Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
10
Czerwca 2025
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Bogumił, Małgorzata,
Nikita
Do końca roku 204 dni.
Start arrow Leszno arrow Ratusz zmieni kolor

W sierpniu przetarg

Ratusz zmieni kolor

17.07.2019. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Łukasz Witkowski/UM Leszna)
W sierpniu Urząd Miasta Leszna ogłosi przetarg na remont elewacji ratusza. Najważniejszą zmianą będzie inny kolor ścian – będą one piaskowo-beżowe. Prezydent Łukasz Borowiak zapowiada, że zastanawia się też nad wymianą drzwi do Biblioteki Ratuszowej oraz korektą głównego wejścia od strony wschodniej.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Na remont elewacji ratusza zabezpieczono w budżecie 3 miliony złotych. To pieniądze z miejskiego budżetu - jak dotąd nie udało się bowiem znaleźć zewnętrznego źródła dofinansowania, choć prezydent Łukasz Borowiak zapewnia, że wciąż ich szuka. Tak czy inaczej w sierpniu ogłoszony ma być przetarg na nową elewację. Prace mają potrwać przez dwa lata.

Poprzedni remont ratusza odbył się w latach 1995-97. Po latach okazało się, że zastosowana wtedy technologia osuszania nie była skuteczna.
- Ściany elewacyjne wykazują optyczne zawilgocenie i widoczne spękania tynków aż do wysokości parapetów drugiego piętra - informuje Małgorzata Łakomy z UML - ściany wieży w większości są pozbawione farby, na budynku widoczne są liczne spękania i zarysowania. Planowany zakres prac obejmuje między innymi renowację kanałów osuszających, stabilizację rys zewnętrznych i remont tynków i detali architektonicznych.

Najbardziej widoczną zmianą będzie inny kolor ścian ratusza - będą one piaskowo-beżowe, zaś tarcze zegara na wieży będą czarne. -Zdaję sobie sprawę, że kolorystyka może szokować niektórych mieszkańców, ale to wynik ustaleń Miejskiego Konserwatora Zabytków i projektanta - mówi prezydent Łukasz Borowiak - w tej sposób ratuszowi przywrócony zostanie pierwotny wygląd. Możliwe też, że przeszklone, automatyczne drzwi do przyziemia, w którym mieści się Biblioteka Ratuszowa zostaną zmienione na bardziej tradycyjne, a także schody wejściowe od wschodniej strony zostaną wyposażone w znane ze starych fotografii elementy architektoniczne, takie jak latarnie.

Elewacja północna
-Będziemy o tym jeszcze rozmawiać w przyszłym tygodniu - zapowiada prezydent.

Remont elewacji jest pierwszym elementem rewitalizacji ratusza - w planach jest jeszcze przebudowa wnętrza, w którym znaleźć się mają biura Wydziału Promocji i Miejskiego Konserwatora Zabytków. -Potrzebne będzie tu sporo inwestycji, takich jak doprowadzenie światłowodu - zastrzega Łukasz Borowiak - myślę, że jesienią znana będzie już wartość potrzebnych prac i będziemy o nich rozmawiać z Radą Miejską. Przed samorządowcami jest też wciąż największe zadanie rewitalizacyjne na Rynku, czyli remont nawierzchni placu, połączony z wymianą wszystkich sieci podziemnych. Prezydent Borowiak zapewnia, że nie będzie się on wiązał z wycięciem drzew na Rynku. -Będę rekomendował zachowanie drzewostanu, jednak wymaga on też systematycznej kosmetyki, ponieważ korzenie drzew wybijają kostkę brukową, zaś korony zasłaniają elewacje - mówi - możliwe też, że zieleń na Rynku będzie jeszcze uzupełniana.

 
Komentarze (58)
1. Dodane przez T-T, w dniu - 17-07-2019 09:52 0 0
Biało-szary? To trochę bez sensu. Przy zadymieniu Śródmieścia to po 3-4 latach Ratusz będzie straszył swoją szarością. Już mam depresję gdy pomyślę o wielkiej szaro-brudnej bryle na środku Rynku. Kolory powinny pozostać takie jakie są lub ewentualnie zmienić je na inne ale jasne, żywe a nie szare. Zasłanianie się powrotem do pierwotnego wyglądu jest kiepskie.  
Drzwi? Jak najbardziej pozostawić rozsuwane tak aby niepełnosprawni albo osoby starsze nie miały problemu z otwieraniem ale zamiast tafli szkła wprowadzić drewno.
2. Dodane przez Alfred, w dniu - 17-07-2019 09:58 0 0
Raz dwa i się zrobi brudny od sadzy itp. niewypał
3. Dodane przez Kiki, w dniu - 17-07-2019 10:09 0 0
Jaki to stan pierwotny? Dla mnie stan pierwotny to pomarańczowo biały. Rozbiorą kostkę to później jej już nie ułożona tak jak była wystarczy spojrzeć na Narutowicza i swieciechowska
4. Dodane przez Dżi, w dniu - 17-07-2019 10:18 0 0
Tak! Koniec z tymi obrzydliwymi pastelami!
5. Dodane przez kto jest projektantem?, w dniu - 17-07-2019 10:22 0 0
Kto jest Miejskim Konserwatorem Zabytków, wiemy. Dlaczego nie znamy projektanta? Niemal wszystko w Lesznie tajne. Kto jest projektantem i jak wybrano projektanta?
6. Dodane przez Olio, w dniu - 17-07-2019 10:45 0 0
W centrum nie ma juz takiego zadymienia jak jeszcze kilka lat temu. A szary zapewne jasny jak inne kamienice na rynku. Bedzie pieknie i schludnie. Chyba w zadnym innym miescie ratusz nie ma tak okropnego koloru.
7. Dodane przez Romek, w dniu - 17-07-2019 10:54 0 0
Kolor ratusza to już tradycja. Warszawa ma swój pałac kultury my ratusz. Czy konserwator lub włodarz Warszawy wpada na pomysł zmiany koloru pałacu kultury na np. niebieski? no nie! bo wie, co znaczy świecka tradycja. Pomysł zmiany koloru jest kretyński, jako mieszkaniec Leszna mam prawo poznać dane osobowe autora tego debilizmu. Proszę o ujawnienie.
8. Dodane przez x, w dniu - 17-07-2019 10:58 0 0
Ten ciemy beż nieeee ! Wygląda jak wilgoć na ścianach. Piaskowy owszem. Jak najmniej koloru i z klasą !
9. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 17-07-2019 11:18 0 0
Myślę ,że ta czarna tarcz zegara będzie nie tylko szpecić całość , ale może zapowiadać też czarne czasy dla naszego miasta - pozdrawiam
10. Dodane przez Ja, w dniu - 17-07-2019 11:30 0 0
I gitara,a coraz więcej kamienic już od dawna rezygnuje z węgla,jest lepiej niż jeszcze kilka lat temu.Ratusz,a za 5 lat nowy basen i hala,brawo prezydencie
11. Dodane przez peterpan, w dniu - 17-07-2019 11:39 0 0
a mnię się podoba-
12. Dodane przez lol, w dniu - 17-07-2019 11:56 0 0
Zastanawiam się, jaki jest cel robienia białych elewacji w ogóle. Chyba tylko po to, aby wydawać częściej pieniądze na kolejne remonty i kosmetykę. To dobry pomysł! Gratuluję!
13. Dodane przez Danka, w dniu - 17-07-2019 11:59 0 0
Zły pomysł. Nawet bardzo soczyste kolory, po jednej zimie, płowieją. Będziemy mieli burą budowlę.
reklama
14. Dodane przez Kilka pytań, w dniu - 17-07-2019 12:11 0 0
Kilka pytań. Dlaczego konserwator zabytków walczy tak bardzo, by przemalować Ratusz na szpecący ale adekwatny historycznie kolor, a nie ma nic przeciwko przebudowaniu wnętrza pod urząd?  
 
Dlaczego miasto, którego Urząd (nie licząc Informacji Turystycznej, Straży Miejskiej czy Stacji Biznes) mieści się w PIĘCIU budynkach (Karasia, Poniatowskiego, Wałowa, Jana Pawła II, Przemysłowa) przenosi kolejne dwa wydziały gdzie indziej? Sześć budynków. Jeśli już przenosić coś do ratusza, to największy sens miałby chyba Urząd Stanu Cywilnego.  
 
W którym miejscu w ratuszu mają zmieścić się te biura? Na parterze poświęcona zostanie duża sala czy biuro prezydenta? Na piętrze sala ślubów czy sala konferencyjna? Czy może zabierze się drugie piętro MBWA?  
 
I wreszcie dlaczego poświęcamy charakterystyczną, przyciągającą oko i znaną w kraju kolorystykę ratusza (większość zdjęć z Leszna to właśnie ratusz), która jest już w jakiś sposób marką, by mieć na środku rynku budynek w kolorze, za przeproszeniem, kupy?
15. Dodane przez Rere22., w dniu - 17-07-2019 12:14 0 0
Witam.PO co?Komu?zmieniać kolor ścian ratusza.Komu przeszkadza obecny kolor,lepiej,żeby był taki jaki jest,jest ładny.
16. Dodane przez do 11, w dniu - 17-07-2019 12:16 0 0
Mnie też się podoba,może tylko ten beż powinien być w ciemniejszym tonie i pasuje.Wreszcie ten piękny ratusz znowu bedzie wizytówką Leszna.Warto też pomyśleć nad fontanną przy rynku,choćby taką jak we Wrocławiu,oczywiście w mniejszych rozmiarach
17. Dodane przez Kilka pytań, w dniu - 17-07-2019 12:18 0 0
Kilka pytań. Dlaczego konserwator zabytków walczy tak bardzo, by przemalować Ratusz na szpecący ale adekwatny historycznie kolor, a nie ma nic przeciwko przebudowaniu wnętrza pod urząd? 
 
Dlaczego miasto, którego Urząd (nie licząc Informacji Turystycznej, Straży Miejskiej czy Stacji Biznes) mieści się w PIĘCIU budynkach (Karasia, Poniatowskiego, Wałowa, Jana Pawła II, Przemysłowa) przenosi kolejne dwa wydziały gdzie indziej.  
 
W którym miejscu w ratuszu mają zmieścić się te biura? Na parterze poświęcona zostanie duża sala czy biuro prezydenta? Na piętrze sala ślubów czy sala konferencyjna? Czy może zabierze się drugie piętro MBWA?  
 
I wreszcie dlaczego poświęcamy charakterystyczną, przyciągającą oko i znaną w kraju kolorystykę ratusza (większość zdjęć z Leszna to właśnie ratusz), która jest już w jakiś sposób marką, by mieć na środku rynku budynek w kolorze, za przeproszeniem, kupy?
18. Dodane przez do 7, w dniu - 17-07-2019 12:19 0 0
Bzdury piszesz,tradycją to były kolory takie jak dawniej,a nie te obecne,dobry pomysł z powrotem do tych dawnych kolorów,efekt będzie super
19. Dodane przez Marcin, w dniu - 17-07-2019 12:27 0 0
Jak czytam niektóre komentarze to widzę standardowy, staropolski ból d..y o wszystko jak leci... Ciekawe czemu jeden z drugim sam publicznie się nie pokaże ze swoimi poglądami... bo tutaj każdy głupek udaje mądrale... A pomysł zmiany koloru ciekawy i na pewno lepszy niż to coś co mamy teraz Pozdrawiam
20. Dodane przez za, w dniu - 17-07-2019 12:41 0 0
Mnie się wydaje czy rzeczywiście w artykule poprawiono kolor z popielatego na piaskowo-beżowy? Jak piaskowo-beżowy, to jestem za.
21. Dodane przez mieszkaniec Leszna, w dniu - 17-07-2019 12:44 0 0
Nieudolne próby załatwienia dofinansowania remontu Ratusza zewnętrznymi środkami. Kto za to odpowiada i jakie poniósł konsekwencje? Najlepiej z własnych środków przy tak ogromnym zadłużeniu i akceptacji Radnych?Czy nie pora ograniczać zatrudnienie, a nie przenosisz kolejne Biura, Wydziały a do MOSiR-u, a to do Ratusza, a kolejne być może do pałacu na Kościuszki.Zatrważająca ta gospodarność i szanowanie publicznych pieniędzy.
22. Dodane przez jo, w dniu - 17-07-2019 12:49 0 0
tam nie sam ratusz a cały rynek jest do remontu a co z akwawitem bedzie straszył?? a gdzie ta goplana i urzat miejski co miał byc pare lat i te autobusy
23. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 17-07-2019 13:53 0 0
Tym razem ostro - Wy znawcy architektury - jak uważacie ,że w dawnych czasach jak ratusz budowano to ktoś myślał w ogóle nad jego kolorystyką , Otóż budowano w taki sposób ,że funkcja obiektu miała być spełniona , ale elewacja to rzecz odrębna .Teraz jaka , ano piękna Tamtejsi mistrzowie budowlani wykonywali tynk elewacyjny IV kategorii , czyli taki z uwagi na wysokość obiektu , aby nie było widać łączenia poszczególnego zacierania tynku między pomostami rusztowaniowymi to jest to samo co dziś z rauputzem .Wniosek jest prosty ,że ładny Ratusz to Ratusz bez malowania w samej idealności zwykłego , ale na bardzo wysokim poziomie wykonanego tynku i to można zrobić .Teraz , czy ktoś się ze mną zgodzi - otóż nikt się nie zgodzi, gdyż żeśmy przywykli ,że Ratusz leszczyński to ma być jak przedszkole wesołych ludków , a nie instytucja powagi administracyjnej.Dla malkontentów innego zdania podam przykład pomalujmy Pałac Sułkowskich przy Pl.Kościuszki , lub Kościół Św.Mikołaja w kolory , przecież tam też są wypustki architektoniczne , które można wymalować - TYLKO PO CO ? nie prawda moi myśliciela kolorystyki .Dalej na koniec - czy Ratusz w Poznaniu jest wymalowany jak koń weselny NIE TYLKO JEGO WNĘTRZE "POD KOZIOŁKAMI" trochę ktoś podkreślił , ale i tak jest to brzydkie - pozdrawiam serdecznie Eugeniusz
24. Dodane przez gość, w dniu - 17-07-2019 14:23 0 0
Proponuję zostawić jak jest. Jest OK, szkoda wydawać pieniądze podatników.
25. Dodane przez Rebus, w dniu - 17-07-2019 14:38 0 0
NIE DAWNO (...) TV. LESZNO KRYTYKOWALA PREZYDENTA 5:0 TO TERAZ JEST SZACH MAT.
26. Dodane przez rm, w dniu - 17-07-2019 15:03 0 0
Na czerwono!!!!!!
27. Dodane przez nemo, w dniu - 17-07-2019 15:13 0 0
Nikogo nie interesuje dlaczego 20 lat po gruntownym remoncie ratusz nadaje się ponownie do remontu? Może należałoby spytać pana Malepszego kto i jakim sposobem wygrał poprzedni przetarg?
28. Dodane przez do 22, w dniu - 17-07-2019 15:28 0 0
A Ty się naucz pisać,bo robisz stale takie błędy nawet proste jak urząd . Autobusy już są w Lesznie,niebawem na dtogach,a po Goplanie budowa niebawem ruszy
29. Dodane przez Paweł do Eugeniusza, w dniu - 17-07-2019 15:37 0 0
Samo sedno sprawy-mieszkam na Rynku od 70 lat i pamiętam doskonale elewację ratusza-zwykły wapienny tynk.W dzisiejszych czasach-jak wspomniał pan-tylko tynk IV kt a odpowiedni dobór kruszywa wpłynie na oczekiwany odcień.Niestety "młodzi i wszystko wiedzący" architekci nie mają zielonego pojęcia o tym,o czym pan no i piszę.Malowanie-to papranie.Ale co tu pisać-zrobią po swojemu,bo ponoć wiedzą.P.S.Tak pan konserwator wiedział,że trzeba było mur wokól kościoła św.Krzyża malować-paprać.Widać,że nadzór konserwatorski u nas w Lesznie nie działa.A szkoda.Jeśli się czegoś nie wie-trzeba mieć odwagę spytać starych fachowców.
30. Dodane przez Do 28, w dniu - 17-07-2019 16:14 0 0
Od lat słyszymy to niebawem. Tylko niebawem to, niebawem tamto. My mieszkańcy Leszna mamy dość obietnic.
31. Dodane przez jan, w dniu - 17-07-2019 16:40 0 0
ta biblioteka i ten napis leszno tak sa potrzebne jak wrzód na d.....
32. Dodane przez Taki Sam Kolor, w dniu - 17-07-2019 17:22 0 0
Dwa lata temu byłem w Jerozolimie i Betlejem. W jednym ze sklepów w Betlejem z dewocjonaliami (przecierając oczy) dostrzegłem kalendarz z leszczyńskim ratuszem w obecnej kolorystyce. Myślę, że nie ma potrzeby zmiany, tym bardziej osoby obecnie żyjące nie pamietają innych kolorów.
33. Dodane przez bryl, w dniu - 17-07-2019 18:08 0 0
kolor obojetny byle wykonawca byl dobry (czyt. nie ten (...)z ponieca)
34. Dodane przez Kolor, w dniu - 17-07-2019 18:10 0 0
Szkoda mi obecnego koloru, jest taki nasz, nie super piękny idealny , ale po prostu taki nasz :)
35. Dodane przez pkp, w dniu - 17-07-2019 18:14 0 0
Jeśli wszystko ma wrocic tak jak bylo kiedyś to może dworzec PKP zostanie przywrócony do pierwotnego stanu. To będzie coś :)
36. Dodane przez Paulina, w dniu - 17-07-2019 18:34 0 0
Kolor piaskowo -beżowy piękny. Ładniejszy od obecnego i bardziej gustowny.
37. Dodane przez Archanioł, w dniu - 17-07-2019 18:41 0 0
KAŻDA TAKA ZAPOWIEDŹ Wodza wróży, że czekają nas nowe cuda. Ciekawe czy tym razem przebiją one słynny szlak prezydencki na kocich łbach na Słowiańskiej czy jedynie mu dorównają?
38. Dodane przez hal., w dniu - 17-07-2019 19:35 0 0
barwy takie same a nawet kolory bardziej ostre-nie zmieniać bo są ładne wymagające renowacji. zmieniono wiele budynków publicznych na szarość i mimo nowości wyglądają okropnie np. szkoła w Święciechowie.
39. Dodane przez popieram 31, w dniu - 17-07-2019 19:35 0 0
Też uważam, że biblioteka w podziemiach ratusza to nieporozumienie, nie mówiąc o stojących napisach.
40. Dodane przez Kowal, w dniu - 17-07-2019 20:12 0 0
Chcąc przywrócić świetność ratusza należy należy skuć stare tynki i położyć nowe kt IV z zastosowaniem odpowiedniego kruszywa,by uzyskać barwę.W przeciwnym razie-szkoda wydawać pieniądze na roboty,które obecnie wykonuje np.firma Pawlicki.To istna fuszerka.Proszę spojrzeć na Bazylikę-do dzisiaj elewacja jest wporzo!Prce takie kosztują,bo należy je wyceniać z katalogów konserwatorskich ale też wymagać odpowiedniego wykonania.Pan konserwator miejski ma kolosalną wiedzę ale z wykonawstwem u niego słabo.No cóż-nowe technologie nie dościgną nigdy sprawdzonych starych.Pozdrawiam i będę oczekiwał na efekty.Być może pan Prezydent przeczyta ten wpis i poważnie zastanowi się nad tematem.
41. Dodane przez mates, w dniu - 17-07-2019 20:36 0 0
Ludzie nie bójcie się zmian.
42. Dodane przez Ninja, w dniu - 17-07-2019 20:40 0 0
Po co malować? Po co tynkować. Można położyć płytki lub zrobić totalny odlot i obłożyć Ratusz potłuczoną ceramiką (talerzami) jak robiono w latach 70-tych.
43. Dodane przez rita, w dniu - 17-07-2019 20:47 0 0
MDŁE JAK CAŁE LESZNO
44. Dodane przez Tutejszy, w dniu - 17-07-2019 21:58 0 0
Dla mnie jasne odcienie są ładne,tylko powiększają i tak olbrzymi piękny ratusz.Gdy będzie solidnie zrobione będzie zachwycał nie tylko miejscowych,bo to perełka i jeden z piękniejszych ratuszy
45. Dodane przez DOROTA, w dniu - 17-07-2019 22:06 0 0
Bardzo ładne kolory jestem za.
46. Dodane przez Chuck Norris, w dniu - 17-07-2019 22:16 0 0
Proponuję pomalować w tęczę.
reklama
47. Dodane przez ikj, w dniu - 17-07-2019 22:31 0 0
A CO Z OCTOWNIĄ
48. Dodane przez do 46, w dniu - 17-07-2019 22:48 0 0
Pomaluj swój kibel, w tęczę, będzie remont ratusza źle,nie będzie też źle opanujcie się!
49. Dodane przez jo, w dniu - 18-07-2019 07:18 0 0
autobusy sa ale stare jak swiat goplana miała byc 10 lat temu a co z akwawitem bedzie stał i sie sypał??
50. Dodane przez do 49, w dniu - 18-07-2019 11:04 0 0
Autobusy solaris mają 10 -11 lat więc jak na autobus to nie są stare,a całkiem nowe Volvo razem 8 już są do Leszna dostarczone,wkrótce wyjadą
51. Dodane przez jo, w dniu - 18-07-2019 21:03 0 0
leszno umiera
52. Dodane przez lech, w dniu - 18-07-2019 23:48 0 0
W Informacji Turystycznej sa widoki ratusza z magnesem - sa obie wersje kolorystyczne. Bezsprzecznie ladniej wyglada ratusz w obecnej kolorystyce. A jesli mowi sie, ze nalezy przywrocic mu pierwotny wyglad, to trzeba cofnac sie do XVII wieku i przywrocic mu ow poznogotycki wyglad:bez obecnej wiezy, bez tynku - bo z czerwona cegla, jak kosciol sw.Jana.
53. Dodane przez Max, w dniu - 19-07-2019 10:14 0 0
Taniej będzie rozebrać ratusz
54. Dodane przez busia, w dniu - 19-07-2019 21:59 0 0
Moim zdaniem Ratusz powinien być ciemniejszy. Wtedy wygladałby dostojnie. Przyziemie w kolorze grafitowym + kilka elementów w tym kolorze a piaskowy i beżowy bardziej nasycone. Biel też złamana kapką szarego jakby w kolorze naturalnego tynku. Ma być ŁADNIE :) bo to inwestycja na wiele lat.
55. Dodane przez Jk, w dniu - 19-07-2019 22:36 0 0
Kogo to interesuje?
56. Dodane przez święciechowska, w dniu - 19-07-2019 23:46 0 0
witam.kolejny raz i jak co roku wielkie plany remontu ul święciechowskiej,w tym roku znowu odwołany, ale pieniądze na malowanie ratusza się znajdą....budowa wiaduktu na gronowie stoi w miejscu,kiedy będzie koniec budowy? raczej nie w tym roku jak obiecano.brać na przetargach konkretne firmy a nie najtańsze,a później uciekają z miejsca budowy...
57. Dodane przez Antek, w dniu - 20-07-2019 08:57 0 0
Dokładnie. Rozebrac ratusz a cegłę przeznaczyc na budowe żłobków i przedszkoli
reklama
58. Dodane przez leszno, w dniu - 21-07-2019 00:37 0 0
Powiem tak niech robia co chca . mnie sie leszno podobalo jak mozna bylo pochodzic wokol rynkui wszedzie byly sklepy z butami z ciuchami a teraz. Kto oglada rynek jak cale leszno siedzi w galerii w jednym budynku co chodza nic nie kupuja itd . Pierwotny stan RYNKU TO FAKT RATUSZ MA BYC , aleczy nie mozna przywrucic aby sklepy byly z ciuchami na rynku i butami jak dawniej a nie same kredyty . najpierw czlowiek sie zadluzy a potem zmuszony wyjechac za granice przez te chwilowki ,kredyty hmmm.... i jeszcze jedno kredyty powinny byc wlasno recznie podpisywane a nie przez internety bez recznego podpisu .....
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Piękne wyremontowane... Leszno 459000
Osiedle wieniawa, dw... Leszno 485000
Wykończone mieszkani... Leszno 429000
Dom w świetnej lokal... Leszno 559000
Gronowo ul. myśliwsk... Leszno 539000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj