Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
4
Maja 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Florian, Grzegorz,
Michał, Monika,

DZIEŃ STRAŻAKA,
HUTNIKA I KOMINIARZA
Do końca roku 241 dni.
Start arrow Leszno arrow Ciągniki jadą do Leszna

Ciągniki jada do Leszna

Ciągniki jadą do Leszna

27.01.2015. Radio Elka, Emilia Wojciechowska
105cam00778.jpgPrzeciwnicy budowy kopalni, którzy protestują na krajowej piątce w Kaczkowie, kierują się w stronę Leszna. Według policji jest to około 300 ciągników. Kierowcy zamierzają dojechać do ronda Podwale i będa wracać do Kaczkowa. Rolnicy mają pozwolenie na te przejazdy. Protest potrwa do godz.14.00

Galeria foto: Przejazd ciągników przez Leszno na DK5Galeria foto: Przejazd ciągników przez Leszno na DK5Galeria foto: Przejazd ciągników przez Leszno na DK5Galeria foto: Przejazd ciągników przez Leszno na DK5Galeria foto: Przejazd ciągników przez Leszno na DK5Galeria foto: Przejazd ciągników przez Leszno na DK5Galeria foto: Przejazd ciągników przez Leszno na DK5Galeria foto: Przejazd ciągników przez Leszno na DK5Galeria foto: Przejazd ciągników przez Leszno na DK5Galeria foto: Przejazd ciągników przez Leszno na DK5Galeria foto: Przejazd ciągników przez Leszno na DK5
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Pojazdy rolnicze zobowiązane są do poruszania zgodnie z przepisami ruchu drogowego
- mówi oficer prasowy leszczyńskiej komendy Monika Żymełka. Należy się spodziewac dużych utrudnień. Policja apeluje, by kierowcy, w miarę możliwości, omijali w czasie protestu odcinek krajowej Piątki w Lesznie czyli Al. Konstytucji 3 Maja i Piłsudskiego.

(Fot. Bartek Klupś)
 
Komentarze (197)
1. Dodane przez Rozsądny, w dniu - 27-01-2015 11:15
A później w kolejkę po dopłaty do paliwa. Bo przecież to najbiedniejsza grupa społeczna w Polsce. Żenada.
2. Dodane przez Masa, w dniu - 27-01-2015 11:15
jakiej kopalni
3. Dodane przez marek, w dniu - 27-01-2015 11:17
po co kopalnie węgla brunatnego  
na Śląsku pełno nie ma co z nim robić tańszy z Ukrainy I Czech a u nas chcą węgiel wydobywać 
Znów jakiś ministerek łapówkę wziął
4. Dodane przez Kierowca, w dniu - 27-01-2015 11:21
Protest przeciwko kopalni rozumiem. Szkoda tylko, że kierowcom się przez to dostaje.
5. Dodane przez :), w dniu - 27-01-2015 11:22
300 ciągników to chyba więcej niż na zlocie w Wilkowicach. Słuszną ma linię nasze rolnictwo.
6. Dodane przez alvoro, w dniu - 27-01-2015 11:23
precz z Leszna wiochmeny , jak sie spóźnię do pracy to polecą 3 mocne
7. Dodane przez xxx, w dniu - 27-01-2015 11:30
ale co do leszna spadówka do siebie! o.O
reklama
8. Dodane przez jadzia, w dniu - 27-01-2015 11:32
A kto tym durniom wydał pozwolenie na blokady kazdy robi sobie co sie podoba.Do ministra srodowiska barany a nie tu mi smrodzic ciągnikami
9. Dodane przez Kaju, w dniu - 27-01-2015 11:32
A policji chyba nic nie zaskoczy :)
10. Dodane przez roki, w dniu - 27-01-2015 11:37
popieram protest na slasku kopalnie zamykaja bo nie ma co z weglem robic a tu na terenie najbardziej rozwinientym rolniczo chca kolejna kopalnie otwierac ABSURD!!! a gdzie sa ekolodzy.
11. Dodane przez KAROLINA, w dniu - 27-01-2015 11:37
DO KOMENTARZA 6 I 7. JEŚLI TA ODKRYWKA POWSTANIE TO POD WASZYM NOSEM!!! JESZCZE TEGO NIE ZROZUMIELIŚCIE!???
12. Dodane przez Bolo, w dniu - 27-01-2015 11:44
Widze ,ze tu nie którzy nie rozumieją rolników , szkoda. Sami wszyscy powninni strajkować , bo każdy widzi jak jest w Polsce , wiec czas przestac tylko narzekac i coś z tym zrobić !!! Ludzie ogarnijcie się !
13. Dodane przez ja, w dniu - 27-01-2015 11:48
do kierowcy jak rolnik nie będzie miał to ty nie będziesz miał co wozić żyjemy uzależnieni od siebie
14. Dodane przez do 8, w dniu - 27-01-2015 11:49
Własnie, kto wydał, pewnie taki sam baran jak ci protestujący.Wszystkim dobrze wiadomo, ze bez zgody władzy samorządowej nikt nie jest w stanie niczego pobudować. Ale, cóż, trzeba nagłośnić tą sprawę, aby pan M.mógł pobudować w gminie fermy wiatrowe. Pani M. w proteście przeciw kopalni, czy to nie przypadkiem rodzinka?
15. Dodane przez tak, w dniu - 27-01-2015 12:06
Nie chodzi o wytykanie rolnikom dopłat czy innych przywilejów itp. Ale budowa tego typu inwestycji to potężne zmiany w lokalnym ekosystemie... zmiana gospodarki wodnej i tak dalej! Oczywiście znajdą się osoby mówiące, że będą miejsca pracy... ale to nie prawda! W nowoczesnych przedsiębiorstwach tego typu wcale nie potrzeba dużo rąk do pracy !!! także lokalnie dużo więcej stracimy niż zyskamy!
16. Dodane przez Greg, w dniu - 27-01-2015 12:06
Chcemy kopalni, nie chcemy rolników blokujących drogi.
17. Dodane przez do 12, w dniu - 27-01-2015 12:07
Widzę,że spieszno ci oglądać w sklepach sam ocet na półkach. Ale wtedy kiedy to było to pewnie skakałeś ojcu z jajka na jajko, "filozofie"
18. Dodane przez 5555, w dniu - 27-01-2015 12:08
No proszę, wciąż im mało. Dopłaty, każdy na ręncie ki wciąż im mało. Ale to taki typ ludzi im wszystko się należy. Jak wchodziliśmy do UNI to też skrzeczeli, że nie. Teraz jak dostają za friko duże pieniądze to im pasuje i jeszcze mało. FE
19. Dodane przez do nr 14, w dniu - 27-01-2015 12:13
człowieku poszukaj informacji o kopalni odkrywkowej konin to zrozumiesz dlaczego niechcemy kopalni!!
20. Dodane przez WOJTEK, w dniu - 27-01-2015 12:16
LUDZIE OGARNIJCIE SIĘ, JEŚLI ROLNICY NIE BĘDĄ PROTESTOWAĆ TO JUŻ NIEDŁUGO POWSTANIE KOPALNIA ODKRYWKOWA NA NASZYCH NAJLEPSZYCH TERENACH W WIELKOPOLSCE. W PROMIENIU 50KM OD TEJ WIELKIEJ DZIURY W ZIEMI TERENY ZOSTANĄ ODWODNIONE WIĘC I UPRAW NIE BĘDZIE, WSZYSCY DOSTANIEMY PO GACIACH, TO NASZ WSPÓLNY INTERES. ZAMIAST SIĘ TU WYKŁÓCAĆ POCZYTAJCIE SOBIE TROCHE W TEJ SPRAWIE...
21. Dodane przez kierowca, w dniu - 27-01-2015 12:21
jutro tez ma byc protest?
22. Dodane przez zły, w dniu - 27-01-2015 12:21
policja nie się puknie, jak mam omijać Konstytucji jak mieszkam na Zamenhofa??? :( !!!!!!!
23. Dodane przez do przeciwnikow, w dniu - 27-01-2015 12:23
Oczywiscie miastowym to wszystko jedno. Zobaczymy jednak jak przyjdyie im kupowac ziemniaczki za 10zl a pomidory tylko szklarniowe bo na tych naszych ziemiach nie bedzie mozna nic zasadzic bo beda tak wysuszone. Wtedy ci z miasta wyjda na ulice i beda protestowac.. ale to juz bedzie za pozno.. Moze zamiast krytykowac moze lepiej najpierw poczytac na temat czekajacej nas sytuacji.
24. Dodane przez obywatel, w dniu - 27-01-2015 12:27
A ja proponuje Policji po proteście sprawdzać stan techniczny ciągników rolniczych to zaraz im się odechce jeśli chcą protestować to niech to robią w Warszawie przed władzą a nie utrudniają życie normalnym ludziom
25. Dodane przez Marcelina, w dniu - 27-01-2015 12:54
naprawdę nie rozumiem wszystkich tych którzy chcą kopalni. Ludzie czy wam na rozum padło. kopalnia = upadek wszystkiego nie tylko rolnictwa, ale także przemysł, ubojnie, weterynarze stracą pracę. Myślicie ze wtedy w miastach będzie się super żyć? nie sądzę. Ceny produktów wzrosną a ich jakość drastycznie spadnie.
26. Dodane przez XYZ, w dniu - 27-01-2015 12:54
Super pomysł na protest, utrudniać i uprzykrzać życie innym ludziom. Raczej zwolenników takim czymś sobie nie narobią.
27. Dodane przez Olaf, w dniu - 27-01-2015 12:56
do kom 24  
Moze Tobie niech sprawdzą stan techniczny samochodu co? bo ide o zaklad ze stan techniczny twojego auta jest gorszy od tych ciagnikow
28. Dodane przez czarny, w dniu - 27-01-2015 12:58
Tyle wysiłku a media nie przekazują informacji o proteście. Ważniejsze sprawy to Ukraina i wybuch gazu w stolicy.
29. Dodane przez gggg, w dniu - 27-01-2015 12:59
Do kom.23.Mam gdzieś Wasze ziemniaki i w ogóle.A teraz jakie macie pomidory?Ekologiczne???Bez nawozów???I tak większość jest sprowadzana...
30. Dodane przez obywatel2, w dniu - 27-01-2015 13:00
stan techniczny ich ciagnikow jest lepszy jak stan Twojego mozgu.
31. Dodane przez Pikolino, w dniu - 27-01-2015 13:01
Popieram komentarz 12, 15,20, 23 i inne mówiące o słuszności protestu. Reszta to komentarze ludzi nie myślących,lub myślących tylko o teraz i tylko o własnym tyłku.ZŁU TRZEBA SIĘ ZDECYDOWANIE PRZECIWSTAWIAĆ, A POWSTANIE TEJ KOPALNI TO ZŁO DLA WIĘKSZOŚCI.
32. Dodane przez kamil, w dniu - 27-01-2015 13:01
Jestem za !!! Niech blokują !!! A Leszno to wielkie mi miasto ...same buraki
33. Dodane przez Protest? Wcale się nie dziwię., w dniu - 27-01-2015 13:02
Przestańcie tłumaczyć o co ten protest: że ekologia, że rolnictwo, że upadek gospodarki w regionie... 
Chodzi o ochronę miejsc pracy w rolnictwie i stylu życia który wiodą państwo rolnicy jeżdżący dziś po Lesznie swoimi traktorkami po 200K za sztukę. 
Cena żywności nie wzrośnie przez kopalnię. Może wzrosnąć przez niedobór żywności w Indiach albo spekulacje- możliwości jest tyle że rolnikom i nie tylko się to w głowach nie mieści.
34. Dodane przez KROBIANKA, w dniu - 27-01-2015 13:05
KAŻDY Z WAS BRONIŁBY SWOJEGO MIEJSCA PRACY,DOMU I MAJĄTKU. NASZA ZIEMIA TO NASZ ZAKŁAD PRACY- DOPÓKI TEGO NIE ZROZUMIECIE BĘDZIECIE PRZECIWKO. A OCZY POOTWIERAJĄ SIĘ JAK ZACZNĄ OSUSZAĆ TEREN- WTEDY BĘDZIE ZA PÓŹNO
35. Dodane przez gfdgdg, w dniu - 27-01-2015 13:09
barany czy nie ale w słusznej sprawie. łatwo się mądrzyć za biurkiem i mieć sweet posadkę, niczym się nie przejmować!! może wy ruszycie 4 litery do czegość ???
36. Dodane przez Iga, w dniu - 27-01-2015 13:11
Taa... 'pojazdy rolnicze zobowiązane są do poruszania zgodnie z przepisami ruchu drogowego'- od kiedy to utrudnianie ruchu i jazdę lewym pasem max 20 km na godzinę możemy nazywać zgodnym z przepisami ruchu drogowego. Niech strajkują ale pod nosami tych, którzy doprowadzili do takiej sytuacji, bo jak na chwilę obecną to strzelają sobie sami w kolano narażając się wszystkim kierowcom.
37. Dodane przez do kom. 6 i 7, w dniu - 27-01-2015 13:12
Więcej kultury! Nie dawajcie aż tak złego świadectwa o naszym mieście bo ktoś jeszcze jest gotów pomyśleć, że to same chamy mieszkają. W imieniu normalnych mieszkańców Leszna, przepraszam za takie głupie wypowiedzi.
38. Dodane przez Karol, w dniu - 27-01-2015 13:13
Do kom. 6,7 i 8.Pamietaj mieszczuchu żeby nie polski rolnik to byś z głodu zdechł.A twój samochód nie zasmradza miasta ???
39. Dodane przez olo, w dniu - 27-01-2015 13:14
Zamykaja kopalnie zle otwieraja zle nie dogodzisz ludzia
40. Dodane przez gość, w dniu - 27-01-2015 13:19
Jacy ekolodzy? Chyba ekoterroryści albo ekobiznesmeni. Nie od dziś wszak wiadomo, że po tym jak się "dogadają" z inwestorem często znikają bezpowrotnie. Pytanie zasadnicze brzmi: kto na tym skorzysta? Jeśli Polacy to jestem za, natomiast jeśli to inwestycja zagraniczna i zyski będą transferowane na zewnątrz, blokujmy!
41. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 27-01-2015 13:20
jak gornicy strajkuja nauczyciel ,suzba zdrowia to nik nie pisze spadowa my tez chemy godnie zyc .walczymy o swoje i o wasze ciekawe co bedziecie mowic jak wam zabraknie wody i nie bedzie drog ?
42. Dodane przez HGDS, w dniu - 27-01-2015 13:24
A MOŻE SPRAWDZIĆ KTÓRY ZA BIURKIEM MA WYPITE?
43. Dodane przez SFASF, w dniu - 27-01-2015 13:25
NAJWIĘCEJ MAJĄ CI DO POWIEDZENIA W NEGATYWNY SPOSÓB CO G**W*O WIEDZĄ WIEC POPIERAĆ A NIE NARZEKAĆ ŻAL WAM D*P* ŚCISKA??? CHYBA TAK ZE INNI POTRAFIA A WY NIE!!!!!!!!!!!
44. Dodane przez mlody, w dniu - 27-01-2015 13:37
mam tylko pytanko? tak bardzo Panstwa boli to , że rolnicy w całej UE. maja dopłaty? Skoro na wsi jest tak super , to dlaczego brak młodych, którzy nie chcą przejmować gospodarstw po rodzicach? W rolnictwie nie pracuje się tylko 8 godzin , a społeczeństwu nie chce się pracować tylko najlepiej zasiąść przed kompem i ... .Te traktory to nasze najlepsze gospodarstwa które potrafią się zmobilizować.Ja rolników popieram a kto zazdrości to tylko chyba ciężkiej pracy na roli , jeżeli ktoś rozumie definicje praca na roli.
45. Dodane przez Info, w dniu - 27-01-2015 13:38
Widzę na bogato same ciagniki powyzej 200 tys niech im Unia daje wiecej ! i jeszcze im protesty w glowie
46. Dodane przez nikt, w dniu - 27-01-2015 13:41
Chyba komuś się w głowie poprzewracało!! Jakiś cholerny strajk sobie wymyślą i świecą jak świece dymne!! Żal!! Mam ten wasz strajk prosto w nosie wedle mnie nawet się pozabijajcie a te wasze ciągniki to mnie walą ale nie moim kosztem że nie można na uczelnie dojechać!!! Że wy nic nie macie dajcie komuś coś osiągnąć a nie strajki wam w głowie!! Zabierzcie się za porządną robotę!!
reklama
47. Dodane przez jutttiii, w dniu - 27-01-2015 13:42
co wy w miescie wiecie o wsi niccccccccccccc zero pojecia
48. Dodane przez Marcin, w dniu - 27-01-2015 13:46
Sami się przekonacie jak zaczną osuszać tereny pod kopalnię to znikną jeziora w Boszkowie stawy w Miliczu i okolicach ziemia będzie tak wysuszona że nawet będzie problem z wodą pitną
49. Dodane przez xxxx, w dniu - 27-01-2015 13:47
Witosy, puknicie sie w łeb. Za moje pieniądze z uni macie ciagniki, a utrudniacie życie innym lidzią. Do robienia masła jak wasi rodzice i je sprzedawać, a nie ino chcieć i chcieć. I wiecznie was pełno przy galerii. Do roboty- nieroby.
50. Dodane przez młoda, w dniu - 27-01-2015 13:50
Do komentarza 5555 nie każdy rolnik to bogacz jest wielu którzy nie mają czasami co do garnka włożyć bo ledwo co uda im się coś sprzedać to już ppieniędzy niema nic wrzucaj wszystkich do jednego worka a te dopłaty o których tak piszesz to przy 6 H gospodarstwie to kropla w morzu potrzeb i nie raz to na nawóz nie wystarczy i żeby 2 krowy utrzymać a gdzie żyć wiec nie pisz o czymś jak nie masz bladego pojęcia
51. Dodane przez zzz, w dniu - 27-01-2015 13:51
Niech protestują, ale w granicy przyzwoitości. Blokowanie równocześnie wszystkich trzech pasów na Konstytucji to przesada :-(
52. Dodane przez bezrobotny z Leszna, w dniu - 27-01-2015 13:52
Będzie praca dla wielu bezrobotnych to dobrze że powstaje taka kopalnia .
53. Dodane przez miłośnik tej ziemi, w dniu - 27-01-2015 13:52
OGÓLNA NEGATYWNA PRAWIDŁOWOŚĆ. Uruchomienie i rozwój KAŻDEJ (jakiejkolwiek) kopalni czy wyrobiska niesie za sobą negatywne skutki dla środowiska naturalnego i ludności. Pozytywne są wyłącznie efekty ekonomiczne dla właściciela kopalni obojętnie czy indywidualnego, czy państwowego. NEGATYWNE jest również to, że kopalnia nie stwarza nowych miejsc pracy dla miejscowej ludności, gdyż: 
" zmechanizowanie robót kopalnianych powoduje, że każdy właściciel kopalni ma swój park maszynowy wraz z wykwalifikowaną załogą, 
" ma własny transport (lub wynajęty) wraz z wykwalifikowanymi kierowcami, więc nie zatrudnia ani kierowców, ani operatorów maszyn eksploatacyjnych, ani mechaników, mając własne warsztaty naprawcze. 
Obietnice o powstaniu nowych miejsc pracy są składane tylko przed uruchomieniem kopalni, aby zneutralizować protesty miejscowej ludności. Okoliczni mieszkańcy mogą liczyć na zatrudnienie 1-2 osób w charakterze stróża pilnującego wyrobiska i maszyn. I NIC WIĘCEJ!
54. Dodane przez Marcin, w dniu - 27-01-2015 13:53
Do komentarza 24 stan ciągników jest lepszy niż twego auta to są przeważnie nowe ciągniki sprawdź sobie w serwisie takiego ciągnika ile kosztuje wymiana oleju to ci się odechce bzdury pisać na przykład sam filtr oleju kosztuje 450 zł + do tego 35 l oleju
55. Dodane przez kuba, w dniu - 27-01-2015 13:59
Co to za nawiedzony notabl ( musiał być z PSL partii która czepia się każdego okrętu i wrzeszczy płyniemy) wydał im zezwolenie do jeżdżenia i blokowania ruchu w Lesznie. Jazda 3-ma pasami a policjanci stoją i gapią się. Przecież taka jazda jest utrudnianiem ruchu a to już jest wykroczenie. A do kom.23. jak ci miastowi przestaną produkować traktory,maszyny rolnicze,nawozy,odzież,buty i inne przedmioty to wtedy wrócisz do upraw konikiem i za pługiem będziesz łaził całymi dniami, zboża kosił kosą, młócił cepem to wtedy zobaczysz jak wygląda prawdziwa praca w gospodarstwie. Toteż pamiętaj przyjacielu że kij ma dwa końce !
56. Dodane przez nik, w dniu - 27-01-2015 13:59
nie maja rolnicy zajęć? a tak niby zapracowani wiochmeni do roboty a nie na droge cymbały
57. Dodane przez grzegorz, w dniu - 27-01-2015 14:09
Proszę blokadę robić u Siebie a nie w Lesznie
58. Dodane przez lol, w dniu - 27-01-2015 14:09
połowa z was mieszczuchy pochodzi z wiochy,tam sie urodziliscie i wychowaliscie a dzisiaj zazdrocicie rolnikom nie wiadomo czego...chyba kredytów!!!!zastanowcie sie nad tymi pustymi komentarzami bo my was żywimy,ubieramy i dajemy nie jednemu z miasta prace!!!
59. Dodane przez Grzegorz, w dniu - 27-01-2015 14:10
Obywatel jak byś był w temacie to w warszawie już byli. a co do stanu technicznego ciągników jak byś niezauważył to większość nówki więc daruj sobie chyba że chcesz oddać swoje mjejsce pracy rolnikowi i spłacić za niego kredyt na ten ciągnik.
60. Dodane przez idioci., w dniu - 27-01-2015 14:12
idioci wszędzie. ludzie, co wam pomoże zablokowanie drogi na jeden dzień? poza wkurzeniem całego leszna i okolic oczywiście? tu nie chodzi o szkodliwość kopalni, z którą zresztą przesadzacie, nie chodzi o wasze wsie, domy czy rodziny. będą chcieli zbudować to zbudują. koniec. kropka. zablokowaliście okolice, śmiem nawet powiedzieć że jesteście blisko 50 km blokady. wiecie co? wygląda mi to na takie samo zanieczyszczenie terenu o jakim krzyczycie. i co, zrobiliście to sami, brawo, można wpuszczać koparki. nie chcieliście elektrowni wiatrowych bo wam szumiało? okej, będziecie mieli dziurę w ziemi. mnie tylko zastanawia, co gdyby przez ten ekstrement który zrobiliście z drogi musiała szybko przejechać karetka do kogoś umierającego. chciałbym widzieć jak ją spowalniacie. egoiści.
61. Dodane przez jestem z miasta, w dniu - 27-01-2015 14:15
blokujcie do skutku.Polskie jest zdrowe ,nie chcę jeść starego mięsa z zachodu.Jechałem objazdem i tyłka mi nie rozerwało a świat się nie zawalił.A dla narzekających...nowe miejsca pracy zajmą firmy specjalizujące się w tym transporcie,wjadą z ludzmi i sprzętem.Ruszcie mózgi,co chcielibyście robić w takiej kopalni? chyba,że się kąpać bo podejrzewam,że częściowo wodę z Boszkowa nawet pociągnie. Pak zniszczy rolnictwo to będziecie kupować wszystko po 5 zł ale za to wegla będzie w bród...niby...wirtualnie.
62. Dodane przez nana, w dniu - 27-01-2015 14:15
i co wam to da i tak zrobią swoje a wy tylko tracicie czas a pieniądze jakie wam proponują są tak duże że pomyślcie zanim pojedziecie na protest druga taka okazja się nie trafi
63. Dodane przez aqwer, w dniu - 27-01-2015 14:16
Na zdjęciach zauważyłem jeden tani ciągnik (poniżej 20 tysięcy złotych wartości). Reszta w cenie dobrych, nowych samochodów. Ale przecież na wsi jest tak ciężko ...
