Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
28
Marca 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Aniela, Antoni, Jan,
Sykstus
Do końca roku 278 dni.
Start arrow Leszno arrow Co zrobić, żeby nie uciekali?

Leszno pyta młodzież o zdanie

Co zrobić, żeby nie uciekali?

17.11.2016. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Jarek Adamek)
Jak rozwijać Leszno, by było atrakcyjne dla młodych ludzi – odpowiedzi na to pytanie poszukuje firma Point, która na zlecenie Urzędu Miasta Leszna prowadzi badania socjologiczne wśród młodzieży. Właściciel firmy Marek Wachowski zwraca się z prośbą o odpowiedź na jedno z pytań także za pośrednictwem portalu elka.pl.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Samorząd Leszna przygotowuje właśnie projekt „Strategii dla młodzieży”, która ma określić kierunki rozwoju miasta, by było ono atrakcyjne dla młodych ludzi. W tym celu Urząd Miasta wynajął firmę badawczą Point do przeprowadzenia badań socjologicznych wśród młodzieży.
- Objęliśmy nią reprezentatywną grupę 500 osób, głównie uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych - mówi Marek
Wachowski, właściciel firmy Point - poza tym badania objęły też grupę 100 osób, które ukończyły naukę i wyprowadziły się z Leszna do innych miast a nawet za granicę.

Wachowski w ankiecie zadał szereg pytań: między innymi o jakość życia i nauki w Lesznie, o atrakcyjność rynku pracy, dostępność mieszkań, o miejską infrastrukturę, ofertę kulturalną i sportową.
- Etap badawczy się zakończył, teraz przystąpiłem już do opracowywania wyników
- mówi Wachowski - dokładne dane dopiero przedstawimy, jednak już teraz natrafiłem na kilka bardzo zaskakujących wniosków; jednym z nich jest bardzo duża identyfikacja młodzieży z Unią Leszno: sympatia dla klubu jest tak duża, że właśnie z jej powodu chcą tu mieszkać.

Socjolog prosi też o pomoc młodych czytelników naszego portalu elka.pl. -Z badań wynikło, że aż 63% uczniów szkół ponadgimnazjalnych to ludzie spoza Leszna; kilkanaście procent deklaruje chęć pozostania w Lesznie po zakończeniu nauki, jednak prawie połowa nie ma w tej sprawie jednoznacznej opinii - mówi Wachowski - możliwe, że jest też wiele osób, które nawet nie uczą się w Lesznie, a mimo to chciałyby w przyszłości tu zamieszkać, dlatego pytam, czy w sprzyjających warunkach zdecydowałyby się na przeprowadzkę.

Odpowiedzi na to pytanie mogą znacznie ubogacić wnioski raportu, zwłaszcza jeśli chodzi o promocję miasta poza jego granicami.

 
Komentarze (157)
1. Dodane przez odpowiedź, by znacznie ubogaciła wnioski raportu, zwłaszcza jeśli chodzi o promocję miasta poza jego granicami, w dniu - 17-11-2016 15:53
Firma za pieniądze, bo urzędnicy nie potrafią, i do tego jeszcze potrzebny jest portal elka.pl. Ile urząd zapłaci za to zlecenie.
2. Dodane przez snafca, w dniu - 17-11-2016 16:00
Co zrobić? Więcej kasy pchać w prywatne chciwe łapy ksul. Młodzież (w tym bardzo zdolną leszczyńską młodzież sportową) olewać rzucając ochłapy na kluby i szkoły z pasją tą młodzież szkolące. Wtedy młodzież na pewno chętnie zostanie...
3. Dodane przez mmm, w dniu - 17-11-2016 16:10
gdyby były miejsca pracy to chętnie tu zostaje,ale dlaczego trzyma się na stanowiskach ludzi w wieku emerytalnym? (PWSZ) a dla młodych,chętnych,kreatywnych mówi się nieeeeeeeeeeee
4. Dodane przez Recepta, w dniu - 17-11-2016 16:17
Zamiast "pudrować" rudery i ozdabiać światełkami itp, proponuję zadbać o rozwój gospodarczy, tworzenie nowych miejsc pracy, zadbać o szkoły i przedszkola (nie szukać "oszczędności" w oświacie), to może młodzi nie będą uciekać z Leszna.
5. Dodane przez Wiking, w dniu - 17-11-2016 16:29
Do czego przydadzą się wyniki badań? Czy na podstawie wyników wybuduje się nowe fabryki gdzie będzie można zarobić więcej niż minimalną krajową? Pewnie tak się nie stanie. Wyniki pójdą do szuflady i tak zakończy się ta ankieta. Szkoda tylko że UM wydaje pieniądze na projekty które i tak niczego nie zmienią a jeżeli włodarze potrzebują wielkich badań aby uzmysłowić sobie czego potrzebują młodzi ludzie to kiepsko o tych włodarzach to świadczy. Ja za darmo mogę powiedzieć czego potrzebują młodzi - dobrze płatnej i stabilnej pracy oraz możliwości znalezienia własnych 4 kątów. Reszta to błahostki.
6. Dodane przez Profesor Zwyczajny, w dniu - 17-11-2016 16:34
wreszcie ktoś zajął się przyszłością młodych!
7. Dodane przez bijmy się w piersi, ale w swoje, w dniu - 17-11-2016 17:39
Odpowiedź jest jak na talerzu, bez szukania firmy "badawczej' i wydawania na to naszych pieniędzy. W naszym mieście nie ma zakładów, firm z prawdziwego zdarzenia,gdzie by mogli znaleźć zat 
rudnienie absolwenci szkół, czy uczelni. Firmy które istnieją nie są w stanie zapewnić zatrudnienia wszystkim. Taka sytuacja istnieje nie od dziś. Na przestrzeni ostatniego półwiecza nic się w tej materii nie zmieniło. Żadne więc nie jest to "epokowe odkrycie" I tu jest pytanie: co władze miasta robią by tych ludzi zatrzymać?. Na razie nic.
8. Dodane przez ccc, w dniu - 17-11-2016 17:47
Nie widzę masowej ucieczki z Leszna, zmywak na zachodzie to już oferta dla niepiśmiennych desperatów, a tzw. duże miasta oferują podobne pensje za to dostajesz kredyt na życie za klitkę w bloku
reklama
9. Dodane przez sceptyk, w dniu - 17-11-2016 17:54
Czy to sposób na dofinansowane swoich ?
10. Dodane przez Ania, w dniu - 17-11-2016 18:09
Pochodzę z małej wioski i bardzo chciałabym kiedyś zamieszkać w Lesznie, myślę , że wielu nie potrafi docenić tego co już ma- niestety dotyczy to w większości leszczyniaków.
11. Dodane przez k.K, w dniu - 17-11-2016 18:17
Pozdrawiam ,z ciepłej Ireland ,hej!
12. Dodane przez teatr, w dniu - 17-11-2016 18:21
Przecież w Lesznie jest dotowany dużymi pieniędzmi - teatr. Nie przyciąga?
13. Dodane przez pracus, w dniu - 17-11-2016 18:27
młodzież po co ma tu zasuwac za najniższą plus premia zależna od widzimisię kierownika , to nie są godne zarobki , młodzież chce żyć a nie wegetować za 1500 zł , takie zarobki były 10 lat wstecz , ludzie zaczeli się szanować , a zamiast im podwyższyć pensje to sciąga się tysiące ukraińców , śmiech na sali
14. Dodane przez ja jacrek, w dniu - 17-11-2016 18:35
śmieszne pytanie,z oczywistą odpowiedzią? Ciekawe ile miasto zapłaci za te badania?
15. Dodane przez Pedagog z Leszna, w dniu - 17-11-2016 18:38
Szkoda, że jak na razie zamiast młodzieży , wypowiadają się ich sfrustrowani rodzice i w dodatku nie na temat. 
Problem tkwi w tym, że często to , co jest dobre z punktu widzenia dorosłego, wcale nie musi cieszyć się poparciem młodego. 
Moim zdaniem jeśli te badania dojdą do prawdy, jak i co myśli dzisiejsza młodzież, to samo to, będzie już krokiem milowym, bo jak do tych czas, wszyscy się wyrywają i próbują mówić ustami młodych. 
Te badania są naprawdę potrzebne i ja jestem na TAK.
16. Dodane przez GDR, w dniu - 17-11-2016 18:40
To miłe ze strony Leszna.  
Jestem za.
17. Dodane przez teodor, w dniu - 17-11-2016 18:46
nie sprowadzać ukrainców bo blokują miejsca pracy Polakom .Pracodawcy kombinują, by nie dać zarobić rodakom.
18. Dodane przez PL, w dniu - 17-11-2016 19:02
Leszno ma twarz emeryta. Taka jest prawda. Emeryt co m-c otrzymuje jakąś tam emeryturkę i może jako tako żyć. Gorzej jak zaczyna chorować a takich emerytów jest ponad 80%. Po co firma badawcza jak każdy wie, że w Lesznie nie ma miejsc pracy. W mojej rodzinie dzieci wyjechały i pracują w Poznaniu lub w Irladndii.Młodych ludzi nic dobrego w przyszłości w Lesznie nie czeka.W Lesznie zarabia się grosze. Dlatego te wysokie nagrody dla pracowników urzędu miejskiego działaja na nich jak płachta na byka!
19. Dodane przez imię kota, w dniu - 17-11-2016 19:03
http://elka.pl/content/view/33668/80/ tak z ciekawości: to ten sam pan czy zupełnie inna osoba?
20. Dodane przez HAnka, w dniu - 17-11-2016 19:15
Wręcz cieszyć się z migracji! Tabuny ludzi gdyby wróciły nagle zza granicy, spowodowałyby znaczący wzrost bezrobocia! Darujcie więc sobie kłamliwe artykuły, jakoby było ono wyjątkowo niskie. Uciekać z Polski, byle dalej...od podłych pracodawców i nikczemnych towarzyszy rynsztokowej częstokroć pracy! Byle uciec od ściany niemocy!
21. Dodane przez Marek, w dniu - 17-11-2016 19:23
Właściciel firmy to członek Pl 18
22. Dodane przez al, w dniu - 17-11-2016 19:31
No proszę...
23. Dodane przez Hej, w dniu - 17-11-2016 19:47
Wyjść na ulicę i zastrajkować, by złodzieje z Wiejskiej w końcu obniżyli koszty pracy. ZUSy i inne mafie kradną mi 1/3 wypłaty, każą wegetować, licząc,że nie dożyję marnej emerytyry na którą i tak nie będzie pieniędzy.
24. Dodane przez Do21, w dniu - 17-11-2016 19:55
Nie prawda synku.
25. Dodane przez Gary, w dniu - 17-11-2016 19:56
Fajna akcja.
26. Dodane przez hahahaha, w dniu - 17-11-2016 20:00
"Objęliśmy nią reprezentatywną grupę 500 osób, głównie uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych" ..........a ja się zastanawiam jaką wiedzę i doświadczenie maja uczniowie w wieku 13-19 lat na rynku pracy i swoich 4 kątów, identyfikacja z unia leszno, no z pewnością bo przecież nic innego się w leszczyńskich mediach tak nie lansuje.
27. Dodane przez leszyniak, w dniu - 17-11-2016 20:09
a może takie pytanie Gdyby babcia miała wąsa to by była dziadkiem a co do Ukraińców to stanowowcze Nie bo nigdy nie wyjdziemy z najniższej krajowej
28. Dodane przez MK, w dniu - 17-11-2016 20:12
Pan Marek Wachowski startował z czwartego miejsca w Okręgu 4 z listy PL18. Tak się zarabia, jak się ma znajomości i z tego samego powodu młodzi uciekają z tego miasta - nie widzą tu dla siebie perspektyw.
29. Dodane przez kuku, w dniu - 17-11-2016 20:15
Aż zabiore głos w tej sprawie , problem u nas w lesznie polega na tym ze mlodzi ludzie chca byc po pierwsze szanowani a nie traktowani jak bydlo bez szacunku , druga sprawa to zarobki przynajmniej na dzien dzisiejszy to te 2,5k na lapke powinni miec a nie 1350 zl i 4 brygady - gdzie my zyjemy w jakims kołchozie ? Ludzie uciekaja przez to ze wola jechac do innego miasta bądz co bądz wyjechac z kraju - lepsza alternatywa bo wiecej sie zarobi. 
 
