xxx, w dniu - 03-02-2018 11:02 Ogłaszając teraz przetarg na dostawę obojętnie jakiego autobusu jeśli chodzi o napęd ( diesel, elektryk, hybryda ) renomowanej firmy zapewne trzeba zakładać czas realizacji 400 dni lub dłuższy.
22. Dodane przez 2222, w dniu - 03-02-2018 12:07 Na stronie mzk jedynie fotografie. Nic nie wiemy o zakładzie, żadnych danych. Informacje są przed nami konsekwentnie i od dawna ukrywane. Wszystkie dokumenty związane z tym projektem i finansowaniem unijnym powinny być publicznie dostępne: szczegóły umowy o dofinansowanie, całe postępowanie przetargowe, ogłoszenia o przetargu, wybór oferty, itd. Ta sprawa z pewnością będzie musiała być publicznie wyjaśniana. Na razie zrobią wszystko, by do wyborów sprawę przyciszyć. Przez prawie cztery lata w sprawie koniecznych zmian w komunikacji miejskiej nie zrobiono nic, poza zatrudnieniem kolejnego dyrektora.
23. Dodane przez 1111111, w dniu - 03-02-2018 18:51 Autobusy to nie parasolki, wstążki i leżaki.
24. Dodane przez do komentarza nr 17, w dniu - 04-02-2018 10:28 Faktycznie o tym mówi Prezes MZA Warszawa - patrz: www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/dlaczego-warszawa-chce-autobusy-na-prad-i-gaz-a-nie-chce-hybrydy-57788html
25. Dodane przez do komentarza 21, w dniu - 04-02-2018 12:17 Faktycznie tego samego dnia tj. 10 lipca 2017r. umowę z Marszałkiem Województwa Wielkopolskiego w sprawie dofinansowania środkami unijnymi zakupu autobusów o niskiej emisji spalin podpisali: samorząd Konina, MPK so. z o.o. w Gnieźnie i Prezydent Borowiak. I co dalej: dnia 15 grudnia 2017r. MZK w Koninie odebrało 8 szt. nowych 12m autobusów z silnikami diesla spełniająymi wymogi normy emisji spalin Euro 6 za wartość brutto 9.817.368 zł, dnia 27 października 2017r. MPK sp. z o.o. w Gnieźnie i Solaris podpisali umowę na dostawę 12 szt. nowych niskopodłogowych autobusów o długości 10,5 m z silnikami diesla spełniającymi wymogi normy emisji spalin Euro 6 na wartość 11,8 mln. zł brutto - pierwsze autobusy dostawa już w kwietniu 2018r.. A Leszno - Leszno w "lesie ". Tylko gratulować.
26. Dodane przez do komentarza 25, w dniu - 04-02-2018 13:40 Co jeszcze trzeba do dymisji - być może honoru.
27. Dodane przez do komentarza 25, w dniu - 04-02-2018 15:01 Konin,Gniezno potrafiły,Leszno niestety nie.Kompromitacja
28. Dodane przez do 25, w dniu - 04-02-2018 18:11 Na 8 szt. autobusów elektrycznych o odpowiedniej kompletacji ze znacznym niczym uzasadnionym opóźnieniem ogłoszono przetarg z określonymi wymaganiami co do baterii, jej gwarancji itp. nie zapoznając się z realiami rynku i aktualnymi cenami, pomimo tego, że opracowywano dokumentację przetargową wyjątkowo długo. Miasto Leszno posiadało środki zabezpieczające to zamówienie , ale w okresie 2015/2016, niestety nie w 2017.Niestety oczekiwania minęły się z możliwościami i ktoś za to ponosi odpowiedzialność. Obecne zamówienia producenci autobusów realizują w I kwartale 2019r. P. Mytych nie poinformował nas kiedy, jakie i ile autobusów Otrzyma MZK Leszno.Wychodzi na to, że w tej kadencji samorządu mieszkańcy Leszna nie otrzymają żadnego autobusu. Co nas czeka. Albo 5-6 autobusów elektryków, ale to wymaga zgody Marszałka i zmiany umowy, albo niepożądane hybrydy, których cena obecnie kształtuje się na poziomie około 1,8 mln. zł, albo 15-16 autobusów z silnikiem diesla spełniających wymogi normy emisji spalin Euro 6 w cenie około 950.000 zł - obecnie najwłaściwszy wybór, ale to także wymaga zmiany umowy i zgody Marszałka.Niestety podejmując się pewnych obowiązków trzeba nim podołać.
29. Dodane przez aaaa, w dniu - 04-02-2018 20:27 Powyższe wpisy dowodzą jednego, a mianowicie troski o nasze wspólne dobro jakim jest komunikacja publiczna, ale niestety dowodzą także popełnionych błędów. Po pierwsze przy bardzo wysokim dofinansowaniu zakupu autobusów środkami unijnymi, bo w wysokości 85%, obniżono ilość autobusów z 11 szt. do 8 szt. co uwzględniając średni wiek autobusów w MZK i z ekonomicznego punktu widzenia jest niewytłumaczalne. Następnie składając wniosek do Marszałka o dofinansowanie tego zadania, mimo znacznego upływu czasu do momentu ogłoszenia przetargu wartość zadania nie została urealniona. Np. na dzisiaj bateria akumulatorów w zamówionych w przetargu autobusach kosztuje około 1,0 mln. zł.Sytuacja jest taka, ze gdyby powtórzyć przetarg na 8 szt. autobusów elektrycznych bez istotnej zmiany treści SIWZ rozstrzygnięcie będzie identyczne, albo jeszcze droższe. Hybrydy o których wspomina p. Mytych. Niestety w Lesznie nigdy nie było na jazdach testowych żadnego autobusu z napędem hybrydowym, a chcąc wydać tak znaczną kwotę wręcz należałoby takie jazdy testowe wykonać, aby być pewnym, że koszty eksploatacji tego typu autobusu nie są wyższe niż autobusu z klasycznym silnikiem diesla. Taka jazda testowa winna trwać dłuższy czas - około miesiąca na różnych liniach i co najwyżej z udziałem 3 wytypowanych kierowców. Przy okazji nie można zapominać, że na dzisiaj autobus z napędem hybrydowym kosztuje około 1,6 mln. zł, a czas realizacji zamówienia to co najmniej rok. No i pozostaje trzecia wersja - 15-16 szt autobusów z klasycznym napędem - z silnikiem dieslowskim - spełniającym wymogi normy emisji spalin Euro 6 w cenie około 950.000 zł. Niestety teraz potrzeba wyjątkowo przemyślanych i skutecznych działań.
reklama
30. Dodane przez do komentarza 29, w dniu - 05-02-2018 18:57 Oczywiście bez testów autobusu z napędem hybrydowym - pytanie której firmy, a może kilku firm to wydawanie społecznych pieniędzy tylko dlatego, że ich nie starcza na zakup autobusów elektrycznych mija się z celem.Ponadto standard wyposażenia nowych autobusów nie może być niższy niż obecnie eksploatowanych Solarisów, a wyższy o inny system monitoringu wew. + monitoring zew., oświetlenie wnętrza ledowe,porty USB, biletomaty umożliwiające zakup biletów jednorazowych i okresowych itd.
31. Dodane przez Zainteresowany, w dniu - 06-02-2018 20:05 Kiedy kolejne autobusy?Czy chociażby w 2019r?
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.