64. Dodane przez robi, w dniu - 27-01-2015 14:20
przez tych bambrusow do pracy sie spożniłem jak nie maja co robić to widły i do gnoju
65. Dodane przez joop, w dniu - 27-01-2015 14:21
widzę, że w proteście biorą udział "biedni" rolnicy !!!! same nówki sztuki te ciągniki, czyżby AGROMIX cały swój sprzęt na barykady wysłał???? a co do komentarzy dot. cen, nie Polskie warzywa to inne będą w marketach, i tak nie oszukujmy się, że tych od polskiego rolnika nie kupujemy.... bo już nas nie stać. Nie popieram robienia zamieszania w mieście, wieś niech zostanie na WSI, mogli w koło komina jeździć a nie utrudniać życie mieszkańcom miasta. My nie protestujemy na wsiach, jak nam świnie i krowy przez miasto wiozą.....
reklama
66. Dodane przez tomek, w dniu - 27-01-2015 14:24
Pojęcie macie barany rolnicy to robią częściowo w naszej sprawie jak kopalnia powstanie to będzie za późno na strajkowanie a prace będzie miało 30 osób a ile ludzi te prace straci
67. Dodane przez Gość, w dniu - 27-01-2015 14:28
do kom. 24. Lepiej zobacz jakie auta osobowe i busy jeżdżą ulicami, kto im daje potwierdzenie sprawności. Złom. Tyle wtemacie
68. Dodane przez fcbx, w dniu - 27-01-2015 14:29
;/
69. Dodane przez Karol, w dniu - 27-01-2015 14:35
Na tym obszarze mogą być zmiany w stanach wód. 
http://www.staff.amu.edu.pl/~pawula/expert5.jpg 
Wiadomo to od kilkudziesięciu lat. Właśnie dlatego zaniechano wtedy wydobycia, z powodu obniżenia poziomu wód - może nawet 200m. 
Tu znalazłem ekspertyzę z tamtych lat:  
http://www.staff.amu.edu.pl/~pawula/expert.htm 
Tematowi tej odkrywki zawsze poświęcano dużo czasu na wykładach na UAM.
70. Dodane przez paweł, w dniu - 27-01-2015 14:37
...niech sobie w KROBI protestują
71. Dodane przez BOLEK, w dniu - 27-01-2015 14:38
nie wy wyprodukujecie dla nas jedzenie zrobi to ktoś inny a bez was się polska żywność nie skończy
72. Dodane przez bolo, w dniu - 27-01-2015 14:39
do obywatel: ciekawe czy ty masz wszystko sprawne ? napewno normalny nie jesteś jak wypisujesz takie bzdury a może kopalnia będzie na twoim terenie
73. Dodane przez ja, w dniu - 27-01-2015 14:47
Rolnicy mogli wyjechać starymi ciągnikami i pokazać kraju jak gospodarka upada . A jadą nowym ciągnikami i pokazują kraju jacy są bogaci.
74. Dodane przez Do Bolek, w dniu - 27-01-2015 14:48
Oczywiście że wyprodukuje ktoś inny tylko jestem ciekawa ile wtedy za to zapłacisz .A pamiętaj że jeden rejon upadnie więcej chętnych na twoje miejsce pracy.Popieram rolników
75. Dodane przez JULA, w dniu - 27-01-2015 14:50
ROZUMOWANIE ROLNIKOW: NIECH NIC SIE NIE ZMIENIA NIECH BEDZIE JAK 30 lat temu bo co brnąć do przodu rozwijac sie zmiany sa po to aby sie doksztalcac rozwijać , a nie jakis zaścianek.
76. Dodane przez K.S, w dniu - 27-01-2015 14:53
Wszystkie gałęzie przemysłu muszą się rozwijać, dlaczego mamy tego nie wykorzystać. Obrońcy środowiska i ślimaków się znaleźli. Wszystko rozumiem ale bez przesady nie można wszystkiego blokować bo wrócimy do ziemianek. 
"Oddziały PGE Górnictwo i Energetyka konwencjonalna S.A. Elektrownia Bełchatów i Kopalnia Węgla Brunatnego Turów otrzymały tytuły Filar Polskiej Gospodarki 2014 znajdując się w ścisłej czołówce IX edycji rankingu przygotowanego przez redakcję dziennika Puls Biznesu i firmę badawczą ARC Rynek i Opinia.Przedsiębiorstwa wyróżnione jako Filary Polskiej Gospodarki cechują się stabilnością i mają znaczący udział w rozwoju regionów. Wyróżnienie jest tym cenniejsze, że docenili je przedstawiciele władz samorządowych z województwa łódzkiego i dolnośląskiego prezydenci miast, burmistrzowie i wójtowie gmin oraz starostowie powiatów. W ich oczach Elektrownia Bełchatów i Kopalnia Turów zostały uznane za liderów województw i wzór do naśladowania. To już drugie takie wyróżnienie dla KWB Turów, a trzecie dla Elektrowni Bełchatów."
77. Dodane przez Agiii, w dniu - 27-01-2015 14:54
Kopalnia i problem kopalni nie dotyczy tylko rolników na tych terenach mieszkają tysiące ludzi których trzeba będzie trzeba przesiedlić..... czy Wy byście chcieli aby Was to spotkało wybudowaliście piękny dom w którym mieszkacie dopiero rok i i ktoś wam każe zamieszkać gdzieś indziej, rodzimy mieszkają z pokoleń na pokolenia w jednym miejscu i ktoś "rząd" by zyski były jak zawsze największe dla państwa każe zmienić miejsce zamieszkania, co gorsze to ludźmi którzy tam żyją, żyją z tego co uprawiają na tych terenach czy ktoś z Was o tym myśli? Nie oczywiście lepiej iść po zasiłek
78. Dodane przez xoxo, w dniu - 27-01-2015 14:55
Jesteście nienormalni! Kto Wam da żreć? Kopalnia? Powodzenia życzę! A dla rolników i ich rodzin gratulacje, wreszcie ktoś się postawił w tej sprawie. I Leszno to jeszcze większa wiocha od innych, bo ludzie tam mieszkający mają gówno, a nie pojęcie o życiu.
79. Dodane przez Leszno, w dniu - 27-01-2015 14:59
Niektórzy w ogóle nie rozumieją tematu. Jak nic nie zdziałaja bedzie za pózno. Aby zrozumieć jak wygląda teren po wydobyciu węgla proszę się przejechać na takie tereny w Koninie. Jak zobaczycie, sami będziecie protestować! Leszno też odczuje skutki kopalni. Niestety wszyscy nie możemy się wyprowadzić. Apeluję o zrozumienie tematu.
80. Dodane przez mieszkaniecLeszna, w dniu - 27-01-2015 15:04
Ludzie nie rozumiecie o co chodzi w proteście. Dlaczego wytykacie rolnikom jakie mają traktory? Bardzo dobrze, że mają takie ładne nowe, a nie jakieś 50 letnie zetory. Przez tą kopalnie ucierpimy wszyscy rolnik czy miastowy. Tak bardzo zależy Wam aby kupować holenderskie czy hiszpańskie pomidory? Na prawdę tak wam smakują?  
Mnie dziwi tylko jedno protest protestem ale dlaczego rolnicy bez karnie łamią przepisy prawa w ruchu drogowym i wjeżdżają na skrzyżowania na czerwonym świetle? Wracałem z pracy i czekałem na Estkowskiego w stronę Wschowy i 3 ciągniki wjechały bezczelnie na czerwonym, a w tym czasie lewoskręt w stronę Wrocławia miał zielone. Wczoraj o mały włos przez to nie doszło do tragedii.  
Z domy zrobiłem fotkę. Na zdjęciu widać jak jeden zniecierpliwionych kierowców przejeżdża im przed nosem. Protestujecie to chociaż nie stwarzajcie zagrożenia!
81. Dodane przez primosz, w dniu - 27-01-2015 15:13
Rolnicy , chrońmy własne podwórko. Jedzmy polską żywność, kupujmy polskie ciagniki. Tutaj ani jednego URSUSA. A pretensje , że Czesi nie chcą polsiego a my kupujemy Zetorki i inne KNORY (celowa literówka) i DIRY.
82. Dodane przez michu, w dniu - 27-01-2015 15:20
NAJLEPSZY CIAGNIK TO BYL TEN Z NAPISEM ,,WYPIE....STAD,,
83. Dodane przez Andrzej, w dniu - 27-01-2015 15:28
Ludzie którzy piszą negatywnie na temat rolników w Lesznie niestety ich wiedza jest zerowa na temat kopalni odkrywkowej oraz polityki która jest w Polsce.  
Nie zauważają jednej podstawowej rzeczy ze 460 osób stara się sprzedać wszystko co należy do skarbu państwa (kopaliny,wody,żywe zasoby morza,częstotliwości radiowe i telewizyjne, częstotliwości radiowe i telewizyjne,lasy). Powstanie kopalnia ponad 25tys. ludzi się przesiedli kto was będzie odwiedzał w waszym ukochanym mieście. Jeszcze jedno i zamiatajcie raz na zawsze to okoliczne wioski utrzymują wasze sklepiki. 
 
Pozdrawiam
84. Dodane przez Kuba, w dniu - 27-01-2015 15:40
Hmm.. Ciekawe, że niektórzy z ludzi zostali tak omamieni przez propagandę ANTYkopalnianą. Ktoś kto wierzy, że stan wód gruntowych opadnie jest totalnym ... Czy ktokolwiek z Was widział w rzeczywistości jak wygląda krajobraz wokół kopalni? Czy tylko straszną wielką "dziurę"?! Na przykładzie Bełchatowa to w odległości ok. 15-20 m od SKARPY (!) rośnie już sobie ładnie trawa, drzewka (czyt. lasy) i innego rodzaju rośliny. Cała kopalnia jest otoczona kolosalną ilością pomp, sączków itp. pompującymi wodę z powrotem do ziemi z dala od dziury (żeby nie zalało i utrzymać poziom wód) W wiosce nieopodal kopalni w studniach woda jest na głębokości 4-5 m (pytałem ludzi). Piszecie o drogach, że będą koleiny itp... Przejedźcie się również wokół kopalni Bełchatów. Wszędzie ładne drogi ! I nie jestem przez nikogo opłacony tylko byłem kierowcą C+E i dość często tam jeździłem po towar to widziałem. Niedowiarków proszę o wybranie się do w/w miejscowości i obejrzenie tego kataklizmu jak to nazywają. A co do warzyw to nie jesteśmy jedynym regionem w którym są one produkowane, także pisanie, że podrożeje albo nie będzie nie ma sensu bo jest to mała cząstka Polski skąd EWENTUALNIE zniknie kiedyś rolnictwo!  
 
To tak do tych krzykaczy, że będzie tak źle i niedobrze.  
 
Swoją drogą to życzę rolnikom aby udało im się to czego chcą w związku z kopalnią i PROSZĘ (!): Jedźcie protestować do siebie, do Rawicza, Miejskiej Górki czy Krobi! Nie tu! A tak nawiasem to najlepiej jedźcie do Warszawki bo to tam zapadają decyzję.
85. Dodane przez as, w dniu - 27-01-2015 15:44
Ciekawe kiedy ludzie zrozumieją, że rolnicy walczą nie tylko o swoją ziemię i że to jest interes nas wszystkich... a tym co zazdroszczą rolnikom dopłat, ciągników itd. to proponuję aby się z nimi chociaż na tydzień się zamienili... bo ich praca to ciężka praca..
86. Dodane przez k, w dniu - 27-01-2015 15:46
pochodze z Osiecznej i popieram rolnikow bo czy ktos wyobraza sobie osieczne bez jeziora a w gminie jest 10 jezior to bedzie dopiero a moze siegnac do Boszkowa i gdzie pojedziesz sie wykapac jeden z drugim pomyslcie troche to bedzie katastrofa jak ta kopalnia powstanie
87. Dodane przez aaa, w dniu - 27-01-2015 15:47
do kom52 do pracy to będą maszyny i może 200osób, a te tysiące ludzi co mają prace na swoich gospodarstwach to co mają robić? zastanów się!!!!!
88. Dodane przez GSXR, w dniu - 27-01-2015 15:48
xoxo jak Leszno to taka wiocha to po co ty przyjeżdżasz na zakupy, takich bambrów ja ty to w galeri pełno. Jak ci tak cieżko na wsi to wszystko sprzedaj i przeprowadź się do Leszna. W Eurocomforcie już na ciebie czekają. Ale tu dopłat nie dostaniesz i nie zapłacisz śmiesznych pieniedzy za kruz.Ja proponuje zrobić strajk przed gospodarstwami rolnymi w żniwa. i niech te biedne rolnik po sobie sprzątają a nie droga zasyfiona 200m od wyjazdu z pola.
89. Dodane przez ooo, w dniu - 27-01-2015 15:54
Ale maja ciągniki........ 
Biedni nie są.
90. Dodane przez ktosik, w dniu - 27-01-2015 15:56
Precz ze smrodem traktorów.Blokade z gwozdzmi im podłożyć.