Miasto moim zdaniem nie robi nic aby ludzi zatrzymac , mniewam ze robia to tylko po to aby tania sile robocza sciagnac za te 1350 zl , najlepsze jest w tym wszystkim to ze tym sciagnietym ludzia daje sie jakies przywileje a Rodakuw , Miejscowych ma sie gleboko tam gdzie slonce nie dociera i dobija sie tych ludzi.
30. Dodane przez Imbecyle, w dniu - 17-11-2016 20:23
Wybudowanie TBS ów z pewnością nie zatrzyma młodych w Lesznie. Chciałbym zobaczyć osoby które wymyślają tego typu absurdalne zapytania. Głowa pęka, czym jeszcze nas zaskoczą
31. Dodane przez Smutno mi Panie, w dniu - 17-11-2016 20:23
Młodzi ludzie chcą mieszkać w Lesznie z sympatii do Unii? Czy smutkiem troskliwym mam twarz swą zalać ...?  
Gdzie młodzieńcze ambicje, sięganie gdzie wzrok nie sięga, łamanie czego rozum nie złamie? 
Czy naprawdę z badań tych wynika tak fatalny obraz leszczyńskiej młodzieży, dla której najważniejsze są tłumne emocje i wydzieranie gardeł w okrzyku: Hej, hej Unia mistrz !?
32. Dodane przez Może by tak..., w dniu - 17-11-2016 20:31
Proponuję rozpocząć poszukiwania od własnego podwórka. Może by tak pokazać młodym, że Miasto Leszno stawia na młodych i dobrze wykształconych, że nie ma już kolesiostwa, że dobrze wykształceni, młodzi ludzie mają szansę zdobyć stanowiska w spółkach miejskich i w urzędzie?
33. Dodane przez D, w dniu - 17-11-2016 20:34
SUPER PANIE BO, SUPER, widzę, że brniesz coraz bardziej w g.  
TAKIE PYTANIA TO ŚREDNIO INTELIGENTY PRACOWNIK URZĘDU TEŻ MOŻE ZADAĆ, NIE TRZEBA DO TEGO WYNAJMOWAĆ ZNAJOMYCH...
34. Dodane przez Pytania mieszkańca, w dniu - 17-11-2016 20:39
Proszę o informacje, gdzie można zapoznać się z tymi badaniami? Jestem m.in. zainteresowany konstrukcją pytań, doborem próby, formułowaniem wniosków. Ile z tych 500 osób stanowiły osoby z prestiżowych leszczyńskich liceów, a ile gimnazjów i szkół zawodowych?
35. Dodane przez Heniek, w dniu - 17-11-2016 20:53
obnizyc pensje prezesom spolek urzedu miasta zatrudnic dodatkowo po 3 osoby za kolejne miliony przznaczane na durne murale pomniki i unie lewzno stworzyc firme do dbania o porzadek. Obnizyc pensje urzednika i kierownika do poziomu odpowiadajacemu miastu 60.000 tysiecznemu i bedzie cacy. 
Obiac nauczyciela, dolozyc do szpitala zatrudnic dodatkowych ludzi :) 
 
 
Pomyslec oozaglowac i ulozyc ta kostke rubika a nie pimieszac pomieszac i zostawic ... 
 
 
 
Myslenie nie boli.... 
 
