Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
27
Listopada 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Dominik, Leonard,
Maksymilian, Walery
Do końca roku 34 dni.
Start arrow Leszno arrow Dlaczego wycinają las przy szpitalu?

Temat dla reportera

Dlaczego wycinają las przy szpitalu?

12.05.2020. Radio Elka, Filip Wybieralski

(fot. Filip Wybieralski)
Podczas poniedziałkowej audycji "Temat dla reportera" jedna ze słuchaczek skarżyła się na wycinanie lasu w bezpośrednim sąsiedztwie szpitala. Z jej relacji wynikało, że pod topór poszło sporo drzew i dopytywała się co jest tego powodem. Obszernej odpowiedzi w tym temacie udzielono nam w Nadleśnictwie Karczma Borowa, które w tym miejscu prowadzi obecnie wycinkę ujętą w dziesięcioletnim planie urządzania lasu. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Nadleśnictwo wyjaśnia, że wycinka drzew jest normalną działalnością związaną z gospodarką leśną. W miejscu wycinanych drzew sadzone są nowe, z których kiedyś będą mogły korzystać kolejne pokolenia. - To nie jest tak, że możemy ciąć gdzie tylko chcemy. Prowadzimy
nasza gospodarkę na podstawie 10-letniego planu. Te zadania akceptuje minister ochrony środowiska, nie możemy go samodzielnie zmieniać
- tłumaczy nadleśniczy Jacek Napieralski. - Obecny plan zakłada, żeby nie wykonywać zrębów pełnych w okolicach granic miasta. Nie zamierzamy wycinać całej połaci lasu przy szpitalu, wykonujemy natomiast rębnie gniazdowe do 0,5 ha. Robi się to po to, aby cały proces wymiany pokoleniowej przy granicy z miastem był dla jego mieszkańców łagodniejszy. Nasz las ma charakter gospodarczy, a nie ochronny. Pomimo tego jesteśmy zobligowani do pozostawienia 5% powierzchni starodrzewia - wyjaśnia.

Wycinane drzewa to 100-letnie sosny. Następny zrąb w tym miejscu będzie mógł być prowadzony dopiero za 10 lat. Przy tej okazji warto zaznaczyć, że obecnie nadleśnictwo wykonuje dużo zrębów sanitarnych, spowodowanych plagą kornika. W takim przypadku masa końcowa porażonych drzew, jest najprościej mówiąc "odejmowana" od masy zrębów planowanych. - Nie możemy przekroczyć wartości jaka została ujęta w 10-letnim planie - podkreśla nadleśniczy.
 