91. Dodane przez daro, w dniu - 27-01-2015 16:00
do kom 36 jak taka przepisowa jestes to ci powiem ze od lat siedemdziesiatych przepis o pretkosci pojazdow rolniczych sie nie zmienil i wynosi max 25km/h i strjkujcie nich rzad sobie dla mieszczuchów pod warszawa sobie taka dziure fundnie tam i tak jest tylko sped czlego dziadostwa politycznego z Polski
92. Dodane przez Adalbert, w dniu - 27-01-2015 16:01
Kopalnia nie tylko rolnikom zabierze "miejsca pracy" na tym terenie działa sporo firm prywatnych, które świadczą swoje usługi i mają siedziby w tym terenie. Pracę może stracić Pani Jadzia ze spożywczaka, listonosz Pat, Pan Józio który remontował dom. A idąc szerzej to Piekarze, stolarze, hydraulicy, stacje paliw, sklepy ze środkami ochrony roślin itp stracą swoich klientów wiec nie obwiniajcie ROLNIKÓW !!!
93. Dodane przez asdd, w dniu - 27-01-2015 16:03
Popatrzcie. Każdy ma traktor za milion zł który dostał za pół darmo! Skąd na to pieniądze? Z podatków płaconych pod przymusem przez ludzi, którzy muszą ciężko pracować. Kto dostaje miliony zł dotacji, zapomóg, dopłat, bezzwrotnych pożyczek, oprócz rolników? Nikt! A im jak zwykle źle! Odebrać im wszelkie przywileje i już. W miesiąc by pobankrutowali i byłby spokój z wiecznie niezadowolonymi darmozjadami. Traktowani są przez państwo jakby wszyscy byli ciężko upośledzeni (nie tylko fizycznie). Wszystko im dać, a nic nie wymagać. Dopłacać do KRUSów, hektarów, traktorów, mlaka, świń itp. Skąd brać jedzenie? Kupować tam gdzie jest tanie i dobre. Choćby z marsa jeśli by się opłacało. Byle nie marnowac pieniędzy na nich.
94. Dodane przez gt, w dniu - 27-01-2015 16:09
3xNIE dla rolniczych protestów. Ciągle sapią i ciągle im źle. SKANDAL
95. Dodane przez Kasia, w dniu - 27-01-2015 16:13
i prawidłowo, niech strajkują. Ziemia należy do rolników.
96. Dodane przez Kasia, w dniu - 27-01-2015 16:14
A osoby, których temat nie dotyczy niech się nie wypowiadają.
97. Dodane przez w przyszłości, w dniu - 27-01-2015 16:40
Chcecie mieć " Saharę"?!
98. Dodane przez KSANIA, w dniu - 27-01-2015 16:46
Z komentarzy wionie prostackie rozumowanie, tylko patrzą z zazdrością na ciągniki i ich wartość szacują. Nie myślą o przyszłości , tylko aby mi tu i teraz było dobrze. LUDZIE!!! OGARNIJCIE SIĘ!!! PROTEST JEST W SŁUSZNEJ SPRAWIE. A jednemu z tych co nie zdążył na uczelnię,życzę więcej rozumu.Szkoda,że się kształci, bo i tak nic nie rozumie.Aż nie chce mi się wierzyć,że tylu bezmózgowców w tym Lesznie mieszka.NIE rozumieją prostej zasady. NIE PODCINA SIĘ GAŁĘZI NA KTÓREJ SIĘ SIEDZI. Tu są ziemie i plony,które żywią całą POlSKĘ,tego nie wolno zniszczyć.ŻAL mi tych buraków oburzonych i zazdrośników zaściankowych.
99. Dodane przez xoxo, w dniu - 27-01-2015 16:49
GSXR Pan miastowy się odezwał.. Skąd pewność, że przyjeżdżam do Leszna na zakupy? I nigdy bym się ze wsi nie wyprowadził. Znam wielu rolników, którzy za Ciebie napieprzają, żebyś miał w tyłku dobrze i w 100% popieram,ich i będę popierać. Ciekawe co byś zrobił, gdyby Tobie groziła eksmisja z własnego domu.. I naucz się pisać, bo nie wiem, co oznacza słowo "kruz"..
100. Dodane przez Leszno, w dniu - 27-01-2015 16:50
Ci rolnicy tylko umieja rzadac i domagac sie sila wszystkiego. Blikuja droge i miasto niech u siebie blokuja a nie w naszym pieknym lesznie.powstanie kopalnia beda przynajmniej miejsca pracy i nie pitolic mi tu ze nie bedzie nic na polkach itp ocet itd wszystko i tak w marketach w ktorych kupuje 99% naszego spoleczenstwa jest sprowadzane za granicy bo nasi rolnicy rzadaja takich pieniedzy za swoje plody ze bardziej oplaca sie sprowadzac nawet z afryki. Nasze pomidory smakuja jak woda a nie pomidor a takie hiszpanskie jak nasz pomidor kiedys. Wiec rozpedzic tych blokujacuch albo niech jada blokowac dom ministra jakiegos ale tego oni sie boja
101. Dodane przez Mak, w dniu - 27-01-2015 16:52
Po ciągnikach widac jacy oni są biedni,co do KOPALNI TO TRZY RAZY NIE.Wielkopolska to spichleż Polski.
102. Dodane przez aaa, w dniu - 27-01-2015 16:55
Gdzie się pchacie na drogi krajowe!!!! Przecież wy nie płacicie podatku drogowego, a smród i brud zostawiacie największy po sobie. A jak nie macie co robić to do roboty się bierzcie bo tylko na dopłaty czekacie. Może nadejdzie taki dzień, kiedy to rolnik będzie płacił ZUS jak każdy uczciwy obywatel tego wspaniałego kraju.
103. Dodane przez Fedor, w dniu - 27-01-2015 16:59
Biedota przyjechała do Leszna kto im dał zgode na taki protest wynocha do Krobi
104. Dodane przez xxx, w dniu - 27-01-2015 17:03
Nie myślałem ze ludzie z miasta są aż tak delikatnie mówiąc ciemni!!! Robicie za te 1600zł w tych waszych firemkach i jesteście zadowoleni???
105. Dodane przez bohaterowie, w dniu - 27-01-2015 17:24
TO SĄ NOWI POWSTAŃCY WIELKOPOLSKI. CHWAŁA BOHATEROM!!!!!!!!!!! jAK ICH DZIADOWIE WALCZYLI Z KOMISJĄ KOLONIZACYJNĄ TERAZ ONI MUSZĄ WALCZYĆ ZNÓW PRZECIW RUGOWANIU ICH....wielkopolskie geny, wielkopolska krew
106. Dodane przez popierający1, w dniu - 27-01-2015 17:38
Popieram protest! Mało kto wie o tej sprawie, a jest ona poważna! Kopalnia zdegraduje region, uderzy w interesy wielu ludzi i zniszczy ekosystem. Pieniądze i tak nie zostaną tutaj, a liczba miejsc pracy wcale się nie zwiększy. Lepszym pomysłem byłaby inwestycja tych pieniędzy w rewitalizację kopalni na Śląsku.
107. Dodane przez 111111111, w dniu - 27-01-2015 18:02
gdyby nie oni to byscie gówno mieli a nie jedzenie. co za dwa lata chcecie pryr za 15 zł i wszystko chodowane sztucznie bo nie bedzie ziemi gdzie miuało by to urosnąć? zobaczcie sobie na zdjecia kopalni. do okoła miast czarna dziura bezrobocie bo w firmach nie ma pracy i miejsc a co maja zrobi rolnicy z dziada pradziada? co? miejsce pracy nie bedzie dla nikogo tak samo tańsza energia nie bedzei a piekny krajobraz bogata gleba bedzie wygladac jak gówno. wyjedziesz nad jezioro chcąc podziwiac krajobraz a tam gówno czarna dziura po drodze wody brak w jeziorze... zastanówcie sie co piszecie bo ile z was dało by rade pracowac na gospodarce wstac o 4 isc spac o 24 niekiedy w czasie zniw wogóle nie spac. który wtedy byłby taki mądtry jak teraz na cielej posadce w firmie?
108. Dodane przez Ludzie zastanówcie się co piszecie, w dniu - 27-01-2015 18:09
do komentarza 93.. Zamknij r*j. Rolnicy robią dobrze ze walczą o swoje. Ty pan zamiast a zamień się miejscem z rolnikiem i zobacz jak musi ciężko robić codziennie. Napisałeś/aś że rolnik dostaje dotacje Ale nie każdy może je dostać a na maszyny rolnik musi sb ciężko zarobić. Zastanów się co piszesz. Tobie się wydaje ze tak łatwo być rolnikiem to zamień się z jakimś na jakiś okres czasu i zobaczymy czy będziesz potem taki mądry. Ludzie zdejmijcie te klapki z oczów. Oni nam proponują pracę a oni ściągną tu swoich pracowników i nic tu dla nas. A ile każdy dostanie pieniędzy od nich? Na całe zycie nie starczy, a nie mówiąc o pracy no nie każdy z rolników jest młody, i nie każdy go przyjemnie. Pomyślcie o przyszłości. skutek nie będzie ttylko tam gdzie kopalnia Ale i nawet 15 km dalej bo ta przez maszyny będą się domy walić i wg. Zastanówcie się nad przyszłością wszystkich a nie tylko nad swoją.
109. Dodane przez WikI, w dniu - 27-01-2015 18:19
Okej zacznijmy od tego że rolnicy mają nowe traktory tak są drogie ale to jest ich podstawa pracy .. nie mogą mieć jakiś złomów dostali dofinansowanie słusznie. Jeśli ktoś myśli inaczej to tak jak w którymś komentarzu niech się zamieni z rolnikiem na np tydzień zauważy że rolnik nie ma urlopów . Rolnik musi pracować CODZIENNIE . Rano i wieczorem Nie ma wyjazdów nad morze na tydzień nie nie . Rolnik potrafi wydać pieniądze na nowoczesny traktor i jeździć jakimś autem z lat 80 Rolnicy z wielkopolski to podstawa rolnictwa w Polsce jednego z najlepszych w europie.  
BO LEPIEJ KUPOWAĆ Z ZAGRANICY NIŻ PRODUKOWAĆ W POLSCE prawda ? A co do komentarzy ludzi z miasta.. nie wiedziałam że mogą się odznaczać tak piękną kulturą osobistą i brakiem współczucia dla rolników którzy stracą wszystko .. a nie oszukujmy się pracy na tamtych terenach już nie będzie a także na wielu okolicznych gdzie będzie mało (lub wgl nie będzie ) wody itp . Ludzie z o będą musieli się wynosić straci prace kilkaset rolników a ile będzie nowych miejsc pracy kilkadziesiat ? Błagam was nie ośmieszajcie się . A co do osób które wyganiają rolników z protestami do wsi czy Krobi (która jest miastem jakby ktoś nie wiedział ) to zauważcie że już tam były protesty ale nikt ich nie zauważył. ZROZUMCIE SYTUACJE A POTEM WALCZCIE Z ROLNIKAMI
110. Dodane przez Stop kopalni, w dniu - 27-01-2015 18:19
ci co myślą ze rolnik ma od ch#$% kasy i że jeździ takimi ciągnikami nie jeden moze z nich stracic wszystko bo stoji za nim nie jeden kredyt na ten sprzęt
111. Dodane przez misiek, w dniu - 27-01-2015 18:25
do roboty niech sie wezma a nie przeszkadzaja innym!!!!na pole i robakow pilnowac
112. Dodane przez Wiki, w dniu - 27-01-2015 18:55
Poprawka Kilkaset tysięcy rolników *
113. Dodane przez Vet, w dniu - 27-01-2015 19:00
Dlaczego porównujecie sytuacje Turowa i Bełchatowa? Przecież tam są tereny górzyste a u nas niziny... Dlatego odkrywka na tym terenie przyniesie tyle zła. Pracę stracą nie tylko rolnicy ale tysiące ludzi związanych z rolnictwem (pracujących w firmach paszowych, weterynarze itp)
114. Dodane przez Ala, w dniu - 27-01-2015 19:02
Kredyty są osiągalne ,lecz odsetki rosną. Było trzeba zainwestować w konia ,a nie w unijny ,nowoczesny sprzęt rolniczy .
115. Dodane przez lel, w dniu - 27-01-2015 19:02
Protesty, protestami, ale dzięki wam nie zdążyłem dziś do szkoły. Ciekawie kto mi usprawiedliwienie napisze. Do roboty czas się wziąść ,a nie protesty i utrudnianie ludziom życia.