 
Wrocilbym do PL ale po co jak w mam za granica 25.000 na lape
36. Dodane przez leszczyniak do kom.19, w dniu - 17-11-2016 20:54
Ja tego Pana kojarzę z programów kulinarnych TV Leszno w restauracji U Markiza. Oj bałamucił Pana Eugeniusza przy dobrym jedzonku i to nie raz. Teraz ściąga kasę podatników za badania socjologiczne. Kol. z PL 18? To od czego On jest specjalistą od gastronomii czy od badań socjologicznych? Dobra zmiana!
37. Dodane przez stachu, w dniu - 17-11-2016 20:57
Zacznijmy od tego, czy młodzież w ogóle wie czego chce! Pracuję z młodymi ludźmi których w pracy interesuje tylko FACEBOOK!!! Olewackie podejście do pracy ale zarabiać chcą tysiące!Poza tym rynek pracy w Lesznie to katastrofa! Zmowa płacowa tzw. "PRACODAWCÓW" w Lesznie. Dla pracownika najniższa krajowa, ochłapy... bo szef musi mieć własny dom i najnowsze auto. Żygać mi się chce, wyzysk, nacisk i jeszcze sapanie że robota nie wykonana kiedy ręce są przy ziemi! Pytam się? gdzie jest inspekcja pracy i związki zawodowe?
38. Dodane przez Studentka, w dniu - 17-11-2016 20:59
Czekam na pojawienie się w Lesznie miejsc pracy, ale nie w kolejnej galerii... Uwielbiam moje miasto Leszno, ale smutne jest to, że cięzko mi do niego wrocić, bo nie wiem czy znajde DOBRA prace.
39. Dodane przez Znajomy, w dniu - 17-11-2016 21:00
Drogi Marku. Wiem, że podchodzisz profesjonalnie i solidnie do swej pracy. Tym bardziej z niepokojem przeczytałem powyższe zdanie "Socjolog prosi też o pomoc młodych czytelników naszego portalu elka.pl" 
Jaką można mieć pewność, że na zadane pytanie na portalu Elka, odpowiedzą ludzie młodzi a nie każdy kto chce? Nie rób proszę takich rzeczy, bo po takiej prośbie ktoś może mieć wątpliwość w dobór próby i wyniki Twych badań.
40. Dodane przez do kom. 26, w dniu - 17-11-2016 21:05
Słuszne spostrzeżenie. Równie dobrze można by zapytać osoby nastoletnie, czy wolą naukę i pracę, czy zabawę? I czy nie zamienić szkół w imprezownie? 
Z Unią się identyfikują, bo lubią emocje, sport i zabawę. Podejmowania samodzielnych, odpowiedzialnych życiowych decyzji i twardego stąpania po ziemi dopiero się uczą.
41. Dodane przez do kom. 36, w dniu - 17-11-2016 22:10
Były takie programy, ale z tego co pamiętam kulinaria są ( lub były ) jedną z jego prywatnych pasji i do nich zawiązywał w swych programach, a socjologia to zawód wyuczony i - z tego co widać - wykonywany.
42. Dodane przez ala, w dniu - 17-11-2016 22:17
NO TEN PAN KIEDYŚ "UZDRAWIAŁ" TAKĄ ZNANĄ FIRMĘ ZOMBUD. WIEMY JAK TO SIĘ SKOŃCZYŁO...?
43. Dodane przez Jaki jest prawdziwy cel tych badań?, w dniu - 17-11-2016 22:40
Im dłużej czytam te komentarze i zastanawiam się nad tym, tym bardziej odnoszę wrażenie, że pomylono grupę docelową. 
100 osób z ostatnich klas szkół średnich powinno być - moim skromnym zdaniem - tylko uzupełnieniem tej próby. Zdecydowanie większą część ankietowanych powinni stanowić osoby, które już ukończyły studia, ew. kończą je i mają realne porównanie życia w Lesznie z innymi miastami. Co gimnazjalista może wiedzieć na temat atrakcyjności rynku pracy lub dostępność mieszkań? Ilu z nich się tym naprawdę interesuje? Młodzież z gimnazjów ma oceniać jakość nauki w mieście a nie eksperci edukacyjni? 
Gdy czytam, że młodzież chce tu mieszkać z powodu Unii Leszno, to między wierszami dostrzegam "podkładkę" pod kolejne wsparcie finansowe Unii. O co tak naprawdę chodzi w tym badaniu?
44. Dodane przez kuba, w dniu - 17-11-2016 22:42
A my pytamy Leszno kto i dlaczego pyta?
45. Dodane przez do 39, w dniu - 17-11-2016 22:47
Etap badawczy się zakończył, teraz przystąpiłem już do opracowywania wyników - mówi Wachowski- więc czytaj ze zrozumieniem, gość po prostu chce przyciągnąć trochę ludków do Leszna, a ty się boisz że se nie poradzi, z tego co wiem dużo większe siano zrobił na badaniach w Gdańsku i Szczecinie, z tego co słyszałem w Lesznie robi prawie za friko.
reklama
46. Dodane przez do 43, w dniu - 17-11-2016 22:56
jestem psychologiem i być może nie do końca znam się na socjologii, ale wydaje mi się że ten socjolog ma rację, ponieważ bardzo dobrze się stanie , gdy nasi Radni poznają autentyczny głos tych młodszych i ciut starszych młodzieżowców naszej mieściny. 
Nieraz warto poznać nawet najsmutniejsza prawdę o naszej młodzieży. 
I wcale nie chodzi o to, by młodzi o czymkolwiek decydowali- bo decydować będą radni, chodzi natomiast o to by wiedzieć czego po młodzieży sieęspodziewać i gitarka.
47. Dodane przez do 42, w dniu - 17-11-2016 23:00
Fakt mieliśmy przyjemność uczestniczyć w Zombudzie na kilku szkoleniach i było przefajowo- to już 15 lat temu. 
A ostatnio moja córa uczestniczyła na jego warsztatach w sp1 i było też świetnie.
48. Dodane przez do 42, w dniu - 17-11-2016 23:05
Czy ty gościu dobrze się czujesz, po dwóch szkoleniach z gościem ZOMBUD się rozleciał, w dodatku 3 lata później? 
Ten facio naprawdę musi być dobry , ze tak za nic po nim jadą.
49. Dodane przez do44, w dniu - 17-11-2016 23:06
My, po to, byś się pytał.
50. Dodane przez do 39, w dniu - 17-11-2016 23:16
elka ma duże możliwości, gdyby było inaczej hejterzy z Leszna szybciutko przerobili by obecny wynik z 80 do 20 na 20 do 80, a tak Leszczyniacy ujadają a karawana głosujących - bardzo pozytywnie, tylko czemu tyle swoich robi we własne gniazdo ?
51. Dodane przez Irka z Lipna, w dniu - 17-11-2016 23:18
bardzo fajna inicjatywa, brawo wy.
52. Dodane przez Madzia, w dniu - 17-11-2016 23:20
Super jestem na tak, tylko dajcie mi mieszkanko.
53. Dodane przez do kom. 45, w dniu - 17-11-2016 23:38
Czytam ze zrozumieniem, dlatego widzę też poniżej cytowane z artykułu zdanie: 
"Odpowiedzi na to pytanie mogą znacznie ubogacić wnioski raportu..."
54. Dodane przez wschowianka, w dniu - 17-11-2016 23:48
trochę mi smutno , że nasz były Wschowiak robi dziś dla Leszna tak fajną robotę, a u nas brak takich inicjatyw. 
Wy w Lesznie zawsze żyliście na nas wyciągając od nas najlepszych.
55. Dodane przez do 50, w dniu - 17-11-2016 23:50
To fakt, elka to już inna technika.