Komentarze (47)
1. Dodane przez Leszno, w dniu - 12-05-2020 08:28
Wycinane są w Lesznie drzewa na potęgę. Jeden beton
2. Dodane przez ja, w dniu - 12-05-2020 08:28
Różni aktywiści ekologiczni i polityczni tak namieszali ludziom w głowach, że ci z byle powodu lecą do mediów i protestują przeciw wycinaniu drzew. Nie mają pojęcia o gospodarce leśnej, nie wiedzą, co to jest las gospodarczy, ale się oburzają. Ja też się oburzam, kiedy zdrowe drzewa w mieście są wycinane, bo przeszkadzają deweloperowi, ale leśnicy dobrze wiedzą, co robią i nie kierują się swoim zyskiem.
3. Dodane przez Łukasz, w dniu - 12-05-2020 08:35
To jest złożone, ale akurat w Polsce gospodarka lasami chyba ma się dobrze. Żeby nie było tak, że nawet na lasach nas oszukają i za parę lat drzewa będą tylko na rysunkach. Las jest super.
4. Dodane przez to ciekawe, w dniu - 12-05-2020 08:38
Szkoda, że nie jest napisane, jakie jest dalsze przeznaczenie tego ściętego drzewa. Może pan nadleśniczy odpowie?
5. Dodane przez PLAN, w dniu - 12-05-2020 08:40
OD KILKU LAT LASY SĄ WYCINANE NA POTĘGE !!! ZA CHWOLE ZDZIWIENIE ŻE JEST SUSZA I POGARSZA SIĘ STAN POWIETRZA. TE ZJAWISKA SĄ W SCISŁEJ KORELACJI.
6. Dodane przez bers, w dniu - 12-05-2020 09:00
Przecież wiadomo że chodzi także o pieniądze bo pensje leśników z roku na rok coraz wyższe i nie jest to najniższa krajowa.A i państwu polskiemu trzeba też jakąś część kasy oddać.
7. Dodane przez Jasio, w dniu - 12-05-2020 09:11
W tym miejscu powinien powstać parking dla odwiedzających szpital.
8. Dodane przez pragmatyk, w dniu - 12-05-2020 09:30
Te drzewa przeznaczą na papier.  
Nowe listy wyborcze trzeba na czymś drukować.
9. Dodane przez ola, w dniu - 12-05-2020 09:43
Jakoś przez te 100 lat nikomu do głowy nie przyszło by go wycinać.Obecnym władzom tylko kasa w głowie.Gdzie się nie ruszy wszędzie same zręby i wycinanie lasu.Każdy sobie może plan ułożyć gdzie wyciąć teraz a gdzie jutro.Co będzie po mnie to nie interesuje nikogo .Ważne ,że ja mam wyniki kasowe i okrągłą sumkę premii .Ba z czasem apetyt rośnie..Niedługo wszędzie dookoła będzie sam beton.Potem zdziwienie,że ocieplenie klimatu, że susza .Człowiek to największy szkodnik .Szczególnie ten który czuje jakąś władzę.Jak widzi się te powycinane lasy to chciałoby się wysłać tych wszystkich nadleśników na Zanzibar z biletem w jedną stronę.
10. Dodane przez janko muzykant, w dniu - 12-05-2020 09:58
a pytanie do reportera dlaczego w Niechlowie taki piękny las wycięto? gospodarka leśna w tym kraju jest bardzo zła
11. Dodane przez Janek, w dniu - 12-05-2020 10:05
do kom. 8. Te drzewa przeznaczone są na leki na twoją głowę.
reklama
12. Dodane przez PL, w dniu - 12-05-2020 10:41
Jadąc samochodem po szosach gdzie są lasy można zaobserwować przerzedzone całkowicie lasy. Zdrowe drzewa są wycinane. Nigdy w Polsce nie było tak żle aby wycinać lasy.Przecież to są nasze "zielone płuca". Tak nie powinno być!!!  
Niech znajdą inny sposób na zrealizowanie swoich postulatów
13. Dodane przez Łolabłoga!, w dniu - 12-05-2020 10:47
Nic sie nie zmienilo z mentalnoscia ludzka :) tylko zamiats stania przy płocie w kaloszach pisze takie jedno z drugiem co mu slina na jezych przyniesie.....a madre to to ze ho ho!! Nawet na gospodarce leśnej sie znajo i jeszcz3 chco wiedziec na co pojdzie kasa z tego drzewa. A w Twoj portfel jeden z drugim kto zaglada cło???
14. Dodane przez janczar, w dniu - 12-05-2020 10:51
wczoraj w TVP-pisowskiej pokazywano "skonsumowanego" przez wilki żubra-dostał się w pułapkę z powalonych drzew.to dzieje się w Puszczy Białowieskiej-jak stwierdzono-leży tam kilka milionów m3 drzew i jakoś nikt ich nie usuwa.To jest gospodarka leśna?????Tu tniemy a tam leżą i niszczeją.trochę podobna sytuacja jest w lasach wokół Leszna-powalone drzewa,leżące gałęzie po wycinkach - totalny bałagan.Jakoś nikt z Nadleśnictwa nie zajmuje się tematem.Coraz gorzej-mówimy tu o gospodarce???Jakiej?/
15. Dodane przez Do kom 9, w dniu - 12-05-2020 11:04
Żeby wypowiedzieć się na jakiś temat to należałoby mieć jakąkolwiek wiedzę. Plan urządzania lasu zakłada m.in. wyrąb drzew w wieku ich rębności a dla sosny wynosi on 80-100lat. Za 10-20 lat z tej sosny zaczęłyby się sypać gałęzie i wchodziłaby huba co groziłoby ich złamaniem i destrukcją. Plan zapewne zakłada odnowienie powierzchni nowymi nasadzeniami w okresie kilku lat. Tak to działa. A kasa nie idzie do władz miasta czy państwa tylko dla Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe. Moim zdaniem Lasy mądrze gospodarują zasobami drzewnymi. Ludzie widzą tylko wycinki a nie widzą nowych nasadzeń a jest ich coraz więcej.
16. Dodane przez Adi, w dniu - 12-05-2020 11:05
na YouTube jest kanał: ECHA LEŚNE, pooglądajcie, dowiecie się po co i kiedy się wycina, a zwłaszcza, że wycinanie sprzyja pochłanianiu CO2 z atmosfery
17. Dodane przez helikopter Ratunkowy, w dniu - 12-05-2020 11:31
Chcieliście w mieście mieszkać czy w lesie? 
Jak w lasie to po co w mieście lokum kupowały? 
Ha?
18. Dodane przez ja, w dniu - 12-05-2020 11:56
Przez 40 lat "szwendam" się po lasach , nie tylko leszczyńskich , ale takiej masakry w lasach nigdy nie było. Nagle teraz wszystkie drzewa weszły jednocześnie w "wiek rębności' ??? Nie można zostawić jakiegoś drobnego procenta drzew przy ścieżkach rowerowych , rekreacyjnych, PRZY SZPITALU !!! - wszystko do gołej ziemi ? 
Wokół Leszna aż strach jechać na wycieczkę do lasu - wszystkie przepiękne starodrzewy już wycięte lub z czerwonymi "pieczęciami śmierci".& Gdzieś czytałem , że leśnicy baaaardzo kochają lasy i przyrodę - OK , może niektórzy.:((((: Niestety kojarzę obecną sytuację z niesławnym min.Szyszko i dobrą dojną zmianą , teraz k.... MY !
19. Dodane przez Pan Kracy, w dniu - 12-05-2020 12:27
Zostawcie sprawy leśne leśnikom, a będzie to z pożytkiem dla wszystkich. Na szczęście Thöskowi już nie udało się rozszabrować i sprywatyzować polskich lasów.
20. Dodane przez Do 9, w dniu - 12-05-2020 12:31
Bardzo młoda musisz być i nie pamiętasz jak wycinali lasy 40 lat temu. Zręby robiono po kilkanaście hektarów a tu wycięli pół hektar i afera.
21. Dodane przez Archanioł, w dniu - 12-05-2020 12:39
PEWNIE KARCZMA ściga się z urzędem miasta kto więcej wytnie? Lojalnie uprzedzam Nadleśnictwo, że nie mają szans.
22. Dodane przez ja, w dniu - 12-05-2020 12:49
do 19. 
To teraz rozszabrowują lasy zielone ludziki finansując swoje - i tylko swoje- niebotyczne zarobki i premie. 
Wiesz że leśnicy są WLASCICIELAMI 24 % Polski i swoim dochodem z mechanicznej masakry piłą i Harversterem nie dzielą się z NIKIM ? 
Spróbuj zatrudnić się w Lasach - bez znajomości i krewnych marzenie scietej głowy !
23. Dodane przez jaro Buc, w dniu - 12-05-2020 13:00
Do kom.19, ale PIS zdazyl juz rozwalic stadniny
24. Dodane przez fdgrhfg, w dniu - 12-05-2020 13:42
Ciekawe jak ludzie, którzy wypisują tutaj bzdury, że nie powinno się wycinać lasów, będą kupować drewniane meble do mieszkania. Nie mieliby takiej możliwości, bo nie byłoby z czego je stworzyć. Wycinka lasów w dużej mierze poprawia bezpieczeństwo, gdybyscie wybrali sie do lasu i spadłby na was jakiś konar lub stare drzewo poprostu nie wytrzymaloby ciężaru, ciekawe czy tak samo byście byli przeciwni jakiejkolwiek wycince.
25. Dodane przez do14, w dniu - 12-05-2020 13:46
Puszcza jest traktowana inaczej niż zwykłe lasy,poczytaj sobie o tym.
26. Dodane przez Andrzej, w dniu - 12-05-2020 14:01
Jestem w tej samej branży. 
 
Wycinka Lasów - Masa Drzew - Dla Tartaku to żyła złota, nie napiszę publicznie ile jest profitu z jednego drzewa - Jest to temat na kolejną sprawę. 
 
Proszę powiedzieć - Jak dużo zarabiacie państwo na Tej wycince. Gdzie Te drzewa dokładnie Trafiają? Wycinki Drzew na około Leszna - które podlegają Naszemu Nadleśnictwu jest Kilkadziesiąt !! 
Co równa się w Milionach złotch. 
 
Warto sprawę nagłośnić, brakuje nam środków finansowych - One leżą na ziemi. Dla kogo? Komu?
27. Dodane przez sebaPL, w dniu - 12-05-2020 14:15
Z tego co widze i czytam to ten cały PIS jest jeszcze gorsze od PO .
28. Dodane przez ogrodnik, w dniu - 12-05-2020 14:21
Do kom.23 Ale najważniejsze ,ze PIS dał dwa miliardy na propagandę w TVP. Jest już pranie mózgu jak widać i o to im chodzi.
29. Dodane przez Do kom 14, w dniu - 12-05-2020 14:35
Jak zwykle wypowiada się osoba, która nie ma najmniejszego pojęcia na temat Puszczy Białowieskiej oraz ogólnie pojętego leśnictwa. Po pierwsze jak można prowadzić gospodarkę leśną w pierwotnej części Puszczy Białowieskiej ? Po drugie martwe drewno jest jednym z podstawowych czynników, który zapewnia bioróżnorodność w Puszczy Białowieskiej, ale nie tylko w niej, a praktycznie w każdym lesie, także w lasach gospodarczych. Lasy to nie są miejsca, w których należy usuwać każdą leżącą gałąź czy pień drzewa. Bałagan w lesie pojawia się wtedy, kiedy ciemnota wywozi do niego śmieci, a nie wtedy kiedy leży niezbędne do życia lasu martwe drewno. Cała wypowiedź osoby pod pseudonimem "janczar" oraz pierwsze zdanie, a szczególnie zwrot "TVP-pisowska" świadczy o poziomie osoby piszącej ten komentarz.
30. Dodane przez Real, w dniu - 12-05-2020 15:05
Do 9.Ciekawe z czego przez 100 lat budowano domy i ich stropy, schody, meble, wyposażenia mieszkań. Czym palono i pali się w kominkach. Trochę nauki nie zaszkodzi!
31. Dodane przez KK, w dniu - 12-05-2020 15:15
Jak widać ochrona środowiska w Lesznie polega tylko na nachodzeniu ludzi przez st.miejską i wypisywanie mandatów że z komina leci dym.
32. Dodane przez co jest grane, w dniu - 12-05-2020 15:43
A może te drzewa wycięte w tym kraju ( tysiące hektarów) zostają sprzedane na zachód bo brakuje PIS na 500+ ?
33. Dodane przez do kom 19 i 23, w dniu - 12-05-2020 15:50
Wolę prywatyzację, niż likwidację. Stadniny znane na świecie już padły, padnie las (nie wspominając o instytucjach - tu lista jest dłuuuga) co jest następne w kolejce ...?!
34. Dodane przez Ro, w dniu - 12-05-2020 16:36
To co teraz robi się w lasach to grabież w ładnie opakowane słowa.Las w okolicach Leszna jest jak sito ,a przez to drzewa chorują.Najlepiej wyciąć wszystko i nie będzie kłopotów z chorym lasem.Warto również wyciąć przy drogach wszystkie drzewa bo wyskakują kierowcom pod koła .Teraz kolej na drzewa przy rowach między polami bo też przeszkadzają rolnikowi.I tak ma każdy swoją rację i widzi koniec swojego nosa.Tylko tak dalej a głupota zwycięża
35. Dodane przez Ro, w dniu - 12-05-2020 16:48
Jeszcze trzeba dodać że leśnictwo zezwala na wysypywanie tłucznia w lesie na ścieżkach a cel chyba żeby zwierzęta nie deptały ziemi.
36. Dodane przez ???, w dniu - 12-05-2020 17:37
Ciemność, widzę ciemność! 
Wycinka drzew w lesie, ujęcie wody z natury, kopanie żwiru, węgla takiego i takiego, łowienie ryb słodko i słonowodnych, eksploatacja natury...  
Po co, kto na tym zarabia?! 
Ciemność!!!
37. Dodane przez do30, w dniu - 12-05-2020 17:42
Nauki to tobie potrzeba.Zajrzyj lepiej do książek bo widać ,że w szkole jesteś leniem.Kto w kominkach pali sosną? Do kominków używa się drzew liściastych takich jak grab i brzoza.Nie uczyli tego w szkole ? Czy tylko przechodziłeś obok niej w drodze na wagary.
38. Dodane przez Rekma, w dniu - 12-05-2020 18:07
Do 37 
Sosną bardzo dobrze się pali i jest ładny zapach, a najlepiej to palą się szyszki.
39. Dodane przez Szwendacz, w dniu - 12-05-2020 18:23
Popieram 18 taka jest prawda.
40. Dodane przez scorp, w dniu - 12-05-2020 22:07
Lasy wycina sie od zawsze - po to rosna. Byle robiono to madrze, a wedlug wyjasnien nadlesnictwa, tak jest w tym przypadku, wiec nie ma ppwodu do narzekania.
41. Dodane przez do 37, w dniu - 12-05-2020 22:31
Czy w kom 30 jest mowa tylko o paleniu w kominku? Poczytaj co można wyprodukować z drewna sosnowego mądralo.
42. Dodane przez Hgf, w dniu - 13-05-2020 09:28
Bo zrobili testy tym drzewa na koronawirus i wszystkie są pozytywne i do wyciecia
reklama
43. Dodane przez niestety, nie jest tak różowo, w dniu - 13-05-2020 12:11
Wczytajcie się w słowa nadleśniczego. Jest plan, który jest rozpisany na 10 lat i trzeba go realizować. Tylko czy ten plan nie był pisany pod rząd, który wszędzie desperacko szuka pieniędzy? Oczywiście, w lesie gospodarczym drzewa trzeba ścinać i nasadzać nowe, ale pewnie taką gotową do ścięcia sosnę można ściąć w tym roku, a można i za 10 lat. To nie truskawki, że masz jeden dzień na zbiór. Problem polega na tym, że teraz tnie się na potęgę. Po nas choćby potop! Każdy, kto ma oczy i chodzi po lesie od wielu lat widzi, że nastąpiła istotna zmiana - na gorsze! I jeszcze apel do Pana Napieralskiego. Proszę pilnować, aby pracownicy leśni sprzątali po sobie śmieci. Prawie wszystkie śmieci dalej niż 100 metrów od granicy lasu, to butelki, słoiki, puszki pozostawione po pracownikach zatrudnionych przy zrywce. Bo kto inny idzie ze słoiczkiem musztardy 5 kilometrów w las?
44. Dodane przez monia, w dniu - 13-05-2020 12:27
przecież w całym lesie wycinka na potęgę! niedługo nic nie zostanie, to wszystko przez te wasze 500+
45. Dodane przez wlkp, w dniu - 13-05-2020 21:48
Oszczędzają lasy na wschodzie Polski, a masowo tną w Wielkopolsce. Czy wy tego nie widzicie jak PIS nas traktuje.  
Wielkopolanie nie możecie głosować na tą partię!
46. Dodane przez do 45, w dniu - 14-05-2020 00:26
Możemy.
reklama
47. Dodane przez polski las, w dniu - 16-05-2020 13:29
Polska gospoadarka leśna jest jedna z najlepiej prowadzonych na świecie.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Słoneczne mieszkanie... Leszno 1500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 355656
Lokal handlowo biuro... Leszno 1500
Wynajem mieszkania -... święciech... 2000
Wynajem garażu ? les... Leszno 400
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj