Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartLeszno Szczepański: to nie jest pochwała komunizmu
Lider SLD broni pomnika czerwonoarmistów
Szczepański: to nie jest pochwała komunizmu
26.02.2019. Radio Elka, Jarek Adamek
31 stycznia 2018 (Fot. W. Szczepański)
Wiesław Szczepański, przewodniczący leszczyńskich i wielkopolskich struktur SLD sprzeciwia się projektowi uchwały w sprawie usunięcia pomnika wdzięczności żołnierzom Armii Czerwonej w Lesznie. To nie pomnik Józefa Stalina, ani komunistów, to pomnik poświęcony młodym chłopcom i dziewczętom, którym kazano iść i walczyć z Niemcami – napisał na portalu społecznościowym.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Wiesław Szczepański zwraca uwagę, że projekt uchwały o usunięciu pomnika stojącego u zbiegu ulic Lipowej i Starozamkowej są umieszczone na nim inskrypcje "Wieczna chwała bohaterom poległym o wolność i niepodległość Związku Radzieckiego i Polski". W opinii IPNu takie napisy propagują ustrój komunistyczny, w związku z tym podlegają tzw. „ustawie dekomunizacyjnej”,
dlatego pomnik należy rozebrać.
Czytając te słowa nigdzie nie znajduję w nich propagowania ustroju totalitarnego, napis wyraża tylko wdzięczność żołnierzom poległym w walce o niepodległość Związku Radzieckiego i Polski - napisał Wiesław Szczepański - to nie pomnik Józefa Stalina, ani komunistów, to pomnik poświęcony młodym chłopcom i dziewczętom, którym kazano iść i walczyć z Niemcami, a czekała ich śmierć jak nie z rąk hitlerowców, to czasami ze strony własnych przełożonych.
Wiesław Szczepański nie kryje rozżalenia, że projekt uchwały do porządku obrad wprowadza przewodniczący Rady Miejskiej Tomasz Malepszy, wypominając mu lewicową przeszłość: Malepszy był bowiem wieloletnim prezydentem z rekomendacji SLD, a niegdyś I Sekretarzem Komitetu Miejskiego PZPR. Jeszcze rok temu wraz z moimi kolegami składał 31 stycznia (rocznica wyzwolenia Leszna spod okupacji niemieckiej) kwiaty pod tym pomnikiem, w tym roku już go z nami nie było - napisał Szczepański - po czwartkowym głosowaniu, oczywiście po myśli radnych PiS i PL18 swoje poglądy lewicowe będzie mógł schować do kieszeni marynarki.
Lider SLD wypomina też prezydentowi Łukaszowi Borowiakowi, że ten od kilku lat 31 stycznia składa kwiaty nie pod pomnikiem wdzięczności, ale pod dawną siedzibą gestapo przy ul. 17 stycznia - jak napisał z powodu pozostawania od kilku lat „w objęciach PiS”.
1. Dodane przez menel z Metziga, w dniu - 26-02-2019 22:20 Proponuję zachować napis: "Wieczna chwała bohaterom poległym o wolność i niepodległość". Jako, że mieszkamy w kraju wiecznie okupowanym, nie będzie go trzeba przerabiać, gdyby znowu okupowali na np. Szwedzi, Tatarzy, Turcy, czy kto tam nas jeszcze okupował (czy będzie). Napis będzie pasował każdemu ewentualnemu okupantowi, a miasto zaoszczędzi na kosztach.
2. Dodane przez Kiki, w dniu - 26-02-2019 22:44 Popieram
3. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 26-02-2019 23:20 Panie Jarku, zgadzam się z Panem.
4. Dodane przez Wiesiek z Lipowej, w dniu - 27-02-2019 00:01 zostawcie ten pomnik w spokoju. To jest nasza POLISA UBEZPIECZENIOWA. W nastepnej dekadzie bedzie wojna tak jak pan Prezydent sp Lech Kaczynski wspomnial w Tibilisi( o ktorym to pozniejszy rezydent RP powiedzial, ze musial strzelac do Niego slepy snajper, ze nie ucelowal). Powiedzial prezydent Lech Kaczynski, ze "jutro Ukraina, pojutrze kraje baltyckie a pozniej moze Nasz kraj Polska". Wejda soldaty to zaslonita sie pomnikiem i moze nie zbombarduja Leszna?Tyle w Lesznie czerwonych , ze usuniecie pomnika koloru Leszna nie zmieni.
5. Dodane przez Romek, w dniu - 27-02-2019 02:14 Może by radni spytali mieszkańców ?Popieram w 100% kom.1
6. Dodane przez filip, w dniu - 27-02-2019 07:08 Wiesław się wbił by punkty zyskać w czerwonym jak p... mieście. Spójrzmy na wiek Panów na zdjęciu, to ludzie, którzy zostali w jakiś sposób ukształtowani przez poprzedni system, którzy się w nim dobrze mieli. Łza sie kręci.
reklama
7. Dodane przez Luk, w dniu - 27-02-2019 07:44 Żart ? Ludziom trzeba głupotę wybić kijem z głowy bo edukacja już nic nie daje!! : 1. ruscy nie byli wyzwolicielami tylko najeźdźcami 2. rabunki gwałty to norma była 3 a pamięta ktoś historię jak wojsko ruskie napastowało Polską kobietę na dworcu w Lesznie? Polacy stanęli w jej obronie a potem ich rozstrzelano !!!
8. Dodane przez k, w dniu - 27-02-2019 08:10 Sporo tych CZERWONYCH jeszcze jest w tym Lesznie i to Ci z pierwszych stron a ilu jeszcze nie ujawnionych
9. Dodane przez ReM, w dniu - 27-02-2019 08:26 Przede wszystkim nie budujmy pomników !!!. Najpierw wydajemy własną kasę na monumenty a następnie po latach je obalamy bo: współpracownik, pedofil, najeźdźca. Gdzie tu sens ??
10. Dodane przez Panie Szczepański, w dniu - 27-02-2019 08:27 Ci "młodzi ludzie zmuszeni do walki z Niemcami" w Lesznie gwałcili, plądrowali i kradli co się dało. Nie mówię tu o jakiś mitycznych wyzwolicielach, ale o tych, którzy weszli do Leszna i okolic. Mojemu dziadkowi przyłożyli nagan do głowy i zaproponowali "dawaj czasy" Popytajcie najpierw tych co jeszcze te czasy pamiętają.
11. Dodane przez Andrzej, w dniu - 27-02-2019 08:39 Zachowajcie umiar. Włączcie resztki rozumu. Miejsca upamiętniające śmierć naszych rodaków podczas II wojny rozsiane są po całym świecie. Co będziemy czuli gdy w ramach zysków politycznych ( a więc chwilowo) ktoś zaproponuje porządek np pod Monte Casino.
12. Dodane przez Franek S., w dniu - 27-02-2019 09:13 Sama młodzież Przynoszą nam wstyd,Pop. kom. 6 Dziadkowie do domu nie hańbcie naszego miasta.
13. Dodane przez do 4, w dniu - 27-02-2019 09:22 Sam jestes czerwony,a nie Leszno,przecież czerwone Zaglebie jest na wschodzie wlkp,nawet pochody 1 majowe tam do dziś sie odbywają
14. Dodane przez Bolesław B., w dniu - 27-02-2019 09:22 Jeżeli wolno mi zwrócić uwagę, nie jest to pomnik dla żyjących po wojnie, którzy to i tamto mają na sumieniu, ale jest to pomnik postawiony ku pamięci zabitych przez hitlerowców żołnierzom radzieckich. A może i zamordowanych, bo taki incydent podobno też miał miejsce. Poniewieranie i lżenie pamięci poległych przystoi tylko, jeżeli wiadomo o czym mowa. Gdyby Anglia i Francja nie wypięły się na nas w 1939r dziś nie było by tego problemu.
15. Dodane przez Marian, w dniu - 27-02-2019 09:27 Komunisci macie krew na rękach SLD=PZPR Kto jest winien za smierć Popieluszki i wielu innych.
16. Dodane przez stary komuch, w dniu - 27-02-2019 09:45 Luk - nasłuchałeś się opowieści na poziomie gimbazy i takie bzdury powtarzasz. Gdyby nie ci opluwani przez Ciebie"ruscy", to dziś umiałbyś liczyć do 500 i u bauera pasłbyś krowy. Chociaż nie wiem, czy nie byłaby to praca dla Ciebie zbyt skomplikowana oceniając na podstawie tego wpisu Twoje możliwości intelektualne.
17. Dodane przez Bolek, w dniu - 27-02-2019 10:26 Trzeba niszczyć te pomniki triumfatorów i uzurpatorów . Skończmy z tym wreszcie !
18. Dodane przez do kom 7 i kom 8.., w dniu - 27-02-2019 10:27 ...bylo na poczatku lat 90 ubieglego wieku takie powiedzenie ..."kto nie z Mieciem to go zmieciem"... do was dwoch pasuje jak ulal !
19. Dodane przez fx, w dniu - 27-02-2019 10:28 faktem jest, że armia radziecka przepędziła z Leszna Niemców ale czy nie zbyt wysokim kosztem tych wyzwolonych? To powinni ocenić świadkowie tamtych czasów, którzy przeżyli to wyzwolenie i historycy. To do nich powinien należeć głos decydujący
20. Dodane przez obdżektor, w dniu - 27-02-2019 12:19 Ach ten Wiesiu...kilku panów na zdjęciu rozpoznaję, ale gdzie pan Wiesiu? Czyżby wstydził się swych dzielnych towarzyszy? Armia Czerwona wyzwolicielem? A 17 września roku pamiętnego też wyzwalała? A w Katyniu, Miednoje, Charkowie itd., to pewnie akcję humanitarnego pochówku dokonywała? A w czasie powstania warszawskiego, czekając po drugim brzegu Wisły, to pewnie czołgi i karabiny tak długo oliwili? A po przepędzeniu Niemców, to pewnie naszym bohaterom w stalinowskich katowniach ruskie ordery do piersi przypinali? A może tak licznemu gronu naszych rodaków to tak z dobrego serca wczasy na Syberii zafundowali?
21. Dodane przez Egon, w dniu - 27-02-2019 14:11 Szczepanski naucz się Historii nic ci nie wychodzi
22. Dodane przez DUDUŚ, w dniu - 27-02-2019 15:04 Elyta czerwonego zagłębia!!! Pani Kopacz nazwała by to dinozaurami i pewnie rzucała by w nich kamieniami Popatrzcie na te twarze te twarze rządziły w Lesznie po okrągłym stole bo Bolek nie miał odwagi się przyznać że był kapusiem!!!
23. Dodane przez Archanioł, w dniu - 27-02-2019 15:17 JA BYM ZOSTAWIŁ, bo jak obecny pan sprzeda nas poprzedniemu (a sprzeda z pewnością jak już mu się sprzykrzymy), będzie zabezpieczenie nie jednego tyłka, jak znalazł. Cenzura jest nadal, komuna również - choć przefarbowana, to co komu pomniczek przeszkadza?
24. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 27-02-2019 15:21 Co się stało, że ta ekipa tak się ckli nad jednym pomnikiem? Mimo , że: "W latach 50-tych XX wieku cmentarze zlikwidowano, mimo protestów ówczesnych służb ochrony zabytków. Część nagrobków trafiła do lapidarium przy kościele Świętego Krzyża, część na cmentarz parafialny przy Kąkolewskiej. Maciej Urban nie ma wątpliwości, że wiele nagrobków trafiło do wtórnego obiegu kamieniarskiego
Konserwator: znalezisko na miarę Pompejów 27.02.2019. Radio Elka "
No może ten jeden szalikowiec z pod Leszna tego nie pamiętać.
Ale czy ten odruch serca taki bezinteresowny? Czy rozkazy nadal płyną z Moskwy?
25. Dodane przez Geostacjonarny, w dniu - 27-02-2019 15:37 "Wiesław Szczepański - ... kazano iść i walczyć z Niemcami, a czekała ich śmierć jak nie z rąk hitlerowców,.."
WIESŁAWIE! NIE IDŹ TĄ DROGĄ!
Od kiedy za niewykonanie rozkazu wynosi się na piedestał? Sam mówisz , że kazano im walczyć z Niemcami. To po co się pchali do Leszna na tych biednych nazistów? Sami sobie winni , że zginęli z rąk tych leszczyńskich nazistów. Mogli desant morski przeprowadzić na Greiswald (wystarczy tylko komisariat Policji przy Nord Stream minąć) i drogą nr 20 prosto na Berlin.
Przemyśl to sobie.
26. Dodane przez antykomuHc, w dniu - 27-02-2019 16:04 Z tego co widze,to ciagle czerwoni komuniści maja cos do powiedzenia w tym zakłamanym miescie.A co na to Borowiak ???
27. Dodane przez Kk, w dniu - 27-02-2019 16:06 A grabić mordować gwałcić też im kazano?
28. Dodane przez Sprzeciw, w dniu - 27-02-2019 18:07 Na wojnie było różnie, jest i będzie. Nie zmienia to faktu, że czy chcieli, czy ich zmuszono i wcielono do wojska, zginęli na naszej ziemi.
29. Dodane przez obywatel leszna, w dniu - 27-02-2019 18:40 do wpi
do wpisu nr 7 wypisz wymaluj wszyskie punkty pasuja do wykletych.do wpisu 20. trzeba bylo zawolac Andersa na ph Litwy homoc Najpierw Rosjan nie nawidzisz a potem rozkazujesz im co maja robic .Wskaz ktora rzeke Amerykanie przeszli z marszu.Poczytaj czasy miedzywojenne i dowiedz co robily Polskie wojska na terenach Litwy Bialorusi Ukrainy jak zaborcy kradli przesladowali i gwalcili .Kto napadl na sasiada na Zaolzie przed 39 rokiem .do wpisu 25 jakis nie ogarniety niepoczytalny .Wieszczennaja Wajna tak nie wiesz co to znaczy . Niech twoja rodzina zna swoje groby i miejsca
30. Dodane przez do 25, w dniu - 27-02-2019 18:41 Wierzyć się nie chce ,że takie inteligentne inaczej osoby produkują obecne szkoły.Widocznie smartfony od nich ważniejsze.Po co wiedza ,skoro w mózgu brak komórek.Gdybyś usłyszał huk z karabinu albo warkot nadlatujących bombowców ,zapewne miałbyś pełne spodnie i wołałbyś mamusiu ratuj.Dziś uważasz się za mądrego wielkiego bohatera .Wojna to nie gierka z game over.
reklama
31. Dodane przez obywatel leszna, w dniu - 27-02-2019 18:52 do wpi
do wpisu nr 7 wypisz wymaluj wszyskie punkty pasuja do wykletych.do wpisu 20. trzeba bylo zawolac Andersa na ph Litwy homoc Najpierw Rosjan nie nawidzisz a potem rozkazujesz im co maja robic .Wskaz ktora rzeke Amerykanie przeszli z marszu.Poczytaj czasy miedzywojenne i dowiedz co robily Polskie wojska na terenach Litwy Bialorusi Ukrainy jak zaborcy kradli przesladowali i gwalcili .Kto napadl na sasiada na Zaolzie przed 39 rokiem .do wpisu 25 jakis nie ogarniety niepoczytalny .Wieszczennaja Wajna tak nie wiesz co to znaczy . Niech twoja rodzina zna swoje groby i miejsca
32. Dodane przez A gdzie Towarzysz Felek?, w dniu - 28-02-2019 21:33 Jak w tytule
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.