56. Dodane przez DO 46, w dniu - 17-11-2016 23:56
Potwierdzam w 100%. mi też się wydaje , że najważniejsze w tych badaniach jest po pierwsze , żeby sama młodzież wreszcie zrozumiała że ktoś o nich poważnie myśli a po drugie, żeby poznać co faktycznie maja w główkach i na ile mogą być partnerami w rozmowie i działaniu. 
Według mnie OK i spokojnie poczekam na cały raport, o ile się ukaże.
57. Dodane przez TEF, w dniu - 18-11-2016 00:01
OJ PANIE PREZYDENCIE NIE LADNIE QYDAWAC NASZE PIENIADZE NA BZDURNE BADANI NIE WADOMO CZEGO,NIECH PAN POPROSI LESZCZYNIAKOW TO POWIEDZA PANU ILE ZAKLADOW PRACY BYLO W LESZNIE PRZED 1990  
ROKIEM A TERAZ MAMY ODBUDOWYWAC TO CO JUZ BYLO,NADEJDZIE JESZCZE CZAS ROZLICZEN TYCH ANOMALI A PAN TAK 'MA GDZIES OPINIE OBYWATELI BO W PRZECIWNYM RAZIE NIEZLECALBY PAN TAK BZDURNYCH ZLECEN.
58. Dodane przez uśmiany, w dniu - 18-11-2016 00:05
Z tego co niektórzy klakierzy wypisują, to każdy który miał kiedyś do czynienia z Borowiakiem , powinien zmienić zawód albo wykonywać go wyłącznie poza Lesznem- a kto ma temu gostkowi zlecić badania- probostwo świętego Jana ?
59. Dodane przez lubię to, w dniu - 18-11-2016 00:09
bardzo ładny wynik 80%- jestem w szoku!
60. Dodane przez do 42, w dniu - 18-11-2016 00:13
Bo to nasz taki lokalny uzdrowiciel, na zajęciach z nim jest naprawdę niezła jazda, kto nie wierzy niech spróbuje - naprawdę warto! 
Byłam to wiem!
61. Dodane przez Dada, w dniu - 18-11-2016 01:31
Temu człowiekowi już nie wierzę. (...)
62. Dodane przez Rodzic, w dniu - 18-11-2016 07:40
Popieram komentarz 26. Brak słów na ten eksperyment z gimbazą. Dla nich tylko liczy się aby wyrwać na unię i pokrzyczeć.
63. Dodane przez nek, w dniu - 18-11-2016 07:41
W sumie to pytanie na elka.pl jest zbyt ogólnikowe - równie dobrze można by zapytać: "Czy chciałbyś mieć dużo pieniędzy?" ;P 
Tak naprawdę można by wszędzie zamieszkać, jeśli gwarantowałoby to dobrą pracę i miejsce zamieszkania :P
64. Dodane przez Ciekawostka, w dniu - 18-11-2016 07:42
Większość komentarzy negatywnie wypowiada się o obecnej władzy która w kiepski sposób sonduje swoje poczynania a procent zadowolonych z absurdalnego pomysłu sięga 80%
65. Dodane przez Dawid, w dniu - 18-11-2016 08:13
Przyszłością młodych niech zajmą się osobiście młodzi! Nie ma nic za darmo. Mądre i świadome poszukiwanie pracy i swojego miejsca bardziej uszlachetnia
reklama
66. Dodane przez łał, w dniu - 18-11-2016 08:45
W wyniku badań miasto się dowie, że jak ktoś ma mozliwosc dobrej pracy i dobrych warunkow zycia, to chca mieszkac w tym miescie. Odkrycie stulecia.
67. Dodane przez do kom.54, w dniu - 18-11-2016 09:17
Teraz żyje z Was Warszawka! Waszych najlepszych yposła i gwiazdę od odczuwalnego wzrostu obrotów w sklepach rtv po uruchomieniu programu 500+ oglądamy w TV i widać jakie to orły.
68. Dodane przez Miasto HURTOWNI, w dniu - 18-11-2016 09:18
Leszno - to miasto Hurtowni, sklepów i szkól . Tutaj świadcząc pracę najemna -można klepać tylko biede do samej emerytury, natworzono tych tzw. "szkół wyższych"-czytaj fabryk nic nie znaczacych Dyplomów - dajacych młodzieży złudzenia i zabierajace im czas młodości a potem konsternacja po skończeniu - że trzeba jechać nianczyć starsza pania w Niemczech , bo tu nie dostaniesz pracy młody człowieku. Takie Opracowańia w przeszłości miasto już zlecało i wiemy przeciez co w "trawie piszczy" - nie ma zakładów pracy a co za tym idzie nie ma ZSZ i koło się zamyka . Gdyby nie Ci którzy wyjechali pracować za granica to i dotychczasowe sklepy niespożywcze tez by upadły -a tak środki tam zarobione (na Zachodzie ) są tu przekazywane dla rodzin. Zbędny wydatek na takie opracowania - wczesniej badał to p. Cichocki ,teraz Wachowski które przeciez na półce leżą w U Miasta. Czy to jest racjonalne wydawanie naszych podatków na ponowne badanie tego co juz znamy.???? Oj ocenia to wyborcy i to już niedługo !!! Alina Napiórkowska (n-lka)
69. Dodane przez sl, w dniu - 18-11-2016 09:24
Jeździłem dużo po Pl od Wschodu do Zachodu i stwierdzam ,że Leszno nie jest jeszcze takie najgorsze jak na małe nie uprzemysłowione miasteczko . Ale zgodzę się z 18 masa młodych ludzi z tąd wyjeżdża nikt kto ma łep na karku nie będzie chciał robić za 1300 albo za 1500 bo to wegetacja a nie normalne funkcjonowanie zostają tu albo emeryci albo tacy troszkę mniej rozgarnięci ludzie
70. Dodane przez nowak, w dniu - 18-11-2016 09:26
Jak można o takie coś dzieci z gimnazjów pytać? 
Jedyną determinacją będą wysokie płace, ale to nie zawsze zależy od władz samorządu.
71. Dodane przez aga, w dniu - 18-11-2016 09:42
Mój syn jest w 3 klasie gimnazjum, widzi, co się dzieje, chce wyjechać - pozwolę bez mrugnięcia. Koleżanka siedząc w domu z 2 dzieci ma 1700 z alimentów i 500+. Ja pracuję za najniższą..Nie chcę, by syn powielał moją historię.
72. Dodane przez do 70, w dniu - 18-11-2016 09:46
Ty pewnie ze swoimi dziećmi wcale nie rozmawiasz- to takie masz tego teraz rezultaty, raz że nie douczony, to na dodatek samotny i sfrustrowany.
73. Dodane przez DO 68, w dniu - 18-11-2016 09:49
I TERAZ ZADAJ SOBIE PYTANIE, dlaczego młodzi ludzie mają dziś nas w d..ie, a przez takich jak ty, którzy wszystko wiedzą lepiej i byle dużo am do buzi i na piwko, na całe szczęście czasy ignorantów się kończą.
74. Dodane przez DO 70, w dniu - 18-11-2016 09:52
Chłopie naucz się wpierw czytać ze zrozumieniem , a potem lepiej idź spać. 
Tu nikt dzieci nie pyta co zrobić, a nareszcie ktoś się odważył o ich życie zapytać, bo dotychczas w większości rodzice za nich mówili, którym podobnie jak tobie się wydawało że już wszystko wie i nikogo o nic już pytać nie musi.
75. Dodane przez Aga, w dniu - 18-11-2016 09:54
Pozdrowienia z Kąkolewa- fajna ta sonda, ja chcę do Leszna.
76. Dodane przez MiR, w dniu - 18-11-2016 10:07
1. Zbyt mała liczba uczelni - co my, młodzi ludzie, mamy do wyboru? Miasto szczyci się PWSZ a wcale miodu tam nie ma. Problemy ze specjalizacjami, mały wybór. Inne większe miasta mają do zaproponowania dużo, dużo więcej. 
 