116. Dodane przez GSXR, w dniu - 27-01-2015 19:08
xoxo niby co rolnicy robią za mnie? Ja też za kopalnia nie jestem ale niech bambry spadaja z miasta i nie utrudniają życia innym.
117. Dodane przez IISJII, w dniu - 27-01-2015 19:19
ALE BYM SIE SMIAŁ GDYBY POWSTAŁA TA KOPALNIA A CI WILECY Z MIASTA I Z TYCH KAMIENIC BY IM SIE SCIANY WALIŁY WTEDY BY ZMIENILI ZDANIE I NA DZIAŁECZKACH JUZ BY SOBIE NIE POGRILOWALI TYLKO NA SACHARZE
118. Dodane przez qwerty, w dniu - 27-01-2015 19:49
BUDOWAĆ KOPALNIE BEDZIE PRACA A WARZYWA MOZNA IMPORTOWAC ROLUSY DO DOMU !!!!!!
reklama
119. Dodane przez jaka atrakcia, w dniu - 27-01-2015 19:50
jaka atrakcja dla dzieciuchów z miasta
120. Dodane przez xyz, w dniu - 27-01-2015 20:08
POPIERAM ROLNIKOW , moze dzieki temu problem zostanie zauwazony!Pozdrawiam piękna blond policjantke
121. Dodane przez arleta, w dniu - 27-01-2015 20:10
Mając prywatną firmę muszę płacić Państwu za to, że na siebie zarabiam ;/ , a te pasożyty mają dofinansowania do ziemi, sprzętu i ulgi podatkowe i ciągle w dupach źle! Jeszcze jak widać powyżej potrafią wygadywać ciepłe biurowe posady- TO SIĘ TRZEBA BYŁO UCZYĆ , A NIE!
122. Dodane przez biskupianie 1978, w dniu - 27-01-2015 20:32
Cholerne mieszczuchy to was tak samo dotyczy jak nas gdyby nie rolnicy to byście jedli to cholerne produkty sprowadzane z innych krajów . Co wy wiecie o rolnictwie nic mieszkacie w mieście ale nikt prawdy nie napisze a 80% Leszna wegetuje od 1 do 1 tylko nikt prawdy nie powie a tak jest . Jesteście gorsi od tych rolników którzy wiedzą co mają ,a wy co jedno wielkie gówno macie gdyby nie praca na zachodzie to byście kostkę brukową jedli. Mieszczuchy jedne,brak słów nie ma jednoczenia tak jak na strajkach w innych krajach ,ciekawe czy będziecie tacy mądrzy za parę lat jak dokręcą wam śrubkę.
123. Dodane przez msad, w dniu - 27-01-2015 20:52
rolnicy nie walczą tylko o siebie ,ale o cały region leszczyński ,o wodę ,czyste powietrze o miejsca pracy dla siebie i innych ,którzy żyją z rolnictwa, jak można pisać bzdury na temat rolników .mieszkańcy miast zobaczcie co stało się z ziemią w okolicy kopalń ,tam nawet zielsko nie rośnie ,nie tylko na polach, ale w ogródkach miejskich też nic nie urośnie ,solorz zgarnie kasę dla siebie ,kto tam dostanie pracę nieliczni, a co z ludźmi z tamtych gmin 22 wioski znikną z mapy , nie tylko domostwa rolników ,ale wielu innych ludzi ,którzy tam mieszkają, okolice Leszna też ucierpią z braku wody,pomyślcie ludzie
124. Dodane przez J., w dniu - 27-01-2015 20:54
Fakt, że lepszym miejscem do takich protestów, byłaby Warszawa ale opanujcie się narzekacze. Więcej zrozumienia dla rolników i mniej ujadania na bliźnich. Po co udowadniać, że Polak - Polakowi wilkiem ?
125. Dodane przez Strajkujący, w dniu - 27-01-2015 21:00
A gdzie są Burmistrzowie Krobi i Miejskiej Górki kogo oni popierają , co jest grane
126. Dodane przez Nie jestem rolnikiem, w dniu - 27-01-2015 21:01
Jakie te mieszczuchy malo rozumujące. Skoro twierdzicie że w rolnictwie jest tak dobrze to dlaczego żaden z was nie wezmie sie do pracy na roli? Bo wam za cięzko cały dzień pracowac, w błocie smrodzie w święta i niedziele!!! Lepiej usiąść na necie i krytykować rolników którzy chcą dobrze dla nas WSZYSTKICH.
127. Dodane przez ajdhaodhado, w dniu - 27-01-2015 21:04
do kom. 102 rolnicy nie płacą ZUS-u tylko KRUS, więc nie pisz jak nie wiesz
128. Dodane przez Paweł, w dniu - 27-01-2015 21:05
masz racje kom. 20
129. Dodane przez juttii, w dniu - 27-01-2015 21:11
BRAWO ROLNICY jestescie GENIALNI za dzisiejszy protest nie dajcie sie HAHAROM NIECH SPADAJA A MIESCIUCHÓW NIE SŁUCHAJCIE BO ONI TO NYGUSY KTÓRE NIE MAJA POJECIA O ROLNICTWIE. NYGUSY NIE ZATRUWAJCIE POWIETRZA WEZCIE SIE ZA SOLIDNA I RZETELNA PRACE.
130. Dodane przez do xoxo, w dniu - 27-01-2015 21:28
Widziałem Cię w Galerii jak zasuwałeś hamburgera. A potem snułeś jak "apacz". A swoją drogą jesteś arogancki i bezczelny. Ty na nikogo nie pracujesz tylko inni na Ciebie ( wszelkiego rodzaju dotacje, dopłaty, KRUS za grosze, wyłudzanie emerytur itp.) I na to pracują za Ci nieroby za 1600 miesięcznie bo Oni muszą płacić uczciwie podatki od swych marnych dochodów. To też nie pień się bo sobie zrobisz krzywdę! I nie przyjeżdżaj do tej wiochy pt. Leszno bo nie jesteś tu mile widziany. Tacy jak Ty psują tu atmosferę.
131. Dodane przez xoco, w dniu - 27-01-2015 21:35
GSXR Gdyby strajkowali na wsi, wszyscy mieliby ich gdzieś.. Utrudnianie życia? No bez przesady.. Byłeś w domu 15 minut później i co, świat się zawalił?
132. Dodane przez Polak, w dniu - 27-01-2015 21:38
ŻYWIĄ i BRONIĄ... wrogowie ciągle ci sami... TYLKO ROLNICY TO WIDZĄ ?
133. Dodane przez Tomasz, w dniu - 27-01-2015 21:38
Leszczyniaki, wasze wpisy... jak nie rozumiesz tematu i po co to wszystko - to się nie wypowiadaj. Miastowi, wielce...
134. Dodane przez karol, w dniu - 27-01-2015 21:51
do kom 102.Każdy płaci tyle ile zarabia,ZUS-droższy dla bogatszych a KRUS-tańszy dla biednego rolnika.Podatek drogowy płaci każdy kto kupuje paliwo.Nasze ciągniki to na powietrze nie chodzą,W sezonie letnim i jesiennym to wypalają więcej ON niż twoje auto przez cały rok.A co do smrodu to pilnuj własnego nosa !!!
135. Dodane przez M, w dniu - 27-01-2015 21:55
Dla wszystkich którzy tak narzekają na naszych rolników,postawcie się na ich miejscu,oni na to wszystko cięzko pracują a nie tak jak wy mieszczuchy 8 godzin i do domku.Sama jechałam dzisiaj przez leszno i krzywda mi sie nie działa że musiałam postać w korku popieram ich precz z kopalnią
136. Dodane przez magic, w dniu - 27-01-2015 22:15
Uważajmy na ludzi z ,,Trójkąta bermudzkiego" czyli Konina, Koła, Turku, bo to największe (...) w całej WielkoPOlsce. WiernoPOddany radomskiej lawirantki - wojewoda P. Florek mieszka w Koninie. Uważajmy i nie dajmy się zmanipulować tym krętaczom ze wschodniej guberni, bo wPAKują wszystkich w ogromne kłoPOty.
137. Dodane przez Fajnie bryki, w dniu - 27-01-2015 22:15
Jechałem dzisiaj w tych korkach i aż miło się patrzyło na te traktorowe bryki. Kilka było starszych ale cieszy to, że polskie rolnictwo ma taki sprzęt w tak dużej ilości. Nie wyglądamy przynajmniej na zacofany zaścianek świata. Powodzenia w walce o utrzymanie rolnictwa w tym rejonie.
138. Dodane przez 1912, w dniu - 27-01-2015 22:21
94 postaw sie w ich sytuacji,strac caly dobytek i zobaczymy czy bedzie taki madry jak wykapia Cie gdzies,gdzie nawet nie wiesz jak wyglada sklep,mozesz byc cwany bo tatus i mamusia pracuja w firmach,ale tak naprawde gowno wiesz o zyciu,wiec zamknij pysk i milcz zamiast tak glupio gadac :)
139. Dodane przez qwerty, w dniu - 27-01-2015 22:25
Ja też popieram ten protest, mieszczuchy z Leszna nie zdają sobie sprawy z sytuacji, ciekawe co by zrobili jak by im kazali się spakować i wyniesc bo w tym miejscu będzie kopalnia... Parę chwil postali w korkach i wielkie sapy, trochę wyrozumiałości... POPIERAM PROTEST I ŻYCZĘ POWODZENIA
140. Dodane przez hela, w dniu - 27-01-2015 22:27
do niektorych co tu pisza skad wasi dziadkowie pochodza . traktory sa wlasnoscia bankow za dziesiec lat beda wlasnoscia rolnika . bylem na protescie i po pieram jak bedzie trzeba to pojde zcalom rodzinom
141. Dodane przez john, w dniu - 27-01-2015 22:36
ROLNICY JESTEM Z WAMI!!! POPIERAM WASZ PROTEST!!!
142. Dodane przez henio, w dniu - 27-01-2015 22:36
szkoda ze pod Lesznem niema wegla
143. Dodane przez przeciwnik kopalni, w dniu - 27-01-2015 23:08
Stop kopalni bravo dla protestujących
144. Dodane przez MACIEJ, w dniu - 27-01-2015 23:10
NIE JESTEM ROLNIKIEM ALE POPIERAM W 1000% ROLNIKÓW !!! STOP DEGRADACJI NASZEGO TERENU
145. Dodane przez przeciwnik kopalni, w dniu - 27-01-2015 23:10
Stop kopalni BRAVO dla protestujących
146. Dodane przez TYLKO, w dniu - 28-01-2015 02:26
TYLKO ONI
147. Dodane przez brabus, w dniu - 28-01-2015 02:48
Niby tacy biedni są a ciągniki mają za 400 tysięcy !!! co prawda nie każdy ale większość !!! nigdy nienawidziłem bambrów ciągle im mało...
148. Dodane przez Mati, w dniu - 28-01-2015 08:01
Niech rolnicy spie....ą z miasta do siebie i tam blokują.
149. Dodane przez popieram, w dniu - 28-01-2015 08:27
Do tych co mowia ze rolnicy maja wypasione ciagniki. Ludzie przeciez oni tyn pracuja. To dobrze ze sie rozwijaja,w innych krajach to jeszcze lepsze maja... A tu za kazdym traktorem stoi KREDYT. Szkoda ze nie doceniacie tego ze rolnictwo sie rozwija ale przeciez wg was to powinni starym ciapkiem ziemie uprawiac. Ktos tu chyba sredniowiecze uprawia. W takim razie postawcie sie na ich miejscu, ksiegowa do kalkulatora, kierowcy tirow do malej ciezarowki. A i do pracy to starym polonezem bo wielu rolnikow nie ma auta nowego. No i oczywiscie praca 7 dni w tygodniu bez zadnych wakacji... Druga sprawa jest taka, kto normalny by oddal swoja ziemie, na ktorej mieszka i ktora jest jego od pokloen. Prosze zastanowcie sie nad tym. Bo tu juz nie chodzi tylko o ta kopalnie ale o nienawisc ludzi do rolnikow, tylko za co? ze ciezko pracuja i czesto za marne pieniadze ze maja kredyt na sprzet ktorym pracuja?
150. Dodane przez Do części komentatorów Antek leszczyniak, w dniu - 28-01-2015 09:12
Już wreszcie przestańcie z tymi mieszczuchami i wieśniakami! W miastach a szczególnie w Lesznie to chyba ponad połowa mieszkańców to przybysze ze wsi którzy chyba zapomnieli o swym rodowodzie. Ale przynieśli ze sobą swoje miedzowe zwyczaje. Znam takich co udają mieszczuchów z dziada pradziada. I prawdopodobnie ten miód i mleko za 16oo zl miesięcznie powoduje taką frustrację i dziką zazdrość. Trzeba być uczciwym nie wszyscy ale znaczna część tak. I przestańcie wytykać sobie kto się więcej napracuje,ile kto ma itp. Żyjcie w myśl starej zasady zgoda buduje a niezgoda rujnuje.Te ciągle wyliczanki ile godz. pracuje rolnik a ile ten znienawidzony mieszczuch są porażające. I te wszystkie wyzwiska typu mieszczuchy, wsioki, nieroby, obiboki itp świadczą o tępocie intelektualnej i matołkowości wpisujących się.Ludzie szanujcie się bo w końcu sami pozagryzacie się na śmierć. To już zakrawa na paranoję. Szanuj innych a sam będziesz szanowany.
151. Dodane przez julek, w dniu - 28-01-2015 09:43
Ale biedy nie mają bo wszyscy rolnicy nowymi ciągnikami.
152. Dodane przez popieram !, w dniu - 28-01-2015 09:57
Brawo rolnicy! Blokować !!
153. Dodane przez z terenu, w dniu - 28-01-2015 10:11
Piękna wystawa ciągników. Bzdury gadacie o wielkiej dziurze w ziemi i odwodnieniu terenu itd. Jestem bardzo często w rejonach Kleczewa k. Konina. Tam też jest kopalnia odkrywkowa. Bzdura, że nic tam nie rośnie. Gmina jest bogata, mają dobre drogi, wyremontowane szkoły, przedszkola. Kto na tym ucierpi? - jedynie garstka rolników, a tak naprawdę będzie dużo kasy dla budżetu gminy, więcej pracy.Kopalnia to szansa dla naszego regionu. Ktoś tu pisał o degradacji terenu. Przepraszam ale intensywna uprawa też degraduje ziemię i to też jest ingerencja w przyrodę.
154. Dodane przez nats, w dniu - 28-01-2015 10:25
To nie chodzi o to, że protest jest w złej sprawie, bo jest o co walczyć i każdy w głębi serca to rozumie i wie o co chodzi. Ale czy ktoś mi powie co im dało zablokowanie głownej drogi na jeden dzień w godzinach szczytu komunikacyjnego? Bo tego nie rozumiem. Blokada drogi nic nie zmieni, myślą że ktoś z Warszawy jakiś urzędnik ogląda sobie naszą Elkę i powie : ej widzieliście, zablokowali drogę, to nie budujemy kopalni! "? no serio, błagam. Tylko kierowcy na tym ucierpieli i nic więcej. Niech sobie blokują ulice pod ministerstwem w Warszawie a nie tu.
155. Dodane przez Mieszczanin, w dniu - 28-01-2015 11:35
Tak naszym rodzinmym rolnikom się żle powodzi??Bzdura!Tak dobrze jak maja teraz to nie mieli nigdy czerpią pełnymi garściami z pieniędzy Unii Europejskiej tewszystkie dotacje itp.a człowiek w mieście charuje jak wół za marne 2 tys niecałe i msi sobie radzić i nie narzeka! brak słów na tych buraków niech wracają na wieś tam gdzie ich miejsce a nie urządzają jakieś blokady protestacyjne w godzinasz szczytu bo przez nich ja i inni spóżniają się do pracy!!Ludzie ze wsi zawsze byli sa będą zazdrośni chorobliwie i złośliwi,patrzą tylko na siebie a nie na innych.Już ich boli że maja powstać kopalnie,mentalność wiejska.No cóz ja jestem jak najbardziej za tym ażeby owe kopalnie powstały i to jak najprędzej:)Pozdrawiam Miejską Szlachte:)
156. Dodane przez Maciej, w dniu - 28-01-2015 13:30
Wyczuwam zazdrość Leszczyniaków zarabiających 1500zł... co tak latacie z tym ciągnikami tu nie o nie chodzi, a o kopalnie...!
157. Dodane przez do kom 155, w dniu - 28-01-2015 13:32
Miejska Szlachta zarabiająca nawet nie 2 tys? ha ha ha :) dobre sobie
158. Dodane przez do wszystkich kom, w dniu - 28-01-2015 14:42
Czytam te komentarze i żal mi was mieszczuchów bo jesteście zalosni ja nie mam gospodarstwa ale jestem za rolnikami bo to ich dobytek zycia A ciekawe jak wy byście zaragowali jak by wam domy chcieli zburzyć i jeszcze grosze za to placili wasze miny i wypowiedzi bylyby inne Brawo.Rolnicy Tak dalej walczcie o swoje
159. Dodane przez nieważne, w dniu - 28-01-2015 15:27
Wy miastowi jesteście beznadziejni nic nie robicie tylko siedzicie w tych blokach przed kompem zamiast sie za robote zabrać a nie z nudów takie głupoty wiekszość z was wypisuje sama krytyka i nic konkretnego rozsądnego bo co tak łatwiej?!
160. Dodane przez Anty bamber, w dniu - 28-01-2015 15:28
do 157 widzisz dla ciebie takie 2 tys to wielkie gówno, a inny muszą za to żyć, a wielcy rolnicy chcieli by majątki pobudować w 2 lata. Jaki jestem bogaty mam 54m mieszkania, garaż i samochód i muszę płacić Zus który jest dla bogaczy, a biedny rolnik który posiada wielki gospodarstwo płaci śmieszne pieniądze za KRUZ i jeszcze mu źle. Tymi ciągnikami udowodnili jacy są biedni, jeszcze teraz płaczą że kredyt za niego muszą płacić, trzeba se było jeszcze wieksze maszyny kupić, kiedyś dawali rade małymi ciągnikami i było dobrze. Ja proponuje żeby dali im dopłate za checi do życia.
161. Dodane przez do kom.156,157,158, w dniu - 28-01-2015 16:15
Jesteście intelektualnymi prymitywami i tylko to Was usprawiedliwia. To nie zazdrość ale złość że mimo małych dochodów płacimy uczciwie podatki które trwonione są na na takich jak Wy. A zresztą Ci tak mało zarabiający w przeważającej części to ludzie ze wsi przyjeżdżający do pracy w Euro Comforcie, Euro Line itp. Jesteście obrzydłymi szowinistami i sami powodujecie że ludzie czują niechęć do Was. Jak świat światem ciągle Wam działa się krzywda. Za komuny do wszystkiego dopłacaliście a żyliście jak pączki w maśle. Budowaliście chałupy w mieście dla synów i córek żeby tylko byli miastowymi, auta do jazdy do kościoła lepsze od sąsiada żeby zazdrościł. Teraz macie wolny rynek, masę dopłat,dotacji,ulg itp. i też Wam się krzywda dzieje. W myśl przysłowia u bogatego jest zawsze po obiedzie. A co do kopalni też jesteśmy przeciwni ale wkurza nas sposób protestu . Dlaczego my mamy być zakładnikami . Przecież Warszawka zwija się ze śmiechu. Oni tego protestu nie odczuli. Zablokujcie im dojazdy i wyjazdy do i z Warszawy.Zablokujcie im kilka ulic. To zobaczycie jaki to skutek odniesie . A tak takimi blokadami utrudniacie życie bogu ducha winnym mieszkańcom Leszna i przejeżdżającym tranzytem, skłócacie społeczeństwo a Warszawka zaciera rączki bo im krzywdy nie robicie a oni robią co chcą. I tak Wasza para idzie w gwizdek!!!
162. Dodane przez do 159, w dniu - 28-01-2015 16:34
A Ty nieważny co robisz nie siedzisz w chałupie przed "kompem" zamiast się za robotę brać a nie z nudów takie głupoty wypisywać . Nic konkretnego i rozsądnego! Przygadywał kocioł garnkowi. Sam siedzisz przed komputerem, świnie Ci z głodu kwiczą a innym przypisujesz że nic nie robi.Jesteś beznadziejny nieważny!
163. Dodane przez bamber, w dniu - 28-01-2015 16:39
tym co maja te wypasione traktory pobrać dopłaty wreczyc widły i do obory
164. Dodane przez Do Anty bamber, w dniu - 28-01-2015 17:52
Kto Ci zabroni mieć gospodarstwo rolne?? :) Skoro uważasz, że to takie dochodowe to zajmij się tym a nie narzekaniem.
165. Dodane przez Znawca, w dniu - 28-01-2015 17:54
Znam gościa z wioski co mają wykupić ziemię to problem jest jedne ile kasy? Rolnicy się boją, że dostaną za mało, podobno z Bełchatowa ludzie odwiedzali te wsie i mówili, że pierwsi dostali dobrą kasę na Ci na końcu to prawie nic.  
Pytanie do rolników czy 500tyś zł za ha by Was nie przekonało, ilu by się wycofało? Inni mają żądania, że jak zabierają 5hektarów to niech wykupią całe gospodarstwa wszystko chodzi o pieniądze a nie o ziemię, przyrodę itp
166. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 28-01-2015 17:59
jestem za rolnikami tu sa tereny rolnicze dobra ziemia.wole jesc polskie warzywa i owoce niż sprowadzone ,bez smaku. po co tu kopalnie przecież sa na slasku.
167. Dodane przez pit, w dniu - 28-01-2015 18:53
zima jest, a nie ma co do roboty, to trzeba wymyć ciągnik z klimą i wspomaganiem, nalać unijnego paliwa i pochwalic sie w mieście, a co.
168. Dodane przez pit, w dniu - 28-01-2015 18:55
wiecej srodowisku zaszkodziły te spaliny z 300 ciagnikow i z osobówej muszacych jechac 20km/h, niz ta kopalnia...po co ta bezsensowna jazda?
169. Dodane przez do 164, w dniu - 28-01-2015 19:26
A skąd mam je wziąść? Kupić se za tą śmieszną pensje? 
Polskie rolnictwo niczym się nie różni od zachodniego wszedzie sama chemia, pełno oprysków i nawozów, tak samo zwierzęta tylko sama pasza.
170. Dodane przez pgs, w dniu - 28-01-2015 19:40
Tak czytam komentarze..zawistni ludzie potrafią dowalać.. czy komentarze o ciągnikach i biedzie na wsi.. czy pomyśleliście, że ciągniki fizycznie są własnością rolnika, lecz praktycznie są własnością banku :) ? Podejrzewam, że nie wzięliście tego pod uwagę. Zazdrościcie kredytów, które niejeden rolnik będzie spłacał przez kolejne 20 lat ? Współczuję głupoty. Poza tym.. czy Wam ktoś wygaduje, że jeździcie najnowszym mercedesem, audi czy BMW, mieszkając w przepięknym domku na Zatorzu bądź Grzybowie czy jeszcze innej części miasta :) ? Pracujecie w biurach czy urzędach po 8 czy 10 godzin i do domku czy komuś się nudzi to na wczasy. Po co Wam pięknie wyposażone biuro i klimatyzacja (nie mówię, że wszyscy mają takie warunki pracy) ? Oczekujecie mnóstwo.. ok to wasze warunki pracy. A nasze to ciągnik czy pole bądź obora czy świniarnia.. nie ma, że gorąco czy zimno czy pada śnieg czy deszcz czy wieje.. trzeba zrobić. Gdybyście mieli siedzieć np pół dnia w starym ciągniku to już widzę wasze miny gdy słońce zacznie grzać czy wszędobylski kurz zacznie gryźć przyklejając się do spoconego ciała. Gdyby nie rolnicy to niejedna osoba nie miałaby co jeść bądź pić. I nie gadajcie, że coś się znajdzie bo np chleb czy bułki.. to przetworzone i zmielone ziarna zbóż, masło jest produkowane z mleka, mleko pochodzi od krowy (no chyba, że ktoś woli owcze), szyneczka jest ze świnki czy krowy bądź byka.. zależy czy mowa o wołowinie czy wieprzowinie. Mięso nie rośnie na płocie tylko na gnocie. Czy owoce i warzywa.. nie leżą na asfalcie tylko rosną w ogródkach czy na polach. Jak jesteście tacy mądrzy to kupcie sobie kilka hektarów, spełnicie trochę wymagań, kupicie sobie ciągnik i przeróżny sprzęt rolniczy, do tego zajmiecie się hodowlą i chowem bydła bądź trzody.. a może będziecie producentami mleka. Lecz najpierw uszykujcie (w zależności ile hektarów pragniecie kupić) jakieś 40tys zł/ha, do tego sprzęt.. już nie mówię o nowym i wypasionym.. wspierajcie nasz krajowy przemysł.. kupcie poczciwego krajowego ursusa.. (jakieś 20 tys. zł), do tego będziesz potrzebować przyczepę (mała, do remontu ok 5 tys zł) no chyba, że płody rolne macie zamiar wozić taczką.. jeśli tak to spoko.. lecz na taczkę uszykujcie 300zł, pług też się przyda (1000zł), jakiś agregat uprawowy (ok 3 tys. zł) no chyba, że pole wolicie kopać łopatą.. a ziemię będziecie uprawiać grabkami.. lecz łopatę i grabki musicie kupić ;) Do tego opryskiwacz.. (3 tys zł) no chyba, że z motyką wolicie zasuwać w zbożu, burakach, kukurydzy, rzepaku bądź ziemniakach ;) Aa.. zapomniałbym.. przecież środki ochrony roślin musicie kupić.. zapomniałem dodać, że najtańsze kiepsko działają.. także przygotujcie się na mechaniczną likwidację chwastów w formie Waszych silnych dłoni i motyki w jakże cieplutkim słoneczku.. do tego opalicie się za darmo ;) Ale co tam.. przecież Was stać.. przecież dla Was to nie problem, żeby wydać minimum 100zł za litr środka chwastobójczego.. tylko pamiętajcie.. nie każdy środek działa na wszystkie chwasty.. a nie wszystkie środki chemiczne można z sobą mieszać.. lecz to wiecie od dawna.. ;) Lecz Wy będziecie mieć mnóstwo hektarów.. także ten litr na zbyt wiele Wam nie starczy.. pomyślcie o większym zakupie.. może załapiecie się na jakiś rabat ;) A do tego środki grzybobójcze.. tylko pamiętajcie.. jednym zabiegiem nie zwalczycie wszystkiego.. nieraz trzeba opryskać w kilku dawkach dzielonych ;) Pomyślcie także o rozsiewaczu do nawozów (2 tys zł).. aa.. zapomniałbym.. nawóz także trzeba kupić jeśli oczekujecie satysfakcjonujących plonów ;) Do tego pomyślcie o kombajnie zbożowym.. no chyba, że zimą cepem będziecie młócić tak jak Kargul z Pawlakiem jeśli będzie Wam się nudzić ;) Ale co tam.. jesteście bogaci to po co będziecie wynajmować usługodawców wraz ze sprzętem ;) (choć jeśli macie zamiar.. usługodawcy wykonują lekkie kasując jakieś 30-40zł/ha; no chyba, że ktoś kasuje za godziny ;) A jeśli mowa o ciężkich pracach.. zresztą co się będę produkował.. zerknijcie sami --> http://www.topagrar.pl/ceny-uslug-rolniczych/ ;) Rano wstaniecie wypoczęci po dłuuugim śnie.. nakarmicie swoje krówki, potem wydoicie, posprzątacie po nich, spokojnie zjecie sobie śniadanko.. uszykujecie dla nich jedzenie na wieczorne karmienie.. aa.. tylko zbierajcie się bo w polu także trzeba wszystko zrobić na czas ;) Jakże wypoczęci jeżdżeniem ciągnikiem wykonując orkę czy siew.. spokojnie jedziecie na obiad.. i wracacie na pole.. jeszcze bardziej wypoczęci wracacie wieczorem do domu.. ale nie spać z nóżkami na stole.. krówki są głodne.. trzeba je nakarmić.., posprzątać po nich.. i wydoić ;) Jakże znudzeni taką spokojną pracą idziecie spać.. ale nie ma spania.. godzina 5 rano i wstajemy nakarmić krówki.. ;) Patrzcie.. zapomniałem.. przecież do ciągnika trzeba kupić olej napędowy.. lecz Was stać.. co tam.. kupisz caaałe tysiąc litrów.. zapłacicie tyle, ile kosztuje na CPN ;) Tylko nie zapomnijcie, że ten tysiaczek ON nie starczy na kilka lat.. ciągnik wykonując ciężkie prace potrafi "skonsumować" nawet 200 litrów w ciągu dnia. Pomódlcie się, żeby nic się nie zepsuło.. mechanicy nieźle kasują.. co tam.. nowy ciągnik na podwórku to możecie pozwolić sobie na wizytę serwisu.. ich przyjazd to minimum 500zł.. a do tego robocizna i części zamienne.. a może serwisowy przegląd.. (ok 2-3tys zł.. to zależy czy duży czy mały) ale to mądrale wiedzą od dawna ;) A po wyczerpującej pracy wyruszycie na wymarzone wakacje.. tylko nie zapomnijcie krowom bądź świnkom wywiesić kartki "moje kochane zwierzątka przez najbliższe kilka dni nie dostaniecie jeść ani pić bo wyjeżdżam na urlop ;) Lecz pamiętajcie.. weterynarz i leki także kosztują.. Lecz macie mnóstwo kasy to co to za problem ;) Nie wiem co chcecie siać, czy w czym chcecie się specjalizować.. także ciężko mi doradzić jakie maszyny macie kupić ;) Zapomniałem o najważniejszym.. taka lekka praca.. sprzedacie litr mleka za złotówkę, kilogram świnki za 3,40/kg a ja pójdę do sklepu po gotowy produkt i wszyscy będą szczęśliwi.. a zwłaszcza Wy, że karmicie ludzi na świecie ;) I najważniejsze.. za nadprodukcję zapłacicie niezłą karę ;) Oo.. zobaczcie.. listonosz idzie z listem do Was.. popatrzcie.. właśnie przyszło pismo z banku, że trzeba spłacić ratę za sprzęt i ten zajefajne ciągniki, które kupiliście.. ale wiecie, że bank czekał nie będzie tylko da znać komornikowi, który rozpocznie egzekucję długu. Lecz jesteście bogaci.. 2 tysiące miesięcznie za ciągnik, który kupiliście.. co to dla Was ;) Przemyślcie zanim ludzi będziecie wyzywać od bambrów czy nierobów, którzy tylko siedzą i narzekają ;) Oj.. chętnie wziąłbym niejedną osobę pod swe skrzydła. Mam nadzieję, że następnym razem pomyślicie zanim coś napiszecie ;)
171. Dodane przez Marcin, w dniu - 28-01-2015 19:44
Będziecie płakać jak przez kopalnię wasze nieruchomości stracą na wartości. A za oknem będzie krajobraz księżycowy
172. Dodane przez Marcin, w dniu - 28-01-2015 19:53
Podatek drogowy jest wliczony w paliwo
173. Dodane przez pan P.P, w dniu - 28-01-2015 20:07
tak z was porzytku nie ma
174. Dodane przez sławek, w dniu - 28-01-2015 21:02
wiecie z czego się cieszę a z tego że przy komentarzach nie ma zdjęć bo jak tylko czytam to mi się odbija a jak bym spojzał na zdjęcie komentującego to bym sie chyba obrzygał smutkiem i głupotą wieje jak ze wsi tak i z miasta
175. Dodane przez Marcin, w dniu - 28-01-2015 21:43
STOP KOPALNI-Ci z miasta to tylko liczą dopłaty rolnikom,przyjdź i pracuj na gospodarstwie to zmienisz zdanie.Weekendy macie wolne,a rolnicy!!!,muszą wcześnie wstać i pracować,nie tak jak co niektórzy po 8 godz.Ciekawe co byście miastuchy powiedzieli ze gdyby was wywalili z domu i gdzie byście poszli,tyle pokoleń się dorabiało takiego dobrego rolnictwa.Naprawdę zastanówcie się co wy wo-gole piszecie.Jest takie przysłowie"WSZYSCY OD MYSZY PO CESARZA ZYJĄ Z GOSPODARZA"
176. Dodane przez do 169, w dniu - 28-01-2015 22:04
Wyobraź sobie, że kiedyś ten rolnik tez musiał kupić tą ziemie itd... za darmo nie dostał !!!!!!!!! cymał
177. Dodane przez kom156, w dniu - 28-01-2015 22:07
kolego dobrze piszesz dziękujemy ci co nas popierają ,,,skutki kopalni Leszno zobaczy jak nas już nie będzie.stop kopalni
178. Dodane przez szymon rolni, w dniu - 28-01-2015 22:18
nie około 300 ciągników tylko dokładnie 569 szt filmik jutro ,,,liczcie mieszkancy Leszna bo będziecie za chwile mieć 1500 sztuk na 3 dni,,,,,,,,,,,,,,, stop kopalni
179. Dodane przez do 170, w dniu - 28-01-2015 23:25
Do komentarza 170, może takie wyjaśnienie trafi do ludzi, niestety wielu widzi sam ciągnik, którego zazdroszczą. Ale tej pracy to już nie chcą widzieć... A jak bardzo zależy im na ciągniku to przecież można sobie kupić, nie są zarezerwowane tylko dla rolników
reklama
180. Dodane przez Magda, w dniu - 29-01-2015 00:36
Popieram kom 70, wreszcie mieszczuchy dowiedzą sie jak jest na wsi.
181. Dodane przez do komentarz 171, w dniu - 29-01-2015 07:15
masz świętom racje co do tego
182. Dodane przez ciekawy, w dniu - 29-01-2015 11:13
W Warszawie liczy się tylko "KASA" więc jak coś postanowią to prędzej czy później dopną swego. Przykładem mogą być niedawne protesty górników niby wprowadzono jakiś cudowny plan naprawczy a po protestach zaczęły się zwolnienia. Jestem za rolnikami mają rację że dojdzie do degradacji naszego lokalnego środowiska i jeżeli wypali "plan warszawki" to niedługo będziemy mieć krajobraz jak po wojnie tuż za granicami miasta. Jeszcze jedno pamiętajcie że każdy odwiert w ziemi powoduje obniżanie wód gruntowych a jak wiemy w Lesznie zaczyna jej brakować... Jeżeli dojdzie do deficytu wody to automatycznie ceny poszybują w górę nie tylko wody ale i wszystkiego... Więc zastanówmy się razem czy to jest dobry pomysł aby stawiać tu kopalnię.Może lepsze rozwiązanie to elektrownie wiatrowe...
183. Dodane przez pgs, w dniu - 29-01-2015 14:33
179, 180 dzięki za wsparcie ;) Taka prawda i taka mentalność większości ludzi ;) Widzą to co chcą widzieć, czy też ładne ciągniki.. owszem ładne są, lecz ładnie trzeba za nie zapłacić.. a do tego bank ładnie przypomina o regularnych spłatach rat czy podwyżce stopy procentowej kredytu. nikt się nie pyta czy masz czy nie.. masz mieć. W przeciwnym razie wkrótce komornik zawita. Tylko dziwi mnie to dlaczego ludzie widzą tylko efekt końcowy pomijając wydatki.. fakt obrót pieniędzy bywa różny.. raz mniejszy raz większy. Ale co z tego, że obrót jest skoro zysku nie ma ? To jest paradoks ;) Np ubiegły rok.. ja gospodarstwa nie mam, lecz mój tata posiada i pomagam.. wracając.. np buraki cukrowe.. ok sprzedane, wydatków nawet nie znam bo nie liczyłem, lecz rozliczenie z cukrownią powiedziało wiele.. same koszty dla cukrowni to ponad 11 tys. zł. O swojej pracy czy np paliwie to ja nawet nie wspominam. Ale fakt.. zostało trochę za buraki.. ups.. zapomniałem dodać, że tych pieniędzy nawet nie widziałem bo trzeba zapłacić prawie 25 tys. zł za nadprodukcję mleka. Czyli buraki zamiast przynieść dochód.. nie przyniosły nic.. ba.. mimo ich i tak jest minus. Taaakie cudowne życie na wsi ;) A odnośnie ciągników.. Waszym warsztatem pracy są biura, przeróżne zakłady pracy czy auta.. zależy co kto robi.. Skoro my mamy pracować starymi ciągnikami ledwo trzymającymi się kupy, do tego nie potrafiącymi wykonać pewnych prac tak jak powinny być wykonane, do tego goni termin prac agrotechnicznych to po co Wam np klimatyzacja w biurach, wózki widłowe w firmach czy nowoczesne auta przedstawicieli handlowych ? Za czasów PRL klimatyzacji nie było, ludzie wiele nosili w rękach, jeździli maluchami czy dużymi fiatami bądź polonezami bez klimy i nie narzekali. Komuś wygadujecie.. lecz zanim to zrobicie najpierw spójrzcie na siebie ;) Mi auto za 100 czy 200 tys nie jest potrzebne.. auto ma jeździć i tyle.. a ciągnik pracuje i pomaga mi zrobić to czy tamto. niejedna starsza osoba czy moi rodzice są wystarczająco zmęczeni praca na roli.. lepszy ciągnik czy odrobina mechanizacji odciąży człowieka.. nawet nie zdajecie sobie sprawy jak co boli po ciężkiej pracy czy pracy wręcz w biegu ;) Mi nieraz było przykro gdy moi rodzice stojąc obok rodziców moich rówieśników, znajomych czy przyjaciół wyglądają starzej, czy zmęczeni życiem. Pracujecie tam gdzie pracujecie.. ok mi nic do tego. Skończycie pracę i macie wszystko gdzieś.. dla relaksu coś tam czy jakiś wypad za miasto czy siłownia. Ja nie mam na to czasu, a siłownię mam codziennie za darmo.. pomagając w gospodarstwie. Odnośnie KRUSu, który poruszacie.. fakt śmieszne to w porównaniu do ZUSu.. lecz płacąc KRUS dostanę rentę z KRUSu a nie z ZUSu. Moja babcia dostaje emeryturę z KRUSu.. nawet 700zł nie ma także kończyć już nie będę. I odnośnie niektórych ludzi.. wspominacie, że nie macie nawet 2 tys miesięcznie.. jakoś nie chce mi się uwierzyć.. ale ok nie wnikam.. niech będzie 1800/m-c. Rodzice pracują, dzieci także.. kilku domowników pracuje, pomnożyć to (dla prostego rachunku niech będzie nawet 1500) poprzez liczbę pracujących.. nieraz 3 tys miesięcznie, nieraz 5 tysięcy.. za prąd płacicie 100 czy 200 zł ? Ja się cieszę gdy mam 1500zł.. a gdzie reszta rachunków. Także przestańcie stękać. Lecz widzę, że nie zrozumiecie tego. Kto pracował czy pracuje w gospodarstwie to będzie wiedział jak to jest ;)
184. Dodane przez mis, w dniu - 29-01-2015 18:14
biedni rolnicy w ciągnikach za 500000 zł
185. Dodane przez do pgs-a, w dniu - 29-01-2015 19:11
Jest takie przysłowie. Uderz w stół a nożyce się odezwą. Właśnie Ty jesteś takimi nożycami. Aż głowa boli od tej litanii utyskiwań i narzekań. np. emerytury z KRUS-u. To jakie emerytury chcielibyście brać. Przecież ja płacę składkę ZUS-owską na m-c większą jak Wy na kwartał.Twoi pradziadkowie,dziadkowie ciężko pracowali i napewno tak nie stękali jak Ty to robisz. Szanowny pgs-ie sprzedajcie gospodarstwo i nie będziecie mieli problemów. Proponuję kupcie sobie dom lub mieszkanie w obojętnie jakim mieście. Zostaniecie mieszczuchami,będziecie mogli spać do woli, siedzieć przed tv , odpracować 8 godz. za 1500,- na łebka ,kupić auto za 100-200 tys. Poprostu raj. Nie jęcz bo punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Nikt nie neguje uciążliwości pracy ale to ciągłe narzekanie jest nie na miejscu i trudno jest tego słuchać. Za komuny narzekania, nie ma komuny narzekania. I chyba jeszcze się taki nie narodził który by Wam wygodził.
186. Dodane przez do178, w dniu - 30-01-2015 07:42
569 ciągników 2 busy i jedna ciężarówka
187. Dodane przez Rolnik, w dniu - 30-01-2015 07:43
prosiak 120-200zł 
zboże 250kg -150zł 
koncentrat 120zł 
to wychodzi od 390zł do 470zł 
świnia 120kg*3.55=426zł 
426zł-390zł=26zł 
426zł-470zł=-44zł 
a gdzie mój czas prąd i woda, jedna świnia 3miesiące.
188. Dodane przez średni ROLNIK, w dniu - 30-01-2015 09:34
Witam wszystkich. 
Jestem rolnikiem, uważam, że mam dobrze prosperujące gospodarstwo (27ha) i nie jestem oczywiście za kopalnią. Uważam jednak, że narzekający na ciężką sytuacje inni rolnicy przesadzają. Powinni się wstydzić. Ja żyję bardzo dobrze. Nie wyobrażam sobie życia takiego jak prowadzi mój brat w mieście, pracujący w tzw przemyśle. On naprawdę ma ciężko. Ja mam piękny dom, dobry samochód, traktory też. Grzechem byłoby gdybym narzekał. Do pracy mam jednego człowieka zatrudnionego, a ja mimo codziennej ciężkiej pracy mogę pozwolić sobie na narty raz w miesiącu, wczasy nad morzem dwa razy w roku. Niczego mi nie brakuje! Mój brat nie ma nawet co marzyć o takim życiu mimo, że jest pracowitym człowiekiem! 
Do rolników stękaczy: miejcie odrobinę godności i przestancie płakać jak jest wam ciężko!
189. Dodane przez sredni rolniku, w dniu - 30-01-2015 11:01
Ty raczej nigdy z rola nic wspolnego nie miales skoro jestes raz w miesiacu na nartach ha ha
190. Dodane przez mamrot, w dniu - 30-01-2015 12:47
No,no-wypasione te traktory.Nie ma co.Bieda aż piszczy.Oczywiscie mam na mysli nasza kochaną wieś.
191. Dodane przez Rolnk, w dniu - 30-01-2015 19:29
Każdy kto nie ma zielonego pojęcia o pracy na roli tylko wykłada swoje mądrości nie dość że jest to najtrudniejszy zawód to też mało doceniany a stracić jednocześnie dom i prace to jest dramat przecież bez rolników nikt by nie przeżył zastanówmy... się Nie pozwólmy abyśmy dali się zdeptać polskim politykom którzy w ogóle nie mają pojęcia o zarządzaniu naszym państwem.
192. Dodane przez monika, w dniu - 30-01-2015 20:54
po (...) tu kopalnia a my gdzie w tedy pójdziemy w szysty są na uczeni tu gdzie mieszkają wyhowywali się przez całe swoje lata..
193. Dodane przez leon, w dniu - 30-01-2015 20:59
A co na to wszystko Wasz klękający szef PSL-u Pan Wicepremier Piechociński. Przecież On jest Waszym idolem i odpowiada za kopalnie, energetykę. On nie wie o Waszych problemach czy nie chce wiedzieć! Zróbcie jemu blokadę a nie pracującemu społeczeństwu . Trzeba było utrudnić życie ludziom w Lesznie bo między Rydzyną a Kaczkowem nikt Was nie ogłądał. Maszerowaliście pustą szosą. To kara za skierowanie Waszego protestu przeciwko bogu ducha winnym mieszkańcom Leszna. A Pan Maćkowiak niech się potrudzi by zorganizować transport i przewieść protestujących tam gdzie powinni protestować. Górnicy potrafią Wy nie. I tak to z Wami jest. Robić dużo krzyku,narzekać i swoje lody kręcić. Panie Maćkowiak jak Pan może prowadzić gospodarstwo jak u Pana z logistyką nie za bardzo. Celuje Pan a trafia w pudło zresztą pozostali współorganizatorzy tak samo. Skrzyknąć traktory to małe piwo. Taką blokadę lepiej by zorganizowało pierwsze lepsze Koło Gospodyń Wiejskich!
194. Dodane przez Magda, w dniu - 31-01-2015 01:12
Do Leona: A może ty byś się potrudził i zawiózł wszystkich protestujących na blokadę do Warszawy skoro przeszkadza ci w Lesznie?. Jakby rolnicy blokady nie zrobili w Lesznie, to byś się nie dowiedział jaki los może tych rolników spotkać.Dorobili się czegoś przez całe swoje życie oraz ich przodkowie i gdzie teraz pójdą? Co z tymi drogimi ciągnikami i niezapłaconymi ratami? Niejeden zawału mógłby dostać jakby miał ojcowiznę zostawić i jego gospodarstwo zrównaliby z ziemią, a on tyle wysiłku wydał, żeby je wybudować. 
Popieram kom 170, 183,187 i radzę aby sobie ci wszyscy zawistni prześledzili po parę razy, jak to jest na wsi. 
Co do KRU-su zazdrościcie, że jest taki mały ale na chorobowym za 7 dni nam nikt nie zapłaci, za 14 dni też nic nie dostaniemy , musimy aż 30 dni uzbierać, ażeby dostać,aż po 10 zł za dzień to jest 300 zł za mc. Dużo nie? Więc może też się przepiszcie na KRUS i też będziecie mieli małą stawkę na kwartał. Chorobowe też będzie wam się podobało. Co do urlopu to nikt wam za niego nie zapłaci i na wczasy też nie pojedziecie bo krówkom i świnkom jakoś gazet do czytania się nie daje tylko jedzonko w koryta i jeszcze 2 razy dziennie. Pozdrawiam wszystkich rolników którzy wiedza o czym piszę:))
195. Dodane przez do kom. 194, w dniu - 31-01-2015 19:26
Szan. Magdo Twój komentarz nie koresponduje z kom.193. Protest i blokada skierowany nie pod ten adres. My w Lesznie doskonale wiemy o Waszym problemie. A ci Panowie w Warszawce z Panem Wicepremierem na czele też wiedzą ? Tam trzeba protestować a nie w Lesznie! Proponuję uważnie czytać wpisy. Każdy ma swoje problemy Wy swoje i my swoje. Widzę że bardzo ochoczo wpisujesz się w atmosferę narzekań. Do KRUS-u podatnicy z których Urząd Skarbowy ściąga podatki dopłacają rocznie około 16 mld. zł. ( przewaga jest tych co mało zarabiają oraz rencistów i emerytów). A jak jest na wsi to my doskonale wiemy więc proszę nas nie pouczać bo nie jesteśmy dziećmi.
196. Dodane przez Miro, w dniu - 01-02-2015 16:44
czytalem do 69 wpisu i znalazlem dzieki wielkie panu Karolowi odpowidz udokumentowana opracowaniami hydrgeologicznymi, ktore uwidaczniaja, ze 35 lat temu taka eksploatacja bylaby naaszym SAMOBOJSTWEM. Dzis nie jest inaczej . Jest o tyle grozniejsze, ze POlska to cyt ministra Sienkiewicza Bartosza wnuka naszego noblisty Henryka, ano, ze \"Ch.D. i kamieni kupa\". Polska istnieje tylko i wylacznie teoretycznie . Nie rozumiem , ze dziesiatki wpisow do 69 czytalem i nic porzadnego nie przeczytalem oprocz p. Karola wypowiedzi i namiarow.Jedno wam powiem i to jest swieta prawdaZE , zgoda na eksploatacje i udokumentowanie zloz wegla brunatnego zalegajacego na gleb. cwierc kilometra(samobojstwo) jest potrzebne w CELU SPRZEDAZY PATNOW I ADAMOW k. Konina z dokoptowanymi do tego tymi tu zlozami biegnacymo poludnikowo od Kosciana do Mosien podrzeka Warta obcemu investorowi. Jezeli POlska jest to co powiedzial p. Sienkiewicz to nie powinno was to dziwic. Durnie rzadza POlska i tyle w temacie: Wasz brak lustracji ciagnac sie bedzie za wami jak dundel z nosa. Wy myslicie jak indor o niedzieli i ludzicie sie zmniejszeniem bezrobocia a ONI sprzedadza to komus obcemu z kim nie bedziecie mogli sie porozumic . bo to bedzie OSOBA OBCA.I tak was zrobia poraz wtory w bambuko. Bo niestety POLACTWO tak ma i 30 madraych wpisow tego nie przekrzyczy, gdyz jak wiemy ICH czyli tych glupich nie sieja. Oni sa tu teraz i beda jezdzic wsiowymi autamido galerii i z powrotem do donalda mac.Zal mi was i napewno jako odpowiedz slysze , ze wam , tyz jest mnie zal?
197. Dodane przez do mira z kom.196, w dniu - 02-02-2015 08:45
A Ty Miro jesteś Polakiem czy obcym? Twoja składnia zdań świadczy, że jeśli chodziłeś do szkoły to na lekcjach języka polskiego bywałeś na wagarach! Przypuszczam, że jesteś częstym gościem Mc Donalda! Kol. do szkoły bo u mnie masz z j. polskiego ndst. Bredzisz jak Piekarski na mękach
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj