Auto z drapieżnym charakteremNowy Ford Puma |
24.03.2020. Radio Elka | ||
Wygląd zewnętrzny Stylowy i usportowiony Ford Puma posiada zoptymalizowaną architekturę segmentu B, wzbogaconą o optymalny rozstaw osi i kół, dzięki czemu udało się wypracować proporcje typowe dla przyciągającego wzrok auta klasy SUV. Nisko poprowadzona i opadająca linia dachu stanowi charakterystyczną cechę nowego modelu. Wyraziste linie poprowadzono wzdłuż całego nadwozia, gdzie silnie zaakcentowane wnęki kół mają podkreślać usportowiony charakter Pumy. Wyrazistą stylizację przedniej części nadwozia podkreślają dopracowane reflektory w kształcie kanoe, które umieszczono wysoko, tuż nad diodowymi światłami przeciwmgłowymi osadzonymi przy otworach wlotowych zderzaka. Nowy crossover debiutuje na rynku w wyrazistych odmianach, takich jak ST-Line czy Titanium, które idealnie odzwierciedlają indywidualne preferencje klientów. Ford Puma nie zapomina o praktycznej stronie samochodów tego typu. Bagażnik Pumy może pomieścić aż 456 l. Warto tu zaznaczyć, że 80 l tej przestrzeni to schowek pod podłogą. Wygląd wewnętrzny Innowacyjne i zachęcające wnętrze Forda Pumy zaprojektowano jako azyl umożliwiający odcięcie się od stresów życia codziennego, w którym to użytkownicy mogą cieszyć się pełną kontrolą. Debiutujące w tym segmencie przednie fotele z funkcją masażu lędźwiowego odcinka kręgosłupa mają zbawienny wpływ na napięte mięśnie pleców i sprawiają, że jazda staje się jeszcze bardziej relaksująca. Klienci mają nawet możliwość indywidualnego doboru kolorystyki i stylizacji pokrowców, a zintegrowane suwaki znacznie ułatwiają ich demontaż. Pełnowymiarowe, otwierane panoramiczne okno dachowe sprawia, że kabina Forda Pumy jest jeszcze bardziej przestronna i lepiej doświetlona. Okno, które wykonano z hartowanego i przyciemnianego szkła, składa się z dwóch paneli zajmujących niemal całą szerokość dachu. Bezpieczeństwo Inspirowany SUVem crossover Puma uzyskał najwyższą możliwą ocenę w testach przeprowadzonych od roku 2018 według bardziej restrykcyjnych zasad. Puma - w tym wersja Pumy napędzana zespołem EcoBoost Hybrid - to jeden z ośmiu modeli samochodów osobowych Forda, które zapewniają klientom bezpieczeństwo, ocenione przez Euro NCAP na 5 gwiazdek. Euro NCAP przyznało Pumie komplet punktów za ochronę dorosłych pasażerów i dzieci, zarówno w bocznym zdarzeniu z barierą, jak i w bardziej wymagającym bocznym zderzeniu ze słupem. Uznanie zyskały także systemy wsparcia, w tym układ aktywnego wspomagania hamowania, inteligentny tempomat i system utrzymania na wybranym pasie ruchu. Puma jest piątym pojazdem Forda, który uzyskał najwyższą ocenę pięciu gwiazdek w 2019 r. Pozostałe cztery to Ford Focus, Mondeo (oceniony powtórnie według nowych procedur) oraz Kuga i Explorer Plug-In Hybrid testowane na początku tego roku. Kolejne modele Forda z wynikiem 5 gwiazdek to Fiesta (testowana w 2017 r.), Galaxy (2015) i S-MAX (2015). - Euro NCAP przyznało Pumie wynik 94% za ochronę dorosłych pasażerów, 84% za ochronę dzieci, 77% za ochronę innych użytkowników dróg i 74% za systemy wspomagające bezpieczeństwo. - Puma uzyskała maksymalne 16 punktów w testach uderzenia bocznego i maksymalne 12 punktów za dostępne uchwyty fotelików chroniących dzieci. - Dzięki systemowi 12 czujników ultradźwiękowych, 3 radarów oraz 2 kamer, rozmieszczonych dookoła karoserii samochodu, nowa Puma może zaoferować bogaty pakiet technologii i systemów Ford Co-Pilot 360, które zapewniają ochronę, wspomagają kierowcę podczas jazdy i parkowania oraz sprawiają, że prowadzenie samochodu jest jeszcze bezpieczniejsze, wygodniejszej i bezstresowe. Silnik i osiągi Klienci mogą wybierać wśród zaawansowanych benzynowych jednostek napędowych EcoBoost oraz wysokoprężnych silników EcoBlue, które standardowo wyposażane są w system Auto Start-Stop, pozwalający na dalszą oszczędność paliwa oraz współpracują z płynnie działającą sześciostopniową przekładnią manualną. Litrowe silniki EcoBoost i EcoBoost Hybrid, pracujące pod maskami modelu Puma, wyposażone są w pierwszy w branży system dezaktywacji cylindra dla silnika trójcylindrowego, zaprojektowany przez Forda, który może automatycznie wyłączyć z pracy jeden z cylindrów, gdy pełna pojemność skokowa nie jest potrzebna, na przykład podczas jazdy wybiegiem lub jazdy z niewielkim zapotrzebowaniem na moc. System może wyłączyć lub ponownie włączyć jeden cylinder w ciągu 14 milisekund. Przykładowe osiągi: Ciesiółka Auto Group Leszno, Al. Konstytucji 3 Maja 13 tel. 65 529 21 00 |
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
|
reklama
reklama