2. Praca.Powstają nowe zakłady pracy, tego nie można powiedzieć, że nie. Praca w Lesznie jest dla każdego. Tylko tak, jak ktoś napisał wyżej za 1200/1500 zł to proszę wybaczyć. Wegetacja a nie zarobek. Jak my młodzi mamy się dorobić samochodu, mieszkania czy doświadczenia ? Składając meble w Euro-obozach ? No chyba nie.  
 
Dwa główne czynniki powodujące, że wielu moich rówieśników, z którymi siedziałem w szkolnych ławkach wyjechało z Leszna i nie planują wracać. I pytanie o to dzieci w gimnazjum nie wniesie niczego konkretnego. Większość z nich nie wie co chciała by w życiu robić, jakie szkoły wybiorą i czy je skończą. Proponuję takie badania robić w szkołach średnich gdzie umysł jest już w jakimś stopniu świadom co chce robić i dlaczego chce wyjechać. I nie jest to wina obecnej władzy - wielu z Was wylicza kto robił te badania wcześniej - i poprzednie władze nic nie zrobiły więc teraz nagle nikt nie zrobi pstryk palcami i nie będzie lepiej. Sam studiowałem w Lesznie i przerwałem bo jeżeli wykładowca na pierwszych zajęciach wmawia nam, że jesteśmy słabi, źli a studenci w Poznaniu sa tacy super, zdolni i tak na pewno byśmy sobie nie poradzili to za takie podejście do sprawy ja dziękuję. 
Takie jest moje zdanie na ten temat - osoby młodej, która skończyła szkołę średnią, pracuje w Lesznie.
77. Dodane przez Nauczyciel LO, w dniu - 18-11-2016 10:08
Czytam te newsy i ręce załamuję. Jaka ma być dzisiejsza młodzież gdy ich rodzice prezentują tak marny poziom dyskusji? 
Przy okazji możemy się dowiedzieć jak młodzi leszczynianie są traktowani przez czytelników tego portalu i myślę , że w większości rodziców. 
Po co ich o cokolwiek pytać- daj kasę będzie spokój. 
Ile razy się zdarza, ze utyplany tatuś z piwem w łapce, chwali się licencjatem dziecka, rzucając Łaciną i wypominając że z takim wykształceniem od kilku lat pracuje na taśmie. 
Czy taki tatuś , jeden z drugim, pomyślał choć raz, że jego syn czy córka za jego namową popełniła błąd życiowy i zamiast porządnego zawodu , wybrała byle jakie studia , aby tatuś był z niej dumny. 
Szkoda, że tacy tatusiowie zamącają obraz Leszna, bo przecież i wielu normalnych ludzi tu mieszka i ma nadzieję.
78. Dodane przez do 60, w dniu - 18-11-2016 10:12
do 60 
ZOMBUD UPADŁ...
79. Dodane przez Władysław, w dniu - 18-11-2016 10:15
Staram się śledzić w tym mieście cokolwiek się dzieje , a bo kto emerytowi zabroni? 
Z pełna szczerością popieram tą inicjatywę i nie pamiętam , żeby ktokolwiek się o coś w tym mieście pytał młodych. 
Natomiast wszyscy w tym mieście wiedzą czego im potrzeba, co tam badania, co tam wiedza byle wódzi było więcej- czy nie? 
Wczoraj zdjąłem z półki badania Profesora Cichockiego , które kilka lat temu dostałem na uroczystości dla Emerytów i stwierdzam, że bardzo ciekawe opracowanie, ale o młodzieży tam jak kot napłakał.
80. Dodane przez Kaśka, w dniu - 18-11-2016 10:20
Obecnie studiuję w Poznaniu chętnie wrócę do Leszna jeśli miasto postawi na nowe pomniki Smoleńskie i kościoły a nie sprzyjanie tylko inwestorom tworzącym nowe miejsca pracy
81. Dodane przez do 70, w dniu - 18-11-2016 10:21
Hej Nowak - co piłeś od rana, według ciebie, o ile cię choć trochę próbuje zrozumieć, to od razu dziecko po pysku i niech siedzi cicho?
82. Dodane przez Kościaniak, w dniu - 18-11-2016 10:25
OJ Leszczyniaki, sami jesteście byle jacy, a na dodatek jak ktoś próbuje za was dopytać się waszych dzieci co im na sercu leży, to jeszcze za to macie pretensje. 
Ja tego Pana serdecznie zapraszam do nas , nam w Kościanie takich badań od dawna brakuje i myślę , ze w każdej gminie.
83. Dodane przez OLA, w dniu - 18-11-2016 10:29
TO JEST ŚCIEMA I LANIE WODY...
84. Dodane przez Kasia, w dniu - 18-11-2016 10:52
Dlaczego uciekają , odpowiedź macie w artykule na elce o bezrobociu gdzie zam Kierownik Urzędu Pracy mówi owszem o spadku skali bezrobocia ale słusznie też zauważa że oferty pracy wiszące są niskie płacowo.
85. Dodane przez do Oli, w dniu - 18-11-2016 11:11
Tak jak 500+ dorwie się do kompa, jeszcze wyników badań nie widziała, nie rozumie co z czym a już sądy wydaje- potem takie dzieci wychowują - Boże uchroń nas.
86. Dodane przez Andrzejek, w dniu - 18-11-2016 11:29
czegoś tu nie rozumiem, tu nikt nie mówi że badano tylko gimnazjalistów, domyślam się, że mogło ich być około 200 , to byłaby właściwa próba do 500- może właśnie tak jest, poczekajmy.
87. Dodane przez do 86, w dniu - 18-11-2016 11:41
a jakby tylko gimbazów nie objęli badaniem , to byłaby obraza majestatu, jak się nie obrócisz , to leszczom i tak nie pasuje- zapraszamy do Gostynia, my nie tacy wybredni.
88. Dodane przez marian, w dniu - 18-11-2016 11:51
Odpowiedź a ankiecie, że młodych w Lesznie trzyma Unia Leszno jest żenująca i jak dla mnie oznacza małą wiarygodność ankiety. Taka odpowiedź dla mnie to żart. 
 
Co do perspektyw. Faktem jest, że bezrobocie w regionie jest na bardzo niskim poziomie. Ktoś pisze o braku szans dla młodzieży kończącej PWSZ w Lesznie. No niby fajnie, wyższa uczelnia ukończona... ale jak przychodzi do rozmowy o pracę to kandydat ma problem ze złożeniem poprawnego zdania po angielsku. O czym my tu mówimy? 
 
Poza tym czy PWSZ współpracuje aktywnie z okolicznymi pracodawcami (organizowanie praktyk zawodowych)? Tylko w ten sposób studenci mają okazję poznać realia zakładów pracy i mieć większe szanse na zatrudnienie.
89. Dodane przez askorutikal, w dniu - 18-11-2016 11:51
CO TO ZA PYTANIA...? COŚ W STYLU: CZY JAK BĘDZIESZ DOSTAWAŁ 10000 MIESIĘCZNIE ZREZYGNUJESZ Z PRACY
90. Dodane przez anka i n, w dniu - 18-11-2016 11:59
ciekawe kim są ci, którzy najlepiej wiedzą co młodzież myśli, jak nie potrzebne im badania , to pewnie nie potrzebne pytanie własnego dziecka co myśli , bo kasa wszystko załatwi.
91. Dodane przez do 78, w dniu - 18-11-2016 12:04
a jak piłeś piwo w barze na rogu, a on po kilku latach zbańczył, to też twoja wina , bo za rzadko w nim piłeś.
92. Dodane przez !?!?, w dniu - 18-11-2016 12:18
Takiego chcieliśmy (wybraliśmy) prezydenta, to takiego mamy. Pamiętajmy o takich właśnie sprawach i za 2 lata nie popełnijmy błędu. Nie zmarnujmy głosów przy urnach wyborczych. To jest właśnie szara leszczyńska rzeczywistość.
93. Dodane przez do 80, w dniu - 18-11-2016 12:24
Brawo Kasia - popieram, wielu by tu na pewno wróciło jakby nie pseudo- politycy tego miasta. 
A gdy chodzi o te badania , to ja tez głosuję za.
94. Dodane przez młody leszczyniak, w dniu - 18-11-2016 12:29
ta ankieta zdecydowanie powinna być skierowana do osób które skończyły już szkołę średnią lub wyższą i miały kontakt z pierwszą pracą lub miały przyjemność szukać swojej pierwszej pracy. Dzisiaj jestem piąty rok po maturze i w trakcie 3-ego roku studiów zaocznych, od 4 lat pracuję. Jak przypomnę sobie jak to było gdy kończyliśmy gimnazjum, a później szkołę średnią to nie sądzę żeby tacy ludzie byli wstanie decydować o tym czy warto im, oraz czy chcą pozostać w Lesznie. Kończąc gimnazjum to raczej bardziej interesowało każdego co dzisiaj dobrego mama zrobi na obiad, a kończąc szkołę średnią to np. z kim w weekend jedzie Unia Leszno? W obu przypadkach było tak dla tego że mieszka się z rodzicami i to oni wszystko finansują. Osobami kompetentnymi do tej ankiety są ludzie którzy mieli już kontakt z prawdziwym życiem, zarobili swoje pierwsze pieniądze, rozglądali się za własnym mieszkaniem(domem), którzy widzieli że np. żywiąc się samemu, chcąc mieć może jakiś samochód, czy płacąc rachunki chociaż by za swoją komórkę, to te 1200-1600 zł które można zarobić w Lesznie to na prawdę dużo dużo za mało. Brak przedsiębiorstw widzących w młodych potencjał i chcących w nich inwestować (w takich widzi się tylko tanią siłę roboczą za najniższą stawkę), brak porządnych wyższych uczelni technicznych (sorry ale ile może być pedagogów i fizjoterapeutów ?), możliwość rozwoju sportowego czy też artystycznego, to są powody i rzeczy na których zależy młodym i są im potrzebne.
95. Dodane przez do 78, w dniu - 18-11-2016 12:36
a czy ten gość był tam właścicielem , czy udziałowcem , że go oskarżasz o upadek Zombudu ? 
No bo jak ty byłeś pracownikiem , to się nie dziwie , że upadł
96. Dodane przez do 68 przez Miasto HURTOWNI, w dniu - 18-11-2016 12:38
fantazji nie wypisuj, Polacy na zachodzie ledwo na chleb zarabiają, a nie finansują leszczyńskie sklepy :) wszelkie gimbusy co rozumują, tylko matura, walizka i jestem na zachodzie muszę rozczarować, raju na zachodzie nie ma, szczególnie dla kogoś z zewnątrz, który może liczyć, że dopiero jego dzieci osiągną tam jakiś tam poziom lepszy
97. Dodane przez Wschowiak, w dniu - 18-11-2016 12:40
Marek wracaj do Wschowy, my byśmy skorzystali, a i ty nie musiałbyś słuchać ujadania tych wrednych leszczyniaków, oni byli tacy zawsze, jeszcze przed wojną.
98. Dodane przez do 70, w dniu - 18-11-2016 12:43
Maz rację , poco gimnazjalistów o cokolwiek pytać , lepiej o to zapytać ich rodziców, ale nigdy na trzeźwo- pamiętajcie.
99. Dodane przez Marylka, w dniu - 18-11-2016 12:50
Rozmawiałam wczoraj z córką, a ona mi powiedziała, ze to bardzo dobrze , ze wreszcie się ktoś młodymi zainteresował i dodała , że gdyby ktoś jej lepiej w szkole doradził 10 lat temu , to dzisiaj nie musiałaby wykonywać nudnego zawodu nauczycielki, przykro mi trochę samej bo czuję , ze i ja trochę tu zawiniłam, zawsze jej powtarzając że dyplom jest najwazniejszy. 
Dzisiaj gdy spotykam się z młodszymi matkami widzę ze powoli podejście niektórych rodziców do swoich dzieci się zmienia , ale co niektórzy są jeszcze głupsi niz kiedyś byli rodzice. 
Tak chwalę Boga , bo nie ma nic ważniejszego jak zdrowe i mądre dziecko, nawet żeby było bez pracy , to i tak jakoś się przeżyje, byle w miłości.
100. Dodane przez Realny, w dniu - 18-11-2016 12:54
W duzych miastach (Warszawa, Wroclaw i Krakow) mozna znalezc dobrze platna prace jezeli jest sie specjalista. Przykladowo w branzy IT w Lesznie pracy sie nie znajdzie. Za to w takim Wroclawiu czy Krakowie mozna zarobic nawet w granicach 15k na msc. Ale do tego potrzeba wielu lat ciezkiej pracy.
101. Dodane przez polkju, w dniu - 18-11-2016 12:56
o co tu pytać zarabiając małe pieniądze nie jest się w stanie wynająć mieszkania, zapłacić rachunków a gdzie jeszcze dzieci utrzymać i co z nimi zrobić gdy idzie się do pracy na 14 do 22, a w centrach handlowych tak się właśnie pracuje. Matka musi zrezygnować z pracy bo nie ma co z dzieckiem zrobić, zostaje jedna najczęściej niska pensja.
102. Dodane przez A, w dniu - 18-11-2016 13:09
Ja mieszkam w Warszawie i chętnie wróciłbym do Leszna gdzie wszędzie jest blisko, ludzie są wyjątkowo życzliwi, wokół piękne lasy i jeziora. Oczywiście hamuje mnie brak pracy właśnie w IT. Może kiedys, kiedy będę pracował zdalnie, uda się tu wrócić, bo Warszawa to kłębowisko buractwa i karierowiczów :/
103. Dodane przez do 100. Dodane przez Realny, w dniu - 18-11-2016 13:14
żeby dostać 15k musisz byś dyrektorem dużej lub właścicielem średniej firmy, oferta dla tysięcy informatyków produkowanych taśmowo jest taka sama jak dla inżynierów - czyli coś koło 2000-2500 zł, nic tylko zamieszkać w Warszawie :)
104. Dodane przez Zyga, w dniu - 18-11-2016 13:28
To zlecenie jest marnowaniem kasy , sprawa jest prosta dobra praca i uczciwa placa ot co !!!! Zlecajacy niech placi z wlasnej kieszeni i pisze wypowiedzenie nie ma kwalifikacji . Ciekawe ile zarabia ?
105. Dodane przez waldek, w dniu - 18-11-2016 13:29
Szok - ALE SIĘ LUDZISKA ROZPISALI- KTOŚ TU JEST ŚWIETNYM SOCJOTECHNIKIEM.
106. Dodane przez sławka, w dniu - 18-11-2016 13:34
Swietnie że miasto podjęło sie tej inicjatywy, bardziej mnie to kręci niz jakiś audyt z którego i tak nic nie wynika, a w tym przypadku juz sie nie mogę doczekać co niektórych wniosków.
107. Dodane przez Ninka, w dniu - 18-11-2016 13:36
Ja wiem czemu tak się wszyscy boją tych badań- dlatego że obnażą ich kompetencje rodzicielskie, bo to co dziecko mówi w ankiecie w większości wynika z tego co mówią w jego domu i na tyle.
108. Dodane przez Rodzic, w dniu - 18-11-2016 13:41
ten gościu z rodzicami robi świetną robotę - jak w tych badaniach też się postara , to na pewno będą wszyscy zadowoleni.
109. Dodane przez Mama, w dniu - 18-11-2016 13:43
Już się nie mogę doczekać, za kilka dni będę u niego na warsztatach, prawdopodobnie są zabombiste.
110. Dodane przez do 94, w dniu - 18-11-2016 13:50
Z tego co wiem około 300 osób badanych, to była po 20. i aż dziwne ze w dzisiejszych czasach to też młodzież, co nie ?
reklama
111. Dodane przez Buddy, w dniu - 18-11-2016 14:13
Jeśli byłoby więcej mozliwosci to natychmiast bym wrócił. Siedzenie w Niemczech powoli przestaje sie opłacać
112. Dodane przez juki, w dniu - 18-11-2016 15:00
NIKT MŁODY, po studiach tutaj nie zostanie. Wybierze emigruję lub zamieszka w dużym mieście. Tak jak prawie cała moja rodzina i przyjaciele. W Lesznie zostanie patologia, żyjąca tylko z zasiłków i marni robotnicy, ale i ci emigrują nagminnie. I to się nie zmieni dopóki nie będzie znacznie wyższych zarobków w tym ,,cudownym'' kraju.
113. Dodane przez Niezdecydowany, w dniu - 18-11-2016 15:27
Proponowałbym dać takie zapytanie ile powinienem zarobić aby utrzymać rodzinę, pracując i mieszkając w Lesznie.Zapytanie do Prezydenta.
114. Dodane przez sebaPL, w dniu - 18-11-2016 16:56
Do kom.113 Komu Ty chcesz zadac takie pytanie ??? Sponsorowi Uni Leszno ? ( kasa z portweli podatnikow )Ale rodzinka i kolesie wejsciowki VIPOWSKIE maja :-) ( Zuzel zrobil w tym roku nam mieszkanca LESZNA reklame ze HO HO ) Czy nie tak panie Borowiak ???
115. Dodane przez do kom. 102, w dniu - 18-11-2016 17:29
Miło wiedzieć, że ludzie w Lesznie są wyjątkowo życzliwi :) Ale zapytam dla pewności - ile lat temu wyjechałeś z Leszna ? ;)
116. Dodane przez do kom. 107, w dniu - 18-11-2016 17:36
Osobiście nie boję się w ogóle tych badań, ale obawiam się, że ich wyniki mogą służyć czemuś, co może być ukrytym dnem. I nie zdziwi mnie jeśli okaże się, że chodzi o pieniądze. Tylko do końca nie jestem jeszcze pewien w jakiej wysokości i komu mogą być zabrane a komu przekazane? Choć z tym przekazaniem, to celowałbym w to, co zostało napisane w kom. 43. Bo skoro Unia jest tak ważna dla młodych ludzi, to zawsze takie badania można wykorzystać do uzasadnienia tego, aby ją naszymi pieniędzmi wesprzeć.
117. Dodane przez Do 115, w dniu - 18-11-2016 17:53
10 lat mieszkam w Wawelu, wcześniej jeszcze studia w innym mieście i wierz mi, że ludzie w Lesznie są na tle spotykanych gdzie indziej naprawdę mili i pomocni.
118. Dodane przez haha, w dniu - 18-11-2016 18:08
Socjolog stworzył problem i wymyślił sobie robote bo szuka kasy
119. Dodane przez Do 115, w dniu - 18-11-2016 18:50
W Wawie oczywiście, Wawel może kiedyś
120. Dodane przez do kom 103, w dniu - 18-11-2016 19:13
To takie typowe - czlowiek nie zna tematu a sie wypowiada. W Warszawie czy Wroclawiu programista na start dostaje ok 3000zł. Zarobki bardzo szybko rosna, az dochodza do poziomu ok 15k na reke lub nawet wiecej jezeli ktos pracuje na B2B. Problem jest taki, ze w Lesznie takiej pracy nie znajdziesz, bo zadna rozsadna firma z tej branzy tu nie zainwestuje
121. Dodane przez Do118, w dniu - 18-11-2016 19:30
Pomysłodawcami utworzenia strategii dla młodziźy byli Radni klubu PIS i dz8ęki im za to,bo jako nieliczni troszczą się o przyszł9ść Leszna
122. Dodane przez do kom. 112, w dniu - 18-11-2016 21:39
Jak to nikt tutaj nie zostanie? Nawet dla Unii? Dla ludzie dorosłych przestaje być ważna? Czyli to głównie rozrywka dla dzieci i młodzieży?
123. Dodane przez viloletka, w dniu - 18-11-2016 21:44
Ale fajny pan na tym zdjęciu, taki misiaczek trochę. Naprawde sympatyczny.. :)
124. Dodane przez do 120, w dniu - 18-11-2016 22:11
Wysokie pensje programistów to nie mit - owszem to prawda, ale dopiero po dodaniu: pod warunkiem, że pracuje się za granicą. W Polsce pensje programistów z roku na rok spadają i osiągnęły obecnie tak niski rzeczywisty poziom, że programiści przestają szukać pracy w Polsce (na co pewnie też duży wpływ ma postawa działów HR), żeby płacić po kilkadziesiąt tysięcy firma musi sprzedawać miesięcznie oprogramowanie za miliony, większość informatyków walczy o zlecenia po 500 zł brutto oczywiście poza tą grupką co pisze programy dla ZUS, tam im wyższa faktura tym lepiej, więcej kosztów, więcej do podziału, jest grupa co coś tam zarabia, ale z tym szybkim awansem bym nie szalał
125. Dodane przez Marek, w dniu - 18-11-2016 22:30
Co za ironia, Polak na zachodzie może pracować i jest oky, a wam Ukraincy kołkiem w oku. Co za ślepy naród, sam dać nogę do innego kraju ale u nas to już obcokrajowcy nie mogą. Prawda jest taka że wielu jedzie do np Niemiec, wielcy pseudo fachowcy tylko chlanie i lanie pod siebie. Ukraińcy przynajmniej są pracowici.
126. Dodane przez Do123, w dniu - 18-11-2016 22:31
W przy bliższym poznaniu jeszcze wiele zyskuje
127. Dodane przez Wanda, w dniu - 18-11-2016 23:04
mówcie sobie o Marku co chcecie, ale wszyscy którzy mieli z nim kiedykolwiek bezpośredni kontakt wiedza , ze zaraża bardzo pozytywną energią i przede wszystkim niesamowicie szanuje ludzi. 
Szkoda że nie chce, ale to by dopiero był prezydent.
128. Dodane przez do 125, w dniu - 18-11-2016 23:05
to że przez Ukraińców płace nie rosną to fakt, Polacy nie zaniżyli płac na zachodzie bo one już w 2004 miały jakiś tam poziom, z drugie strony kimś trzeba zapełnić lukę po tych co z Polski uciekli, bo nie będzie po co budować tych autostrad, a wykorzystane będą tylko przejścia dla żabek, Leszno dużo zyska po powstaniu S5, we Wrześni powstawała fabryka VW tylko dlatego, że jest tam autostrada, Leszno jest naturalnym miejsce, gdzie może powstać kolejna fila jakiejś PRAWDZIWEJ fabryki, a nie prymitywne montownie jak Eurokołchozy cz WINKHAUS, wtedy i pensje będą odpowiednie
129. Dodane przez foka s, w dniu - 18-11-2016 23:25
Natworzyliście w Leszczyńskiej fabryce licencyjnej, licencjatów na dobre 50 lat. Ci zawiedzeni ludzie, nie są cyborgami i dziś przeżywają wielki zawód, bo nie za taką przyszłość płacili, za niby tytuł, który miał im wrota nieba otworzyć a stał się powodem niespełnionych marzeń.
130. Dodane przez lanie wody, w dniu - 19-11-2016 01:42
tu nie chodzi o młodych, ale o danie możliwości zarobienia swoim
131. Dodane przez Zonk, w dniu - 19-11-2016 07:16
Euro obozy z Spółdzielczej zapraszają do pracy,tam nawet Ukraińcy sie zwalniają.
132. Dodane przez Archanioł, w dniu - 19-11-2016 07:57
CO ZROBIĆ ŻEBY NIEUCIEKALI? ... A RACZEJ ŻEBY NIE UCIEKALI SAMOTNIE? PRZYŁĄCZYĆ SIĘ CZYM PRĘDZEJ !!! 
 
SZKODA TYLKO KASY NA BADANIA SPRAW OCZYWISTYCH,  
ALE MOŻE TO KOLEŻEŃSKA PRZYSŁUGA. JEŚLI TAK, TO CO INNEGO.
133. Dodane przez Jerzy, w dniu - 19-11-2016 09:09
Praca , płaca mieszkanie KSR6H
134. Dodane przez Do 132, w dniu - 19-11-2016 09:10
Poznamy po owocach.nie należy oceniać dnia przed zachodem słońca.
135. Dodane przez Synek, w dniu - 19-11-2016 09:16
Ale jaja. To chyba rekord wpisów na Elce. Niezły marketing, niech młodzi się uczą
136. Dodane przez Do130, w dniu - 19-11-2016 09:25
Masz rację,Trzeba było to zlecenie dać Ukraińcowi,a potem dać przełożyć na Polski i gra,
137. Dodane przez sl, w dniu - 19-11-2016 10:20
Jak będzie S5 to będę się zastanawiał czy nie dojeżdżać codziennie do Wrocławia i z takiego założenia pewnie wielu ludzi wyjdzie dopiero będą braki w ludziach w Lesznie
138. Dodane przez Leszczyniak do 94, w dniu - 19-11-2016 10:36
Dokładnie tak jak piszesz jak młody człowiek ma normalnie funkcjonować za 1600 zł albo za najniższą .To jest wegetacja i nawet TBS nie pomoże bo wynajem będzie kosztował ok tysiąca ,gdzie odłożyć na jakieś normalnie nie luksusowe auto z przedziału cenowego 15-23 tyś żeby nie jeździć 20 letnim padłem a co dopiero założyć rodzinę nawet 500 plus za dużo nie pomoże . Winny jest system szkolnictwa nadal szkoli się masa fizjoterapeutów i innych bezsensownych kierunków . A np fachowcy źle nie mają ale musi się trochę zmienić mentalność studia ok ale jakieś sensowne np Techniczne jeżeli nie czujesz się na silach to lepiej zostać technikiem albo iśc do zawodówki niż robić jakiś łatwy absurdalny kierunek studiów
139. Dodane przez do kom. 137, w dniu - 19-11-2016 14:30
To samo będzie z zakupami. Bo nie tylko dojazd do Leszna się poprawi, ale i wyjazd z niego.
140. Dodane przez Ex kibic, w dniu - 19-11-2016 14:40
Ci dla których kibicowanie jest najważniejsze, powinni jako pierwsi wyjechać z Leszna na dłuższy czas do dużych ośrodków w Polsce i za granicą. Może dzięki temu ściągną klapki ze swych oczu i zobaczą, że można przejść przez życie ciekawiej i bardziej wartościowo. I piszę to przykładzie byłych kibiców, których znam osobiście, w tym po sobie.  
Pytanie tylko, czy miasto chce żeby młodzi mieszkańcy Leszna się rozwijali, czy żeby byli zwartą masą, podporządkowaną innym?
141. Dodane przez do kom. 135, w dniu - 19-11-2016 14:44
Do rekordu wpisów jest jeszcze daleka droga. Rekolekcje miały 400 wpisów w pierwszym artykule a w drugim 137 
http://elka.pl/content/view/78605/80/ 
http://elka.pl/content/view/78627/150/
142. Dodane przez Urzędnik, w dniu - 19-11-2016 14:53
Firma za pieniądze, bo urzędnicy nie potrafią, i do tego jeszcze potrzebny jest portal elka.pl. Ile urząd zapłaci za to zlecenie - cyt. wpis nr 1 
Jeszcze niech urzędnicy leczą ludzi, sądzą w sondach i obcinają ludziom włosy. 
Urzędnik to nie omnibus od wszystkiego, po to ktoś kończy studia i zdobywa doświadczenie zawodowe, by potem pracować i płacić podatki, a nie jak większość na tym portalu zasiłki piwko i klawiaturka przy kompku a na dodatek hektolitry żółci którą trzeba gdzieś wylać.
143. Dodane przez go, w dniu - 19-11-2016 15:33
Nic nie dacie rady zrobic !!! Podwyzcie skladki OC i paliwo. 
Wszyscy sie jaracie S5 a podobno bedzie platna !!! Mieszkam w anglii od 10 lat i tu zarabiam ok 20 tys zl na miesiac pracujac fizycznie i nie musze pracowac w zadnej branzy IP. Ludzie spier.... z tamtad.......!!!!!! poki Jarek nie pozamykal jeszcze granic.
144. Dodane przez sebaPL, w dniu - 19-11-2016 16:00
Do kom 142. To Ja ten po zawodowce co tyra po 12 h fizycznie i placi podatki na takich jak ty gryzipiurkow co "pracuja" po 8 h od poniedzialku do piatku i czekaja tylko na wybicie fajrantu ( urzad skarbowy godzina 15,00 wylew urzedasow ) czy wy na fajrant czekacie juz przy drzwiach od kilku minut ???
145. Dodane przez zz, w dniu - 19-11-2016 16:25
Uciekajcie Leszno to zaścianek,młodzi ludzie nie mają tu żadnych perspektyw. Bieda i marazm,brzydota ogolnie depresji można dostać.
146. Dodane przez kasia, w dniu - 19-11-2016 17:18
W Lesznie nie mają ludzie perspektyw,brak zakładów pracy,same sklepy jak potrzebują do pracy to tylko w sklepie i to młodych ludzi.Dadzą im najniższa, mają stać elegancko ubrani,pracę porządną dostają ludzie po znajomości,a nie każdy je ma.To deprymuje ludzi młodych uczą się po to by dostać pracę, a i tak guzik z tego.Każdy chce godziwie żyć.
147. Dodane przez xyz, w dniu - 19-11-2016 18:24
Dziękuję człowiekowi spod 144. ;-)
148. Dodane przez do kom. 143, w dniu - 19-11-2016 19:00
Może jednak coś się da? Ograniczenie przepisami, zabranie paszportów, mur wokół miasta, nadzór, zastraszanie ... 
Tak jeszcze całkiem niedawno niektórzy powstrzymywali ludzi przed wyjazdem ze swoich miast i krajów. A są tacy, którym ewidentnie tęskno do przeszłych czasów. Do tego niskie zarobki i duże obciążenia podatkowe, aby przypadkiem nie było ludzi stać na dalszy wyjazd i na zamieszkanie w droższym, lepszym zarobkowo miejscu. Samoloty latają, ale te niskie zarobki do dzisiaj wielu ludzi przywiązują ze swoim obecnym miejscem i zapewniają jedynie egzystencję.
149. Dodane przez korekta, w dniu - 19-11-2016 19:14
Cenny komentarz 141. Owszem, rekolekcje z 16.2.2016r. (wtorek) miały gigantyczną ilość wpisów czyli 400. Wydaje się, że rekolekcje pobiły rekord portalu elka.pl w tempie/szybkości przybywania komentarzy. Pierwsza setka komentarzy na temat rekolekcji pojawiła się w ciągu trzech godzin (pierwszy komentarz o godzinie 16.28, setny o godzinie 19.28). Rekolekcje pobiły tu o 5 minut artykuł Jeleń w centrum miasta (pamiętacie?) z 7.12.2014r. (poniedziałek) - pierwszy komentarz o godzinie 16.20, setny o godzinie 19.25. Myślę, że cennym uzupełnieniem byłaby godzina pojawienia się artykułu na portalu - i wtedy możliwe kolejne analizy. Widać, jak żywy to portal. Brawo my!
150. Dodane przez Irka, w dniu - 19-11-2016 22:20
Ja chciałabym zamknąć te wszystkie rozważania jedną puentą- badania badaniami, lecz czy komuś się to podoba czy nie podoba, to sobie tak myślę, że jeśli Ten Pan Socjolog wyciągnie prawidłowe wnioski ze swoich badań, a nasi Radni poważnie je potraktują, to może tym razem nie skończy się na czczym gadaniu,robiąc jakiś zwrot w historii naszego miasta. Facet wygląda rozsądnie , więc ja mu dam mój kredyt zaufania i czekam na więcej.
151. Dodane przez TU tacy najlepsi, w dniu - 20-11-2016 10:38
SIEĆ NA TYŁKU I PRZYTAKUJ TAK DOCZEKASZ STARCZEJ KIEPSKIEj RENTY ANI RAZU W TYŁEK NIE KOPNIĘTY.
152. Dodane przez abc, w dniu - 20-11-2016 14:16
Czym może konkurować Leszno z dużymi miastami? 
- wykształcone osoby (nie dot. PWSZ która daje dyplom za same obecności) wolą wyjechać bo Leszno słynie z obozów pracy. Nie ma tu miejsca dla wysoce wykwalifikowanych osób. 
- wolny czas? Jak go spędzać? Gdzie? W kine, które na okres zimowy nie potrafi szatni zorganizować, na zagrzybionym basenie, a może na placu Metziga pełnym żuli?
153. Dodane przez pinokio, w dniu - 20-11-2016 17:09
OD DŁUŻSZEGO JUŻ CZASU LESZNO JEST SYPIALNIĄ!!!...ŻYCZĘ MIŁYCH SNÓW WŁADZOM MIASTA,ŚPIJCIE SPOKOJNIE...
154. Dodane przez do 145, w dniu - 21-11-2016 10:46
Po Poznaniu w Lesznie i tak jest najlepiej ze wszystkich miast w Wlkp,nawet byl taki artykul,zawsze sie cos dzieje w sporcie,pokazy lotnicze,imprezy,wystawy,koncerty,imprezy na rynku itd,bezrobocie po Poznaniu najnizsze w wlkp,kto nie przyjedzie uwaza Lesznoza ladne miasto,10 lat temu liczylo 64.000 i teraz ma tyle samo a lidzie pobudowali sie w tysiacach w Wilkowicach,Dabczu, swieciechowie,chcesz zobaczyc wielkie bezrobocie,marazm i bide jaedz do konina ubylo tam 9.000 ! w ciagu 15 lat,zapewniam ze wrocisz do Leszna pieszo tam nie ma zadnych perspektyw,a bezrobocie jest ponad 2 razy wieksze,zero sportu,stadion ruina,nie ma takich imprez jak pokazy lotnicze,miasto do spania i wokol blokowiska
155. Dodane przez ole, w dniu - 21-11-2016 12:14
Berobocie Poznan 4 %,Leszno 6%,konin 13 % ! srednia dla kraju 8,5 %, Leszno sie rozwija i jest ladne,zawsze mozecie jechac w inne miejsce polski i zobaczycie czy tam jest taki miod malina,kto jest ciamajda ten narzeka i nawet jakby bylo najlepiej tak ciamajdom nic nie da,tylko marudza
156. Dodane przez disab, w dniu - 23-11-2016 13:37
no właśnie jedyna uczelnia PWSZ 
gdzie zaczynając kierunek masz jeszcze 30 osób na kierunku a na drugim roku zostaje 10 , po czym nie ma dalej sensu takie studiowanie :/
reklama
157. Dodane przez ZENEK, w dniu - 23-11-2016 15:53
DO KOMENTARZA nr. 82 PANIE WACHOWSKI NIECH PAN NIE WYPISUJE BZDUR
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący ryd... Rydzyna 629000
Dom leszno ul. krzyc... Leszno 495000
Ostatni skrajny dom ... Leszno 535000
Kłoda dom z pompa ci... Kłoda 469000
Kłoda ul. fiołkowa !... Kłoda 399000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj